شرایط زندگی در مجارستان ✅ (هزینه ها به ریال و یورو 2024)

شرایط زندگی در مجارستان ✅ (هزینه ها به ریال و یورو 2024)

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره شرایط زندگی در مجارستان و هزینه های زندگی و تحصیل در مجارستان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. خواندن این مقاله به شکلگیری ذهنیت اولیه برای زندگی در مجارستان کمک می کند. اگر به هر دلیلی قصد مهاجرت به مجارستان را دارید خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد. برخی مواردی که در این مقاله به آن پرداخته ایم از این قرار است:

  • مجارستان چگونه کشوری است؟
  • شرایط زندگی در مجارستان چگونه است؟
  • شرایط کار در مجارستان چگونه است؟
  • شرایط تحصیل در مجارستان چگونه است؟
  • هزینه های زندگی در مجارستان چقدر است؟

✔️ بررسی شرایط زندگی در مجارستان

اگر به دنبال اطلاعات جدید، کامل و مفید درباره شرایط زندگی در مجارستان هستید، این مقاله را از دست ندهید.
پس از خواندن این مطلب تا انتهای آن، کاملاً با شرایط زندگی در مجارستان و شهرهای مهم آن آشنا خواهید شد.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

در این مقاله به سؤالات زیر پاسخ داده می‌شود:

  1. مجارستان چگونه کشوری است؟
  2. مردم مجارستان چگونه‌اند؟
  3. شرایط تحصیل در مجارستان چگونه است؟
  4. معرفی چهار شهر مهم مجارستان
  5. وضعیت بهداشت و درمان در مجارستان چگونه است؟
  6. شرایط کار در مجارستان چگونه است؟
  7. مشاغل مورد نیاز در مجارستان کدامند؟
  8. وضعیت اقتصاد مجارستان در حال حاضر چگونه است؟
  9. شرایط و هزینه‌های زندگی در مجارستان چگونه است؟
  10. مزایای زندگی در مجارستان و داشتن اقامت این کشور کدامند؟
  11. معایب و مشکلات زندگی در مجارستان کدامند؟
  12. برخی نکات جالب و کاربردی در مورد مجارستان
  13. هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اخذ اقامت در مجارستان به چه صورت است؟
  14. معرفی چند وب سایت مفید و کاربردی در مجارستان
  15. برای دریافت آخرین اخبار و تغییرات شرایط این روش، اینجا کلیک کنید.
شرایط زندگی در مجارستان
پل زنجیر – بوداپست

1. مجارستان چگونه کشوری است؟

مجارستان کجاست؟

این کشور دارای هفت مرز با کشورهای اتریش، اسلوونی، اسلواکی، رومانی، اوکراین، کرواسی و صربستان است. مجارستان یا به زبان انگلیسی Hungary، سرزمین رودهای پر آب و زیبا با کرانه هایی دل انگیز است که در اروپای مرکزی قرار دارد.

همسایگان مجارستان را از شمال اسلواکی، شمال شرقی اوکراین، از شرق و جنوب شرقی رومانی، از جنوب کرواسی و از غرب کشور‌های اسلوانی و اتریش تشکیل داده‌اند. پایتخت این کشور شهر بوداپست است و مساحت این کشور 93030 کیلومتر مربع می‌باشد.

مجارستان از 19 شهرستان و یک شهر مستقل بنام بوداپست تشکیل شده است. جمعیت مجارستان بالغ بر 9.994.000 نفر است. 88% جمعیت این کشور را مجارها تشکیل می‌دهند و دیگر تیره‌های ساکن این کشور، آلمان ها، رومانیایی ‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها هستند.

  • شهرهای مهم مجارستان علاوه بر بوداپست، شهرهای دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور هستند.
  • مجارستان عضو پیمان آتلانتیک شمالی، اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است.
  • 70% از جمعیت مسیحی این کشور را کاتولیک‌ها و 25% آنرا پروتستان‌ها تشکیل می‌دهند.

مجارستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور در سال 896، پیش از کشورهایی چون آلمان، فرانسه و قبل از آن که پادشاهی‌های انگلوساکسون متحد شوند، تأسیس شد. این کشور به دلیل مناظر زیبا، شیوه زندگی مردم، استانداردهای ایمنی و هزینه پایین زندگی در اروپا، به عنوان یک مکان محبوب برای افراد در سراسر جهان تبدیل شده است. بعد از اینکه مجارستان در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا در آمد، تعداد مهاجران خارجی در آن به طور قابل توجهی افزایش یافته و شرایط زندگی در مجارستان را ایده آل اقشار زیادی کرده است.

مجارستان، صنعت توریسم غنی، نرخ جرم و جنایت پایین، جو سیاسی پایدار و جمعیت صلح دوستی دارد.

شرایط زندگی در مجارستان

مجارستان دارای آب و هوای نسبتاً معتدلی است

این کشور دارای آب و هوای نسبتاً خنک و معتدل و نزدیک به آب و هوای غرب ایران است و به دلیل بارندگی‌های فصلی، دارای جنگل‌های سرسبز و باغات میوه زیادی می‌باشد. دمای هوا در مجارستان و در تابستان حدوداً 34+ درجه و  در زمستان نهایتاً 18- درجه می‌باشد.

جالب است بدانید که مجارستان نیمی از میوه‌های کل قاره اروپا را تأمین می‌کند.

سیاست مجارستان دموکرات است

مقام ریاست جمهوری در کشور مجارستان تا حدود زیادی یک مقام تشریفاتی بوده و نخست وزیر زمام امور را به دست می گیرد. رئیس جمهور از بین اعضای مجمع ملی، برای یک دوره پنج ساله برگزیده می‌شود. به صورت اسمی، رئیس جمهور فرمانده نیروهای مسلح و دارای قدرت نامزدی برای پست نخست وزیری است.

آشنایی با زبان مجاری

زبان ملی مجارستان (مجاری = magyar) کاملاً متفاوت از سایر زبان‌های اروپایی است. این زبان 44 حرف در حروف الفبا، 14 حرف صدادار و 25 آوای همخوان دارد. واژه‌ها در این زبان به نحوی متفاوت با آنچه خوانده می‌شوند، نوشته می‌شوند.

اگر شما قصد تحصیل در مجارستان و یا زندگی در این کشور را دارید، نیازی به دانستن زبان مجاری نخواهید داشت. تقریبا اکثر مردم این کشور زبان انگلیسی را می دانند و مخصوصا در شهرهای دانشگاهی (مانند بوداپست) امکان زندگی با زبان انگلیسی به صورت مناسبی وجود دارد.

کلاس‌های آموزشی زبان مجاری در این کشور، در ابتدای هر فصل تشکیل می‌شوند و به مهاجران با هزینه پایین آموزش داده می‌شود. طول مدت این کلاس‌ها 6 ماه است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مردم مجارستان چگونه‌اند؟

مردم مجارستان به سه دلیل دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجران دارند و به راحتی آنها را بین خود می‌پذیرند:

  1. اغلب مهاجرانی که در مجارستان زندگی می‌کنند، به روش‌های تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کرده‌اند.
  2. تعداد پناهجویان (افراد بی بضاعت) در مجارستان به شدت پایین است.
  3. توان مالی مردم مجارستان خیلی بالا نیست و در واقع بخش عمده ای از مهاجران این کشور، سطح رفاهی بهتری نسبت به مردم مجارستان دارند. این باعث شده است که مردم، به مهاجران این کشور به چشم یک فرصت اقتصادی نگاه کنند.
شرایط زندگی در مجارستان
شرایط زندگی در مجارستان

مجارها، در محیط‌های کاری به صورت رسمی لباس می‌پوشند. بدین معنی که مردان معمولاً کت و شلوار تیره و پیراهن سفید و زنان لباس‌های رسمی زنانه بر تن دارند. جالب است بدانید کسب و کار در مجارستان هنوز تحت سلطه مردان است.

3. شرایط تحصیل در مجارستان چگونه است؟

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

معمولاً دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای تحصیل در مجارستان دارند. زیرا تدریس در اغلب دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود و مدارک دانشگاهی این کشور در تمامی کشورهای جهان معتبر است. همچنین هزینه‌های زندگی در مجارستان 40 الی 50 درصد ارزانتر از سایر کشورهای اروپای غربی است. این موضوع یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب دانشجویان خارجی به این کشور محسوب می‌شود.

دوره زبان در مجارستان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به اروپا می باشد. یکی از دلایل آن سرعت و سهولت صدور این ویزا برای دانشجویان است.

هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان، سالانه حدود 20.000 یورو و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها، سالانه بین 4.500 تا 17.000 یورو متغیر است.

دانشگاه‌های مجارستان در حال حاضر (شرایط 2024) میزان زیادی از درخواست دانشجویان ایرانی را می‌پذیرند. البته تحصیل در کالج های مجارستان (قبل از دانشگاه)، فرآیند اخذ ویزای دانشجویی را تسهیل می‌کند. همچنین خوب است بدانید که بسیاری از دانشگاه ها در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان قرار دارند.

4. معرفی چهار شهر مهم مجارستان

قبل از بررسی شرایط زندگی در مجارستان، مختصری از 4 شهر مهم این کشور بدانید.

شهر اول: بوداپست (Budapest)، شهری با کیفیت بالای زندگی

بوداپست پایتخت مجارستان است و به عنوان پرجمعیت‌ترین و اصلی‌ترین شهر این کشور و یکی از بزرگترین شهرهای اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. مساحت بوداپست 525 کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود 1.8 میلیون نفر دارد.

بوداپست به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا نیز شناخته می‌شود. این شهر به عنوان هفتمین مکان محبوب اروپا برای زندگی (توسط مجله فوربز) انتخاب شده است.

نقاط قوت این شهر در مراقبت‌های بهداشتی، تحقیقاتی، آموزش، رسانه، تجارت، طراحی و گردشگری است.

بوداپست دارای بیش از 35 موسسه آموزش عالی است که محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و انواع رشته‌های مهندسی را ارائه می‌دهند.

منطقه مرکزی شهر بوداپست در امتداد رودخانه دانوب، به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و دارای آثار قابل توجه زیادی از جمله ساختمان پارلمان مجارستان، قلعه بدا، سنگر ماهیگیر، کاخ گرشام، پل زنجیره ای Széchenyi، کلیسای Matthias و مجسمه آزادی است.

شهر دوم: دبرسن (Debrecen)، مرکز فرهنگی مجارستان

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان و مرکز فرهنگی این کشور است. این شهر در فاصله کمی (حدود سه ساعت) از بوداپست قرار دارد و چندین سال پایتخت مجارستان بوده است.

شهر دبرسن با 14 شهر دیگر جهان پیمان خواهرخواندگی دارد که مهم‌ترین آنها شهر سنت پترزبورگ روسیه است.

شهر سوم: پچ (Pécs)، شهر دانشگاهی

پچ، پنجمین شهر بزرگ مجارستان است. این شهر در سال 2011 به عنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد.

دانشگاه علوم پزشکی پچ (University of Pécs) یکی از دلایلی است که باعث شهرت جهانی این شهر شده است. این دانشگاه با قدمت 642 سال، قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان در مرکز شهر پچ می‌باشد که در سال 1367 میلادی توسط پادشاه “لویس” تأسیس شده است.

این شهر میزبان دانشجویان زیادی از اکثر کشورهای دنیا از جمله سوئد، فرانسه، ایران، آلمان، آمریکا و کانادا است.

شهر چهارم: سگد (Szeged)، مرکز مهم گردشگری و تحصیلی

شهر سگد، یک مرکز توریستی مهم در مجارستان است و علاوه بر مکان‌های توریستی، وجود مراکز آموزشی مختلف این شهر را به یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان تبدیل کرده است.

مهمترین دانشگاه شهر سگد، دانشگاه علوم پزشکی سگد مجارستان (University of Szeged) می‌باشد. همچنین دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگری در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر وجود دارند که تحصیل به زبان انگلیسی در آنها، عاملی برای جذب شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی به این شهر شده است.

در ادامه مطلب به بیان شرایط زندگی در مجارستان می‌پردازیم…

5. وضعیت بهداشت و درمان در مجارستان چگونه است؟

در سال ‌های گذشته مجارستان به دلیل ارائه خدمات دندان پزشکی مناسب و مقرون به صرفه، توانست گردشگران زیادی را به خود جذب کند و هرساله گردشگران اروپایی زیادی برای ترمیم دندان‌های خود به مجارستان سفر می‌کنند. مجارستان بالاترین سرانه دندان پزشک را به ازای جمعیت خود در جهان به خود اختصاص داده و مراکز دندان پزشکی بزرگی را در بوداپست و شهرهای کم جمعیت‌تری همچون مشونگاروور تأسیس کرده است.

جالب است بدانید هزینه دندانپزشکی در مجارستان کمتر از ایران است.

6. شرایط کار در مجارستان چگونه است؟

مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه و بخشی از بازار اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور تنها 3.84% است که موفقیت این کشور در جذب سرمایه و کارآفرینی را نشان می‌دهد.

با تغییرات سیاسی در 2 دهه گذشته، مجارستان در حال تبدیل به یکی از بهترین کشورهای مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاری در اروپای مرکزی است و به همین دلیل از اکثر نقاط جهان در حال جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌باشد.

لیستی از 15 کسب و کار پردرآمد در مجارستان

  1. کافی شاپ
  2. رستوران
  3. شرکت خدمات توریستی
  4. راه اندازی خوابگاه (پانسیون)
  5. راه اندازی سوپرمارکت و هایپرمارکت
  6. کارخانه فرآوری مواد غذایی
  7. تجارت طیور و تخم مرغ
  8. کارواش
  9. تجهیزات پزشکی
  10. شرکت تولید نساجی
  11. سالن‌های زیبایی
  12. نمایندگان فروش
  13. خدمات مربوط به آی تی (IT)
  14. استودیو ضبط صدا و تصویر

لیستی از 15 شغل پردرآمد در مجارستان

  1. مدیر پروژه 1.500.000 HUF (تقریباً 4600 یورو)
  2. مدیر خرید 1.200.000 HUF (تقریباً 3700 یورو)
  3. مهندس تضمین کیفیت 1.000.000 HUF (تقریباً 3100 یورو)
  4. مدیر حسابداری 966.667 HUF (تقریباً 2983 یورو)
  5. مهندس معماری و عمران 940.000 HUF (تقریباً 2900 یورو)
  6. مدیر ارشد توسعه دهنده 900.000 HUF (تقریباً 2777 یورو) – (Developer)
  7. مدیر توسعه بازار 860.000 HUF (تقریباً 2653 یورو)
  8. ارزیابی ساخت و ساز 840.000 HUF (تقریباً 2592 یورو)
  9. مدیر آی تی  895.000 HUF (تقریباً 2761 یورو)
  10. حسابرس داخلی 820.000 HUF(تقریباً 2530 یورو)
  11. حسابدار 816.667 HUF (تقریباً 2520 یورو)
  12. مشاور مدیریت 800.000 HUF (تقریباً 2470 یورو)
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. مشاغل مورد نیاز در مجارستان کدامند؟

  • متخصصان ICT
  • متخصصین علوم طبیعی
  • مهندسین
  • متخصصین سلامت
  • امور اقتصادی
  • مدیران مالی و حسابداری
  • پزشکان
  • پرستاران
  • کارکنان پرسنل
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • ناظران
  • فروشندگان ماشین
  • کارکنان رستوران و هتل
  • رادیولوژی
  • نمایندگان فروش

ساعات کاری کشور مجارستان برابر است با 40 ساعت در هفته و کارمندان می‌توانند 21 روز در سال مرخصی بگیرند.

8. وضعیت اقتصاد مجارستان در حال حاضر چگونه است؟

مجارستان در حال حاضر اقتصادی فعال و باکیفیتی دارد و سرمایه‌گذاری خارجی و نرخ رشد اقتصادی این کشور در 2 دهه گذشته رشد بالایی داشته است.

نکات جالبی در خصوص اقتصاد مجارستان:

  • بخش قابل توجهی از جمعیت مهاجر مجارستان، در شرکت‌های چند ملیتی فعالیت می‌کنند.
  • مجارستان در رده سی و پنجم کشورهای صادر کننده دنیا قرار دارد.
  • در سال‌های اخیر مجارستان بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در اروپا داشته است.

محصولات صادراتی مجارستان

ماشین آلات و تجهیزات، محصولات کارخانه ای، مواد غذایی فناوری شده و محصولات الکتریکی.
صادرات مجارستان عمدتاً به کشورهای آلمان (5/29 درصد)، ایتالیا (6/5 درصد)، فرانسه (5 درصد)، اتریش (5 درصد)، رومانی (2/4درصد) و لهستان (1/4 درصد) انجام می‌شود.

واردات مجارستان

ماشین آلات و تجهیزات، سوخت و برق، مواد غذایی خام و مواد اولیه.
واردات مجارستان عمدتاً از کشورهای آلمان (1.27 درصد)، روسیه (2.8 درصد)، چین (9.6 درصد)، اتریش (2.6 درصد)، فرانسه (7.4 درصد)، ایتالیا (6.4 درصد)، هلند (3.4 درصد) و لهستان (3.4 درصد) انجام می‌شود.

سایر اطلاعات اقتصادی مجارستان عبارتند از:

  • تولید ناخالص داخلی: 2/194 میلیارد دلار
  • نیروی کار: چهار میلیون و 190 هزار نفر
  • نرخ بیکاری: 1/7درصد
  • نرخ تورم: 8/7 درصد
  • جمعیت زیر خط فقر: 6/8 درصد

در ادامه از هزینه‌های زندگی در مجارستان مطلع می‌شوید…

شرایط زندگی در مجارستان
بوداپست – مجارستان

9. شرایط و هزینه‌های زندگی در مجارستان چگونه است؟

تمام هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان برای یک فرد مجرد، ماهیانه در حدود 600 تا 700 یورو می‌باشد.

هزینه اجاره خانه و آپارتمان در کشور مجارستان پایین‌تر از کشور ایران است! شما می‌توانید در پایتخت این کشور و در محله ای مناسب (محله‌های غربی بوداپست)، یک منزل 70 متری را با 500 یورو در ماه اجاره کنید.

مجارستان از نظر غذا، لباس، اجاره منزل، تفریحات، لوازم جانبی، برق، بنزین، بیمه و مسافرت، نسبت به ایالات متحده، انگلستان و اکثر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. به همین دلیل اغلب مهاجران می‌توانند پس انداز مناسبی در این کشور داشته باشند.

شما باید بدانید که مجارستان یک کشور فوق العاده ارزان برای زندگی نیست اما یکی از مقاصد خوب برای افرادی است که می‌خواهند زندگی کم هزینه ای را در مرکز اروپا شروع کنند.

واحد پول مجارستان فورينت است. تقریباً هر 396.61 فورينت برابر با 1 دلار و هر 409.14 فورينت برابر با 1 یورو است. به منظور سهولت خوانندگان، هزینه‌ها را در جدول زیر به واحد یورو آورده‌ایم.

هزینه وعده غذایی در مجارستان به ریال و یورو

رستوران در مجارستان به ریال به یورو
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت 4,248,980.51 9.21
وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر) 21,840,060.03 47.34
McMeal در McDonalds 3,155,590.81 6.84
کاپوچینو 830,420.05 1.80
کوکاکولا / پپسی (بطری 0.33 لیتر) 567,450.4 1.23

هزینه مواد غذایی در مجارستان به ریال و یورو

سوپر مارکت در مجارستان به ریال به یورو
شیر (1 لیتر) 465,950.82 1.01 €
نان سفید تازه (500 گرم) 664,330.64 1.44 €
برنج سفید (1 کیلوگرم) 807,350.33 1.75 €
تخم مرغ (12 عدد) 1,176,420.91 2.55 €
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 4,368,930.48 9.47 €
سینه مرغ (1 کیلوگرم) 2,334,400.44 5.06 €
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 5,143,990.39 11.15 €
سیب (1 کیلوگرم) 655,100.95 1.42 €
موز (1 کیلوگرم) 761,210.88 1.65 €
پرتقال (1 کیلوگرم) 788,890.95 1.71 €
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 1,310,210.91 2.84 €
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 502,860.58 1.09 €
پیاز (1 کیلوگرم) 553,610.37 1.20 €
آب (بطری 1.5 لیتر) 207,600.51 0.45 €
بسته سیگار (مارلبورو) 2,477,420.13 5.37 €

هزینه حمل و نقل در مجارستان به ریال و یورو

هزینه حمل و نقل در مجارستان به ریال به یورو
بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو) 544,380.68 1.18 €
بلیط ماهانه (استفاده معمول) 11,529,000.52 24.99 €
شروع تاکسی 1,333,280.63 2.89 €
تاکسی هر 1 کیلومتر 544,380.68 1.18 €
تاکسی هر 1 ساعت 8,008,940.48 17.36 €
بنزین (1 لیتر) 742,760.5 1.61 €
فولکس واگن گلف 1،4 KW Trendline 11,907,690,840.91 25,810.83 €
تویوتا کرولا 1.6 لیتر 97 کیلو وات کمپرسور 11,587,835,920.22 25,117.52 €

هزینه موارد کاربردی در مجارستان به ریال و یورو

هزینه قبوض و مصرف انرژی به ریال به یورو
هزینه‌های عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان 85m2 64,703,600.08 140.25 €
طرح ماهانه تلفن همراه با تماس و 10 گیگابایت + اینترنت خط 11,492,090.77 24.91 €
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL) 6,864,800.98 14.88 €
ورزش و اوقات فراغت در مجارستان
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 4,045,990.34 38.77 €
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 5,739,120.87 12.44 €
سینما 3,035,640.84 6.58 €
پوشاک و کفش در مجارستان  
 1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه) 30,910,090.81 67.00 €
 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …) 13,369,770.08 28.98 €
 1 جفت کفش نایک 36,104,830.99 78.26 €
 1 جفت کفش مردانه چرم 38,692,980.4 83.87 €

هزینه های اجاره و خرید خانه و حقوق و دستمزد در مجارستان

اجاره ماهانه منزل در مجارستان به ریال به یورو 
 آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 198,073,750.39 429.34 €
 آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 156,446,610.73 339.11 €
 آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 336,924,680.25 730.31 €
 آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 260,544,440.62 564.75 €
قیمت خرید آپارتمان در مجارستان
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 1,291,119,410.04 2,798.60 €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 954,859,060.42 2,069.73 €
حقوق و دستمزد در مجارستان
میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 405,531,250.99 879.02 €
نرخ بهره وام به درصد (٪)، 20 ساله 9.21

این داده‌ها بر اساس 16983 گزارش در کشور مجارستان می‌باشد. داده‌های ما برای هر کشور، بر اساس میانگین گزارش‌ها در تمام شهرهای آن کشور است.
آخرین بروزرسانی: ژانویه 2024 (براساس آمار Numbeo)

10. مزایای زندگی در مجارستان و داشتن اقامت این کشور کدامند؟

  1. هزینه‌های زندگی پایین در این کشور.
  2. سطح رفاه و امنیت نسبتاً بالا در این کشور.
  3. تحصیلات رایگان شما و فرزندانتان در یکی از بهترین کشورهای اروپا.
  4. امکانات رایگان و باکیفیت پزشکی درصورت داشتن بیمه دولتی.
  5. امکان کار، زندگی و تحصیل در تمام کشورهای حوزه شنگن بدون هیچگونه محدودیتی.
  6. راه اندازی یک تجارت امن در این کشور و تعامل تجاری با تمام کشورهای دنیا.
  7. امکان افتتاح انواع حساب‌های بانکی و بین‌المللی.
  8. امکان استفاده از تسهیلات بانکی در مجارستان و اروپا.
  9. قوانین تجاری و گمرکی آزاد حوزه شنگن و اتحادیه اروپا.
  10. امکان بهره برداری آسان از مارکت اروپا و دنیا.
شرایط زندگی در مجارستان
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

11. معایب و مشکلات زندگی در مجارستان کدامند؟

نرخ بالای مالیات بر ارزش افزوده (VAT)

در مجارستان، مالیات بر ارزش افزوده 27% بوده و این عدد بالاتر از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا می‌باشد. تنها به تعداد کمی از اقلام مانند نان، مالیات 15% تعلق می‌گیرد.

هزینه‌های گرمایش در این کشور ارزان نیست

هزینه‌های گرمایش به خصوص در زمستان (اگر از حد نرمال بگذرد) تقریباً گران است.

وجود بروکراسی در ادارات

معمولاً بررسی پرونده‌های اداری و رسمی در مجارستان، طی یک فرایند بسیار بوروکراتیک انجام می‌شود و زمان زیادی برای بررسی پرونده‌های اداری صرف می‌شود. این موضوع معمولاً باعث ناراحتی بسیاری از ارباب رجوع‌ها در این کشور می‌گردد.

زبان دشوار

مجاری یک زبان دشوار برای یادگیری است. درصد قابل توجهی از مردم محلی در حومه شهر و خارج از بوداپست، فقط به زبان مجاری می‌توانند صحبت کنند. این موضوع گاهی می‌تواند به یک چالش برای مهاجران و حتی توریست‌ها تبدیل شود. معمولاً به مهاجران خارجی و توریست‌ها توصیه می‌شود حداقل با برخی از عبارات معمول مجاری آشنا باشند که بتوانند ابتدایی‌ترین تعاملات روزانه را با مردم محلی برقرار کنند.

اگر در بوداپست زندگی می‌کنید، کمتر به زبان مجاری نیاز پیدا می‌کنید و با زبان انگلیسی می‌توانید زندگی بی دغدغه ای داشته باشید. البته بهتر است در کلاس‌های زبان مجاری شرکت کنید.

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

12. برخی نکات جالب و کاربردی در مورد مجارستان

  • مجارستان یکی از 30 کشور پر بازدید جهان است.
  • مکعب روبیک در سال 1974 توسط Ernő روبیک، استاد معماری در مجارستان اختراع شد.
  • ساخت کاخ سلطنتی سنت استفان، 50 سال به طول انجامید و به یادبود پادشاه اول مجارستان ساخته شد.
  • کاخ سلطنتی سنت استفان و ساختمان پارلمان مجارستان هم ارتفاع هستند (96 متر) و ساختمانی بلندتر در این شهر اجازه ساخت ندارد.
  • بوداپست به خاطر داشتن حمام‌ها و چشمه‌های آب گرم مشهور است و این کشور بیش از 100 چشمه آب گرم را در خود جای داده است.
  • بزرگترین فستیوال موسیقی جهان به نام Sziget هر ساله در ماه آگوست و به مدت یک هفته در بوداپست برگزار می‌شود.
  • قدیمی‌ترین خط متروی جهان پس از لندن، در بوداپست و در سال 1896 افتتاح شده است.
  • محبوب‌ترین ورزش در مجارستان فوتبال و واترپلو است.
  • پایه‌های کشور امروزی مجارستان را قوم مجار در اواخر قرن نهم میلادی بنا نهادند.
  • کشور مجارستان در فاصله سال‌های 1947 تا 1989 تحت سلطه کمونیسم بود.
  • امید به زندگی در این کشور برای زنان بین 77 تا 83 سال و برای مردان بین 68 تا 73 سال است.
  • کتب خاطرات زندگی در مجارستان یکی از پرفروش‌ترین عناوین چاپی اروپا است.

13. هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اخذ اقامت در مجارستان به چه صورت است؟

اگر شما قصد مهاجرت به مجارستان را دارید، هم اکنون چند راه وجود دارد که هر کدام دارای محاسن و محدودیت‌های خاص خود می‌باشد. همکاران ما در موسسه حقوقی سروش فردا برای مشاوره زندگی و اخذ اقامت مجارستان و سایر کشورهای حوزه شنگن در خدمت شما هستند. شما می‌توانید هم اکنون برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

14. معرفی چند وب سایت مفید و کاربردی در مجارستان

  1. هزینه‌های دقیق زندگی در مجارستان
  2. سایت کاریابی در مجارستان
  3. درآمد مشاغل در مجارستان

15. آخرین اخبار و تغییرات شرایط زندگی در مجارستان

شما می توانید برای دریافت آخرین اخبار و تغییرات شرایط زندگی در مجارستان (فرهنگ، شرایط کار، اوضاع اقتصادی، تحصیل، هزینه‌ها، مشکلات و…)، اینجا کلیک کنید و با ما همراه باشید.


سوالات متداول زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان چگونه است؟

مجارستان، صنعت توریسم غنی، نرخ جرم و جنایت پایین، جو سیاسی پایدار و جمعیت صلح دوستی دارد.

هزینه زندگی در مجارستان چقدر است؟

تمام هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان برای یک فرد مجرد، ماهیانه در حدود 600 تا 700 یورو می‌باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان چقدر است؟

هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان، سالانه حدود 20.000 یورو و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها، سالانه بین 4.000 تا 17.000 یورو متغیر است.

شرایط کار و زندگی در مجارستان چگونه است؟

مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه و بخشی از بازار اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور تنها 3.84% است که موفقیت این کشور در جذب سرمایه و کارآفرینی را نشان می‌دهد.

معایب و مشکلات زندگی در مجارستان چیست؟

نرخ بالای مالیات بر ارزش افزوده (VAT)، وجود بروکراسی در ادارات، هزینه‌های گرمایش در این کشور ارزان نیست، زبان دشوار.

به این مقاله امتیاز دهید

4.4/5 - (78 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

اگر می خواهید به مجارستان مهاجرت کنید، این کشور با قرارگیری در حوزه شنگن و به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، شرایط مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل و زندگی در این کشور دارد. اگر بعد از خواندن این مقاله نیاز به دریافت راهنمای بیشتر دارید، می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و در مورد روش های مختلف برای مهاجرت به مجارستان اطلاعات مفیدی کسب کنید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

122 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. زهره خورسندی گفت:

    سلام من ۵۲ سالمه کارمندم لیسانس تاریخ و فوق دیپلم هنر های سنتی هستم و تقریبا به خیلی از هنرهای دستی مسلط بوده و تجربه کاری دارم همسرم مجسمه ساز هست در رشته منبت چوب و خیلی استاد بنامی هست در سطح کشور و درجه هنری داره ۲ فرزند ۱۶ ساله دارم یه دختر و یه پسر پیشنهادتون برای من چیه ؟ با دارایی تقریبا ۱ و نیم میلیارد

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر زهره عزیز
      باید شرایطتون بررسی بشه ولی ممکنه که بتونید از طریق ثبت شرکت اسلواکی با تمکن مالی فرانسه مهاجرت کنید

  2. احسان مقدمیآن گفت:

    عالی بود

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام احسان عزیز درود بر شما
      خیلی خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده است.

  3. محسن گفت:

    عالی من یه دختر 3 ساله دارم اگه بخوام مهاجرت کنم کارم اوکی چقدر هزینه بر میداره اینجام تو صنف پوشاک زنانه فعالیت دارم

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر محسن عزیز
      امیدواریم مطلب شرایط زندگی در مجارستان رضایت شما را جلب کرده باشد.
      بستگی داره از چه راهی بخواید مهاجرت کنید برای اطلاعات بیشتر باید فرم ارزیابی را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

  4. اوا گفت:

    سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون من دخترم امسال پنجم ابتدایی هست میخواستم بپرسم امکان مهاجرت تو این سن البته با والدین را داره ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      با توجه به شرایط شما باید از روش های اقامتی اقدام کنید مثل ثبت شرکت و تمکن مالی و…
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  5. نامداریان گفت:

    عالی بود

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در صورت تمایل جهت بررسی دقیق شرایط شما و مشاوره رایگان، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  6. نسیم گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون.
    هزینه ویزا برای کشور مجارستان چقدر است و آیا میتوانید کار هم برای ما اوکی نمایید

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز جهت بررسی دقیق هزینه ها پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.
      ضمنا مطالعه مقاله کار در مجارستان نیز به شما پیشنهاد می شود.

  7. کوروش گفت:

    بسیار عالی – تشکر از ذکر نکات جالب و لازم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در صورت تمایل جهت بررسی دقیق شرایط شما و مشاوره رایگان، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  8. مارال گفت:

    ممنون از اطلاعات کامل و خوبتون. و ممنون از زحماتی که برای تهیه این اطلاعات کشیدید.خیلی مفید بود.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در صورت تمایل جهت مشاوره رایگان، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  9. بهروز گفت:

    بسیار عالب

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در صورت تمایل جهت بررسی دقیق شرایط شما و همچنین مشاوره رایگان، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  10. رضا هنجی گفت:

    سووالات مطرح شده و پاسخ های داده شده با پیش فرض درخواست کننده کمکهای شایانی کرد. اما برای مصمم و یقیین به اخذ تصمیم برای یک مهاجرت یا تحصیل و …. کافی و بسنده نیست. درهرصورت لازمه مشورت و ارزیابی بیشتر است که بنظر میاید تمهداتی درنظر گرفته شده تا رفع ابهام درخواست کننده باشد.
    با تشکر صمیمانه

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در صورت تمایل جهت بررسی دقیق شرایط شما و همچنین مشاوره رایگان، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  11. لاهیجی گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.
    شرایط زندگی در مجارستان برای یک دانشجو که قصدداشته باشه درکنار تحصیل،کارهم بکنه،خوبه یا خیر؟
    کمترین و بیشترین هزینه ای که بابت شهریه و تهیه مایحتاج زندگی باید پرداخت کنه ،حدودا چقدره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز البته پاسخ دقیق به سؤالتان به شرایط فردی شما نیز بستگی دارد.
      شما دوست عزیز می توانید جهت آگاهی از هزینه ها و مشاوره رایگان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.
      همچنین مطالعه مقاله مزایای تحصیل در مجارستان 2022 نیز به شما پیشنهاد می شود.

  12. امیر هوشنگ گفت:

    سلام
    میخواستم راجب اقامت دائم بپرسم؟!
    آیا میتوانم از طریق خرید ملک اونجا اقامت دائم دریافت کنم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز این پروسه نیاز به گذراندن زمان خاص و شرایط خاص دارد.
      پیشنهاد میکنیم جهت آگاهی و مشاوره رایگان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  13. اکرم گفت:

    سلام.وقت شما بخیر.برای دریافت ویزای کشورمجارستان چه مقدار باید سرمایه اولیه داشاه باشیم و اینکه به زبان مجاری باید تسلط داشته باشیم یا زبان انگلیسی بلد باشیم کافیه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز امکان کار، تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در مجارستان وجود دارد.
      پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایطتان و آگاهی از هزینه ها از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  14. پرويز ملكى گفت:

    سلام عرض ادب
    من از تمامى مطالب مقاله حاضر بهره هاى بسيار بردم سوالاتى دارم كه ان شاالله با كارشناسان ارجمندتان دنبال خواهم كرد

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما می توانید جهت مشاوره رایگان، با مشاورین ما از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

  15. الفتی گفت:

    سلام.وقت شما بخیر.
    شرایط زندگی درمجارستان برای مدیر مدرسه با18سال سابقه کار به چه صورت هست،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.
      ضمنا مطالعه مقاله ثبت شرکت در مجارستان نیز می تواند برای شما مفید باشد.

  16. چمران گفت:

    سلام،وقت بخیر.خسته نباشین.
    وضعیت هزینه های زندگی در مجارستان به تومان درشهر دبرسن و سگد به چه شکله؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز پیشنهاد می کنیم جهت مشاوره تخصصی و آگاهی از هزینه ها از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  17. شفقتی گفت:

    سلام،وقت شمابخیر.عذرمیخوام برای زندگی در بوداپست،حداقل چه میزان سرمایه نیازه؟ازلحاظ شرایط شغلی و هزینه های جانبی باید حداقل چه میزان درآمدی داشته باشیم که بتونیم یک زندگی در حدمعمول داشته باشیم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز در متن مقاله تا حدودی به این موارد اشاره شده است.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی و همچنین آگاهی از هزینه ها از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  18. مهرادی گفت:

    سلام.وقت بخیر…
    ممنون میشم راهنماییم کنین که هزینه های زندگی در مجارستان ،برای یک دانشجوی پسر با 29 سال سن کهدرحال حاضر در یک بوتیک مشغول به کاره،چه مقداره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایط شما و مشاوره تخصصی در این زمینه از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  19. فرمانداری گفت:

    سلام وقت بخیر.کشورمجارستان برای زندگی برای زوجی که هردو کارمندبانک هستن،باسرمایه ی حدودا 790میلیون تومان برای شروع ،خوبه؟
    اگرشرایط خاص دیگه ای هم داره میشه بفرمایید؟ممنونم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شرایط کلی شما مناسب می باشد اما بررسی دقیق جزئیات نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم جهت مشاوره رایگان و بررسی سایر شرایط شما از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  20. سونیا گفت:

    سلام،خسته نباشید،وقتتون بخیر.
    برای مهاجرت به مجارستان برای من که 17 سالم هست ،همراه داشتن پدر و مادرم الزامیه؟آخرین مدرک تحصیلی که بایدداشته باشم چیه؟
    ممنون

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      برای مهاجرت به مجارستان برای مقطع کارشناسی یا دوره زبان ابتدا باید هدف شما مشخص شود و شرایط شما بررسی شود
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  21. کامه گفت:

    سلام خوبین؟شرایط زندگی درآلمان بهتره یا مجارستان؟
    من 34 سالمه . مدرس شنا هستم.متاهل هستم و همسرم هم غریق نجات هستن 30سالشونه.
    ممنون میشم راهنماییم کنین باتوجه به شرایط سنی ما و شرایط کاریمون.

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      هر کدام از این کشورها مزایای خاص خودشان را دارند برای راهنمایی بیشتر
      با ما تماس بگیرید

  22. محمدی گفت:

    سلام.. من ۳۱ سالمه در رشته مهندسی حفاری نفت تحصیل کردم.و مدرک غواصی بین اللملی و جوشکاری زیر اب رو هم دارم . و پنج سال هم مدیر کارخانه بازیافت بودم ..و زبان انگلیسی رو هم در حد متوسط بلدم میخاستم بدونم با توجه به شرایطم راهی برای کار در اروپا هستش یا خیر

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز شرایط کلی شما مناسب می باشد اما بررسی دقیق جزئیات نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما برای مشاوره رایگان و گزینش بهترین مسیر برای شما، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  23. رضایی گفت:

    سلام.وقت بخیر
    برای مهاجرت مجارستان از چه راههایی میتونیم اقدام کنیم؟
    و اینکه امکانش هست که همسرم هم هممان از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنه برای همین کشور؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما در صورت واجد شرایط بودن، می توانید با مهاجرت کاری و یا تحصیلی به این کشور برای همسر خود ویزای همراه دریافت نمایید. اما بررسی دقیق شرایط شما و ایشان مورد نیاز است. لطفا اطلاعات خود را به صورت دقیق در اختیار ما قرار دهید.
      ضمنا مطالعه مقاله خرید ملک در مجارستان نیز می تواند برای شما مفید باشد.

  24. امیرحسین گفت:

    سلام .
    کشور مجارستان جزء شینگن است؟
    برای رفتن به مجارستان باید حتما زبان مجاری بلد باشیم یا زبان انگلیسی کفایت میکنه؟
    و اینکه هزینه ی خرید یک ملک80 متری در بوداپست حدودا چقدر میشه و کدوم مناطقش رو شما بیشترپیشنهاد میدید؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله امیر حسین عزیز این کشور یکی از کشورهای حوزه شنگن می باشد و امکان تحصیل و زندگی به زبان انگلیسی در آن وجود دارد.
      پیشنهاد می کنیم مقاله خرید ملک در مجارستان را با دقت مطالعه نمایید.

  25. مهدیاری گفت:

    سلام .برای کسی که ازطریق دوره زبان مخواد بره مجارستان، و بعداز اون برای اقامت و زندگی میخواد بمونه،شرایط زندگی در مجارستان چه جوریه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز کشور مجارستان مقصد مناسبی برای مهاجرت می باشد. اما بررسی دقیق شرایط شما نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای تحصیل در مجارستان 2022 را نیز مطالعه نمایید.

  26. صابر گفت:

    سلام،اگر بخوایم برای ادامه ی تحصیلی در مقطع دکتری درمجارستان اقدام کنیم،آیا این امکان وجودداره که خانوادمون رو هم بتونیم باخودمون ببریم ؟
    الان هزینه ی زندگی درمجارستان به تومان چقدره؟هزینه ی اجاره ی یک ملک حدودا 60 متری رو هم محبت میفرمایید که بگید ؟
    ممنونم.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله صابر عزیز امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد اما شرایط شما باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
      در متن مقاله تا حدودی به هزینه ها نیز اشاره شده است. شما می توانید جهت بررسی دقیق شرایط و هزینه ها از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.
      ضمنا مطالعه مقاله تحصیل دکترا در مجارستان می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

  27. کتایون گفت:

    سلام.خسته نباشید …
    معایب و مزایای زندگی در بوداپست را بفرمایید.
    هزینه ی زندگی در بوداپست به چه صورته؟چه کارهایی برای دانشجویانی که برای بوداپست اقدام میکنند وجودداره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      کتایون عزیز پیشنهاد می کنیم برای بررسی ذقیق هزینه ها از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین مؤسسه در ارتباط باشید.
      همچنین مطالعه مقاله مزایای تحصیل در مجارستان 2022 می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

  28. میلاد حاتمی گفت:

    سلام
    قصد اقدام برای دروهی زبان کالج اوسینا در مجارستان را دارم
    لطفا بفرمایید ادرس این کالج در مجارستان کجاست ؟
    و برای گرفتن پذیرش از این کالج میتونم از طریق موسسه ی شما اقدام بکنم
    ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله میلاد عزیز برای پذیرش در کالج اوسینا در مجارستان ما به شما کمک خواهیم کرد.
      پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  29. ناصر گفت:

    سلام
    برای اجاره ملک در مجارستان ،اجاره ی آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر چقدر است ؟آیا هزینه ی زندگی درمجارستان بیشتر از هزینه زندگی در تهران است؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      ناصر عزیز این موضوع به عوامل مختلفی اعم از نوع مسکن انتخابی، شیوه حمل و نقل، محله انتخابی و به صورت کلی سبک زندگی فردی بستگی دارد.
      شما می توانید جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  30. وحید گفت:

    سلام.وقتتون بخیر باشه .
    خواستم بپرسم ، ندانستن زبان مجاری برای مهاجرت به مجارستان منجر به ایجاد مشکلات زندگی در مجارستان میشود؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، مشکل چندانی در این زمینه نخواهید داشت.
      مطالعه مقاله خرید ملک در مجارستان نیز می تواند برای شما مفید باشد.

  31. منوچهر گفت:

    وقت بخیر.
    آیا برای گفتن ویزای کار برای مهاجرت به مجارستان نیاز به تسلط به زبان مجاری هست یا زبان انگلیسی کفایت میکنه؟؟؟؟؟؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز این موضوع به نظر کارفرما نیز بستگی دارد اما امکان پذیر است.
      پیشنهاد می کنیم مقاله کار در مجارستان را نیز مطالعه نمایید.

  32. شادی گفت:

    سلام.شنیدم
    بااگذراندن دوره ی زبان درمجارستان و گرفتن اقامت کاری،زندگی در مجارستان و اقامت امکان پذیره.آیاصحت داره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود شادی عزیز
      سلام بله امکان پذیر می باشد
      در خصوص راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  33. Nikbakht گفت:

    سلام. وقت بخیر
    ببخشید اگر دانشجویی اقدام کنیم
    هم باید مالیات پرداخت کنیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      در مجارستان خیر دانشجویان در مجارستان مالیات پرداخت نمی کنند

  34. Alizade گفت:

    سلام‌
    ببخشید مقطع کارشناسی کامپیوتر
    المان بهتره یا مجارستان ؟ پیشنهادتون چیه ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      علیرضا عزیز جهت پاسخ به سوال شما، بررسی دقیق شرایطتان اعم از سن، میزان آشنایی با زبان های خارجی، تمکن مالی، سوابق و رزومه تحصیلی و… مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم اطلاعات خود را به صورت کامل در اختیار ما قرار دهید.
      ضمنا مطالعه مقاله صفر تا صد تحصیل در آلمان نیز به شما توصیه می شود.

  35. یعقوبی گفت:

    روزتون بخیر.
    من لیسانس حسابداری هستم . ۲۸ سالمه .
    برای ادامه ی تحصیل میتونم اقدام کنم ؟
    هزینه ی تحصیل به چه صورته؟؟؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز این امکان برای شما وجود دارد. البته بررسی دقیق سایر شرایط نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان را نیز مطالعه نمایید.

  36. misan گفت:

    سلام‌ من لیسانس معماری دارم،میتونم واسه ارشد معماری داخلی اقدام کنم و ویزای تحصیلی بگیرم؟
    و اینکه برای ورودیِ دانشگاه چقدر پول نیاز دارم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان به شما توصیه می شود.
      در رابطه با هزینه های مورد نیاز، این موضوع با توجه به دانشگاه های مختلف متفاوت است.

  37. مهدي گفت:

    سلام
    من 45 سالمه
    مهندس مكانيك هستم و 20 سال سابقه در حوزه نيروگاه برق ونفت و گاز دارم.
    متاهل هستم و يك پس 17 ساله و يك دختر 10 ساله دارم.
    مي خواهم تا پايان سال جاري به اروپا مهاجرت كنم .بهترين روش مهاجرت كه پيشنهاد مي فرماييد چيست.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز پیشنهاد میکنیم مقاله اخذ اقامت اسلواکی با ثبت شرکت را مطالعه نمایید.

  38. Zahra گفت:

    سلام من دختر ۲۱ ساله هستم و دیپلم نرم افزار دارم سرمایه زیادی ندارم در حد ۴۰ ۵۰ تومن به نظرتون با چه راهی میتونم مهاجرت کنم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      زهرا عزیز چنانچه از نمرات و سوابق تحصیلی درخشان و سطح زبان بالایی برخوردار هستید، گزینه بورسیه های تحصیلی می تواند برای شما مناسب باشد.
      می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در بخش تماس با ما نیز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  39. حامد یزدانی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من 24سال دارم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مراقبتهای ویژه ICU از دانشگاه اصفهانم. می خواستم ببینم با دارایی 12000 دلار شرایط اقامت در مجارستان را دارم یا نه.

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      میتوانید به راحتی برای دوره های زبان آلمانی در مجارستان اقدام کنید .

  40. ابراهیم بهداروند گفت:

    سلام پسرم 27ساله قصد مهندسی صنایع دارد آشنا به زبان انگیلسی آیا با دو میلیارد سرمایه میتواند در مجارستان ویا یک کشور اروپائی اقامه کار وسرمایه گذاری بگیرد

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      میتوانید از طریق ثبت شرکت در اسلواکی اقدام کرده و اقامت اروپای خود را دریافت کنید.

  41. سیدحسین سادات گفت:

    یک فرد در یک ماه چقدر پول کار کرده میتواند مثلا کارگری

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      راه مناسب تر برای شما کسب اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه میباشد .

  42. الهام رضایی گفت:

    سلام . من دکتری عمومی داروسازی دارم و در ایران در سازمان غذا و دارو کار میکنم . همچنین داروخانه روزانه به اسم خودم دارم. با توجه به این در کشور مجارستان واسه رشته من کار هست؟ در چه حیطه ایی میتونم فعالیت کنم؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      به راحتی از طریق ثبت شرکت در مجارستان میتوانید مشغول به کار شوید .

  43. حمید مرادبیگی گفت:

    سلام بنده ۵۴ ساله و همسرم ۵۲ ساله وپسرم ۲۴ ساله قصد مهاجرت دارم خودم دارای سابقه حسابداری ۲۷ سال و کارشناسی مدیریت صنعتی دارم
    آیا امکان مهاجرت به کشور دیگر را دارم
    در ضمن پسرم دارای مدرک تعمیرات موبایل و همسرم دارای مدرک خیاطی میباشند

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط شما بهترین راه اخذ اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت اسلواکی میباشد

  44. Hamed گفت:

    سلام
    من یک معلم با۸سال سابقه متأهل و صاحب یک فرزند دوساله هستم.خانمم هم کارشناسی پرستاری دارند.
    می خواستم شرایط مهاجرت به مجارستان را بدونم که ایا امکان مهاجرت هست؟ و آیا کشور دیگری برای مهاجرت بهتره یا همین مجارستان خوبه؟
    حدود یک میلیارد سرمایه نقدی دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      با توجه به بودجه شما بهتر است از طریق اجاره ملک ترکیه یا خرید ملک ترکیه اقدام کنید برای کسب اقامت برای خود و خانواده خود میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید .

  45. بابک گفت:

    سلام من با مدرک اموزشگاه ارایشگری مردانه میتونم ویزای کار بگیرم برای مجارستان

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      میتوانید از طریق دوره های زبان آلمانی در مجارستان زبان آلمانی خود را تقویت کنید و سپس از طریق آسبیلدونگ آلمان اقدام مهاجرت کاری به آلمان کنید .

  46. محمدرضا گفت:

    سلام عرض ادب. بنده 40ساله و همسرم 40ساله دیپلمه هستم و 3تا دختر دارم. سرمایه ای حدود پنج میلیارد تومان دارم. میشه لطف کنید و پیشنهادتون رو بفرمایید؟ ممنون میشم

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      پیشنهاد ما به شما این است که از طریق سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر به شما پیشنهاد می شود تا با پر کردن فرم ارزیابی از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.

  47. لیلامحمدعلی گفت:

    سلام خانوم هستم ۳۵ ساله.با ۲ فرزند ۲ ساله و ۷ ماهه. با ۲۹۹ ملیون سرمایه خودم هم کارشناس ارشد مدیریت اجرایی هستم.آیا راهی برای اقامت دارم با دو فرزندم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز شما می توانید با تحصیل دوره زبان فرانسه اقامت کاری در کشور فرانسه و بعد هم اقامت داعم دریافت نمایید.

  48. عماد گفت:

    سلام
    من 46 ساله دکترا دارم و همسرم 40 ساله متخصص حوزه بانک های اطلاعاتی
    هر دو، زبان انگلیسی رو خوب میدونیم

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      باتوجه بع شرایطتان به شما پیشنهاد می شود تا با ثبت شرکت در اسلواکی یا خودحمایتی اسپانیا اقدام به مهاجرت نمایید

  49. رویا گفت:

    سلام. خانم هستم ۳۵ سال . با دو فرزند . با مدرک دیپلم و تا حدی وارد به زبان انگلیسی.. با ۵۰۰ میلیون برای ادامه ی تحصیل میتونم اقدام کنم.؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      بسته به شرایط مختلف متقاضیان ما توصیه میکنیم که شما حتما با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان استفاده فرمایید در ضمن برای تحصیل دوره زبان آلمانی مجارستان و تحصیل دوره زبان فرانسه در فرانسه میتوانید اقدام کنید و با بودجه ای که فرمودید شرایط را دارا هستید .

  50. زهرا گفت:

    سلام من یه خانوم با دوتا دختر ۲۰و۱۸سال هستم میخوام مهاجرت کنم وسرمایه زیادی ندارم درزمینه آرایشگری هم ده سال سابقه کاردارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. فرزانه افتخاری گفت:

      سلام و عرض ادب
      رزومه شما باید به صورت تخصصی تر بررسی شود. می توانید برای اجاره ملک در ترکیه اقدام کنید.برای بررسی دقیقتر رزومه شما می توانید فرم ارزیابی رایگان پر کرده تا با شما تماس گرفته شود.

  51. فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من یک معلم ابتدایی هستم میخاستم بدونم از چه طریقی میتونم به مجارستان مهاجرت کنم؟ایا امکانش هست؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب
      شرایط شما باید بطور کامل بررسی شود تا بتوانیم بطور تخصصی راهنماییتان کنیم.اما شما میتوانید با مطالعه ی مقاله ی دوره ی زبان در مجارستان آشنایی بیشتری با این کشور پیدا کنید.

  52. شهرام گفت:

    درود فراوان
    من 42 سالمه و دارای مدرک لیسانس هستم و در حال حاضر دوره شبرینی پزی و نانوایی هم گذراندم وهمسرم هم 37 ساله و طراح ناخن هست و ودارای یک فرزند 1 ساله هستیم و حدود 1میلیارد سرمایه نقدی داریم
    برای ساکن شدن و گرفتن اقامت دایم ایا مجارستان مناسب هست و انجا شغلی با این تخصصات خودمون هست و میشه زندگی نسبتا راحتی کرد؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      باتوجه به شرایطتان به شما توصیه می شود تا از طریق ثبت شرکت در اسلواکی اقدام به مهاجرت نمایید.

  53. S2 گفت:

    سلام فوق لیسانس مهندسی کشاورزی سازه های آبی از دانشگاه شیراز و ۳۱ ساله هستم سه سال سابقه کار دارم در زمینه رشته و حدود ۱۰۰میلیون سرمایه دارم آیا شرایط اقامت دارم

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      در صورت داشتن سایر شرایط مورد نیاز گزینه های ویزای تحصیلی، دوره زبان و ویزای جستجوی کار میتواند برای شما مناسب باشد. جهت بررسی شرایط خود با موسسه تماس بگیرید.

  54. M گفت:

    سلام خسته نباشید همسرم دیپلم رشته فنی(ماشین ابزار تولید قطعات مختلف از جمله قطعات خودرو) دارند و چندین سال سابقه کار مفید و خودم هم20سالمه دیپلم تجربی دارم وقصد ادامه تحصیل در اروپارو دارم
    از چه راهی بهتر هست اقدام کرد؟ ویزای زبان مجارستان امیدی هست؟
    ایاشغل همسرم در مجارستان یا المان طرفدار داره؟ امیدی هست؟
    وسوال دیگه اینکه بهتره رشته ای بخونمو لیسانس بگیرمو بعد اقدام کنم یا اینکه با دیپلم میشه رفت؟

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      برای شما امکان اقدام از طریق ویزای دوره زبان در مجارستان وجود دارد
      همسر شما باید موفق به دریافت ویزای کار شود یا در صورت داشتن شرایط از طریق دوره زبان مجارستان برای ورود به اروپا و سپس پیدا کردن موقعیت شغلی استفاده کند.تخصص همسر شما مورد نیاز کشور آلمان است. جهت دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید.

  55. ايمان باقرزاده گفت:

    سلام آتش نشان هستم ٣٠سال سن متأهل با ٥سال سابقه مدرك مديريت عمليات امدادونجات چگونه براي مهاجرت اقدام نمایم؟

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      امکان اقدام مستقیم و اخذ ویزای کار در زمینه تخصصی که دارید آسان نیست. میتوانید از روش های جایگزین مانند دوره زبان در مجارستان راه ورود خود به اروپا را هموار نموده و از این فرصت برای پیداکردن موقعیت شغلی بهره مند شوید.

  56. Behroz گفت:

    سلام وقت بخیر من فوق لیسانس مدیریت دارم و کارمند سازمان امور مالیاتی ام و حسابداری فولم و تا 1 میلیارد هم سرمایه لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      شما شرایط اولیه برای اقدام از طریق روش های ویزایی مانند تحصیل و روش های اقامتی مانند ثبت شرکت یا تمکن مالی را دارید. توصیه میکنیم با موسسه تماس بگیرید تا کارشناسان ما با دریافت اطلاعت کاملتری به شما مشاوره دهند.

  57. مهدی گفت:

    سلام بنده پسر 21 ساله هستم
    کاردانی معماری دارم
    کارم تعمیرات تخصصی گوشی های ایفون هست .در بوداپست امکان شرایط کار در اونجا رو دارم که بتونم هزینه های تحصیل رو پرداخت کنم؟

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      در دوره زبان در مجارستان امکان کار دانشجویی برای شما وجود دارد اما اینکه مشخصا در زمینه تخصص خود موفق به پیدا کردن کار شوید، مشخص نیست.

  58. Pari گفت:

    سلام وقت بخیر خانم 30 ساله مجرد مهندس نرم افزار کامپیوتر و مدیر و موسس و مربی آموزشگاه مراقبت و زیبایی با 5سال سابقه هستم آیا شانس اخذ اقامت در مجارستان را دارم؟؟

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      لطفا مقاله دوره زبان در مجارستان را مطالعه بفرمایید.

  59. محمد گفت:

    سلام.
    33 سال دارم. مرد. مجرد. لیسانس تولیدات تلویزیون با تخصص انیمیشن هستم و مدرک فنی و حرفه ای نقاشی رو هم دارم.
    سابقه کاری محکمی – استخدام یا کار مداوم – ندارم! بصورت فری لنس بوده و چند نمونه کار نسبتا خوب دارم.
    برای مهاجرت چه روشی رو پیشنهاد میدید؟

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      توصیه میکنیم ویزای کار آلمان را مطالعه بفرمایید.

  60. سجاد گفت:

    با سلام
    فوق لیسانس مکانیک هستم و مدرک فنی و حرفه ای همه دورهای جوشکاری را دارم و شغل خانوادگیمون در زمینه فرش افشار هست همسرم هم لیسانس پرستاری دارد.چگونه برای اقامت اقدام کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید.باتشکر

    1. سهیلا یزدی گفت:

      با عرض سلام واحترام
      اگر دارای سابقه کاری مرتبط با مدرک دانشگاهی خود هستید امکان اخذ ویزای جستجوی کارآلمان برای شما وجود دارد. در غیر این صورت میتوانید از روش های اقامتی مانند ثبت شرکت و فعالیت در زمینه شغل خانوادگی خود یا سایر حرفه ها اقدام کنید.

  61. ناشناس گفت:

    ممنون. بسیار مفید بود

  62. ناشناس گفت:

    عالی بود

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18