100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

صفر تا صد تحصیل در آمریکا (+ شرایط پذیرش 2023)

usa Flag

اگر به دنبال مهاجرت و تحصیل در آمریکا هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است. برای آشنایی بیشتر با دوره های تحصیلی در آمریکا این مقاله را مشاهده کنید.

  • مزیت های تحصیل در آمریکا
  • معرفی دوره های مختلف تحصیلی در ایالات متحده آمریکا
  • چه زمانی باید برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کرد؟
  • دانشجویان ایرانی به منظور تقاضای ویزای آمریکا به کجا مراجعه کنند؟
  • آمریکا در خصوص دوره های تحصیلی در زمان کرونا چه شرایطی را اتخاذ کرده است؟

✔️ بررسی شرایط تحصیل در آمریکا

همانطور که می دانید تعداد بسیار زیادی از دانشجویان ایرانی، مشغول به تحصیل در آمریکا هستند. ایران در میان کشورهایی با بیشترین تعداد دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه های آمریکا، رتبه 22 را در اختیار دارد. در این بین حتی تعداد زیادی از ایرانیان مشغول تحصیل در آمریکا در مقطع دبیرستان هستند.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

انعطاف پذیری به همراه تعداد زیاد دانشگاه های ممتاز و مراکز آموزشی متعدد به منظور دستیابی به تخصص مطلوب و آموزش های شغلی و حرفه ای، از ویژگی های اصلی سیستم آموزش عالی و تحصیل در آمریکا می باشد.

در این مقاله به بررسی و معرفی دوره های تحصیلی در آمریکا می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تحصیل در آمریکا
Midtown-Manhattan-in-New-York-City,-United-States

1. مزایای تحصیل در آمریکا

کيفيت بالای تحصیل در آمریکا

کيفيت تسهيلاتی، منابع و توانمندی از جمله ویژگی های کالج های آمريکا است. همچنین سيستم اعتبارگذاری، نگهداری اين معيارها توسط دانشگاه را تضمين می کند.

کیفیت بالای گزينش

سيستم تحصيلی آمريکا به صورتی عالی انتخاب های متعددی را برای دانشجویان ارائه می دهد. انواع دانشگاه ها، محيط های فرهنگی و اجتماعی، شرايط ورود، برنامه های اخذ مدرک دانشگاهی و دوره های تخصصی از این جمله هستند.

تنوع بالای فرهنگی در آمریکا

مردم با فرهنگ های مختلف و از تمامی نقاط جهان در دانشگاه های آمريکا گرد هم آمده اند.

هر ساله 600,000 دانشجوی خارجی به منظور تحصيل به آمريکا سفر می کنند.

ارزش بالای مدارک تحصیلی

دریافت مدرک دانشگاهی آمريکا ارزشی به مراتب بیشتر از پول پرداخت شده دارد. امکاناتی وجود دارد که تحصيلات در آمريکا را برای بسیاری از دانشجویان قابل دسترسی می کند. طيف گسترده شهريه ها و هزینه های زندگی، همچنین کمک مالی کالج ها از این دست موارد می باشد.

انعطاف پذيری بالای دانشگاه های آمریکا

در دانشگاه ها و کالج های آمريکا دانشجویان می توانند میان تعداد زیادی دوره، گزینه مدنظرشان را انتخاب کنند. همچنین آنها می توانند از دانشگاهی به دانشگاه ديگر منتقل شوند.

تحصیل در آمریکا
Golden-Gate-Bridge,-United-States
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. بررسی گزینه های تحصیل در آمریکا

پیش از اقدام برای تحصیل در آمریکا، به تحقیق و مشاوره درباره برنامه ها و دانشگاه های پیش رویتان بپردازید. در این صورت برای یافتن بهترین دانشگاه و گزینه برای ادامه تحصیل در آمریکا راه ساده تری در پیش دارید.

در واقع انتخاب دانشگاه و برنامه ای که با شرایط، اولویت ها و اهداف بلند مدت شما هماهنگ باشد، روند دریافت پذیرش و انتقال شما را راحت تر و سریع تر می کند.

توصیه می کنیم اگر قصد تحصیل در آمریکا را دارید، 12 تا 18 ماه قبل از شروع دوره و ادامه تحصیل در آمریکا فرایند تحقیق و انتخاب را شروع کنید.

اکنون با یکدیگر شرایط مقاطع و دوره های مختلف تحصیل در آمریکا را بررسی کرده تا در انتخاب، بهتر عمل نمایید و پاسخ ابهاماتتان را (به عنوان نمونه در زمینه شرایط تحصیل رایگان در آمریکا) دریافت نمایید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

3. معرفی دوره های مختلف تحصیلی در ایالات متحده آمریکا

تحصیل در کالج منطقه ای در آمریکا (Community College)

کالج های منطقه ای در آمریکا دوره های تحصیلی دو ساله ای برگزار می کنند. در این کالج ها مدرک کاردانی به دانشجویان اعطا می شود. این مدارک در رشته های علوم انسانی، علوم تجربی و فنی و حرفه ای قابل ارائه هستند.

کالج های منطقه ای اجرا کننده برنامه های فنی حرفه ای در آمریکا می باشند.

کالج های منطقه ای در آمریکا غالبا در حوزه های پیشرو آموزش ارائه می کنند. مانند زیست پزشکی، روباتیک، اینترنت و کامپیوتر، لیزر، اپتیک و سیستم های اطلاعاتی جغرافیایی. کالج سانتا باربارا و کالج لیک ایرا از معروف ترین نمونه ها در این زمینه هستند. کالج هانوفر نیز یکی از کالج های آمریکا است.

مزایای تحصیل در کالج های منطقه ای آمریکا

دانشجویانی که در کالج های منطقه ای آمریکا در حال تحصیل هستند، می توانند پس از اتمام دوره، مدرک دانشگاهی معادل دوره کارشناسی را از همان موسسه آموزشی دریافت نمایند.

از جمله مزایای ادامه تحصیل در این کالج ها شهریه نسبتا کم آنهاست. این موضوع باعث کاهش هزینه های تحصیل در آمریکا است.

همچنین دانشجویانی که دوره کاردانی خود را در کالج های منطقه ای گذرانده اند، برای اخذ پذیرش کارشناسی در آمریکا در همان موسسه آموزشی، روند راحت تری را نسبت به سایر دانشگاه ها خواهند داشت.

تحصیل در کالج های منطقه ای، موجب پایین آمدن دوره تحصیل برای دریافت مدرک کارشناسی در آمریکا است. طبق توافق نامه های ویژه، دانشجویانی که دوره تحصیل خود را در یک کالج منطقه ای در آمریکا گذرانده اند، اجازه دارند پس از دوره کاردانی بر اساس روند 2+2 با دو سال تحصیل در کالج منطقه ای، مدرک کارشناسی اخذ نمایند.

دیگر مزیت های تحصیل در کالج های منطقه ای برای دانشجویان بین المللی، شامل آشنایی بیشتر با فرهنگ آمریکایی، وفق پذیری با محیط دانشگاهی و جامعه و همچنین تقویت زبان انگلیسی است.

تحصیل در آمریکا
Times-Square,-New-York,-United-States

تحصیل کارشناسی در آمریکا

تحصیل کارشناسی در آمریکا براساس رشته های پایه علوم انسانی و تجربی بنا شده است. مدرک کارشناسی در آمریکا پس از گذراندن تعداد معینی از واحدهای درسی اختصاصی به دانشجویان اعطا می شود.

تعداد ساعاتی که دانشجویان باید در کلاس حاضر شوند، براساس هر واحد درسی تعیین می شود. به این صورت که هر یک ساعت معادل یک واحد است. تعداد واحدهایی که برای دریافت مدرک کارشناسی در نظر گرفته شده، به نظر دانشگاه و موسسه آموزشی بستگی دارد.

طبق میانگین واحدهایی که هر دانشگاه مشخص کرده است، دوره کارشناسی در آمریکا چهار سال طول می کشد.

شرایط تحصیل کارشناسی در آمریکا

برای تحصیل کارشناسی در آمریکا، باید دوره دبیرستان را تمام و مدرک دیپلم 12 ساله تان را اخذ نموده باشید. بنابراین تحصیل در آمریکا با مدرک دیپلم نیز امکان پذیر است. همچنین شرایط سنی تحصیل در آمریکا برای مقطع کارشناسی حداقل 17 سال در نظر گرفته شده است.

تحصیل در آمریکا
Lake-Union-Skyline-from-Gasworks-Park

تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا

بیش از 1000 دانشگاه و مرکز آموزش عالی، دوره های کارشناسی ارشد در آمریکا و دکترا را برگزار می کنند.

دو مقطع تحصیلی اصلی در آمریکا پس از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. اهداف این مقاطع تحصیلی ارائه آموزش عمیق و تحصیل تخصصی می باشد.

آموزش و یادگیری در مقطع فوق لیسانس و دکترا در آمریکا بیشتر بر خود دانشجو متکی است.

دوره های زبان انگلیسی

با توجه به اینکه زبان رسمی آموزش و کار در آمریکا زبان انگلیسی است، این کشور جزو محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی به منظور یادگیری و بهبود دانش زبان انگلیسی محسوب می شود.

آن دسته از متقاضیانی که زبان انگلیسی آنها در سطح ابتدایی بوده و یا آشنایی با آن ندارند، درس ها را در سطح مقدماتی دریافت می کنند. اما دانشجویانی که برای تحصیل در کالج های منطقه ای یا دانشگاه در دوره های زبان شرکت نموده اند، برنامه های درسی زبان انگلیسی را در سطح پیشرفته دریافت می کنند.

بعضی از دوره های زبان انگلیسی تنها با تمرکز بر اهداف دانشگاهی و ورود به رشته و دوره خاصی ارائه می گردد.

چنانچه شما به عنوان دانشجو، در یکی از دانشگاه ها یا کالج های مورد تایید در آمریکا پذیرفته شده باشید، نیاز به گذراندن دوره زبان انگلیسی نخواهید داشت. زیرا موسسه مورد نظر طی یک آزمون استاندارد یا شیوه ارزیابی زبان انگلیسی مخصوص به خود (آزمون کتبی یا مصاحبه شفاهی)، مهارت زبان انگلیسی شما را ارزیابی می نماید. در صورت نیاز، پیش از شروع برنامه تحصیلی در دانشگاه، یک دوره زبان انگلیسی در خود دانشگاه برای شما برگزار می شود و به این ترتیب دانشجویان بین المللی شرایط تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را خواهند داشت.

Dumbo,-New-York,-U.S.A
Dumbo,-New-York,-U.S.A

دوره های کوتاه مدت در آمریکا

دوره های کوتاه مدت در آمریکا بسیار متنوع هستند. معمولا این دوره ها چند ماهه بوده یا نهایتا یک طول دوره 12 ماهه (یک ساله) دارند.

افرادی که در دوره های کوتاه مدت آمریکا پذیرفته شده اند و ویزا دریافت می کنند، در کنار تحصیل، از طرف وزارت امور خارجه آمریکا این مجوز را دریافت می کنند که همزمان به تدریس، مطالعه و تحقیق نیز بپردازند. همچنین می توانند از آموزش های شغلی برخوردار شده و در دوره های کارآموزی شرکت نمایند.

برای تحصیل و شرکت در دوره های کوتاه مدت آمریکا، لازم است قبل از هر چیز بررسی کنید که موسسه آموزش عالی که هم اکنون در آن مشغول به تحصیل هستید، دفتر آموزش بین المللی دارد یا خیر. این دفتر مجری برنامه تبادل دانشجو یا برنامه تحصیل در خارج از کشور است.

بهترین انتخاب برای هر دانشجو دوره کوتاه مدت کالج یا دانشگاهی است که به بهترین شکل به نیازهای تحصیلی، مالی و شخصی فرد پاسخ دهد.

بهتر است که حداقل یک سال پیش از شروع دوره کوتاه مدت مورد نظرتان، تحقیقات و روند دریافت پذیرش را آغاز کنید.

برای آگاهی از برخی ساز و کارهای تحصیل در آمریکا و همچنین اطلاع از شرایطی که آمریکا در خصوص همه گیری کرونا اتخاذ کرده است، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

4. تقویم آموزشی برای تحصیل در آمریکا

سال تحصیلی در دانشگاه های آمریکا معمولا از آگوست آغاز و تا ماه می ادامه پیدا می کند. تعطیلات میان ترم نیز در این بازه زمانی گنجانده شده است.

برنامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا از دو نیم سال که هر یک شامل دو ترم می باشد، تشکیل شده است. هر سال تحصیلی در آمریکا به چند ترم 10 تا 12 هفته ای تقسیم می گردد. در کل دانشجویان باید در سه ترم تحصیلی شرکت و از سیستم سه ترمی استفاده کنند.

Chicago-I
Chicago-I

5. چه زمانی باید برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کرد؟

به محض اینکه تصمیم گرفتید در چه دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید و فرم رسمی I-20 که نشان دهنده پذیرفته شدن شما در آن دانشگاه است را دریافت نمودید، در اسرع وقت اقدام کنید.

چنانچه به وسیله یک برنامه تبادل دانشجو حمایت مالی می شوید، باید بجای فرم I-20 دانشگاه، فرم DS-2019 را از سازمان حامی خود دریافت نمایید. این فرم که باید هنگام درخواست استفاده شود، نشان دهنده ی حضور و شرکت شما در برنامه آن موسسه است.

 در هر صورت لازم است به محض دریافت فرم I-20 یا DS-2019 در خصوص روادید خود اقدام نمایید.

طبق مقررات روادید ایالات متحده، بیشتر از 120 روز پیش از تاریخ شروع برنامه آموزشی مندرج در فرم I-20 یا DS-2019 روادید صادر نمی شود.

اگر روند اخذ روادید را بیشتر از 120روز قبل از تاریخ شروع برنامه تحصیلی خود تمام کنید، کنسولگری یا سفارت آمریکا ویزای شما را زمانی که به 120 روز قبل از شروع برنامه رسیدید، صادر خواهد کرد.

6. دانشجویان ایرانی به منظور تقاضای ویزای آمریکا به کجا مراجعه کنند؟

به طور معمول دانشجویان با مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور زادگاه یا محل اقامت خود، برای دریافت روادید اقدام می کنند. از آنجایی که در حال حاضر ایالات متحده هیچ کنسولگری یا سفارتی در ایران ندارد، تقاضای روادید آمریکا در داخل ایران امکان پذیر نمی باشد. دانشجویان و پژوهشگران ایرانی باید از طریق کنسولگری هایی اقدام نمایند که کارمندان فارسی زبان آشنا به نظام و اسناد و مدارک آموزشی ایران دارند.

این کنسولگری ها شامل آنکارا در ترکیه، ابوظبی و دبی در امارات متحده عربی و ایروان در ارمنستان است.

سفارت سوئیس به عنوان دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران، درخواست صدور ویزای آمریکا را نمی پذیرد و هیچ گونه خدماتی انجام نمی دهد.

Empire-State-Building-views
Empire-State-Building-views
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. روند درخواست برای اخذ ویزای آمریکا

  • پاسپورت (با اعتبار بالای 6 ماه)
  • برای حضور در مصاحبه مربوط به اخذ ویزا باید از قبل وقت بگیرید.
  • پرداخت هزینه های درخواست ویزا
  • ارائه فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه اسناد و مدارک پشتیبانی
  • عکس پاسپورتی

در فرآیند درخواست ویزا به نکات زیر توجه کنید:

این امکان وجود دارد که روند ارائه مدارک در دفاتر کنسولی مختلف متفاوت باشد. بنابراین لازم است برای کسب اطلاعات دقیق تر با دفتر هر سفارت تماس حاصل نمایید.

پیش از مراجعه به سفارت، لازم است دانشجو فرم آنلاین درخواست ویزای DS-16 را تکمیل کند.

فرم درخواست ویزا باید کاملا به زبان انگلیسی تکمیل شود. همچنین نام شما به همان نحو که در پاسپورت آمده است امضا شود.

مطمئن شوید تمام سوالات در فرم را کامل کرده باشید. در صورت بی پاسخ ماندن یک سوال، نقص مدرک محسوب شده و سفارت فرم را از شما نمی پذیرد.

مواردی که برای دریافت ویزای دانشجویی آمریکا اهمیت دارند:

در درجه اول باید ثابت کنید که قصدتان از ورود به آمریکا ادامه تحصیل است. مواردی که برای سفارت مهم هستند و در اثبات این موضوع به شما کمک می کنند، ارائه پذیرش دانشجویی و نامه تمکن مالی است. این نامه نشان می دهد که بودجه کافی برای گذراندن دوره تحصیل را دارا هستید.

8. با توجه به همه گیری ویروس کوید 19، آمریکا در خصوص دوره های تحصیلی چه شرایطی را اتخاذ کرده است؟

در حال حاضر وزارت امور خارجه آمریکا هیچ گزارشی را در خصوص شرایط ورود یا خروج مربوط به کرونا در ایران، ارائه نکرده است. اما این وزارتخانه مرتبا این وضعیت را دنبال کرده و تحت نظر دارد.

New-York,-United-States
New-York,-United-States

سوالات متداول تحصیل در آمریکا

✅ مزایای تحصیل در آمریکا کدام است؟

کيفيت بالای تحصیل در آمریکا
کیفیت بالای گزينش
تنوع بالای فرهنگی در آمریکا
ارزش بالای مدارک تحصیلی
انعطاف پذيری بالای دانشگاه های آمریکا

✅ دوره های مختلف تحصیلی در ایالات متحده آمریکا کدام است؟

تحصیل در کالج منطقه ای در آمریکا (COMMUNITY COLLEGE)
دوره کارشناسی در آمریکا
تحصیل کارشناسی ارشد و دکترا در آمریکا
دوره های زبان انگلیسی
دوره های کوتاه مدت

✅ تقویم آموزشی برای تحصیل در آمریکا چگونه است؟

سال تحصیلی در دانشگاه های آمریکا معمولا از آگوست آغاز و تا ماه می ادامه پیدا می کند. تعطیلات میان ترم نیز در این بازه زمانی گنجانده شده است.

✅ چه زمانی باید برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کرد؟

به محض اینکه تصمیم گرفتید در چه دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازید و فرم رسمی I-20 که نشان دهنده پذیرفته شدن شما در آن دانشگاه است را دریافت نمودید، در اسرع وقت اقدام کنید.

✅ دانشجویان ایرانی به منظور تقاضای ویزای آمریکا به کجا مراجعه کنند؟

دانشجویان و پژوهشگران ایرانی باید از طریق کنسولگری هایی اقدام نمایند که کارمندان فارسی زبان آشنا به نظام و اسناد و مدارک آموزشی ایران دارند.

✅ مدارک مورد نیاز درخواست ویزای آمریکا کدام است؟

پاسپورت (با اعتبار بالای 6 ماه)
برای حضور در مصاحبه مربوط به اخذ ویزا باید از قبل وقت بگیرید.
پرداخت هزینه های درخواست ویزا
ارائه فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
ارائه اسناد و مدارک پشتیبانی
عکس پاسپورتی

جمع بندی

Conclusion

کشور آمریکا و امکانات بینظیر آن بر هیچکس پوشیده نیست و احتمالا تمام افراد واژه ی رویای آمریکایی را شنیده اند. برای تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا، شرایط و امکانات ویژه ای در نظر گرفته شده است. این امکانات تحصیل در آمریکا در مقاطع مختلف را بسیار قابل دسترس کرده است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان