100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم 2024 (+✅شرایط پذیرش+هزینه مهاجرت)

germany Flag

اگر می‌خواهید با مدرک دیپلم در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید، باید شرایط مورد نیاز دانشگاه‌ها را داشته باشید. با داشتن شرایط سنی و اعتبار مدارک دیپلم می‌توانید از مزایای متعددی مانند تحصیل رایگان در آلمان بهره‌مند شوید. خوب است بدانید که هیچ محدودیتی برای رشته دبیرستان شما جهت تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم وجود ندارد و هر رشته‌ای که خوانده باشید، می‌توانید آینده‌تان را در بهترین دانشگاه‌های آلمان بسازید. ما در این مقاله با بررسی شرایط تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ خواهیم داد. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • آیا تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم رایگان است؟
  • چگونه با مدرک دیپلم از دانشگاه‌های آلمان پذیرش بگیریم؟
  • شرایط زبانی تحصیل در آلمان با دیپلم چگونه است؟
  • آیا امکان کار دانشجویی با مدرک دیپلم را در آلمان داریم؟
  • تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم چه شرایطی دارد؟

 

✔️ بررسی تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم هر ساله مورد توجه شهروندان خارجی بیشتری قرار می‌گیرد. آلمان نه تنها تحصیلات درجه یک را در دانشگاه‌های خود برای دارندگان دیپلم رشته‌های تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای ارائه می‌دهد، بلکه امکان دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند. مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های آلمان در سراسر دنیا معتبرند و به رسمیت شناخته می‌شوند. همچنین دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان با دیپلم فنی حرفه ای، می توانند در دوره های آوسبیلدونگ آلمان شرکت کنند. ما در این مقاله علاوه بر بررسی شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان و شرکت در دوره‌های کارآموزی، به بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم خواهیم پرداخت. با ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی مربوطه را تکمیل نمایید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. شرایط پذیرش تحصیلی از آلمان با مدرک دیپلم

شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آلمان با مدرک دیپلم توسط هر موسسه و دانشگاه به صورت مجزا و خاص تعیین می‌شود، بنابراین آگاهی از شرایط هر دانشگاه برای اخذ پذیرش و چک‌کردن موارد درخواست‌شده برای آگاهی از اینکه آیا تمام شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را خواهید داشت یا خیر، اهمیت بالایی دارد. دقت کنید که یکی از شروط اصلی برای شرکت در دوره پایه آلمان، تسلط به زبان آلمانی است. همچنین باید در آزمون ورودی این دوره شرکت کنید. این دوره‌ها می‌توانند شما را واجد شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم کنند.

به خاطر داشته باشید که شما باید شرط معدل دیپلم برای تحصیل در آلمان را نیز رعایت کنید.

خوب است بدانید که:
1. آن دسته از دانشجویانی که مدارکشان برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم، مورد تأیید مراکز آموزش عالی آلمان نیست، این فرصت را خواهند داشت که با شرکت در دوره پایه، در یک دانشگاه آلمانی تحصیل کنند.
2. تحصیل در دوره پایه آلمان معمولا رایگان است.

در ادامه می‌گوییم چطور با دیپلم رشته‌های مختلف در آلمان درس بخوانید. این مبحث را با شرایط ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای شروع می‌کنیم.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. تحصیل آوسبیلدونگ در آلمان با مدرک دیپلم فنی و حرفه ای

دانشگاه‌های علمی کاربردی برای آن دسته از علاقه‌مندانی که قصد تحصیل در آلمان با دیپلم فنی حرفه ای را دارند، دوره‌های آوسبیلدونگ را ارائه می‌دهد. دانشجویان با شرکت در دوره های آوسبیلدونگ در آلمان (Ausbildung) امکان تحصیل و کسب تجربه کاری همزمان را خواهند داشت.

تحصیل در دانشگاه‌های علمی کاربردی تمرین محورند و در این مراکز بیشتر بر آموزش حرفه ای تاکید می‌شود تا آموزش تئوری. بسته به رشته‌ای که انتخاب می‌کنید و مرکز و شرکتی که دوره آموزشی و کارآموزی خود را در آن می‌گذرانید، طول دوره آوسبیلدونگ در آلمان متفاوت است.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان به متقاضیان تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه ای این فرصت را می‌دهد که زودتر با بازار کار آلمان آشنا شوند. اگر قصد ادامه زندگی بعد از فارغ‌التحصیلی در آلمان را دارید، در دوره های آوسبیلدونگ می‌توانید اولین قدم‌های حرفه ای خود را بردارید.

شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم فنی حرفه ای

شرایط اولیه برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ و تحصیل در آلمان با دیپلم فنی حرفه ای، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2 است. توجه کنید که مدارک تحصیلی، ریز نمرات و مدارک فنی حرفه ای شما باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

مقامات دفتر شناسایی مدارک تحصیلی (Zeugnisanerkennungsstelle)، مسئول بررسی اعتبار مدارک متقاضیان از کشور مبدأ هستند. اعتبار این مدارک همچنین در سازمان خدمات دانشگاهی آلمان (DAAD) و سفارت آلمان نیز بررسی می‌شود.

دقت کنید که:
1. دانشجویانی که دوره آوسبیلدونگ را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان و دریافت حقوق ماهانه به دلیل شرکت در دوره های کارآموزی بهره‌مند شوند.
2. گواهی مهارت‌های زبان آلمانی می‌تواند از طریق موسسه گوته در کشور خود دانشجو نیز گرفته شود.

در بخش بعدی مقاله، از شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی و انسانی حرف می‌زنیم.

3. تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی

تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی که مورد تأیید دانشگاه‌های این کشور باشد، امکان‌پذیر است. شما با مدرک دیپلم تجربی، می‌توانید برای تحصیل رشته‌های زیر در آلمان اقدام کنید:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • بیوشیمی
  • زیست‌شناسی
  • داروسازی
  • میکروبیولوژی
تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی و انسانی

به خاطر داشته باشید که دانشجویان می‌توانند در دوره‌های آمادگی دانشگاه شرکت کنند و برای تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی آماده شوند. این برنامه درسی به قبولی در آزمون FSP کمک می‌کند.

4. تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی

اگر علاقه‌مند به علوم انسانی و خواندن و نوشتن و بحث‌کردنید، می‌توانید به تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی فکر کنید. برای تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی به مدارک و مهارت‌های زیر نیاز دارید:

  • مهارت‌های نوشتاری، گفت‌وگو و ارتباطات
  • علاقه به زبان و ادبیات
  • دانش در فرهنگ و زیرشاخه‌های آن
  • ویزای تحصیلی
  • مدارک زبان آلمانی یا انگلیسی

خوب است بدانید که بیش از 11000 دانشجو مشغول به تحصیل رشته‌های مرتبط با علوم انسانی با مدرک دیپلم در آلمانند.

5. شرایط بورسیه و تحصیل رایگان با مدرک دیپلم در آلمان

دریافت بورسیه تحصیلی فرصتی عالی برای تأمین هزینه‌های زندگی و شرایط تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم رشته‌های مختلف (ریاضی، تجربی، انسانی و فنی و حرفه ای) است. آلمان به عنوان کشوری که پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللیست، بورسیه‌های تحصیلی متعددی به دانشجویان با استعداد و ممتاز ارائه می‌دهد.

بورسیه DAAD

سازمان‌های متعددی مانند نهاد DAAD، بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در المان را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید اطلاعات لازم در مورد انواع بورسیه های تحصیلی در آلمان را در وبسایت این نهاد دریافت کنید.

دریافت بورسیه تحصیلی از سازمان DAAD معمولاً محدودیت سنی ندارد و برای مهاجرت به آلمان از این جهت مشکلی نخواهید داشت.

بورسیه اراسموس +

اراسموس به عنوان بزرگ‌ترین طرح تبادل دانشجو در اروپا، فرصت‌های جذابی را برای علاقه‌مندان به تحصیل در آلمان فراهم می‌کند. دانشگاه‌های آلمان در بیشتر پروژه‌های تبادل اراسموس شرکت می‌کنند.

با شرکت در برنامه‌های اراسموس تمام هزینه‌های زندگی در آلمان تأمین می‌شود.

بورسیه تحصیلی با بودجه خصوصی

دانشجویان ممتاز بین‌المللی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را دارند، می‌توانند از بسیاری از بنیادهای خصوصی در آلمان بورسیه تحصیلی دریافت کنند. اغلب این بورسیه‌ها برای احترام به یک شخصیت آلمانی و ایجاد پلی به منظور داشتن روابط بین فرهنگی به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

از جمله این سازمان‌های خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازمان تحقیقاتی جامعه ماکس پلانک
  • بورسیه تحصیلی بنیاد هاینریش بل
  • برنامه دکتری بین‌المللی DKFZ

6. هزینه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اکثر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در آلمان توسط دولت تأمین مالی می‌شوند اما ممکن است دانشگاه‌های خصوصی، مبلغ قابل توجهی را به عنوان شهریه از دانشجویان دریافت کنند.

ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ مبلغ 1.500 یورو به عنوان شهریه از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا دریافت می‌کند.

در بیشتر ایالت‌های آلمان، شما نیازی به پرداخت شهریه ندارید اما همه دانشجویان در آلمان مبلغی را به عنوان هزینه های ترم (100 تا 350 یورو) به دانشگاه پرداخت می‌کنند. این مبلغ ربطی به شهریه ندارد و بیشتر خدمات دانشجویی را پوشش می‌دهد و در ابتدای هر ترم و قبل از شروع کلاس‌ها باید به دانشگاه پرداخت شود.

در ادامه شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه شرایط رشته پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم را داشته باشید و در آلمان پزشک شوید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

تحصیل پزشکی در آلمان یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها در بین دانشجویان است. شرایط تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم تجربی با سایر برنامه‌های تحصیلی در آلمان متفاوت است.

تحصیل در رشته پزشکی به طور پیوسته حدود 6 سال و سه ماه طول می‌کشد و با یک آزمون دولتی (Staatsexamen) دوره تحصیل پزشکی در آلمان به پایان می‌رسد. دانشجویان با قبولی در این آزمون مجوز فعالیت به عنوان پزشک را دریافت می‌کنند.

دقت داشته باشید که:

  • تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم تنها به زبان آلمانی امکان‌پذیر است.
  • دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته پزشکی اکثراً دولتی‌اند و تنها 4 دانشگاه خصوصی دوره‌های پزشکی را ارائه می‌دهند.
  • تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم در رشته پزشکی امکان‌پذیر است و تنها دانشجویان در صورت تحصیل در ایالت بادن-وورتمبرگ ملزم به پرداخت شهریه به مبلغ 1500 یورو به دانشگاهند.
  • هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی از ترمی 5700 تا 20000 یورو متغیر است.

رشته‌های محبوب برای تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • بیوتکنولوژی
  • میکروبیولوژی 
  • بیوشیمی 
  • سلامت عمومی
  • علوم بهداشتی
  • روانشناسی 
تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

شرایط مورد نیاز برای رشته پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

  1. تسلط عالی به زبان آلمانی (سطح C1).
  2. مدرک گواهی پایان دوره دیپلم تجربی.
  3. گذراندن دوره 1 ساله M-course برای تحصیل پزشکی در آلمان با دیپلم تجربی.
  4. داشتن نمرات سطح A در درس های زیست، شیمی و ریاضی.
  5. تسلط به زبان انگلیسی برای مطالعه دروس تخصصی رشته پزشکی.

به دلیل رقابت بالا برای تحصیل در رشته پزشکی، متقاضیانی که معدل A دارند در اولویتند.

8. شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان با مدرک دیپلم

اگر به عنوان یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا قصد تحصیل و اقامت بیشتر از 3 ماه در کشور آلمان را دارید، موظف به دریافت ویزا خواهید بود. گاهی ممکن است صدور ویزا ماه‌ها طول بکشد، بنابراین برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان با مدرک دیپلم باید در زمان مناسب درخواست خود را به سفارت آلمان ارسال کنید و از طریق ارسال ایمیل به سفارت، وقت مصاحبه بگیرید.

بهترین زمان برای درخواست ویزای دانشجویی آلمان بلافاصله پس از دریافت نامه پذیرش دانشگاه و تأمین بودجه لازم برای زندگی و تحصیل در آلمان است.

با توجه به هدف از ورود به آلمان و مدت زمان تحصیل، از طرف سفارت برای متقاضی کارت اقامت اتحادیه اروپا با اعتبار یک‌ساله صادر می‌شود. مهاجرت به آلمان با دیپلم با این ویزا میسر خواهد بود.

آدرس سفارت آلمان را می‌توانید از وب‌سایت وزارت خارجه فدرال بیابید. همچنین فرم‌های درخواست و هرگونه مدارک لازم را معمولاً می‌توان مستقیماً از وب‌سایت سفارت در قالب فایل دریافت کرد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آلمان

  1. پاسپورت معتبر.
  2. فرم تکمیل ویزا.
  3. گواهی بیمه سلامت.
  4. گواهی تمکن مالی.
  5. ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات.
  6. نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی.
  7. انگیزه‌نامه.

اما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم به چه مدرک زبانی نیاز داریم؟ در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

9. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

اکثر دوره‌ها برای تحصیل کارشناسی در آلمان و با مدرک دیپلم، به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. برای اثبات مهارت و تسلط خود به زبان آلمانی، باید مدرک زبان آلمانی معتبر به دانشگاه و سفارت ارائه دهید. آزمون‌های معتبر و شناحته‌شده برای کشور آلمان عبارتند از:

  • DSH (آزمون ورودی دانشگاه برای متقاضیان خارجی)
  • TestDaf

مدرک زبان آلمانی از سوی انستیتو گوته صادر می‌شود.

اگر شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را دارید اما به زبان آلمانی مسلط نیستید، می‌توانید در مراکز معتبر دانشگاهی و زیر نظر دانشگاه دوره زبان آلمانی را بگذرانید و مدرک زبان آلمانی معتبر را جهت ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم دریافت کنید.

10. تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی با مدرک دیپلم

اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در مقطع کارشناسی را دارید، نیاز به ارائه یک مدرک معتبر از جمله آیلتس یا تافل خواهید داشت.

توجه داشته باشید که تعداد برنامه‌ها به زبان انگلیسی در دوره‌های کارشناسی ارشد بیشتر از دوره کارشناسی است.

11. زمان شروع دوره‌ها و سال تحصیلی در آلمان

سال تحصیلی در آلمان به دو نیمسال، یعنی ترم تابستانی و زمستانی تقسیم می شود. ترم تابستانی از ماه مارس یا آوریل و ترم زمستانی از ماه سپتامبر یا اکتبر آغاز می‌شود.

ممکن است در ماه های مه یا ژوئن، دانشگاه‌های خصوصی برنامه‌ای برای پذیرش اضافی داشته باشند، اما تا میزان زیادی این موضوع به دانشگاه مورد نظر بستگی دارد.

12. شرایط سنی تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

معمولاً در آلمان اکثر دانش‌آموزان از 18 سالگی شروع به تحصیل آکادمیک می‌کنند. شرط سنی برای تحصیل در آلمان با دیپلم تا 21 سال تعیین شده است. در صورتی که سن شما بیشتر از 21 باشد، باید دلایل توجیه‌کننده‌ای برای اینکه چرا می‌خواهید بعد از یک فاصله زمانی بلندمدت دوره تحصیلی مورد نظرتان را آغاز کنید، بیاورید.

13. تمکن مالی ویزای تحصیلی آلمان

بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در آلمان از یک حساب مسدود شده استفاده می‌کنند که تا زمانی که وارد کشور نشده باشند، قابل دسترسی نیست. بانک‌ها برای افتتاح حساب بلاک‌شده، 50 تا 150 یورو کارمزد دریافت می‌کنند. پس از ورود به آلمان کارت EC برای دسترسی به پولی که در حساب بانکی خود دارید، برایتان صادر می شود.

برای افتتاح حساب مهم است که مدارک خود را جلوتر و در زمان مناسب آماده و ارسال کنید. همچنین باید فرم‌های تکمیل‌شده و کپی پاسپورت از طریق نمایندگی دیپلماتیک آلمان در کشور شما قبل از ارسال به بانک تأیید شود.

برای تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان در ماه حدوداً به 700 تا 1000 یورو نیاز دارید، در نتیجه در بخش تأمین تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید ثابت کنید که مبلغ 10236 یورو برای یک سال در حساب بانکی خود دارید.

تحصیل رایگان در آلمان با مدرک دیپلم

14. هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است اما اطلاع از هزینه زندگی نقش مهمی در برآورد و تخمین هزینه‌ها برای دانشجویان دارد.

مبالغی که در طول ماه برای محل اسکان، غذا، پوشاک و اوقات فراغت می‌پردازید، هزینه‌های زندگی شناخته به شمار می‌روند. این هزینه‌ها در آلمان در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، لوکزامبورگ و سوئیس، کمتر و از برخی کشورهای دیگر مانند ایتالیا، لهستان و جمهوری چک بیشتر است.

یک دانشجوی آلمانی به طور معمول برای تأمین هزینه زندگی ماهانه به 500 تا 1200 یورو نیاز دارد. این مبلغ شامل اجاره، هزینه رفت‌وآمد، پوشاک، غذا، بیمه درمانی، تهیه لوازم آموزشی و … می‌شود.
البته در بعضی بخش‌ها، تخفیفاتی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده که با ارائه شناسه دانشجویی قابل استفاده است. این تخفیف‌ها بیشتر شامل بازدید از موزه‌ها و استفاده از خدمات فرهنگی است.

هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان (ماهانه)

  • اجاره خانه یک خوابه: 627.79 تا 829.38 یورو در ماه
  • مواد غذایی و رستوران: 50 تا 150 یورو
  • حمل و نقل عمومی: 30 تا 90 یورو
  • هزینه قبض ها: 237.01 یورو در ماه
  • هزینه‌های اوقات فراغت: 12.00 تا 34.11 یورو

سوپرمارکت‌هایی مانند Lidl، Aldi و Netto مکان‌هایی برای خرید مواد غذایی ارزان در آلمانند که به شما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کنند. شما امکان خرید اینترنتی از این فروشگاه‌ها و چک‌کردن قیمت‌ها را خواهید داشت. همچنین خرید اقلامی از جمله لوازم تحریر، از مغازه‌های نزدیک دانشگاه ارزان‌تر است.

علاوه‌بر بورسیه‌ها، کار دانشجویی نیز به پرداخت هزینه زندگی در آلمان کمک می‌کند. در ادامه به شرایط کار همزمان با تحصیل در آلمان می‌پردازیم.

15. شرایط کار برای دانشجویان در آلمان

راه‌های زیادی برای کار همزمان با تحصیل و کسب درآمد برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان وجود دارد. دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا هستند، اجازه کار به صورت نامحدود دارند اما برای دانشجویان سایر کشورها، مقررات خاصی اعمال می‌شود:

  1. دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا اجازه خوداشتغالی یا کار آزاد را ندارند و تنها می‌توانند در طول سال به مدت 120 روز کامل کار کنند.
  2. در صورت تمایل به انجام کار بیشتر، دانشجویان باید مجوز آژانس کار آلمان را از دفتر اتباع خارجی دریافت کنند (اینکه به متقاضی مجوز تعلق می‌گیرد یا خیر بستگی به بازار کار کشور آلمان دارد.)

تنها استثنا، کار به عنوان دستیار علمی استاد است؛ محدودیتی برای کار از نظر تعداد روز و ساعت برای این سِمَت وجود ندارد.

شرایط کار برای دوره کالج و زبان

اگر مشغول گذراندن دوره زبان یا تحصیل در کالج های آلمان با مدرک دیپلم هستید، در صورتی اجازه کار در آلمان را خواهید داشت که از آژانس کار فدرال، مجوزهای لازم را دریافت کنید.

درآمد کار دانشجویی در آلمان

حداقل دستمزد برای کار در آلمان ساعتی 12.41 یورو تعیین شده است اما درآمد نهایی ماهانه شما به مهارت‌هایتان و صنعتی که در آن کار می‌کنید، بستگی دارد. شهرهای مونیخ و هامبورگ دستمزد ساعتی بیشتری دارند اما به همان نسبت هزینه‌های زندگی در این شهرها بیشتر است.

دانشجویان تا مبلغ 450 یورو در ماه بدون نیاز به پرداخت مالیات می‌توانند درآمد کسب کنند.

تحصیل در آلمان با دیپلم فنی حرفه ای

16. مزایای تحصیل با مدرک دیپلم در آلمان

  1. آموزش درجه یک در سطح جهانی.
  2. امکان تحصیل در دانشگاه‌های درجه یک به زبان انگلیسی.
  3. تحصیل در دانشگاه‌های مطرح دنیا به صورت رایگان یا با هزینه کم.
  4. امکان تحصیل با دیپلم رشته‌های مختلف از جمله انسانی، تجربی، فنی و حرفه ای در آلمان.
  5. امکان تحصیل و کسب تجربه کاری همزمان برای دانشجویان دوره آوسبیلدونگ.
  6. زندگی در کشوری با شاخص امنیت بالا.

17. اقامت اروپا پس از اتمام تحصیل در آلمان

بعد از اتمام تحصیل و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های آلمان، متقاضیان به مدت 18 ماه فرصت خواهند داشت که به جستجوی کار در آلمان بپردازند. در صورت یافتن شغل، نوع اقامت شما از تحصیلی به اقامت کاری آلمان تغییر خواهد کرد و تا زمانی که قرارداد کاری داشته باشید، اقامت آلمان برای شما تمدید می‌شود.

بعد از چهار سال کار متوالی در آلمان، شما واجد شرایط دریافت اقامت دائم در آلمان خواهید بود.


سوالات متداول تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم

✅ شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم چیست؟

شرایط تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم در هر دانشگاه متفاوت است و با مراجعه به وبسایت دانشگاه انتخابی، می‌توانید به اطلاعات دقیق برسید.

✅ آیا تحصیل در آلمان با دیپلم تجربی امکان‌پذیر است؟

بله! شما با داشتن دیپلم تجربی می‌توانید برای تحصیل رشته هایی مانند پزشکی اقدام نمایید.

✅ شرایط تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم چیست؟

با داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی می‌توانید در دانشگاه‌های دولتی و چند دانشگاه خصوصی ارائه‌دهنده رشته پزشکی درس بخوانید.

✅ چه گزینه هایی برای تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه ای وجود دارد؟

تحصیل در آلمان با دیپلم فنی و حرفه ای در دوره های آوسبیلدونگ یا کارشناسی برخی رشته های مرتبط امکان‌پذیر است.

✅ تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی چه مهارت هایی می‌خواهد؟

برای تحصیل در آلمان با دیپلم انسانی باید به دروس اجتماعی علاقه داشته باشید و زبان انگلیسی‌تان قوی باشد.

جمع بندی

Conclusion

دیپلم خود را دریافت کرده‌اید و می‌خواهید تحصیلات آکادمیک را در بهترین دانشگاه‌های جهان شروع کنید؟ ما به شما تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم را پیشنهاد می‌دهیم چرا که نه تنها شرایط تحصیل رایگان را برایتان مهیا می‌کند بلکه مدارک معتبر در سراسر جهان را به شما ارائه می‌دهد و بدون محدودیتی در رشته دیپلم، پذیرش می‌دهد. این کشور مهاجرپذیر، با فراهم‌کردن بهترین شرایط و امکانات مانند اجازه کار دانشجویی و ارائه بورسیه‌های تحصیلی سعی دارد دوره تحصیلی آرامی را برای دانشجویان ایجاد کند و شما با تحصیل در این کشور می‌توانید رزومه‌ای درخشان برای خود بسازید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان