100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

زندگی در هلند 2024 (+✅ از شرایط و هزینه تا مزایا و معایب)

netherlands Flag

اگر قصد مهاجرت و زندگی در اروپا را دارید، هلند به دلیل تناسب میان هزینه زندگی و درآمد دریافتی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. این کشور که بهترین شرایط تحصیلی را برای دانشجویان ملی و بین‌المللی فراهم کرده است و موقعیت‌های شغلی متعددی را نیز در اختیار کارجویان بین‌المللی قرار داده، می‌تواند آینده‌ای تضمین شده برای شما به ارمغان بیاورد. شما با دریافت یکی از انواع ویزاهای هلند می‌توانید مسیر مهاجرت قانونی به این کشور را طی کنید اما پیش از آن بهتر است از تمامی مزایا و معایب زندگی در هلند آگاه باشید. ما در این مقاله بر اساس معتبرترین منابع به معرفی کشور هلند پرداخته‌ایم. از مهم‌ترین مباحث این مقاله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط زندگی در هلند چگونه است؟
  • زندگی در هلند چقدر برآورد می‌شود؟
  • هلند برای زندگی بهتر است یا آلمان؟ یا انگلستان؟ یا اتریش؟
  • بر اساس تجربیات مهاجران، مشکلات زندگی در هلند چیست؟
  • مزایا و معایب زندگی در هلند کدامند؟

✅ بررسی زندگی در هلند

زندگی در هلند برای شما زندگی در کشوری سبز، امن و پیشرفته را همراه دارد. شما با اخذ ویزای تحصیلی، کاری یا کارآفرینی واجد شرایط زندگی در هلند می‌شوید و می‌توانید آینده‌ی خود را آنگونه که دوست دارید، در این کشور بسازید. با توجه به تناسب میان درآمد و هزینه زندگی در هلند، می‌توان ادعا کرد که تعادلی درست میان زمان کار و تفریح در این کشور وجود دارد. البته در کنار تمام این مزایا، برخی مشکلات زندگی در هلند (مانند نرخ مالیات بالا) نیز مطرح است. با ما در این مقاله باشید تا تمامی مزایا و معایب زندگی در هلند را بر اساس معتبرترین منابع (مانند government.nl) بررسی کنیم و در پایان لیستی کامل از تمامی مخارج زندگی در هلند در اختیارتان بگذاریم.

اگر بعد از خواندن مقاله همچنان سوالی در ذهن داشتید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سروش فردا در تماس باشید و پاسخ سوالات خود را از آن‌ها بخواهید.

1. هلند در یک نگاه

پایتختجمعیتزبان رسمیحداقل درآمدنرخ بیکاری
آمستردام17,671,125 نفرهلندی (داچ)13.27 یورو در ساعت3.70
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. زندگی در هلند چگونه است؟

زندگی در هلند بالاترین سطح کیفی را خواهد داشت و شما می‌توانید همزمان با تجربه پیشرفت تحصیلی یا کاری خود در این کشور، زندگی خود را در نهایت آرامش سپری کنید.

هلند تمامی امکانات و خدمات لازم را در اخیتار مردم ملی و مهاجران بین‌المللی خود قرار داده است. ما در ادامه جزئیات بیشتری را درباره کیفیت زندگی در هلند ارائه می‌کنیم.

شرایط و زندگی در هلند

2.1. امید به زندگی در هلند

بر اساس آمار ارائه شده، امید به زندگی مردم در هلند افزایش یافته است. گفته می‌شود که امید به زندگی در هلند به طور میانگین 73.4 سال است اما اگر بخواهیم این پارامتر را بر اساس جنسیت افراد بررسی کنیم، به آمار زیر می‌رسیم:

  • امید به زندگی زنان در هلند: 76.0 سال
  • امید به زندگی مردان در هلند: 70.8 سال

2.2. آب و هوای هلند

یکی از عواملی که شرایط زندگی در هلند را مطلوب می‌کند، وضعیت آب و هوایی و اقلیمی آن است. این کشور با آب و هوای معتدل اقیانوسی که دارد، زمستان‌هایی متعادل و تابستان‌هایی خنک را همراه خواهد داشت. همچنین شما با هیچ فصل خشکی در هلند مواجه نخواهید بود و بارش باران در تمامی فصول اتفاق می‌افتد.

البته به خاطر داشته باشید که شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف هلند می‌تواند تغییر کند.

2.3. خدمات درمانی هلند

سیستم بهداشت و درمان هلند در بالاترین سطح کیفی تمامی خدمات را در اختیار بیماران قرار می‌دهند. دقت داشته باشید که تمامی شهروندان و ساکنینی که مالیات پرداخت می‌کنند، باید تحت پوشش یک بیمه خصوصی قرار بگیرند تا هزینه های خدمات درمانی آن‌ها را پوشش دهد.

خوب است بدانید که:
1. UMC Utrecht و Academisch Medisch Centrum از بهترین بیمارستان های هلند هستند.
2. برخی داروخانه ها در هلند به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند.

2.4. حمل و نقل در هلند

تنوع وسایل حمل و نقل عمومی در هلند بالا است و از شبکه راه آهن این کشور که یکی شلوغ‌ترین‌ها در اروپا به شمار می‌رود گرفته تا متروها و اتوبوس ها در دسترس مردم این کشور قرار دارد.

با این حال فراموش نکنید که هلند شهر دوچرخه ها است! به عبارت دیگر دوچرخه یکی از مهم ترین وسایل حمل و نقل در هلند است و انقدری که استفاده از دوچرخه در این کشور رواج دارد، استفاده از تاکسی رایج نیست!

از مشکلات زندگی در هلند خصوصاً برای ایرانیان که عادت به رانندگی دارند، ترافیک سنگین، هزینه بالای سوخت و پارکینگ است.

2.5. قوانین عجیب کشور هلند

هلند نیز مانند دیگر کشورها، برخی قوانین عجیب و خاص خود را دارد؛ مثلاً:

  • دوشنبه اول هر ماه در ساعت 12:00 صدای آژیر بلندی در سراسر هلند بلند می‌شود. این آژیر هم یادآور یک حمله هوایی قدیمی است و هم آزمایش ماهانه سیستم هشدار سراسری هلند!
  • وسایل حمل و نقل عمومی در هلند پول نقد قبول نمی‌کنند!
  • نداشتن چراغ و زنگ روی دوچرخه غیرقانونی است اما اجباری برای داشتن کلاه ایمنی وجود ندارد!
  • راه رفتن یا نشستن روی چمن‌های پارک‌ها و باغ‌ها غیرقانونی است.

با ما همراه باشید تا اصلی ترین شرایط مهاجرت و زندگی در هلند را در ادامه بررسی کنیم.

مشکلات زندگی در هلند
Dordrecht,-Netherlands

3. شرایط و زندگی در هلند

شرایط زندگی در هلند برای مهاجران ارتباط مستقیم با ملیت آن‌ها دارد:

  • مهاجرین با ملیت کشورهای اتحادیه اروپا (EU)، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و سوئیس:
    این دسته از مهاجران به راحتی می‌توانند زندگی‌شان را در هلند آغاز کنند و نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارند.
  • مهاجرین با ملیت سایر کشورها:
    شرایط زندگی در هلند برای این دسته از مهاجران تنها در صورتی فراهم می‌شود که آن‌ها دلایلی محکم برای مهاجرت به هلند داشته باشند و موفق به دریافت یکی از انواع ویزای هلند شوند.

3.1. شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان

از مهم ترین شرایط زندگی در هلند برای ایرانیان نیز با توجه به ملیت آن‌ها، دریافت ویزا از سفارت این کشور است. اصلی ترین ویزاهای در دسترس برای زندگی ایرانیان در هلند به شرح زیر است:

  • ویزای تحصیلی هلند:
    اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های هلند را دارید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. اخذ ویزای تحصیلی هلند با ارائه نامه پذیرش و گواهی تمکن مالی امکان‌پذیر خواهد بود.
  • ویزای کاری هلند:
    دریافت ویزای کاری هلند مشروط بر آن است که یک کارفرمای هلندی برای پیشبرد مراحل اداری دریافت ویزای شما اقدام کند. البته اگر شما به عنوان دانشمند، متخصص IT، مهندس یا رشته‌هایی از این دست به دنبال مهاجرت کاری به هلند باشید، می‌توانید شخصاً برای دریافت ویزای کار با مهارت بالا (highly skilled working visa) اقدام نمایید.
  • ویزای کارآفرینی هلند:
    اگر یک برنامه تجاری مشخص دارید و می‌خواهید کسب و کار خود را در هلند راه‌اندازی کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای کارآفرینی هلند اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید اثبات داشتن سرمایه اولیه لازم برای کسب و کار مورد نظرتان از اولین شرایط دریافت ویزای کارآفرینی هلند است.
  • ویزای خانواده:
    اگر همسر یا یکی از اعضای خانواده شما ملیت/شهروندی هلند را داشته باشد و شما نیز حداقل 21 ساله باشید، می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. این روش مهاجرت به هلند به شما اجازه کار و اقامت در این کشور را می‌دهد.

4. شرایط زندگی دانشجویی در هلند

متقاضیان تحصیل در هلند در مرحله اول باید رشته و دانشگاه مورد نظرشان را انتخاب کنند. خوب است بدانید که بهترین دانشگاه های هلند بر اساس رتبه بندی QS سال 2024 عبارتند از:

بهترین دانشگاه های هلندرتبه QS
Delft University of Technology47
University of Amsterdam53
Utrecht University107
Eindhoven University of Technology124
Leiden University126

برای دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های هلند باید:

  • حداقل دیپلم داشته باشید.
  • مدارک معتبر زبان انگلیسی یا داچ را ارائه کنید.
  • شرایط مالی برای پرداخت شهریه و هزینه های زندگی دانشجویی در هلند را داشته باشید.

برآوردی از این هزینه ها را در بخش بعدی مقاله ذکر خواهیم کرد.

شرایط و زندگی در هلند

4.1. هزینه زندگی دانشجویی در هلند

هزینه هایی را که یک دانشجو در هلند با آن مواجه است، می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد:

  • هزینه های تحصیل در هلند: برای دانشجویان بین‌المللی Non-Eu این هزینه بین 9,000 تا 30,000 یورو در سال است.
  • هزینه های زندگی دانشجویی در هلند: بین 800 تا 1,100  یورو در ماه برآورد می‌شود.

به خاطر داشته باشید که مخارج زندگی در هلند برای دانشجویان می‌تواند کاهش یابد اگر دانشجو:

  • موفق به دریافت بورسیه تحصیلی هلند شود.
  • به کار دانشجویی در هلند بپردازد.
  • از برخی تخفیف‌های دانشجویی در دسترس در هلند استفاده کند.

5. شرایط کار و زندگی در هلند

شرایط کار و زندگی در هلند با توجه به فرصت های شغلی متعدد موجود در این کشور در بخش‌های مختلف، مناسب است. به عبارت دیگر شما می‌توانید به کاریابی در هلند امیدوار باشید و از طریق سایت های مختلف در دسترس یا آژانس‌های کاریابی برای پیدا کردن شغل مورد نظرتان اقدام کنید.

از مهم ترین سایت های کاریابی هلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از مهم ترین مشاغل مورد نیاز در هلند می‌توان به کارهای مرتبط با خدمات درمانی و رشته پزشکی، تخصص های کامپیوتری و IT، رشته های مهندسی، کشاورزی و علوم اقتصاد اشاره کرد.

5.1. مزایا و معایب زندگی و کار در هلند

از مزایای کار در هلند می‌توان به معقول بودن ساعت کار و تعادل آن با تفریح و اوقات فراغت اشاره کرد. همچنین حداقل درآمد در هلند در سال 2024 معادل 13.27 یورو در ساعت اعلام شده است که درآمد ماهانه 2069.96 یورویی برای نیروهای کار به همراه خواهد داشت.

این مبلغ در نسبتی مناسب با هزینه های زندگی در هلند قرار دارد.

در کنار این مزایا نباید از معایب و مشکلات کار و زندگی در هلند غافل شویم؛ به عنوان مثال:

  • اگرچه امکان کار در هلند به زبان انگلیسی وجود دارد، متقاضیانی که به زبان هلندی/داچ (Dutch) مسلط هستند همواره شانس بیشتری برای کاریابی در هلند دارند.
  • کاریابی در هلند می‌تواند زمان‌بر باشد و نیاز به صبوری متقاضی دارد.
  • میزان مالیات بر درآمد در هلند بالاست. اگر شما حداکثر 75,518 یورو در سال درآمد دارید، باید 36.97 درصد مالیات بپردازید اما اگر درآمد شما بیشتر از این مبلغ باشد، نرخ مالیات نیز افزایش یافته، به 49.5 درصد می‌رسد.

شرایط کار و زندگی برای پناهجویان در Netherlands چگونه است؟ در بخش بعد به این مسئله خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب زندگی در هلند
Zaanse-Schans,-Zaandam,-Netherland

6. ‌زندگی در هلند برای پناهجویان

زندگی در هلند برای پناهجویان در صورتی ممکن می‌شود که پناهجویان وارد خاک این کشور شوند و برای پناهندگی اقدام کنند. این اقدام نمی‌تواند خارج از هلند انجام شود.

شرایط زندگی در کمپ هلند برای پناهجویان مناسب خواهد بود چرا که قوانین این کشور برای پناهندگان، قوانینی منصفانه و معطف است؛ به عنوان مثال:

  • تمامی پناهجویان غذا، خدمات درمانی اولیه و لباس دریافت خواهند کرد.
  • اگرچه محل اسکان پناهجویان ایده‌آل نیست، سطح مناسبی از بهداشت و رفاه را دارد.
  • اجازه کار در هلند برای پناهجویان بعد از 6 ماه صادر می‌شود. از زمان صدور این مجوز تا تکمیل مراحل اداری پذیرش رسمی پناهجو در این کشور، مهاجران می‌توانند به مدت 24 هفته در سال کار کنند.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شرایط اقامت و زندگی در هلند

دریافت اقامت دائم هلند و اروپا برای مهاجران فراهم می‌شود اگر آن‌ها موفق به 5 سال حضئر متوالی و قانونی در هلند شوند. به عبارت دیگر اگر مهاجری بتواند یکی از انواع ویزای هلند را دریافت کند و شرایط تمدید ویزای خود را برای مدت 5 سال داشته باشد، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم هلند نیز اقدام کند.

اگر ویزای تحصیلی دریافت کرده‌اید و نگران هستید که پس از فارغ‌التحصیلی مجبور به بازگشت خواهید شد، باید بگوییم که شما امکان کاریابی در هلند را پس از فارغ‌التحصیلی خواهید داشت. در صورت پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی و بستن قرارداد کاری در هلند، می‌توانید ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل کنید و پس از 5 سال، به اقامت هلند برسید.

8. ‌هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند را نمی‌توان کم دانست اما باید گفت در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای اروپا مقرون به صرفه است. در تخمینی کلی هزینه های زندگی در هلند را بر اساس نحوه زندگی مجردی یا خانوادگی به صورت زیر تخمین می‌زنند:

  • هزینه زندگی در هلند برای یک نفر: 953.5 یورو در ماه
  • هزینه زندگی در هلند برای خانواده چهارنفره: 3,328.2 یورو در ماه

ما در جدول زیر جزئیات بیشتری از هزینه ها در هلند را ارائه کرده‌ایم اما برای مشاهده لیست کامل این هزینه ها باید به فایل ارائه شده در پایان مقاله مراجعه نمایید.

نوع هزینه زندگی در هلندمبلغ هزینه زندگی در هلند (به یورو)
وعده غذایی در رستوران11.00 تا 70.00
کارت حمل و نقل ماهانه80.00
امکانات رفاهی12.50 تا 35.82
اجاره ماهانه1,081.29 تا 2,074.09

در بخش بعدی مقاله ضمن معرفی بهترین شهرهای هلند برای زندگی مهاجران، هزینه زندگی در هر یک را ذکر می‌کنیم.

Delft,-Netherlands
Delft,-Netherlands

9. بهترین شهرهای هلند

برخی از بهترین شهرهای هلند عبارتند از:

  • آمستردام
  • آیندهوون
  • گرونینگن
  • اوترخت
  • روتردام

در ادامه سه شهر اول را مفصلاً معرفی می‌کنیم.

9.1. زندگی در آمستردام

چرا زندگی در آمستردام؟ چون:

  • بر اساس رتبه بندی QS، آمستردام (Amsterdam) بهترین شهر دانشجویی هلند و در رتبه 24 بهترین شهرهای دانشجویی جهان است.
  • آمستردام، خانه‌ی مردمی با بیش از 180 ملیت است و فرهنگ مهاجرپذیری زندگی در این شهر را برای مهاجران آسان می‌کند.
  • فرصت های شغلی متعددی در آمستردام وجود دارد.
  • تمامی امکانات رفاهی لازم از موزه و سینما گرفته تا کافه ها و رستوران های مختلف در این شهر در دسترس مردم قرار دارد.

البته به خاطر داشته باشید که جمعیت بالای آمستردام، هزینه های زندگی و خصوصاً اسکان را بالا برده است. در تخمینی کلی هزینه زندگی در آمستردام برای فرد تنها 1,031.9 یورو در ماه خواهد بود. این مبلغ از مشکلات زندگی در آمستردام هلند است.

9.2. زندگی در شهر آیندهوون هلند

آیندهوون (Eindhoven) را سیلیکون ولی هلند (Silicon Valley of the Netherlands) می‌دانند چرا که این شهر مرکز مهم‌ترین شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در زمینه تکونولوژی و علوم دیجیتال هلند است.

در این باره همین بس که شرکت فیلیپس در شهر آیندهوون هلند قرار دارد.

اگر قصد کار در هلند در استارتاپ های مختلف را دارید، آیندهوون بهترین انتخاب برای شما است. همچنین خوب است بدانید که:

  • هزینه زندگی در آیندهوون هلند 954.8 یورو در ماه (برای فرد تنها) تخمین زده می‌شود.
  • پارک‌ها و فضاهای سبز بیش از یک سوم فضای شهر آیندهوون را پوشش می‌دهند.
  • فرودگاه آیندهوون دومین فرودگاه شلوغ و فعال در هلند است.

9.3. زندگی در گرونینگن هلند

گرونینگن (Groningen) بزرگ‌ترین شهر واقع در جنوب هلند است. این شهر شما را از زندگی شلوغ شهرهای بزرگ به سمت یک زندگی آرام و امن هدایت می‌کند. گرونینگن که به عنوان یکی از شادترین شهرهای جهان شهرت پیدا کرده، در مقایسه با بسیاری از دیگر شهرهای هلند، هزینه های کمتری دارد.

در تخمینی کلی هزینه زندگی در گرونیگن هلند را 923.8 یورو در ماه برای هر فردِ تنها می‌دانند.

ما در جدول زیر سعی کرده‌ایم مزایا و معایب زندگی در گرونیگن هلند را همزمان بررسی کنیم:

مزایای زندگی در گرونیگنمشکلات زندگی در گرونیگن هلند
هزینه مناسب زندگیفاصله زیاد از شهرهای بزرگ هلند
حضور دانشگاه گرونیگن در این شهر (با رتبه جهانی 139)نیاز بیشتر به زبان داچ در مقایسه با دیگر شهرهای هلند
تجربه یک زندگی امن، آرام با بهترین و تمیزترین آب و هوافرصت های شغلی کمتر

10. مقایسه زندگی در هلند و دیگر کشورها

در بخش بعدی مقاله می‌خواهیم شرایط زندگی در کشور هلند را با دیگر کشورهای مهاجرپذیر مقایسه کنیم تا راهنمایی کامل برای متقاضیان مهاجرت به هلند آماده کرده باشیم.

هزینه زندگی در هلند

10.1. زندگی در هلند یا آلمان؟

زندگی در آلمان بهتر است یا هلند؟

برای پاسخ به این سوال شرایط و هزینه های زندگی در هر دو کشور را در جدول زیر مقایسه کرده‌ایم:

نکات کلیدیشرایط آلمانشرایط هلند
هزینه زندگی ماهانه (یه یورو)966.7953.5
حداقل درآمد در ساعت (یه یورو)12.4113.27 یورو
شرایط تحصیلی– هزینه تحصیل رایگان
– حضور 9 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان
– هزینه تحصیل بین هزینه بین 9,000 تا 30,000 یورو در سال
– حضور 8 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان
زبانآلمانیهلندی

امکان تحصیل رایگان در آلمان مهم‌ترین برتری آلمان نسبت به هلند است. به عبارت دیگر شما با اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های دولتی آلمان، بدون نیاز به دریافت بورسیه، از تحصیل رایگان بهره‌مند می‌شوید.

در نظر داشته باشید که زبان آلمانی و هلندی بسیار به هم نزدیک هستند.

10.2. زندگی در هلند یا انگلیس؟

برای مقایسه شرایط زندگی در هلند و انگلستان، به جدول زیر دقت کنید:

نکات کلیدیشرایط انگلستانشرایط هلند
هزینه زندگی ماهانه (یه یورو)944.8953.5
حداقل درآمد در ساعت (یه یورو)13.3513.27 یورو
شرایط تحصیلیحضور 16 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهانحضور 8 دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر جهان
زبانانگلیسیهلندی

در بخش بعدی به مقایسه شرایط کشور هلند و اتریش و همچنین کانادا می‌پردازیم.

Rotterdam,-Netherlands
Rotterdam,-Netherlands

10.3. مقایسه زندگی در هلند و اتریش

در انتخاب بین زندگی در هلند یا اتریش نیز باید به این نکته توجه کنید که زبان هر دو کشور بسیار به هم نزدیک است. اطلاعات بیشتر را در جدول زیر بخوانید:

نکات کلیدیشرایط اتریششرایط هلند
هزینه زندگی ماهانه (یه یورو)1,036.3953.5
حداقل درآمد در ساعت (یه یورو)11.5413.27 یورو
شرایط تحصیلیحضور 8 دانشگاه در مجموع بهترین دانشگاه های جهان (QS)حضور 13 دانشگاه در مجموع بهترین دانشگاه های جهان (QS)
زبانآلمانی اتریشیهلندی

10.4. مقایسه زندگی در هلند و کانادا

بین هلند و کانادا، کدام کشور را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

ما برخی از مهم‌ترین نکات را در جدول زیر برای پاسخگویی به این سوال ذکر کرده‌ایم:

نکات کلیدیشرایط کاناداشرایط هلند
هزینه زندگی ماهانه (یه یورو)992.0953.5
حداقل درآمد در ساعت (یه یورو)11.8313.27
شرایط تحصیلیحضور 31 دانشگاه در مجموع بهترین دانشگاه های جهان (QS)حضور 13 دانشگاه در مجموع بهترین دانشگاه های جهان (QS)
زبانانگلیسی – فرانسویهلندی

به خاطر داشته باشید تنوع روش های مهاجرت به کانادا خصوصاً برای کار، بسیار بیشتر از هلند است و اکسپرس اینتری کانادا انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری است.

11. تجربیات زندگی در هلند

با مطالعه تجربیات زندگی در هلند در منابع مختلف، به چند نکته مشترک بین مهاجران مختلف می‌رسیم:

  • هلند مردمی رک و روراست دارند. آن‌ها بدون پرده حرف می‌زنند اما رفتار و گفتارشان بی‌ادبانه نیست.
  • کار و زندگی در تعادل قرار دارند و قوانین کار در Netherlands کاملاً عادلانه است.
  • هلندی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند و مشکلی بابت برقراری ارتباط، کار یا تحصیل در هلند از نظر زبانی وجود نخواهد داشت.
  • همیشه باید حواستان به دوچرخه‌ها و دوچرخه‌سوارها باشد و اگر خودتان دوچرخه‌سواری بلد نیست، بهتر است یاد بگیرید.
  • یکی از مشکلات زندگی در هلند، نرخ نرخ بالای مالیات است.

12. مزایا و معایب زندگی در هلند

به عنوان پایان‌بندی، خوب است که مزایا و معایب زندگی در هلند را مشخصاً بررسی کنیم تا با آگاهی از تمامی منافع و مشکلات موجود، برای مقصد مهاجرت خود تصمیم بگیرید.

netherlands
netherlands

12.1. مزایا زندگی در هلند

  • تعادل کامل میان کار و زندگی
  • زندگی در کشوری با فرهنگ مهاجرپذیر
  • تسلط بالای مردم هلند به زبان انگلیسی
  • کیفیت بالای آموزش و حضور بسیاری از دانشگاه های هلند در بین 100 دانشگاه برتر جهان
  • هزینه مناسب زندگی

با مطالعه لیست کامل هزینه زندگی در هلند در این فایل، از مناسب بودن مخارج در این کشور مطئن خواهید شد.

12.2. مشکلات زندگی در هلند

  • هزینه بالای خدمات درمانی در هلند
  • نرخ بالای مالیات
  • سختی پیدا کردن خانه و محل اقامت مناسب
  • سختی یادگیری زبان هلندی

پرسش های متداول زندگی در هلند

✅ مهم ترین شرایط زندگی در هلند چیست؟

از مهم ترین شرایط مهاجرت و زندگی در هلند می‌توان به دریافت یکی از انواع ویزای این کشور (تحصیلی، کاری و …) اشاره کرد.

✅ هزینه زندگی در هلند چقدر است؟

هزینه زندگی در هلند برای فرد تنها 953.5 و برای خانواده 4 نفره 3,328.2 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

✅ بهترین شهرهای هلند برای مهاجرت کدامند؟

آمستردام، آیندهوون، گرونینگن، اوترخت و روتردام را می‌توان از بهترین شهرهای هلند برای مهاجرت دانست.

✅ مشکلات زندگی در هلند برای ایرانیان چیست؟

برخی از مهم ترین مشکلات زندگی در هلند برای ایرانیان عبارتند از: ترافیک، هزینه بالای سوخت و نرخ مالیات بالا

✅ مزایا و معایب زندگی در هلند کدامند؟

تعادل میان کار و زندگی و هزینه بالای خدمات درمانی به ترتیب از مزایا و معایب زندگی در هلند به شمار می‌روند.

جمع بندی

Conclusion

زندگی در هلند می‌تواند بسیاری از اهداف شما را تحقق بخشد. به عنوان مثال اگر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا هستید یا می‌خواهید با اشتغال در اروپا به درآمدی مناسب برسید و زندگی آرامی را طی کنید، هلند مقصدی مناسب برای شماست چرا که دانشگاه‌های این کشور در لیست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و شرکت‌های بزرگی مانند فیلیپس فرصت‌های شغلی متعددی را فراهم کرده‌اند. اگر بتوانید ویزای تحصیلی، کاری، کارآفرینی یا دیگر انواع ویزای هلند را دریافت کنید، اگرچه با نرخ بالایی از مالیات یا هزینه بالای سوخت مواجه می‌شوید، از مزایایی مانند تجربه زندگی در تعادل با کار یا امکان برقراری ارتباط با مردم به زبان انگلیسی بهره‌مند خواهید شد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان