100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان 2024 (+ 📝آلمانی+انگلیسی)

germany Flag

یکی از شرایط اصلی تحصیل در آلمان ارائه مدارک زبان معتبر در دانشگاه‌های این کشور است. با توجه به اینکه تحصیل در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان‌پذیر است، شما با ارائه مدارک هر یک از آن‌ها و کسب حداقل نمرات لازم در آزمون‌های زبان می‌توانید واجد شرایط تحصیل در آلمان شوید. با ما در این مقاله همراه باشید تا شرح مفصلی از آزمون‌ها و مدارک زبان مورد تأیید و لازم برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان ارائه دهیم و پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشیم؛ سوالاتی از قبیلِ:

  • مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان کدامند؟
  • کدام مدارک زبان آلمانی مورد تأیید دانشگاه‌های آلمانند؟
  • تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی با چه مدارکی ممکن است؟
  • حداقل نمره و سطح لازم مدارک زبان در آلمان چند است؟
  • برای اخذ پذیرش آلمان به چه مدارک زبانی نیاز داریم؟

✅ بررسی مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان را کسب کنید و با خیالی آسوده مراحل مهاجرت تحصیلی خود را پیش ببرید. شما می‌توانید در آلمان به زبان‌های آلمانی و انگلیسی درس بخوانید و تنها کافیست مدرک زبان آلمانی برای پذیرش یا مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای دانشگاه های آلمان را در دست داشته باشید. ما در این مقاله مدرک زبان لازم برای تحصیل در آلمان چه به زبان آلمانی و چه به زبان انگلیسی را معرفی و حداقل نمرات و سطوح تعیین‌شده برای هر یک را ذکر می‌کنیم.

همراه ما باشید تا پس از مختصر گفتاری از شرایط تحصیل، مدارک زبان لازم برای تحصیل در آلمان را بر اساس به روزترین منابع شرح دهیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

مدرک زبان آلمانی برای پذیرش
German-radar-station-in-bavaria

1. شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان را مقطع تحصیلی و رشته انتخابی‌تان تعیین می‌کند. برای مثال متقاضیان مقطع کارشناسی باید حتما مدرک دیپلم داشته باشند اما متقاضیان کارشناسی ارشد، به مدرک کارشناسی نیاز دارند. شرایط سنی تحصیل در آلمان نیز وابسته به مقطع تحصیلی شماست اما به صورت کلی می‌توان گفت اگر حداقل ۱۸ ساله باشد، می‌توانید تحصیل خود در آلمان را آغاز کنید.

شرایطی مانند آزمون ورودی برای اخذ پذیرش را رشته‌ی شما مشخص می‌کند و اگر چه بسیاری از رشته‌های مهندسی بدون آزمون ورودی به متقاضیان پذیرش می‌دهند، برای تحصیل پزشکی باید در آزمون ورودی نمره قبولی کسب کنید.

در کنار تمام مواردی که گفتیم،‌ ارائه مدارک زبان لازم برای تحصیل در آلمان نیز از مهم‌ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور به شمار می‌رود که در ادامه مفصلاً آن را بررسی می‌کنیم.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مدرک زبان لازم برای تحصیل در آلمان

خوب است بدانید که تحصیل در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان‌پذیر است به شرط آنکه بتوانید توانایی خود را در هر زبانی که انتخاب می‌کنید، ثابت نمایید. ارائه مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان راه اثبات این توانایی است.

توجه داشته باشید که تنها ارائه مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان کافی نیست و شما باید حداقل نمرات لازم را نیز کسب کرده باشید. حداقل نمرات لازم مدرک زبان آلمانی برای اخذ پذیرش را دانشگاه انتخابی شما تعیین می‌کند.

با توجه به نکات مذکور بهتر است به دنبال شرایط تحصیل بدون مدرک زبان نباشید و رزومه خود را با مدارک زبانتان تقویت کنید.

3. مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

یادگیری و تسلط به زبان آلمانی برای تحصیل در این کشور الزامی است و این الزام نه فقط شرایط اخذ پذیرش، بلکه جامعه آلمان ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه زبان رسمی آلمان، آلمانی است شما برای اینکه زندگی راحتی را در این کشور تجربه کنید و بتوانید به راحتی با مردم ارتباط بگیرید، بهتر است آلمانی بلد باشید.

مدارک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان باید مورد تأیید دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور باشد. ما در جدول زیر ضمن معرفی مدارک معتبر، نمره‌ی حداقل مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان را ذکر می‌کنیم.

مدارک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمانحداقل نمره/سطح
DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang)3
(TestDAF (Test Deutsch als Fremdsprache2
The Goethe-ZertifikatC2
telc Deutsch C1 HochschuleC1
Deutsches SprachdiplomLevel II

به خاطر داشته باشید که:
– مدرک DSH و TestDAF مورد تأیید تمام دانشگاه های آلمان است. معمولاً به دانشجویان توصیه می‌شود برای اخذ مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان، به سراغ این آزمون‌ها بروند.
– مدارک مذکور در جدول جزء مدارک زبان مورد تایید سفارت آلمان نیز هستند.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

ما در ادامه، این دو مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان را معرفی می‌کنیم. با ما بمانید.

4. مدرک زبان آلمانی برای پذیرش آلمان: DSH

DSH یکی از مدارک معتبر زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان است که ثابت می‌کند شما می‌توانید از کلاس‌های آلمانی زبان دانشگاه‌ها بهره ببرید و کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های به این زبان را دنبال کنید.

آزمون DSH هم به صورت کتبی (70 درصدِ نمره) و هم شفاهی (30 درصدِ نمره) برگزار می‌شود و تمام مهارت‌های شنیداری، نوشتاری، گفتاری و درک مطلب شما را می‌آزماید.

خوب است بدانید که:
1. بخش نوشتاری آزمون DSH بین 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد و در صورت قبولی در این بخش، واجد شرایط شرکت در بخش شفاهی می‌شوید.
2. ممکن است دیکشنری در اختیار دانشجویان قرار گیرد.

5. مدرک زبان آلمانی برای پذیرش: TestDAF

اگر به دنبال مدارک زبان لازم برای تحصیل یا پژوهش در آلمان هستید، TestDAF با اعتبار در تمام موسسات و دانشگاه‌های این کشور، انتخابی مناسب برای شماست.

حدود 450 مرکز مورد قبول موسسه TestDAF این آزمون را برگزار می‌کنند و اگر شما موفق به اخذ نمره 4 از آن شوید، به راحتی ثابت می‌کنید دانش لازم و کافی برای تمام مهارت‌های زبان آلمانی را دارید. شما با داشتن مدرک، حداقل مدرک زبان برای کار در آلمان را در دست خواهید داشت.

خوب است بدانید که آزمون TestDAF هم به صورت حضوری و هم آنلاین برگزار می‌گردد.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی چیست؟ پاسخ سوال خود را در بخش بعدی مقاله بیابید.

مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه های آلمان
KönigsteinSächsische-Schweiz

6. مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای دانشگاه های آلمان

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در آلمان، برگزاری بسیاری از برنامه‌های تحصیلی به زبان انگلیسی است. خوب است بدانید کیفیت آموزش در دانشگاه های انگلیسی‌زبان آلمان با دانشگاه های آلمانی این کشور برابری می‌کند و تفاوتی در این میان نیست.

اگر می‌خواهید به زبان انگلیسی در آلمان درس بخوانید، باید مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در آلمان را داشته باشید. حداقل مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در آلمان عبارت است از:

خوب است بدانید که مدارک PTE پیشرفته و C1 پیشرفته نیز می‌توانند مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای برخی از دانشگاه های آلمان را فراهم کنند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان

با مدرک زبان آلمانی تقریباً می‌توانید از تمام دانشگاه های آلمان، از TUM به عنوان بهترین دانشگاه آلمان گرفته تا دانشگاه هایی با رتبه جهانی پایین‌تر مانند دانشگاه کلن، پذیرش بگیرید اما کدام دانشگاه ها با مدرک زبان انگلیسی پذیرش می‌دهند؟ ما در جدول زیر به سوال شما پاسخ داده و رتبه جهانی این دانشگاه ها را نیز ذکر کرده‌ایم.

نام دانشگاهرتبه QS
Technical University of Munich (TU Munich)37
LMU Munich54
Heidelberg University87
Free University of Berlin98
RWTH Aachen University106
Karlsruhe Institute of Technology (KIT)119
مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های آلمان

اگر به دنبال اهمیت مدرک زبان آلمانی برای پذیرش و ویزای آلمان هستید، بخش بعدی مقاله را از دست ندهید.

8. مدرک زبان برای اخذ پذیرش آلمان

برای اخذ پذیرش تحصیلی آلمان، ابتدا باید برنامه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید (مرحله 1) و سپس به سراغ مطالعه وب‌سایت دانشگاه بروید. با توجه به اینکه شرایط پذیرش هر دانشگاه با دانشگاه دیگر در آلمان متفاوت است، مطالعه دقیق و کامل وب‌سایت دانشگاه مورد نظر اهمیت زیادی دارد (مرحله 2).

با آگاهی از شرایط دریافت پذیرش و بازه زمانی تعیین‌شده برای ارسال مدارک، باید مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش را جمع‌آوری کنید (مرحله 3) و در نهایت برای دانشگاه بفرستید (مرحله 4).

مدارک شناسایی و پاسپورت، انگیزه‌نامه، مدارک تحصیلی و همچنین مدارک زبان از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش آلمانند.

شما با ارائه مدارک زبان آلمانی امتیازی ویژه به رزومه خود می‌دهید و حتی اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش خواهید داشت.

9. مدرک زبان برای اخذ ویزای آلمان

دانشجویان بین‌المللی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند، برای تحصیل در آلمان باید ویزا دریافت کنند. توجه داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی آلمان پس از اخذ پذیرش انجام می‌شود و برای طی کردن این مرحله از مهاجرت به آلمان نیز به مدرک زبان نیاز دارید.

اگر مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان را داشته باشید، شانس اخذ ویزای تحصیلی شما افزایش می‌یابد اما این به این معنا نیست که نمی‌توانید با مدارک انگلیسی مورد نیاز، ویزا بگیرید.

Berlin-Tv-Tower
Berlin-Tv-Tower

از جمله سایر مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نامه پذیرش
  • مدارک تحصیلی
  • پاسپورت
  • مدارک شناسایی
  • عکس
  • گواهی تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • گواهی سلامت

جالب است بدانید که شرایط زبانی تحصیل در آلمان هم از مزایا و هم از معایب تحصیل در آلمان است. در آخرین بخش از مقاله به این مسئله می‌پردازیم. از اینکه در مقاله «مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان» همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

10. مزایا و معایب تحصیل در آلمان

مدرک زبان مورد نیاز برای دانشگاه های آلمان و شرایط زبانی هم از مزایا و هم از معایب تحصیل در آلمان به شمار می‌رود!

تحصیل در آلمان هم به زبان آلمانی امکان‌پذیر است و هم زبان انگلیسی و این تنوع برنامه برای دانشجویان بین‌المللی، یک مزیت مهم محسوب می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که شما در نهایت به زبان آلمانی و حداقل نمره زبان برای مهاجرت تحصیلی نیاز خواهید داشت خصوصاً اگر بخواهید به کار دانشجویی نیز بپردازید! از آنجایی که یادگیری زبان آلمانی و دریافت مدرک آن آسان نیست، پس شرایط زبانی از معایب تحصیل در آلمان نیز به شمار می‌رود.

به خاطر داشته باشید که مخارج تحصیل و زندگی در آلمان مناسب است و امکان کار دانشجویی نیز وجود دارد.

Frankfurt, Hesse, Germany
Frankfurt, Hesse, Germany

پرسش‌های متداول مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان

✅ مدارک زبان آلمانی مورد نیاز برای تحصیل در آلمان کدام است؟

DSH و TestDAF از جمله مدارک زبان آلمانی مورد نیاز و تایید برای تحصیل در آلمان هستند.

✅ آیا تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است؟

بله! شما می‌توانید با داشتن مدارک زبان لازم برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی اقدام کنید.

✅ چه مدارک زبانی برای تحصیل در دانشگاه های آلمان به انگلیسی لازم است؟

مدرک آیلتس یا تافل از جمله مدرک زبان لازم برای تحصیل در آلمان به انگلیسی هستند.

✅ آیا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان به مدرک زبان نیاز داریم؟

بله! یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای دریافت پذیرش، مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی) است.

✅ حداقل سطح زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان چیست؟

با تسلط به زبان آلمانی در سطح C1 می‌توانید واجد شرایط تحصیل در آلمان شوید اما بهتر است B1 داشته باشید.

این مقاله چقدر مفید بود؟

5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

آلمان با فراهم کردن امکان تحصیل به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی، دانشجویان بین‌المللی بسیاری را جذب کرده است. اگر موفق به کسب مدارک معتبر زبان آلمانی شده‌اید یا توانسته‌اید حداقل نمرات تعیین‌شده در آزمون آیلتس یا تافل را دریافت کنید، به راحتی می‌توانید از پس شرایط تحصیل در آلمان بربیایید. با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در آلمان، از مدارک زبان آلمانی یا انگلیسی تعیین‌شده مطلع شوید و ببینید با نمره یا سطحی که دارید، واجد شرایط تحصیل در آن‌ها هستید یا خیر.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان