100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

بهترین دانشگاه های مالزی 2024 (✅ لیست دانشگاه ها+رتبه بندی)

malaysia Flag

مالزی با فراهم کردن مزایای متعددی مانند امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی و همچنین پیشرفت هر چه بیشتر در آموزش و ایجاد دانشگاه‌هایی با اعتبار جهانی هر ساله میزبان جمعیت زیادی از دانشجویان بین‌المللی است. به عبارت دیگر می‌توان گفت بهترین دانشگاه های مالزی می‌توانند انتخابی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی باشند که می‌خواهند با هزینه‌ای مناسب، کیفیت بالایی از آموزش را داشته باشند. ما در این مقاله مهم‌ترین نکات درباره بهترین دانشگاه های مالزی را ذکر کرده‌ و به سوالات شما پاسخ داده‌ایم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • بهترین دانشگاه های مالزی کدامند؟
  • شهریه برترین دانشگاه های مالزی چقدر است؟
  • چگونه از بهترین دانشگاه های مالزی پذیرش بگیریم؟
  • شرایط اخذ ویزای تحصیلی مالزی چیست؟
  • کدام دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

✅ بررسی بهترین دانشگاه های مالزی

بهترین دانشگاه های مالزی در لیست بهترین دانشگاه های جهان وضعیت بسیار خوبی دارند. حضور فعال و پر تعداد این دانشگاه ها علاقمندی دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در دانشگاه های این کشور بیشتر می‌کند. این کشور آسیایی حدود 33 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. زیبایی طبیعت این کشور به همراه هزینه های نسبتا معقول برای زندگی و تحصیل شرایط را برای متقاضیان حضور در بهترین دانشگاه های مالزی جذاب‌تر کرده است. یکی دیگر از شرایط وسوسه کننده‌ی تحصیل در مالزی بورسیه های این کشور است. بورسیه‌های تحصیلی در کشور مالزی برای مقاطع و رشته‌های مختلف به مقدار زیادی از هزینه‌ی تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور می‌کاهد. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های مالزی و شرایط حضور در مالزی برای ادامه تحصیل خواهیم پرداخت.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. تحصیل در مالزی

کشور مالزی در ابتدای هزاره سوم تلاش زیادی برای تبدیل شدن به یک کشور پیشروی آسیایی در زمینه‌های مختلفی از صنعت مخصوصا صنعت گردشگری گرفته تا تحصیل و آموزش نموده است. این کشور با تنوع فرهنگی نسبتا بالا مقصد خوبی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. یکی از مزیت‌های تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی تسلط اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی است که کار را برای دانشجویان خارجی راحت‌تر کرده است. همچنین این تنوع فرهنگی، پذیرش خارجی‌ها را توسط مردم این کشور بهتر کرده و شرایط خوبی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند.

تعدد دانشگاه‌های مالزی در لیست بهترین دانشگاه های دنیا نشان از سطح علمی نسبتا بالای این کشور دارد. این موضوع به همراه هزینه‌های نسبتا مقرون به صرفه‌ی زندگی و تحصیل سالانه دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا به این کشور می‌کشاند.

بهترین دانشگاه های مالزی
Wilayah-Persekutuan-Kuala-Lumpur,-Malaysia,-Kuala-Lumpur
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. بهترین دانشگاه های مالزی

رتبه‌ی بهترین دانشگاه های مالزی به عنوان یک کشور آسیایی در رده‌بندی‌های مختلف جهانی نسبتا خوب است. در رده بندی QS بهترین دانشگاه های مالزی 5 رتبه‌ی زیر 200 را از آن خود کرده‌اند و 19 دانشگاه این کشور در بین 1000 دانشگاه برتر بین‌المللی قرار دارند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی سطح نسبتا خوب علمی بهترین دانشگاه های مالزی در سطح جهانی است.

مدارک تحصیلی مالزی در کل جهان معتبر هستند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های مالزی را در سایت های معتبر رتبه بندی در جدول زیر ببینید:

نام دانشگاهرتبه QS (سال 2024)رتبه THE (سال 2024)رتبه شانگهای (سال 2023)رتبه US News
دانشگاه مالایا (UM: Universiti Malaya)، کوالالامپور65251-300401-500226
دانشگاه سینز مالزی (USM: Universiti Sains Malaysia)137401-500601-700504
دانشگاه پوترا مالزی (UPM: Universiti Putra Malaysia)158501-600801-900547
دانشگاه ملی مالزی (UKM: Universiti Kebangsaan Malaysia)159401-500501-600593
دانشگاه فناوری مالزی (Universiti Teknologi Malaysia)188401-500701-800379
دانشگاه تیلور (Taylor’s University)284
دانشگاه UCSI300
دانشگاه فناوری پتروناس (UTP: Universiti Teknologi PETRONAS)307301-350889

در ادامه برخی از برترین دانشگاه های مالزی را معرفی می‌کنیم. همراه ما بمانید.

بهترین دانشگاه های مالزی
Kuala-Lumpur,-Malaysia-(2)

دانشگاه مالایا (UM)، کوالالامپور

دانشگاه مالایا، اولین دانشگاه کشور مالزی، در محوطه ای به مساحت 309 هکتار در جنوب غربی کوالالامپور، پایتخت مالزی واقع شده است. تعداد کل دانشجویان این دانشگاه که در مقام اول بهترین دانشگاه های مالزی قرار دارد 17159 نفر است که از این تعداد 70% در مقطع کارشناسی و 30 درصد در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر تحصیل می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه 3969 نفر هشتند که 17 درصد آن دانشجویان کارشناسی و 83 درصد دیگر مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر هستند.

دانشگاه مالایا در اکتبر 1949 با تجمیع دو کالج پادشاه ادوارد هفتم در زمینه‌ی پزشکی تاسیس سال 1905 و کالج رافلز تاسیس سال 1929 به وجود آمده است.

هدف اصلی و اولیه تشکیل این دانشگاه کمک به پی ریزی پایه های یک ملت جدید با تولید نسلی از مردان ماهر و تحصیل کرده بوده و به عنوان یک موسسه ملی برای پاسخگویی به نیازهای آموزش عالی فدراسیون مالایا و سنگاپور تأسیس شده است.

دانشگاه علوم مالزی (USM)، گلوگور

دانشگاه USM (یا Universiti Sains Malaysia) دومین دانشگاه قدیمی مالزی، دومین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های مالزی و یکی از مراکز آموزشی پیشرو در این کشور است. 20714 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که 54 درصد آن در مقطع لیسانس و 46 درصد در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیلند. از این تعداد 7979 نفر دانشجویان بین‌المللی هستند که 16 درصد آنها در مقطع کارشناسی و 84 درصد در مقاطع بالاتر تحصیل می‌نمایند.

محور اصلی تحصیلی دانشگاه علوم مالزی، توسعه‌ی آموزش عالی در زمینه های زیر است:

  • علوم طبیعی
  • علوم کاربردی
  • علوم پزشکی و بهداشت
  • علوم دارویی
  • علوم و فناوری ساختمان
  • علوم اجتماعی
  • علوم انسانی
  • آموزش

USM تنها دانشگاه APEX (Accelerated Programme for Excellence؛ وضعیت ویژه‌ی وزارت تحصیلات عالی مالزی)  در مالزی است.

USM دارای 26 مدرسه است که آموزش های کارشناسی و کارشناسی ارشد و مطالعات مبتنی بر تحقیق را برای دانشجویان محلی و بین المللی ارائه می دهد. 17 مرکز تعالی (CoE) و 2 مرکز تعالی مؤسسه عالی (HICoE) نیز فرصت های تحقیق و نوآوری را به محققان آینده نگر برای توسعه، کاربرد و انتشار دانش ارائه می دهند.

USM دارای 4 پردیس است:

  • پردیس اصلی آن در جزیره گرمسیری پنانگ، تنها چند کیلومتر خارج از سایت میراث جهانی جورج تاون واقع شده است.
  • پردیس سلامت در کوبانگ کریان، در ایالت ساحل شرقی کلانتان، قرار دارد و بر مطالعات بهداشتی و پزشکی تمرکز دارد.
  • پردیس مهندسی که دوره های مهندسی مختلف را ارائه می دهد.
  • موسسه پزشکی و دندانپزشکی پیشرفته که خدمات و تحقیقاتی در زمینه علوم پزشکی و دندانپزشکی ارائه می دهد.
بهترین دانشگاه های مالزی
Kuala-Lumpur,-Federal-Territory-of-Kuala-Lumpur,-Malaysia-(3)

دانشگاه پوترا مالزی (UPM)، سری‌کمبانگان

دانشگاه پوترا مالزی (UPM) که قبلاً با نام دانشگاه پرتانی شناخته می‌شد، با ادغام دانشکده کشاورزی، دانشگاه مالایا و کالج کشاورزی در سردانگ در سال 1971 تأسیس شد. دانشکده‌های اولیه در هنگام تاسیس، دانشکده کشاورزی، دانشکده جنگلداری و دانشکده دامپزشکی و علوم دامی بودند و دانشگاه پوترا هنوز هم آموزش در این رشته های سنتی خود را با تمرکز بر تحقیقات سطح عالی در زمینه‌ی کشاورزی و حوزه های مربوط به این رشته ها حفظ کرده است.

حوزه های علم و فناوری در اوایل دهه هشتاد میلادی به رشته‌های این دانشگاه اضافه شد. در سال 1994، UPM با رویکرد تبدیل شدن به دانشگاه هزاره سوم توسط نخست وزیر مالزی، داتو، به دانشگاه پوترا تغییر نام داد تا به عنوان یک موسسه آموزش عالی همه کاره و همگام با فناوری پویای مالزی به فعالیت خود ادامه دهد.

تعداد کل دانشجویان سومین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های مالزی 16556 نفر است که از این تعداد 61 درصد در مقطع لیسانس و مابقی در مقاطع بالاتر تحصیل می‌کنند.
7225 دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه حضور دارند که بیشتر آنها در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر تحصیل می‌نمایند به طوری که 28 در صد در مقطع لیسانس و 72 درصد در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل هستند.

3. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

ایرانیان باید در نظر داشته باشند که با تحصیل در کدام دانشگاه های مالزی به مدارکی می‌رسند که در ایران نیز مورد تایید است؟

در فهرست زیر می‌توانید اسامی این دانشگاه ها را ببینید:

  • National University of Malaysia
  • University of Science, Malaysia
  • University Kebangsaan Malaysia (UKM)
  • University Malaysia (UM)
  • University Putra Malaysia (UPM)
  • University Sains Malaysia (USM)
  • University Teknologi MARA
Terengganu,-Malaysia
Terengganu,-Malaysia

4. اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های مالزی

اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی را دارید، قبل از هر چیز باید مقطع تحصیلی، رشته مورد نظر و دانشگاه محبوبتان را انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید تا اولاً از شرایط تحصیل در آن دانشگاه مطلع شوید و سپس اطلاعات لازم برای اپلای را پیدا کنید.

شرایط تحصیل در مالزی و اطلاعات لازم برای اپلای را در جدول زیر بخوانید:

شرایط تحصیل در مالزیاطلاعات مورد نیاز برای اپلای مالزی
ارائه مدرک آیلتس یا تافلتاریخ و مهلت اپلای
قبولی در آزمون ورودی (با کسب 75 درصد نمره)مدارک لازم برای اپلای

در نهایت شما باید مدارک خود را در زمان مقرر برای دانشگاه خود بفرستید و منتظر اعلام نتایج بمانید. فراموش نکنید که اگر موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های مالزی شوید، باید ویزای تحصیلی نیز دریافت کنید.

5. ویزای تحصیلی مالزی و مدارک لازم

بدیهی است که یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای تحصیل در یک کشور خارجی داشتن ویزای تحصیل در آن کشور است. برای تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی نیز دانشجویان بین‌المللی ملزم به اخذ ویزای تحصیلی هستند. مدارک و اقدامات زیر شما را به این ویزا می‌رسانند:

  • دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد
  • مراجعه به سفارت مالزی در کشور مبدا
  • ارائه‌ی کپی پاسپورت معتبر با تاریخ انقضا بیش از 12 ماه به طوری که شامل اطلاعات شخصی، تاریخ صدور و انقضا، تمام ویزاهای قبلی اخذ شده توسط متقاضی و صفحاتی که هرگونه توضیحاتی در آن بیان شده است، باشد.
  • برای ایرانی‌ها یک نامه واجد شرایط بودن (LOE) نیز لازم است که موسسه مقصد باید برای اخذ آن به سفارت ایران در کوالالامپور درخواست دهد.
  • داشتن گواهی پزشکی که نشان‌دهنده‌ی سلامت کامل متقاضی تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی باشد
  • پوشش بیمه سلامت
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه گواهی تمکن مالی

همه دانشجویان خارجی باید وثیقه شخصی و تعهدنامه‌ای را امضا کنند که قوانین مهاجرت مالزی را نقض نمی‌کنند که در صورت عدم تخطی از قوانین، وثیقه مسترد خواهد شد.

Kuching,-Sarawak,-Malaysia
Kuching,-Sarawak,-Malaysia

6. مراحل اخذ ویزای تحصیل در مالزی

دانشجویان بین‌المللی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مقصد خود در کشور مالزی می توانند از دو روش برای درخواست نامه تایید ویزا اقدام نمایند. یکی از این روش ها اقدام شخصی از طریق وب سایت خدمات جهانی آموزش مالزی (EMGS) است و راه دیگرسپردن مراحل کار به دانشگاه مقصد که پذیرش را از آن دانشگاه اخذ نموده‌اند.

به طور کلی مراحل اخذ ویزای تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی به شرح زیر است:

  • اخذ پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی مالزی
  • درخواست نامه تایید برای ویزا (VAL) جهت ارائه به سفارت
  • درخواست ویزای ورود به مالزی
  • ثبت نام در موسسه آموزشی مقصد
  • دریافت کارت دانشجویی از اداره مهاجرت مالزی
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه تحصیل در مالزی

هزینه های تحصیل در مالزی ارتباط مستقیم با دانشگاه و رشته انتخابی شما دارد و حتی مقطع تحصیلی‌تان می‌تواند بر این هزینه موثر باشد اما در یک نگاه کلی می‌توان میانگین این هزینه را مبلغی بین 5300 تا 160000 دلار در سال دانست.

ما در جدول زیر نمونه هایی از شهریه بهترین دانشگاه های مالزی را در رشته ها و مقاطع مختلف ارائه کرده‌ایم:

نام دانشگاهنام رشتهمقطع تحصیلیشهریه (به دلار – در سال)
Universiti Malayaموسیقیکارشناسی3855
University Putra Malaysiaمهندسی عمرانکارشناسی3788
Universiti Sains Malaysiaمیکروبیولوژیکارشناسی ارشد2500
Universiti Kebangsaan Malaysiaحقوقکارشناسی ارشد6528
Taylor’s Universityعلوم پزشکیدکتری14991

خوب است بدانید که بورسیه تحصیلی نیز در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار دارد و ممکن است شرایط تحصیل رایگان در مالزی را فراهم کنند. این بورسیه ها ممکن است هزینه تحصیل، زندگی و بیمه دانشجویان را بپردازند. از جمله مهم‌ترین بورسیه های تحصیلی مالزی می‌توان به Malaysian Commonwealth Scholarships و Fellowship Plan اشاره کرد.

در آخرین بخش از مقاله به سراغ مزایا و معایب تحصیل در مالزی می‌رویم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

Kuala-Lumpur,-Malaysia-(3)
Kuala-Lumpur,-Malaysia-(3)

8. مزایا و معایب تحصیل در مالزی

متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی باید نسبت به این کشور و مزایا و معایب زندگی در آن شناخت کافی داشته باشند. در جدول زیر، مزایا و معایب زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی را به طور خلاصه آورده‌ایم:

مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزیمعایب تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی
تحصیل در برترین دانشگاه های جهانامکانات ضعیف‌تر دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه های خصوصی
ارائه بسیاری از دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسیشرایط نامناسب و غیربهداشتی خوابگاه و سلف غذاخوری در برخی دانشگاه های دولتی
امکان داشتن شغل برای دانشجویان بین‌المللی در مالزی پس از فارغ التحصیلی از طریق Employment Passسخت بودن یافتن شغل بعد از پایان تحصیل در مالزی با توجه به رقابت شدید دانشجویان فارغ‌التحصیل
پذیرش نسبتا خوب خارجی ها، گردشگران و دانشجویان بین المللی توسط مردمعدم تضمین اقامت در مالزی پس از فارغ التحصیلی

سوالات متداول بهترین دانشگاه های مالزی

✅ بهترین دانشگاه مالزی کدام دانشگاه است؟

دانشگاه مالایا (UM)، کوالالامپور بهترین رتبه را در بین بهترین دانشگاه های مالزی در جهان دارد.

✅ آیا بهترین دانشگاه های مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند؟

بله! بسیاری از بهترین دانشگاه های مالزی مانند National University of Malaysia و University of Science, Malaysia مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

✅ آیا امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان خارجی در کشور مالزی وجود دارد؟

بله، بهترین دانشگاه های مالزی برای دانشجویان خارجی نیز بورسیه‌هایی ارائه می‌دهند.

✅ شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی چیست؟

برای تحصیل در برترین دانشگاه های مالزی باید مدارک زبان معتبر داشته باشید و در آزمون ورودی قبول شوید.

✅ هزینه تحصیل در برترین دانشگاه های مالزی چقدر است؟

به طور میانگن هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی را بین 5300 تا 160000 دلار در سال می‌دانند.

جمع بندی

Conclusion

تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی با هزینه‌های مقرون به صرفه و سطح علمی بالای دانشگاه های این کشور، شرایط خوبی را در اختیار متقاضیان تحصیل بین‌المللی قرار می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی شرایط را برای دانشجویان بهتر نیز می‌کند. علاوه بر شرایط خوب تحصیلی، امکان کار در این کشور با ویزای Employment Pass نیز می‌تواند برای متقاضیان وسوسه بر انگیز باشد. فراموش نکنید که مدرک تحصیلی بهترین دانشگاه های مالزی در سطح جهان معتبر بوده و آینده‌ی بهتری برای دانشجویان رقم خواهد زد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان