تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان 2024(+ ✅ دانشگاه فنی+دانشکده)

تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان 2024(+ ✅ دانشگاه فنی+دانشکده)

مونیخ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان است و دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه LMU را که در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند، در خود جای داده است. شما با تحصیل در دانشگاه‌های این شهر از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوید و مدارکی دریافت می‌کنید که رزومه‌ی شما را تبدیل به رزومه‌ای معتبر در سراسر جهان می‌کنند. ما در این مقاله به معرفی کامل این دو دانشگاه و شرایط تحصیل در آن‌ها پرداخته‌ایم. همراه ما باشید تا به سوالاتتان درباره این دو دانشگاه پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان چقدر است؟
  • تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان چه شرایطی دارد؟
  • رشته های دانشگاه مونیخ آلمان کدامند؟
  • چگونه از دانشگاه‌های مونیخ آلمان پذیرش بگیریم؟
  • سایت دانشگاه مونیخ آلمان کدام است؟

✅ بررسی تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان برای دانشجویان با کسب موفقیت و مدارک معتبر در سطح جهان همراه است. شهر مونیخ به عنوان پنجمین شهر برتر دانشجویی جهان، بهترین دانشگاه ها (دانشگاه TUM و LMU) را در خود جای داده و این درحالیست که هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان بسیار مناسب است. با مراجعه به سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان می‌توانید درباره این دانشگاه اطلاعات بیشتری بیابید یا برای تحصیل در دانشگاه LMU به سایت آن مراجعه کنید اما ما در این مقاله چکیده‌ای از مهم‌ترین نکات درباره این دو دانشگاه را بر اساس همین سایت‌ها ارائه کرده‌ایم. پس همراه ما باشید تا از شرایط پذیرش برای تحصیل در آلمان و بهترین دانشگاه‌های این کشور حرف بزنیم و دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان را معرفی کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- بهترین دانشگاه های شهر مونیخ

دانشگاه‌های متعددی در شهر مونیخ قرار دارند اما مهم‌ترین دانشگاه‌های این شهر به ترتیب دانشگاه صنعتی مونیخ (Technische Universität München) و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich) هستند. دلیل ما برای این ادعا، رتبه این دو دانشگاه در سطح جهان بر اساس سایت QS سال 2024 است:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه TUM 37
دانشگاه LMU 54

در ادامه بهترین دانشگاه های آلمان یعنی دانشگاه های TUM و LMU را معرفی می‌کنیم.

هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان
Holy-Ghost-Church,-Munich,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- معرفی دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه رتبه 1 آلمان و مسلماً یکی از برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان، دانشگاه فنی مونیخ یا TUM است. این دانشگاه 14 دپارتمان و دانشکده را در برمی‌گیرد و دروس مختلف را برای تمامی دانشجویان ملی و بین‌المللی ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر شما برای انتخاب رشته تحصیلی در دانشگاه TUM مونیخ محدودیتی ندارید. اگرچه این دانشگاه عنوان «فنی و صنعتی» را به خود اختصاص داده است، رشته پزشکی را نیز ارائه می‌دهد و متقاضیان می‌توانند در این دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان مشغول به تحصیل شوند.

خوب است بدانید که دانشگاه فنی مونیخ آلمان از سال 1868 فعالیت خود را آغاز کرده و امروزه میزبان نزدیک به 50000 دانشجو است.

3- شرایط پذیرش از دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ترم‌های تابستان و زمستان دانشجو می‌پذیرد. اگرچه مهلت درخواست برای این ترم‌ها دارای یک برنامه‌ی خاص و مشخص است، بعضی از دوره‌های این دانشگاه در زمان‌های دیگری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند.

دانشگاه فنی مونیخ دارای برنامه‌های کاربردی در سطح جهانی است و هم‌اکنون حدود 41 درصد از دانشجویان بین‌المللی مشغول تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ هستند.

دانشجویان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه باید واجد شرایط شرکت در آزمون ورودی باشند تا موفق به اخذ پذیرش در آن شوند.

دانشجویان باید برای ثبت‌نام در آزمون ورودی از طریق سایت TUMOnline اقدام کنند.

Munich-Olympic-Stadium,-München,-Germany

4- مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه مونیخ

شما برای ارائه‌ی درخواست به این دانشگاه لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید؛ اما لازم است یک‌سری مدارک را داشته باشید:

  • حداقل نمره‌ی 4.5 یا 3.6 (92 درصد از کل نمره)
  • نمرات مهارت زبان انگلیسی: (TOEFL IBT: 88/ IELTS: 6.5/ PTE Academic: 65)
  • نمرات مهارت زبان آلمانی: (DSH/ سطح B2 در هر چهاربخشtelc Deutsch C1 Hochschule /DSD II/ سطح 4 در تمام بخش‌های TestDaF/ گواهی C2 در OSD/ مدرک لیسانس بین‌المللی)
  • نمرات استاندارد شده: (GRE: 157 – 164 [Quant] | 4.0 [AW]/ GATE: 90th percentile)

شما می‌توانید با مراجعه به سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان به‌طور کامل در جریان شرایط و رشته های دانشگاه مونیخ آلمان قرار بگیرید.

5- تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فنی مونیخ آلمان

شما می‌توانید در 100 برنامه‌ی تحصیلی این دانشگاه در رشته‌های M.Sc، MBA و M.Ed شرکت کنید. رشته‌های برتر تحصیلات تکمیلی این دانشگاه عبارت‌اند از:

  • معماری
  • بیوشیمی
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی محیط زیست

ادامه تحصیل رشته مدیریت در آلمان و در دانشگاه فنی مونیخ نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان علاقه‌مند به این زمینه‌ خواهد بود.

6- روش درخواست به دانشگاه صنعتی مونیخ

در ابتدا باید درخواست خود را در سایت TUMOnline ثبت و پس از آن مراحل زیر را ادامه دهید:

  • بارگذاری مدارک موردنیاز
  • بررسی و ارسال درخواست
  • بررسی شرایط برنامه‌ی انتخابی
  • پرداخت شهریه، بعد از دریافت پذیرش
سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- معیارهای پذیرش در دانشگاه فنی مونیخ

فرآیند انتخاب برای پذیرش، با ارزیابی مدارک تحصیلی، مهارت‌ها و تجربیات کاری متقاضیان آغاز می‌شود. پس از آن نیز واجدین شرایط برای شرکت در مصاحبه‌ی استعدادسنجی دعوت می‌شوند تا توانایی آن‌ها برای حضور در دوره‌ای که انتخاب کرده‌اند مشخص شود.

در مرحله‌ی اول گزینش، نمرات کسب‌شده‌ی داوطلبان براساس نظام امتیازی بررسی می‌شود. بسته به امتیازی که داوطلب در این مرحله کسب کند، یا پذیرفته می‌شود یا بلافاصله رد خواهد شد.

در ادامه، با لیست مدارک موردنیاز برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه فنی مونیخ آشنا خواهید شد.

8- مدارک موردنیاز برای تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

  • کارنامه‌ی تحصیلی
  • نمره‌ی آزمون استعدادسنجی
  • آزمون سنجش ورودی
  • ویزای دانشجویی
  • مدارک خرید بیمه‌ی سلامت
  • اسناد اولیه‌ی VPD
  • نتایج آزمون GRE و GATE
  • سابقه‌ی کار (در رشته‌ی انتخابی)
  • نمونه‌کارها
  • انگیزه‌نامه
  • مدارک زبان

همچنین برای اینکه از مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان مطلع شوید، می‌توانید پس از خواندن این مقاله، به سایت دانشگاه مونیخ آلمان مراجعه کنید.

دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان
Munich-02,-Germany

9- فرآیند پذیرش و تاریخ مصاحبه‌ی دانشگاه مونیخ

تمام دانشجویانی که از طریق سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان پذیرش می‌گیرند، برای یک مصاحبه‌ی 20 دقیقه‌ای دعوت می‌شوند.
این مصاحبه به متقاضیان امکان آشنایی با شرایط و شهریه دانشگاه مونیخ آلمان را می‌دهد و کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی بگیرد.

توجه داشته باشید که شرکت در مصاحبه‌ی دانشگاه فنی مونیخ اختیاری است!

10- اعلام نتایج پذیرش در دانشگاه مونیخ

به‌طور کلی 8 هفته پس از ارسال درخواست، نتایج پذیرش به دانشجویان اعلام می‌شود. این تصمیم از طریق ایمیل به دانشجویان اعلام خواهد شد. پیشنهادهای پذیرش در سایت TUMOnline موجود است، برای همین توصیه می‌شود که متقاضیان، همواره صفحه‌ی شخصی خود در سایت را بررسی کنند. با اینکه زمان معمول اعلام نتایج 8 هفته است، اما ممکن این زمان در رشته‌ها و برنامه‌های مختلف متفاوت باشد.

11- هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

شهریه دانشگاه مونیخ آلمان از 2024 دیگر برای دانشجوهای بین‌المللی کشورهای جهان سوم رایگان نیست و این دانشجویان باید هزینه تحصیل خود را بسته به مقطع تحصیلی‌شان بپردازند. بر اساس اطلاعات سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان هزینه تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل کارشناسی: 2000 تا 3000
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد: 4000 تا 6000

خوب است بدانید که تحصیل رایگان در دانشگاه فنی آلمان در برخی شرایط امکان‌پذیر است؛ به عنوان مثال:

  • دانشجویان مقطع دکترا شهریه نخواهند پرداخت.
  • اگر مدرک قبلی خود را از دانشگاه TUM یا یکی دیگر از بهترین دانشگاه های آلمان گرفته باشید، احتمالاً از پرداخت شهریه معاف می‌شوید.

هزینه‌های اضافی برای دوره‌های آموزشی به دانشجویان اعلام می‌شود. اطلاعات این قسمت را می‌توانید در سایت دانشگاه بخوانید.
همچنین به خاطر داشته باشید که مونیخ برای زندگی در آلمان یکی از شهرهای گران محسوب می‌شود.

در ادامه به سراغ دومین دانشگاه برتر مونیخ یعنی دانشگاه LMU می‌رویم.

Munich,-Germany

12- معرفی دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه Ludwig-Maximilians-Universität München که به اختصار LMU نامیده می‌شود، دومین دانشگاه برتر آلمان است. این دانشگاه تمامی امکانات تحصیلی، پژوهشی و رفاهی لازم را برای دانشجویان خود فراهم کرده است و با ارائه برخی فوق برنامه‌ها سعی در جلب رضایت هر چه بیشتر آن‌ها دارد. خوب است بدانید که دانشگاه LMU مونیخ به شما امکان کارآموزی را نیز می‌دهد.

شما می‌توانید در دانشگاه‌های مرتبط و دانشکده‌های متعدد LMU، از دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان گرفته تا دانشگاه حقوق، درس بخوانید.

13- دانشگاه LMU مونیخ کجاست؟

پاسخ به سوال «دانشگاه مونیخ کجاست؟» در وهله اول از اسم آن پیداست! دانشگاه LMU مونیخ در همین شهر واقع شده است. برای جزئیات بیشتر باید به آدرس این دانشگاه اشاره کنیم:
Geschwister-Scholl-Platz 1

خوب است بدانید که سایت این دانشگاه لوکیشن دقیق را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

دانشگاه فنی مونیخ نیز در همین ایالت قرار دارد اما شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از محل قرارگیری دانشگاه صنعتی مونیخ، به سایت این دانشگاه مراجعه نمایید.

14- شرایط پذیرش در دانشگاه LMU مونیخ

ما در ادامه شرایط پذیرش دانشگاه مونیخ (LMU) را شرح می‌دهیم:

کجا اپلای کنیم؟

اگر تمام پیش‌نیازهای درخواست به دانشگاه LMU را فراهم کرده‌اید، می‌توانید نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنید.
دانشجویان خارجی باید درخواست خود را به دفتر بین‌الملل دانشگاه ارسال کنند؛ اما در مواردی لازم است به دفتر ثبت دانشگاه (Studentenkanzlei) و یا بنیاد پذیرش دانشگاه (Stiftung für Hochschulzulassung) درخواست خود را ارسال کنند.

بنابراین، ابتدا مطمئن شوید که راه درست ارسال درخواست برای شما کدام است و بعد اقدام به این‌کار کنید!

درخواست به دفتر بین‌الملل

اگر مسئول رسیدگی به درخواست شما، دفتر بین‌الملل دانشگاه باشد شما باید به این مرکز مراجعه کنید. برای این‌منظور، باید فرم درخواست را تکمیل و پیش از پایان مهلت به‌همراه مدارک ارسال کنید.
توجه داشته باشید که فرم درخواست و مدارک را حتما باید از طریق پست برای دانشگاه ارسال کنید و امکان ارسال این مدارک از طریق ایمیل وجود ندارد.

مدارک لازم برای درخواست

  • مدرک معادل دیپلم آلمانی (Abitur) یا گواهی قبولی در آزمون ورودی
  • مدارک زبان و تسلط به زبان آلمانی
  • روزمه‌ی به‌روز
سایت دانشگاه مونیخ آلمان

15- دانشگاه پزشکی LMU مونیخ آلمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

دانشگاه پزشکی LMU مونیخ در واقع یکی از دانشکده‌های اصلی LMU است که بزرگ‌ترین موسسه آموزش پزشکی در جنوب آلمان به شمار می‌رود. این دانشگاه علاوه‌بر یک بیمارستان بزرگ، تمامی امکانات لازم برای آموزش پزشکی را در اختیار دانشجویان قرار داده، در بالاترین سطح ممکن به آموزش تئوری و عملی رشته پزشکی و زیرشاخه‌های آن می‌پردازد.

خوب است بدانید که:
1. دانشگاه پزشکی LMU مونیخ به فعالیت‌های پژوهشی و همچنین ارائه روش‌های نوین در آموزش پزشکی شهرت دارد.
2. امکان تحصیل در کالج ام کورس مونیخ وجود دارد.

16- هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

تحصیل در دانشگاه LMU مونیخ آلمان تقریبا رایگان است و دانشجویان عموماً مبلغی به عنوان شهریه برای تحصیل در این دانشگاه نمی‌پردازند. البته دانشجویان باید بدانند که موظف به پرداخت هزینه ثبت نام و مراحل اداری هستند و این هزینه حدوداً بین 100 تا 350 یورو است.

همچنین در نظر داشته باشید که مهاجرت به آلمان و زندگی در مونیخ برای یک فرد تنها هزینه ای حدود 1030.4 یورو در ماه (بدون هزینه اسکان) در پی خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی همواره در دسترس شما قرار دارند. همچنین امکان کار دانشجویی در مونیخ وجود دارد.


پرسش‌های متداول تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان

✅ بهترین دانشگاه های مونیخ کدامند؟

دو دانشگاه TUM و LMU به ترتیب بهترین دانشگاه‌های مونیخ و آلمان به شمار می‌روند.

✅ چه عواملی بر هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان موثرند؟

هزینه دانشگاه TUM را رشتخ و مقطع تحصیلی و همچنین داشتن یا نداشتن بورسیه تعیین می‌کند.

✅ مزایای تحصیل در دانشگاه پزشکی مونیخ آلمان چیست؟

شما با تحصیل در این دانشکده LMU از بیمارستانی بزرگ، امکانات پژوهشی کامل و آموزش در بالاترین سطح کیفی بهره‌مند می‎‌شوید.

✅ سایت دانشگاه فنی مونیخ آلمان چه اطلاعاتی را در اختیارمان قرار می‌دهد؟

از هزینه تحصیل گرفته تا مدارک لازم برای اپلای را می‌توانید در این سایت بیابید.

✅ برای تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارکی مانندِ: مدارک شناسایی، آخرین مدارک تحصیلی، انگیزه‌نامه و ویزای تحصیلی.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

مونیخ تمام آنچه را که برای تحصیلی موفق نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با تحصیل در دانشگاه های مونیخ از مزایا و امکانات متعددی برخوردار می‌شوید و از هزینه تحصیل کم و حتی رایگان گرفته تا دریافت مدارکی با اعتبار جهانی در انتظارتان خواهند بود. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، فراموش نکنید مونیخ بهترین شهر دانشجویی این کشور و همچنین دربرگیرنده‌ی دو دانشگاه TUM و LMU است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18