100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل پزشکی در فرانسه 2024 (+🩺شرایط و هزینه+مدارک و آزمون)

france Flag

فرانسه یکی از اولین کشورهایی است که در ذهن متقاضیان تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور نقش می بندد. در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعات لازم درباره تحصیل پزشکی در فرانسه را در اختیار این متقاضیان بگذرایم و مسیر حرکتشان را صیقل دهیم. از مهم ترین مباحث بررسی شده، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مراحل تحصیل پزشکی در فرانسه
  • تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی
  • بهترین دانشگاه های فرانسه برای تحصیل پزشکی
  • هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه
  • ویزای دانشجویی فرانسه

✔️ بررسی شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه یک فرصت بی نظیر برای دوست داران رشته پزشکی و متخصصان جهت ادامه تحصیل است. رشته پزشکی در فرانسه هر دو بخش تئوری و عملی را پوشش می دهد. فرانسه هر سال مقصد بیش از 18000 دانشجو از سراسر جهان است. یکی از دلایل این محبوبیت را می توان مناسب بودن هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه دانست. در این مقاله قصد داریم از صفر تا صد تحصیل پزشکی در فرانسه را بررسی کنیم و شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه را بر اساس معتبرترین منابع در دسترس شرح دهیم. همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل پزشکی در فرانسه
Eiffel-Tower,-Paris,-France

1. مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه چیست؟

متقاضیان رشته پزشکی باید بدانند در ازای فراهم کردن شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه، چه مزایایی دریافت خواهند کرد. در اینجا تنها برخی از مهم ترین مزایای تحصیل در فرانسه ذکر شده است.

  • هزینه مقرون به صرفه

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه مقرون به صرفه است. به گونه ای که عده ای دانشگاه های این کشور را ارزان ترین دانشگاه های سراسر اروپا برای تحصیل در رشته پزشکی می دانند. علاوه بر پایین بودن هزینه ها، دانشجویان ممتاز سراسر دنیا می توانند از بورسیه های تحصیلی فرانسه بهره مند گردند.

  • اعتبار جهانی

پیشرفت و قدرت علوم پزشکی فرانسه در سراسر جهان زبانزد است. برای اثبات این ادعا می توان به 13 جایزه نوبل تعلق گرفته به پزشکان و محققان فرانسه در زمینه پزشکی و فیزیولوژی اشاره کرد. همچنین بسیاری از کشفیات و اولین تجربه های پزشکی در این کشور به وقوع پیوسته است مانند کشف علت ژنتیکی سندروم داون یا اولین پیوند کلیه.

  • آموزش های تئوری و کاربردی

دانشجویان رشته پزشکی تمامی مباحث مورد نیاز برای کسب مهارت در شاخه تحصیلی خود را در دانشگاه های فرانسه یاد می گیرند. آن ها در کنار مباحث علمی و تئوری، ملزم به گذراندن ساعاتی مشخص در کلینیک ها و بیمارستان ها هستند.

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه
Tour-Bretagne,-Nantes,-France-3
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مراحل تحصیل پزشکی در فرانسه کدامند؟

یکی از ابتدایی ترین شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه آمادگی برای تحصیل طولانی مدت در مراحل مختلف و سخت کوشی است. به طور کلی تحصیل پزشکی در این کشور 3 مرحله دارد:

  1. PCEM
  2. DCEM
  3. DES

دانشجویان در پایان این دوره ها، مدرک دکترا در رشته پزشکی را دریافت خواهند کرد.

شرح این مراحل برای شروع و همچنین ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه را در ادامه مقاله بخوانید. همراه ما باشید.

2.1. دوره اول پزشکی فرانسه: PCEM

دوره اول تحصیل پزشکی در فرانسه که دو سال به طول می انجامد، در حقیقت دوره آماده سازی عمومی دانشجویان، بدون توجه به شاخه پزشکی انتخابی آنهاست. تمامی دانشجویان رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی ملزم به گذراندن این دوره هستند. پس از اتمام سال اول، جهت ورود به سال دوم و ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه، دانشجویان باید در یک آزمون نهایی رقابتی شرکت کنند.

توجه داشته باشید که دانشجویان تنها دو بار می توانند در آزمون نهایی سال اول این دوره شرکت کنند.

از میان کل دانشجویان شرکت کننده در این آزمون، سهمیه قبولی دانشجویانی با ملیت خارج از اتحادیه اروپا 8 درصد است.

تجربه نشان می دهد که تنها 15 الی 20 درصد از دانشجویان سال اول پزشکی قادر به ورود به سال دوم هستند.

2.2. دوره دوم پزشکی فرانسه: DCEM

این دوره 4 سال زمان می برد. در انتهای سال چهارم، پس از اتمام دوره و قبولی در آزمون های تئوری، دانشجویان می توانند برای ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه، وارد دوره بعدی شوند. این دوره علاوه بر از آموزش های تئوری، دوره های کارورزی در بیمارستان ها و حضور در سمینار ها را نیز در بر می گیرد.

در نهایت، پس از موفقیت در این دوره، دانشجویان با توجه به نمرات حاصل، می توانند تخصص مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه انتخاب کنند.

2.3. دوره سوم پزشکی فرانسه: DES

این دوره از دو بخش کلی پزشکی عمومی و سایر تخصص ها تشکیل شده است. دانشجویان با انتخاب یکی از این موارد تحصیل خود را به اتمام خواهند رساند. پایان هر دو بخش مدرک دیپلم مطالعات تخصصی DES را در پی دارد.

دانشجویان این امکان را نیز دارند تا با گذراندن تحصیلات تکمیلی به مدت دو سال، گواهی مطالعه تخصصی DESC را در برخی تخصص ها به دست آورند. پس از اتمام مراحل شرح داده شده و با ارائه یک تز پایانی، دانشجویان مدرک دکترای خود در رشته پزشکی را دریافت خواهند کرد.

در مرحله بعدی بررسی صفر تا صد تحصیل پزشکی در فرانسه، به سراغ شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه می رویم. همراه ما بمانید.

تحصیل پزشکی در فرانسه
Strasbourg,-France-3

3. مدت زمان تحصیل پزشکی در فرانسه چقدر است؟

8 سال تحصیل پزشکی، مدرک پزشکی عمومی را برای دانشجویان به همراه دارد. همچنین برای ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه و دریافت تخصص در شاخه های مختلف پزشکی و جراحی، این مدت زمان به 10 الی 12 سال افزایش می یابد.

4. شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه چیست؟

تحصیل پزشکی در فرانسه با مدرک دیپلم امکان پذیر است و در حقیقت یکی از شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه و دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور، ارائه مدرک دیپلم است. پس به عنوان شرایط سنی تحصیل پزشکی در فرانسه باید حداقل 18 ساله باشید.

همچنین تسلط به زبان فرانسوی یکی از ملزومات ثبت نام در دانشگاه های این کشور محسوب می شود. برای دریافت مدرک زبان فرانسوی می توانید دوره های زبان فرانسه را در مراکز خصوصی معتبر فرانسه بگذرانید.

داشتن مدرک معتبر زبان فرانسوی پیش از ورود به این کشور، شانس دریافت پذیرش تحصیلی فرانسه را افزایش می دهد.

5. آیا تحصیل پزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان ممکن است؟

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. در حقیقت متقاضیان تحصیل در این کشور، برای ثبت نام در دانشگاه های فرانسه باید یکی از مدارک دیپلم زبان فرانسوی DELF یا DALF را داشته باشند. این مدارک نشان دهنده مهارت و تسلط دانشجویان به زبان فرانسوی است. بنابراین ارائه مدرک زبان فرانسوی را می توان یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه دانست.

مدارک دیپلم زبان فرانسوی DELF یا DALF اعتبار دائمی دارند و در جهان شناخته شده اند.

برای دریافت مدرک زبان فرانسوی می توانید در آزمون های TCF/TFE نیز شرکت کنید اما به خاطر داشته باشید که این مدارک تنها 2 سال اعتبار دارند.

6. تحصیل پزشکی در فرانسه به زبان انگلیسی چه شرایطی دارد؟

زبان مورد نیاز برای رشته پزشکی در فرانسه، بسته به نوع دانشگاه انتخابی متفاوت است. تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی این کشور تنها به زبان فرانسوی امکان پذیر است و متقاضی برای تحصیل در این دانشگاه ها به مدرک زبان فرانسوی نیاز دارد.

این در حالی است که امکان تحصیل پزشکی در برخی از دانشگاه ها و کالج های خصوصی فرانسه به زبان انگلیسی وجود دارد. این امکان برای جذب دانشجو از سراسر جهان فراهم شده است. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه تور اشاره کرد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شرایط تخصص پزشکی در فرانسه چیست؟

اگر دوره پزشکی عمومی خود را در فرانسه گذرانده باشید یا مدرک پزشکی عمومی معتبر در این کشور را داشته باشید، می‌توانید برای تحصیل تخصص پزشکی در فرانسه اقدام کنید. دوره تخصص پزشکی در فرانسه بسته به شاخه انتخابی شما بین 3 تا 6 سال زمان می‌برد.

از جمله مهم ترین رشته های تخصص پزشکی در فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آناتومی و آسیب شناسی سلولی
  • تخصص بیماری های قلبی و عروقی
  • تخصص دیابت و بیماری های متابولیک
  • تخصص گوارش و کبد
  • ژنتیک
  • پزشکی هسته ای

به خاطر داشته باشید که برای پذیرش تخصص پزشکی در فرانسه باید:

  • مدارک زبان معتبر (مانند انگلیسی و فرانسوی) داشته باشید.
  • در آزمون ورودی تخصص پزشکی فرانسه یعنی ECN نمره قبولی کسب کنید.

بدون شک هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان است. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی کامل در این زمینه دریافت کنید.

تحصیل پزشکی در فرانسه

8. هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه چقدر است؟

به طور کلی دانشگاه های فرانسه از ارزان ترین دانشگاه های اروپا محسوب می شوند و هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه نیز مقرون به صرفه است. هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه را مبلغی بین 200 تا 15,000 یورو در سال می‌توان دانست.

دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه انتخابی شما در فرانسه، در میزان هزینه تحصیل رشته پزشکی در این کشور موثر است.

در جدول زیر نمونه هایی از هزینه های تحصیل تخصص پزشکی در فرانسه را ببینید:

تخصص های پزشکی در فرانسهبهترین دانشگاه های پزشکی فرانسهشهریه دانشگاه های پزشکی فرانسه (به یورو-سالانه)
بیولوژی سرطانUniversity of Bordeaux3,770
نوروساینسUniversity of Paris243
بهداشت، علوم زیستی و شیمی زندگیUniversity of Tours380

9. آیا بورسیه تحصیل پزشکی در فرانسه در دسترس است؟

بورسیه تحصیلی تاثیر به سزایی در حذف یا کاهش هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه دارد.

توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی فرانسه برای رشته پزشکی معمولا مختص دانشجویان ممتاز تحصیلات تکمیلی است. دانشجوی تمام وقت متقاضی ادامه تحصیل پزشکی در فرانسه، می تواند برای دریافت این بورسیه ها اقدام کند. درخواست دانشجو در کمیته ارزیابی دانشگاه ها مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید، بورسیه به او اعطا می شود.

دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه به خصوص برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا دشوار است. هر چه سطح نمرات و مدارک بالاتر باشد، شانس دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه افزایش می یابد.

بنابراین تحصیل رایگان پزشکی در فرانسه امکان‌پذیر است، اگر بتوانید از بورسیه های تحصیلی استفاده کنید. برای مثال می توانید به سراغ انواع بورسیه های دولتی فرانسه بروید.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه به چه صورت است؟ بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته پزشکی کدامند؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله بیابید.

Antibes,-France
Antibes,-France

10. شرایط اخذ پذیرش در فرانسه چیست؟

شرایط دریافت پذیرش پزشکی در فرانسه بسته به کشوری که در آن اقامت دارید، متفاوت خواهد بود. برای مثال دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا به طور مستقیم می توانند پذیرش دانشگاه های پزشکی فرانسه را به دست آورند. این در حالی است دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای تحصیل در فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی این کشور دارند.

برای دریافت پذیرش فرانسه باید:

  • دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • سایت دانشگاه را به دقت مطالعه نمایید.
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش را جمع‌آوری کنید.
  • مدارک خود را در تاریخ مقرر در سایت دانشگاه آپلود کنید.

11. بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته پزشکی کدامند؟

بهترین دانشگاه های فرانسه در زمینه تحصیل پزشکی نیز در میان برترین دانشگاه های دنیا، رتبه های بالایی را به خود اختصاص دارند. در ادامه به معرفی این دانشگاه ها می پردازیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی فرانسهرتبه موضوعی QS
دانشگاه سوربن (Sorbonne University)49
دانشگاه پاریس-ساکلی (Université Paris-Saclay)140
دانشگاه بوردو (University of Bordeaux)151-200
دانشگاه کلود برنارد لیون 1 (Université Claude Bernard Lyon 1)151-200
دانشگاه پی اس ال (Université PSL)151-200
دانشگاه اکس مارسی (Aix-Marseille University)201-250
دانشگاه مونپلیه (Université de Montpellier)201-250
دانشگاه لیل (Université de Lille)251-300
دانشگاه استراسبورگ (Université de Strasbourg)251-300
دانشگاه پل سابانتیه (Université Paul Sabatier Toulouse III)301-350

11.1. بهترین دانشگاه های پزشکی فرانسه: دانشگاه سوربن

دانشکده پزشکی Sorbonne Université به دنبال پاسخ به مسائل بهداشتی و مسائل مرتبط با سلامتی است. برای رسیدن به این هدف، این دانشکده دانشجویان را تشویق به تحقیق در حوزه های مختلف می کند. در حقیقت دانشکده پزشکی دانشگاه سوربن علاوه بر تربیت پزشکان و متخصصان، بر روی پرورش محققان در زمینه پزشکی تمرکز دارد.

رتبه 60 در رنکینگ جهانی یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دانشگاه در بین دانشجویان است.

دانشگاه های معتبر بسیاری در فرانسه رشته پزشکی را ارائه می دهند که با دو مورد از آن ها آشنا شدید. در ادامه به سراغ سایر این دانشگاه ها می رویم.

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه
Montmartre,-Paris,-France

11.2. برترین دانشگاه های پزشکی فرانسه: کالج پزشکی مون پلیه

کالج پزشکی مون پلیه فرانسه در قرن 12 تاسیس شد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه پزشکی جهان شناخته می شود. شاخه های پزشکی ارائه شده در این دانشگاه بالاست و از ارتوپدی گرفته تا گفتار درمانی را دربرمی گیرد. هر ساله نزدیک به 177 گواهینامه در تخصص های مختلف به فارغ التحصیلان اعطا می شود.

این دانشگاه با قدمت بالا و همچنین فراهم کردن به روز ترین تجهیزات برای تحصیل پزشکی، سنت و مدرنیته را در هم آمیخته است.

11.3. بهترین دانشگاه های پزشکی فرانسه: دانشگاه استراسبورگ

دانشگاه استراسبورگ با در بر گرفتن بیش از 4000 دانشجو و محقق در رشته های مختلف یکی از بهترین دانشگاه های فرانسه برای متقاضیان رشته پزشکی است. دانشجویان بین المللی نزدیک به 20 درصد از مجموع دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند.

11.4. برترین دانشگاه های پزشکی فرانسه: دانشگاه پزشکی مارسی

دانشکده پزشکی و پیراپزشکی (SMPM) دانشگاه مارسی در سال 2018 تاسیس شد. کلاس های متنوعی در زمینه داروسازی، پزشکی، توان بخشی و پرستاری در این دانشگاه برگزار می شوند.

این دانشگاه با داشتن 16 گروه تحقیقاتی در زمینه های مختلف، در بخش پژوهش نیز فعالیت می کند. برخی از مهم ترین زمینه های پژوهشی این دانشگاه عبارتند از:  

  1. بیماری های عفونی
  2. ژنتیک
  3. انکولوژی/ایمونولوژی
  4. علوم انسانی و اجتماعی
  5. بهداشت عمومی
  6. تصویر برداری پزشکی
  7. انسان شناسی

همچنین در اواخر سال 2019، تیم های تحقیقاتی فعالیت خود را در زمینه علوم اعصاب (neuroscience) آغاز کردند.

12. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران کدامند؟

بسیاری از دانشگاه های پزشکی فرانسه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  • Aix-Marseille University
  • Federal University of Toulouse midi
  • National Polytechnic Institute of Toulouse
  • Normandy University
  • Sorbonne University
  • University Burgundy
  • University Claude Bernard Lyon 1
  • University Lorraine
  • University de Versailles Saint Quentin En Yvelines
  • University Grenoble Alpes
Louvre,-Paris,-France-2
Louvre,-Paris,-France-2

13. شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه چیست؟

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال به طول می انجامد. اگر به دنبال کسب تخصص در شاخه ای خاص از دندانپزشکی مانند ارتودنسی باشید، این مدت زمان به 9 سال تغییر می کند.

برای ادامه تحصیل در زمینه جراحی دندان باید در آزمون ورودی شرکت کنید که به طور میانگین تنها 30 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون قبول می شوند.

13.1. مرحله اول دندانپزشکی فرانسه

این دوره ی دندانپزشکی در فرانسه سال های دوم و سوم تحصیل را در بر می گیرد. دانش پایه ی دندان پزشکی، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان، مطالعات دندان و فک مانند آناتومی و بیماری های عفونی دندان در این دوره آموزش داده می شوند. مهارت های دستی مرتبط با دندان پزشکی نیز در طی 4 هفته آموزش عملی و کارورزی جهت آشنایی با روش های مراقبتی، تقویت می شوند.

در پایان سال سوم تحصیل، دانشجویان مدرک دیپلم عمومی دندان پزشکی (DFGSO) را دریافت می کنند.

13.2. مرحله دوم دندانپزشکی France

سال های چهارم و پنجم تحصیل تشکیل دهنده این دوره هستند. سال چهارم شامل آموزش مباحث مقدماتی پیشرفته مانند بهداشت عمومی دندان، دندانپزشکی قانونی و بیهوشی می شود. ساختمان دانشگاه و بیمارستان طرف قرارداد آن محل برگزاری کلاس ها هستند.

پس از اتمام سال پنجم تحصیل، مدرک دیپلم پیشرفته دندانپزشکی (DFASO) به دانشجویان اعطا می شود.

13.3. مرحله سوم دندانپزشکی فرانسه

پس از اتمام موفقیت آمیز دوره دوم، دو انتخاب کلی پیش روی دانشجویان است. دانشجویان می توانند در یک دوره آمادگی یک ساله شرکت و مدرک جراحی دندان خود را دریافت کنند. انتخاب دیگر آن ها که در طی رقابت در سراسر فرانسه ممکن می شود، ادامه تحصیل برای دریافت تخصص در شاخه های جراحی اتودنسی (3 سال)، داروهای خوراکی (3سال) و جراحی دهان (4سال) است.

در خصوص مرحله سوم خوب است که به نکات زیر توجه کنید:
1. 90 درصد دانشجویان گزینه اول را انتخاب می کنند.
2. با انتخاب گزینه دوم علاوه بر دریافت مدرک دیپلم جراحی دندان فرانسه، دیپلم مطالعات تخصصی (DES) را نیز دریافت خواهید کرد.

14. هزینه زندگی در France چقدر است؟

علاوه بر هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه، باید به هزینه های زندگی در این کشور توجه کنید. هزینه زندگی در فرانسه با توجه به شهر محل اقامت دانشجو و همچنین عادت های زندگی او متفاوت است اما در تخمینی کلی این هزینه را برای یک فرد تنها 1,091.8 یورو در ماه می‌دانند.

اگر به دنبال جزئیات بیشتر در خصوص هزینه زندگی در فرانسه هستید، به جدول زیر دقت کنید:

نوع هزینه زندگی در فرانسهمبلغ هزینه زندگی در فرانسه (به یورو)
وسیله حمل و نقل (کارت یک ماهه)69.00
رستوران10.00 تا 60.00
قبوض172.75
اجاره خانه یک خوابه573.73 تا 776.57
امکانات رفاهی12.00 تا 32.90

دقت داشته باشید که شما می‌توانید با اسکان در خوابگاه یا داشتن همخانه از هزینه های خود بکاهید.

در آخرین بخش از مقاله، درباره ویزای تحصیلی این کشور خواهید خواند. با ما بمانید.

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه

15. چگونه به ویزای دانشجویی برسیم؟

بدون شک برای بررسی صفر تا صد تحصیل پزشکی در فرانسه، باید سری هم به ویزای دانشجویی این کشور بزنیم و بدانیم که یکی از شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه، داشتن ویزای دانشجویی این کشور است.

بنابراین پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه، باید برای دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید. دریافت این ویزا تقریبا 2 ماه زمان می برد.

ویزای تحصیلی فرانسه در دو نوع کوتاه مدت برای دوره هایی با مدت زمان کوتاه و بلند مدت مختص تحصیلات طولانی تر دانشگاهی ارائه می شود.

با ویزای بلند مدت دانشجو می تواند به مدت 6 ماه در فرانسه زندگی کند. پس از پایان این مهلت 6 ماهه، دانشجو بسته به شرایط دانشگاه باید برای آزمون ویزا درخواست بدهد و در صورت قبولی در این آزمون، می تواند کارت اقامت خود را برای ادامه تحصیل تخصص پزشکی در فرانسه دریافت کند.

از جمله مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. فیش واریزی هزینه ثبت درخواست ویزا
  • 2. فرم درخواست ویزا
  • 3. پذیرش یکی از دانشگاه های فرانسه
  • 4. گواهی سلامت متقاضی
  • 5. سوء پیشینه
  • 6. 2 قطعه عکس
  • 7. کپی صفحات پاسپورت
  • 8. توصیه نامه مرکز فرهنگی فرانسه

توجه داشته باشید که هزینه ثبت درخواست ویزای تحصیلی فرانسه تقریبا 100 یورو است. همچنین توصیه نامه مرکز فرهنگی فرانسه اثبات می کند که متقاضی دوره های لازم برای تسلط در زبان فرانسوی را گذرانده است.

16. آیا شرایط کار رشته پزشکی در فرانسه مناسب است؟

دانشجویان رشته پزشکی در فرانسه با 2 شکل از کار در این کشور مواجهند:

  • 1. کار همزمان با تحصیل پزشکی در فرانسه: شما می‌توانید به کار دانشجویی در فرانسه مشغول شوید و به صورت همزمان با تحصیل خود به 964 ساعت در سال کار بپردازید.
  • 2. کار پزشکی در فرانسه پس از پایان تحصیل: با اتمام دوره آموزشی خود و کسب مدرک پزشکی خود می‌توانید در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی مشغول به کاریابی شوید. با اشتغال در فرانسه می‌توانید به اقامت این کشور دست پیدا کنید.

خوب است بدانید که:
1. امکان کاریابی در کانادا نیز برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی در فرانسه وجود دارد.
2. میانگین درآمد پزشکان در فرانسه 9,530 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.


سوالات متداول تحصیل پزشکی در فرانسه

✅ تحصیل پزشکی در فرانسه چه مراحلی دارد؟

تحصیل پزشکی در فرانسه از 3 مرحله اصلی PCEM و DCEM و DES تشکیل می‌شود.

✅ مدت زمان تحصیل پزشکی در فرانسه چقدر است؟

8 سال تحصیل پزشکی، مدرک پزشکی عمومی را برای دانشجویان به همراه دارد.

✅ مدرک تحصیلی مورد نیاز تحصیل پزشکی در فرانسه چیست؟

تحصیل پزشکی در فرانسه با مدرک دیپلم امکان پذیر است.

✅ آیا شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد؟

تحصیل پزشکی در فرانسه بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست. اما متقاضیان می توانند در دوره های زبان فرانسه شرکت کنند.

✅ بهترین دانشگاه های فرانسه برای رشته پزشکی کدامند؟

دانشگاه سوربن، دانشگاه پاریس ساکلی و دانشگاه بوردو، سه دانشگاه برتر فرانسه هستند.

✅ هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در فرانسه مبلغی بین 200 تا 15,000 یورو در سال خواهد بود.

جمع بندی

Conclusion

اگر به دنبال تحصیل پزشکی در یک کشور با اعتبار جهانی و هزینه مقرون به صرفه هستید، فرانسه یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. شما با تحصیل پزشکی در فرانسه نه تنها با پرداخت هزینه‌ای مناسب به مدارکی معتبر در سطح جهان می‌رسید، بلکه فرصت ادامه تحصیل و گذراندن دوره تخصص پزشکی در این کشور را نیز با بالاترین کیفیت آموزشی خواهید داشت.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان