100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

کاریابی در آلمان 2024 (+✅جامع: بهترین سایت های کاریابی برای ایرانیان)

germany Flag

شما برای مهاجرت کاری به آلمان باید بتوانید شغلی مناسب در این کشور پیدا کنید بنابراین نیاز دارید که شیوه‌های کاریابی در آلمان را بشناسید و با توجه به شرایط خود به صورت حضوری و با اخذ ویزای جست‌وجوی کار یا به صورت غیرحضوری و استفاده از سایت‌های کاریابی، به شغلی مناسب در این کشور برسید. ما در این مقاله صفر تا صد کاریابی در آلمان به هر دو روش را شرح داده‌ایم تا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشیم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • نحوه کاریابی تضمینی در آلمان چگونه است؟
  • کاریابی در آلمان برای ایرانیان چه مزایا و معایبی دارد؟
  • بهترین سایت های کاریابی در آلمان کدامند؟
  • آژانس کاریابی فدرال آلمان چگونه به مهاجران بین‌المللی کمک می‌کند؟
  • حقوق و دستمزد در آلمان چقدر است؟
Arrow Icon
اطلاعیه مهم:ویدئو زیر حاوی اطلاعات مهمی درباره شرایط کار و اوسبیلدونگ آلمان در سال ۲۰۲۴ می باشد. حتما تماشا کنید.

✅ بررسی کاریابی در آلمان

کاریابی در آلمان اولین قدم برای مهاجرت کاری به این کشور است. شما می‌توانید با آشنایی با نحوه کاریابی در آلمان به یک قرارداد کاری برسید و مسیر مهاجرت خود را هموار کنید. یکی از روش‌های کاریابی، مراجعه به سایت های کاریابی در آلمان و جست‌وجوی شغلی مناسب با شرایط متقاضی است. به عبارت دیگر این موسسات و سایت‌ها، شرایط کاریابی تضمینی آلمان و در نتیجه اخذ ویزای جاب آفر را فراهم می‌کنند. فراموش نکنید که امکان کاریابی در المان با ویزای جاب سیکر نیز وجود دارد. ما در این مقاله مفصلاً کاریابی در آلمان برای ایرانیان را بر اساس به‌روزترین منابع شرح می‌دهیم و مهم‌ترین سایت‌های کاریابی را ضمن بررسی شرایط ویزای جستجوی کار، معرفی می‌کنیم. همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

کاریابی تضمینی آلمان

1. کار در آلمان

کار در آلمان انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اروپا است. دلیل این تقاضای بالا را می‌توان بازار کار مشاغل مختلف در آلمان و همچنین برنامه‌ریزی آلمان برای جذب 60,000 نیروی کار بین‌المللی در سال 2023 دانست.

توجه داشته باشید که در حالت ایده‌آل آلمان به دنبال بیش از 400,000 نیروی کار بین‌المللی است. این تقاضای زیاد برای استخدام نیروی کار در آلمان را می‌توان ناشی از پیشرفت روزافزون اقتصادی و صنعتی آلمان و همچنین سن بالای جمعیت این کشور دانست.

همچنین خوب است بدانید که:

  • نرخ بیکاری در آلمان پایین است و با توجه به تنوع مشاغل موجود در این کشور، شما می‌توانید به راحتی به شغل محبوب خود برسید.
  • کارگران و کارمندان از تمامی حقوق لازم بهره‌مند می‌شوند و محیط‌های کاری مختلف، شرایط مناسب کار را نیز فراهم می‌کنند.
  • حقوق و درآمد در آلمان مناسب است و همواره امکان پیشرفت در این کشور وجود دارد.
  • کاریابی در این کشور با مراجعه به لیست موسسات کاریابی در آلمان آسان است.

در مقاله کار در آلمان می‌توانید با صفر تا صد مهاجرت کاری به این کشور آشنا شوید. همچنین مقاله بهترین شهر آلمان برای کار اطلاعات مهمی را در اختیارتان می‌گذارد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مهاجرت به آلمان از طریق کاریابی (تضمینی)

هر متقاضی برای مهاجرت کاری به آلمان به یک قرارداد کاری نیاز دارد؛ رسیدن به این قرارداد ممکن است (1) به صورت آنلاین و غیر حضوری پیش برود یا (2) به صورت حضوری و در آلمان اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر هر فرد با دو نحوه کاریابی در آلمان و مهاجرت کاری به این کشور مواجه است که عبارتند از:

  • اخذ ویزای جاب آفر و استفاده از شرکت های کاریابی در آلمان (کاریابی غیرحضوری)
  • اخذ ویزای جاب سیکر (کاریابی حضوری)

ما در این مقاله ابتدا به تفصیل از جاب آفر و مهاجرت به آلمان از طریق کاریابی مجازی حرف می‌زنیم و در نهایت به سراغ ویزای جاب سیکر آلمان برای ایرانیان می‌رویم.

انواع ویزای کاری آلمان را بیشتر بشناسید و در این مقاله نیز همراه ما باشید.

نحوه کاریابی در آلمان

3. نحوه کاریابی در آلمان از طریق جاب آفر

پیش از هر چیز باید بگوییم که منظور از جاب آفر آلمان (Job Offer)، پیشنهاد کاری است که شما از یک کارفرمای آلمانی دریافت می‌کنید و با استفاده از آن پیشنهاد می‌توانید به قرارداد و ویزای کاری آلمان برسید. سوال اینجاست که چگونه می‌توانیم به جاب آفر آلمان برسیم؟

اولین قدم برای دریافت جاب آفر تهیه یک بوربونگ (Bewerbung) دقیق و به‌روز و همچنین آماده کردن مدارک لازم برای کاریابی در المان است. در قدم دوم شما باید به لیست سایت های کاریابی المان مراجعه کنید و به دنبال شرکت یا موسسه‌ای همسو با شرایط خود برسید. به عبارت دیگر، موسسه کاریابی آلمان بهترین روش برای کاریابی و دریافت جاب آفر برای ایرانیان و سایر متقاضیان کار در آلمان است.

گفته می‌شود بیش از 1200 سایت کاریابی در آلمان به زبان انگلیسی و آلمانی مشغول به فعالیت هستند.

اطلاعات بیشتر را در مقاله جاب آفر آلمان بیابید.

بوربونگ آلمان

بوربونگ آلمان چیست؟

  • برگه معرفی شما به شرکت مورد نظرتان برای کاریابی است که برای هر شرکت جداگانه نوشته می‌شود.
  • شامل عکس، اطلاعات شخصی و نام شرکت مورد نظرتان (در میانه صفحه)، رزومه مختصر و مفید و ارائه دهنده مهارت‌های شما که مورد نیاز شرکت است (در سمت راست صفحه) و همچنین انگیزه نامه شما (در سمت چپ صفحه) است.
  • به زبان آلمانی است.

در ادامه لیست موسسات کاریابی در آلمان و سایت کاریابی فدرال رایگان را ارائه می‌دهیم و سپس هر سایت کاریابی تضمینی را معرفی می‌کنیم.

4. لیست سایت های کاریابی آلمان

یکی از ساده‌ترین نحوه های رسیدن به کار مناسب، استفاده از سایت های معتبر کاریابی در آلمان است. شما با مراجعه به بهترین سایت های کاریابی در آلمان می‌توانید بدون حضور در این کشور کار پیدا کنید و اولین مرحله مهاجرت به آلمان را به درستی طی نمایید.

برخی از بهترین سایت های کاریابی در المان عبارتند از:

  • سایت Indeed: این سایت که بیش از 10 سال سابقه کار دارد، به کارجویان امکان جست‌وجوی کار بر اساس عنوان شغلی، اسم شرکت، کلمه کلیدی و موقعیت مکانی محل کار را می‌دهد. این سایت کاریابی المان همچنین به کارمندان اجازه امتیازدهی به محل کارشان را می‌دهد و شما می‌توانید بر اساس امتیاز محل کاری که پیدا کرده‌اید، ایده‌ای نزدیک به واقعیت درباره کارتان داشته باشید.
  • سایت StepStone: یکی از سایت های معتبر کاریابی در المان است که یک ویژگی منحصربه‌فرد دارد: به شما اجازه جست‌وجوی کار بر اساس زبان آگهی‌های کاری موجود را می‌دهد. همچنین شما با استفاده از این سایت می‌توانید میان درآمد مشاغل مقایسه‌ای درست داشته باشید.
  • سایت Arbeitnow: به اعتقاد بسیاری، سایت Arbeitnow بهترین سایت کاریابی المان برای کارجویان بین‌المللی است. این سایت به شما امکان سرچ مشاغلی را می‌دهد که به زبان آلمانی نیاز ندارند. البته باید بدانید که سایت Arbeitnow تعداد مخاطب چشمگیری ندارد هرچند که در حال پیشرفت است.
  • سایت Xing Stellenmarkt: این سایت که رقیب آلمانی سایت معروف لینکدین (LinkedIn) محسوب می‌شود، یک سایت کار یابی به زبان انگلیسی و المانی است که بیش از 2 میلیون مخاطب را به خود جذب کرده. شما در این سایت می‌توانید به راحتی مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که خود سایت لینکدین نیز یک کانال کاریابی در آلمان و سایر کشورهای جهان به شمار می‌رود و می‌تواند به شما کمک به‌سزایی کند.

سایت کاریابی در آلمان
Elbphilharmonie-Hamburg,-Hamburg,-Germany

5. آژانس کاریابی فدرال آلمان

آژانس کاریابی فدرال آلمان (BA: Bundesagentur für Arbeit) یکی از معتبرترین سایت‌های موجود برای کاریابی در این کشور است. این آژانس که بیش از 2500 کاربرِ کارمند، کارفرما و موسسات دولتی دارد، به شما امکان جستجوی کار به زبان انگلیسی را نیز می‌دهد. به عبارت دیگر BA یک سایت کاریابی در آلمان به زبان انگلیسی است که در تمامی حوزه‌ها، موقعیت شغلی مناسب را نشانتان می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که سایت کاریابی فدرال رایگان است و شما هزینه‌ای بابت آن نمی‌پردازید.

6. ویزای جستجوی کار آلمان

شما نه‌تنها امکان پیدا کردن کار در آلمان به صورت غیرحضوری و با مراجعه به لیست سایت های کاریابی آلمان را دارید، بلکه می‌توانید به صورت حضوری شانس خود را امتحان کنید. شما با دریافت ویزای جست و جوی کار آلمان (Job Seeker) به کشور آلمان سفر می‌کنید و به صورت حضوری در این کشور به دنبال کار می‌گردید.

اگر شما می‌خواهید با دریافت ویزای جست‌وجوی کار به کاریابی تضمینی آلمان برسید، باید بدانید که:

  • ویزای جابسیکر آلمان تنها 6 ماه اعتبار دارد.
  • ویزای JobSeeker را نمی‌توانید تمدید کنید.
  • برای دریافت این ویزا به مدارک تحصیلی مورد تأیید آلمان، مدارک زبان کافی و تمکن مالی نیاز دارید.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. کاریابی بین المللی آلمان برای دانشجویان

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید و به دنبال روشی برای پرداخت ساده‌تر هزینه‌های خود، خصوصاً هزینه‌های زندگی در آلمان در هستید، می‌توانید روی کار دانشحویی در آلمان حساب کنید.

بر اساس قوانین آلمان، دانشجویان مجازند که به مدت 240 ساعت در ماه به کار همزمان با تحصیل خود مشغول شوند و از مشاغل پاره‌وقت موجود در سایت های معتبر کاریابی در آلمان استفاده کنند. البته این دسته از دانشجویان می‌توانند از دفاتر دانشگاه خود در خصوص نحوه کاریابی تضمینی در آلمان برای ایرانیان راهنمایی بگیرند.

اطلاعات جامع را در مقاله کار دانشجویی در آلمان بخوانید.

همچنین به خاطر داشته باشید که ادامه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری نیز می‌تواند با درآمد برای دانشجویان همراه باشد.

اگر به دنبال اطلاعاتی درباره مدارک لازم برای کاریابی و کار در المان و همچنین حقوق و دستمزد در این کشور می‌گردید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

Gräfenhainichen,-Germany
Gräfenhainichen,-Germany

8. مدارک لازم برای کاریابی بین المللی آلمان

شما با مراجعه به یک سایت و موسسه کاریابی آلمان می‌توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید اما برای به دست آوردن این شغل و ثبت درخواست خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر
  • رزومه به‌روز (CV)
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک زبان (در صورت نیاز)
  • مدارک تحصیلی مورد تأیید آلمان
  • عکس
  • گواهی سلامت

9. حقوق و درآمد در المان

با کاریابی آلمان وزارت کار تمامی حق و حقوق لازم را در اختیار شما می‌گذارد و شما از تمامی مزایای که این وزارت به تصویب رسانده است، بهره‌مند خواهید شد. توجه داشته باشید که قوانین مالیاتی نیز برای شما صادق است و همواره مبلغی از درآمد شما به عنوان مالیات کسر خواهد شد.

اگر بخواهیم درباره حقوق و دستمزد نیروهای کار در آلمان حرف بزنیم، می‌توانیم به جدول زیر برسیم:

شیوه محاسبه درآمدمبلغ درآمد (به یورو)
حداقل درآمد هر ساعت12.41
حداقل درآمد هر ماه (41 ساعت – تمام‌وقت)2,035.24
حداقل درآمد هر ماه (19.5 ساعت – پاره‌وقت)967.98

دقت داشته باشید که:
1. کاری که انتخاب می‌کنید و شهری که در آن مشغول به کار می‌شوید، در مبلغ دریافتی شما موثرند.
2. هزینه زندگی در آلمان برای یک فرد تنها و بدون هزینه اسکان حدود 850 تا 1200 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

کاریابی در آلمان برای ایرانیان

در آخرین بخش از مقاله به سراغ مزایا و معایب کاریابی در المان می‌رویم. از اینکه در این مقاله همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

10. مزایا و معایب کاریابی در المان برای ایرانیان

کاریابی در آلمان برای ایرانیان با مزایا و معایبی همراه است که خوب است پیش از هر اقدامی با آن‌ها آشنا باشید. ما در جدول زیر مجموعه‌ای از این مزایا و معایب را ذکر کرده‌ایم:

مزایای کاریابی در المانمعایب کاریابی در المان
تعدد و تنوع سایت ها و شرکت های کاریابی در آلمانبروکراسی موجود در روند اشتغال در آلمان
معادل با کاریابی در اروپانیاز به زبان آلمانی
تنوع مشاغل در آلمانقوانین سخت مالیاتی آلمان
شانس بالای کاریابی در المان خصوصاً در مشاغل مورد نیاز این کشور
Glassy-Elbbrücken-in-Hamburg
Glassy-Elbbrücken-in-Hamburg

پرسش‌های متداول کاریابی در آلمان

✅ بهترین سایت های کاریابی در آلمان کدامند؟

سایت Indeed، StepStone و Arbeitnow بهترین سایت کاریابی المان به شمار می‌روند.

✅ نحوه کاریابی تضمینی در آلمان چگونه است؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت های معتبر یا اخذ ویزای جاب سیکر به کاریابی آنلاین و حضوری در المان بپردازید.

✅ کاریابی در آلمان برای ایرانیان چه مزایایی دارد؟

تنوع مشاغل، تعدد سایت و کانال کاریابی در آلمان و همچنین شانس بالای کاریابی از مهم‌ترینِ این مزایا هستند.

✅ با کاریابی آلمان وزارت کار چه حقوقی برای شما در نظر می‌گیرد؟

حداقل حقوق و دستمزد در آلمان برابر است با: 12 یورو در ساعت

✅ دانشجویان چگونه باید در آلمان کار پیدا کنند؟

استفاده از سایت های کاریابی و همچنین مراجعه به دفاتر مربوطه در دانشگاه محل تحصیل می‌تواند به کاریابی دانشجویان در المان کمک کند.

جمع بندی

Conclusion

کاریابی در آلمان یعنی شما به صورت غیرحضوری، با مراجعه به سایت‌های کاریابی برای دریافت جاب آفر یا به صورت حضوری و با اقدام برای دریافت ویزای جاب سیکر به دنبال موقعیت شغلی متناسب با شرایط خود در آلمان بگردید. سایت‌های متعددی امکان جستجوی مشاغل مختلف به زبان‌های انگلیسی و آلمانی را فراهم کرده‌اند تا متقاضیان بین‌المللی بتوانند بدون دردسر به هدف خود برسند و مهاجرت کاری به آلمان را میسر کنند. به خاطر داشته باشید که با کاریابی تضمینی در آلمان می‌توانید به درآمدی مناسب و روزافزون در این کشور برسید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان