100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

بهترین دانشگاه های آلمان 2024 (🎓لیست کامل + رتبه بندی معتبر)

germany Flag

اگر می خواهید شرایط تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه های آلمان را بدانید، این مقاله برای شما تهیه شده است. پس از خواندن این مقاله، به پاسخ سوالات‌تان در خصوص شرایط زندگی و تحصیل در آلمان و همچنین آشنایی و شناخت دانشگاه های این کشور می رسید و نکات مهمی را متوجه خواهید شد.

  • مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان چیست؟
  • هزینه زندگی و تحصیل در آلمان با کشورهای دیگر اروپا چه تفاوتی دارد؟
  • هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان در لیست رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان چه جایگاهی دارد؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان برای رشته پزشکی کدام‌اند؟

✔️ چرا تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان؟

بهترین دانشگاه های آلمان در رتبه بندی های معتبر جهانی، جایگاهی شایسته در میان برترین دانشگاه های دنیا به دست آورده‌اند. همین امر را می‌توان دلیل این دانست که اخیراً آلمان به یک آهنربا برای جذب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تبدیل شده است و بیش از 350.000 دانشجوی خارجی در بهترین دانشگاه های آلمان در حال تحصیل‌اند که تعدادشان هر روز رو به افزایش است. آلمان بهشت آموزش عالی است، چرا که تنها مقصد برتر تحصیلی است که دانشگاه های آن هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند. برای آشنایی با لیست بهترین دانشگاه های آلمان در این مقاله همراه ما باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

بهترین دانشگاه های آلمان

1. تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان چه مزایایی دارد؟

با مهاجرت به آلمان برای تحصیل در برترین دانشگاه های این کشور از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شود؛ از جمله:

  • 1. تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی.
  • 2. شهریه کم در دانشگاه های خصوصی نسبت به سایر کشورهای اروپایی.
  • 3. سطح آموزش بالا در دانشگاه های آلمان.
  • 4. امکان سفر به کل اروپا با ویزای دانشجویی.
  • 5. پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به سایرکشورهای اروپایی.
  • 6. دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی.
  • 7. امکان و شانس بالا برای ورود به بازار کار پس فارغ التحصیلی.

در ادامه مقاله به سوالات شما در خصوص هزینه زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان پاسخ داده می‌شود. با ما همراه باشید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. سیستم آموزش عالی آلمان به چه شکلی است؟

  • 1. دانشگاه های دولتی: توسط دولت اداره می شوند.
  • 2. دانشگاه های خصوصی: توسط شرکت ها، سازمان ها یا خیریه های مستقل ایجاد می شوند.

تفاوت اصلی به روش های تأمین مالی آنها بستگی دارد.

هزینه دانشگاه های خصوصی معمولاً بیشتر از دانشگاه های دولتی است. اما اگر موضوعی که می خواهید در دانشگاه های دولتی یافت نشود، دانشگاه های خصوصی مفید هستند.

هنوز هم، درصد بسیار کمی از دانشجویان و دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی شرکت می کنند، زیرا دوره های عمومی بسیار گسترده ای را شامل می شوند.

3. آموزش عالی در بهترین دانشگاه های آلمان به چه شکل است؟

در آلمان چهار نوع آموزش عالی وجود دارد:

  • 1. دانشگاه های تحقیقاتی: موسسات آموزش عالی هستند که امکانات و تخصص آکادمیک را برای اعطای درجه هایی مانند کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می دهند. بیشتر دانشگاههای تحقیقاتی بصورت عمومی اداره می شوند.
  • 2. دانشگاه های فنی: زیر گروه دانشگاه های تحقیقاتی هستند، زیرا تمرکز آنها بر روی علوم، فن آوری و رشته های مهندسی است.
  • 3. دانشگاه های علوم کاربردی: بر مهندسی، تجارت و علوم اجتماعی متمرکز شده اند. در بسیاری از موارد، آنها با سازمان های حرفه ای یا تجاری همکاری می کنند. بیشتر اوقات، این دانشگاه ها دکترا نمی دهند. به جز مواردی که آنها با سازمانی همکاری می کنند که تنها هدف آنها ارائه برنامه های دکتری تخصصی است. 
  • 4. کالج های هنر، فیلم و موسیقی: در ارائه دستورالعمل در رشته های خلاق تخصص دارند. آنها می توانند بخشی از هر دو دانشگاه تحقیقاتی یا دانشگاههای علمی کاربردی باشند. برخی از این دانشگاهها به طور مستقل فعالیت می کنند. داوطلبان ملزم به داشتن مهارت و تجربه خلاقیت هستند.
بهترین دانشگاه های آلمان
Halle-(Saale),-Deutschland

4. رتبه بندی بهترین دانشگاه های آلمان به چه صورت است؟

دانشگاه هاTimes Higher Education Ranking (2024) رتبه بندی دانشگاه شانگهای جیائو تانگ (2023) رتبه بندی Top Universities Qs (2024) اخبار ایالات متحده و رتبه بندی گزارش جهانی (2022) 
دانشگاه فنی مونیخ30593779
دانشگاه Ludwig-Maximilians-University (LMU) مونیخ38595447
دانشگاه هایدلبرگ47558754
دانشگاه هامبولت8712061
دانشگاه RWTH آخن90201-300109199
دانشگاه بن9167138
دانشگاه شاریته94
دانشگاه توبینگن95151-200213182
دانشگاه فری1029887
دانشگاه گوتینگن111151-200232163

5. بهترین دانشگاه های آلمان طبق رتبه بندی جهانی چه ویژگی دارند؟

5.1. بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München) به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته شده است که به خاطر برتری در تحقیق، تدریس و ارتقا استعداد شناخته شده است.

این دانشگاه با 15 دانشکده مختلف در حدود 42.705 دانشجو را در کل دوره های تحصیلی خود شامل می شود که 32٪ آنها دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه 566 استاد در کارمندان خود دارد که تدریس با کیفیت بالا و ضروری را به دانشجویانی که می خواهند در حرفه رویایی خود برتری داشته باشند ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در دانشگاه مونیخ آلمان نزدیک به صفر بود و این دانشگاه، از دانشگاه‌های رایگان آلمان به شمار می‌رفت اما بر اساس تصمیم‌های این دانشگاه در سال 2024 هزینه هایی به عنوان شهریه تعیین شده است.

بیانیه این دانشگاه این است: “ما روی استعدادها سرمایه گذاری می کنیم. دانش، سود ماست. “

بهترین دانشگاه های آلمان
Holy-Ghost-Church,-Munich,-Germany

5.2. بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه Ludwig-Maximilians-University (LMU) مونیخ

دانشگاه Ludwig-Maximilians-University (LMU) مونیخ در قلب اروپا واقع شده است و یکی از دانشگاه های تحقیقاتی پیشرو در اروپا است. LMU مونیخ بیش از 500 سال قدمت دارد و برخی از بالاترین استانداردها را در زمینه آموزش و تحقیق ارائه می‌دهد. 

دانشجویان بین المللی در این دانشگاه 15٪ از کل دانشجویان را تشکیل می‌دهند و تعداد آنها حدود 7000 نفر است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان دارای شرکتهای نزدیک با تعدادی از دانشگاه های همکار، حدود 400 دانشگاه در سراسر جهان است. این یک امتیاز برای دانشجویان دانشگاه است که از برنامه های مبادله و مدرک مشترک لذت می برند.

5.3. بهترین دانشگاه های آلمان: دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) به عنوان یک موسسه آموزشی و پژوهشی بین المللی دارای سنتی طولانی است. رشته های دانشگاه هایدلبرگ آلمان متنوع است و همین امر منجر به جذب دانشجویان بسیاری شده است.

دانشگاه هایدلبرگ با هدف گسترش دانش و مهارت دانشجویان خود و آماده سازی آنها برای آینده، آموزش های کیفی را در محیط های پذیرا و راحت خود ارائه می دهد. این دانشگاه توجه خود را به دادن فرصت های برابر به زنان و مردان و ایجاد یک جامعه متنوع و برابر راحت از افراد جاه طلب متمرکز کرده است. 

6. بهترین دانشگاههای آلمان برای تحصیل پزشکی کدامند؟

در ادامه مجموعه‌ای از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان را معرفی می‌کنیم.

6.1. بهترین دانشگاه در رشته پزشکی: دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ با داشتن 6 دهه سنت در آموزش و تحقیقات، یک گروه پزشکی عالی دارد. هدف این بخش غلبه بر چالش های پزشکی قرن 21 در منطقه و فراتر از آن است. امروزه ، این دانشگاه یک محیط زنده و تعاملی از موسسات تحقیقاتی معتبر بین المللی است که دانشجویان سراسر جهان را به خود جذب می کند.

6.2. بهترین دانشگاه آلمان در رشته پزشکی: دانشگاه های مونیخ

دو دانشگاه مونیخ یعنی LMU و TUM بهترین شرایط آموزش پزشکی را برای متقاضیان این رشته تحصیلی در آلمان فراهم کرده‌اند و در بسیاری موارد با یکدیگر همکاری می‌کنند. به عبارت دیگر شما می‌توانید دوره آموزش پیش‌بالینی پزشکی را در دانشگاه LUM بگذرانید و سپس برای آموزش دوره بالینی به سراغ دانشگاه TUM بروید و از بیمارستان مجهز این دانشگاه استفاده کنید.

خوب است بدانید که امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه های مونیخ به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است.

6.3. بهترین دانشگاه در رشته پزشکی: دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن آلمان شرایط تحصیل پزشکی را برای علاقه‌مندان این رشته فراهم کرده است. شما می‌توانید دوره های مختلف را در تمامی مقاطع تحصیلی در این دانشگاه بگذرانید و تخصص پزشکی در آلمان را نیز تجربه کنید. درباره دانشکده پزشکی و شرایط تحصیل در دانشگاه گوتینگن آلمان باید بدانید که:

  • 1. دوره های تحصیلی 12 ترمه است.
  • 2. اخذ پذیرش با آزمون ورودی همراه است.
  • 3. زبان تحصیل عموماً آلمانی است.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. بهترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان کدامند؟

رشته های مهندسی در بسیاری از دانشگاه های آلمان ارائه می‌شوند و انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل این رشته ها ارتباط مستقیم با شرایط شما و تناسب آن با شرایط دانشگاه و همچنین کیفیت آموزش دانشگاه ها دارد.

بر اساس رتبه بندی موضوعی بهترین دانشگاه های جهان QS، برترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان عبارتند از:

  • 1. دانشگاه فنی مونیخ
  • 2. دانشگاه KIT
  • 3. دانشگاه فنی برلین
  • 4. دانشگاه RWTH
  • 5. دانشگاه فنی درسدن
بهترین دانشگاه های آلمان

8. بهترین دانشگاه های آلمان در سایر رشته ها کدامند؟

اگر به دنبال لیست بهترین دانشگاه های آلمان در رشته هایی به جز پزشکی و مهندسی هستید، جدول زیر را از دست ندهید. این جدول بر اساس رتبه بندی موضوعی QS تهیه شده است:

بهترین دانشگاه های هنر آلمان و علوم انسانیبهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان و داروسازیبهترین دانشگاه های علوم طبیعی آلمان
1. دانشگاه هامبولت1. دانشگاه هایدلبرگ1. دانشگاه TUM
2. دانشگاه فری2. دانشگاه LMU2. دانشگاه هایدلبرگ
3. دانشگاه LMU3. دانشگاه TUM3. دانشگاه LMU
4. دانشگاه هایدلبرگ4. دانشگاه گوتینگن4. دانشگاه KIT
5. دانشگاه توبینگن5. دانشگاه توبینگن5. دانشگاه هامبولت

9. آیا برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی داریم؟

مشارکت در سخنرانی ها و توانایی شخص در درک مطالب و بیان آزادانه عقاید از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام تحصیل در آلمان به عنوان دانشجوی خارجی، باید به سطح برجسته ای از زبان آلمانی آشنایی داشته باشید.

امروزه منابع مختلفی برای یادگیری یک زبان خارجی در دسترس است، اما برای کسی که هیچ دانش قبلی در زبان آلمانی ندارد، یادگیری آن می تواند کمی دشوار باشد.

بسیاری قبل از ورود به آلمان دوره زبان را می گذرانند، که مطمئناً تصمیم بهتری است زیرا باعث صرفه جویی در وقت برای تحصیل منظم می شود. در غیر این صورت جای نگرانی نیست زیرا می توان در یک دوره زبان آلمانی در آلمان شرکت کرد.

10. سطح مدرک زبان لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف در بهترین دانشگاه های آلمان چیست؟

اکثر برنامه های کارشناسی در آلمان به زبان آلمانی تدریس می شود، بنابراین برای پذیرش باید مهارت بسیار خوبی در زبان آلمانی نشان داد. معمولاً می توان این مهارت را با ارسال آزمون استاندارد زبان آلمانی اثبات کرد.

سطح زبان مورد نیاز، بسته به (1.) دوره و (2.) آزمون استاندارد گذرانده شده است. 

دانشگاه های آلمان دوره های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، در این صورت زبان آلمانی الزامی نیست. اما اگر این دوره ها به زبان آلمانی باشد، نیازمند فراگیری است.

متقاضیان برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی نیازی به آزمون یا گواهینامه زبان آلمانی ندارند. اما، اگر متقاضی, انگلیسی زبان غیر بومی باشد، مستلزم شرکت در آزمون های زبان انگلیسی مانند: تافل و آیلتس است. اما اگر تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی به پایان رسانده باشد، دیگر نیازی به شرکت در هیچ آزمون زبان انگلیسی نیست.

11. معیارهای پذیرش در بهترین دانشگاه های آلمان چیست؟

برای ارائه درخواست حتی در آسان ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان نیاز به ارائه مدارک زیر است:

  • 1. فرم درخواست دانشگاه
  • 2. گواهی فارغ التحصیلی
  • 3. دیپلم
  • 4. گواهی سوابق تحصیلی قبلی متقاضی
  • 5. گواهی فعالیت داوطلبانه و تجربه کاری دیگر

دقت داشته باشید که:
1. کلیه گواهینامه های تحصیلات قبلی باید ترجمه و توسط دفاتر اسناد رسمی تأیید شود. گواهینامه رسمی به معنای تأیید نسخه های گواهینامه با اصل و امضا و مهر رسمی است.
2. در صورت نداشتن گواهی ترک تحصیلات دبیرستان شخص متقاضی باید در دوره بنیاد Studienkollegs ثبت نام کند. Studienkolleg یک دانشکده مقدماتی در آلمان است که برای آماده سازی دانشجویان بین المللی که مدارک تحصیلی آنها معیارهای سیستم آموزشی آلمان را ندارد، طراحی شده است.

Schleissheim,-Munich,-Germany
Schleissheim,-Munich,-Germany

11.1. پذیرش بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی

35% از کل دانشجویان بین المللی ثبت نام شده در دانشگاه های آلمان به دنبال مدرک کارشناسی هستند. درک اینکه چرا برنامه های تحصیلات کارشناسی در آلمان از این حد محبوبیت برخوردار هستند کار سختی نیست. یک مدرک کارشناسی آلمان، شخص را مجهز به درک تئوریک و عملی قوی از زمینه حرفه ای خود میکند که درهای آینده شغلی تضمین شده و مسیر علمی درست را به روی وی می گشاید.

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، می بایست شرایط پذیرش را در وب سایت آن مطالعه کرد. معمولاً وب سایت هر دانشگاه دارای بخش خاصی است که در آن شرایط برنامه با جزئیات توضیح داده می شود.

مدارک اصلی برای درخواست مدرک کارشناسی در بهترین دانشگاه های آلمان عبارتند از:

  • 1. مدارک دبیرستان
  • 2. نمرات شما از تحصیلات قبلی
  • 3. صلاحیت ورودی
  • 4. تسلط به زبان آلمانی
  • 5. نامه انگیزشی یا منابع (اختیاری)
  • 6. کپی مدارک شناسایی

البته برخی از دانشگاه ها ممکن است از این قانون طلایی دور شوند و به شرط گذراندن دوره مقدماتی زبان آلمانی قبل از شروع دوره عادی پذیرش کنند.

11.2. تحصیل در رشته کارشناسی ارشد در بهترین دانشگاه های آلمان

فرصت های خوبی برای هر کسی که مایل به تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در آلمان “سرزمین ایده ها” است، وجود دارد. مزایای سخاوتمندانه ترین شهریه، آن را ایده آل می کند، زیرا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کمتر است!

تصمیم گیری در مورد درخواست کارشناسی ارشد در آلمان آسان است. اما برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که هیچ گونه دانش قبلی در مورد سیستم آموزش آلمان در زمینه اجرای برنامه برای دوره کارشناسی ارشد ندارند، ممکن است کمی مشکل باشد.

بهترین دانشگاه های آلمان
Reichstag-Bundestag

هزینه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به دوره های متوالی یا غیر متوالی بودن تحصیلات شخص بستگی دارد:

  • 1. تحصیلات متوالی: معمولاً تحصیلات رایگان در نظر گرفته می شود زیرا فقط باید هزینه های ترم پرداخت شود. هزینه ای در حدود 100-200 یورو که شامل پرداخت برای ثبت نام، تأیید، مدیریت و بلیط حمل و نقل عمومی ماهانه است.
  • 2. تحصیلات غیر متوالی: هزینه این شیوه تحصیل بسته به برنامه و دانشگاه انتخابی، لحاظ می شود. مطالعات غیر متوالی همچنین شامل دانشجویانی می شود که تحصیلات خود را در خارج از آلمان به پایان رسانده اند. قیمت های تحصیلات غیر متوالی ممکن است از حدود 6.000 یورو در هر ترم به بالا شروع شود، به خصوص قیمت های بالاتر برای دانشگاه های خصوصی مورد نیاز است.

دانشگاه های خصوصی برای تحصیلات متوالی و غیر متوالی به شهریه اجباری احتیاج دارند.

بهترین دانشگاه های آلمان برای پزشکی
Lüneburg,-Deutschland

11.3. پذیرش برترین دانشگاه های آلمان برای مقطع دکترا

برای تحصیل دکترا در بهترین دانشگاه های آلمان باید در وهله اول مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید و سپس بر اساس رشته انتخابی خود، از میان دانشگاه های ارائه دهنده مقطع دکترا، بهترین دانشگاه را انتخاب کنید. اپلای دکترای آلمان با ارائه مدارکی مانند مدارک زیر انجام می‌شود:

  • 1. مدرک کارشناسی ارشد
  • 2. گواهی تمکن مالی
  • 3. پروپوزال پژوهشی
  • 4. مدارک زبان
  • 5. رزومه و انگیزه نامه

اگر به دنبال آشنایی با بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل دکترا و بهترین رشته ها هستید، جدول زیر را از دست ندهید:

بهترین دانشگاه های دکترا آلمانبهترین رشته های تحصیلی در مقطع دکترا در بهترین دانشگاه ها
1. دانشگاه TUMعلوم زندگی
2. دانشگاه LMUداروسازی
3. دانشگاه هایدلبرگآسیب شناسی
4. دانشگاه شاریتهعلوم داده های پزشکی

از مزایای داوطلب شدن در مقطع دکترا در آلمان این است که دانشگاه ها امکان تحصیل رایگان در آلمان برای دانشجویان بین المللی را فراهم آورده اند.

بهترین دانشگاه های آلمان

12. هزینه زندگی و تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان درمقایسه با سایر کشورهای اروپایی چگونه است؟

در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه های زندگی در آلمان کاملا معقول است. برای تأمین هزینه های زندگی در آلمان حدود 850 تا 1200 یورو در ماه نیاز است. قیمت مواد غذایی، محل اقامت، صورت حساب، لباس و سرگرمی اساساً مطابق با میانگین اتحادیه اروپا است.

12.1. عوامل موثر بر مخارج زندگی در آلمان

اگرچه تحصیلات بدون شهریه در آلمان، بار مالی زیادی را برای افراد کاهش می دهد، اما هزینه زندگی همچنان وجود دارد. آلمان یک کشور گران قیمت برای زندگی در دوران دانشجویی نیست به همین خاطر با کمی مدیریت مالی هوشمند و تغییراتی ناچیز در سبک زندگی گذشته، هزینه زندگی دانشجویی در آلمان کاملا مقرون به صرفه است.

به طور کلی، کل هزینه زندگی در آلمان به عواملی مانند محل اقامت و نوع زندگی افراد بستگی دارد. در شهرهای بزرگ صنعتی در مقایسه با مناطق کم جمعیت، این هزینه ها به مراتب بیشتر است.

13. شرایط کار در حین تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان چگونه است؟

در قانون آلمان آمده است که دانشجویان بین المللی مجاز به کار نیمه وقت تا 20 ساعت در هفته یا 120 روز کامل سال هستند.
تخمین زده می شود که بیش از 60٪ دانشجویان بین المللی فعلی هنگام تحصیل در آلمان به صورت نیمه وقت کار می کنند.

از نظر حقوق و دستمزد، دانشجویان از طریق مشاغل نیمه وقت می‌توانند از 12 تا 15 یورو در ساعت درآمد داشته باشند.

Rothenburg-ob-der-Tauber,-Germany
Rothenburg-ob-der-Tauber,-Germany

14. فرصت های کاری برای فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های آلمان چگونه است؟

طبق قانون آلمان، دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط جستجوی کار در آلمان هستند. افراد متقاضی به اداره ملی خارجی ها مراجعه کرده و از آنها درباره چگونگی اهداف کاریابی اجازه اقامت میگیرند. چنین مجوزی به آنها امکان می دهد تا 18 ماه برای یافتن شغل در آلمان بمانند.

 اگر این افراد موفق به یافتن یک مورد در زمینه حرفه ای خود شوند و یک قرارداد قانونی به آنها اعطا شود، واجد شرایط دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا هستند.

14.1. فرصت های کار برای فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا

افرادی که در کشور خارجی صلاحیت خود را کسب کرده اند، می توانند مجوز کار و اقامت در آلمان را دریافت کنند. اما در ابتدا لازم است، مدارکشان با چارچوب صلاحیت آلمان تطبیق و ارزیابی شود. 

اگر صلاحیت علمی شخص برابر با شرایط لازم در آلمان ارزیابی باشد، واجد شرایط درخواست کار و اقامت است. در غیر این صورت ممکن است مقامات آلمانی برای آمادگی شخص در بازار کار، درخواست آموزش موقت کنند. افرادی که اجازه اقامت کوتاه مدت دارند می توانند برای طی مدت آموزش در آلمان بمانند.


سوالات متداول بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان کدامند؟

بر اساس رتبه بندی جهانی QS در سال 2024 بهترین دانشگاه های آلمان عبارتند از دانشگاه (1.) TUM، دانشگاه (2.) LMU و دانشگاه (3.) هایدلبرگ.

چه دانشگاه هایی در لیست بهترین دانشگاه های مهندسی آلمان قرار دارند؟

بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مهندسی عبارتند از: دانشگاه (1.) TUM، دانشگاه (2.) KIT و دانشگاه (3.) فنی برلین.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان کدام دانشگاه ها هستند؟

از دانشگاه های (1.) هایدلبرگ، دانشگاه (2.) TUM و (3.) LMU و دانشگاه (4.) گوتینگن می‌توان به عنوان بهترین دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی آلمان یاد کرد.

تحصیل هنر در آلمان در کدام دانشگاه ها بهتر است؟

(1.) دانشگاه هامبولت، (2.) دانشگاه فری و (3.) LMU از بهترین دانشگاه های هنر آلمان به شمار می‌روند.

آیا تحصیل در مقطع دکترا در بهترین دانشگاه های آلمان بدون شهریه است؟

از مزایای داوطلب شدن در مقطع دکترا در آلمان این است که هیچ هزینه شهریه ای برای تحصیل دریافت نمیکنند، زیرا تحصیلات عالی در آنجا در هر مرحله، رایگان است.

جمع بندی

Conclusion

کلیه دانشجویان بین المللی در یک دانشگاه دولتی در آلمان، از پرداخت شهریه عادی معاف هستند. همچنین در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، هزینه های زندگی در آلمان کاملا معقول است. سطح علمی و اعتبار بالای مدارک ارائه شده از سوی دانشگاه های آلمان باعث شده تا افراد بیش از پیش این کشور را به عنوان گزینه ای مناسب جهت مهاجرت تحصیلی به اروپا در نظر داشته باشند. اگر در فکر مهاجرت به اروپا هستید از کشور  آلمان غافل نشوید.

 

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان