100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

هزینه تحصیل در روسیه (+ به تومان 2023)

russia Flag

مناسب بودن هزینه تحصیل و زندگی در روسیه یکی از مهم ترین عواملی است که دانشجویان را به تحصیل در روسیه ترغیب کرده است. تحصیل در بهترین و مطرح ترین دانشگاه های روسیه در مقایسه با سایر نقاط جهان ارزان تر است، ضمن آنکه کیفیت آموزش همچنان بالاست و مدارک تحصیلی روسیه اعتبار جهانی دارند. در این مقاله به ذکر جزئیات درباره هزینه تحصیل در روسیه می پردازیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهیم. از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟
  • دوره زبان روسی در روسیه چه هزینه ای را در پی دارد؟
  • حداقل و حداکثر هزینه برای تامین نیازهای زندگی در روسیه چقدر است؟
  • بورسیه های تحصیلی روسیه چه هزینه هایی را پوشش می دهند؟
  • آیا امکان کار دانشجویی در روسیه وجود دارد؟

✔️ بررسی شرایط و هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است و همین امر مهمترین مزیت تحصیل در روسیه به شمار می رود. این مقرون به صرفه بودن تنها مختص هزینه تحصیل نیست بلکه هزینه زندگی در روسیه نیز ارزان است و دانشجویان با مبلغی مناسب می توانند تمام نیازهای خود را رفع کنند. در این مقاله به ذکر جزئیات در این زمینه پرداخته ایم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. اطلاعات کلی درباره روسیه

روسیه، بزرگ ترین کشور جهان با وسیع ترین سطح خشکی، همواره در تمام عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی زبانزد بوده و نامی از خود به جای گذاشته است. یکی از بهترین آمار درباره روسیه این است که به عنوان چهارمین کشور پر جمعیت جهان، بیش از نیمی از مردم این کشور تحصیل کرده اند و دلیل این امر را می توان تعدد دانشگاه (نزدیک به 750 دانشگاه) در نقاط مختلف روسیه دانست. تاریخ پرفراز و نشیب روسیه نیز در موفقیت مردم این کشور بی تاثیر نبوده است. تحصیل در روسیه، امکان زندگی در محیطی چند فرهنگی به دلیل مرز مشترک با کشورهای اروپایی و آسیایی و لذت بردن از تماشای مناظر طبیعی و مکان های تاریخی را به دانشجویان می دهد.

مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در روسیه تنها یکی از مزایای تحصیل در این کشور است. با ما همراه باشید تا موارد بیشتری را بررسی کنیم.

Tsaritsyno-Museum-Reserve
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مزایای تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه مزایای زیادی دارد. برای مثال بهترین دانشگاه های روسیه از تمام امکانات و تجهیزات لازم (آزمایشگاه، لابراتوار، کتابخانه و …) برخوردارند و دانشجویان می توانند برای مطالعات و تحقیقات خود از تمام آن ها بهره ببرند. همچنین خوابگاه های دانشجویی روسیه شهرت جهانی دارند و تمام نیاز های زندگی دانشجویان را برطرف می کنند.

از دیگر مزایای تحصیل در روسیه می توان به زبان تحصیل که همواره دغدغه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور است، اشاره کرد. بسیاری از برنامه های تحصیلی روسیه به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان بین المللی مشکلی از نظر زبانی نخواهند داشت. همچنین دوره های آموزش زبان روسی نیز با هزینه ای مناسب در دانشگاه های این کشور برگزار می شوند.

به طور کلی می توان گفت بهترین و مهم ترین مزیت تحصیل در روسیه، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در این کشور است. دانشجویان با پرداخت کمترین هزینه می توانند مشغول به تحصیل در این کشور شوند ضمن آنکه با دریافت بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل در روسیه نیز به طرز قابل توجهی کاهش می یابد. لازم به ذکر است روسیه هر سال حدود 15000 نوع بورسیه تحصیلی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. همچنین دانشجویان با مبلغی مناسب می توانند از پس هزینه زندگی در روسیه بر بیایند و نیازهای خود را تامین کنند.

فراموش نکنید روسیه محیطی چند فرهنگی دارد و همین امر زندگی در این کشور و برقراری ارتباط با مردم روسیه را برای دانشجویان بین المللی آسان می کند.

3. شرایط تحصیل در روسیه

به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در روسیه باید در مسابقات آکادمیک روسیه یا آزمون ورودی دانشگاه های این کشور موفق ظاهر شوند تا بتوانند با استفاده از بورسیه تحصیلی یا با هزینه شخصی مورد پذیرش دانشگاه های روسیه قرار گیرند. همچنین ارتباط با موسسه های خصوصی نیز می تواند منجر به تحصیل در دانشگاه های روسیه شود.

می توان گفت قبولی در آزمون ورودی روسیه (EGE) اولین شرط تحصیل در این کشور است.  

4. تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

زبان اصلی در دانشگاه های روسیه، روسی است اما بسیاری از برنامه های تحصیلی نیز به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دلیل ایجاد این برنامه ها، جذب بیشتر دانشجویان بین المللی و مستعد از سراسر جهان است.

فراموش نکنید که برای تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی نیاز به مدارک معتبر مانند آیلتس و تافل دارید.

دوره های یک ساله زبان روسی نیز در دانشگاه های روسیه برگزار می شوند که می توانند زندگی و تحصیل در این کشور را آسان کنند. هزینه دوره زبان روسیه بسته به برنامه انتخابی دانشجو، نوع کلاس و دانشگاه محل تحصیل او متفاوت است اما به طور کلی می توان آن را مبلغی بین 1000 تا 4000 دلار برای کل مدت دوره در نظر گرفت.

اگر به دنبال کسب برخی جزئیات مانند رتبه بهترین دانشگاه های روسیه در رنکینگ جهانی هستید، همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

Tretyakov

5. رنکینگ جهانی دانشگاه های روسیه

اولویت بسیاری از متقاضیان تحصیل در روسیه، رنکینگ جهانی دانشگاه های این کشور است. در جدول زیر می توانید رتبه دانشگاه های روسیه در رنکینگ جهانی را ببینید:

دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه لومونوسوف75
دانشگاه سنپترزبورگ270
دانشگاه MISiS467
دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT)267
دانشگاه بائومان230
دانشگاه HSE308

6. لیست دانشگاه های مورد تایید در ایران

در زیر لیست بهترین دانشگاه های روسیه را که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، مشاهده می کنید:

  1. دانشگاه دولتی آلتایی
  2. دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو
  3. دانشگاه فدرال خاور دور
  4. دانشگاه HSE
  5. دانشگاه فدرال کازان
  6. دانشگاه دولتی لوباچفسکی
  7. دانشگاه لومونسف مسکو (MSU)
  8. دانشگاه MIPT
  9. دانشگاه MGIMO
  10. دانشگاه MEPhI

همچنین دانشگاه های پزشکی روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند، عبارتند از:

  1. دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیمو مسکو.
  2. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو.
  3. دانشگاه دولتی نوبوسیبیرسک.
  4. دانشگاه پالوف سن پترزبورگ.
  5. دانشگاه دولتی پزشکی سچینوا مسکو.

توجه داشته باشید که تنها تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اولوکیمو مسکو مورد تایید وزارت بهداشت ایران است.

در بخش بعدی مقاله به شرح شرایط دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه می پردازیم. با ما بمانید.

هزینه تحصیل در روسیه
Sobornaya-Square
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در روسیه

پس از انتخاب رشته و دانشگاه برای تحصیل در روسیه که با توجه به تعدد دانشگاه و تنوع برنامه تحصیلی در این کشور امری زمانبر و سخت است، باید مدارک زیر را برای دریافت پذیرش آماده کنید:

  1. فرم های پذیرش.
  2. مدارک شناسایی.
  3. آخرین مدرک تحصیلی.
  4. گواهی سلامت.
  5. عکس.

توجه داشته باشید تمامی مدارک باید همراه با کپی و ترجمه شده به زبان روسی ارسال شوند.

8. شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه، مراحل زیر باید طی شوند:

  1. نامه پذیرش دانشگاه انتخابی.
  2. پرداخت هزینه تحصیل در روسیه (شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، هزینه بیمه و بهداشت، هزینه ثبت نام دانشگاه).
  3. ارسال دعوتنامه رسمی به سازمان مهاجرت روسیه توسط دانشگاه.
  4. تحویل دعوتنامه به سفارت روسیه و دانشجو.
  5. ارائه مدارک به سفارت روسیه (نامه پذیرش تحصیلی، پاسپورت، فرم های ویزا، عکس).

توجه داشته باشید که:
1. ارسال نامه توسط دانشگاه به سازمان مهاجرت روسیه 35 تا 45 روز زمان می برد.
2. معمولا در طی 7 روز جواب تایید یا عدم تایید ویزا صادر می شود.
3. اعتبار ویزای تحصیلی روسیه معمولا 90 روز است و لازم است دانشجو پس از ورود به خاک روسیه برای تمدید این ویزا اقدام کند.

هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟ بورسیه تحصیلی چه تاثیری در کاهش هزینه تحصیل در روسیه دارد؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله خواهید یافت.

هزینه زندگی در روسیه
Ostankino-Television-Tower

9. هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر است. هزینه تحصیل در روسیه به عوامل متعددی از جمله دانشگاه انتخابی، رشته تحصیلی، شهر محل تحصیل و زندگی و قوانین حاکم بر آن که حداقل سرمایه صرف شده برای هر دانشگاه را تعیین می کند، بستگی دارد. با در نظر گرفتن تمام این موارد، هزینه تحصیل در روسیه را به طور میانگین می توان مبلغی بین 1978 تا 14274 دلار تخمین زد.

همچنین بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که رشته های پزشکی گران ترین رشته های تحصیلی شان محسوب می شود، هزینه تحصیل پزشکی در روسیه معمولا در بازه 2351 تا 6569 دلار در سال است.

به خاطر داشته باشید با دریافت بورسیه تحصیلی، هزینه تحصیل در روسیه به طرز چشم گیری کاهش می یابد و حتی می توان گفت تحصیل رایگان در روسیه ممکن می شود.

جدول زیر ضمن لیست کردن عنوان بهترین دانشگاه های روسیه، میانگینی از هزینه تحصیل و دوره زبان در روسیه را ارائه می دهد:

10. شهریه و هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه

دانشگاههزینه تحصیل (در سال-به دلار)هزینه دوره زبان (کل دوره-به دلار)
دانشگاه لومونوسوف مسکو5.532 تا 6.6915.780
دانشگاه MISiS3.000 تا 7.0002.033
دانشگاه فدرال اورال3.0001.080
دانشگاه MEPhi1.805 تا 3.6043.670
دانشگاه فدرال کازان3.0002.169
دانشگاه HSE5.269 تا 8.0961.655
دانشگاه دولتی سنپترزبورگ3.106 تا 7.5861.355
دانشگاه MIPT50002.363

11. بورسیه تحصیلی روسیه

قبولی در آزمون ورودی روسیه یا کسب مقام در المپیاد ها و مسابقات آکادمیک این کشور می تواند بورسیه تحصیلی روسیه را برای دانشجویان به ارمغان آورد. سالانه 15000 بورسیه در دسترس دانشجویان قرار می گیرد که شامل هزینه تحصیل در روسیه (شهریه دانشگاه) و هزینه اسکان دانشجویی می شود. بورسیه های تحصیلی نه تنها هزینه تحصیل در روسیه را کاهش می دهند بلکه تحصیل رایگان در روسیه را ممکن می سازند.

لازم به ذکر است بورسیه تحصیلی، هزینه زندگی در روسیه، سفر و بیمه تحصیلی را پوشش نمی دهد.

باید توجه داشته باشید که هزینه زندگی در روسیه نیز به اندازه هزینه تحصیل در روسیه حائز اهمیت و توجه است. آنچه در ادامه می خوانید شرحیست بر هزینه زندگی در روسیه. همراه ما بمانید.

هزینه زندگی در روسیه
Kazan,-Russia

12. هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی نیز مانند هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای دنیا مقرون به صرفه است. اگر هزینه زندگی را مجموعه ای از هزینه های خوراک، پوشاک، حمل و نقل، اینترنت، امکانات فرهنگی و ورزشی و تفریحی بدانیم، می توان گفت هزینه زندگی در روسیه مبلغی بین 462 تا 2868 دلار در ماه خواهد بود. این مبلغ می تواند در شهرهای مختلف روسیه تغییر کند. آنچه در ادامه می خوانید جزئیات هزینه زندگی در روسیه است:

هزینه مواد غذایی در روسیه

هزینه خوراک و مواد غذایی بستگی به محل زندگی، فروشگاه در دسترس و عادات غذایی دانشجو دارد. اگر سبد غذایی فرد را مجموعه ای از نان، پاستا، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر در نظر بگیریم، هزینه حدودا 68 دلاری را می توان برای آن تخمین زد.

هزینه پوشاک در روسیه

پوشاک می تواند بخش عظیمی از هزینه زندگی در روسیه را به خود اختصاص دهد. اگرچه هزینه پوشاک به دلیل برند بودن اجناس غالبا بالاست، در اکثر فصول سال حراجی هایی برگزار می شود که این هزینه را کاهش می دهد. در این حراجی ها یک بلوز یا شلوار لی به ترتیب 8 و 24 دلار فروخته می شوند.

هزینه حمل و نقل در روسیه

هزینه سفر و بلیت یک طرفه با مترو مسکو که یکی از معروف ترین ایستگاه های مترو جهان محسوب می شود، تنها 6 دلار است.

نکته قابل توجه این است که دانشجویان می توانند از تخفیف های دانشجویی استفاده کنند.

هزینه اینترنت در روسیه

برای تهیه سیم کارت در روسیه باید به مغازه های معتبر فروش تلفن همراه مراجعه و هزینه ای بین 4 تا 8 دلار پرداخت کنید. این سیم کارت ها تمام امکانات ارتباطی از جمله دسترسی به اینترنت را در اختیارتان قرار می دهند.

برای دریافت سیم کارت باید پاسپورت و کارت اقامت خود را به همراه داشته داشته باشید.

خوب است بدانید که دسترسی به اینترنت در خوابگاه ها رایگان است.

امکانات فرهنگی و ورزشی در روسیه

قیمت بلیت تئاتر، سینما و موزه در مسکو بین 6 تا 40 دلار است. همچنین استفاده از باشگاه های ورزشی و سایر امکانات رفاهی هزینه ای بین 4 تا 27 دلار خواهد بود.

توجه داشته باشید که به عنوان دانشجو بازدید از بسیاری از موزه ها برایتان رایگان خواهد بود و اکثر دانشگاه ها نیز امکانات ورزشی مانند باشگاه ها و استخر را در خود جای داده اند و دانشجویان با استفاده از آن ها می توانند هزینه زندگی خود را کاهش دهند.

اسکان دانشجویی نیز یکی از مواردی است که می تواند منجر به افزایش هزینه تحصیل و زندگی در روسیه شود. در ادامه مقاله با انواع روش های اسکان آشنا خواهید شد.

هزینه زندگی در روسیه
Man-Pupu-Ner

13. شرایط اسکان دانشجویی در روسیه

2 گزینه کلی برای اسکان دانشجویان در روسیه وجود دارد:

  1. خوابگاه دانشجویی: خوابگاه های دانشجویی روسیه که ارزان ترین روش اسکان برای دانشجویان به شمار می روند، تمام نیازهای زندگی را تامین می کنند. در هر اتاق خوابگاه، معمولا بین 2 تا 4 دانشجو ساکنند.
  2. اجاره آپارتمان: مبلغ اجاره آپارتمان با توجه به شهر محل زندگی و محله انتخابی دانشجو متفاوت است. هزینه اجاره یک آپارتمان در مسکو بین 428 تا 500 دلار خواهد بود در حالی که نهایت اجاره در شهر نووسیبیریسک 286 دلار است.

بنابراین می توان گفت هزینه اسکان دانشجویی با توجه به نوع اسکانی که متقاضی انتخاب می کند بین 7 تا 500 دلار متفاوت است. فراموش نکنید که بورسیه تحصیلی علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل در روسیه، هزینه اسکان و خوابگاه دانشجویان را بر عهده می گیرد.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها امکان یافتن خانواده هایی را دارند که میزبانی دانشجویان بین المللی را می پذیرند. پیش از هر اقدامی، با دانشگاه خود در تماس باشید.

برای یافتن خانه می توانید از سایت های cian.ru, irr.ru, avito.ru استفاده کنید.

14. بیمه تحصیلی روسیه

مراقبت های پزشکی و درمان بیماران در کلینیک های دولتی و خصوصی روسیه با بیمه انجام می شود و بدون بیمه تنها تا زمانی که قدرت پرداخت هزینه کلینیک های خصوصی را داشته باشید، تحت مراقبت قرار می گیرید. اگرچه کمک های اولیه و مراقبت های پزشکی فوری در روسیه به صورت رایگان انجام می شود، سایر خدمات پزشکی نیاز به بیمه دارند.

تهیه بیمه سلامت داوطلبانه دانشجویی یکی از شرایط تحصیل در روسیه است و دانشجویان بین المللی پس از ورود به روسیه باید با ارائه پاسپورت و کارت اقامت برای دریافت آن اقدام کنند. هزینه دریافت این بیمه نامه بسته به دانشگاه و مدت اعتبار تغییر می کند اما به طور کلی مبلغی بین 66 تا 171 دلار است. بیمه دانشجویی، هزینه موارد زیر را در بر می گیرد:

  1. خدمات معالجه عمومی.
  2. چکاپ.
  3. آزمایش.
  4. دریافت نسخه.
  5. مشاوره تخصصی.

در آخرین بخش از مقاله به بررسی شرایط کار دانشجویی جهت کاهش هزینه تحصیل در روسیه می پردازیم.

هزینه زندگی در روسیه
Gorky-Central-Park-of-Culture-and-Leisure

15. کار دانشجویی در روسیه

کار دانشجویی می تواند تاثیر به سزایی در هزینه تحصیل در روسیه و هزینه زندگی در این کشور داشته باشد. برای کار همزمان با تحصیل در روسیه 2 حالت کلی وجود دارد:

  1. کار در دانشگاه محل تحصیل و موسسات مربوط به آن.
  2. کار در سایر محیط های کاری.

در صورتی که دانشجویان بخواهند در محیطی غیر از دانشگاه مشغول به کار شوند، باید از اداره مهاجرت روسیه مجوز کار دریافت کنند. مجوز کار تنها 1 سال اعتبار دارد و صدور آن 10 روز زمان می برد. برای دریافت این مجوز، تحویل مدارک زیر به اداره مهاجرت الزامی است:

  1. پذیرش تحصیلی.
  2. پاسپورت.
  3. کارت مهاجرت.
  4. فیش پرداخت هزینه مجوز.
  5. قرارداد کاری.
  6. نامه تایید سلامت.
  7. تاییدیه دانشگاه.

16. معایب تحصیل در روسیه

در کنار مزایای بسیار تحصیل در روسیه مانند مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در روسیه یا امکان تحصیل به زبان های روسی و انگلیسی، یک مشکل بزرگ نیز برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. دمای زیر صفر درجه روسیه که بیشتر از 4 ماه از سال بر این کشور حاکم است، تحصیل و زندگی در روسیه را سخت می کند. اگرچه با به روز ترین تجهیزات گرمایشی، ساختمان ها و وسایل حمل و نقل عمومی همواره در دمایی مناسب قرار دارند، کنار آمدن با این شرایط کار آسانی نیست.


 سوالات متدوال هزینه تحصیل در روسیه

✅ بورسیه تحصیلی روسیه چه هزینه هایی را پوشش می دهد؟

بورسیه تحصیلی روسیه شامل هزینه تحصیل در روسیه (شهریه دانشگاه) و هزینه اسکان دانشجویان می شود.

✅ چه عواملی در تعیین میزان هزینه تحصیل در روسیه موثر است؟

دانشگاه و رشته انتخابی و همچنین شهر محل تحصیل دانشجو میزان هزینه تحصیل در روسیه را تعیین می کنند.

✅ آیا امکان کار همزمان با تحصیل در روسیه وجود دارد؟

بله! دانشجویان می توانند در دانشگاه محل تحصیل یا موسسات مربوط به آن به راحتی مشغول به کار شوند یا با کسب مجوز، در محیط های دیگر کار کنند.

✅ آیا امکانات ویژه ای جهت کاهش هزینه زندگی در روسیه برای دانشجویان وجود دارد؟

بله! دانشجویان می توانند از تخفیف های دانشجویی در بازدید از اماکن فرهنگی یا تهیه بلیت وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

✅ چه هزینه هایی برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید پرداخت شوند؟

پرداخت شهریه و هزینه ثبت نام دانشگاه، هزینه خوابگاه و هزینه بیمه برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه الزامی است.

جمع بندی

Conclusion

اگر هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه را با هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های سایر کشورهای اروپایی مقایسه کنید، متوجه می شوید با تحصیل در این کشور ضمن دریافت آموزش با سطح کیفی بالا و مدارک معتبر جهانی، هزینه ای مقرون به صرفه پرداخت می کنید. همچنین امکان بهره مندی از بورسیه های تحصیلی روسیه می تواند در کاهش این هزینه موثر باشد. بنابراین تحصیل در روسیه می تواند به عنوان مجموعه ای از تمام نیازها و اهداف دانشجویان، گزینه ای مناسب پیشِ روی آن ها باشد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان