100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل دکترا در روسیه (+ نحوه پذیرش 2023)

russia Flag

با توجه به محبوبیت روز افزون تحصیل دکترا در روسیه، در این مقاله شرح کاملی از شرایط تحصیل دکترا در روسیه آورده ایم و دلایل این محبوبیت مانند هزینه مناسب تحصیل دکترا در روسیه، بورسیه های تحصیلی و کیفیت بالای آموزش را بررسی کرده ایم. با مطالعه این مقاله پاسخ بسیاری از سوالات را خواهید یافت؛ از جمله:

  • تحصیل دکترا در روسیه چه شرایطی دارد؟
  • آیا تحصیل دکترا در روسیه به زبان انگلیسی ممکن است؟
  • هزینه تحصیل دکترا در روسیه چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان دکترا در روسیه وجود دارد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دکترا در روسیه کدامند؟

✔️ بررسی شرایط و هزینه تحصیل دکترا در روسیه

تحصیل دکترا در روسیه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی اولویت پیدا کرده است. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل دکترا در روسیه، ارائه انواع بورسیه های تحصیلی و امکان تحصیل رایگان دکترا در روسیه از جمله دلایل این اولویت بندی اند. در حقیقت آسان بودن شرایط تحصیل دکترا در روسیه و اعتبار جهانی آن روز به روز به تعداد دانشجویان بین المللی این کشور می افزاید. در این مقاله به ذکر جزئیات لازم درباره تحصیل دکتری در روسیه پرداخته ایم تا شاید شما نیز یکی از این دانشجویان بین المللی شوید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. اطلاعات کلی درباره روسیه

روسیه کشوری با تاریخ غنی و سرزمین بسیاری از دانشمندان مشهور است و مناظر طبیعی چشم نوازی دارد. در برگیری بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع از اراضی کره زمین، این کشور را به بزرگ ترین کشور جهان تبدیل کرده است. همچنین روسیه با کشورهای زیادی از نروژ و فنلاند گرفته تا چین و کره جنوبی، مرز مشترک دارد. از نظر جمعیتی نیز آمار روسیه قابل توجه است. روسیه بعد از چین، هند و آمریکا در رده چهارم پر جمعیت ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد. وجود نزدیک به 800 دانشگاه در مناطق مختلف روسیه باعث شده است تا نیمی از جمعیت روسیه تحصیل کرده باشند.

با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله مزایای تحصیل دکترا در روسیه را برشماریم و ساختار تحصیلی این کشور در مقطع دکترا را بررسی کنیم.

تحصیل دکترا در روسیه
Fountain-Druzhba-Narodov
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مزایای تحصیل دکترا در روسیه

تحصیل دکترا در روسیه با توجه سیستم پیشرفته آموزش در این کشور، مزایای بسیاری به همراه دارد؛ از جمله:

  1. هزینه تحصیل دکترا در روسیه مقرون به صرفه است: در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه تحصیل در روسیه ارزان است.
  2. فراهم کردن آسایش زندگی با هزینه ای مناسب امکان پذیر است: حداقل هزینه لازم برای داشتن زندگی نسبتا آرام در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر برای دانشجویان بین المللی مناسب است.
  3. بورسیه های دولتی روسیه برای دانشجویان بین المللی در دسترس است: ارائه نزدیک به 15000 بورسیه تحصیلی بخشی از سرمایه گذاری عظیم روسیه برای بهبود شرایط آموزشی این کشور و جذب دانشجویان بین المللی است.
  4. برنامه های متنوع برای تحصیل دکتری در روسیه ارائه می شوند: تعداد زیادی از دانشگاه ها، برنامه های دکتری خود را در حوزه ها و رشته های مختلف از تاریخ و هنر تا ریاضی و پزشکی در روسیه، ارائه می دهند.
  5. امکانات و تجهیزات زیادی برای تحصیل و تحقیق دانشجویان وجود دارد: اکثر دانشگاه های روسیه از مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و لابراتوارهای مجهز برخوردارند و کتابخانه های این دانشگاه ها نیز با هزاران جلد کتاب، میزبان دانشجویان ملی و بین المللی هستند.

به خاطر داشته باشید که بخشی از سرمایه گذاری دولت روسیه در زمینه آموزش، صرف تاسیس خوابگاه های مجهزی شده است که تمام نیازهای دانشجویان را تامین می کند. امکان زندگی در این خوابگاه ها، یکی از عواملی است که هزینه زندگی در روسیه را کاهش می دهد.

3. ساختار تحصیل دکترا در روسیه

اگرچه روسیه از سال 2003 ساختار آموزش خود را با ساختار جهانی بولونیا هماهنگ کرد، در زمینه تحصیل دکترا همچنان کمی تفاوت وجود دارد. به طور کلی تحصیل در روسیه به ترتیب در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، داوطلبی علوم (Candidate of Science) و دکترای علوم (Doctor of Science) انجام می شود. اگر بخواهیم این تقسیم بندی را با ساختار جهانی همسان سازی کنیم، باید بگوییم داوطب علوم معادل تحصیل دکتری و دکترای علوم معادل تحصیل پسا-دکترا (post-doctoral) است.

تحصیل دکتری در روسیه در شاخه های مختلف پزشکی، مهندسی، هواپیمایی، اقتصاد، مدیریت، کشاورزی، هنر و فرهنگ و بسیاری شاخه های دیگر امکان دارد. همین تنوع رشته باعث تسهیل شرایط تحصیل دکترا در روسیه شده است.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل دکترا در روسیه هستید، به مطالعه مقاله ادامه دهید. همراه ما بمانید.

هزینه تحصیل دکترا در روسیه
Tsaritsyno-Museum-Reserve,-Moscow,-Russia

4. شرایط تحصیل دکترا در روسیه

قبولی در آزمون های ورودی از مهم ترین شرایط تحصیل دکترا در روسیه به شمار می رود. برای تحصیل دکترا در روسیه علاوه بر آزمون های ورودی، دانشجویان موظفند در آزمون های حداقلی که شامل امتحانات در سه شاخه ی تاریخ و فلسفه علم، یک زبان خارجی و دروس تخصصی رشته تحصیلی می شود، شرکت کنند.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد روسیه را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشند، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی ندارند. آن ها می توانند مستقیما به تحصیل دکتری در روسیه بپردازند.

تحصیل دکتری در روسیه شامل 4 بخش کلی است که دانشجویان باید هر یک از آن ها را با موفقیت طی کنند:

  1. سخنرانی ها و سمینار ها.
  2. دوره های آموزشی.
  3. تحقیق.
  4. پایان نامه و دفاع از آن.

یکی از زیر مجموعه های برنامه تحصیل دکترا در روسیه فعالیت های عملی و آموزشی است؛ برای مثال اگر مشغول تحصیل تخصصی یک رشته خاص مانند فیزیک باشید، باید به آموزش این رشته به سایر دانشجویان بپردازید. همچنین به عنوان دانشجوی دکترا از شما انتظار می رود قدرت آزمون دادن در برخی موضوعات مختلف و مرتبط به رشته تحصیلی و موضوع تحقیقاتی خود را داشته باشید. این ها همه درحالی است که مهم ترین بخش تحصیل دکترا در روسیه را پایان نامه تشکیل می دهد.

پایان نامه دوره دکتری روسیه

به خاطر داشته باشید که پایان نامه مهم ترین بخش از تحصیل دکتری در روسیه به شمار می رود و ارزیابی آن با توجه به تازگی و اصالت موضوع و همچنین میزان قدرت تحقیقات شما، صورت می گیرد. در طی تحصیل دکترا در روسیه با یک استاد راهنما همراه می شوید که در برنامه ریزی روند تحقیقات به شما کمک می کند و مطمئن می شود که شما در مسیر درست گام برمی دارید.

پس از تکمیل پایان نامه، دانشجویان باید از کار خود در مقابل هیئت داوران که حدود بیست نفر هستند، دفاع کنند و در صورتی که رای حداقل دو سوم از این افراد نسبت به کار ارائه شده مثبت باشد، پایان نامه دانشجو پذیرفته و تحصیل دکترا در روسیه به اتمام می رسد.

 امکان تحصیل دکتری در روسیه به صورت تمام وقت و پاره وقت، شرایط تحصیل دکترا در روسیه را آسان کرده است. فارغ التحصیلی در این مقطع، امکان تحصیل پسا-دکترا را برای دانشجویان ممکن می سازد.

اما توجه داشته باشید که تحصیل دکترا در روسیه نهایتا می تواند 3 یا 4 سال طول بکشد.

5. تحصیل دکترا در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل دکتری در روسیه به هر دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است. اگرچه بیشتر برنامه های تحصیلی در دانشگاه های روسیه به زبان روسی ارائه می شوند، برخی برنامه ها نیز زبان انگلیسی را در بر می گیرند.

برای تحصیل دکتری در روسیه به زبان انگلیسی نیاز به اثبات مهارت های زبانی خود دارید، که این امر با ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل انجام می شود.

هزینه تحصیل دکترا در روسیه چقدر است؟ آیا امکان تحصیل رایگان دکترا در روسیه وجود دارد؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله بیابید.

تحصیل دکترا در روسیه
Kazan,-Russia

6. هزینه تحصیل دکترا در روسیه

هزینه تحصیل دکترا در روسیه با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی دانشجو تغییر می کند. میانگین هزینه تحصیل دکترا در روسیه 4.800 دلار در سال است اما این مقدار می تواند به حداقل 1.360 دلار و حداکثر 7.060 دلار در سال برسد. توجه داشته باشید که هزینه تحصیل دکترا در روسیه در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است.

لازم به ذکر است که بورسیه های تحصیلی، تحصیل رایگان دکترا در روسیه را تا حد زیادی امکان پذیر می کنند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. بورسیه تحصیلی روسیه

تحصیل رایگان در روسیه در مقطع دکترا، تقریبا امکان پذیر است. دولت روسیه نزدیک به 15000 بورسیه تحصیلی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد که این بورسیه ها پرداخت هزینه تحصیل و اسکان دانشجو را بر عهده می گیرند. برای دریافت بورسیه جهت تحصیل دکتری در روسیه، باید در مصاحبه و آزمون رقابتی تعیین شده، شرکت کنید. در صورت قبولی در آزمون های ورودی و با توجه به سوابق تحصیلی تان، بورسیه تحصیلی روسیه به شما تعلق خواهد گرفت.

8. هزینه زندگی در روسیه

در کنار هزینه تحصیل دکترا در روسیه، باید به هزینه زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشیم. هزینه زندگی در روسیه بسیار مقرون به صرفه است. برای مثال یک سبد غذایی شامل نان، پاستا، گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه، شیر و شکر تنها 68 دلار هزینه دارد.

در خصوص هزینه حمل و نقل باید بگوییم بلیت یک طرفه مترو 8 دلار است ضمن آنکه دانشجویان می توانند با تخفیف دانشجویی بلیت های ارزان تر تهیه کنند.

از نظر امکانات تفریحی و سرگرمی نیز مشکلی برای دانشجویان وجود نخواهد داشت و دانشجویان تنها 4 تا 40 دلار در ماه پرداخت خواهند کرد.

با توجه به موارد ذکر شده، با تخمین کلی می توان گفت هزینه زندگی در روسیه در هر ماه حدود 462 تا 2868 دلار است.

آنچه در ادامه می خوانید اطلاعاتی در زمینه پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه در مقطع دکتری است. همراه ما باشید.

هزینه تحصیل دکترا در روسیه
Moscow-Metro

9. دریافت پذیرش تحصیلی روسیه

پیش از هر چیز، برای دریافت پذیرش تحصیلی روسیه باید رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی، پس از ارائه مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی روسیه و تایید آن ها، برای شرکت در آزمون رقابتی بورسیه تحصیلی روسیه، دعوت خواهید شد.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش جهت تحصیل دکترا در روسیه، عبارتند از:

  1. فرم های آنلاین تکمیل شده.
  2. کپی پاسپورت.
  3. مدرک کارشناسی ارشد.
  4. گواهی تایید سلامت و عدم ابتلا به ایدز.

10. ویزای تحصیلی روسیه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه، باید از طریق سفارت روسیه در کشور محل زندگی تان اقدام کنید و پس از دریافت دعوتنامه رسمی دانشگاه که بیشتر از یک ماه زمان می برد، مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. پاسپورت و کپی صفحات آن.
  2. نامه پذیرش دانشگاه.
  3. فرم تکمیل شده درخواست ویزا.
  4. گواهی سلامت.
  5. عکس.

ویزای اولیه برای تحصیل دکترا در روسیه تنها سه ماه اعتبار دارد و دانشجویان باید برای تمدید آن در روسیه و از طریق اداره مهاجرت این کشور اقدام کنند. ویزای تمدید شده، یک سال اعتبار دارد و روند تمدید آن هر سال باید تکرار شود.

11. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دکتری در روسیه

دانشگاه های روسیه برنامه های متنوع زیادی را برای تحصیل دکترا در روسیه ارائه می دهند. بنابراین پیدا کردن برنامه ای مناسب با تخصص و علاقه دانشجو، امری نسبتا ساده است.

برخی از بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل دکتری در روسیه در ادامه مقاله معرفی می شوند. با ما همراه باشید.

تحصیل دکترا در روسیه
Snowfall-in-Moscow

دانشگاه فدرال شرقی

دانشگاه فدرال شرقی روسیه (FEFU) یکی از بهترین مراکز آموزشی برای تحصیل دکترا در روسیه به شمار می رود که شامل یک پردیس فوق مدرن و یک بستر ارتباطی متمرکز برای متخصصان روسی و بین المللی است و دانشجویان ملی و بین المللی می توانند از مزایای آن بهره ببرند. این دانشگاه از 9 دانشکده تشکیل شده است و 300 برنامه تحصیلی را ارائه می دهد که بسیاری از آن ها مختص مقطع دکتری هستند. از جمله مهم ترین شاخه های تحصیل دکتری در دانشگاه FEFU، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اکولوژی ( علوم زیست شناسی).
  2. محاسبات عددی.
  3. تاریخ و باستان شناسی.
  4. پزشکی بالینی.
  5. نظریات و تاریخ فرهنگ.
  6. مهندسی مکانیک.
  7. علوم روانشناسی.

این دانشگاه ساخت مرکز کوانتوم اقیانوس آرام را از سال 2020 آغاز کرده است و به زودی دانشجویان دکتری می توانند تحقیقات خود در زمینه فیزیک را، در این مرکز انجام دهند.

دانشگاه MIPT

دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT)، دانشگاهی در سطح جهانی است و به کیفیت بالای آموزش در رشته هایی مانند فیزیک، ریاضی، شیمی، زیست شناسی و مهندسی شهرت دارد. تمرکز اصلی این دانشگاه در تشویق دانشجویان ملی و بین المللی برای تحقیق و مطالعه در شاخه های مختلف با استفاده از لابراتورها و کتابخانه ها و زیر نظر اساتید متخصص و پروفسورهای این دانشگاه است. فارغ التحصیلان این دانشگاه امکان کاریابی در بسیاری از موسسات جهانی که در زمینه های مختلف علمی فعالیت می کنند، خواهند داشت. برنامه های متفاوتی برای تحصیل دکترا در روسیه ، از تکنولوژی کوانتوم گرفته تا تحقیقات قطب شمال، در این دانشگاه ارائه می شوند.

تعداد دانشگاه های ارائه دهنده برنامه های دکترا در روسیه زیاد است. همراه ما بمانید تا با سایر این دانشگاه ها آشنا شوید.

Valley-of-Geysers
Valley-of-Geysers

دانشگاه HSE

از سال 2014 دانشگاه تحقیقات ملی اقتصاد (HSE)، 18 دانشکده برای تحصیل دکتری در شاخه های متنوع بنا کرده است. از جمله این شاخه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جامعه شناسی
  2. مدیریت
  3. اقتصاد
  4. حقوق
  5. علوم سیاسی
  6. روانشناسی
  7. علوم فلسفه
  8. ریاضیات
  9. علوم فنی
  10. علوم کامپیوتر
  11. فیزیک
  12. طراحی و هنر
  13. روابط بین الملل
  14. مطالعات فرهنگی

توجه به برنامه های مطالعات فردی دانشجو یکی از عوامل متمایز کننده این دانشگاه است. دانشگاه HSE در بسیاری از موارد برنامه تحصیل کارشناسی ارشد دانشجو را با در نظر گرفتن برنامه تحصیل دکترای او در آینده، می ریزد.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه HSE، بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی و تنها با قبولی در امتحانات، می توانند به تحصیل دکترا در همین دانشگاه مشغول شوند.

دانشگاه MISiS

دانشگاه تحقیقاتی تکنولوژی ملی MISiS یکی از دانشگاه های پیشرو روسیه در شاخه های متالوژی، علوم مواد، معدن، فناوری نانو و IT است. 9 دانشکده و 51 بخش مختلف این دانشگاه، 220 برنامه تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. تحصیل دکترا در دانشگاه MISiS امکان فعالیت های علمی در در گروه های تحقیقاتی بین المللی و آزمایشگاه های مدرن را به دانشجویان می دهد و آن ها می توانند دوره کارآموزی خود را در دانشگاه های بین المللی بگذرانند.

بسیاری از برنامه های دکتری دانشگاه MISiS مانند علوم مواد فلزات غیر آهنی، فیزیک مواد متراکم و فناوری های کوانتومی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

دانشگاه نووسیبیرسک روسیه (NSU) از 13 دانشکده به همراه یک مدرسه فیزیک و ریاضی، فوق کالج انفورماتیک و یک واحد تحقیقاتی و مطالعات دکتری تشکیل شده است. دانشجویان می توانند از 70 لابراتوار و 48 موسسه تحقیقاتی این دانشگاه که به خاطر مزایا و تجهیزاتشان شهرت دارند، بهره ببرند. دانشگاه نووسیبیرسک برنامه های دکتری خود را در شاخه های مختلف زیست شناسی، انفورماتیک، علوم کامپیوتر و علوم انسانی ارائه می دهد. امکان تحصیل برخی از این برنامه ها مانند فیزیک ذرات آهن، به زبان انگلیسی ممکن است.

دانشگاه NSU با کمپانی ها و مراکز تحقیقاتی بین المللی مانند Intel، HP و Parallels همکاری می کند.

جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درباره دانشگاه های روسیه مانند رنکینگ جهانی آن ها، به مطالعه ادامه دهید.

هزینه تحصیل دکترا در روسیه
VDNKH-Park

12. رنکینگ جهانی دانشگاه های روسیه

در جدول زیر رتبه دانشگاه های روسیه در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان را مشاهده می کنید:

دانشگاهرتبه جهانی 2023
MIPT267
HSE308
MISiS467
نووسیبیرسک260
فدرال شرقی434
لومونوسوف75
تومسک264

13. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

10 دانشگاه برتر روسیه که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند، عبارتند از:

  1. دانشگاه دولتی آلتایی
  2. دانشگاه دولتی فنی باومان مسکو
  3. دانشگاه فدرال خاور دور
  4. دانشگاه HSE
  5. دانشگاه فدرال کازان
  6. دانشگاه دولتی لوباچفسکی
  7. دانشگاه لومونسف مسکو (MSU)
  8. دانشگاه MIPT
  9. دانشگاه MGIMO
  10. دانشگاه MEPhI

در آخرین بخش از مقاله شرایط کار همزمان با تحصیل دکتری را شرح می دهیم. با ما بمانید.

Lake-Baikal
Lake-Baikal

14. شرایط کار دانشجویی در روسیه

اشتغال همزمان با تحصیل دکتری در روسیه امکان پذیر است اما نیاز به دریافت مجوز دارد. برای دریافت این مجوز با اعتبار یک ساله، پس از جمع آوری مدارک لازم، باید به اداره کل مهاجرت مراجعه کنید. از جمله این مدارک می توان به پذیرش دانشگاه، پاسپورت، قرارداد کاری و تاییدیه سلامت و دانشگاه اشاره کرد. نتیجه نهایی درخواست مجوز کار در روسیه، تقریبا پس از گذشت 10 روز اعلام می شود.

توجه داشته باشید که اگر در دانشگاه محل تحصیل و موسسات وابسته به آن مشغول به کار شوید، نیازی به مجوز کار نخواهید داشت.

15. معایب تحصیل دکترا در روسیه

در کنار مزایای بسیار تحصیل در روسیه، مشکل بزرگی نیز وجود دارد که شایسته است متقاضیان تحصیل دکتری در روسیه به آن فکر کنند. سرمای شدید و طولانی مدت روسیه، شرایط تحصیل دکترا در روسیه را به گونه ای سخت کرده است که دانشجویان بین المللی بسیاری مجبور به انصراف از تحصیل شده اند. بدون شک ساختمان های روسیه با به روز ترین سیستم های گرمایشی همواره در دمایی متعادل قرار دارند و وسایل حمل و نقل عمومی نیز مسافران خود را از سرما حفظ می کنند اما باز هم زندگی در فضایی که بیش از 4 ماه از سال، دمایی زیر صفر درجه دارد، سخت است.


سوالات متداول تحصیل دکترا در روسیه

✅ آیا تحصیل دکتری در روسیه به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله! تحصیل دکترا در روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است.

✅ در چه صورتی دانشجویان می توانند بدون شرکت در آزمون های ورودی به تحصیل دکتری در روسیه مشغول شوند؟

تحصیل دکتری در روسیه بدون آزمون ورودی تنها در صورتی امکان پذیر است که مدرک کارشناسی ارشد خود را در روسیه گرفته باشید.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان دکترا در روسیه وجود دارد؟

بورسیه های تحصیلی روسیه تا حدودی تحصیل رایگان دکترا در روسیه را ممکن کرده اند.

✅ تفاوت تحصیل دکترا در روسیه با سایر کشورها در چیست؟

ساختار تحصیلی روسیه در مقطع دکترا با سایر کشورها تفاوت دارد. در حقیقت پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، تحصیل در دو مقطع داوطلب علوم (Candidate of Science) و دکترای علوم (Doctor of Science) صورت می گیرد.

✅ تحصیل دکتری در روسیه شامل چه مباحثی است؟

برای تحصیل دکتری در روسیه ضمن شرکت در امتحان دروس تخصصی خود، باید به آموزش به سایر دانشجویان، ارائه سخنرانی ها و سمینار ها و تدوین پایان نامه بپردازید.

جمع بندی

Conclusion

هزینه تحصیل مناسب، اعتبار جهانی مدرک، دسترسی به بورسیه های تحصیلی و تنوع برنامه های ارائه شده از مهم ترین دلایل محبوبیت تحصیل دکتری در روسیه به شمار می روند. اگر شما هم به دنبال کسب مدارک تحصیلی تخصصی خود با بهترین شرایط تحصیلی هستید و امکانات و تجهیزات به روز تحقیقاتی و آزمایشی برایتان مهم است، تحصیل دکترا در روسیه می تواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان