کار در فرانسه برای ایرانیان (+ ✅ شرایط کاریابی 2024)

کار در فرانسه برای ایرانیان (+ ✅ شرایط کاریابی 2024)

فرهنگ فرانسوی بیش از هر چیز از تعادل بین کار و زندگی حمایت می کند، به همین دلیل اگر به فکر مهاجرت کاری هستید، فرانسه مکان مناسبی است و یکی از گزینه های محبوب در بین علاقه‌مندان به مهاجرت کاری است.
اگر شما هم به اقامت در فرانسه از طریق کار فکر می کنید، این مقاله به شما کمک می کند تا پیرامون کاریابی و اخذ ویزا جهت مهاجرت کاری به فرانسه اطلاعات کسب کنید.

فهرستی از سوالات مهم مقاله کار در فرانسه را می توانید در زیر ببینید:

  • نحوه کاریابی در فرانسه چگونه است؟
  • حداقل حقوق در فرانسه چقدر است؟
  • لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه برای ویزای مهاجرت کاری چیست؟
  • شرایط و فرآیند اخذ ویزای کار فرانسه چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به فرانسه چه می باشد؟
  • شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان چگونه است؟
  • شرایط کار دانشجویی در فرانسه چگونه است؟ و …

✔️ بررسی شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان

در حال حاضر مهاجرت از طریق ویزای کار در فرانسه یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت به این کشور می باشد، زیرا این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که با کاریابی در فرانسه با کمترین هزینه و حتی با حداقل حقوق در فرانسه به حوزه شنگن وارد شوید و از همان ابتدا فعالیت کاری خود را آغاز کنید. متاسفانه امروزه مهاجرت کاری به فرانسه به صورتی است که تنها افراد متخصص توانایی اقدام برای اخذ ویزای کار در فرانسه را دارند.

در ادامه ی مقاله بیشتر پیرامون نحوه کاریابی در فرانسه و حداقل حقوق در فرانسه صحت خواهیم کرد. فراموش نکنید که تمامی اطلاعات ما بر اساس به‌روزترین و معتبرترین منابع نوشته شده است.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Eiffel-Tower,-Paris,-France

1. وضعیت کار در فرانسه چگونه است؟

در حال حاضر شرایط به صورتی است که بیکاری در فرانسه کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. بر اساس مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (Institut National de la Statistique et des Etudes Economiques – INSEE)، نرخ بیکاری فرانسه در حال حاضر 7.1٪ است. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، کار در این کشور در بین گروه سنی زیر 25 سال  بیشتر رواج دارد و در سال های اخیر رشد قراردادهای کاری انعطاف پذیر و غیرمستقیم افزایش یافته است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. کاریابی در فرانسه در کدام زمینه ها رونق اقتصادی بیشتری دارد؟

بازار کار در فرانسه بیشتر در صنایع توسعه یافته چون هوا فضا، خودرو، داروسازی، ماشین آلات صنعتی، الکترونیک، امور مالی، غذا و نوشیدنی و گردشگری است. برخی از بزرگ ترین شرکت های مستقر در فرانسه عبارتند از:

  1. AXA
  2. BNP
  3. carrefour
  4. EDF
  5. loreal
  6. Michelin
  7. orange
  8. Peugeot
  9. Renault

لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه در سال 2024

  1. مسئول بیمه
  2. مهندس کامپیوتر
  3. تحلیلگر داده
  4. متخصص مراقبت و پرستاری از کودکان
  5. معلم
  6. پرستار
  7. توسعه دهنده وب (Front-end)
  8. تکنسین فناوری اطلاعات (IT)
  9. مشاور املاک
  10. مدیر پروژه

هم چنین می توانید مشاغل زیادی در زمینه گردشگری، خرده فروشی، کشاورزی و بخش مراقبت پیدا کنید.

پر درآمدترین شغل های فرانسه به شرح زیر می باشد:

Profession Average annual salary (EUR) Average annual salary (USD)
مدیر اجرایی 157,730.5 170,000
خلبان 92,785 100,000
استاد دانشگاه 90,929 98,000
جراح 89,073 96,000
ارتدنتیست 88,145.75 95,000
قاضی 83,506.50 90,000
حداقل حقوق در فرانسه

3. حداقل حقوق در فرانسه چقدر می باشد؟

دولت هر سال حداقل حقوق در فرانسه را اصلاح می کند. حداقل حقوق در فرانسه از ساعتی 11.52 یورو در سال 2023 به ساعتی 11.65 یورو در سال 2024، رساند و حداقل حقوق در فرانسه را در میان بالاترین حقوق ها در کشورهای اتحادیه اروپا قرار می دهد.

حداقل حقوق در فرانسه در بخش ها و سطح مهارت بسیار متفاوت است. در مناطق مختلف نیز تفاوت هایی وجود دارد که شهرهای بزرگ مانند پاریس به طور متوسط ​​دستمزد بالاتری دارند.

با این وجود، طبق برنامه Skills Panorama، از هم اکنون تا سال 2030 انتظار می رود که کار در این کشور در برخی از بخش ها رشد شگفت انگیزی را تجربه کند.

4. فرهنگ کار در فرانسه

کار در شرکت های و محیط اداری این کشور دارای سلسله مراتبی است و منشی ها به سختی کار می کنند تا از رئیس خود در برابر آشفتگی محافظت کنند. بنابراین شما به سختی مستقیماً با افراد در سمت های بالا صحبت خواهید کرد. حتی ترتیب صندلی ها در اطراف یک میز جلسه نیز براساس درجه، سازماندهی می شود و مذاكرات آرام و رسمی است.

5. قوانین کار و حداقل دستمزد در فرانسه به چه صورتی است؟

ساعت کاری برای کارمندان در هفته 35 ساعت است و ساعت مازاد، به عنوان اضافه کاری محاسبه می شوند. حدود یک تا دو زمان برای ناهار و حداقل پنج هفته تعطیلات در سال به علاوه سایر مزایا مانند مرخصی استحقاقی به شما تعلق می گیرد.

اگر در شرکتی با بیش از 50 کارمند کار می کنید، به طور خودکار از حمایت اتحادیه کار فرانسه برخوردار خواهید شد.

شرایط و قوانین کار در فرانسه به صورتی است که قرارداد کاری مکتوب الزامی نبوده و کارمندان شرکت های کوچکتر یا کسانی که در مشاغل غیر معمول کار می کنند، ممکن است قراردادی با آنها بسته نشود.

قراردادهای کاری فرانسه معمولاً بین 1تا 3 ماه است و در صورت اخراج کارگران، کارفرمایان باید از رویه ها و دستورالعمل های خاصی پیروی کنند. گروه های خاصی از کارمندان (به عنوان مثال زنان باردار و کسانی که به دلیل حادثه مربوط به کار در مرخصی استعلاجی به سر می برند) از قوانین ویژه ای برای جلوگیری از اخراج آن ها برخوردار هستند.

کاریابی در فرانسه
montpellier

6. شرایط کاریابی در فرانسه چگونه است؟

در این قسمت، به شما سایت های کاریابی را معرفی می کنیم که به شما در اخذ ویزای کار فرانسه کمک خواهد کرد.

Expatica

در صفحه مشاغل Expatica، تبلیغات مربوط به مشاغل در فرانسه در همه سطوح و بسیاری از بخش های مختلف در سراسر کشور وجود دارد.

مشاغل EURES

اگر اهل EU/EFTA هستید، می توانید از طریق EURES، پورتال شغل یابی اروپا که توسط کمیسیون اروپا برای کمک به منطقه ایجاد شده است، به دنبال کار باشید.

علاوه بر جستجوی کار و تلاش برای مهاجرت کاری، می توانید CV خود را بارگذاری کرده و در مورد مسائل حقوقی و اداری مربوط به کار در فرانسه مشاوره بگیرید.
همچنین EURES نمایشگاه های شغلی، در مکان های مختلف برگزار می کند.

تمامی مشاغل توسط آژانس کاریابی ملی فرانسه Pôle Emploi روی سایت می روند. شما در سایت های کاریابی انواع مختلف مشاغل در فرانسه، از جمله کارهای دستی، غیر ماهرانه و غیررسمی پیدا خواهید کرد که دفاتر مختلفی در سراسر فرانسه دارند.

انواع وب سایت های کاریابی در فرانسه

  1. ABG – مشاغل علمی / پزشکی
  2. L’Ag Agricultural Recrute مشاغل کشاورزی و زراعت
  3. Emplois Vert مشاغل “سبز”
  4. IAPA
  5. Keljob
  6. Les Jeudis
  7. L’Etudiant (مشاغل مربوط به دانشجویان و فارغ التحصیان)
  8. L’Hôtellerie Restauration (رستوران ها و مشاغل هتل)
  9. Monster
  10. Recrut
  11. Stratégies Emploi (مشاغل بازاریابی، ارتباطات و روابط عمومی)
  12. Cadremploi (مشاغل مدیریتی)
  13. The Local (مشاغل انگلیسی زبان)
  14. Jobted
  15. Trovit
ویزای کار در فرانسه
Antibes,-France

شرایط کار به زبان فرانسه و تدریس زبان چگونه است؟

زبان های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، بسیار مورد توجه هستند و شما در صورت تسلط کامل بر این زبان ها می توانید مشغول به کار در فرانسه شوید، اما تدریس زبان های خارجی در فرانسه مستلزم اخذ مدرک زبان فرانسه است.

شرایط کار در فرانسه در سفارتخانه ها و سازمان های خارجی چگونه است؟

فرصت های خوبی در سفارتخانه ها و کنسولگری های پاریس برای افرادی که تمایل به کاریابی در فرانسه دارند، وجود دارد.

اما این موضوع را در نظر بگیرید که کار در سفارت این کشور اکثرا استاندارد بالایی برای تسلط به زبان فرانسوی و نوشتاری انتظار دارد.

روزنامه ها چگونه برای کار در فرانسه می توانند به شما کمک کنند؟

روزنامه های ملی و منطقه ای آگهی های کاری زیادی را چاپ می کنند. برخی از روزنامه های کاریابی، روزنامه های لوموند و لوپوینت هستند. اما توجه کنید درصد بسیار پایینی از مهاجرت کاری به فرانسه از طریق روش های قدیمی همچون روزنامه ها و آگهی کار شکل می گیرد.

شرایط  ویزای کار از طریق راه اندازی کسب و کار در فرانسه و فری لنسری چگونه است؟

گزینه دیگر این است که خودتان دست به کار شوید و یا به عنوان فریلنسر کار کنید یا تجارت خود را تأسیس کنید. کمی بیش از 11.6٪ از مردم در فرانسه شغل آزاد دارند.

افراد واجد شرایط راه اندازی کسب و کار در فرانسه:

  1. شهروندان فرانسوی و اتحادیه اروپا.
  2. کسانی که خارج از اتحادیه اروپا / EFTA هستند اما اقامت فرانسه را دارند.
  3. کسانی که مجوز لازم را دارند.

دوره های آموزشی و کار داوطلبانه در فرانسه به چه صورت انجام می پذیرد؟

اتحادیه اروپا از طریق دفتر کارآموزی کمیسیون اروپا (Bureau de Stages) دوره های کارآموزی را برای افرادی که به دنبال کار پس از تحصیل در فرانسه هستند، ارائه می دهد.

دوره های کار آموزی در تابستان توسط AIESEC برای دانشجویان و فارغ التحصیلان اخیر در انگلستان و یا IAESTE برای دانشجویان علوم، مهندسی و کاربردی برگزار می شود. برای افراد بین 17 تا 30 سال، برنامه های داوطلبانه توسط خدمات داوطلبانه اروپا (EVS) ترتیب داده می شود، جایی که شما در ازای دریافت تخت، غذا، بیمه و کمک هزینه اندک تا 12 ماه در خارج از کشور کار می کنید.

مهاجرت کاری به فرانسه
Strasbourg,-France-5
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

6. درخواست کار در فرانسه به چه صورت انجام می گیرد؟

پس از یافتن شغل در فرانسه، با ارسال درخواست شغلی خود در قالبی که کارفرمایان فرانسوی انتظار دیدن آن را دارند، خود را آماده مصاحبه و اخذ مهاجرت کاری فرانسه می کنید.

بیشتر کارفرمایان از شما خواهان رزومه، انگیزه نامه و نامه ای از طرف یک فرد مورد اعتماد هستند.

در هر صورت شما باید به خوبی مهارت ها و نقاط قوت خود را در معرض نمایش بگذارید تا به کارفرما نشان دهید که تنها فرد معقول برای گرفتن موقعیت شغلی در فرانسه هستید.

آمادگی برای مصاحبه کار در فرانسه تقریباً مشابه کشورهایی مانند ایالات متحده و انگلستان است. شما باید در مورد شرکت تحقیق کنید تا بتوانید به خوبی به سؤال ها پاسخ دهید.

ماهیت دقیق مصاحبه و انتظارات به کارفرمای احتمالی بستگی دارد. برای مشاغل حرفه ای یا موقعیت های شغلی با شرکت های بزرگ، مصاحبه ها ممکن است با یک آزمون کوتاه مدت یا پروژه ای برای آزمایش مهارت ها و دانش شما همراه باشد.

موسسه حقوقی سروش فردا مفتخر است که به شما در تهیه و نگارش CV کمک کند و نکات مصاحبه کاری و نکات مربوط به آداب تجارت فرانسه را به شما آموزش دهد.

اگر می خواهید مهارت های کاریابی خود در این کشور را ارتقا دهید، سایت Pole Emploi دارای بیش از 250.000 دوره آموزشی پیرامون کار در فرانسه است.

7. شرایط مورد نیاز برای کار در فرانسه چیست؟

در ادامه مقاله به بررسی شرایط اخذ ویزای کار در فرانسه و مدارک مورد نیاز خواهیم پرداخت.

نحوه دریافت اجازه ی کار و اخذ ویزای کار در فرانسه چگونه است؟

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون نیاز به ویزا یا مجوز در فرانسه آزادانه کار کنید.

تقریباً هر کس دیگری که می خواهد مشغول کار شود، ابتدا باید اجازه ی کار داشته باشد و کاری پیدا کند و سپس کارفرمای احتمالی برای کار شما درخواست مجوز می کند. سپس به شما ویزای کار اعطا می شود.

آیا دانش زبانی در پروسه یافتن کار به شما کمک خواهد کرد؟

اگر به فکر مهاجرت کاری هستید و می خواهید از طریق ویزای کار در فرانسه اقدام به مهاجرت نمایید، معمولاً باید به راحتی فرانسوی صحبت کنید حتی اگر شغل شما ملزم به صحبت به زبان انگلیسی است، احتمالاً باز هم به مهارت زبان فرانسه احتیاج دارید.

همچنین برای استخدام در برخی از مشاغل ملزم به این است که شما مهارت های زبان فرانسه خود را اثبات کنید یا در یک آزمون زبان شرکت کنید.

حتی اگر در یک شرکت چند ملیتی در فرانسه مشغول به کار شوید که همه به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اگر فرانسه یاد بگیرید شانس شما را برای اخذ ویزای کار در فرانسه افزایش می دهد.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت کاری چیست؟

فرانسه مدارک تحصیلی کشورهای عضو پروسه بولونیا را به رسمیت می شناسد. اگر اهل هر جای دیگری هستید، می توانید از طریق مرکز ENIC-NARIC فرانسه، مدارک خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

حداقل حقوق در فرانسه
Strasbourg,-France-3

8. شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان چگونه است؟

مهاجرت کاری به فرانسه در شرایطی که این کشور سخت ترین قوانین استخدام در جهان را دارد، امری دشوار است. این موضوع از اینجا نشأت می گیرد که به دلیل هزینه ای که شرکت باید برای حقوق بازنشستگی، خدمات درمانی و سایر مزایا بپردازد، کارفرماها باید واقعاً شما را بخواهند و بدانند که شما فرد مناسبی برای استخدام هستید.

اخذ ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان نیاز به مجوز کار در این کشور دارد و بدون مجوز رسمی کاریابی در فرانسه برای شما این امکان وجود ندارد که درخواست ویزای کار بدهید.

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان که هنوز در ایران هستند، سخت تر از زمانی نیست که شما در حوزه ی شنگن هستید.

اگر به دنبال شغل شرکتی هستید، بخش های برجسته صنعتی فرانسه همچون انرژی، تولید و فناوری، حمل و نقل، کشاورزی و گردشگری شانس شما را برای مهاجرت کاری به فرانسه بیشتر می کند.

متناوباً، بسیاری از مهاجران خارج از کشور به عنوان معلم انگلیسی یا لیدر در صنعت گردشگری اقدام به اخذ ویزای کار در فرانسه می کنند.

اینترنت در واقع بهترین راه برای استخدام در فرانسه به عنوان یک خارجی است، به خصوص اگر هنوز وارد کشور نشده اید.

حداقل حقوق در فرانسه
Bordeaux,-France

اگر شرایط این روش را ندارید، نگران نباشید:

شما می توانید با ورود به این صفحه، درباره روش های مهاجرتی را که با شرایط شما انطباق دارند مشاوره کامل بگیرید.

ورود به سامانه پیشنهاد

9. شرایط کار دانشجویی در فرانسه چگونه است؟

کار در فرانسه برای افرادی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند به مراتب آسان تر بوده و به دانشجویان اجازه کار به مدت 964 ساعت در سال اعطا شده است.

برای کسب اطلاع از تحصیل در فرانسه می توانید به لینک ذکر شده مراجعه فرمایید.

10. آیا وضعیت کار دانشجویی در فرانسه مناسب است؟

کاریابی در فرانسه در زمان تحصیل به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. شما حتما باید دانش نسبی به زبان فرانسوی داشته باشید و بهتر است که در ابتدای امر به دنبال کار با درآمد بالا نگردید.

توصیه موسسه حقوقی سروش فردا به شما این است تا در شهرهای دانشجویی که امکان کاریابی در فرانسه بیشتر است مانند لیون،پاریس،بوردو و استراسبورگ به دنبال استخدام باشید.

11. حقوق کار دانشجویی در فرانسه چقدر است؟

کار در حین تحصیل در فرانسه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از پس هزینه های ماهانه خود بربیایید. با 10 ساعت کار در هفته شما به درآمد 92 یورو خواهید رسید.

به طور کلی درآمد کار دانشجویی در فرانسه نسبت به کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا از رنج بالاتری برخوردار است.

کار در فرانسه

12. پس از مهاجرت کاری در فرانسه با چه مواردی روبرو می شوید؟

اگر با ویزای کار در فرانسه به فرانسه مهاجرت کنید، دو شماره برای شما صادر می شود:

  • شماره شناسه مالیاتی معروف به شماره SPI

این شماره توسط مقامات مالیاتی فرانسه برای پیگیری پرداخت مالیات شما در فرانسه استفاده می شود.

  • شماره تأمین اجتماعی INSEE

شماره INSEE برای اهداف تأمین اجتماعی استفاده می شود و برای مطالبه مزایای بیکاری یا بیمه درمانی مورد نیاز خواهد بود.

13. شروع کار در فرانسه چگونه است؟

دوره های آزمایشی در فرانسه بسته به نوع شغل آن معمولاً بین 2 تا 4 ماه است. در طول دوره آزمایشی، احتمالاً مدت زمان اعلام فسخ قرارداد کوتاه تر خواهد بود.

پس از شروع کار، کارفرمای شما باید شما را برای بیمه درمانی و سایر مزایای تأمین اجتماعی ثبت نام کند و شما باید شماره INSEE خود را دریافت کنید. همچنین باید از طریق بیمه کارفرمای خود تحت پوشش هر گونه بیماری یا آسیب ناشی از کار قرار بگیرید.

بسته به کارفرمای شما، ممکن است به شما فرصت داده شود که از حقوق بازنشستگی شرکتی برای تأمین مزایای بازنشستگی دولت خود و همچنین سایر مزایای کار استفاده کنید.

Angoulême,-France

14. شرایط کار پزشکی در فرانسه به چه صورتی است؟

فردی که به عنوان پزشک مشغول به کار است معمولاً سالانه حدود 114,000 یورو درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در فرانسه برای یک پزشک از 42،800 یورو تا 197,000 یورو  است.

میانگین حقوق در فرانسه در رشته پزشکی (زیر 100 هزار یورو)

Job Title Average Salary
Advanced Nutrition Aide 67,000 EUR
Advanced Practice Provider 61,800 EUR
Allergist 88,000 EUR
Behavioral Health Specialist 55,100 EUR
Chiropractor 60,100 EUR
Correctional Treatment Specialist 92,900 EUR
Dietitian 91,900 EUR
General Medical Practitioner 89,500 EUR
Genetic Counselor 81,400 EUR
Mental Health Therapst 84,300 EUR
Neurophysiology Technologist 41,300 EUR
Occupational Health Safety Specialist 66,600 EUR
Optometrist 98,500 EUR
Physical Therapist 81,700 EUR
Physical Therapy Director 92,000 EUR
Physician – Family Practice 99,800 EUR
Physician – Geriatrics 86,600 EUR
Physician – Occupational Medicine 99,600 EUR
Physician – Ophthalmology 91,200 EUR
Physician – Otolaryngology 92,200 EUR
Physician – Pain Medicine 83,800 EUR
Physician – Pulmonary Medicine 91,400 EUR
Physician Assistant 74,900 EUR
Physiotherapist 90,000 EUR
Podiatrist 86,200 EUR
Registered Respiratory Therapist 81,000 EUR
Skin Care Specialist 74,200 EUR
Vision Rehabilitation Therapist 78,600 EUR
Advanced Nutrition Aide 67,000 EUR
Advanced Practice Provider 61,800 EUR
Allergist 88,000 EUR
Behavioral Health Specialist 55,100 EUR
Chiropractor 60,100 EUR
Correctional Treatment Specialist 92,900 EUR
Dietitian 91,900 EUR
General Medical Practitioner 89,500 EUR
Genetic Counselor 81,400 EUR
Mental Health Therapst 84,300 EUR
Neurophysiology Technologist 41,300 EUR
Occupational Health Safety Specialist 66,600 EUR
Optometrist 98,500 EUR
Physical Therapist 81,700 EUR
Physical Therapy Director 92,000 EUR
Physician – Family Practice 99,800 EUR
Physician – Geriatrics 86,600 EUR
Physician – Occupational Medicine 99,600 EUR
Physician – Ophthalmology 91,200 EUR
Physician – Otolaryngology 92,200 EUR
Physician – Pain Medicine 83,800 EUR
Physician – Pulmonary Medicine 91,400 EUR
Physician Assistant 74,900 EUR
Physiotherapist 90,000 EUR
Podiatrist 86,200 EUR
Registered Respiratory Therapist 81,000 EUR
Skin Care Specialist 74,200 EUR
Vision Rehabilitation Therapist 78,600 EUR

میانگین حقوق در فرانسه برای رشته های پزشکی (بالای 100هزار یورو)

Job Title Average Salary
Clinical Psychologist 148,000 EUR
Counseling Psychologist 109,000 EUR
Dermatologist 147,000 EUR
Doctor 124,000 EUR
Emergency Department Physician 108,000 EUR
Exercise Physiologist 111,000 EUR
Forensic Pathologist 128,000 EUR
Internist 152,000 EUR
Interventionist 143,000 EUR
Invasive Cardiologist 185,000 EUR
Naturopathic Physician 150,000 EUR
Neurologist 148,000 EUR
Nuclear Medicine Physician 126,000 EUR
Obstetrician / Gynecologist 138,000 EUR
Ophthalmologist 106,000 EUR
Pediatrician 115,000 EUR
Physician – Anesthesiology 167,000 EUR
Physician – Cardiology 175,000 EUR
Physician – CCU 106,000 EUR
Physician – Dermatology 147,000 EUR
Physician – Emergency Room 107,000 EUR
Physician – Endocrinology 133,000 EUR
Physician – Gastroenterology 132,000 EUR
Physician – Generalist 103,000 EUR
Physician – Hematology / Oncology 131,000 EUR
Physician – Immunology / Allergy 142,000 EUR
Physician – Infectious Disease 118,000 EUR
Physician – Internal Medicine 155,000 EUR
Physician – Maternal / Fetal Medicine 121,000 EUR
Physician – Nephrology 144,000 EUR
Physician – Neurology 140,000 EUR
Physician – Nuclear Medicine 128,000 EUR
Physician – Obstetrics / Gynecology 132,000 EUR
Physician – Pathology 104,000 EUR
Physician – Pediatric Cardiology 138,000 EUR
Physician – Pediatric Neonatology 129,000 EUR
Physician – Pediatrics 113,000 EUR
Physician – Physiatry 120,000 EUR
Physician – Podiatry 119,000 EUR
Physician – Radiation Therapy 146,000 EUR
Physician – Radiology 142,000 EUR
Physician – Rheumatology 135,000 EUR
Physician – Sports Medicine 131,000 EUR
Physician – Urology 165,000 EUR
Preventive Medicine Physician 119,000 EUR
Psychiatrist 127,000 EUR
Psychololgist 129,000 EUR
Psychometrician 108,000 EUR
Radiologist 130,000 EUR
Urologist 166,000 EUR
مهاجرت کاری به فرانسه
The-Louvre-Museum-pyramids

15. شرایط کار پرستاری در فرانسه به چه صورت است؟

فردی که به عنوان پرستار مشغول کار است باید از دانش زبانی بالایی برخوردار بوده و این را نیز در نظر بگیرید که مهاجرت کاری از طریق ویزای کار پرستار در فرانسه مستلزم شرکت در آزمون ورودی می باشد.

یک پرستار در فرانسه معمولاً سالانه حدود 35,900 یورو درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در فرانسه برای پرستاران از 19,000 یورو و حداکثر حقوق یک پرستار تا 54,600 یورو است. این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است.

16. شرایط بازار کار داروسازی در فرانسه به چه صورت است؟

فردی که به عنوان داروساز مشغول به کار است معمولاً سالانه حدود 63,200 یورو درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در فرانسه از 30,300 و حداکثر حقوق در فرانسه 99,200 یورو است

حداقل حقوق در فرانسه
Louvre,-Paris,-France-2

17. شرایط کار دندانپزشکی در فرانسه چگونه است؟

فردی که به عنوان دندانپزشک مشغول کار است معمولاً سالانه حدود 117,000 یورو درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در فرانسه از 60,800 یورو و بیشترین حقوق در فرانسه تا 179,000 یورو است

منابع مفید

  • Pole Emploi – آژانس کاریابی دولت فرانسه
  • APEC – آژانس ملی متخصص برای افراد حرفه ای
  • EURES – پورتال شغلی اتحادیه اروپا

سوالات متداول کار در فرانسه

حداقل حقوق در فرانسه چقدر می باشد؟

حداقل حقوق در فرانسه در سال 2024 مبلغ 11.65 یورو در ساعت تعیین شده است.

قوانین کار در فرانسه به چه صورتی است؟

شما حق دارید در فرانسه تنها 35 ساعت در هفته کار کنید (پس از آن شما اضافه کار می کنید)، حدود یک تا دو زمان برای ناهار و حداقل پنج هفته تعطیلات در سال به علاوه سایر مزایا مانند مرخصی استحقاقی به شما تعلق می‌گیرد.

درخواست کار برای مهاجرت کاری به فرانسه به چه صورت انجام می‌گیرد؟

پس از یافتن شغل در فرانسه، با ارسال درخواست شغلی خود در قالبی که کارفرمایان فرانسوی انتظار دیدن آن را دارند، خود را آماده مصاحبه و اخذ مهاجرت کاری فرانسه می کنید.

شرایط کار در فرانسه برای ایرانیان و دریافت ویزای کار در فرانسه چگونه است؟

اخذ ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان نیاز به مجوز کار در فرانسه دارد و بدون مجوز رسمی کاریابی در فرانسه برای شما این امکان وجود ندارد که درخواست ویزای کار در فرانسه دهید.

کاریابی در فرانسه به چه صورت انجام می‌شود؟

برای کاریابی در فرانسه می‌توانید از سایت های معتبر کاریابی، روزنامه های محلی و … استفاده کنید و رزومه خود را برای کارفرمایتان ارسال نمایید.

شرایط کار پزشکی در فرانسه به چه صورتی است؟

فردی که به عنوان پزشک مشغول به کار است معمولاً سالانه حدود 116.000 یورو درآمد کسب می کند. حداقل حقوق در فرانسه برای یک پزشک از 42.800 یورو تا 197.000 یورو است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.9/5 - (54 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

در این مقاله به بررسی دقیق کار در فرانسه، کاریابی در فرانسه و نحوه اخذ ویزای کار در فرانسه پرداخته ایم. متاسفانه ویزای کار فرانسه برای ایرانیان در حال حاضر در شرایط مطلوبی نمی باشد. بهتر است که برای در خواست اجازه ی کار در فرانسه در خود خاک حوزه شنگن حضور داشته باشید.

از مدارک مورد نیاز برای در خواست کاریابی در فرانسه می توان به مدرک تحصیلی مورد تایید فرانسه، تسلط کافی به زبان فرانسه و تجربه ی کاری مرتبط به رشته ی تحصیلی‌تان اشاره کرد.

 

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

46 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. عرفان گفت:

    با سلام با ویزا شرکتی مهاجرت کنم و بتونم اونجا کار پیدا کنم و کارفرما مقیم اونجا که شرکت داره من رو قبول کنه میتونم ویزا کاری تبدیل کنم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز این امکان وجود دارد اما بررسی دقیق شرایط شما نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کتیم جهت مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه، از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  2. احسان شفیع زاده گفت:

    با سلام
    مطالبتون در مورد فرانسه عالی هس. من لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه علامه طباطبائئ تهران را دارم. در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی فعالیت دارم. آیا میتونم اقدام کنم؟ 49 سال سن دارم. آلمان چطور؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز بررسی دقیق سایر شرایطتان نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل ثبت شرکت در فرانسه را نیز مطالعه نمایید.

  3. گودرزی گفت:

    سلام آیا میتوان ازطریق ورود به ارتش فرانسه تابعیت این کشور را بدست آورد؟چگونه باید اقدام کرد؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      میتوانید از طریق دوره زبان فرانسه وارد فرانسه شده و سپس از فرانسه اقدامات لازم را انجام دهید

  4. کریم فر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من در زمینه معماری فعالیت دارم.بنظز شما المان برای من بهتر است با فرانسه؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      رشته ی شما جز رشته های پر تقاضا در آلمان نمی باشد.به شما توصیه می شود که ابتدا از طریق تحصیل در فرانسه اقدام به مهاجرت نموده و سپس برای کاریابی در فرانسه اقدام فرمایید.

  5. صبوری گفت:

    سلام
    باتوجه به قانون کار در فرانسه.بعد از چند سال اقامت موقت تبدیل به اقامت دایم می شود؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      درصورت گذراندن یک مقطع تحصیلی در فرانسه پس از دوسال کار شما می توانید درخواست اقامت دایم دهید و درغیر این صورت بعد از 5 سال کار در فرانسه می شود در خواست اقامت دایم داد
      برای کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می شود تا از مقاله تحصیل در فرانسه دیدن فرمایید.

  6. پوررضا گفت:

    سلام
    من عمران خوندم
    حدود 10 سال سابقه کار دارم .چطور از طریق کاری به فرانسه مهاجرت کنم؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      با توجه به شرایطتان به شما توصیه می شود تا از طریق ارشد در فرانسه اقدام به مهاجرت نمایید و سپس برای کاریابی در فرانسه اقدام فرمایید.

  7. جعفری گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از مقاله ی جامع و کاملتان.آیا امکان اقدام برای ویزای جست و جوی کار در فرانسه وجود دارد؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      در حال حاضر اگر بخواهید برای کار در فرانسه اقدام کنید باید قرارداد کاری از یک کارفرمای فرانسوی داشته باشید.اگر به دنبال اخذ ویزای جستجوی کار هستید به شما توصیه می شود تا از طریق ویزای جست و جوی کار آلمان یا ویزای جستجوی کار اتریش اقدام به مهاجرت نمایید.

  8. سامانی گفت:

    سلام
    من در ایران وکالت خوندم.شرایط کار در فرانسه برای رشته من چطوریه؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      به شما توصیه می شود تا از طریق کارشناسی ارشد در فرانسه یا دوره زبان در فرانسه ورود کنید و سپس در خاک به دنبال کار بوده .کاریابی در فرانسه در زمانی که شما در کشور حضور دارید به مراتب آسان تر است

  9. پورفرهادی گفت:

    سلام
    من پزشک عمومی هستم.سابقه کار دارم نزدیک 6سال.شرایط برای کار و اقامت در فرانسه به چه صورت است؟
    اگر تخصص بگیرم ایا شانسم بالاتر میره؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      اگر به زبان فرانسه تسلط داشته باشید.شانس کاریابی بالاتری دارید.به شما پیشنهاد می شود که ابتدا برای تخصص پزشکی در فرانسه اقدام کرده و سپس بعد از اخذ تخصص اقدام به کاریابی در فرانسه نمایید.

  10. سجادی گفت:

    من 25سالمه.سابقه اشپزی دارم.در حال حاضر در یک رستوران و هتل کار می کنم.بسیار علاقمندم در فرانسه کار کنم.

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      استخدام کار در فرانسه برای شما به مراتب آسانتر می باشد چرا که جزوه لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه 2020 است.به شما توصیه می شود تا دوره های تخصصی در حوزه آشپزی را در فرانسه بگذرانید و سپس برای اخذ ویزای کار در فرانسه اقدام نمایید.

  11. پورموسی گفت:

    سلام
    من نقاشم.8سال سابقه کار دارم.رزومه قوی در این زمینه دارم
    برای کار در فرانسه چطور می توانیم اقدام کنم و نحوه کاریابی در فرانسه به چه صورت است؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      شما ابتدا باید یک قراردادکاری از کارفرمای فرانسوی داشته باشید.جهت اخذ ویزای کار در فرانسه باید از در خاک حوزه شنگن حضور داشته باشید و بعد با داشتن اجازه کار در فرانسه دنبال کار یگردید

  12. قاسمی گفت:

    من مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار دارم.

    آیا برای کار به فرانسه اقدام کنم یا تحصیلی در فرانسه؟؟راهی که منتهی به اقامت بشه لطفا

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      قربان شرایط شما باید بطور تخصصی بررسی شود تا بتوانیم بهتون مشاوره تخصصی دهیم.برای اخذ ویزای کار فرانسه باید یک کارفرمایی برای شما قراردادکاری ببندد.آگهی باید 3الی 6 ماه در اتحادیه اروپا زده شود و اگر فردی بافت نشد از فرد غیراروپایی کمک بگیرند.اگر شرایط لازم را برای تحصیلی دارید به شما پیشنهاد می شود تا از طریق کارشناسی ارشد در فرانسه اقدام به مهاجرت نمایید.

  13. عباسی گفت:

    سلام

    من دیپلم دارم.چندین سال کار برق کاری می کنم .ایا شغل در فرانسه واسم پیدا میشه؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      برای اقدام برای کاریابی در فرانسه حتما باید مدرک لیسانس داشته باشید.بهتر هست ابتدا از طریق تحصیل در فرانسه اقدام به مهاجرت نمایید.

  14. کوشا پاییزی گفت:

    شب بخیر
    خیلی ممنونم.من چند تا سوال دارم حداقل حقوق در فرانسه برای یک روانشناس چقدره ؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      بازار کار روانشناسی در فرانسه بطور میانگین 52.970 یورو در سال می باشد.برای کسب اطلاع از هزینه های زندگی در فرانسه به شما توصیه می شود تا از مقاله ذکر شده دیدن فرمایید.

  15. رها مقدم گفت:

    سلام
    من 35 سالمه.شنیدم معماری در فرانسه راحت کار پیدا میشه.میشه درباره بازار کار معماری در فرانسه توضیح دهید

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      رشته ی معماری در فرانسه از رشته های پرطرفدار می باشد که بازار کار معماری در فرانسه سالانه به طورمیانگین 63 یورو در سال است.

  16. قنبری گفت:

    سلام قربان
    من ی سرمایه 1میلیاردی دارم .می خواستم بدونم راه اندازی کسب و کار در فرانسه چقدر سرمایه می خواهد

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      هزینه راه اندازی کسب و کار در فرانسه به زمینه فعالیت شما بستگی دارد.اگر بودجه شما برای سرمایه گذاری کم است به شما پیشنهاد می شود تا از مقاله ثبت شرکت در اسلواکی دیدن فرمایید.

  17. سمیعی گفت:

    روز بخیر
    ی سوال خب چجوری از ایران اجازه کار در فرانسه را بگیریم؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      گرفتن ویزای کار در فرانسه در گرو این می باشد که شما قراردادکاری از یک شرکت معتبر داشته باشید و به حوزه شنگن ورود کرده باشید.برای ورود به فرانسه و کسب اجازه کار در فرانسه به شما پیشنهاد می شود تا با ویزای دانشجویی وارد فرانسه شوید.برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می شود تا از مقاله تحصیل در فرانسه دیدن فرمایید.

  18. شاهی گفت:

    سلام.شب بخیر
    جناب لطف می کنید بهم بگید حقوق کار در فرانسه برای یک باریستا چقده؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      حداقل حقوق در فرانسه برای یک باریستا ماهانه حداقل 550 یورو می باشد.

  19. دیرباز گفت:

    درود برشما
    مقالتون عالی بود.فقط ی سوال داشتم.شرایط اقامت و کار در فرانسه به چه صورت است؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      استخدام کار در فرانسه و شرایط اقامت و کار بصورتی است که با انجام 3سال کار تخصصی در فرانسه و گذراندن یک دوره ی تحصیلی به شما اقامت دایم داده می شود.

  20. قندی گفت:

    سلام
    من بهم خبر دادند که یک پیشنهاد کاری از فرانسه دارم.هرچی زنگ میزنم سفارت کسی پاسخگو نیست.می خواستم بدونم ساعت کار سفارت فرانسه در تهران کی هستش؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      برای کسب اطلاعات برای ساعت كار سفارت فرانسه در ايران شما می توانید به سایت سفارت فرانسه رجوع کنید و از ساعت کار سفارت فرانسه در تهران مطلع گردید.

  21. صبا یاوری وفا گفت:

    سلام
    یک دنیا ممنون بابت مقاله پرمحتواتون.می خواستم بدونم باتوجه به شرایط کرونا جذب نیروی کار در فرانسه به چه شکل است؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      کرونا در جذب نیروی کار در فرانسه تاثیر داشته است اما باتوجه به اقتصاد فرانسه این تاثیر چشم گیر نبوده است اما به شما توصیه می شود تا از طریق تحصیل در فرانسه هم چون دوره زبان در فرانسه اقدام به مهاجرت نمایید تا زودتر وارد خاک فرانسه شوید.

  22. مرتضوی گفت:

    سلام.خسته نباشید
    من 30سالمه.5سال سابقه در حوزه حسابداری دارم.میخواستم بدونم بازار کار حسابداری در فرانسه خوبه؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      بازار کار حسابداری در فرانسه به طور میانگین سالانه 35هزار یورو می باشد.

  23. کاظمی گفت:

    سلام خسته نباشید
    مقاله کار در فرانسه شما واقعا بی نظیر است.من یک سوال داشتم من و همسرم 2ماه دیگه به فرانسه مهاجرت می کنیم .می خواستم بدونم شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان به چه صورت است؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      شرایط زندگی در فرانسه برای ایرانیان متفاوت و بسته به نحوه ورود شما به فرانسه دارد.برای کسب اطلاع از شرایط زندگی در فرانسه و هزینه ها می توانید به مقاله ذکر شده،مراجعه فرمایید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18