100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل کارشناسی ارشد در چین (+✅ شرایط پذیرش 2024)

china Flag

با توجه به هزینه مناسب تحصیل و زندگی در چین و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تحصیل کارشناسی ارشد در چین مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. البته تاثیر مستقیم اعتبار جهانی دانشگاه های چین در افزایش توجه به تحصیل فوق لیسانس در این کشور را نباید نادیده گرفت. در این مقاله سعی کرده ایم منبعی کامل درباره شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین تهیه کنیم و به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. سوالاتی مانند:

  • تحصیل کارشناسی ارشد در چین چه مزایایی دارد؟
  • شرایط سنی تحصیل کارشناسی ارشد در چین به چه صورت است؟
  • آیا تحصیل کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در چین ممکن است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین کدام‌اند؟
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین چقدر است؟

✔️ بررسی شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین

تحصیل کارشناسی ارشد در چین به دلیل اعتبار جهانی دانشگاه های این کشور و شرایط مساعد تحصیل کارشناسی ارشد در چین مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. مناسب بودن هزینه تحصیل و در دسترس بودن بورسیه های تحصیلی از دلایل این توجه به شمار می روند. همچنین دانشگاه ها امکان تحصیل فوق لیسانس در چین به زبان انگلیسی را برای جمعیت دانشجویان بین المللی این کشور اضافه کرده اند. ما در این مقاله بر اساس معتبرترین منابع شرایط دوره کارشناسی ارشد در چین را بررسی کرده‌ایم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. اطلاعات کلی درباره چین

چین که در شرق آسیا واقع شده، نه تنها پرجمعیت ترین بلکه با دربرگیری 9.6 میلیون کیلیومتر مربع از وسعت کرده زمین، یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان است. 23 استان این کشور شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می کنند و اقلیم های مختلف را در بر می گیرند. چین در کنار رشته کوه هیمالیا، کویر تاکلاماکان را در نقشه خود دارد. 14هزار و 500 کیلومتر خط ساحلی در امتداد اقیانوس آرام به همراه رودخانه های بلند یانگ تسه و زرد، سرمایه های آبی این کشور را می سازند.

چین فرهنگ و سنت های متنوعی را در دل خود جای داده است و زندگی در این کشور علاوه بر اینکه فرصت تماشای جاذبه های طبیعی و تاریخی را به دانشجویان می دهد، امکان تجربه و آشنایی با فرهنگ گسترده را نیز برایشان فراهم می کند.

با ما همراه باشید تا مزایا و شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین را بررسی کنیم.

تحصیل کارشناسی ارشد در چین
Wai-Tan,-Shanghai,-China
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در چین

تحصیل کارشناسی ارشد در چین در رشته های مختلف از علوم ریاضی و مهندسی گرفته تا علوم انسانی امکان پذیر است و دانشجویان می توانند در شاخه مورد علاقه خود در برترین دانشگاه های چین مشغول به تحصیل شوند. از سری مزایای تحصیل فوق لیسانس در چین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تحصیل در دانشگاه هایی در سطح جهانی و با رتبه بالا:
    آموزش در دانشگاه های چین بر طبق استاندارد های جهانی و در بالاترین سطح انجام می شود. همچنین دانشگاه های این کشور از تکنولوژی های مدرن بهره مندند. همین عوامل رتبه دانشگاه های چین را در میان دانشگاه های جهان بالا برده و به مدارک دریافتی از این دانشگاه ها اعتبار جهانی بخشیده اند.
  2. مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در چین:
    در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان، هزینه تحصیل در چین ارزان و مقرون به صرفه است و دانشجویان با هزینه ای مناسب در هر ماه می توانند نیاز های زندگی خود را رفع کنند. بورسیه های تحصیلی نیز کمک بزرگی برای پرداخت این هزینه ها به شمار می روند.
  3. چشم انداز روشن برای آینده:
    فارغ التحصیلی در دانشگاه های چین و فعالیت های جانبی در این کشور منجر به قوی شدن رزومه تحصیلی و کاری دانشجویان می شود. آن ها می توانند با این رزومه از فرصت های شغلی در سرتاسر جهان بهره مند شوند.
  4. زندگی در طبیعتی متنوع و امکان سفر و ماجراجویی:
    چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان و با دربرگیری انواع شرایط آب و هوایی و تنوع جغرافیا، همواره امکان سفر و ماجراجویی را به دانشجویان می دهد و آن ها می توانند فرهنگ های مختلف را تجربه کنند.

3. شرایط سنی برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین

تحصیل کارشناسی ارشد در چین بسته به رشته تحصیلی دانشجو، بین 2 تا 3 سال زمان می برد و دانشجویانِ تا سن 35 سالگی می توانند برای ادامه تحصیل در چین در مقطع ارشد اقدام کنند.

البته حتی متقاضیانی که در گروه سنی 35 تا 40 سال قرار دارند، می توانند با داشتن شرایطی خاص و بررسی رزومه تحصیلی و کاری، فرصت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین را داشته باشند.

لازم به ذکر است محدودیت سنی برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین در برخی از دانشگاه های این کشور وجود ندارد.

4. سیستم آموزشی کارشناسی ارشد در چین

تحصیل فوق لیسانس در چین بسته به رشته دانشجویان به دو شکل کلی آموزش-محور و پژوهش-محور صورت می گیرد. رشته های ریاضی و مهندسی در میان متقاضیان تحصیل فوق لیسانس در چین محبوب ترند و رشته های علوم انسانی در نقطه مقابل قرار دارند.

به طور کلی تحصیل کارشناسی ارشد در تمامی علوم امکان پذیر است و متقاضیان می توانند در تمام زمینه های MSc، MA، MRes و MBA مشغول به ادامه تحصیل در چین شوند.

در ادامه مقاله با شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی آشنا خواهید شد. همراه ما بمانید.

تحصیل فوق لیسانس در چین
Shanghai,-China-(3)

5. تحصیل فوق لیسانس در چین به زبان انگلیسی

اگرچه زبان اصلی تحصیل فوق لیسانس در چین، چینی است، بسیاری از برنامه های این مقطع برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از جمله شاخه هایی که چنین فرصتی را فراهم می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. پزشکی.
  • 2. تجارت و بازاریابی.
  • 3. مهندسی.
  • 4. علوم کامپیوتر و تکنولوژی.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در چین به زبان انگلیسی را دارند، باید توانایی خود در این زبان را با ارائه مدارک معتبر مانند آیلتس و تافل ثابت کنند.

توجه داشته باشید که برای تحصیل فوق لیسانس در چین به زبان چینی باید در آزمون این زبان تحت عنوان  Hanyu Shuiping Kaoshi نمره قبولی کسب کنید.

6. رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در چین

رشته های متنوعی برای تحصیل کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های چین ارائه می شوند که از محبوب ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رشته تحصیلیدانشگاههزینه تحصیل (در سال – به دلار)
MBAدانشگاه فناوری جنوب چین6,198
مهندسی اطلاعات و ارتباطاتدانشگاه USTB5,237
روابط بین المللدانشگاه جیلین3,482
وکالتدانشگاه BIT5,014
پزشکیدانشگاه ووهان6,964
مهندسی مکانیکدانشگاه نانجینگ5,014

اگر به دنبال کسب اطلاعات در خصوص شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های چین و همچنین ویزای تحصیلی این کشور هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تحصیل کارشناسی ارشد در چین
Nanjing,-China
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی چین

اولین قدم برای اخذ پذیرش تحصیلی چین، انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی است. پس از گذر از این مرحله، دو روش کلی برای ثبت درخواست پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین وجود دارد:

  1. اقدام مستقیم از طریق دانشگاه انتخابی:
    استفاده از این روش برای افرادی مناسب است که به زبان چینی تسلط دارند و می توانند ارتباط لازم را برقرار کنند. نکته قابل توجه این است که ممکن است برخی دانشگاه ها کارمند مشخصی برای پاسخگویی و پیگیری کار شما نداشته باشند و همچنین درخواست پذیرش به طور مستقیم از دانشگاه، اقامت و اسکان دانشجو را تضمین نمی کند.
  2. اقدام از طریق سازمان CUCAS:
    سازمان CUCAS پورتال رسمی بین المللی دانشگاه های چین برای ثبت درخواست پذیرش دانشجویان است. اگرچه همه ی دانشگاه ها و موسسات آموزشی چین با این سازمان همکاری نمی کنند، متقاضیان می توانند به شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سایر دانشگاه های چین، برنامه ها، تسهیلات و خدمات رایگان آنها دسترسی داشته باشند و برای دریافت آنها درخواست دهند.

مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی چین عبارتند از:

  • 1. پاسپورت معتبر.
  • 2. مدرک کارشناسی.
  • 3. یک یا دو توصیه نامه.
  • 4. گواهی سلامت.
  • 5. مدرک زبان.

اخذ پذیرش تحصیلی چین هزینه ای بین 90 تا 150 دلار در پی دارد.

8. شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی چین

برای دریافت ویزای تحصیلی چین، پیش از هر چیز باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه انتخابی دریافت کرده باشید. سپس این نامه را به همراه سایر مدارک لازم به سفارت چین در کشور محل زندگی خود تحویل می دهید. این مدارک شامل موارد زیر می شوند:

  • 1. پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • 2. عکس.
  • 3. اصل و کپی نامه پذیرش تحصیلی.
  • 4. فرم های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی چین.
  • 5. مدرک تحصیلی و ریز نمرات (ترجمه رسمی).
  • 6. گواهی سلامت پزشکی.
  • 7. گواهی عدم سوء سابقه.

با توجه به مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در چین که بیش از 6 ماه است، نیاز به دریافت ویزای X1 خواهید داشت. همچنین پس از دریافت ویزا و ورود به خاک چین، 30 روز مهلت دارید تا برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنید.

تعداد دانشگاه های چین برای تحصیل کارشناسی ارشد زیاد است. در ادامه مقاله به معرفی برخی از بهترین آن ها می پردازیم.

تحصیل فوق لیسانس در چین
Guanlan-Lake-Huayi-Feng-Xiaogang-Film-Commune,-Haikou,-China

9. بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل کارشناسی ارشد

چین بیش از 2500 دانشگاه دولتی و خصوصی را در نقاط مختلف خود جای داده است که بسیاری از آن ها جایگاه بالایی در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان دارند. انتخاب درست برنامه تحصیلی و دانشگاه یکی از مهم ترین اقدامات برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین است. برخی از بهترین دانشگاه های این کشور که شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آن ها مساعد است، عبارتند از:

بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا یکی از مهم ترین و معتبر ترین دانشگاه های دولتی چین به شمار می رود. تحصیل در این دانشگاه بر پایه ی آموزش، تحقیق و نوآوری صورت می گیرد و بدین شکل دانشگاه چینهوا در راستای پیشرفت و رفاه مردم چین و جهان قدم بر می دارد. شاید برای رسیدن به همین هدف است که این دانشگاه 149 موسسه تحقیقاتی و 13 لابراتوار را در خود جای داده است.

تعامل دانشگاه چینهوا با غرب و فرهنگ های غربی، در مدرن شدن این دانشگاه تاثیر به سزایی داشته است و امروزه تمامی خدمات لازم را از خوابگاه های دانشجویی مجهز در شمال غربی پکن گرفته تا امکانات ورزشی به روز در محوطه های دانشجویی، در اختیار دانشجویان قرار داده است.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه چینهوا چین در شاخه های مختلف امکان پذیر است. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تجارت و مدیریت.
  2. خبرنگاری و رسانه.
  3. علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات.
  4. مطالعات محیطی و علوم زمین شناسی.
  5. وکالت.
  6. علوم اجتماعی.

بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه پکینگ

دانشگاه پکینگ که در سال 1898 تاسیس شد، یکی از مهم ترین مراکز آموزشی و تحقیقاتی چین به شمار می رود و با به روز ترین روش های تدریس، به آموزش علوم مختلف مانند علوم پایه و کاربردی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم پزشکی و مدیریت می پردازد. دانشگاه پکینگ همچنین بزرگترین کتابخانه آسیا را در خود جای داده است و دانشجویان ملی و بین المللی می توانند از مجموعه کامل کتاب ها، مجلات، مقالات و روزنامه های موجود در آن بهره ببرند.

متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه پکینگ چین می توانند در علوم مختلف مانند وکالت، تجارت و مدیریت، علوم انسانی و علوم اجتماعی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

هنوز دانشگاه های دیگری برای معرفی باقی مانده اند. با ما باشید.

تحصیل فوق لیسانس در چین
Canton-Tower,-Guangzhou,-China

بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه USTB

دانشگاه علوم و تکنولوژی پکن (USTB)، در سال 1952 تاسیس شد و امروزه پذیرای بیش از 27300 دانشجوست. این دانشگاه سخت کوشی در یادگیری، تحقیق و به کار بردن علوم را سنت خود قرار داده است و در شاخه های مختلف مانند مدیریت، علوم انسانی، اقتصاد و وکالت فعالیت می کند. در کنار رشته های ذکر شده باید گفت تمرکز اصلی دانشگاه USTB بر مهندسی و شهرت جهانی آن به رشته مهندسی متالوژی و علم مواد است به گونه ای که عنوان “مهد مهندسین آهن و فولاد” را به خود اختصاص داده است.

هدف پیشِ روی دانشگاه USTB حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش و تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشگاه های پژوهش-محور چین است.

بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه BIT

موسسه تکنولوژی پکن (BIT) بیشتر از 70 سال تجربه در آموزش دانشجویان ملی و بین المللی دارد. این دانشگاه که از 19 دانشکده تشکیل شده است، 196 برنامه تحصیلی را برای متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در چین ارائه می دهد. این دانشگاه برای جذب دانشجویان بین المللی بسیاری از برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه و همچنین بورسیه دولتی چین را در دسترس دانشجویان قرار می دهد. برخی از مهم ترین برنامه های تحصیلی دانشگاه BIT عبارتند از:

  1. تجارت.
  2. علوم انسانی.
  3. وکالت.
  4. هنر و طراحی.
  5. زبان های خارجی.
  6. مهندسی.
  7. اقتصاد.

بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه فودان

دانشگاه فودان که درسال 1905 تاسیس شد، امروزه یکی از پرجمعیت ترین دانشگاه های چین به شمار می رود. تمرکز این دانشگاه علاوه بر دانشجویان ملی که جمعیت 45000 نفری این دانشگاه را تشکیل می دهند، بر جذب دانشجویان بین المللی است. در راستای این هدف بسیاری از برنامه های تحصیلی ارائه شده در 4 پردیس این دانشگاه که در مرکز شانگهای قرار دارند، به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

اگر چه دانشگاه فودان به هنرهای لیبرال و پرورش دانشجویانی با درک کامل از آن توجه ای ویژه ای داشته، سعی کرده است تا تعادل را میان تمام علوم از فلسفه و اقتصاد گرفته تا مهندسی و پزشکی، رعایت کند. مهم ترین برنامه های ارشد این دانشگاه در رشته های تجارت، مدیریت و علوم اجتماعی ارائه می شوند.

جزئیات بیشتر درباره بهترین دانشگاه های چین را ادامه مقاله خواهید یافت. با ما باشید.

تحصیل کارشناسی ارشد در چین
Beijing,-China-(2)

10. رنکینگ جهانی بهترین دانشگاه های چین

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان تحصیل در چین، رتبه دانشگاه های این کشور در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان است. جدول زیر این اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهد داد:

دانشگاهرتبه جهانی (2024)
دانشگاه چینهوا25
دانشگاه پکینگ17
دانشگاه فودان50
دانشگاه ژجیانگ44
دانشگاه جیائو تونگ51
دانشگاه علوم و تکنولوژی چین137
دانشگاه نانجینگ141
دانشگاه ووهان194
دانشگاه تونگجی216
دانشگاه معمولی پکن272
دانشگاه BIT340
دانشگاه USTB436

11. دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در چین

دانشگاه های چین که مورد تایید وزارت علوم ایران در چین هستند، عبارتند از:

  • Hefei University of Technology
  • University of Science and Technology of China (Hefei)
  • Beihang University
  • Beijing Forestry University
  • Beijing Institute of Technology
  • Beijing Normal University
  • Beijing University of Chemical Technology
  • Beijing University of Posts and Telecommunications 
  • Central Academy of Fine Arts (صرفاً در رشته‌های هنر و طراحی)    
  • Central University of Finance and Economics (صرفاً در رشته‌ی اقتصاد)    

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین چقدر است؟ آیا بورسیه تحصیلی برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین در دسترس است؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله خواهید یافت.

Tianzifang,-Taikang-Road,-Dapuqiao,-Huangpu,-China
Tianzifang,-Taikang-Road,-Dapuqiao,-Huangpu,-China

12. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین ارتباط مستقیمی با دانشگاه انتخابی و رشته تحصیلی دانشجویان دارد. به عنوان یک تخمین کلی، هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین را می توان مبلغی بین 1,423 الی 8,880 دلار در سال دانست.

بورسیه های تحصیلی چین در کاهش این هزینه تاثیر چشگیری دارند.

می توان گفت MBA گران ترین رشته برای تحصیل فوق لیسانس در چین است تا جایی که هزینه آن در بهترین دانشگاه های چین به 4,116 تا 9,938 دلار در سال می رسد.

13. بورسیه تحصیلی چین در مقطع کارشناسی ارشد

تنوع بورسیه تحصیلی در چین یکی از عوامل بهبود دهنده شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین محسوب می شود. بورسیه دولتی چین به دانشجویان برتر در مقطع کارشناسی ارائه می شود و هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  1. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین (شهریه دانشگاه).
  2. هزینه زندگی.
  3. هزینه اسکان.
  4. هزینه بیمه.

بورسیه دولتی چین زیرشاخه های بسیاری دارد که متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در چین با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی خود، می توانند به مطالعه شرایط آن ها بپردازند.

14. هزینه زندگی در چین

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین تنها هزینه ای نیست که دانشجویان متقبل می شوند. زندگی در چین نیز هزینه هایی در پی دارد که در مقایسه با سایر کشورهای جهان ارزان تر است.

به طور کلی هزینه زندگی در چین را بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان می توانیم مبلغی بین 400 تا 500 دلار در ماه در شهرهای ارزان بدانیم. در شهرهای گران تر مانند پکن، شانگهای و شنژن این هزینه افزایش می یابد.

توجه داشته باشید هزینه اسکان دانشجویی بسته به انتخاب نوع اسکان (خوابگاه یا اجاره آپارتمان) بین 279.24 تا 1,244.69 دلار متغیر است.

در آخرین بخش از مقاله به بررسی کار دانشجویی و معایب تحصیل فوق لیسانس در چین می پردازیم.

Fenghuang,-Xiangxi,-China
Fenghuang,-Xiangxi,-China

15. شرایط کار دانشجویی در چین

کار دانشجویی در چین به طور کلی امکان پذیر نیست اما اخیرا دولت چین اجازه برخی کارهای پاره وقت را برای دانشجویان بین المللی صادر کرده است.

میانگین زمانی که دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل کارشناسی ارشد در چین کار کنند، 8 ساعت در هفته است و بدین طریق دانشجویان می توانند هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در چین را راحت تر پرداخت کنند.

برای دریافت مجوز کار دانشجویی خوب است پیش از هر چیز با دانشگاه خود در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را بر اساس قوانین دولت و دانشگاه، از آن ها جویا شوید.

16. معایب تحصیل کارشناسی ارشد در چین

قرار گرفتن در بین پر جمعیت ترین کشور جهان به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار آسانی نیست. اگرچه دانشگاه های چین دانشجویان بین المللی زیادی را مورد پذیرش قرار می دهند، جمعیت آن ها در برابر دانشجویان چینی کم به چشم می آید. بنابراین حس غربت و تنهایی می تواند در آن ها ایجاد شده و زندگی در چین را برایشان سخت کند.

همچنین برخی از شهرهای مهم چین مانند پکن از آلودگی زیادی رنج می برند و تحمل این مسئله برای دانشجویانی که تجربه آلودگی را ندارند، سخت خواهد بود.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت وفق یافتن دانشجویان با  شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در چین و زندگی در این کشور می تواند برای آن ها و ادامه مسیرشان در چین دردسر ساز شود.


سوالات متداول تحصیل کارشناسی ارشد در چین

✅ آیا تحصیل کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله! بسیاری از برنامه های تحصیلی مقطع فوق لیسانس در چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

✅ محدودیت سنی تحصیل کارشناسی ارشد در چین به چه صورت است؟

اکثر دانشگاه های چین دانشجویانِ زیر 40 سال را برای تحصیل کارشناسی ارشد می پذیرند.

✅ آیا برای تحصیل فوق لیسانس در چین به زبان چینی باید در آزمون خاصی شرکت کنیم؟

بله! قبولی در آزمون Hanyu Shuiping Kaoshi برای تحصیل کارشناسی ارشد به زبان چینی در چین الزامی است.

✅ برای تحصیل کارشناسی ارشد در چین به چه نوع ویزایی نیاز است؟

برای تحصیل فوق لیسانس در چین باید برای ویزای تحصیلی X1 چین درخواست بدهید.

✅ تحصیل کارشناسی ارشد در چین چقدر زمان می برد؟

تحصیل کارشناسی ارشد در چین بین 2 تا 3 سال طول می کشد.

جمع بندی

Conclusion

متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد در چین باید بدانند در برابر هزینه ی تحصیل مقرون به صرفه ای که می پردازند، مدرک تحصیلی را دریافت می کنند که در تمام جهان معتبر است. در حقیقت رتبه بالای دانشگاه های چین در رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و همچنین تحقیق محور بودن بسیاری از آن ها در مقطع ارشد منجر به این اعتبار می شود. بنابراین با تحصیل فوق لیسانس در چین نه تنها در هزینه های تحصیل و زندگی خود صرفه جویی می کنید بلکه در سطح بالایی آموزش می بینید. اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی با چشم اندازی روشن هستید، چین می توان مقصد مناسبی برایتان باشد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان