وقت سفارت آلمان برای کار 2024 (+ ✅سیستم اخذ وقت ویزا+مدارک)
گرفتن وقت از سفارت آلمان اولین قدمی است که متقاضیان ویزای کاری باید بردارند. شما باید با آگاهی کامل و دقت در وارد کردن اطلاعات، از طریق سایت سفارت برای گرفتن وقت اقدام کنید و تمامی نکات محتوایی و فنی را رعایت نمایید. ما در این مقاله ضمن معرفی سفارت آلمان در ایران و قوانین ورود به آن، به شما نحوه گرفتن وقت از سفارت را آموزش میدهیم. شما میتوانید در این مقاله به پاسخ پرسشهای خود برسید؛ پرسشهایی مانندِ:
- نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار چگونه است؟
- آیا گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای کار به صورت آنلاین است؟
- دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای کار چقدر طول می کشد؟
- قوانین وقت سفارت آلمان برای کار چگونه است؟
- ساعات کاری سفارت آلمان در ایران چگونه است؟
فهرست محتوای مقاله
- ✅ بررسی وقت سفارت آلمان برای کار
- 1. سفارت آلمان در ایران
- 2. ساعات کاری سفارت المان در تهران
- 3. وقت سفارت آلمان برای ویزای کار
- 4. آموزش گرفتن وقت سفارت کاری آلمان
- 5. نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار از طریق ویزامتریک
- 6. قوانین ورود به سفارت
- 7. مدارک لازم برای سفارت جهت اخذ ویزای المان
- 8. هزینه سفارت المان برای اخذ ویزا
- 9. انواع ویزای کار در آلمان
✅ بررسی وقت سفارت آلمان برای کار
وقت سفارت آلمان برای کار را بگیرید و یک قدم به ویزا و مهاجرت به آلمان نزدیک شوید! شما برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای جستجوی کار، ویزای کارگر ماهر، ویزای تحصیلی و سایر انواع ویزا باید به صورت آنلاین و از طریق سایت رسمی سفارت یا با استفاده از کارگزاری ویزامتریک اقدام کنید. نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار برای همه متقاضیان یکسان است و شما باید اقدام لازم مانند ثبت درخواست اینترنتی، دریافت ایمیل و تایید آن و … را به درستی انجام دهید. ما در این مقاله به آموزش گرفتن وقت سفارت کاری آلمان پرداخته و جزئیات مختلف در این زمینه را بر اساس معتبرترین منابع مانند سایت ویزامتریک و سایت سفارت در اختیارتان قرار دادهایم. پس همراه ما بمانید.
آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.
در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.
1. سفارت آلمان در ایران
آلمان در ایران سفارت رسمی دارد که تمامی خدمات مرتبط با آلمانیهای ساکن ایران و همچنین اخذ ویزا برای متقاضیان سفر یا مهاجرت به آلمان را انجام میدهند.
اگر قصد اخذ انواع ویزای آلمان را دارید، خوب است اطلاعات زیر را داشته باشید:
- 1. آدرس سفارت: ایران، تهران، خیابان فردوسی، شماره 320-324
- 2. آدرس بخش حقوقی و کنسولی: ایران، تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7، ساختمان آرین
- 3. صندوق پستی 0098-21-4530-1000
- 4. تلفن: 989121131007
- 5. فکس: 982139991960
- 6. سایت رسمی: http://www.teheran.diplo.de
2. ساعات کاری سفارت المان در تهران
ساعات کاری در بخشهای مختلف سفارت آلمان متفاوت است و شما در ابتدا باید بدانید که میخواهید به کدام بخش مراجعه کنید. قسمتهای مختلف و اصلی سفارت آلمان در ایران عبارتند از:
- 1. بخش مطبوعاتی
- 2. بخش ویزا (روادید)
- 3. بخش کنسولی
شما در سفارت آلمان عموماً با بخش ویزا و کنسولی در ارتباط هستید و وقت سفارت آلمان برای ویزای کار در ساعات کاری این دو بخش که در جدول زیر آمده است، تعیین خواهد شد.
نام بخشهای سفارت | ساعات کاری |
---|---|
1. بخش ویزا | یکشنبه تا پنجشنبه از 6:45 تا 14:30 |
2. بخش کنسولی | یکشنبه تا پنجشنبه از 6:45 تا 12:00 |
با ما در بخش بعدی مقاله همراه باشید تا گرفتن وقت سفارت کاری آلمان را آموزش دهیم.
3. وقت سفارت آلمان برای ویزای کار
سیستم تعیین وقت برای سفارت آلمان به صورت آنلاین است و شما باید به سایت رسمی سفارت مراجعه کنید. ما در ادامه به آموزش چگونگی گرفتن وقت سفارت برای مهاجرت کاری به آلمان میپردازیم اما پیش از آن باید درباره سیستم تعیین وقت آنلاین سفارت نکاتی را بگوییم:
- 1. در شرایط فعلی مشخص نیست که گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار چقدر طول می کشد هر چند که سفارت همواره در تلاش است در سریعترین زمان ممکن وقتها را تعیین کند.
- 2. تعیین وقت ویژه سفارت (VIP) تنها در صورتی ممکن است که شما شرایطی خاص یا مشکلات پزشکی داشته باشید.
- 3. برای جلوگیری از هرگونه اشکال فنی و اصطلاحاً ارور (Error) ادرس سایت را از نو وارد کنید و استفاده از بوکمارکها و هیستوری را کنار بگذارید. همچنین اطلاعات را از نو تایپ کنید و از مطالب سیو شده در سیستم خود استفاده ننمایید.
به خاطر داشته باشید که بهتر است تنها در یک تب (Tab) یا پنجره (Window) لینک نوبت دهی آنلاین سفارت آلمان را باز کنید. همچنین طی روند اخذ نوبت، روی دکمه بازگشت کلیک نکنید.
4. آموزش گرفتن وقت سفارت کاری آلمان
جهت گرفتن وقت سفارت برای ویزای کاری آلمان باید به سایت سفارت آلمان مراجعه کنید و سپس وارد بخش تعیین وقت آنلاین شوید. پس از خواندن اطلاعیههای موجود در سایت، روی گزینه ادامه (Continue) کلیک کنید و درجداول مربوطه، اطلاعات خود را به دقت وارد کنید.
پس از ثبت درخواست وقت سفارت برای کار در آلمان، یک ایمیل برای شما میآید و شما باید با باز کردن ایمیل و انجام اقدامات خواسته شده، درخواست خود را نهایی کنید. در نهایت، شما چهار هفته پیش از وقت تعیینشده، مجدد از طرف سفارت ایمیلی دریافت میکنید که تاریخ و ساعت دقیق مراجعه را برایتان شرح داده است.
دقت داشته باشید که:
1. ایمیل اولیه حداکثر 30 دقیقه پس از ثبت درخواست برایتان ارسال خواهد شد.
2. شما نهایت 7 روز زمان دارید تا ایمیل اولیه را تایید کنید. پس از این بازه زمانی، درخواست شما لغو میشود.
5. نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار از طریق ویزامتریک
ویزامتریک (Visametric) یک کارگزاری است که میان متقاضیان مهاجرت یا سفر به آلمان و سفارت این کشور نقش واسطه را بازی میکند. در واقع سفارت آلمان برای سرعت بخشیدن به روند بررسی درخواستهای خود، از این کارگزاری کمک گرفته است.
برای گرفتن وقت از ویزامتریک، باید به سایت آن مراجعه کنید و پس از ارائه مدارک لازم و همچنین پرداخت هزینههای گفته شده، درخواست خود را ثبت کنید.
بر اساس اطلاعات سایت ویزامتریک، برای درخواست ویزا باید در مرحله اول مدارک خود را آماده کنید، در مرحله دوم از ویزامتریک وقت بگیرید و در تاریخ و ساعت مقرر، به آن مراجعه نمایید و در نهایت گذرنامه خود را بگیرید.
بر اساس اخبار منتشر شده در تاریخ 1401/08/19 در سایت سفارت، برای گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای جستجوی کار و ویزای کار عادی میتوانید به ویزامتریک مراجعه کنید. دقت کنید که در سال 2024 سفارت به جای ویزای جستجوی کار، برای کارت شانس آلمان نوبت نمیدهد.
دقت داشته باشید که ویزامتریک برخی خدمات دیگر مانند ارائه عکس مخصوص گذرنامه را ارائه میدهد.
6. قوانین ورود به سفارت
حال که با نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار آشنا شدید، خوب است برخی قوانین کلی در هنگام مراجعه به این سفارت را نیز بدانید:
- 1. کیف و وسایل متقاضیان هنگام ورود به سفارت آلمان به طور کامل بازرسی میشود.
- 2. متقاضیان مجاز به حمل وسایل سنگین یا حجیم، وسایل ارتباطی (مانند موبایل و لپتاپ)، وسایل خطرناک (مانند سلاح و چاقو) نیستند. تلفنهای همراه در صندوقهای مشخص نگهداری خواهند شد.
- 3. متقاضیان تنها با اجازه مستقیم نیروهای محافظتی سفارت میتوانند وارد سفارت شوند.
- 4. فیلمبرداری و عکاسی در هیچ بخشی از سفارت مجاز نیست.
با توجه به اینکه متقاضیان در زمان ورود به سفارت عموماً مجموعهای از مدارک مهم را همراه دارند، باید بدانند که حفاظت و مراقبت از وسایل و مدارک تنها بر عهده خود آنهاست و سفارت آلمان هیچ مسئولیتی در قبال دزدی یا گمشدن آنها قبول نمیکند.
7. مدارک لازم برای سفارت جهت اخذ ویزای المان
فارغ از اینکه هدف شما از مهاجرت به آلمان کاری، آموزش، سفر و موارد دیگر است، شما پس از گرفتن وقت سفارت آلمان باید مدارکی را برای ارائه به سفارت آماده کنید. مهمترینِ این مدارک عبارتند از:
- 1. فرم درخواست تکمیل شده
- 2. عکس گذرنامهای بیومتریک
- 3. فیش پرداخت هزینه
- 4. مدارک شناسایی
- 5. مدارک تحصیلی و کاری
- 6. مدارک زبان
نکته حائز اهمیت این است که بررسی مدارک و سپس صدور آن بین 6 تا 8 هفته زمان میبرد بنابراین لازم است که هنگام گرفتن وقت سفارت آلمان برای کار، پاسپورت شما حداقل 30 روز اعتبار داشته باشد.
همچنین به خاطر داشته باشید که در سفارت شما با مصاحبه مواجه میشوید و بهتر است برای آن آماده باشید. اگر پیشتر مصاحبه شغلی آلمان را گذرانده باشید، مصاحبه سفارت برایتان آسانتر خواهد بود.
برای دریافت ویزای توریستی آلمان به گواهی اشتغال به کار نیاز دارید. درباره این مدرک در مقاله نمونه گواهی اشتغال به کار برای سفارت آلمان بیشتر بخوانید.
در آخرین بخش از مقاله به شما میگوییم در سفارت آلمان با چه هزینههایی روبهرو هستید. از اینکه همراه ما بودید، سپاسگزاریم.
8. هزینه سفارت المان برای اخذ ویزا
شما همواره باید هزینه های سفارت آلمان برای اخذ ویزا را پرداخت کنید تا مراحل ثبت درخواست ویزا تکمیل شود. هزینه دریافت ویزا ارتباط مستقیم با سن متقاضی و همچنین نوع ویزای دریافتی از نظر مدت زمان مجاز حضور در آلمان دارد.
مبالغ تعیینشده را میتوانید در جدول زیر ببینید:
نوع ویزا | هزینه سفارت برای دریافت ویزا |
---|---|
1. اقامت کوتاه مدت (حداکثر 90 روز) | برای بزرگسالان (حداقل 12 سال) : 80 یورو برای کودکان بین 6 تا 12 سال: 40 یورو |
2. اقامت بلند مدت (بیشتر از 90 روز) | برای بزرگسالان (حداقل 12 سال) : 75 یورو برای کودکان بین 6 تا 12 سال: 40 یورو |
دقت داشته باشید که مبالغ به صورت نقدی و به واحد پول یورو دریافت میشود. همچنین خوب است بدانید که زندگی در آلمان نیز هزینه ای بین 850 تا 1200 یورو در پی خواهد داشت.
9. انواع ویزای کار در آلمان
اکنون میدانید که چگونه از سفارت آلمان برای اخذ ویزای کاری این کشور وقت بگیرید اما خوب است اشارهای به انواع ویزا در این کشور نیز داشته باشیم.
برخی از انواع ویزای کاری در آلمان عبارتند از:
- ویزای کارت شانس آلمان
- ویزای کارگر ماهر
- بلوکارت آلمان
- ویزای جستجوی کار آلمان
- ویزای کارگر فصلی آلمان
- و …
در ادامه درباره دو ویزای اول بیشتر حرف میزنیم.
درباره ویزاهای کاری مختلف در مقالات کار در آلمان و انواع ویزای کاری آلمان بیشتر بخوانید.
ویزای کارت شانس آلمان
در معرفی ویزای کارت شانس آلمان به نکات زیر بسنده میکنیم:
- ویزای یک ساله با قابلیت تمدید
- فراهم کننده امکان کاریابی حضوری در آلمان
- پیرو سیستم امتیازبندی بر اساس عوامل مختلف مانند سن، مدارک تحصیلی، مدارک زبان و …
ویزای کارگر ماهر آلمان
درباره ویزای اسکیل ورکر آلمان خوب است بدانید که:
- نیازمند دریافت پیشنهاد کاری (جاب آفر) و بستن قرارداد با کارفرمای آلمانی است.
- اعتبار آن وابسته به مدت زمان اعتبار قرارداد کاری شما دارد اما حداکثر 4 ساله است.
- به شما اجازه کار قانونی در آلمان را میدهد.
پرسشهای متداول وقت سفارت آلمان برای کار
بله! شما میتوانید با استفاده از سایت رسمی سفارت این کار را انجام دهید.
گرفتن وقت از سفارت آلمان به صورت آنلاین انجام میشود و شما باید پس از مراجعه به سایت، اطلاعات را پر کرده، درخواست وقت را ثبت کنید.
مهمترین نکات را میتوان دقت در تکمیل اطلاعات، انتظار برای دریافت ایمیل از طرف سفارت پس از ثبت درخواست و تایید ایمیل در کمتر از 7 روز دانست.
برای ورود به سفارت آلمان نمیتوانید وسایل سنگین، خطرناک و الکترونیکی داشته باشید و تنها پس از اجازه نیروی محافظی مجاز به ورود هستید.
شما در سفارت بسته به سن و نوع ویزای خود با هزینهای بین 40 تا 80 یورو مواجه هستید.
جمع بندی
گرفتن وقت سفارت آلمان برای دریافت ویزای کاری نیاز به مراجعه حضوری ندارد و شما به صورت آنلاین وقت خود را دریافت خواهید کرد. نکته مهم این است که شما هنگام ثبت درخواست وقت از سفارت به صورت آنلاین تمام نکات محتوایی مانند درستی اطلاعات و نکات فنی مانند باز بودن صفحه تعیین وقت در یک تب (Tab) یا پنجره را رعایت کنید و ایمیلی که پس از ثبت برایتان ارسال میشود، تایید کنید.
در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.
0 پرسش و پاسخ
توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.