تحصیل هنر در آلمان 2024 (🎭 لیست بهترین دانشگاه + پذیرش)

تحصیل هنر در آلمان 2024 (🎭 لیست بهترین دانشگاه + پذیرش)

تحصیل هنر در آلمان می‌تواند شما را با کشوری کاملا فرهنگی آشنا کند که در آن توانایی توسعه‌ی استعدادهای‌تان را خواهید داشت. فارغ‌التحصیلان هنر در آلمان از آینده‌ی شغلی مناسبی در حیطه‌ی آموزش و رسانه‌های دیجیتال بهره‌مند می‌شوند و درآمد بسیارخوبی نیز خواهند داشت.

شما با خواندن این مقاله می‎‌توانید پاسخ سوالات خود را پیدا کنید. ازجمله‌ی این سوالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط تحصیل هنر در آلمان چگونه است؟
  • فرآیند اقدام برای تحصیل هنر در آلمان چه مراحلی دارد؟
  • تحصیل هنر در آلمان چقدر هزینه دارد؟
  • درآمد فارغ‌التحصیلان هنر در آلمان چقدر است؟
  • شرط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در آلمان چیست؟

✅ بررسی تحصیل هنر در آلمان

تحصیل هنر در آلمان فرصت ویژه‌ای برای دانشجویان خارجی است. شما با تحصیل در دانشگاه هنر آلمان آینده‌ی شغلی مناسبی خواهید داشت و می‌توانید درآمد بسیار خوبی داشته باشید و این درحالیست که هزینه تحصیل هنر در آلمان مناسب است! ما در این مقاله، شرایط تحصیل هنر در آلمان، و همچنین شرایط ادامه تحصیل مانند تحصیل دکتری هنر در آلمان را بررسی خواهیم کرد تا راهنمای جامعی برای علاقه‌مندان رشته هنر باشیم. ما به شما کمک می‌کنیم تا با اطلاع از شرایط تحصیلی آلمان، راهی مناسب برای مهاجرت تحصیلی به این کشور پیدا کنید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- مزایای تحصیل در آلمان

یکی از بهترین رشته های دانشگاهی در آلمان، رشته های هنری است. هنر خواندن در آلمان، به‌معنای کسب مدرک و دانش در کشوری است که منابع الهام‌بخش فراوانی دارد.
کوه‌ها، قلعه‌ها، خیابان‌ها و سنگ‌فرش‌ها؛ شهرهای کوچک و افسانه‌ای و شهرهای بزرگ و پرجنب‌وجوش، محیطی جذاب برای تحصیل در آلمان فراهم می‌آورد.
علاوه‌بر تمام منابع الهام‌بخش، کشور آلمان دارای سطح بالایی از آموزش است که این کشور را به مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. دانشگاه‌های آن در سطوح بالای علمی قراردارند و مدارک آنان نیز در سطح بین‌المللی پذیرفته‌شده است.

همچنین به خاطر داشته باشید که رشته های هنری متنوعی در آلمان ارائه می‌شوند و شما می‌توانید واجد شرایط تحصیل موسیقی در آلمان، تحصیل تئاتر، تحصیل سینما در آلمان و … مشغول شوید.

شرایط و هزینه تحصیل هنر در آلمان
Speicherstadt,-Hamburg,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- دلایل تحصیل هنر در آلمان

پشتیبانی بورسیه‌ی تحصیلی

ممکن است شما به‌عنوان یک دانشجو، برای ادامه تحصیل در رشته هنر در آلمان واجد شرایط کسب بورسیه باشید. دولت آلمان و بسیاری از موسسات دیگر، برای دانشجویانی که مایل به تحصیل رایگان رشته هنر در آلمان هستند، حمایت‌های مالی درنظر گرفته‌اند.
سازمان‌هایی مانند DAAD و Deutschlandstipendium خدماتی مثل وام دانشجویی و بنیادهای کوچک‌تری مانند BaföG، کمک‌های مالی دیگری را برای کاهش هزینه تحصیل هنر در آلمان به دانشجویان ارائه می‌دهند.
برای اطلاع از شرایط تحصیل هنر در آلمان به‌صورت رایگان و یا اطلاع از انواع مختلف بورسیه‌ی تحصیلی می‌توانید به وب‌سایت سازمان‌ها و یا دفتر خدمات بین‌الملل دانشگاه‌ها مراجعه کنید.

محیطی ایده‌آل برای هنرمندان

از دیگر مواردی که شرایط تحصیل در دانشگاه هنر آلمان را ویژه می‌کند، وجود تعداد زیاد گالری‌های هنری در شهرهای بزرگ آلمان مانند برلین، لایپزیگ و کلن است. گالری‌های هنری آلمان برای هنرمندان جوانی که دارای شرایط ورود به دانشگاه هنر در آلمان هستند یک فرصت است. این مکان‌ها برای دانشجویان تبدیل به یک نمایندگی و فضایی برای ارائه‌ی آثار می‌شود.

دیگر ویژگی تحصیل در این کشور این است که شما می‌توانید آثار خود را در معرض دید مجموعه‌داران آثار هنری دنیا قرار دهید. سالانه تعداد زیادی از این افراد برای بازدید از گالری‌ها آلمان، خود را به این کشور می‌رسانند.

فارغ از این موارد، یکی دیگر از دلایل شرکت در دانشگاه هنر آلمان این است که این کشور موزه‌های بسیار زیادی دارد و هنرجویان می‌توانند در آن‌ها به‌صورت پاره‌وقت مشغول‌به‌کار و نگه‌داری از آثار هنری شوند.
کشور آلمان با فضای فرهنگی مناسب، برای ارتباط‌گیری بین هنرمندان بسیار مناسب است و شما به‌عنوان یک دانشجوی هنر می‌توانید به‌خوبی تجربیات خود را افزایش دهید.

کشوری مقرون‌به‌صرفه

هزینه تحصیل هنر در آلمان، زندگی و اجاره، نسبت به کشورهای اروپایی دیگر پایین‌تر است. معمولا تحصیل در دانشگاه هنر آلمان هیچ شهریه‌ای برای شما به‌همراه ندارد. تنها هزینه‌ی قابل پرداخت، مبلغی برای انجام امور اداری است که برای هر ترم بیشتر از 250 یورو نخواهد بود.

پایین بودن هزینه تحصیل هنر در آلمان در کنار هزینه‌های کم زندگی در آلمان، این کشور را تبدیل به یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می‌کند. این ویژگی برای کسانی که شرایط پذیرش در رشته هنر در آلمان را کسب می‌کنند بسیار خوب است. هنرمندان در آلمان نیازمند اجاره‌ی فضاهای استودیویی هستند که می‌توانند به‌راحتی نسبت به پیدا کردن آن‌ها اقدام کنند.

یکی از دلایل پایین بودن هزینه‌ی تحصیل، نگه‌داشتن استعدادهای جوان و ایجاد فضایی برای رشد آن‌ها است.

تحصیل دکتری هنر در آلمان

3- بهترین دانشگاه‌های هنر آلمان

اگر به شرایط تحصیل هنر در آلمان فکر می‌کنید، لازم است با برترین دانشگاه‌های هنر این کشور آشنا شوید. برای تحصیل در هر مقطعی مثل تحصیل دکتری هنر در آلمان نیز بهتر است دانشگاه‌های برتر را بشناسید.
در این قسمت از مقاله، چندمورد از دانشگاه‌های برتر آلمان در حوزه‌ی هنر را به شما معرفی می‌کنیم:

دانشگاه‌های هنر در آلمان، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند. به‌عنوان مثال، دانشگاه هنر برلین برنامه‌های تحصیلی در رشته‌ی هنرهای زیبا شامل نقاشی، مجسمه‌سازی و رسانه‌های جدید در مقطع کارشناسی و در مقطع کارشناسی ارشد برنامه‌ای ویژه با تمرکز بر هنرهای زیبا برای معلمان هنر ارائه می‌کند.

به‌طور کلی، دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه هنر آلمان، برنامه‌های متفاوتی مانند لیسانس هنر و طراحی رسانه، طراحی محصول، ارتباطات بصری و دیگر برنامه‌ها را انتخاب کنند.

معمولا تمام دوره‌های کارشناسی در رشته‌ی هنر دارای مقطع ارشد نیز هستند که براساس مدرک لیسانس، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین کالج‌های هنرهای نمایشی آلمان دوره‌هایی در زمینه‌ی صدا و اپرا، بازیگری، طراحی صحنه، طراحی لباس و نمایش‌های موزیکال ارائه می‌کنند.

Berlin

4- شرایط تحصیل هنر در آلمان

شرط معدل برای تحصیل هنر در آلمان یکی از مواردی است که ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها وجود داشته باشد. شرایط سنی تحصیل هنر در آلمان نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

برای شرکت در دانشگاه های هنر در آلمان باید حداقل سن 18 ساله باشید.

اما به‌طور کلی شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان متفاوت است. دانشگاه‌های هنر برای سنجش استعداد متقاضیان خود، فرآیند گزینش گسترده‌ای را طی می‌کنند که اکثر این فرآیند مربوط به ارزیابی استعداد متقاضیان می‌شود.
اما شرایط معمول برای دریافت پذیرش به این شرح است:

  • استعداد هنری (کارنامه‌ی فعالیت‌های هنری شما)
  • مدرک ورودی دانشگاه (Abitur یا معادل آن)
  • تسلط به زبان آلمانی (برای مواردی که تدریس آلمانی دارند)
  • تسلط به زبان انگلیسی (برای مواردی که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند)
  • مستندات اولیه‌ی VPD توسط Uni-Assist برای دانشجویان خارجی

دقت داشته باشید که:
1. متقاضیان بین‌المللی ملزم به ارائه‌ی مدرک زبان هستند. این گواهی باید نشان دهد که متقاضی تا زمان ثبت‌نام در دانشگاه، سطح زبان لازم را خواهد داشت (حتی اگر در زمان درخواست، سطح موردنیاز را نداشته باشد.
2. در برخی موارد شرکت در کالج یا دوره foundation آلمان لازم است.

5- فرآیند درخواست به دانشگاه‌های هنر آلمان

معمولا دانشجویان برای ثبت درخواست باید به پورتال رسمی دانشگاه‌های مقصد مراجعه کنند.
روند معمول درخواست به دانشگاه‌ها به این روش است:

  1. تکمیل و امضای فرم درخواست در پورتال دانشگاه
  2. ارسال آنلاین یا پستی مدارک موردنیاز برای دانشگاه مقصد

6- مدارک لازم برای ثبت درخواست در دانشگاه‌های هنر آلمان

  • فرم درخواست
  • فایل رزومه و انگیزه‌نامه
  • مدرک مهارت زبان (انگلیسی یا آلمانی)
  • مستندات اولیه‌ی VPD توسط Uni-Assist
  • نمونه‌کارهای هنری
  • مدارک پرداخت هزینه‌ی ثبت‌نام

الزامات خاص مانند سطح مهارت زبان، مدارک موردنیاز یا الزامات نمونه‌کار، به دانشگاه‌ انتخابی برای مهاجرت به آلمان بستگی دارد!

پس از دریافت مدارک موردنیاز، دانشگاه‌ها با متقاضیان تماس می‌گیرند و درمورد پذیرفته شدن یا نشدن در مراحل پیش‌ثبت‌نام به آنان اطلاع می‌دهند. پس از آن ممکن است برای شرکت در آزمون ورودی رشته هنر در آلمان از آن‌ها دعوت شود. این آزمون احتمالا شامل یک آزمون عملی و مصاحبه‌ی تحصیلی خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه هنر آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- طول دوره‌ی رشته‌ی هنر در مقاطع مختلف

بسته به دوره‌ی تحصیلی شما، دریافت مدرک لیسانس 8 ترم یعنی 4 سال طول می‌کشد. برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد نیز برای بعضی دوره‌ها 2 ترم و برای بعضی دیگر 4 ترم زمان لازم است. تحصیل دکتری هنر در آلمان نیز معمولا 3 سال طول می‌کشد.

اولین شرط تحصیل دکتری هنر در آلمان یافتن یک استاد راهنما در دانشگاه موردنظر است. همچنین دانشجویان برای حضور در این دوره، نیازمند داشتن سوابق درخشان و سطح زبانی بالا هستند. سطح زبان انگلیسی باتوجه به نیاز دانشگاه نمره‌ی 7 آیلتس و برای زبان آلمانی نیز سطح B2 است.

8- هزینه تحصیل هنر در آلمان

باتوجه به قوانین دولتی تصویب‌شده در سال 2014، دانشگاه‌های دولتی آلمان هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و شما به‌عنوان دانشجو لازم است تنها هزینه‌ای حدود 250 یورو برای طی کردن مراحل اداری ثبت‌نام پرداخت کنید.

ایالت Baden-Württemberg تنها ایالتی‌ست که برای دانشگاه‌های دولتی خود شهریه دریافت می‌کند. دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا باید برای تحصیل در این ایالت حدود 1500 یورو در هر ترم پرداخت کنند.

دانشگاه‌های خصوصی آلمان به‌دلیل اینکه هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنند، برای هر ترم 3500 یورو از دانشجویان درخواست می‌کنند. البته این هزینه، وابسته به موسسه‌ی آموزشی متغیر است.

Munich-02,-Germany

9- آینده‌ی شغلی هنر در آلمان

تحصیل رشته‌های هنری در آلمان باعث کسب مهارت‌های علمی، عملی و نظری ویژه‌ای است که به شما فرصت توسعه‌ی استعدادها و ایده‌های‌تان را می‌دهد. همچنین شما می‌توانید نسبت به پیش‌برد پروژه‌های شخصی خود نیز اقدام کنید.
هنر خواندن در آلمان شما را با افراد مختلفی آشنا خواهد کرد که باعث رشد شما از نظر شخصی و حرفه‌ای خواهد شد. بسیاری از فارغ‌التحصیلان هنر به‌صورت شخصی مشغول به کار می‌شوند و با توجه به اهداف خود در زمینه‌ی آموزش هنر، گالری‌های هنر، انجمن‌ها و یا حتی رسانه‌های دیجیتال کار می‌کنند.
باتوجه به اقتصاد قدرتمند آلمان، هنرمندان می‌توانند توقع درآمد خوبی را در این کشور داشته باشند. افراد مشغول در صنایع خلاق نیز، کمک‎‌های بلاعوض مالی از دولت آلمان دریافت خواهند کرد.

10- درآمد فارغ‌التحصیلان هنر در آلمان

محدوده‌ی درآمد کسانی که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در آلمان کار می‌کنند، بین 1785 تا 5054 یورو در ماه است. این میزان دریافتی بسته به نوع فعالیت، شهر محل فعالیت و میزان تجربه‌ای که در این زمینه خواهید داشت بسیار متفاوت است.


پرسش‌های متداول تحصیل هنر در آلمان

✅ هزینه تحصیل هنر در آلمان چقدر است؟

از سال 2014 دانشگاه‌های دولتی آلمان، به‌جز هزینه‌ی 250 یورویی برای مراحل ثبت‌نام هزینه‌ی دیگری دریافت نمی‌کنند، اما تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، 3500 در هر ترم هزینه دارد.

✅ تحصیل دکتری هنر در آلمان چه شرطی دارد؟

شما برای مقطع دکتری باید مدارک و سابقه‌ی خوبی داشته باشید و بتوانید یک استاد راهنما در دانشگاه مقصد پیدا کنید.

✅ تحصیل در دانشگاه هنر آلمان در مقطع دکتری چقدر طول می‌کشد؟

تحصیل دکتری در دانشگاه‌های آلمان حدودا 3 سال زمان لازم دارد.

✅ از اصلی‌ترین شرایط پذیرش رشته هنر در آلمان چیست؟

داشتن استعداد هنری، مدرک ورودی دانشگاه، تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی و مستندات اولیه‌ی VPD توسط Uni-Assist برای دانشجویان خارجی از شرایط اصلی پذیرش است.

✅ درآمد فارغ‌التحصلان هنر در آلمان چقدر است؟

محدوده‌ی درآمد کسانی که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در آلمان کار می‌کنند، بین 1785 تا 5054 یورو در ماه است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل هنر در آلمان می‌تواند به شکوفایی استعدادهای شما کمک بسیاری کند. شما می‌توانید از گالری‌های بزرگ شهرهایی مانند برلین، لایپزیگ و کلن بازدید کنید و فضایی برای اشتراک کارهای هنری خود داشته باشید. شما می‌توانید با بزرگ‌ترین مجموعه‌داران هنری دنیا در این کشور ملاقات کنید و در نهایت درآمد خوبی از این رشته داشته باشید. همه‌ی این مزایا در حالیست که امکان تحصیل رایگان هنر در آلمان وجود دارد!

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

2 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. مریم ترابی گفت:

    سلام .توضیحاتتون عالی .جامع . و کافی بود .ممنون از سایت شما

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و روز بخیر
      ممنون از توجه شما 🙂

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18