100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان 2024 (✅ شرایط ویزا+هزینه+مدارک)

france Flag

فرانسه همیشه با تقاضای بالایی از سمت دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌هایش مواجه است اما نکته‌ی دردسرساز برای بسیاری از این دانشجویان مسئله زبان است. تحصیل به زبان فرانسوی یا انگلیسی در فرانسه برای بسیاری از دانشجویانی که مدرک زبان ندارند آسان نیست! خبر خوب است که شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد و حتی دوره‌های معتبر زبان در این کشور برگزار می‌شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا شرایط کامل تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان را شرح داده، پاسخگوی سوالات شما باشیم؛ سوالاتی همچون:

  • برای تحصیل در فرانسه به چه مدارک زبانی نیاز داریم؟
  • شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چگونه است؟
  • آیا تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی بدون آیلتس امکان‌پذیر است؟
  • هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان کدامند؟

✅ بررسی تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان دغدغه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. خبر خوب برای این دسته از متقاضیان این است که شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد و این شرایط محدود به مدرک زبان فرانسوی نیست. به عبارت دیگر حتی اگر شما بخواهید به تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی مشغول شوید، محدود به ارائه مدرکی مانند آیلتس نیستید هرچند که ارائه مدارک زبان شانس شما را برای اخذ پذیرش و ویزا افزایش می‌دهد. همچنین در نظر داشته باشید که در نگاهی کلی هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان با هزینه تحصیل با ارائه این مدرک چندان تفاوتی ندارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا از صفر تا صد ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان حرف بزنیم و دوره های زبان فرانسه را معرفی کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه یک رویای دور از دسترس نیست و امکان اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور وجود دارد. فرانسه با ارائه بالاترین سطح کیفیت آموزش و پژوهش توانسته است 4 دانشگاه خود را در لیست 100 دانشگاه برتر جهان بر اساس رتبه بندی معتبر QS در سال 2024 قرار دهد.

اطلاعاتی جامع و کلی از تحصیل در فرانسه را در جدول زیر بخوانید:

جمعیت دانشجویانبهترین دانشگاه (بالاترین رتبه QS)بهترین شهر دانشجویی
بیش از 350000 نفرUniversité PSLپاریس (با رتبه 6 در بین بهترین شهرهای دانشجویی جهان)
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مدارک لازم برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی و فرانسوی

اگر به دنبال تحصیل در فرانسه هستید، از نظر زبانی 3 حالت اصلی پیشِ روی شما قرار داد:

  • تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی
  • تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی
  • تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان
تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

تمرکز اصلی این مقاله بر تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان است اما خوب است پیش از آن اشاره‌ای به شرایط دو حالت اول داشته باشیم:

تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی

تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی ایده‌آل‌ترین حالت برای مهاجرت به این کشور است اما باید در نظر داشته باشید که برای این روش مهاجرتی باید مدارک زبان فرانسوی را در لیست مدارک خود قرار دهید. مهم‌ترین مدارک های زبان فرانسوی برای تحصیل در فرانسه عبارتند از:

  • مدرک اولیه زبان فرانسه (DILF: The Initial French language diploma)
  • دیپلم مطالعات زبان فرانسه (DELF: The Diploma in French Language Studies)
  • دیپلم زبان فرانسه پیشرفته (DALF: The Advanced French Language Diploma)

خوب است بدانید که برای دوره تحصیلات تکمیلی در فرانسه به مدرک DELF یا DALF نیاز دارید.

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی

برای جذب هرچه بیشترِ دانشجویان بین‌المللی و بهبود شرایط تحصیل برای آن‌ها، بسیاری از بهترین دانشگاه های فرانسه بیش از 1000 برنامه را به زبان انگلیسی ارائه داده‌اند. اگر قصد شرکت در این برنامه‌ها یا به عبارت دیگر تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی را دارید، به مدرک معتبر زبان نیاز خواهید داشت.

مهم‌ترین مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی آیلتس است. شما باید حداقل نمره 6 را در آزمون آیلتس کسب کنید تا واجد شرایط تحصیل در فرانسه شوید اما در برخی دانشگاه ها شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان آیلتس وجود دارد و شما می‌توانید سایر مدارک زبان معتبر را جایگزین کنید؛ به عنوان مثال:

  • TOFEL
  • TOEFC
  • C1 Academic
  • PTE Academic

در ادامه به سراغ اصل مطلب یعنی شرایط ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدارک زبان می‌رویم. همراه ما باشید.

Place-de-la-Gare-du-Sud,-Nice,-France
Place-de-la-Gare-du-Sud,-Nice,-France

3. شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در فرانسه، امکان اخذ پذیرش بدون ارائه مدارک زبان (انگلیسی/فرانسوی) است. اما چه کسانی شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان را دارند؟

در پاسخ باید بگوییم:

  • دانشجویانی که زبان رسمی کشورشان انگلیسی است.
  • دانشجویانی که مقطع پیش از مقطع تحصیلی انتخابی برای تحصیل در فرانسه را به زبان انگلیسی گذرانده‌اند.
  • دانشجویانی که در دوره های زبان فرانسه شرکت می‌کنند.

برای تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان در ابتدا باید به سایت دانشگاه های این کشور مراجعه کنید. سپس در مراحل و مدارک پذیرش تحصیلی، توضیحات مرتبط با مدرک زبان را بخوانید. دانشگاه های متعددی خصوصاً در مقطع ارشد امکان تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان را فراهم کرده‌اند.

دقت داشته باشید که وقتی از تحصیل بدون مدرک زبان حرف می‌زنیم، همچنان تسلط به زبان را در نظر داریم. در واقع اگر شما هیچ شناختی از زبان انگلیسی یا فرانسوی نداشته باشید، تحصیل در این کشور غیرممکن خواهد بود. نه تنها از نظر شرایط تحصیل رسمی فرانسه، بلکه به صورت فردی شرکت در کلاس‌های درس درکی برای شما نخواهد آورد.

4. بهترین دانشگاه های برای تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان

همانطور که گفتیم بسیاری از دانشگاه های فرانسه شرایط تحصیل بدون مدارک زبان را فراهم کرده‌اند. برخی از این دانشگاه ها برای تحصیل در فرانسه عبارتند از:

در ادامه شما را با دوره های زبان فرانسه آشنا می‌کنم. همراه ما باشید.

Port-Lympia,-Nice,-France
Port-Lympia,-Nice,-France

5. دوره زبان فرانسه

یکی از راه‌های تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان، یادگیری زبان در این کشور است! در فرانسه دوره های زبان با توجه به سن و مدارک متقاضیان ارائه می‌شود. این دوره‌ها عموماً 1 سال به طول می‌انجامد و هزینه ای بین 1000 تا 2000 یورو در پی دارد.

شما با شرکت در دوره زبان فرانسه:

  • مدارکی معتبر دریافت می‌کنید.
  • مسیر خود برای ادامه تحصیل در فرانسه را هموار می‌کنید.
  • رزومه‌ی خود برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را بهبود می‌بخشید.

به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای دوره زبان آسان نیست و عموماً توصیه می‌شود که دانشجویان بین‌المللی زبان فرانسوی را پیش از اقدام برای مهاجرت به این کشور یاد بگیرند.

6. پذیرش از بهترین دانشگاه های فرانسه بدون مدرک زبان

اگر قصد تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارید، باید مسیر خود را با آگاهی پیش ببرید. یعنی:

  • ابتدا از طریق سایت دانشگاه ها ببینید کدام دانشگاه رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر شما را بدون دریافت مدرک زبان ارائه می‌دهد.
  • سپس از هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان در دانشگاه انتخابی خود مطمئن شوید و ببینید آیا از پس شرایط مالی برخواهید آمد یا خیر.
  • در مرحله بعد در سایت دانشگاه به دنبال تاریخ ثبت درخواست پذیش بگردید.
  • اکنون که مقصد تحصیل و تاریخ اپلای را یافته‌اید، باید در زمان مقرر مدارک خود را ثبت کنید و در نهایت منتظر نتایج بمانید.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در فرانسه به ویزای تحصیلی نیاز دارند. دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان آسان نیست و همیشه کسانی که مدرک زبان فرانسوی / انگلیسی را در رزومه خود دارند، شانسشان برای اخذ ویزا از سفارت فرانسه نیز بیشتر است.

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدارک زبان را دارید، باید:

  • از سفارت فرانسه در کشور محل زندگی خود وقت بگیرید.
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدارک زبان را آماده کنید.
  • در تاریخ مشخص به سفارت بروید و مراحل ثبت درخواست ویزا را طی کنید.
  • در انتظار اعلام نتایج سفارت بمانید.

به خاطر داشته باشید که اخذ ویزای تحصیلی برای دوره زبان که پیش‌تر معرفی کردیم نیز آسان نیست.

هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان چقدر است؟ آیا امکان اخذ بورسیه بدون مدرک زبان در فرانسه وجود دارد؟ پاسخ سوالات خود را در بخش بعدی مقاله بیابید.

ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان
montpellier

8. هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

هزینه تحصیل در فرانسه به عوامل مختلفی مانند مقطع، رشته و دانشگاه محل تحصیل در این کشور وابسته است اما باید در نظر داشته باشید که زبان تحصیل نیز بر این هزینه موثر است. به عبارت دیگر تحصیل در فرانسه به زبان فرانسوی ممکن است به رایگان پیش برود اما برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی باید شهریه بپردازید.

در نظر داشته باشید که شهریه دانشگاه های خصوصی فرانسه از شهریه دانشگاه های دولتی این کشور بیشتر است و بسیاری از برنامه هایی که امکان تحصیل بدون مدارک زبان را دارند، در دانشگاه های خصوصی ارائه می‌شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه را 150 تا 650 یورو و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور را 5000 تا 30000 یورو در سال می‌دانند.

دقت کنید هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان در کالج های دولتی (دوره زبان) را می‌توان مبلغی بین 1000 تا 2000 یورو در هر ترم تحصیلی دانست. به خاطر داشته باشید که امکان اخذ بورسیه حتی برای برنامه هایی که بدون نیاز به مدرک زبان ارائه می‌شود، وجود دارد.

9. بورسیه تحصیلی فرانسه

یکی از راه‌های اصلی کاهش هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان و حتی با مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی، دریافت بورسیه است. بورسیه های متعددی در فرانسه در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار دارد که شرایط تحصیل را برای آن‌ها آسان و دغدغه مالی را از ذهن آن‌ها حذف می‌کند.

این بورسیه ها می‌توانند هزینه تحصیل، هزینه زندگی، هزینه سفر، بیمه و … را پرداخت کنند و میزان کمک آن‌ها از نظر مالی به دانشجویان وابسته به شرایط و قوانین بورسیه و شرایط خود دانشجو است.

از جمله مهم‌ترین بورسیه های تحصیلی فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه اراسموس +
  • بورسیه تحصیلی پاریس
  • بورسیه امیل بوتی
هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان
The-Louvre-Museum-pyramids

10. هزینه زندگی در فرانسه

دانشجویان بین‌المللی همواره باید در نظر داشته باشند که علاوه‌بر هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان، باید هزینه زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند خصوصا اگر موفق به اخذ بورسیه نشده باشند یا بورسیه آن‌ها هزینه زندگی در فرانسه را پوشش ندهد.

هزینه زندگی در فرانسه وابسته به شهر محل تحصیل شماست و هر چه این شهر بزرگ‌تر و مدرن‌تر باشد، هزینه های آن هم بالاتر می‌رود. در تقریبی کلی و بدون احتساب هزینه اسکان می‌توان گفت یک دانشجوی تنها در فرانسه به 921.1 یورو در ماه نیاز دارد.

در جدول زیر درباره این هزینه ها توضیح بیشتری داده‌ایم:

نوع هزینهمبلغ هزینه (به یورو)
رستوران و مواد غذایی0.70 تا 60
کارت حمل و نقل ماهانه61.00
قبض170.45
تفریح و سرگرمی11 تا 32.88
اجاره خانه یک خوابه578.31 تا 714.33

11. کار دانشجویی در فرانسه بدون مدرک زبان

یکی از راه های پرداخت هزینه زندگی و حتی بخشی از هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان، کار دانشجویی در این کشور است. بر اساس قوانین فرانسه هر دانشجو تنها می‌تواند 964 روز در سال مشغول به کار همزمان با تحصیل در این کشور باشد. در واقع هر دانشجو می‌تواند به اندازه 60 درصد حداکثر ساعت کاری مجاز در فرانسه کار کند.

پس می‌توان ادعا کرد با مجوز کار دانشجویی، شما ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدارک زبان را دریافت می‌کنید و همزمان در این کشور مشغول به کار نیز می‌شود.

در آخرین بخش از مقاله به سراغ مزایا و معایب تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان می‌رویم. از اینکه همراه ما بودید، نهایت سپاس را داریم.

12. مزایا و معایب تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان انگلیسی / فرانسوی مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال در این روش شما محدود به ارائه مدرک زبان و سختی و زمان‌بر بودن یادگیری زبان نیستید اما در عوض در فرانسه خصوصاً در شهرهای کوچک به دلیل بلد نبودن زبان فرانسه به دردسر خواهید خورد.

همچنین اگرچه کیفیت آموزش در دانشگاه هایی که امکان تحصیل بدون مدرک زبان را فراهم کرده‌اند بالاست، شما با نداشتن مدرک زبان انتخاب‌های خود را محدود می‌کنید.

به خاطر داشته باشید که امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد اما همواره کسانی که مدارک زبان را در رزومه خود قرار می‌دهند، شانس بالاتری برای ویزا شدن خواهند داشت.

شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

پرسش‌های متداول تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان

✅ آیا امکان تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان وجود دارد؟

بله! برخی دانشگاه های فرانسه شرایط تحصیل بدون مدارک زبان فرانسوی یا آیلتس را فراهم کرده‌اند.

✅ هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چقدر است؟

هزینه تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان وابسته به دانشگاه شماست و ممکن است از 170 یورو تا 30000 یورو در سال متغیر باشد.

✅ چگونه ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان را دریافت کنیم؟

برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون مدرک زبان باید سفارت فرانسه مراجعه کنید و مدارک خود را تحویل دهید. دقت کنید که شانس اخذ این ویزا زیاد نیست.

✅ شرایط تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان چگونه است؟

برای تحصیل در فرانسه بدون مدارک زبان باید از یکی از دانشگاه های ارائه دهنده این برنامه ها پذیرش بگیرید. دقت کنید که اگرچه مدرک زبان ندارید، باید به زبان تحصیل مسلط باشید.

✅ برای تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی به چه مدارکی نیاز داریم؟

تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی عموماً با ارائه مدرک آیلتس انجام می‌شود.

جمع بندی

Conclusion

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در فرانسه، امکان تحصیل به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی است و دانشجویان در حالی از این مزیت برخوردارند که حتی امکان تحصیل بدون مدرک زبان را هم دارند. بسیاری از بهترین دانشگاه‌های فرانسه بدون دریافت مدرک زبان به شما پذیرش می‌دهند و شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و حتی اخذ بورسیه در این دانشگاه‌ها درس بخوانید. دقت داشته باشید که ممکن است شانس شما در مرحله بعدی مهاجرت تحصیلی به فرانسه یعنی مرحله اخذ ویزای تحصیلی بدون داشتن مدرک زبان کم شود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان