دوره فاندیشن آلمان 2024 (+ ✅ شرایط Foundation+هزینه)

دوره فاندیشن آلمان 2024 (+ ✅ شرایط Foundation+هزینه)

اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمان را دارید، باید در دوره فاندیشن (Foundation) شرکت کنید و به سطحی یکسان از نظر علمی با سایر دانشجویان بین‌المللی برسید. این دوره در انواع دانشگاه‌های آلمان برگزار می‌شوند و شما حتی می‌توانید به رایگان این دوره را بگذرانید. ما در این مقاله ضمن معرفی کامل دوره فاندیشن آلمان، پاسخگوی کلیدی‌ترین سوالات مرتبط با این دوره خواهیم بود. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • دوره فاندیشن آلمان چیست؟
  • شرکت در دوره تحصیل فاندیشن آلمان چه شرایطی دارد؟
  • نحوه شرکت در دوره فاندیشن آلمان چگونه است؟
  • هزینه دوره فاندیشن آلمان چقدر است؟
  • دوره فاندیشن آلمان به چه زبانی برگزار می‌شود؟

✅ بررسی دوره فاندیشن آلمان

دوره فاندیشن آلمان با هدف آماده‌سازی دانشجویان برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های این کشور برگزار می‌شود. شما با در نظر گرفتن زبان و آزمون ورودی می‌توانید واجد شرایط شرکت در دوره تحصیل فاندیشن آلمان شوید و در برنامه متناسب با رشته‌ی مورد علاقه‌تان، دوره foundation آلمان را بگذرانید. با ما در این مقاله همراه باشید تا پیش از هر چیز بگوییم دوره فاندیشن آلمان چیست و سپس برآوردی از هزینه دوره فاندیشن آلمان داشته باشیم. ما در این مقاله راهنمای اپلای دوره فاندیشن آلمان را بر اساس منابع معتبری مانند سایت studienkolleg.com در اختیار شما می‌گذاریم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. دوره فاندیشن آلمان چیست؟

دوره فاندیشن (Foundation) یا Studienkolleg در آلمان به دوره یک ساله‌ای گفته می‌شود که دانشجویان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. به عبارت دیگر این دوره سطح علمی دانشجویانی که از فرهنگ‌ها و مدارس مختلف برای تحصیل به آلمان مهاجرت کرده‌اند، یکدست می‌کند.

دلیل اصلی شرکت در دوره Foundation آلمان این است که مدرک تحصیلی شما به عنوان دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در آلمان کافی نیست و تأییدیه دانشگاه‌های این کشور را ندارد.

دوره foundation آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. دوره foundation آلمان شامل چه مواردی می‌شود؟

دوره فاندیشن آلمان در 2 ترم برگزار می‌شود و دانشجویان را هم از لحاظ فنی (به مفهوم اصول اساسی رشته‌ی مورد نظر) و هم از لحاظ زبان برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند. در توضیح بیشتر برنامه‌های این دوره باید بگوییم که شما به صورت فشرده زبان آلمانی یاد می‌گیرید و همزمان با آن، سطح علمی خود در رشته‌ی انتخابی‌تان را بالا می‌برید.

با توجه به رشته‌ای که می‌خواهید در آینده در آن درس بخوانید، دروس دوره Foundation برایتان تعیین می‌شود. این یعنی دروس دانشجویانی که به دنبال رشته‌های مهندسی می‌گردند، به طور مشخص با دروس دانشجویان علاقه‌مند به مدیریت یا پزشکی متفاوت است.

3. انواع برنامه های Foundation آلمان کدامند؟

نوع برنامه دوره فاندیشن را دانشگاه شما تعیین می‌کند. به عبارت دیگر، برنامه های فاندیشن آلمان در دانشگاه های آکادمیک و علمی کاربردی آلمان متفاوت است.

توجه داشته باشید دانشجویانی که دوره فاندیشن خود را در دانشگاه های آکادمیک آلمان می‌گذرانند، می‌تواند برای ادامه تحصیل در هر دو نوع دانشگاه (آکادمیک و علمی کاربردی) اقدام کنند اما با گذراندن این دوره در دانشگاه های علمی کاربردی، تنها واجد شرایط ادامه تحصیل در همین نوع دانشگاه می‌شوید.

در ادامه برنامه‌های مختلف در دانشگاه‌های آکادمیک و علمی کاربردی را ارائه می‌دهیم. همراه ما بمانید.

3.1. برنامه های دوره Foundation در دانشگاه‌های آکادمیک آلمان

لیست برنامه های دوره فاندیشن در دانشگاه‌های آکادمیک آلمان را در ادامه می‌بینید:

  • M-course: متقاضیان رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بیوشیمی، بیوانفورماتیک، زیست‌شناسی، دامپزشکی در آلمان و … باید در برنامه M-course شرکت کنند و پذیرش کالج پزشکی آلمان را دریافت نمایند.
  • W-course: اگر قصد تحصیل در رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی را دارید، در این برنامه شرکت کنید.
  • G-course: دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های علوم انسانی و هنر درس بخوانند، باید دوره G-course را بگذرانند.
  • T-course: برای تحصیل رشته های فنی و مهندسی باید در دوره T-course شرکت نمایید.
  • S-course: متقاضیان رشته زبان نیاز به شرکت در این دوره دارند.
دوره فاندیشن آلمان چیست

3.2. برنامه های دوره Foundation در دانشگاه‌های علمی کاربردی آلمان

دانشگاه های علمی کاربردی آلمان بیشتر بر مهارت‌های عملی و کاربردی متمرکزند. دوره های فاندیشن این دانشگاه ها به شرح زیر است:

  • TI-course: دانشجویانی که می‌خواهند رشته‌های فنی مهندسی را در آلمان بگذرانند، باید در دوره TI-course شرکت کنند.
  • W-course: این دوره مختص دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته اقتصاد دانشگاه های علمی کاربردی درس بخوانند.
  • GD-course: اگر قصد و شرایط تحصیل هنر در آلمان را دارید، باید در این دوره شرکت کنید.
  • SW-course: تحصیل علوم اجتماعی در آلمان پس از گذراندن دوره SW-course امکان‌پذیر می‌گردد.

اما سوال مهم اینجاست که شرایط شرکت در دوره تحصیل Foundation آلمان به چه صورت است؟ پاسخ این سوال را در بخش بعدی مقاله بیابید و به مطالعه ادامه دهید.

4. شرایط شرکت در دوره تحصیل فاندیشن آلمان چگونه است؟

شرایط شرکت در دوره تحصیل فاندیشن آلمان به دانشگاه انتخابی شما وابسته است. به عنوان مثال اگر بخواهید در دانشگاه‌های دولتی آلمان دوره Foundation را بگذرانید، باید در آزمون ورودی این دوره (Aufnahmeprüfung) نمره قبولی کسب کنید اما دانشگاه‌های خصوصی بدون امتحان ورودی کالج در آلمان، دانشجو می‌پذیرند.

آزمون ورودی Aufnahmeprüfung سطح زبان و دانش شما در دروس اصلی رشته‌ی انتخابی‌تان را می‌سنجد.

یکی دیگر از شرایط دوره Foundation، شرایط زبانی است. به خاطر داشته باشید که اغلب برنامه‌های فاندیشن در آلمان به زبان آلمانی برگزار می‌شود و شما به مدرک این زبان در سطح B2 نیاز دارید.

5. نحوه شرکت در دوره فاندیشن آلمان به چه صورت است؟

برای شرکت در دوره فاندیشن آلمان در ابتدا باید دانشگاه یا کالجی که می‌خواهید این دوره را در آن بگذرانید، پیدا کنید. در این مرحله توجه داشته باشید که:

  • دانشگاه انتخابی شما رشته‌ای را که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، ارائه دهد.
  • بین دانشگاه های آکادمیک و علمی کاربردی آلمان کدام یک برای شما مناسب‌تر است.
  • دانشگاه مورد نظر شما دولتی است یا خصوصی.

فراموش نکنید که برای شرکت در دوره Foundation آلمان در دانشگاه های دولتی آلمان باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

از جمله مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در دوره Foundation آلمان می‌توان به پاسپورت، مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه، عکس و انگیزه‌نامه اشاره کرد.

با ما در بخش بعدی مقاله همراه باشید تا امتحان نهایی دوره فاندیشن را بررسی کنیم و برآوردی از هزینه‌های این دوره داشته باشیم.

Schleissheim,-Munich,-Germany

6. امتحان نهایی دوره Foundation آلمان چیست؟

امتحان نهایی فاندیشن آلمان (به آلمانی Feststellungsprüfung یا FSP) پس از اتمام این دوره برگزار می‌شود و دانشجویان برای شروع تحصیلات آکادمیک و ورود به دانشگاه های آلمان باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. نمرات در این آزمون از 1 (بالاترین نمره) تا 5 (کمترین نمره) متغیر است. اگر شما عملکرد خوبی در دوره فندیشن داشته باشید، می‌توانید پس از یک ترم در این آزمون شرکت کنید.

توجه داشته باشید که:
1. معدل شما در کشور محل زندگی‌تان همواره با نمره امتحان نهایی دوره فاندیشن جمع و سپس تقسیم بر 2 می‌شود. نتیجه‌ی حاصل شده، نمره نهایی شماست و تعیین می‌کند واجد شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های آلمان هستید یا خیر.
2. برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان به حداقل نیمی از نمره نهایی نیاز دارید اما برای رشته‌هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی حداقل باید نمره 1.4 دریافت کنید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه دوره فاندیشن آلمان چقدر است؟

هزینه دوره فناندیشن آلمان را دانشگاه شما (دولتی / خصوصی) تعیین می‌کند. به طور کلی دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی آلمان دوره Foundation را می‌گذارنند، به رایگان درس می‌خوانند و تنها هزینه ثبت نام را می‌پردازند. این درحالیست که هزینه دوره فاندیشن آلمان در دانشگاه های خصوصی بین 1800 تا 3000 یورو در هر ترم است.

توجه داشته باشید که:
– هزینه ثبت نام در دوره فاندیشن آلمان در دانشگاه های دولتی بین 150 تا 300 یورو است.
– زندگی در آلمان نیز هزینه‌هایی به همراه دارد. به طور کلی کمترین هزینه تحصیل و زندگی در آلمان برای یک دانشجوی تنها (بدون احتساب هزینه اسکان) حدود 850 تا 1200 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

هزینه دوره فاندیشن آلمان

در آخرین بخش از مقاله نمونه‌هایی از دوره فاندیشن و مزایای شرکت در آن را ذکر می‌کنیم. از این که در این مقاله همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

8. چه برنامه‌هایی برای دوره Foundation آلمان در دسترس است؟

با توجه به زمانی که برای گذراندن دوره Foundation آلمان اقدام می‌کنید، برنامه‌های در دسترس تغییر می‌کنند اما نمونه‌هایی از این برنامه‌ها را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

نام برنامه نام دانشگاه
International Foundation Year Jacobs University
Foundation Year for BSc Business Administration Kühne Logistics University
International Foundation – Computer Science Lancaster Leipzig
German Foundation Course (General German) Eötvös Loránd University

9. شرکت در دوره Foundation چه مزایایی درد؟

در پاسخ به پرسش مزایای شرکت در دوره فاندیشن آلمان چیست، باید بگوییم:

  • با شرکت در دوره Foundation آلمان می‌توانید به زبان آلمانی مسلط شوید و این تسلط ضمن تسهیل شرایط ادامه تحصیل در آلمان، امکان برقراری ارتباط موثرتر را برایتان فراهم می‌کند. اگر بخواهید به کار دانشجویی در آلمان بپردازید، این آشنایی با زبان کمک ویژه‌ای به شما خواهد کرد.
  • در دوره فاندیشن سطح شما با سایر دانشجویان یکی می‌شود و دیگر در کنار هم‌دوره‌ای‌های خود در دانشگاه، احساس ضعف از نظر علمی نمی‌کنید.
  • شما طی این دوره یک ساله با فضای کشور آلمان بیشتر آشنا می‌شوید و مهاجرت به آلمان برایتان آسان‌تر می‌شود.

پرسش‌های متداول دوره فاندیشن آلمان

✅ دوره فاندیشن (Foundation) آلمان چیست؟

دوره فاندیشن به دوره‌ی آماده‌سازی دانشجویان برای شرکت در دانشگاه‌های آلمان گفته می‌شود.

✅ شرکت در دوره تحصیل فاندیشن آلمان چه شرایطی دارد؟

گذراندن حداقل دوره دبیرستان، داشتن مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی (بسته به دانشگاه) از شرایط شرکت در دوره فاندیشن هستند.

✅ چه کسانی به شرکت در دوره Foundation آلمان نیاز دارند؟

دانشجویان بین‌المللی که مدارکشان مورد تأیید دانشگاه‌های آلمان نیست باید در این دوره شرکت کنند.

✅ هزینه دوره فاندیشن آلمان چقدر است؟

شما می‌توانید به رایگان در فاندیشن آلمان درس بخوانید یا شهریه‌ای بین 1800 تا 3000 یورو در هر ترم بپردازید.

✅ آیا برای شرکت در دوره Foundation آلمان باید در آزمون ورودی شرکت کنیم؟

اگر قصد شرکت در دوره فاندیشن در دانشگاه‌های دولتی آلمان را داشته باشید، باید در آزمون ورودی شرکت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

با شرکت در دوره فاندیشن آلمان به رایگان درس بخوانید (1)، در سطحی یکسان با سایر دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرید (2)، به زبان آلمانی مسلط شوید (3) و راحت‌تر با جامعه جدیدی که به آن مهاجرت کرده‌اید، ارتباط برقرار کنید(4). بهره‌مندی از تمام این مزایا با دوره فاندیشن (Foundation) میسر می‌شود و شما می‌توانید در دانشگاه‌های مختلف آلمان و متناسب با رشته‌ای که قصد تحصیل آکادمیک آن‌ها را دارید، این دوره را بگذرانید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

2 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. 09932538082 گفت:

    عالی

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      ممنون از نظر شما 🙂

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18