تحصیل موسیقی در آلمان 2024 (🎼 درآمد+شرایط اپلای+دانشگاه)

تحصیل موسیقی در آلمان 2024 (🎼 درآمد+شرایط اپلای+دانشگاه)

تحصیل موسیقی در آلمان به دلیل اعتبار دانشگاه‌های این کشور و آینده‌ی روشنی که در انتظار فارغ‌التحصیلان است، رویای بسیاری از علاقه‌مندان این رشته‌ی هنری است. دانشگاه‌های متعددی در آلمان رشته‌ی موسیقی را در بالاترین سطح کیفی در برنامه تحصیل خود گذاشته‌اند و علاوه‌بر امکان تحصیل رایگان، به دانشجویان فرصت نمایش هنر و توانایی‌هایشان را می‌دهند. اگر شما هم دوست دارید مدرک موسیقی خود را از بهترین دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی آلمان دریافت کنید، با ما در این مقاله همراه باشید تا جزئیات بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم. ما در این مقاله به سوالات شما درباره رشته موسیقی در آلمان جواب می‌دهیم؛ سوالاتی مانند:

  • اپلای و دریافت پذیرش برای تحصیل موسیقی در آلمان چه شرایطی دارد؟
  • بهترین دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های موسیقی آلمان کدامند؟
  • چگونه به تحصیل رایگان موسیقی در آلمان بپردازیم؟
  • آینده و درآمد رشته موسیقی در آلمان چگونه است؟
  • مزایای تحصیل رشته موسیقی در آلمان چیست؟

✅ بررسی تحصیل موسیقی در آلمان

تحصیل موسیقی در آلمان متقاضیان زیادی دارد و دانشجویانی که به دنبال درجات بالای موسیقی‌اند برای تحصیل این رشته در آلمان درخواست می‌دهند. تحصیل رشته موسیقی در آلمان یکی از بهترین تصمیماتی است که یک دانشجو در زندگی تحصیلی خود خواهد گرفت. دلیل ارزشمندی این تصمیم این است که هر آموزشگاه موسیقی در آلمان، مهارت‌هایی را برای موفقیت در این رشته به شما ارائه می‌دهد که از نظر تئوری و عملی جایگاه ویژه‌ای دارند. تحصیل رایگان موسیقی در آلمان مانند دیگر رشته‌های تحصیلی، شرایط و مدارک خاصی نیاز دارد که در ادامه‌ی مقاله و ضمن اشاره به هزینه تحصیل موسیقی در آلمان، به آن خواهیم پرداخت.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل رایگان موسیقی در آلمان
Reichstag-Building,-Berlin,-Germany

1. چرا باید آلمان را برای تحصیل موسیقی انتخاب کنیم؟

کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل موسیقی در اروپا و مهم‌ترین مقاصد دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل موسیقی، دارای سطح گسترده‌ای از کیفیت‌هاست و بسیاری از موسسات عالی آن در جمع برترین دانشگاه‌های موسیقی جهان قرار دارند. تحصیل موسیقی در آلمان باتوجه به کادر علمی باتجربه و کاردانی که در اختیار دارد و برنامه‌های خاصی که برای دانشجویان درنظر می‌گیرد، می‌تواند فرصتی ویژه برای کسانی باشد که به‌دنبال راهی برای پیشرفت در مشاغل انتخابی خود در آینده هستند.

تحصیل رشته موسیقی در آلمان به این معناست که شما جزئی از مجموعه‌ای خواهید شد که بهترین هنرمندان و آهنگ‌سازان را پرورش می‌دهد. علاه‌برآن شما در محیطی فرهنگی زندگی خواهید کرد که از مردمی تشکیل شده است موسیقی گوش دادن را بلدند و ارزش آن را درک می‌کنند.

با تحصیل موسیقی در آلمان نه‌تنها از لحاظ حرفه‌ای که در زندگی شخصی خودتان هم پیشرفت خواهید کرد. با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید و در نهایت در زمینه‌ای که علاقه دارید، مشغول‌به‌کار می‌شوید.

خوب است بدانید که شرایط تحصیل در دانشگاه هنر آلمان برای علاقه‌مندان رشته موسیقی فراهم است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل موسیقی در آلمان چگونه خواهد بود؟

نخستین گام در کسب شرایط تحصیل موسیقی در آلمان گذر موفقیت‌آمیز از آزمون ورودی است و بعنوان کسی که درخواست تحصیل رشته موسیقی در آلمان را دارد از شما انتظار می‌رود که حداقل در یک ساز تخصصی، مهارت کافی داشته باشید.

علاوه‌براین شما باید شوروشوق حضور در آموزشگاه موسیقی در آلمان را داشته باشید؛ این ویژگی باعث می‌شود شما به‌راحتی بتوانید دوره‌های تئوری و عملی را مدیریت کنید.

همچنین برای دریافت پذیرش در آلمان باید استعداد موسیقایی خود را به اثبات برسانید. اهمیتی ندارد که درکدام کالج یا موسسه‌ی آموزشی درخواست پذیرش می‌دهید؛ اثبات استعدادتان یکی از اصلی‌ترین شرایطی‌ست که باید آن را رعایت کنید.

بنابراین مهم است که شرایط پذیرش کالج های آلمان را نیز داشته باشد.

امکانات و مزایای تحصیل موسیقی در آلمان را در بخش بعدی مقاله خواهید یافت. همراه ما بمانید.

آموزشگاه موسیقی در آلمان
Gräfenhainichen,-Germany

3. وقتی تبدیل به دانشجوی موسیقی شویم، چه امکاناتی خواهیم داشت؟

تبدیل شدن به دانشجوی موسیقی در آلمان به این معناست که شما از آموزش‌های تئوری و عملی برخوردار خواهید شد که شامل تاریخچه‌ی موسیقی، فن‌آوری‌های جدید، هماهنگی و تنظیم موسیقی است.

بسته به برنامه‌ی شخصی شما، امکان شرکت در روش‌های مختلفی از آموزش مانند سخنرانی‌ها، همایش‌ها، پروژ‌ها  و اجراها وجود خواهد داشت. این برنامه‌‎ها برای آن‌که بتوانید مهارت‌های خود را افزایش دهید بسیار مهم‌اند.

تحصیل موسیقی در آلمان این فرصت را به شما می‌دهد تا دوره‌هایی را پیدا کنید که بر طیف گسترده‌ای از موضوعات تمرکز می‌کنند، مانند پیانو که یکی از محبوب‌ترین سازها در آلمان است اما شما براساس اولویت‌هایتان می‌توانید در ساز یا زمینه‌ای خاص حائز تخصص شوید.

دوره‌های کارشناسی ارشد موسیقی در آلمان شامل دسته‌بندی‌هایی نظیر موسیقی معاصر، موسیقی اولیه، موسیقی مجالس یا جشن‌ها، مدیریت موسیقی و بسیاری موضوعات و شاخه‌های دیگر است.

در کشور آلمان، دانشجویانی که امتحان کنسرت خود را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارند به احتمال زیاد به موفقیت‌های بزرگی دست خواهند یافت.

4. دانشگاه‌های موسیقی در آلمان چه مزایایی دارند؟

تقریبا هر آموزشگاه موسیقی در آلمان دارای رتبه‌ی بالایی در سطح بین‌الملل است و اکثر آن‌ها برنامه‌های تبادلی برای دانشجویان خود ترتیب می‌دهند تا اطمینان پیدا کنند که تمام دانشجویان، دیگر مهارت‌ها را هم به‌خوبی فرا گرفته‌اند.

موسسات آموزش عالی مختلف در آلمان، روابط نزدیکی با تجارت دارند و به دانشجویان این امکان را می‌دهند که به‌راحتی بتوانند توانایی و استعداد خود را روی صحنه‌های مختلفی مانند کنسرت به‌نمایش بگذارند. چرا که درست مانند پذیرش برای تحصیل موسیقی در آلمان، ورود به بازار کار موسیقی در آلمان فضایی بسیار جدی، حرفه‌ای و رقابتی دارند و از این نظر، دانشجویان دانشگاه‌های موسیقی آلمان دارای فرصت‌های ویژه‌ای خواهند بود.

اگر می‌خواهید با بهترین دانشگاه ها و آموزشگاه های موسیقی در آلمان آشنا شوید، بخش بعدی مقاله را از دست ندهید.

5. بهترین دانشگاه های موسیقی در آلمان کدامند؟

برخی از بهترین دانشگاه های موسیقی آلمان عبارتند از:

شرایط تحصیل موسیقی در آلمان

راجع‌به دانشگاه موسیقی کلن چه می‌دانید؟

این دانشگاه موسیقی از موسسات آموزش عالی دولتی در آلمان است که در سال 1925 تاسیس شده و یک پردیس شهری در کلن دارد. این دانشگاه در یکی از کلیدی‌ترین مناطق شهر کلن واقع و از دانشگاه‌های کوچکی تشکیل شده است که ظرفیت آن‌ها تنها 2000 دانشجوست.

دانشگاه موسیقی کلن در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دوره‌های آموزش موسیقی و رقص برگزار می‌کند و شرایط درخواست به این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌هاست و مدارکی نظیر آن‌ها نیاز دارد که می‌توانید برای آن اقدام کنید.

هنوز دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی مانهایم، یکی از بهترین آموزشگاه های موسیقی در آلمان برای معرفی باقی مانده است. پس با ما بمانید.

دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی مانهایم چه ویژگی‌هایی دارد؟

دانشگاه مانهایم در سال 1971 تبدیل به یک آموزشگاه دولتی شد. این دانشگاه از طریق روابط نزدیکی که با دانشگاه‌های پیشرو در سراسر جهان دارد، مانند پیوندی بین دانشگاه‌های برتر عمل می‌کند که دو مورد از این دانشگاه‌ها، دانشگاه ییل آمریکا و دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی‌ است. علاوه‌براین‌ها، روابط بین دانشجویان و اساتید در این دانشگاه بسیار گسترده است و رویدادهای منظمی مانند تور ارکستر دانشجویی متحد دانشگاه سئول و دانشگاه مانهایم در آلمان و ایالات متحده‌ی آمریکا برگزار می‌شود.

در این دانشگاه سازهای ارکستر، سازهای کیبوردی، صدا (اپرا و کنسرت) و رهبری ارکستر و گروه کر تدریس می‌شود.

این رشته‌ها برای دانشجویان در 10 ترم و برای مطالعات معلمان آموزشگاه موسیقی و معلم‌مان آزاد در 8 ترم برگزار می‌شود. همچنین دوره‌ی کارشناسی ارشد آموزش تک‌نوازی در 4 ترم و آموزش سولیست در 8 ترم تدریس خواهد شد.

شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل موسیقی در آلمان چگونه است؟ پاسخ سوالات خود درباره تحصیل در آلمان را در بخش بعدی مقاله بیابید.

Teufelsberg-in-Berlin

6. شرایط پذیرش تحصیل موسیقی در آلمان چگونه است؟

دریافت پذیرش در دانشگاه‎ های موسیقی آلمان ممکن است چالش‌های بسیار زیادی داشته باشد چرا که این موسسات شرایط و مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای پذیرش دانشجویان دارند و حتی بسیاری از آن‌ها، تعداد کمی دانشجو را می‌پذیرند.

اساسا برای تحصیل موسیقی در آلمان باید نتایجی استثنائی از خودتان نشان دهید. البته اگر آمادگی لازم برای پشت‌سر گذاشتن مراحل دریافت شرایط تحصیل موسیقی در آلمان را کسب کنید، قبولی در دانشگاه‌ها دور از دسترس نیست!

توجه کنید که شما باید اطلاعات کافی درمورد شرایط پذیرش در دانشگاه موردنظر خود داشته باشید چرا که معمولا آزمون‌های استعدادیابی یک‌سال پیش از شروع دوره برگزار می‌شوند.

مدارک موردنیاز برای ارائه‌ی درخواست پذیرش کدامند؟

  • 1. نتایج آزمون استعداد
  • 2. انجام آزمون کتبی یا شنیداری
  • 3. مدارک لازم برای زبان انگلیسی (بسته به نوع برنامه‌ی تحصیلی شما)
  • 4. مدارک لازم برای زبان آلمانی (بسته به نوع برنامه‌ی تحصیلی شما)
  • 5. به‌رسمیت شناختن مدارک دانشگاه‌های قبلی
  • 6. ویزا، اجازه‌ی اقامت، مدارک اثبات مالی (درصورت لزوم)
  • 7. نشان دادن انگیزه‌ی کافی برای تحصیل موسیقی
  • 8. داشتن دانش پایه به صورت عملی و نظری در شاخه‌ای خاص از موسیقی

ما در بخش بعدی مقاله شرایط تحصیل رایگان موسیقی در آلمان و برآوردی از هزینه تحصیل این رشته را ارائه می‌دهیم.

Speicherstadt,-Hamburg,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه تحصیل موسیقی در آلمان چقدر است؟

شما می‌توانید شرایط تحصیل رایگان موسیقی در آلمان را کسب کنید، به‌شرطی‌که در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز دولتی پذیرش شوید؛ در این‌صورت نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت و تنها مبلغی که باید بپردازید، یک هزینه‌ی اداری برای هر ترم است که معمولا بیش از 100 تا 350 یورو برای هر ترم نخواهد بود.

خوب است بدانید که امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان در منطقه Baden-Württemberg وجود ندارد. دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا که در این منطقه درس می‌خوانند، باید مبلغی به عنوان شهریه بپردازند که عموماً بیشتر از 3000 یورو در سال نیست.

هزینه تحصیل موسیقی در آلمان برای دانشگاه‌های خصوصی متفاوت است و شما باید مبلغی بین 2000 تا 8000 یورو در سال پرداخت کنید که این هزینه بسته به موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید و مقطع تحصیلی تغییر خواهد کرد. پیش از ثبت‌نام در دانشگاه‌های خصوصی آلمان، مطمئن شوید که تمام شرایط پرداختی آن را مطالعه کرده‌اید و چیزی از قلم نیفتاده است!

بورسیه های تحصیلی به پرداخت این هزینه‌ها کمک می‌کنند.

8. هزینه زندگی در آلمان

چه دانشجوی پزشکی باشید چه دانشجوی موسیقی، با هزینه زندگی در آلمان مواجهید. پس باید با آگاهی از آن برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید.

در یک بررسی کلی، هزینه زندگی دانشجویی را که تنها در آلمان زندگی کند، حدود 850 تا 1200 یورو در ماه تخمین زده‌اند. البته این مبلغ هزینه اسکان دانشجو را شامل نمی‌شود و ممکن است بر اساس عادت‌های زیستی دانشجو یا شهر محل تحصیل او تغییر کند.

خوب است بدانید که لایپزیگ یکی از شهر های ارزان آلمان برای تحصیل هنر است.

جزئیات بیشتر درباره هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را در جدول زیر بیابید:

عنوان هزینه هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
1. رستوران و مواد غذایی 50 تا 150 یورو
2. حمل و نقل ماهانه 30 تا 90 یورو
3. قبوض 237.01 یورو در ماه
4. امکانات تفریحی 12.00 تا 34.11 یورو
5. اجاره خانه یک خوابه 627.79 تا 829.38 یورو در ماه
هزینه تحصیل موسیقی در آلمان

در آخرین بخش از مقاله به سراغ آینده رشته موسیقی در آلمان و درآمد حاصل از آن می‌رویم. از اینکه همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

9. بازار کار رشته‌ی موسیقی در آلمان چگونه است؟

به‌طور کلی دانشجویان که به تحصیل موسیقی در آلمان پرداخته‌اند، پس از فارغ‌التحصیلی در چند زمینه می‌توانند مشغول‌به‌کار شوند؛ مشاغلی مانند:

  • 1. تدریس خصوصی موسیقی
  • 2. کار در کنسرواتور
  • 3. دستیار تولید
  • 4. آهنگ‌سازی
  • 5. کار در صداوسیما

10. درآمد یک موزیسین در آلمان چقدر است؟

شما با کار در حوزه موسیقی در آلمان درآمد خوبی به دست خواهید آورد. معمولا شاغلین در آلمان ماهانه حدود 3700 یورو درآمد کسب می‌کنند اما این مبلغ برای یک هنرمند شناخته‌شده در آلمان چیزی در حدود 77000 یورو در سال خواهد بود.

میزان حقوق یک موزیسین در سطح متوسط در کشور آلمان بین 35000 تا 55000 یورو در سال است.


پرسش‌های متداول تحصیل موسیقی در آلمان

✅ آیا امکان تحصیل رایگان موسیقی در آلمان وجود دارد؟

بله! شما با تحصیل موسیقی در دانشگاه‌های دولتی یا دریافت بورسیه می‌توانید به رایگان در آلمان درس بخوانید.

✅ بهترین دانشگاه‌ها و آموزشگاه های موسیقی در آلمان کدامند؟

دانشگاه موسیقی کلن و دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی مانهایم از بهترین آموزشگاه های موسیقی آلمانند.

✅ شرایط تحصیل موسیقی در آلمان چگونه است؟

تسلط به یک ساز و اثبات توانایی و استعداد از مهم‌ترین شرایط تحصیل موسیقی در آلمان است.

✅ مباحث آموزشی رشته موسیقی در آلمان چیست؟

این مباحث شامل آموزش‌های تئوری و عملی شامل تاریخچه‌ی موسیقی، فن‌آوری‌های جدید، هماهنگی و تنظیم موسیقی می‌شود.

✅ درآمد فارغ‌التحصیلان رشته موسیقی در آلمان چقدر است؟

حقوق متوسط یک موزیسین در آلمان بین 35000 تا 55000 یورو در سال است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.7/5 - (16 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

هنر و موسیقی می‌توانند در دانشگاه‌های آلمان به درستی پرورش یافته، به نمایش دربیایند پس اگر می‌خواهید مهم‌ترین سالن‌های آلمان و اروپا را برای خود کنید، تحصیل موسیقی در آلمان انتخابی درست برای شماست. شما تنها با اثبات توانایی‌ها و تسلط خود به یک ساز مشخص، واجد شرایط دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه‌های موسیقی آلمان می‌شوید و با فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه‌ها، بازارِ کار موسیقی آلمان شنوای موسیقی شما خواهد بود. پس تحصیل رایگان موسیقی در آلمان را از دست ندهید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

10 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. سلام گفت:

    من ساز نی میزنم و صدای خیلی خوبی دارم چه سازهایی مد نظر هست

    1. سوگل غلامی گفت:

      با سلام و احترام
      در آلمان برای نوازندگان سازهای مختلف فرصت های زیادی وجود دارد و معمولا نیاز به تسلط در ساز مورد نظرتون را دارید و همچنین آزمون ورودی دارد
      شما میتوانید بهترین دانشگاه های موسیقی جهان را هم بررسی نمایید.

  2. فرهاد گفت:

    سلام وقت بخیر .کدوم یک از دانشگاه های المان ساز سنتی تنبک رو تدریس میکنن؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      دریاره این موضوع می‌تونید با واحد آموزش دانشگاه مورد نظرتون تماس بگیرید و اطلاعات کاملی رو از اونها دریافت کنید.

  3. پارسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    آیا اگه مدرک لیسانس از دانشگاه علمی کاربردی باشه تفاوتی توی مسیر بورسیه شدن میذاره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      بطور کلی، دانشگاهی که از اون مدرک گرفتید اهمیت چندانی نداره و نمرات کسب شده توسط شما مهمه؛ اما ممکنه بعضی از دانشگاه‌های آلمان به دانشگاه شما هم توجه داشته باشند.

  4. محمد گفت:

    تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان امکان پذیر هست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و روز بخیر
      بله اکثر دوره‌های کشور آلمان در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می‌شن ولی در دوره‌های بالاتر مثل ارشد و دکتری ممکنه اینطور نباشه
      بهتره مقاله تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی بخونید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

  5. ساره صمدی گفت:

    با سلام
    امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آلمان با گذرندان دوره ی زبان آلمانی با پرداخت هزینه ی این دوره وجود دارد یا خیر؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و روز بخیر
      بله دانشگاه های دولتی آلمان امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی رو فراهم کردند. البته بهتره ابتدا دانشگاه مقصدتون رو انتخاب کنید و با بخش بین الملل دانشگاه تماس بگیرید و در جریان جزئیات شرایط پذیرش دانشگاه قرار بگیرید. مطالعه مقاله تحصیل در آلمان به زبان آلمانی می‌تونه اطلاعات خوبی در اختیارتون بده.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18