100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل کارشناسی در روسیه (+ شرایط پذیرش 2023)

russia Flag

تحصیل کارشناسی در روسیه می تواند قدمی مناسب برای کسانی که به دنبال تحصیل با هزینه مقرون به صرفه و کیفیت آموزش بالا در خارج از کشور هستند، باشد. در این مقاله با بررسی مهم ترین مسائل مرتبط با تحصیل کارشناسی در روسیه، به سوالات شما پاسخ خواهیم داد. از جمله سوالاتی که می توانید در این مقاله به دنبال جواب‌شان بگردید، عبارتند از:

  • ساختار تحصیل در روسیه به چه صورت است؟
  • تحصیل کارشناسی در روسیه چه شرایطی دارد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی در روسیه کدامند؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه چقدر است؟
  • روند دریافت ویزای تحصیلی روسیه چگونه است؟

✔️ چرا تحصیل کارشناسی در روسیه؟

تحصیل کارشناسی در روسیه به دلایل متنوعی مورد توجه دانشجویان سراسر دنیا قرار گرفته است. از جمله این دلایل می توان به مناسب بودن هزینه تحصیل در روسیه یا تنوع بالای برنامه های بورسیه این کشور اشاره کرد. حضور 850 دانشگاه با برنامه های تحصیلی متنوع و همچنین سرمایه گذاری دولت و بهبود شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه، در این محبوبیت تاثیر گذارند. با ما همراه باشید تا تمام جزئیات لازم در زمینه تحصیل لیسانس در روسیه را در اختیارتان قرار دهیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. اطلاعات کلی درباره روسیه

روسیه به عنوان بزرگ ترین کشور جهان با وسعتی به اندازه 17 میلیون کیلومتر، میزبان بیشتر از 144 میلیون نفر است. این کشور با در بر گرفتن یک هشتم از اراضی کره زمین، تنوع محیطی و فرهنگی گسترده ای را در بر می گیرد. داشتن مرز مشترک با 14 کشور نیز بر این گستردگی می افزاید. در کنار این فرهنگ غنی و متنوع که با فرهنگ غربی بسیار متفاوت است، روسیه تاریخ پر فراز و نشیبی هم دارد. این کشور از لحاظ ادبی یکی از برترین کشورهای جهان محسوب می شود و شهرت چشم گیری در هنرهای باله، سینما و تئاتر در سراسر دنیا دارد.

با ما همراه باشید تا مزایای تحصیل در روسیه را برشماریم و ساختار تحصیلی این کشور را بشناسیم.

Museum-of-Cosmonautics
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مزایای تحصیل لیسانس در روسیه

 امروزه تحصیل لیسانس در روسیه توجه دانشجویان بسیاری را به خود جلب کرده است. از جمله مزایای متنوع موجود که با تسهیل شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه منجر به این محبوبیت شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آموزش جامع دانشگاه با اعتبار جهانی.
  2. تعداد بالای دانشگاه های روسیه و تنوع بالای برنامه های ارائه شده.
  3. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه.
  4. تنوع بالای بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل رایگان در روسیه.
  5. برگزاری دوره زبان در روسیه برای دانشجویان بین المللی.
  6. امکان تحصیل کارشناسی در روسیه به زبان انگلیسی.
  7. کیفیت بی نظیر خوابگاه های دانشجویی و تجهیزات آن ها.

3. ساختار تحصیلی روسیه

تحصیل در روسیه به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شود. تحصیل در مدارس روسیه به عنوان دانش آموز در بخش عمومی صورت می گیرد و افراد در بازه سنی 6 تا 17 سال، به تحصیلات عمومی می پردازند.

سطح تحصیل تخصصی در روسیه می تواند در سه بخش صورت پذیرد:

  1. دانشگاه ها: برنامه های تحصیلی گسترده ای در مقاطع متفاوت در دانشگاه ها ارائه می شوند.
  2. آکادمی ها: تاکید بیشتر آکادمی ها بر تحقیق، پژوهش و توسعه مهارت های کاربردی است. آکادمی ها معمولا بر یک حوزه خاص مانند هنر، معماری یا علوم متمرکز می شوند.
  3. موسسات آموزشی: تفاوت موسسات آموزشی با دو بخش دیگر در خصوصی بودن آن هاست.

افراد از 17 سالگی به بعد مجاز به ادامه تحصیل در بخش تخصصی می شوند.  

4. تحصیل لیسانس در روسیه

تحصیل لیسانس در روسیه توسط بسیاری از دانشگاه های این کشور، در رشته های متنوع و با اهدافی متفاوت ارائه می شود. دانشجویان مجازند تا بسته به علاقه خود، در حوزه های تکنیکی، علوم انسانی یا علوم طبیعی درس بخوانند و از میان انواع رشته های تحصیلی در روسیه مانند نانوتکنولوژی، علوم و ریاضیات، زبان شناسی و ادبیات، مهندسی مکانیک و مهندسی کشاورزی، انتخاب کنند.

تحصیل کارشناسی در روسیه 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان سراسر دنیا که دوران دبیرستان خود را به اتمام رسانده اند، می توانند برای تحصیل کارشناسی در روسیه اقدام کنند. پایان این دوره با دفاع دانشجویان از پایان نامه خود همراه است.

توجه داشته باشید فارغ التحصیلان دبیرستان، علاوه بر تحصیل لیسانس در روسیه، می توانند دوره ای تحت عنوان تخصص (Specialist degree) را برای تحصیل در روسیه انتخاب کنند. این دوره 6 سال زمان می برد و بر یک رشته کاربردی به صورت خاص متمرکز می شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه و مدارک زبان لازم برای آن هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تحصیل لیسانس در روسیه
Ulitsa-Varvarka

5. سال تحصیلی در روسیه

سال تحصیلی در روسیه به 2 ترم مجزا تقسیم می شود. آغاز ترم اول از سپتامبر است و تا ژانویه ادامه پیدا می کند، در حالی که ترم دوم از فوریه شروع می شود.

تمام دانشگاه های روسیه پیرو این برنامه اند.

6. شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه با مدرک دیپلم

یکی از شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه، داشتن مدرک دیپلم است. به طور کلی مدرک دیپلم دانشجویان بین المللی باید توسط دولت روسیه تایید شود، اما بر اساس قانون تصویب شده در سال 2020، دانشجویان کشورهایی که توافق نامه ای را با روسیه امضا کرده اند، نیاز به دریافت این تاییدیه ندارند.

جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای شرکت کننده در این توافق است. بنابراین ایرانیان متقاضی تحصیل کارشناسی در روسیه، نیازی به دریافت تاییدیه برای مدرک دیپلم خود ندارند.

نکته قابل توجه در زمینه شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه این است که محدودیتی برای معدل دانشجویان وجود ندارد. به عبارت دیگر حداقل معدل برای تحصیل در روسیه تعریف نشده است و دانشجویان با هر معدلی می توانند برای تحصیل کارشناسی در روسیه اقدام کنند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. تحصیل کارشناسی در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی اغلب در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه امکان پذیر است. با این حال برخی برنامه های کارشناسی نیز به این زبان ارائه می شوند. توجه داشته باشید در صورت انتخاب برنامه های انگلیسی زبان کارشناسی، باید مدرک زبان معتبر نیز داشته باشید؛ از جمله این مدارک می توان به  IELTS و TOEFL اشاره کرد.

اگر به دنبال تحصیل در روسیه به زبان روسی هستید، نگران نباشید. بسیاری از دانشگاه های این کشور برنامه های پیش آمادگی زبان روسی را برای دانشجویان بین المللی برگزار می کنند.

8. برنامه های تحصیلی کارشناسی در روسیه

بیش از 3600 برنامه تحصیلی در مقطع لیسانس در روسیه ارائه شده اند که جدول زیر برخی از مهم ترین و محبوب ترین آن ها را نشان می دهد:

عنوان برنامهنام دانشگاهساختار برنامههزینه سالانه تحصیل
فیزیک و مواد مولکولیMIPT مسکوتمام وقت3859.63 دلار
علوم کامپیوتر و تحلیل دادهHSE مسکواز راه دور5855.99 دلار
ترجمه (زبان اول انگلیسی – زبان دوم انتخابی)IKBFU کالیلینگرادتمام وقت2000 دلار
روان شناسیIKBFU کالیلینگرادتمام وقت2100 دلار
کنترل سیستم های تکنیکالITMO سن پترزبورگتمام وقت / نیمه وقت3274.03 دلار
مدیریتITMO سن پترزبورگتمام وقت2768.29 دلار
روابط بین المللTSU تومسکتمام وقت2439.55 دلار
مردم شناسیTSU تومسکتمام وقت2439.55 دلار

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل لیسانس در روسیه کدامند؟ رتبه این دانشگاه ها در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان چند است؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله خواهید یافت.

تحصیل کارشناسی در روسیه
The-Motherland-Calls

9. بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل کارشناسی

تعداد بالای دانشگاه در مناطق مختلف روسیه، انتخاب را برای دانشجویان سخت کرده است. در این قسمت برخی از بهترین دانشگاه های روسیه را برای تحصیل در مقطع کارشناسی معرفی می کنیم:

دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

دانشگاه لومونوسوف مسکو که در سال 1755 تاسیس شد، با 39 دانشکده و 15 موسسه تحقیقاتی یکی از بهترین دانشگاه های روسیه به شمار می رود. این دانشگاه با ارائه خوابگاه های دانشجویی در مرکز شهر و با تمامی امکانات و همچنین در بر داشتن قدیمی ترین کتابخانه روسیه با بیش از 10 میلیون جلد کتاب، شرایط زندگی و تحصیل مناسبی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. این دانشگاه دانشجویان خود را به تحقیق و پژوهش در حوزه های مختلف دعوت می کند.

دانشگاه HSE

از سال 1992 تا به امروز، دانشگاه HSE از دانشگاه ملی تحقیقاتی و مطالعات تخصصی اقتصاد تبدیل به یک دانشگاه کامل با برنامه های متنوع شده است. این دانشگاه، برنامه های متنوعی را در حوزه های مختلف مانند تجارت و مدیریت، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علوم انسانی ارائه می دهد. حضور بیش از 40300 دانشجو در این دانشگاه خبر از محبوبیت گسترده آن می دهد.

تحصیل کارشناسی به زبان انگلیسی در دانشگاه HSE امکان پذیر است.

دانشگاه تومسک

دانشگاه تومسک در سال 1878 در شهر تومسک تاسیس شد. این دانشگاه امروزه از سراسر دنیا پذیرای حدود 23000 دانشجوست و برنامه های متنوع خود را در 20 دانشکده ارائه می دهد. از امکانات این دانشگاه می توان به بیمه سلامت، خوابگاه، مراکز فرهنگی و کتابخانه های تحقیقاتی با بیش از 40000 جلد کتاب اشاره کرد.

دانشگاه تومسک در سال 2010 موفق به دریافت جایزه دانشگاه تحقیقات ملی شد.

با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با سایر دانشگاه های برتر روسیه، لیست جایگاه این دانشگاه ها را در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان مشاهده کنید.

تحصیل لیسانس در روسیه

دانشگاه MIPT

موسسه فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT) در حوزه های فیزیک و ریاضی کاربردی فعالیت می کند و هدفی مشخص برای پرورش متخصصان بین المللی در حوزه علوم دارد. این دانشگاه با رهبری نزدیک به 100 پروژه ی تحصیلی تاثیر گذار، اعتبار دانشگاه های روسیه در جهان را افزایش داده است. از میان 7561 دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، 1088 دانشجو به نقاط مختلف جهان تعلق دارند.  130 بخش و 12 دانشکده نشان از وسعت این دانشگاه دارد. برخی از مهم ترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از:

  1. مهندسی هوافضا.
  2. مهدسی پزشکی.
  3. علوم کامپیوتر.

بسیاری از برنامه های کارشناسی در دانشگاه MIPT به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه IKBFU

دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک (IKBFU) در سال 1947 در شهر کالینینگراد تاسیس شد. هدف اصلی این دانشگاه ترویج علوم، آموزش و فرهنگ روسیه در اروپا و ارتقای سطح رقابت میان دانشجویان بین المللی در منطقه کالینینگراد با پرورش توانایی های فکری و تحقیقاتی آن هاست.دانشجویان می توانند بسته به رشته تحصیلی خود در یکی از 8 دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. 30 برنامه متنوع برای تحصیل کارشناسی در روسیه در دانشگاه IKBFU  ارائه می شود.

دانشگاه ITMO

دانشگاه ITMO که امروزه میزبان نزدیک به 12500 دانشجوست، در سال 1900 تاسیس شد. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی ملی و پیشرو در زمینه IT  و تکنولوژی فوتون است. هدف اصلی این دانشگاه تحقیق و پژوهش و ارائه ایده های نو و خلاقانه بر پایه ی به روزترین دانش دنیاست. 31 برنامه ی کارشناسی این دانشگاه در راستای همین هدف ارائه شده اند و نزدیک به 2450 دانشجوی بین المللی زیر نظر اساتید و متخصصین مشغول به تحصیلند. از مهم ترین رشته های موجود در این دانشگاه برای تحصیل کارشناسی در روسیه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هنر و علوم.
  2. طراحی نور.
  3. مدیریت.
  4. علوم کامپیوتر و IT.
  5. رباتیک.
  6. فیزیک و تکنولوژی ساختار نانو.
  7. شیمی کاربردی.

10. رتبه جهانی بهترین دانشگاه های روسیه  

از جمله مواردی که دانشجویان در لیست ارزیابی شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه قرار می دهند، رنکینگ جهانی بهترین دانشگاه های این کشور است. در جدول زیر می توانید رتبه جهانی دانشگاه های روسیه را ببینید:

نام دانشگاهرتبه جهانی
لومونوسوف75
تومسک264
MIPT264
ITMO359
HSE308

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

در زیر لیست دانشگاه های روسیه که مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند، مشاهده می کنید:

  1. دانشگاه دولتی آلتایی
  2. دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو
  3. دانشگاه فدرال خاور دور
  4. دانشگاه HSE
  5. دانشگاه فدرال کازان
  6. دانشگاه دولتی لوباچفسکی
  7. دانشگاه لومونسف مسکو (MSU)
  8. دانشگاه MIPT
  9. دانشگاه MGIMO
  10. دانشگاه MEPhI
  11. و … .

آنچه در ادامه می خوانید برآورد هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه و شرح شرایط بورسیه تحصیلی این کشور است. همراه ما بمانید.

تحصیل کارشناسی در روسیه
Moscow’s-zero-point

11. هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه با توجه به دانشگاه انتخابی دانشجو و شهر محل تحصیل او می تواند متغیر باشد. حداقل هزینه در روسیه را وزارت آموزش این کشور تعیین می کند که بدون شک کمتر از میزان سرمایه گذاری دولت روسیه برای تحصیل و آموزش دانشجویان نیست اما در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است.

به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه در بازه 3892 تا 14274 دلار در سال قرار دارد. بازه این هزینه برای دوره تخصص (Specialist’s degree) نیز یکسان است.

توجه داشته باشید که دوره هایی که برخی دانشگاه های روسیه جهت آماده سازی دانشجویان بین المللی برای یادگیری زبان روسی، آشنایی با سنت ها و فرهنگ روسیه و به طور کلی ورود به جامعه ی این کشور برگزار می کنند، هزینه ای مجزا و معمولا معادل با 2559 دلار به همراه دارند.

12. بورسیه تحصیلی روسیه

ارائه نزدیک به 15000 نوع بورسیه تحصیلی که تاثیر به سزایی در کاهش هزینه تحصیل کارشناسی در روسیه دارند، یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در روسیه به شمار می رود. برای دریافت بورسیه دولتی روسیه، دانشجویان بین المللی باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور تحت عنوان EGE شرکت و نمره قبولی کسب کنند.

بورسیه دولتی روسیه شامل شهریه دانشگاه و هزینه اسکان دانشجویان می شود.

بهره مندی از سایر بورسیه های تحصیلی روسیه بستگی به نوع روابط کشور محل زندگی دانشجو با این کشور دارد.

13. هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی نیز مانند هزینه تحصیل در روسیه به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. به طور کلی می توان گفت دانشجویان با داشتن 462 تا 2868 دلار در هر ماه، می توانند از پس مخارج خود بربیایند و هزینه های مختلف اسکان، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و تفریح خود را بپردازند. جدول زیر به بیان ریز هزینه های زندگی در روسیه می پردازد:

نوع هزینههزینه ماهانه (دلار)
سبد غذایی شامل نان، پاستا، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر68
بلیت یک طرفه مترو8
امکانات رفاهی4 تا 40

توجه داشته باشید که بسیاری از هزینه های ذکر شده با استفاده از تخفیف های دانشجویی به طور قابل توجهی کاهش می یابند. برای مثال دانشجویان می توانند کارت سفر ماهانه مترو خود را با قیمت 6 دلار تهیه یا از بسیاری از موزه ها به صورت رایگان دیدن کنند.

14. شرایط کار دانشجویی در روسیه

برای کار کردن همزمان با تحصیل لیسانس در روسیه نیاز به دریافت مجوز کار دارید. برای دریافت این مجوز، پس از جمع آوری مدارک لازم مانند پذیرش دانشگاه، پاسپورت، قرارداد کاری و تاییدیه سلامت و دانشگاه، به اداره کل مهاجرت مراجعه کنید. حدود 10 روز پس از ثبت درخواست مجوز کار، نتیجه نهایی صادر می شود.

در زمینه کار دانشجویی به دو نکته توجه کنید:
1. مجوز کار دانشجویی تنها یک سال اعتبار دارد و پس از اتمام دوره اعتبار، باید آن را تمدید کنید.
2. در صورتی که در دانشگاه محل تحصیل و موسسات وابسته به آن مشغول به کار شوید، نیازی به مجوز کار نخواهید داشت.

در آخرین بخش از مقاله به سراغ پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه می رویم. تا انتها همراه ما بمانید.

Moscow,-Russia
Moscow,-Russia

15. چند نکته درباره تحصیل کارشناسی در روسیه

  • در صورت فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی، می توانید به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید. توجه داشته باشید که الزامی بر ادامه تحصیل در همان دانشگاهی که دوران کارشناسی خود را گذراندید وجود ندارد و می توانید دانشگاه خود را تغییر دهید.
  • تحصیل کارشناسی در روسیه هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی ممکن است. زبان برنامه تحصیلی دانشجو را، دانشگاه انتخابی او تعیین می کند.

16. معایب تحصیل کارشناسی در روسیه

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که سرما را دوست ندارند و همواره تمام شدن فصول سرد سال را آرزو می کنند، تحصیل لیسانس در روسیه به دردتان نخواهد خورد! سرمای طولانی مدت و شدید روسیه مهم ترین مشکل دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور است. اگر چه ساختمان های روسیه با به روزترین تجهیزات گرمایشی همواره در دمایی مطلوب قرار دارند و وسایل حمل و نقل نیز گرمای مناسب را برای مسافران خود فراهم می کنند، کنار آمدن با درجه حرارت زیر صفر برای بسیاری از افراد سخت است. بنابراین پیش از اقدام برای تحصیل لیسانس در روسیه، به این مورد خاص توجه کنید.

17. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی روسیه

اگر شرایط تحصیل کارشناسی در روسیه را دارید و دانشگاه و رشته محبوب خود را انتخاب کرده اید، با ارسال مدارک زیر به دانشگاه انتخابی در روسیه، می توانید برای اخذ پذیرش تحصیلی این کشور اقدام کنید:

  1. فرم های پذیرش.
  2. مدارک شناسایی.
  3. آخرین مدرک تحصیلی.
  4. گواهی سلامت.
  5. عکس.

ارائه یک نسخه کپی از تمام مدارک و ترجمه آن ها به زبان روسی الزامی است.

18. مراحل دریافت ویزای تحصیلی روسیه چیست؟

روند دریافت ویزای تحصیلی روسیه ساده و مستقیم است:

  1. اقدام برای دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های روسیه و اخذ تاییدیه آن.
  2. دریافت دعوت نامه رسمی دانشگاه از سفارت روسیه: ارسال این دعوت نامه به سفارت بین 35 تا 45 و تحویل آن به دانشجو حدود 7 روز زمان می برد.
  3. ثبت درخواست ویزای تحصیلی روسیه در سفارت این کشور.

توجه داشته باشید که اعتبار ویزای تحصیلی روسیه معمولا 90 روز است و دانشجویان ملزمند پس از ورود به خاک روسیه برای تمدید این ویزا اقدام کند.


سوالات متداول تحصیل کارشناسی در روسیه

✅ شرایط معدل برای تحصیل کارشناسی در روسیه به چه صورت است؟

برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به داشتن معدل بالا ندارید. متقاضیان می توانند با هر معدلی برای تحصیل کارشناسی در روسیه اقدام کنند.

✅ آیا تحصیل کارشناسی در روسیه به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله! دانشگاه های مختلف روسیه برنامه های متنوعی را در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی تعریف می کنند که هر ساله بسیاری از این برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

✅ مدرک تحصیلی لازم برای تحصیل کارشناسی در روسیه چیست؟

حداقل مدرک تحصیلی مورد قبول برای تحصیل لیسانس در روسیه، دیپلم است.

✅ چگونه برای مدرک دیپلم خود، از کشور روسیه تاییدیه بگیریم؟

نکته قابل توجه این است که توافق نامه ای میان روسیه و بسیاری از کشورهای دنیا مورد امضا قرار گرفته است که طی آن، دانشجویان نیازی به دریافت این تاییدیه ندارند. ایران نیز یکی از این کشورهاست.

✅ آیا برای تحصیل کارشناسی در روسیه آزمون ورودی تعریف شده است؟

بله! دانشجویان برای تحصیل کارشناسی در روسیه باید در آزمون ورودی EGE شرکت کنند. در حقیقت کسب نمره قبولی در این آزمون برای تحصیل کارشناسی در روسیه الزامی است.

جمع بندی

Conclusion

تعداد بالای دانشگاه در نقاط مختلف روسیه، تنوع بالای برنامه های تحصیلی در مقاطع مختلف را به همراه داشته است. اگر می خواهید دستتان در انتخاب دانشگاه و رشته برای تحصیل کارشناسی باز باشد و با هزینه ای مقرون به صرفه به تحصیل و زندگی در خارج از کشور بپردازید، روسیه گزینه ای مناسب برای شماست. تحصیل کارشناسی در روسیه می تواند رزومه ای قوی با اعتبار جهانی برایتان به ارمغان بیاورد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان