100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

تحصیل داروسازی در آلمان 2024 (💊شرایط تحصیل رایگان+ پذیرش)

germany Flag

بهترین دانشگاه‌های آلمان رشته داروسازی را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده‌ و توجه دانشجویان سراسر جهان را به خود جلب کرده‌اند. اگر به رشته داروسازی علاقه دارید، آلمان بهترین شرایط تحصیل و آینده‌ای روشن را برایتان فراهم می‌کند. شما با انتخاب آلمان به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود نه تنها می‌توانید به رایگان به تحصیل داروسازی بپردازید بلکه از بهترین تجهیزات و به‌روزترین روش‌های آموزشی استفاده خواهید کرد. تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است و ما در این مقاله علاوه‌بر زبان تحصیل، از تمامی جزئیات لازم برای شروع تحصیل داروسازی در آلمان حرف می‌زنیم. برخی از مهم‌ترین پرسش‌های طرح‌شده در این مقاله عبارتند از:

  • چگونه از بهترین دانشگاه‌های داروسازی آلمان پذیرش بگیریم؟
  • آیا تحصیل داروسازی در آلمان امکان‌پذیر است؟
  • شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل داروسازی در آلمان کدامند؟
  • آینده فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در آلمان چگونه است؟

 

✅ بررسی تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان می‌تواند مسیری صحیح برای امروز و فردای علاقه‌مندان این رشته باشد. دانشگاه های داروسازی آلمان بهترین تجهیزات و امکانات را در اختیار دانشجویان بین‌المللی خود قرار می‌دهند. این دانشگاه‌ها از محدود نکردن شرایط سنی تحصیل داروسازی گرفته تا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کنار زبان آلمانی، بهترین شرایط تحصیل داروسازی در آلمان را فراهم کرده‌اند. با انتخاب آلمان به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود، می‌توانید به تحصیل رایگان داروسازی بپردازید و حتی به دریافت تخصص این رشته نیز فکر کنید.

با ما در این مقاله همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم. در قدم اول نیز به سراغ مزایا و شرایط تحصیل داروسازی در آلمان می‌رویم. ما را در این مقاله همراهی کنید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

German-radar-station-in-bavaria

1. مزایای تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی مانند تحصیل پزشکی در آلمان طرفداران زیادی دارد. دانشجویان بین‌المللی که موفق می‌شوند از دانشگاه های داروسازی آلمان پذیرش بگیرند، بهره‌مندی از مزایای متعددی را برای خود تضمین می‌کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در رشته داروسازی در آلمان عبارت است از:

  • 1. امکان تحصیل رایگان داروسازی در آلمان
  • 2. ارائه رشته داروسازی به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی در آلمان
  • 3. اعتبار دانشگاه های داروسازی آلمان در سراسر جهان
  • 4. نیاز تمامی شهرها و کشورها به متخصص داروسازی
  • 5. حضور دو شرکت بزگ داروسازی Bayer و Boehringer Ingelheim در آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل داروسازی در المان برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال این رشته‌ی پرطرفدارند، پیچیده نیست. دانشجویان از طرفی با محدودیتی برای شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان مواجه نیستند و تنها کافیست حداقل 18 ساله باشند و مدرک دیپلم و گواهی پایان دوره تحصیلی 12 ساله را ضمیمه رزومه خود کنند تا بتوانند در آلمان و در رشته داروسازی درس بخوانند.

همچنین آزمون ورودی لازمه‌ی ورود به رشته داروسازی در برخی از دانشگاه های آلمان به شمار می‌رود اما شامل حال همه دانشگاه‌ها نمی‌شود. بنابراین برای آگاهی از شرایط رشته داروسازی در آلمان، باید به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

دقت کنید که برخی از دانشگاه‌ها محدودیت بیشتری برای ارائه پذیرش گذاشته و برای مثال شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان را به بازه 18 تا 30 تغییر داده‌اند. پس حتما وب‌سایت دانشگاه انتخابی خود را جهت آشنایی با شرایط سنی برای تحصیل در آلمان به دقت مطالعه کنید.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی داروسازی یا رشته‌های مرتبط دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای ادامه تحصیل داروسازی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. برخی از رشته های مرتبط عبارتند از:

  • 1. شیمی
  • 2. زیست‌شناسی
  • 3. پزشکی دارویی

اما سوال مهم اینجاست که آیا امکان شرکت در کلاس درس رشته داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد؟ باید بگوییم بله! در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی
Lüneburg,-Deutschland

3. شرایط تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

رشته داروسازی در آلمان به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی آموزش داده می‌شود. با داشتن مدارک آزمون‌های معتبر می‌توانید تسلط خود به زبان آلمانی را ثابت کرده، در بهترین دانشگاه های آلمان مشغول به یادگیری رشته داروسازی شوید. آزمون های معتبر زبان آلمانی عبارتند از:

  • 1. DSH
  • 2. TestDaF

دانشجویانی که به دنبال تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی هستند، باید بدانند روال کلی اخذ پذیرش برای این برنامه‌ها نیز مانند برنامه‌های آلمانی‌زبان است. یعنی شما برای تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی باید ثابت کنید که به این زبان مسلطید و این اثبات با ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی یعنی آیلتس و تافل اتفاق می‌افتد.

نمرات تعیین‌شده برای آزمون آیلتس و تافل در هر دانشگاه متفاوت است اما حداقل نمراتی که شما را واجد شرایط تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی می‌کند، به شرح زیر است:
1. نمره 6.5 آیلتس
2. نمره 70 تافل

4. تحصیل مقاطع مختلف داروسازی در آلمان

شما می‌توانید در تمامی مقاطع تحصیلی در المان در رشته داروسازی درس بخوانید و مدارکی معتبر دریافت نمایید. در فهرست زیر شرایط تحصیل کارشناسی داروسازی در آلمان، کارشناسی ارشد و دکترا را ذکر کرده‌ایم:

4.1. تحصیل کارشناسی داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در این مقطع تحصیلی عموماً نزدیک به 4 سال زمان می‌برد و در این مقطع برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی کم هستند. بنابراین بهتر است به زبان آلمانی مسلط باشید و مدارکی در سطح B2 ارائه کنید.

4.2. تحصیل کارشناسی ارشد داروسازی در آلمان

مقطع فوق لیسانس در رشته داروسازی می‌تواند تا 2 سال زمان ببرد و با یک برنامه پژوهشی و پایان‌نامه همراه است. با شروع کارشناسی ارشد داروسازی شما قدم به تحصیلات تکمیلی این رشته می‌گذارید و اخذ تخصص در کاریابی در آلمان به شما کمک می‌کند.

4.3. تحصیل دکترای داروسازی در آلمان

بالاترین مدرک تحصیلی در رشته داروسازی را در مقطع دکترا دریافت خواهید کرد که همزمان با دوره‌های آموزشی، با پژوهشی جدی همراه است. بسته به روند تحصیل شما، دکترای داروسازی در آلمان می‌تواند 3 تا 5 سال زمان ببرد و فراموش نکنید که یک استاد راهنما یا سوپروایز همراه شما خواهد بود.

5. دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

خوب است بدانید که دوره آوسبیلدونگ نیز برای رشته داروسازی در آلمان برگزار می‌شود و شما می‌توانید به این طریق نیز وارد بازار کار داروسازی در آلمان شوید. در واقع شما می‌توانید به جای تحصیل داروسازی در المان، در دوره آوسبیلدونگ شرکت کنید که ترکیبی است از آموزش تئوری و عملی همزمان این رشته.

به خاطر داشته باشید که برای شرکت در دوره کارآموزی داروسازی در آلمان:

  • 1. به مدرک زبان آلمانی نیاز دارید.
  • 2. باید حداقل دیپلم داشته و در نتیجه حداقل 18 ساله باشید.

6. بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان

همیشه اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی، انتخاب رشته و دانشگاه در کشور مورد نظر است. متقاضیان رشته داروسازی در آلمان نیز باید با بهترین دانشگاه های داروسازی این کشور آشنا باشند. ما در ادامه فهرستی از این دانشگاه ها را همراه رتبه جهانی آن‌ها در رتبه‌بندی معتبر QS سال 2024 ارائه می‌دهیم:

نام دانشگاهرتبه QS
1. Ludwig-Maximilians-Universität München54
2. University of Heidelberg87
3. Freie Universitaet Berlin98
4. Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg192
5. Universität Hamburg205

خوب است بدانید که دانشگاه‌های (1.) Ludwig-Maximilians-Universität München و (2.) University of Heidelberg به ترتیب دومین و سومین دانشگاه برتر در سراسر آلمانند.

اگر می‌خواهید از دانشگاه های داروسازی آلمان پذیرش بگیرید، ادامه مقاله را از دست ندهید و همراه ما بمانید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه‌های آلمان

مهم‌ترین مراحل دریافت پذیرش، انتخاب یک برنامه در یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان است. به عبارت دیگر شما باید یکی از دانشگاه‌های ارائه‌دهنده رشته داروسازی در مقاطع مختلف را انتخاب کنید و سپس به سراغ مطالعه دقیق سایت دانشگاه انتخابی بپردازید تا از اطلاعات مختلف و لازم برای دریافت پذیرش باخبر شوید. برخی از این اطلاعات عبارتند از:

  • 1. مهلت ثبت درخواست برای دریافت پذیرش
  • 2. هزینه تحصیل در دانشگاه انتخابی
  • 3. مدارک لازم برای اخذ پذیرش

در ادامه به برخی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش در رشته داروسازی آلمان اشاره می‌کنیم:

  • 1. آخرین مدرک تحصیلی
  • 2. مدارک زبان
  • 3. انگیزه‌نامه
  • 4. رزومه
  • 5. گواهی سلامت
  • 6. مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر

دقت داشته باشید که آخرین مدرک تحصیلی برای متقاضیان دوره کارشناسی، دیپلم است اما متقاضیان تحصیل تخصص داروسازی در آلمان، باید حداقل مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشند. آن‌ها تنها در این صورت واجد شرایط تحصیل فوق تخصص پزشکی در آلمان در شاخه داروسازی شوند.

8. ویزای دانشجویی آلمان

تنها با دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان، واجد شرایط تحصیل داروسازی در آلمان نمی‌شوید بلکه به عنوان دانشجویی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارد، به ویزای تحصیلی نیاز دارید. دریافت ویزای تحصیلی آلمان از طریق سفارت آلمان در کشور محل زندگی او صورت می‌گیرد.

شما برای مهاجرت به آلمان و اخذ ویزا باید ابتدا از سفارت وقت مصاحبه بگیرید و سپس مدارک لازم را تحویل دهید؛ برخی از این مدارک عبارتند از:

  • 1. پاسپورت معتبر
  • 2. عکس
  • 3. مدارک تحصیلی
  • 4. گواهی سلامت
  • 5. گواهی تمکن مالی
شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان

نکته حائز اهمیت هزینه های تحصیل در آلمان است. یعنی شما پیش از اخذ پذیرش به عنوان متقاضی تحصیل داروسازی در این کشور، باید بدانید چه هزینه‌هایی پیشِ رویتان است. در ادامه به برآورد هزینه‌ها می‌پردازیم. پس همراه ما بمانید.

9. هزینه رشته داروسازی در آلمان

درباره هزینه رشته داروسازی در آلمان باید بدانید که:

  • 1. تحصیل در دانشگاه های دولتی داروسازی المان رایگان است و هیچ هزینه‌ای به جز هزینه ثبت نام (100 تا 350 یورو) ندارد.
  • 2. تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان با پرداخت شهریه همراه خواهد بود.
  • 3. دانشگاه های ایالت Baden-Württemberg از دانشجویان بین‌المللی مبلغی حدود 1500 یورو در هر ترم به عنوان هزینه تحصیل اخذ می‌نمایند.

10. بورسیه‌های تحصیلی آلمان

یکی از دلایلی که باعث جذب علاقه‌مندان به تحصیل داروسازی، شیمی یا ادامه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در آلمان اگرچه امکان تحصیل رایگان داروسازی در آلمان وجود دارد، بورسیه‌هایی نیز در این کشور در دسترس دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد تا پرداخت هزینه دانشگاه‌های خصوصی، هزینه‌های مرتبط با بیمه یا زندگی در آلمان را آسان کند. برخی از این بورسیه‌ها توسط دولت آلمان و برخی دیگر توسط موسسات خصوصی ارائه می‌شوند.

یکی از بهترین بورسیه‌ها برای تحصیل در آلمان، بورسیه DAAD است.

11. هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی در آلمان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که دانشجویان باید پیش از هر اقدامی به آن توجه کنند. همانطور که گفتیم تحصیل در آلمان می‌تواند رایگان باشد اما زندگی در این کشور رایگان نیست!

در یک تخمین کلی هزینه زندگی در آلمان را مبلغی نزدیک به 850 تا 1200 یورو در ماه می‌دانند. این مبلغ برای زندگی یک فرد تنها و بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان است و باید توجه کنیم که ممکن است تغییر کند. این تغییر را عادت زیستی هر فرد و همچنین تفاوت قیمت‌ها در هر شهر آلمان رقم می‌زنند.

اگر به دنبال جزئیات بیشتر درباره هزینه زندگی در آلمانید، به جدول زیر دقت کنید:

عنوان هزینههزینه زندگی دانشجویی در آلمان
1. رستوران و مواد غذایی50 تا 150 یورو
2. حمل و نقل ماهانه30 تا 90 یورو
3. قبوض237.01 یورو در ماه
4. امکانات تفریحی12.00 تا 34.11 یورو
5. اجاره خانه یک خوابه627.79 تا 829.38 یورو در ماه
شرایط تحصیل در دانشگاه های داروسازی در آلمان

آینده خود به عنوان داروساز در آلمان را در آخرین بخش از مقاله بخوانید. از اینکه در این مقاله همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

12. کار دانشجویی در آلمان

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخابِ رشته داروسازی در آلمان، امکان کار دانشجوییست. دولت آلمان به دانشجویان بین‌المللی، اجازه کار پاره‌وقت همزمان با تحصیل به مدت 240 روز در ماه را می‌دهد. از مزایای کار دانشجویی همین بس که دانشجویان:

  • 1. هزینه‌های زندگی خود را راحت‌تر می‌پردازند.
  • 2. تجربه کاری به دست می‌آورند و رزومه‌ی خود را بیش از پیش تکمیل می‌کنند.

شما می‌توانید برای کاریابی در آلمان از (1.) دانشگاه و (2.) دوستان تازه‌ی خود کمک بگیرید.

13. آینده فارغ‌التحصیلان داروسازی در آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دارو در جهان شناخته می‌شود بنابراین طبیعی است که فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی در این کشور، آینده‌ی روشنی داشته باشند و بتوانند از پسِ کاریابی بربیایند. شما با در دست داشتن مدرک داروسازی، می‌توانید برای کار در مشاغل ارائه‌شده در فهرست زیر اقدام کنید:

  • 1. دکتر داروساز
  • 2. محقق علمی
  • 3. مدیر کنترل کیفیت
  • 4. دانشیار تحقیقات بالینی

با درآمد داروسازان در آلمان در جدول زیر آشنا شوید:

نوع درآمدمبلغ درآمد
1. حداقل درآمدحدود 56,932 یورو در سال
2. متوسط درآمدنزدیک به 82,663 یورو در سال
3. حداکثر درآمدتقریباً 105,539 یورو در سال

خوب است بدانید که با کاریابی در آلمان، ویزای تحصیلی شما تبدیل به ویزای کاری می‌شود و بنابراین می‌توانید به اقامت آلمان و اروپا برسید.


پرسش‌های متداول تحصیل داروسازی در آلمان

✅ شرایط سنی تحصیل داروسازی در آلمان به چه صورت است؟

برای تحصیل داروسازی در آلمان باید حداقل 18 ساله باشید اما عموم دانشگاه‌ها حداکثر سن تعیین نکرده‌اند.

✅ آیا امکان تحصیل داروسازی در المان به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله! شما می‌توانید با ارائه مدارک معتبر به تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی بپردازید.

✅ بهترین دانشگاه های داروسازی آلمان کدامند؟

Ludwig-Maximilians-Universität München، University of Heidelberg و Freie Universitaet Berlin برخی از بهترین دانشگاه های داروسازی آلمانند.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان داروسازی در آلمان وجود دارد؟

بله! شما با (1.) اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی آلمان یا (2.) دریافت بورسیه‌های این کشور می‌توانید به تحصیل رایگان داروسازی در آلمان بپردازید.

✅ آینده رشته داروسازی در آلمان چگونه است؟

با مدرک داروسازی در آلمان می‌توانید در معتبرترین شرکت‌های داروسازی کار کنید و حداقل 56,932 یورو در سال درآمد کسب کنید.

جمع بندی

Conclusion

اگر هنوز نتوانسته‌اید مقصدی مناسب برای تحصیل داروسازی در اروپا پیدا کنید، پیشنهاد ما به شما آلمان است چرا که با تحصیل داروسازی در آلمان اولاً می‌توانید به رایگان درس بخوانید و ثانیاً مدارکی معتبر در سراسر جهان اخد نمایید. شرایط تحصیل داروسازی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی مناسب است و حتی محدودیت سختی برای سن دانشجویان یا زبان تحصیل وجود ندارد. با انتخاب آلمان برای تحصیل داروسازی از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شوید و آنچه ما گفتیم تنها برخی از آن‌هاست. پس برای تحصیل داروسازی در آلمان تردید نکنید!

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان