بهترین شهر آلمان برای زندگی

بهترین شهر آلمان برای زندگی

بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله آلمان را دارند اما چیز زیادی درباره آن نمی‌دانند. برای این که بتوانید مهاجرت موفقی داشته باشید، لازم است اطلاعات کافی در مورد مقصد خود کسب کنید تا بعدتر دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال دانشجویان لازم است بدانند که دانشگاه‌های آلمان در کدام شهرها قرار دارند یا اگر قصد مهاجرت کاری دارید، ببینید کدام شهرها بیشترین فرصت‌های کاری را در اختیارتان می‌گذارند.
ما در این مقاله به اصلی‌ترین سوالات شما در مورد بهترین شهرهای آلمان برای زندگی پاسخ داده‌ایم. سوالاتی مانند:

  • بهترین شهر آلمان برای تحصیل چه شهری است؟
  • کدام شهر برای زندگی در آلمان مناسب است؟
  • ارزانترین و گرانترین شهر آلمان جه شهرهایی هستند؟
  • هزینه زندگی ماهانه در آلمان چقدر است؟
  • مزایا و معایب زندگی در آلمان چیست؟
  • و …

بررسی بهترین شهر آلمان برای زندگی

بهترین شهر آلمان برای زندگی را با معیارهای متفاوتی می‌توان سنجید. بسیاری از ما با بهترین ایالت های آلمان آشنا هستیم؛ ایالت هایی مانند هامبورگ، برلین، بایرن و… بسیاری از ما شناختمان از شهرهای معروف آلمان را از راه فوتبال به دست آورده‌ایم، اما آیا می‌دانیم کدام یک بهترین شهر برای کار در آلمان، کدام یک بهترین شهر برای تحصیل و کدام یک بهترین شهر برای زندگی در آلمان است؟
ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان بپردازیم و شرایط و مدارک لازم برای اقامت در آن‌ها را به شما بگوییم. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جزئیات شهرهای آلمان آشنا کنیم و در پایان لیستی از هزینه زندگی در بهترین شهرهای آلمان را در فایلی مجزا در اختیارتان بگذاریم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- بهترین ایالت های آلمان

ما در فهرست زیر مجموعه ای از بهترین ایالت های آلمان را همراه مهم ترین نکته درباره آن‌ها ذکر کرده‌ایم:

  • ایالت بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg):
    اشتوتگارت مرکز این ایالت است و نکته قابل توجه درباره این ایالت این است که قانون تحصیل رایگان در آن جاری نیست و دانشجویان موظف به پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل در آلمان هستند.
  • ایالت بایرن (Bavaria):
    ایالت بایرن که مونیخ را به عنوان پایتخت خود دارد، هم برای علاقه‌مندان به فوتبال و هم برای متقاضیان کار در آلمان یکی از بهترین ایالت ها است. چرا؟ به دلیل تیم فوتبال بایرن مونیخ و نرخ پایین بیکاری (4.1%)
  • ایالت برلین (Berlin):
    پایتخت ایالت برلین، پایتخت آلمان نیز هست و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. زندگی در شهرهای این ایالت می‌تواند درآمد مناسبی برای شما در پی داشته باشد.
  • نوردراین-وستفالن (North Rhine-Westphalia):
    این ایالت آلمان یکی از مهم‌ترین مناطق فرهنگی در یونسکو شناخته شده است. دوسلدورف، مرکز این ایالت، یکی از بهترین شهرهای آلمان از نظر هزینه زندگی برای ایرانیان است.
  • ایالت هامبورگ (Hamburg):
    ایالت هامبورگ با مرکزی با همین عنوان، یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی در آلمان است چرا که بیشترین درآمدها را در اختیار نیروهای کار خود قرار می‌دهد.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- شهرهای معروف آلمان

پیش از آنکه بر اساس هدف مهاجرت، بهترین شهرهای آلمان را معرفی کنیم، خوب است که آشنایی اولیه‌ای با بهترین شهرهای آلمان از نظر وسعت و مهاجرپذیری پیدا کنیم.

بهترین ایالت های آلمان
Berlin-Busy-Street

2-1- بزرگ ترین شهر آلمان

برلین، به عنوان بزرگ‌ترین شهر در کشور آلمان، انتخاب خوبی برای کسانی است که موارد بالا برایشان اهمیت زیادی دارد. برلین با داشتن یک سیستم حمل و نقل عمومی مناسب و وجود فرودگاه و فضای شهری زیبا، می‌تواند مدرن ترین شهر آلمان محسوب شود.

برای کسانی که در گام‌های اولیه‌ی دریافت اقامت هستند و دنبال کار هم می‌گردند، وجود استارتاپ‌های فراوان در برلین، یک مزیت بسیار مهم است.

2-2- شهر مهاجرپذیر آلمان

از برلین که عبور کنیم، گزینه‌ی بعدی برای مهاجرین، مونیخ است. مونیخ شاید سرسبزترین شهر آلمان باشد. زندگی در این شهر یعنی دسترسی به ساحل رودخانه‌ی ایزار و استفاده از امکانات زیباترین شهر آلمان برای زندگی.

این نکته قابل ذکر است که ابعاد مونیخ نسبت به برلین کوچک‌تر و هزینه‌ی زندگی در آن بالاتر است.

2-3- شهر بین المللی آلمان

هامبورگ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرین بین‌المللی است. هامبورگ به اندازه‌ی مونیخ و برلین بزرگ و پرجمعیت نیست اما شرایط خوبی برای زندگی دارد. کاریابی در هامبورگ خصوصاً در انواع شرکت بین‌المللی فعال در آن سخت نیست.

در این شهر شما می‌توانید از قدم‌‌زدن در منطقه تاریخی آلتونا لذت ببرید، از موزه‌ها دیدن کنید و در کنار رود البه قدم بزنید.

Speicherstadt,-Hamburg,-Germany
Speicherstadt,-Hamburg,-Germany

3- معیارهای انتخاب بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

شاید زندگی در کشور آلمان برای بسیاری از افراد هدفی روشن و آینده‌ای درخشان باشد اما بهتر است پیش از این که اقدام عجولانه‌ای برای مهاجرت به آلمان انجام دهیم، دلیل مهاجرت خودمان را مشخص کنیم و بر اساس آن ببینیم کدام شهر آلمان برای زندگی ما مناسب است؟

در ابتدا باید معیارهای شهر مناسب زندگی و کار را مشخص کنیم. شاید بتوان گفت تمام ما معتقدیم شهری مناسب زندگی است که هزینه‌های زندگی در آن پایین و درآمد در آن بالا باشد. از دیگر ملاک‌های شهر مناسب می‌توانیم به داشتن سیستم حمل و نقل عمومی اشاره کنیم. از طرفی چون ما به عنوان یک مهاجر وارد این شهر می‌شویم، داشتن فضایی مطبوع برای زندگی افراد غیر آلمانی نیز اهمیت بالایی دارد.

اگر همراه با خانواده به دنبال بهترین شهرهای آلمان برای زندگی هستید، پس باید شهری مناسب برای زندگی خانوادگی بیابید. وجود فرودگاه در شهر نیز برای کسانی که تعداد سفرهای زیادی در ماه دارند و یا قصد دیدار با خانواده را دارند، حائز اهمیت است.

ما در ادامه سعی داریم بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان را بر اساس مهم‌ترین اهداف مهاجرت یعنی کار و تحصیل معرفی کنیم.

4- بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار

برای پیدا کردن شهری مناسب برای کار، باید به چند نکته‌ی مهم توجه کنیم. شهرهایی به عنوان بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان شناخته می‌شوند که موقعیت خوبی برای مهاجرین از نظر کاری ایجاد کنند.

یعنی باید شهری پیدا کنیم که حقوق و درآمد خوبی برای زندگی یک مهاجر داشته و پاسخگوی هزینه‌های زندگی او در این کشور باشد. از طرفی باید فضای شهر مورد نظر نیز با سبک زندگی شخصی فرد سازگاری داشته باشد.

شما می‌دانید کدام شهرهای آلمان چنین ویژگی‌ای دارند؟ اگر پاسخ این سوال را نمی‌دانید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار

4-1- مونیخ: شهر شرکت های مهم

شهر مونیخ به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی کشور آلمان، میزبان بسیاری از برندهای مطرح این کشور است. شما به عنوان یک مهاجر می‌توانید با پیدا کردن کار در یکی از این شرکت‌ها، شرایط زندگی خوبی به دست بیاورید و از رفاه قابل قبولی بهره‌مند شوید.

متوسط درآمد برای کار در مونیخ چیزی در حدود 56,694 یورو در سال و نمره شاخص کیفیت زندگی در مونیخ نیز 188.13 است.

فراموش نکنید که مونیخ، یکی از گران ترین شهرهای آلمان هم هست و میزان اجاره‌بهای منازل مسکونی در آن نیز نسبت به سایر شهرها بالاتر است.

4-2- هامبورگ: شهر پیشرو آلمان

هامبورگ دارای طیف وسیعی از بخش‌های متمرکز بر آینده است؛ از جمله:

  • هوانوردی
  • انرژی‌های تجدیدپذیر
  • علوم زیستی
  • تدارکات
  • مواد غذایی

نکته‌ی قابل توجه در مورد هامبورگ که یکی از آینده‌نگرترین شهرهای کشور آلمان محسوب می‌شود، ظهور و توسعه‌ی سالانه 10,000 شرکت در آن است که این شهر را به یکی از پویاترین محیط‌های تجاری آلمان تبدیل می‌کند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، هامبورگ یک منطقه‌ی تجاری استراتژیک است و می‌توان آن را ثروتمندترین شهر آلمان نیز نامید. نرخ اشتغال بالا و بیشترین میزان تولید ناخالص در آلمان، از دیگر ویژگی‌های هامبورگ است.

درآمد در هامبورگ حدود 56,655 یورو در سال و نمره شاخص کیفیت زندگی در هامبورگ نیز 174.36 است.

4-3- برلین: شهر صنعتی قدرتمند آلمان

قوی‌ترین صنایع در شهر برلین فناوری اطلاعات، ارتباطات، مدیریت دولتی و ساخت‌وساز هستند. بخش استارتاپی در این شهر فعالیت بالایی دارد و سالانه موقعیت‌های شغلی متعددی برای علاقه‌مندان ایجاد می‌کند.

کسانی که به دنبال بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار می‌گردند، می‌توانند به برلین فکر کنند و برای شروع در کافه‌ها و رستوران‌ها شغل پیدا کنند.

البته فرصت برای هنرمندانی که می‌خواهند آثار خود را در کشوری مانند آلمان جاودانه کنند، کار در گالری‌های هنری، موزه‌‎ها و دیگر مشاغل هنری نیز فراهم است.

میزان درآمد کار در برلین 55,042 یورو در سال و نمره شاخص کیفیت زندگی در برلین نیز 162.71 است.

Rothenburg ob der Tauber, Germany

5- بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل

شاید بیشترین تقاضا برای مهاجرت به آلمان، از سوی دانشجویانی باشد که می‌خواهند یک فضای آکادمیک باکیفیت و مطلوب را تجربه کنند. اگر شما هم جزء این دسته از دانشجویان هستید، تبریک می‌گوییم! آلمان کشوری است که این ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ادامه‌ی این بخش از مقاله، در مورد بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل بر اساس دو دسته‌بندی اصلی صحبت خواهیم کرد:

  • برترین شهرهای کشور آلمان از نظر دانشگاه های برتر
  • بهترین شهر آلمان برای زندگی دانشجویی از نظر هزینه

فراموش نکنید که:
1. امکان تحصیل در آلمان به صورت رایگان و بدون پرداخت شهریه وجود دارد.
2. موسسه مهاجرتی سروش فردا، می‌تواند در تمام مراحل مهاجرت کاری و تحصیلی کنار شما باشد.

بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل
Landau-in-der-Pfalz,-Deutschland

5-1- برترین شهرهای کشور آلمان از نظر دانشگاه های برتر

شاید بسیاری از شما، منتظر خواندن این قسمت از مقاله بودید. شما که قصد دارید شهرهای بهترین دانشگاه های آلمان را بشناسید، این قسمت از مقاله مخصوص شماست.

لیست دانشگاه ها شهر محل قرارگیری رتبه Qs (2025) 
دانشگاه فنی مونیخ مونیخ 28
دانشگاه Ludwig-Maximilians-University (LMU) مونیخ مونیخ 59
دانشگاه هایدلبرگ هایدلبرگ 84
دانشگاه فرای برلین برلین 97
دانشگاه RWTH آخن آخن 99
دانشگاه فنی کارلسروهه کارلسروهه 102
دانشگاه هومبولت برلین 126
دانشگاه فنی برلین برلین 147
دانشگاه هامبورگ هامبورگ 191

در مقاله بهترین دانشگاه های آلمان می‌توانید به صورت جامع، اطلاعات مربوط به این دانشگاه‌ها را بخوانید.

با توجه به جدول بالا، شهر مونیخ را می‌توان بهترین شهر آلمان برای تحصیل و زندگی دانشجویی دانست. در بخش بعدی این شهر را از نظر شرایط تحصیلی معرفی می‌کنیم.

5-1-1- بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل: مونیخ

شهر مونیخ، یکی از برترین شهرهایی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل و اقامت انتخاب کنند. مونیخ با داشتن تعدادی از بهترین دانشگاه‌های کشور آلمان، می‌تواند بهترین شهر آلمان برای زندگی دانشجویی باشد.

دانشگاه های این شهر، فرصت‌های بورسیه‌ی متعددی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. با دریافت بورسیه از دانشگاه های مونیخ، هزینه‌های زندگی شما نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد و یک تجربه‌ی لذت‌بخش از تحصیل در آلمان را تجربه خواهید کرد.

برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه های مونیخ عبارتند از:

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی مکاترونیک
  • مهندسی خودرو
  • مدیریت فناوری

به خاطر داشته باشید که 3 دانشگاه برتر آلمان در شهر مونیخ قرار دارند، یعنی دانشگاه های:
1. Technical University of Munich
2. Ludwig Maximilian University of Munich
3. Munich University Of Applied Science

تعداد شهرهای کشور آلمان برای اینکه بتوانید تجربه‌ی تحصیل شیرینی داشته باشید، بیش از دوتا است. شما می‌توانید برای آشنایی کامل با آن‌ها، مقاله بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل را مطالعه کنید.

5-2- بهترین شهر آلمان برای زندگی دانشجویی از نظر هزینه

شاید مهم‌ترین معیار دانشجویان برای انتخاب یک شهر برای تحصیل، بعد از کیفیت دانشگاه، هزینه زندگی باشد. در این بخش از مقاله، به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان از نظر هزینه خواهیم پرداخت.

لیست شهرها هزینه زندگی (ماهانه-به یورو) دانشگاه مهم واقع شده در شهر
آخن 993.2 RWTH Aachen University
(رتبه 99 در QS)
درسدن 955.5 Technische Universität Dresden
(رتبه 234 در QS)
لایپزیگ 939.5 Universität Leipzig
(رتبه 527 در QS)
برمن 992.4 Universität Bremen
(رتبه 592 در QS)

5-2-1- ارزان ترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل: لایپزیگ

لایپزیگ از شهرهای بزرگ یکی از بهترین ایالت های آلمان یعنی زاکسن است که در کنار نمایشگاه های تجاری مهم و طبیعت تماشایی و دریاچه ها، دانشگاه های متنوعی را نیز در خود جای داده است که مهم‌ترینِ آن‌ها بر اساس رتبه بندی QS، دانشگاه لایپزیگ است.

از مزایای تحصیل در لایپزیگ می‌توان به هزینه مناسب زندگی و همچنین تنوع برنامه های انگلیسی زبان در دانشگاه های آن اشاره کرد. همچنین دانشگاه های واقع در این شهر شرایط استفاده از خوابگاه را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند.

برخی از مهم ترین رشته های قابل تحصیل در شهر لایپزیگ عبارتند از:

  • مدیریت بازرگانی
  • موسیقی
  • فیزیک
  • مهندسی نرم‌افزار
  • علوم کامپیوتر
  • حسابداری و امور مالی

6- شهرهای مهم آلمان از نظر موقعیت جغرافیایی

برای ایرانیانی که سال‌ها در کشوری چهارفصل زندگی کرده‌اند و عادت و به آب‌وهوایی غیرمنتظره ندارند، خوش‌ آب و هوا بودن، می‌تواند مزیت باشد. اگر می‌خواهید شهرهای خوش آب و هوای آلمان را بشناسید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید.

Leipzig,-Deutschland
Leipzig,-Deutschland

6-1- بهترین شهر آلمان از نظر آب و هوا

اگر عادت به آب و هوای سرد دارید، زندگی در بخش‌های نزدیک به مرز اتریش را به شما توصیه می‌کنیم. شهر اوبرویسنتال آلمان که در ارتفاع 900 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از سردترین شهرهای آلمان است که در قسمت‌های کوهستانی این کشور واقع شده است.

به جز این شهر، مونیخ نیز یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آلمان است که آب و هوای سردی دارد. دمای هوا در بخش باواریا در زمستان معمولاً زیر صفر است اما با تمام این تفاسیر، وجود بازارهای زمستانی نزدیک به کریسمس در این شهر، مونیخ را تبدیل به شهری سرد اما دوست‌داشتنی کرده است.

اگر مایلید در شهرهای گرمسیر کشور آلمان زندگی کنید، باید به مناطق جنوب غربی این کشور بروید. شهرهایی مانند بادن ووتمبرگ، راینلندفالتس و زارلند جزء شهرهای گرم آلمان به شمار می‌روند که دمای آن‌ها در تابستان تا 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

6-2- سرسبزترین شهر آلمان

انتخاب سرسبزترین شهر آلمان آسان نیست اما بر اساس منابع مختلف می‌توان شهرهای زیر را سرسبزترین شهرهای این کشور دانست:

لیست شهرها نکات جالب توجه
برمن دارای بیش از 60 متر مربع فضای سبز برای ورزش و تفریح + مناطق آبی رودخانه Weser
کلن واقع شده بر رودخانه راین و با بیش از 10 پارک در مرکز و اطراف شهر
فرایبورگ شهری در امتداد جنگل سیاه و معروف به 82 درصد فضای شهری سبز
ارفورت شهری زیبا با نماهای رنسانس و باروک و پل های دیدنی و مردمی با کمترین سرانه مصرف آب در کل آلمان
سبزترین و بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

شاید کسانی که به تازگی مهاجرت کرده‌اند، برای این که بتوانند خودشان را راحت‌تر با شرایط وفق بدهند، علاقه‌مند باشند در شهرهایی زندگی کنند که هموطنان بیشتری در آن داشته باشند. وجود کسانی که زبان شما را متوجه شوند، برای انس گرفتن با محیط زندگی جدید، تاثیرگذار است.

در این قسمت از مقاله، با بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان آشنا خواهید شد.

7-1- شهرهای ایرانی نشین آلمان

اگر می‌خواهید بدانید جمعیت ایرانیان در کدام یک از شهرهای آلمان بیشتر است و چه شهرهایی مناسب زندگی ایرانیان است، جدول زیر را ببینید:

نام شهر جمعیت ایرانیان ساکن
هامبورگ 9,873 نفر
برلین 9,039 نفر
کلن 4,760 نفر
مونیخ 3,792 نفر
بن 3,341 نفر

8- هزینه زندگی در بهترین شهرهای آلمان

برای این که زندگی آسان و راحتی در آلمان داشته باشید، باید پیش از ورود به این کشور، از هزینه‌های آن خبر داشته باشید.

بهتر است بدانید که متوسط هزینه زندگی در آلمان برای یک نفر چیزی در حدود 1,050 یورو در ماه خواهد بود. البته فراموش نکنید که این میزان، بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید و سبک زندگی شخصی شما متغیر خواهد بود.

بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل ایرانیان
River-Cruise

8-1- ارزانترین شهر آلمان برای زندگی

در این قسمت از مقاله، می‌توانید با برخی از ارزانترین شهرهای آلمان برای زندگی آشنا شوید:

نام شهر هزینه با احتساب اجاره
هال 1,158 یورو
ماگدبورگ 1,209 یورو
لایپزیگ 1,278 یورو
پتسدام 1,491 یورو
ارفورت 1,292 یورو

8-2- گرانترین شهر آلمان برای زندگی

اما برخی دیگر از شهرهای این کشور هستند که هزینه‌ی زندگی بالاتری دارند و البته کیفیت زندگی در آن‌ها نیز بیشتر است. در این قسمت می‌توانید با گرانترین شهرهای آلمان برای زندگی نیز آشنا شوید:

نام شهر هزینه بدون احتساب اجاره
مونیخ 1,060 یورو
هامبورگ 1,062 یورو
فرانکفورت 986 یورو
دوسلدورف 1,025 یورو
ارفورت 1,007 یورو
بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار
Neuschwanstein-Castle02,-Schwangau,-Germany

9- انواع ویزا برای مهاجرت به بهترین شهرهای آلمان

برای مهاجرت به آلمان، راه‌های مختلفی وجود دارد که بسته به نوع فعالیت خودتان می‌توانید برای دریافت ویزای مربوط به آن اقدام کنید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که آشنایی کامل با روش‌های مهاجرت به آلمان ندارند، می‌توانید در ادامه، انواع ویزای مهاجرت به آلمان را بخوانید.

9-1- مهاجرت کاری به آلمان

درباره مهاجرت کاری به آلمان باید بگوییم که ویزاهای کاری این کشور چند دسته است. هرکدام از این ویزاها، قابلیت‌هایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند. اگر از کشور آلمان پیشنهاد کار دریافت کنید، باید از ویزای اسکیل‌ورکر یا بلوکارت استفاده کنید و در صورتی که قصد دارید در این کشور به دنبال کار بگردید، می‌توانید از ویزای کارت شانس آلمان استفاده کنید.

9-2- مهاجرت تحصیلی به آلمان

پس از این که از دانشگاه‌های کشور آلمان پذیرش گرفتید، باید برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. دریافت این ویزا وابسته به شرایط سنی، زبانی و رزومه شما است.

خوب است بدانید که تحصیل در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی امکان‌پذیر است.

9-3- مهاجرت به آلمان با سرمایه گذاری

اقامت آلمان با سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت امکان‌پذیر می‌شوید. از شرایط این روش ها می‌توان به داشتن حداقل سرمایه لازم اشاره کرد. شما با داشتن حداقل 18 سال می‌توانید برای مهاجرت، زندگی و کار در بهترین شهرهای آلمان برای سرمایه گذاری اقدام کنید.

10- مزایا و معایب بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

زندگی در کشورهای اروپایی می‌تواند مزایا و معایبی را به صورت همزمان برای افراد به همراه داشته باشد. در آخرین بخش از این مقاله، شما را با مزایا و معایب زندگی در بهترین شهرها و ایالت های آلمان آشنا خواهیم کرد.

10-1- مزایای زندگی در بهترین شهرهای آلمان

  • هزینه مناسب زندگی
  • سطح بالای کیفیت زندگی
  • تناسب درامد و هزینه
  • امکان تحصیل رایگان
  • فرصت‌های شغلی متعدد در شهرهای مختلف

برای آشنایی با لیست هزینه زندگی در بهترین شهرهای آلمان روی این فایل کلیک کنید.

10-2- معایب زندگی در بهترین شهرهای آلمان

  • نیاز به زبان آلمانی برای برقراری ارتباط با مردم آلمان
  • بروکراسی و مراحل اداری مهاجرت
  • تعداد زیاد مهاجر و رقابت در مراحل مختلف اخذ ویزا، کاریابی و …

پرسش های متداول بهترین شهر آلمان برای زندگی

✅ بهترین ایالت های آلمان برای زندگی کدام‎‌اند؟

از بهترین ایالت های آلمان برای زندگی می‌توان به ایالت بادن-وورتمبرگ، ایالت برلین، ایالت بایرن و … اشاره کرد.

✅ بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان کدام شهر است؟

اگر بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان را شهرهایی با بیشتر تعداد مهاجر ایرانی بدانیم، باید بگوییم هامبورگ بهترین گزینه است.

✅ بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار چه شهری است؟

شهر برلین، بزرگ‎‌ترین شهر صنعتی آلمان است و بهترین شهر آلمان برای زندگی و کار به شمار می‌رود.

✅ کدام شهر بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل است؟

شهر مونیخ با داشتن تعداد زیادی از دانشگاه‌ها معتبر آلمان، بهترین شهر آلمان برای زندگی و تحصیل است.

✅ ارزان ترین و گران ترین شهرهای آلمان برای زندگی ایرانیان کدامند؟

ارزان ترین شهر در آلمان را شهر هال و گران ترین را شهر هامبورگ می‌توان معرفی کرد.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شما می‌توانید با زندگی در بهترین شهرهای آلمان، علاوه بر استفاده از خدمات دانشگاهی، در شرکت‌های بزرگ کشور آلمان نیز کار پیدا کنید. یکی از ویژگی‌های مهم کشور آلمان، وجود تعداد زیادی از ایرانیان است که می‌تواند در روزهای ابتدایی مهاجرت، فرآیند برقراری ارتباط با جامعه‌ی آلمان را سریع‌تر کند. شما با انتخاب شهرهایی مانند مونیخ و برلین بهترین شهرهای آلمان هم برای تحصیل و هم برای کار را انتخاب کرده‌اید هرچند که هزینه زندگی در این شهرها نسبت به دیگر شهرهای آلمان بیشتر است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18