تاییدیه زاب 2024 (+ چگونگی دریافت آنابین و زاب +مدارک +هزینه)

تاییدیه زاب 2024 (+ چگونگی دریافت آنابین و زاب +مدارک +هزینه)

اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به آلمان را دارید، باید برای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی خود اقدام کنید. اخذ این تاییدیه از طریق سایت زاب یا آنابین ممکن است اما در نظر داشته باشید که تاییدیه زاب و آنابین یکی نیستند. ما در این مقاله به طور کامل درباره هر یک از این تاییدیه‌ها بر اساس سایت‌های رسمی Zab و Anabin حرف زده و به مهم‌ترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم؛ سوالاتی همچون:

  • تاییدیه زاب چیست؟
  • مراحل دریافت تاییدیه زاب کدامند؟
  • هزینه زاب چقدر است؟
  • چگونه تاییدیه آنابین را دریافت کنیم؟
  • هزینه آنابین چقدر است؟
  • و …

✅ بررسی تاییدیه زاب

تاییدیه زاب یکی از مراحلی است که برای مهاجرت به آلمان باید طی کنید. شما با مراجعه به سایت زاب، آماده‌سازی مدارک، تکمیل فرم زاب و پیشبرد باقی مراحل می‌توانید به این تاییدیه برسید. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تاییدیه دیگری به نام تاییدیه آنابین نیز در دسترس متقاضیان قرار دارد. آنابین که یک پایگاه داده از مجموعه‌ای گسترده از مدارک و دانشگاه های سراسر جهان است، عموماً پله‌ی اول اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی به شمار می‌رود و اگر کسی از این طریق موفق به اخذ گواهی تاییدیه نشد، به سراغ تاییدیه Zab می‌رود.
ما در این مقاله ابتدا صفر تا صد گواهی زاب، از شرایط دریافت تا نحوه پرداخت هزینه زاب را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ معرفی و آموزش کار با سایت آنابین می‌رویم. در پایان مقاله نیز می‌توانید نمونه تاییدیه زاب را ببینید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

هزینه زاب
Peterskirche-Tower

1. تاییدیه زاب آلمان چیست؟

Zab که کوتاه‌شده‌ی عبارت Zentralstelle für ausländisches Bildungswesen به معنی اداره مرکزی آموزش خارجی است، به مقایسه سیستم های آموزشی آلمانی و غیرآلمانی می‌پردازد. به عبارت دیگر زاب تعیین می‌کند که مدرک تحصیلی شما در سطح کدام یک از مدارک تحصیلی آلمان است.

خوب است بدانید که:

  • تاییدیه زاب در سراسر آلمان معتبر است.
  • تاییدیه زاب منقضی نمی‌شود.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. چه زمانی به تاییدیه زاب نیاز داریم؟

شما برای مهاجرت به آلمان به روش های مختلف، نیاز دارید که نشان دهید مدارک تحصیلی‌تان در سطح سیستم آموزشی آلمان است و این کشور مدارک شما را تایید می‌کنند.

پس شما به چند دلیل مختلف ممکن است به تاییدیه زاب برای مدارک خود نیاز داشته باشید؛ از جمله:

  • کار در آلمان
  • تحصیل در دانشگاه های آلمان
  • تحصیل در دوره های فنی حرفه ای و آوسبیلدونگ آلمان

به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید از عنوان مدارک تحصیلی خود برای پیشبرد هدف خاصی استفاده کنید، به تاییدیه زاب نیاز دارید. به عنوان مثال برای برگزرای یک سمینار در آلمان و اخذ ویزا لازم است که مدرک شما مورد تایید قرار بگیرد.

هزینه آنابین
Neuschwanstein-Castle-02,-Schwangau,-Germany

2.1. تاییدیه زاب برای مهاجرت کاری به آلمان

اگر قصد دریافت جاب آفر آلمان برای مشاغل مختلف و مهاجرت کاری به این کشور با فعالیت در یک حرفه‌ی مشخص را دارید، باید ببینید که حرفه‌ی مورد نظر شما نظام‌مند است یا غیرنظام‌مند. تعریف این دو نوع را در فهرست زیر بخوانید:

  • 1. مشاغل تنظیم شده یا نظام مند در آلمان (Regulated Profession): به مشاغلی گفته می‌شود که با قوانین خاصی برای فعالیت همراه هستند. یکی از مهم‌ترینِ این قوانین نیز ارائه تاییدیه مدارک تحصیلی به صورت تخصصی است و زاب برای دریافت جاب آفر و اشتغال در این دسته از حرفه‌ها کفایت نمی‌کند. پرستاری، پزشکی و معلمی نمونه مشاغل نظام مند در آلمان هستند.
  • 2. مشاغل تنظیم نشده یا غیرنظام مند در آلمان (Non-regulated Profession): قانون خاصی برای اخذ پیشنهاد کاری و اشتغال در این حرفه‌ها تعیین نشده است و شما با تاییدیه زاب نیز می‌توانید تخصص خود را ثابت کنید. زیست‌شناس، اقتصاددان و متخصص علوم کامپیوتر نمونه هایی از این مشاغل هستند.

تفاوت زاب و انرکنونگ همنیجا مشخص می‌شود.

2.1.1. تفاوت زاب و انرکنونگ چیست؟

برای مشاغل غیرنظام‌مند می‌توانید از تاییدیه زاب برای مدارک تحصیلی خود استفاده کنید اما برای فعالیت در مشاغل نظام مند آلمان باید مدارک تحصیلی خود را از طریق انرکنونگ به تایید برسانید.

انرکنونگ چیست؟

انرکنونگ یا Anerkennung in Deutschland پورتال رسمی اطلاعات مرکزی دولت فدرال آلمان برای تایید و به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی دریافتی در خارج از این کشور است. این پورتال ناظر و مجری قوانین تعیین شده در وزارت آموزش و تحقیقات فدرال (BMBF) برای ارزیابی مدارک تحصیلی بین‌المللی است.

پیش از آنکه از زاب برای مهاجرت تحصیلی صحبت کنیم، خوب است اشاره کنیم شما با داشتن مدرک مورد تایید آلمان می‌توانید 4 امتیاز در سیستم امتیازبندی کارت شانس آلمان دریافت کنید و شانس خود را برای دریافت این نوع ویزا جهت کاریابی حضوری افزایش دهید.

2.2. ZAB برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان در مقاطع مختلف را دارید، عموماً باید به دانشگاه مقصد خود نشان دهید که مدرک مقطع پیش از مقطع انتخابی خود برای تحصیل در آلمان را دارید و این مدرک در سطح سیستم آموزشی آلمان معتبر است. برای این کار تاییدیه زاب پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

فراموش نکنید که:
1. باید سایت مستقیم دانشگاه انتخابی‌تان را به دقت بررسی کنید و از مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از آن دانشگاه مطلع شوید.
2. ممکن است بورسیه های تحصیلی که از هزینه تحصیل و زندگی در آلمان می‌کاهند نیز از شما یکی از مدارک تاییدیه زاب یا آنابین را بخواهند.

2.3. گرفتن تاییدیه زاب برای آموزش فنی حرفه‌ای

اگر می‌خواهید برای Vocational training و دوره های آوسبیلدونگ در آلمان اقدام کنید، باید برای مدرک دیپلم خود تاییدیه دریافت نمایید.

با دوره های آوسبیلدونگ آلمان آشنا نیستید؟ آوسبیلدونگ، آموزش تئوری و عملی همزمان برخی رشته ها و حرفه ها است که با هدف اشتغال متقاضیان انجام می‌شود و حقوق و درآمد ماهانه در پی دارد. آوسبیلدونگ آلمان کلید بسیاری از متقاضیان برای مهاجرت به اروپا است.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر مانند جزئیات فرم زاب یا مدارک لازم برای اخذ این گواهی هستید، همراه ما بمانید.

Olympiapark,-München,-Germany

3. دلیل مراجعه به زاب چیست؟

همانطور که گفتیم دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی از طریق 2 سایت ممکن است: زاب و آنابین

نکته اینجاست که آنابین یک پایگاه داده است که در لحظه به شما می‌گوید مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل شما مورد تایید آلمان قرار دارد یا نه اما اگر مقطع، رشته یا دانشگاه شما در این دیتابیس ثبت نشده بود، تکلیف چیست؟

در این شرایط باید برای دریافت زاب اقدام کنید و مدرک Statement of Comparability را دریافت کنید. این مدرک نشان می‌دهد که مدارک تحصیلی شما مورد تایید دولت آلمان و در سطح سیستم آموزشی این کشور قرار دارد.

4. نحوه گرفتن تاییدیه زاب به چه صورت است؟

  • ساختن اکانت در سایت زاب: برای این کار باید یک Bund ID از پیش داشته باشید. ساخت Bund ID از طریق سایت id.bund.de انجام می‌شود و این اکانت دیجیتال برای تمام کارهای آنلاین شما می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
  • آماده‌سازی مدارک لازم برای تاییدیه زاب: در ادامه لیست کامل مدارک مورد نیاز را ذکر می‌کنیم.
  • تکمیل فرم زاب: باید فرم زاب را به صورت آنلاین پر و مدارک خود را آپلود کنید.
  • پرداخت هزینه زاب: به محض آپلود مدارک امکان پرداخت هزینه زاب فراهم می‌شود.
  • انتظار برای دریافت تاییدیه زاب: به محض اعلام نتایج در خصوص تایید/عدم تایید مدارک تحصیلی، پیامی به اکانت زاب و همچنین ایمیل شما ارسال می‌شود.

4.1. فرم درخواست زاب

درباره فرم زاب باید بدانید که از 3 بخش اصلی تشکیل شده است:

  • اطلاعات فردی (شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، نشانی و …)
  • اطلاعات مرتبط با مدرک تحصیلی که قصد ارزیابی آن را دارید (شامل مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، نام دانشگاه و …)
  • اطلاعات مرتبط با یک دوره تحصیلی قبل‌تر (شامل مدرک تحصیلی، نام دانشگاه و …)

در پایان فرم زاب نیز باید تایید کنید که اطلاعات را به درستی وارد کرده‌ و قوانین را پذیرفته‌اید و سپس فرم خود را ارسال نمایید.

اما چرا تمام این مراحل را برای کار و تحصیل در آلمان طی کنیم؟ از مهم ترین دلایل می‌توان به امکان تحصیل رایگان در آلمان و نیاز این کشور به نیروی کار متخصص و در نتیجه جذب متقاضیان بین‌المللی اشاره کرد.

Victory-Column,-Berlin,-Germany

5. مدارک مورد نیاز زاب کدامند؟

اصلی ترین مدارک لازم برای زاب عبارتند از:

  • 1. آخرین مدرک تحصیلی به زبان اصلی
  • 2. آخرین مدرک تحصیلی ترجمه شده به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • 3. ریز نمرات به زبان اصلی
  • 4. ریز نمرات ترجمه شده به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • 5. دیپلم پایان دوره دبیرستان به زبان اصلی
  • 6. مدارک شناسایی مانند پاسپورت معتبر
  • 7. فرم زاب تکمیل شده

اگر برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کرده‌اید، به جاب آفر یا قرارداد کاری با کافرمای آلمانی نیاز خواهید داشت.

دقت داشته باشید که در بخش تعیین مدارک لازم برای دریافت تاییدیه ZAB، شما کشوری که آخرین مدرک تحصیلی خود را در آن دریافت کرده‌اید، انتخاب می‌کنید. سپس تعیین می‌کنید که مدرک تحصیلی شما کدام است. به عنوان مثال اگر گزینه ایران (Iran) را انتخاب کنید، مجموعه‌ای از مدارک برای انتخاب به شما نمایش داده می‌شود. پیام زاب برای تمام مدارک یکسان و با این محتوا است که می‌توانید برای دریافت ZAB اقدام کنید.

نکته اینجاست که این پیام برای 2 مدرک تغییر می‌کند:

  • زاب برای کاردانی
  • زاب برای دیپلم

5.1. تاییدیه زاب برای مدرک کاردانی ایران

ترجمه پیام زاب برای کسانی که می‌خواهند با مدرک کاردانی به آلمان مهاجرت کنند، به شرح زیر است:

«می‌توانید جهت دریافت ZAB برای این مدرک [کاردانی] اقدام کنید. این مدرک در رتبه کمتری از مدرک کارشناسی آلمان قرار می‌گیرد و مرتبط با مدرک دریافتی از مدارس فنی حرفه ای آلمان (Berufsfachschule) است…»

پس مدرک کاردانی شما تاییدیه لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان را نخواهد گرفت.

5.2. تاییدیه زاب برای مدرک دیپلم ایران

ترجمه پیام زاب برای کسانی که می‌خواهند با مدرک دیپلم به آلمان مهاجرت کنند، عبارت است از:

«شما نمی‌توانید برای این مدرک جهت دریافت تاییدیه ZAB درخواست دهید. این مدرک، مدرک دانشگاهی نیست.»

به همین دلیل است که برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم، باید دوره های کالج در آلمان را بگذرانید.

5.3. نحوه ارسال مدارک به zab

به خاطر داشته باشید که ثبت درخواست برای دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی تنها به صورت آنلاین و از طریق سایت zab امکان‌پذیر است. یعنی شما باید اسکن مدارک خود را در سایت زاب آپلود کنید.

تنها در صورتی مدارک خود را به آدرس پستی زاب ارسال کنید که مستقیماً از شما درخواست شود.

به خاطر داشته باشید که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را می‌توانید در اکانت شخصی‌تان در سایت زاب ببینید.
نشانی سایت زاب: zab.kmk.org

فرم زاب

6. هزینه زاب چقدر است؟

هزینه زاب برای دریافت اولین تاییدیه مدرک تحصیلی 200 یورو است. اگر درخواست برای تایید مدارک دیگر در دفعات بیشتری را داشته باشید، باید 100 یورو به ازای هر مدرک بپردازید.

دقت کنید که هزینه زاب:
1. در صورتی که مدرک شما تایید نشود، به شما بازگردانده نخواهد شد.
2. در صورتی که درخواست خود را برای دریافت تاییدیه لغو کنید، به طور کامل به شما بازگردانده نخواهد شد و ممکن است تا 50درصد از مبلغ پرداحتی شما کم شود. (وابسته به میزان پیشرفت روند تایید مدرک)

به خاطر داشته باشید کسانی که در آلمان زندگی می‌کنند اما امکان پرداخت هزینه زاب را ندارند، ممکن است بتوانند از حمایت های مالی سازمان‌های مختلف یا دولت آلمان برای اخذ این مدرک استفاده کنند. این کمک مالی شامل چه کسانی می‌شود؟

  • کسانی که بیکار هستند.
  • کسانی که با ویزای جاب سیکر در جستجوی کار در آلمان هستند.
  • کسانی که شاغل هستند اما درآمد کافی برای پرداخت این هزینه را ندارند.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. مراحل تاییدیه زاب چقدر طول میکشد؟

اگر مراحل دریافت تاییدیه زاب را در 3 بخش تقسیم کنیم، به تخمین دقیق‌تری از مدت زمانی که طول می‌کشد تا تاییدیه زاب را دریافت کنیم، می‌رسیم:

  • 1. آماده‌سازی مدارک: کاملاً به شرایط شخص برمی‌گردد. اینکه دریافت اصل مدارک، ترجمه آن‌ها و … چقدر زمان می‌برد را نمی‌تواند دقیق گفت اما عموماً بیشتر از چند هفته طول نمی‌کشد.
  • 2. ثبت درخواست برای تاییدیه و تکمیل فرم زاب آنلاین: با تسلط به زبان، آماده‌سازی مدارک از پیش و ساختن اکانت در سایت زاب، این بخش نیز یک روزه انجام می‌شود.
  • 3. انتظار برای گرفتن تاییدیه زاب: پروسه‌ی تایید مدارک تحصیلی و ارسال تاییدیه زاب، یک پروسه‌ی عموماً 3 ماه است که محض ثبت درخواست شما شروع می‌شود.

به خاطر داشته باشید که هدف شما برای دریافت تاییدیه زاب نیز بر مدت زمان پروسه تایید مدارک موثر است. به عنوان مثال روند ارائه تاییدیه زاب با هدف دریافت بلوکارت آلمان (2 هفته) یا برای ویزای کارگر ماهر (2 ماه) سریع‌تر انجام می‌شود.

در ادامه، مقاله به عنوان راهنمای سایت آنابین کار می‌کند و تمام اطلاعات لازم درباره این تاییدیه مانند نحوه اخذ تاییدیه و هزینه آن را بررسی می‌نماید.

هزینه زاب
Schleissheim,-Munich,-Germany

8. تاییدیه آنابین چیست؟

آنابین یک پایگاه داده برای تایید مدارک تحصیلی بین‌المللی است که به افراد و سازمان‌ها نشان می‌دهد که:

  • آیا دانشگاهی که مدرک تحصیلی از آن دریافت شده، مورد تایید آلمان است؟
  • چگونه مدرک تحصیلی در آلمان ارزیابی می‌شود؟

به خاطر داشته باشید که پایگاه تاییدیه آنابین درباره 32,000 دانشگاه، حدود 29,000 مدرک تحصیلی آکادمیک و 1,700 نوع دیپلم دبیرستان و اطلاعات آموزشی و تحصیلی حدود 180 کشور اطلاعات کافی و کامل دارد.

9. وضعیت مقاطع در لیست آنابین چگونه است؟

مقاطع تحصیلی مختلف در سایت آنابین 3 وضعیت اصلی دارند:

  • 1. bedingt vergleichbar: مدارکی هستند که به صورت مشروط در سطح مدارک تحصیلی آلمان قرار می‌گیرند و تفاوت رسمی بین این مدرک و مدرک مشابه در آلمان وجود دارد. به عنوان مثال در این مواقع مدرک شما در مقطع اصلی خود تمام شده است اما وقتی در مقایسه با همان مقطع در آلمان قرار می‌گیرد، سطح پایین‌تری دارد و فرضاً در سطح مدرک فنی حرفه ای قرار می‌گیرد.
  • 2. entspricht: در این وضعیت مدرک تحصیلی کشور مبدأ مورد تایید است و تفاوتی با مدرک مشابه در آلمان ندارد.
  • 3. gleichwertig: به وضعیتی خنثی گفته می‌شود که نه امکان تایید رسمی و نه رد رسمی مدرک وجود دارد.

‌آنابین کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکترا برای ایرانیان در دسترس است.

10. لیست دانشگاه های مورد تایید آنابین کدامند؟

دانشگاه های بسیاری در لیست جستجوی آنابین قرار دارند. به عبارت دیگر آنابین برای دانشگاه ها تعیین می‌کند که:

  • آیا دانشگاهی که مدرک تحصیلی از آن دریافت شده است، یک مرکز آموزش عالی و آکادمیک است یا خیر؟
  • وضعیت دانشگاه مورد نظر بر اساس سیستم آموزشی آلمان چگونه است؟

دانشگاه ها در این سایت در 3 وضعیت اصلی قرار می‌گیرند:

وضعیت دانشگاه شرح وضعیت
H+ دانشگاه مورد نظر هم در کشور مبدأ و هم در آلمان یک موسسه آموزشی معتبر  است.
H- دانشگاه مورد نظر یا در کشور مبدأ به رسمیت شناخته نمی‌شود و / یا در کشور آلمان.
H+/- امکان تعیین وضعیت مشخصی برای دانشگاه مورد نظر وجود ندارد.

خوب است بدانید که بسیاری از دانشگاه های ایران مانند دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد و همچنین دانشگاه پیام نور در سایت آنابین وضعیت H+ را به خود اختصاص داده‌اند.

مراحل و هزینه آنابین را در بخش‌های بعدی بخوانید.

تاییدیه آنابین

11. نحوه گرفتن تاییدیه آنابین چگونه است؟

برای دریافت تاییدیه آنابین، باید وارد سایت آنابین شوید. از ستون شامل بخش‌های مختلف ارزیابی، انتخاب کنید که به عنوان مثال به دنبال تاییدیه مدرک تحصیلی‌تان هستید یا می‌خواهید وضعیت دانشگاه خود را بررسی کنید.

پس از انتخاب بخش مورد نظرتان، به صفحه‌ی جدیدی می‌روید که در ابتدا توضیحاتی را درباره شیوه ارزیابی آنابین ارائه کرده است. در این صفحه شما باید روی گزینه Suchen (به آلمانی) و Seek (به انگلیسی) کلیک کنید تا صفحه‌ی جستجوی مدرک تحصیلی یا دانشگاه برایتان نمایش داده شود.

نحوه جست و جو در سایت آنابین بسته به اطلاعات مورد نظر شما تفاوت‌هایی دارد. در ادامه مراحل سرچ آنابین برای مدرک تحصیلی و دانشگاه را توضیح می‌دهیم.

11.1. نحوه جستجو در سایت آنابین برای تایید مدرک

روی گزینه Open country selection (به انگلیسی) یا Länderauswahl öffnen (به آلمانی) کلیک کنید و کشوری که مدرک خود را از آنجا دریافت کرده‌اید، انتخاب نمایید. ما در مثالمان ایران را انتخاب می‌کنیم.

در ادامه 4 باکس زیر هم می‌بینید:

  • باکس اول مرتبط با مقاطع تحصیلی از پیش تعریف شده در سایت آنابین است. روی فلش کوچک کنار باکس کلیک کنید و در صورتی که مقطع شما در لیست قرار داشت، آن را انتخاب کنید.
  • باکس دوم شامل رشته های تحصیلی مختلف است. رشته خود را از این لیست انتخاب کنید.
  • باکس سوم و چهارم برای کسانی است که مدرک یا رشته خود را در لیست از پیش تعریف شده آنابین پیدا نکرده‌اند.

پس از تعیین مقطع و رشته تحصیلی، اگر جستجوی شما نتیجه داشته باشد، جدولی از اطلاعات را می‌بینید. اگر روی علامت مثبت (+) کنار گزینه مورد نظر خود کلیک کنید، می‌توانید وضعیت مدرک تحصیلی خود را ببینید.

11.2. نحوه سرچ در آنابین برای وضعیت دنشگاه

با ورود به بخش Institutions (به انگلیسی) یا Institutionen (به آلمانی) وارد بخش جستجوی دانشگاه ها برای تاییدیه آنابین می‌شوید. در این بخش نیز ابتدا باید کشوری که دانشگاه محل تحصیلتان در آن قرار دارد، انتخاب کنید.

در ادامه 4 باکس زیر هم وجود دارد:

  • از طریق باکس اول می‌توانید شهر محل تحصیل خود را انتخاب کنید.
  • باکس دوم نوع دانشگاه شما را تعیین می‌کند؛ برای مثال دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه غیرانتفاعی، دانشگاه پزشکی و …
  • دو باکس بعدی برای کسانی تعبیه شده‌اند که دانشگاه خود را در لیست ارائه شده پیدا نکرده‌اند.

پس از انتخاب دانشگاه، جدولی می‌بینید که اطلاعات دانشگاه را نمایش می‌دهد. در ستون Status این جدول، وضعیت دانشگاه مشخص شده است.

هزینه آنابین چقدر است؟ چرا فرم زاب را تکمیل و این تاییدیه را دریافت کنیم؟ پاسخ سوالات خود را در آخرین بخش از مقاله خواهید یافت.

هزینه آنابین
Romer-town-hall-Germany-Frankfurt-am-Main

12. هزینه آنابین چقدر است؟

یکی از تفاوت های اصلی آنابین با زاب در بحث هزینه ها است. شما برای دریافت تاییدیه آنابین نیاز نیست هزینه ای بپردازید و با انتخاب دانشگاه و رشته و مقطع خود بلافاصله می‌فهمید که مدرکتان در آلمان به رسمیت شناخته می‌شود یا نه. بنابراین در هیچ مرحله ای از مراحل دریافت تاییدیه آنابین، هزینه نمی‌پردازید.

13. سایت آنابین چیست؟

بدون شک سایت آنابین با سایت زاب متفاوت است. برای دریافت تاییدیه انابین باید به نشانی زیر مراجعه کنید:

14. مزایای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی از آلمان چیست؟

  • 1. ورود بهتر به بازار کار و در دسترس بودن موقعیت های شغلی بیشتر
  • 2. شفافیت بیشتر مدارک و تجربه اعتماد و حتی احترام بیشتر در محیط کار یا دانشگاه
  • 3. معتبر بودن تاییدیه در سراسر آلمان
  • 4. امکان جبران ضعف‌ها در صورت نیاز
  • 5. هزینه مناسب دریافت تاییدیه زاب و رایگان بودن تاییدیه آنابین

نمونه تاییدیه زاب را در این فایل مشاهده کنید.


پرسش های متداول تاییدیه زاب

✅ تاییدیه زاب چیست؟

تاییدیه زاب به گواهی گفته می‌شود که نشان می‌دهد مدرک تحصیلی شما در سیستم آموزشی آلمان به رسمیت شناخته می‌شود و معتبر است.

✅ هزینه زاب چقدر است؟

هزینه زاب برای اولین درخواست تاییدیه 200 یورو تعیین شده است.

✅ ارسال فرم زاب به چه صورت است؟

برای دریافت تاییدیه زاب باید مدارک لازم و فرم زاب را به صورت آنلاین و از طریق سایت آن ارسال نمایید.

✅ تاییدیه آنابین چیست؟

یکی دیگر از راه های دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی، استفاده از سایت آنابین و دریافت تاییدیه آنابین است.

✅ هزینه آنابین چقدر است؟

دریافت تاییدیه آنابین هزینه ای ندارد و به صورت رایگان می‌توانید آن را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.7/5 - (54 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

مهاجرت به آلمان برای کار یا تحصیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای متقاضیان زندگی در اروپا است اما این انتخاب میسر نمی‌شود مگر در صورتی که تاییدیه زاب را برای مدارک تحصیلی خود دریافت کنید یا با ارائه تاییدیه آنابین نشان دهید مدارک تحصیلی شما در آلمان نیز معتبر است. نکته‌ی قابل توجه این است که تاییدیه زاب هزینه زیادی ندارد و در سراسر آلمان معتبر است. همچنین مراحل دریافت آن پیچیده نیست.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

127 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. َAlireza Ghassemi گفت:

    سلام
    من تاییدیه zab رو باید بگیرم چون وضعیت دانشگاه لیسانسم نامعلوم هست در سایت آنابین
    با توجه به اینکه زمان اپلای اردیبهشت هست و به احتمال زیاد تا اون زمان حاضر نمیشه، آیا دانشگاه تایم اضافه برای دریافت تاییدیه به من میده؟ آیا اصلا دانشگاه های مقصد هم این مدرک رو میخوان یا فقط برای سفارت الزامیه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و روز بخیر
      در این خصوص بهتره با دانشگاه مقصد صحبت کنید. ممکنه یک دانشگاه این زمان اضافه رو در اختیار شما قرار بده. شما می‌تونید با واحد بین‌الملل دانشگاه مورد نظرتون تماس بگیرید و در این مورد باهاشون صحبت کنید تا اطلاعات دقیقی کسب کنید.

  2. یاسین مدبرنیا گفت:

    سلام
    اینطور که داخل وبسایت زاب نوشته شده، ترجمه انگلیسی هم قابل قبوله و صحبتی از لگالایز/آپوستیل مدارک هم نیست. و گویا به صورت انلاین انجام میشه و نیازی به ارسال فیزیکی نداره.
    درسته این موارد؟
    متشکرم

    1. آیدا گفت:

      سلام و عرض ادب
      بجز آپوستیل بله
      برای مشاوره رایگان میتوانید با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایید.

  3. سلما گفت:

    سلام
    آیا مدرک کاردانی مامایی دانشگاه آزاد هم مورد تایید آنابین یا زاب هست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      آزاد یا دولتی بودن دانشگاه، تاثیری در روند زاب یا آنابین ندارند. شما باید به سایت آنابین مراجعه کنید و ببینید که اسم دانشگاه‌تون در لیست دانشگاه‌های مورد تایید قرار داره یا خیر.

  4. مجید گفت:

    درود برای تاییدیه زاب نیاز به ترجمه ریزنمرات یا دروس پاس شده می باشد یا مدرک تحصیلی کفایت میکند؟

    1. آیدا گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله دوست عزیز برای تاییدیه زاب، هم ترجمه ریز نمرات و هم مدرک تحصیلی لازم است.
      میتوانید برای مشاوره رایگان با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایید

  5. حسین گفت:

    درود دانشگاه من H+ هست مقطع رو هم در آنابین پیدا میکنم ولی خود رشته رو نه باید زاب بگیرم
    رشته ام مهندسی تکنولوژی معماریه

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام حسین عزیز روز بخیر
      دوست من سوالتان را دقیق بپرسید تا در زمینه تاییدیه زاب شما را راهنمایی کنیم و مشاوره رایگان مهاجرت داشته باشید.

  6. زانکو گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم کامپیوتر دارم ولی مدارک درجه یک و درجه دو ارایشگری دارن و جواز حداقل ده سال سابقه کار دارم ایا تایید زاب لازم داره یا اصلا المان ارایشگر لازم داره تا ویزا به من بدن

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      شما می‌تونید با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ به عنوان آرایشگر در این کشور مشغول به کار بشید. مقاله آوسبیلدونگ آرایشگری آلمان می‌تونه شما رو در این زمینه راهنمایی کنه.

  7. ناشناس گفت:

    سلام وخسته نباشید،درصورتی که رشته و دانشگاه h+باشد،نیاز به ترجمه ولگال دیپلم وپیش دانشگاهی برای ویزای کاری هست؟

    1. آیدا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله نیاز است.
      توصیه میکنم برای راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.

  8. مهدی گفت:

    سلام وخسته نباشید، در سایت اولین گزینه ی دانشگاه آزاد نوشته همه ی دانشگاه های آزادh+هستند ولی واحدی که فارغ التحصیل شدم نیست?یعنی مشکلی نیست؟
    وشنیده ام اگر آنابین هم اوکی باشه برای ویزای کاری باید حتما تاییدیه زاب گرفت،درسته؟

    1. آیدا گفت:

      سلام و عرض ادب
      حتما باید واحدی که فارغ التحصیل شده باشید وجود داشته باشد وگرنه مشکل به وجود می آید.
      برای درخواست ویزای کاری هم حتما باید تاییدیه زاب داشته باشید.
      پیشنهاد میکنم برای مشاوره رایگان با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی کامل شوید.

  9. مرضیه گفت:

    خیلی مفید بود. ممنونم

  10. ن.ت گفت:

    با سلام
    من دانشگاهم توی انابین مورد تایید هستش، رشته ارشدم مهندسی پلیمره اما توی انابین نوشته مهندسی شیمی گرایش پلیمر، باید چیکار کنم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر دوست من
      این سوال کلی نیست شما باید ببینید رشته شما دقیقا کدوم هست و اسم رشته شما باید کامل و دقیق عینا در آنابین مورد تایید باشه. اسم دقیق رشتتون رو در بیارید و مطمئن شوید همون اسم و عین رشته در آنابین مورد است همچنین دانشگاهتون که در این صورت می توان گفت بع تاییدیه زاب نیاز ندارید.

  11. فائزه امیری گفت:

    با سلام
    دانشگاه من مقطع ارشد H+ هست ولی رشته مهندسی معماری تو مقطع ارشد جزو زیرشاخه هاش نبود، من به زاب نیاز دارم؟در اینصورت باید همه مدارک تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته و ارشد ارسال بشند؟

    1. آیدا گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله دوست عزیز هم به ترجمه و زاب و هم به لگال نیاز دارید.
      توضیه میکنم برای مشاوره رایگان با مشاورین متخصص ما تماس حاصل فرمایید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنیم.

  12. حامد گفت:

    من رشته و دانشگاهم هر دو H+ هست
    آیا احتیاجی به گرفتن زاب برای کار دارم؟چون شنیدم سفارت گاهی سختگیری میکنه و حتما باید زاب رو داشته باشیم

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      مدرک شما مورد تایید می باشد
      و نیازی به گرفتن تاییدیه نیس
      شما باید همه ی شرایط گرفتن ویزا را داشته باشید
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس یگیرید

  13. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر، دانشگاه من به صورت جداگانه دارای تاییده H+ هست. رشته تحصیلی من هم به صورت جداگانه دارای تاییده هست. یعنی تاییدیه رشته من هست اما در بخش Verleihende Institutionen نام دانشگاه دیگری است و رشته من در دانشگاهم رو داخل سایت پیدا نمیکنم. رشته من در دانشگاه دیگری تاییدیه دارد. ایا حتما لازم به تاییدیه رشته دردانشگاه خودم هست یا همین تاییدیه های جداگانه کفایت میکنه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      حتما شما باید با مشاوران ما تماس بگیرید
      تا بهتر پرونده ی شما را برسی کنیم

  14. مریم احمدی گفت:

    با سلام، برای ادامه تحصیل ارشد در المان باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تاییدیه زاب داسته باشند؟ دانشگاه دوره لیسانس من H+ رو داره

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود خانم احمدی
      شما تاییدیه زاب رو دارید چون اچ پلاس رو دارید یعنی مجاز هستید و مدرک شما و دانشگاه مورد تایید می باشد

  15. فرشاد گفت:

    سلام . وقت بخیر . ترجمه مدارک دانشگاهی قبل از ارسال به زاب علاوه بر مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باید به تایید سفارت آلمان برسه یا نه ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام فرشاد عزیز
      بله

  16. Mikaeil گفت:

    سلام مدت اعتبار تاییدیه تحصیلی زاب چقدره؟
    من دوسال مونذه به اتمام کارشناسیم اگر الان برای تاییدیه زاب اقدام کنم اعتبارش برای دوسال دیگه هم هست برای گرفتن پذیرش؟ یا باید بذارم همون موقه تاییدیه رو بگیرم؟
    ممنون از مطالب مفیدتون

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود اقای میکائیل
      برای تاییدیه زاب وقتی مدرکتون را گرفتیند میتوانید تاییدیه بگیرید
      و تاییدیه زاب تاریخ انقضا ندارد دائمی است.

  17. زهرا گفت:

    سلام. من استاتوس هر دو دانشگاه مقطع کارشناسی و ارشدم تو سایت آنابین مثبت هست. ولی در مورد رشته تحصیلیم مهندسی شهرسازی و طراحی شهری رو تو سایت آنابین تا جایی که متوجه شدم میزنه اطلاعاتی پیدا نشد. من با تاییدیه زاب نیاز دارم یا نه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود زهرای عزیز
      دانشگاه شما مورد تایید می باشد
      و تاییدیه زاب دارد.

  18. ناشناس گفت:

    سلام وقت بخیربنده مهندس مکانیک هستم و قرارداد کار از یک شرکت آلمانی دریافت کردم. متاسفانه کارفرمای آلمانی تجربه ای در زمینه استخدام نیروی کار خارجی ندارد و بنده هم همینطور. میشه لطفا راهنمایی بفرمایید چه مدارکی بایست به سفارت ارائه بدم.

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز بررسی دقیق شرایط شما مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم جهت دریافت مشاوره رایگان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  19. سعید گفت:

    سلام خسته نباشید

    من مدرک تحصیلیم لیسانس هست . برای مدارک مورد نیاز ارسال آیا لازم و واجب هست که ترجمه شناسنامه یا گزرنامه هم همراه مدارک دیگر پست بشه برای تاییدیه زاب ؟ چون من فقط مدارک تحصیلیم رو ترجمه کردم و شناسنامه و گزرنامه رو ترجمه نکردم هنوز

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود سعید عزیز
      بله تمام مدارک باید ترجمه شود
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  20. زهرارحمتي گفت:

    سلام،ايا براي بوربونگ بايد مدارك تاييديه زاب داشته باشن؟يا فقط واسه ارائه به سفارت لازمه؟!
    با توجه ب اينكه دانشگاهم مثبت هست اما رشتم توي بايگاني انابين نيست

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      مدارک شما باید به صورت دستی ارسال شود تا تاییدیه بگیرید
      و گرفتن تاییده جز مدارک شما می باشد

  21. یاس گفت:

    سلام و خسته نباشید . من مدرک دامپزشکی دانشگاه استانبول را دارم که H+ آنابین است آیا تاییدیه زاب هم لازم است یا مستقیما میتوانم برای ادامه تحصیل یاجستجوی کار اقدام کنم ؟ شما در اینموارد همکاری دارید؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز این امکان وجود دارد اما بررسی دقیق شرایط شما مورد نیاز است. پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایط و مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه، از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  22. شینو گفت:

    سلام .وقت شما بخیر.
    مدت زمان و هزینه تاییدیه زاب به چه صورت هست و چه مدارکی مورد نیازهست؟
    اگر اسم دانشگاه ما _+H باشه،جزو دانشگاههای معتبر و قابل تایید زاب هست ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود شینوی عزیز
      مدارک شما باید تاییدیه زاب داشته باشند
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  23. نریمان گفت:

    سلام بسیار ممنونم از توضیحاتتون

    ببخشید من میخوام برای «مهاجرت تحصیلی» اقدام کنم و نه کاری و دانشگاه من h+/- هست،

    برای اپلای در دانشگاه باید مدارکم توسط زاب تایید شود؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود نریمان عزیز
      بله صد در صد باید شما تاییدیه زاب بگیرید

  24. محسنی گفت:

    سلام،وقت شمابخیر.عذرمیخوام ازکجا میتونیم بفهمیم که دانشگاه ما یا رشته ی ما +Hهست و مورد تایید سایت آنابین هست؟
    ممنونم.

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      برای این کار باید وارد سایت انابین شوید
      و انجا اچ پلاس بود در صورت تایید دانشگاه و رشته شما برای شما قابل مشاهده می باشد

  25. الله وردی گفت:

    سلام.وقت شما بخیر.
    لطفا بفرمایید که تاییدیه زاب چیست و برای این تاییدیه نیاز به داشتن شرایط خاصی هست یا خیر؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز همانگونه که در متن مقاله نیز اشاره شد برای مهاجرت کاری به آلمان دانشگاه و مدرک تحصیلی افراد باید مورد تأیید باشند. برای این که مدارک تحصیلی مورد قبول باشند، دانشگاه و رشته باید تأییدیه آنابین داشته باشند و در صورتی که مدارک تأییدیه آنابین را نداشته باشند باید تأییدیه تحصیلی آلمان را از زاب دریافت نمایند.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  26. یونس گفت:

    سلام.وقت بخیر.مدارکی تحصیلی مورد قبول زاب چیست؟
    هزینه ی زاب رو میتونیم از طریق صرافی پرداخت کنیم؟اگر امکانش هست،بعداز پرداخت چطوری میتونیم به زاب اطلاع بدیم که واریز کردیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      مدرک دانشگاهی شما و دانشگاه شما باید مورد تایید باشد
      تا بتوانید تاییدیه بگیرید

  27. زویا نهالی گفت:

    سلام وقت بخیر.عذرمیخوام سایت زاب چه زمانی باز میشه و برای گرفتن تاییده zab چه مدارکی باید ارائه بدیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود خانم نهالی عزیز
      برای تاییدیه زاب مدارک تحصیلیتون رو ارائه بدید

  28. نفیسه گفت:

    سلام وقت بخیر.
    میشه بفرمایید zabچی هست؟دقیقا باید چه کاری انجام بدیم؟ برای این تاییدیه باید هزینه ی خاصی هم پرداخت کنیم؟
    شرایط سنی داره؟
    و چه از طریق تحصیل و چه از طریق کاری اگر بخوایم اقدام کنیم،حتما باید تاییدیه رو داشته باشیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز برای مهاجرت کاری به آلمان دانشگاه و مدارک تحصیلی فرد باید مورد تأیید باشند. برای این که مدارک تحصیلی مورد قبول آلمان باشند، دانشگاه و رشته باید تاییدیه آنابین داشته باشند. در صورتی که مدارک این تاییدیه را نداشته باشند، باید تاییدیه تحصیلی آلمان را از زاب دریافت نمایند.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  29. زینب عباسی گفت:

    سلام.وقتتون بخیر…
    zab چی هست؟ برای مهاجرت کاری یاتحصیلی حتما باید تاییده زاب داشته باشیم؟
    هزینه ای هم باید بابت این تاییدیه پرداخت کنیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز برای مهاجرت کاری به آلمان دانشگاه و مدارک تحصیلی فرد باید مورد تأیید باشند. برای این که مدارک تحصیلی مورد قبول آلمان باشند، دانشگاه و رشته باید تاییدیه آنابین داشته باشند. در صورتی که مدارک این تاییدیه را نداشته باشند، باید تاییدیه تحصیلی آلمان را از زاب دریافت نمایند.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  30. رحمان گفت:

    سلام وقت بخیر…
    برای دریافت تاییده زاب چه مراحل اولیه ای نیازه که انجام بشه؟چه مدارکی رو باید ترجمه شده تحویل بدم ؟
    کدوم یکی از دانشگاه های پیام نور در آنابین هست و مورد تایید هست؟
    من دانشگاه پیام نور درس خوندم و مدرکم لیسانس حسابرسی هست.28سالمه و سرمایه ای که ازپدرم بهم رسیده 800میلیون تومانه.با مبلغ و شرایط سنی و تحصیلی من ،چه چیزهای دیگه ای نیازه برای تاییدیه زاب؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      اسم دانشگاه و رشته مورد نظر خود را جستجو کنید
      در صورت نیاط به مشاوره و برسی شرایط شما
      با ما تماس بگیرید

  31. ناشناس گفت:

    سلام وقت شما بخیرباشه.
    اولین مرحله برای دریافت تاییده و ارزیابی زاب چی هست؟
    چه مدارکی رو باید ترجمه کنم و تحویل بدم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      برای تاییدیه زاب مدارک تحصیلی و دانشگاه شما
      در ابتدا باید تایید شود و وارد سایت مورد نظر بشوید
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  32. سوده گفت:

    سلام خوبین؟ حداقل و حداکثر نمره ی قبولی در زاب چیست؟
    من رشتم متالوژیه و قصددارم برای زاب شرکت کنم. لطف میکنین اگر هم زمان برگزاریش رو بگید هم شرایط و ضوابط جدیدش رو.مرسی.

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام ودرود دوست عزیز
      تاییدیه زاب یعنی اینکه
      مدارک تحصیلی و دانشگاه شما مورد تایید کشور مورد نظ می باشد یا خیر

  33. محسنی گفت:

    سلام،خسته نباشید.
    برای گرفتن تاییدیه زاب تنها خود مدارک دیپلم و پیش دانشگاهیمون رو کپی داشته باشم خوبه یا بایدریز نمرات رو هم در بیاریم؟
    و اینکه اگر کسی +h باشه هم بازم نیاز هست که تاییدیه بگیره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      تاییدیه شما یعنی هم مدارک تحصیلی هم دانشگاه شما مورد تایید می باشد

  34. ماهان گفت:

    سلام وقت بخیر. میشه یک مقدار راجع به سایت زاب توضیح بدین؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز برای مهاجرت کاری به آلمان مدارک تحصیلی و دانشگاه افراد باید مورد بررسی قرار گیرد و باید مورد تایید آنابین باشند. در این حالت مدارک مورد قبول آلمان هستند. چنانچه مدارک تاییدیه آنابین را نداشته باشند، باید تاییدیه تحصیلی کشور آلمان را از زاب دریافت نمایند.
      شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  35. محمودی گفت:

    سلام و عرض ادب.
    لیست دانشگاه هایی که مورد تایید zab هستن رو بفرمایین…
    این درسته که مدرک دانشگا های پیام نور در سایت آنابین موجود نیست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      بله موجود نیست
      میتوانید بصورت دستی تاییدیه خود را بگیرید

  36. مینایی گفت:

    سلام خوبین؟
    عذرمیخوام من به تازگی واژه ی زاب رو زیاد میشنوم.
    میشه وضیح بدین زاب چیست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز برای مهاجرت کاری به آلمان، دانشگاه و مدارک تحصیلی شما باید مورد تایید باشند. برای این که مدارک تحصیلی مورد قبول آلمان باشند، دانشگاه و رشته باید تاییدیه آنابین داشته باشند. در صورتی که مدارک تاییدیه انابین را نداشته باشند، باید تاییدیه تحصیلی المان را از زاب دریافت نمایند.
      در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  37. گلی گفت:

    سلام.وقت بخیر. اگر اسم کالج در سایت انابین موجودنباشه، بگرفتن تاییدیهZAB میشه که مدرکمون رو قبول بکنن؟
    برای رشته ی پرستاری کافیه فقط تاییدیه مدرک تحصیلیم یا نه ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      یرای گرفتن تاییدیه زاب نیازه
      شما هم مدرکتان مورد تایید باشد هم دانشگاهی که در ان تحصیل کردید
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  38. تینا گفت:

    سلام.خسته نباشید .
    عذر میخوام میشه لطف بفرمایید بگید که زاب چیست ؟
    و اینکه دقیقا برای چه چیزی به زاب نیاز داریم ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما برای مهاجرت کاری به آلمان نیاز به تاییدیه مدارک تحصیلی و دانشگاه خود دارید و دانشگاه و رشته تحصیلی شما باید تاییدیه آنابین داشته باشند. چنانچه مدارک شما تاییدیه آنابین را نداشته باشند، باید تاییدیه تحصیلی را از Zab دریافت نمایید.
      پیشنهاد می کنیم جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  39. زهره گفت:

    سلام ببخشید تایید زاب اعتبار داره؟یعنی بعد از مثلا 1 سال اعتبارش از بین نمیره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      تاییدیه زاب برای تایید مدارک شما می باشد
      و اعتبار دائمی دارد
      صرفا برای تایید گرفتن می باشد

  40. شادمهر طهماسبی گفت:

    سلام
    ممنون میشم من رو راهنمایی کنین.
    من مدرک دانشگاهیم رو از خارج کشور گرفتم .و H+ داره.
    مدرک من انگلیس هست .
    الان تاییدیه زاب رو میخوان ازم.
    تاییدیه سایت زاب چطوریه؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      شادمهر عزیز پیشنهاد می کنیم جهت مشاوره رایگان و بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  41. ملینا گفت:

    سلام مدارک لام برای تاییدیهzab چیست؟
    .و مزایای گرفتن این تاییدیه چقدر تاثیر درروند پروسه داره؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      یرای گرفتن تاییدیه زاب نیازه که دانشگاه شما و مدرک تحصیلی شما
      مورد تایید باشد و جز مدارک شما می باشد که تاییدیه زاب را داشته باشید

  42. نیوشا فراهانی گفت:

    سلام برای گرفتن تاییدیه زاب مدارک تحصیلی رو باید به کدام کشور بفرستیم ؟
    و این پروسه چقدر زمان بر است؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      دوست عزیز برای دریافت راهنمایی دقیق باماتماس بگیرید.

  43. محسنی گفت:

    سلام،به من گفتند برای مهاجرت به آلمان نیاز به تییدیه زاب است .
    لطفا بفرمایید زاب چیست و اصلا چه مدارکی را باید برای تاییدیه ارسال کنیم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      تاییدیه زاب یعنی دانشگاه و مدرک شما مورد تایید آلمان
      باشد
      که باید وارد سایت شوید و با جستجوی اسم دانشگاه و رشته ی تحصیلی خود ازین موضوع مطلع شوید

  44. یوسف گفت:

    سلام نحوه ی گرفتن تاییدیه زاب ومدارک لازم برای زاب و همچنین هزینه های این تاییدیه را بفرمایید

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      برای گرفتن تاییدیه زاب
      و مشاوره و ارزیابی شرایط شما با ما تماس بگیرید

  45. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید برای اپلای تخصص علوم پزشکی نیازه که دانشگاه مبدا (ایران) با دانشگاهای المان یه مکاتبه اولیه برای تایید مدارک انجام بده؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      در ابتدا باید مدارک شما تاییدیه زاب داشته باشد
      برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

  46. رامان گفت:

    سلام خسته نباشید،برای تاییدیه زاب اصل مدرک لیسانس رو به مشمولین سربازی تا پایان خدمت نمیدن،ایا میشه مدرک موقت دانشگاه رو ترجمه کرد و فرستاد و تاییدیه زاب رو بگیریم یا حتما نیاز به اصل مدرک داریم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز برای شرایط شما ممکن است راه حل هایی وجود داشته باشد.
      پیشنهاد می کنیم از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  47. ایمان گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده فارغ التحصیل مقطع ارشد هستم. آیا برای تاییدیه زاب نیاز به ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی هستش یا اینکه فقط ترجمه دانشنامه دیپلم و پیش دانشگاهی کفایت میکنه؟ و مورد دیگه اینکه اصل ترجمه مدارک باید ارسال بشه یا کپی ترجمه مدارک و اینکه ترجمه مدارک نیاز به تایید سفارت هم داره؟
    با تشکر

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله دوست عزیز و ارائه ریز نمرات نیز در بسیاری از موارد مورد نیاز است.
      می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق شماره تماس های موجود در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  48. مهرداد گفت:

    سلام
    مقطع بنده ارشد هست، آیا برای تایید زاب نیاز هست کارشناسی هم تایید بشه یا همون ارشد کافیه
    هدف من مهاجرت کاری است
    سپاس فراوان

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز جمع آوری و تکمیل مدارک تحصیلی دانشگاهی شما مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت کاری به آلمان برای ایرانیان را مطالعه نمایید.

  49. امیرحسین محمدیار گفت:

    با سلام من ارشد مدیریت مالی دارم چطوری میتونم از طریق مدرکم مهارت کنم و کار مرتبط با رشتم رو پیدا کنم؟وحالا اگه نشد کار دیگه ای باشه رو پیداکنم؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      میتوانید از طریق دکترا اسپانیا اقدام کرده و به صورات رایگان به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل شوید .

  50. زهرا گفت:

    سلام
    من دانشگاهم درسایت آنابین h+بود این به این معنی که اگه من لیسانسمو بگیرم با لیسانس دانشگاه های اونجا برابری میکنه ؟ یکی دیگه تعیین سطح نداره؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      خیر نیازی نیست در ضمن میتوانید از طریق دوره زبان آلمانی در مجارستان و سپس از مجارستان به آلمان به راحتی مهاجرت کنید.

  51. زینب محمدی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من لیسانس ادبیات انگلیسی دارم و ساکن استانبول هستم. rate دانشگاهم در سایت آنابن H+ هست. برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کرده ام و بابت تاییدیه مدارکم سوال دارم.
    ۱. تاییدیه وزارت خارجه و دادگستری لازم هست؟
    ۲. برای کسانیکه از ایران اقدام میکنند، ویزامتریک خدمات تاییدیه مدارک از سفارت را ارائه میده، ولی از ترکیه به‌چه صورتی باید برای تاییدیه مدارک برای سفارت آلمان اقدام کنم؟
    ممنونم از راهنماییتون

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بله زینب عزیز معمولا تأییدات مورد نیاز است.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  52. هومن عزیزی گفت:

    سلام. وقتتون به خیر.
    رشته کارشناسی من زبان و ادبیات انگلیسی و رشته کارشناسی ارشدم مهندسی کامپیوتر نرم افزار بوده.
    با توجه به متفاوت بودن رشته ها،
    1. آیا زاب، مدرک ارشد نرم افزار من رو تایید می کنه؟
    2. برای ویزای جاب سیکر تو زمینه کاری نرم افزار، آیا سفارت به این تفاوت رشته ها ایراد می گیره؟
    ممنونم

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      بله زب مدارک شما را تایید خواهد کرد در ضمن اگر شما به منظور ویزای جاب سیکر میخواهید اقدام به مهاجرت کنید اگر جاب آفری در زمینه کاری خود داشته باشید به راحتی میتوانید اقدام کنید تا ویزای مربوطه را دریافت کرده اینکه مهاجرت کنید . در ضمن برای کسب زبان آلمانی بهتر میتوانید از طریق دوره های زبان آلمانی در مجارستان اقدام به شروع یادگیری کنید .

  53. علی بهرامی گفت:

    با سلام من مدرک کارشناسی ارشد عمران سازه دارم که میخوام برای ارزیابی بفرستم و مدرک کارشناسی به صورت ناپیوسته بوده ایا نیاز هست مدرک کاردانی و ریز نمراتش ارسال بشه یا همئن ارشد و کارشناسی کافی است

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز معمولا تمامی مدارک دانشگاهی مورد نیاز است.
      شما می توانید جهت بررسی دقیق تر شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  54. سیمین گفت:

    با سلام
    همسر من رشته تحصیلیش لیسانس ساخت و تولید هست دانشگاهش در سایت آنابین h+ هست اما رشته ساخت و تولید که زیر مجموعه گرایش مهندسی مکانیک هست رو پیدا نمیکنیم. آیا نیاز به دریافت زاب هست؟؟؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز شما می توانید جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  55. حمید گفت:

    سلام
    روزبخیر
    من 33 سال دارم و دیپلم کامپیوتر و کاردانی ناپیوسته علمی و کاربردی در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات دارم و سابقه کار بدون بیمه بیشتر از 3 سال دارم در شرف گرفتن مدرک b1 هستم. در ضمن برنامه نویس و تریدر هستم و سابقه شرکت در استارتاپ آپ ویکند دارم که همچنین گواهینامه انگلیسی بین المللی شرکت در دوره های سه روزه استارتاپ ویکند را دارم که در یکی از آن ها موفق به رتبه دوم و سوم و در یکی دیگر موفق به کسب مقام شایسته تقدیر گشته ام. و در حال حاضر در حال راه اندازی استارتاپی هستم که حداکثر 4 ماهه راه اندازی خواهد شد. آیا می توانم برای ویزای آوسبیلدونگ یا جستجوی کار و یا جاب آفر اقدام نمایم.
    موسسه ZAB مدارک کاردانی را برای تایید قبول نمی کند.
    در سایت آنابین دانشگاه علمی و کاربردی H+ هست ولی رشته و مقطع تحصیلی وجود ندارد که باید توسط ZAB اقدام به تایید نمایید که آن هم در سایت ZAB نوشته که کار تایید برای مقطع کاردانی را انجام نمی دهد.
    ممنون هستم که راهنمایی می نمایید
    با تشکر از راهنمایی شما

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      حمید عزیز شرایط کلی شما مناسب می باشد اما بررسی دقیق جزئیات نیز مورد نیاز است.
      پیشنهاد می کنیم جهت مشاوره رایگان و انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت با توجه به شرایطتان؛ از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  56. حمید گفت:

    سلام
    روزبخیر
    موسسه ZAB مدارک کاردانی را برای تایید قبول نمی کند.
    در سایت آنابین دانشگاه علمی و کاربردی H+ هست ولی رشته و مقطع تحصیلی وجود ندارد که باید توسط ZAB اقدام به تایید نمایید که آن هم در سایت ZAB نوشته که کار تایید برای مقطع کاردانی را انجام نمی دهد.
    برای جستجوی کار و یا آوسبیلدینگ می خواهم.
    ممنون هستم که راهنمایی می نمایید
    با تشکر از راهنمایی شما

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود دوست عزیز
      برای گرفتن تاییدیه زاب ما میتوانیم به شما
      کمک کنیم در صورت ارزیابی مدارک شما با ما تماس بگیرید

  57. عباس گفت:

    سلام
    من دانشگاهم h+ هست ولی رشتم علوم پایه کامپیوتر هست و پیداش نکردم توی رشته ها نیاز به زاب دارم؟

    1. مهیا معینی گفت:

      سلام و عرض ادب

      خیر نیازی به این کار نمی باشد اما برای این که پروند شما قوی تر باشد به شما توصیه می شود تا اقدام به اخذ زاب نمایید.

  58. علی گفت:

    سلام ببخشید من اسم دانشگاهم تو انابین نیست و باید برا زاب ارسال کنم مدارکمو … من مدرکم کارشناسی ناپیوسته هست و رشته کارشناسیم نرم افزار هست ولی کاردانیم معماری ….منو ممکنه زاب بهم گیر بده یا سفارت ردم کنه بخاطر این ک مدرک کارشناسیم فرق داره با کاردانی ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز لطفا جهت بررسی دقیق شرایطتان از طریق شماره های موجود در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

  59. طاهره گفت:

    سلام من مهندسی معماری تو مقطع ارشد از دانشگاه جهاد دانشگاهی دارم که داخل انابین نیست اگه تاییدیه زاب بگیرم بنظرتون مدرکم تایید میشه؟

    1. حسام حیدری گفت:

      با سلام
      با توجه به شرایط شما میتوانید از طریق دکترا اسپانیا به راحتی در اسپانیا مشغول به تحصیل شوید به زبان انگلیسی و رایگان .

  60. نیوشا گفت:

    سلام ، من دانشگاهم در آنابین +h است ولی عنوان رشته ی من ( علوم آزمایشگاهی ) در سایت آنابین نبود ، حالا با این شرایط نیز لازم است برای زاب اقدام کنم؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام
      مسیر تایدیه رشته شما متفاوت می باشد تاییدیه انرکنونگ برای شما لازم می باشد پیشنهاد دارم مقاله مهاجرت پرستاران به آلمان را مطالعه نمایید.

  61. مهدی گفت:

    سلام می خواستم ببینم این زاب تا چند سال اعتبار دارد وقتی مدارک را تایید میکند؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      تاریخ اعتبار زاب طولانی مدت هست مهم زمانم اقدام شما هست که به موقع برای گرفتن این تاییدیه اقدام نمایید حدود 6 ماه زمان می برد پیشنهاد دارم برای داشتن اطلاعات بیشتر برای کار در المان مقاله ویزای کار المان را مطالعه نمایید.

  62. الهام گفت:

    سلام و وقت به خیر، جسارتا بنده یک بار مدارک تحصیلی توسط سازمان Uniassistدر المان تایید شده، باز هم نیاز به تایید توسط زاب دارم؟ و اینکه چطور در سایت انابین میتونم مدارک فردی رو اعتبارسنجی کنم؟ فقط دانشگاه اعتبار سنجی میشه مدارک فردی که نوشتید متوجه نمیشم منظورتون چی هستش؟ و اینکه بنده علوم پایه هستم، مدارک من در زاب اعتبار سنجی میشه یا در انرکنونگ؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام
      شما برای کار در المان باید تاییدیه آنابین را داشته باشید و اگر رشته و دانشگاه شما در این سایت نبود برای تاییدیه های دیگه اقدام نمایید پیشنهاد دارم برای کسب اطلاعات بیشتر برای مهاجرت کاری شما به المان مقاله ویزای کار المان را مطالعه نمایید.

  63. آهو گفت:

    سلام وقت بخیر،سوال داشتم اینکه همسر من مدرک دیپلم دارند ولی ۱۲ سال سابقه کاری دارند و ۳۳ سال سن دارند،امکان اقدام به ویزای کار آلمان هستش برای ایشون؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      فعلا بابت شرایط ایشون ویزا صادر نمیشه ولی اگر عجله برای مهاجرت دارید می توانید با روش اقامتی ثبت شرکت در اسلواکی اقدام نمایید و پیشنهاد دارم مقاله اخذ اقامت اسلواکی با ثبت شرکت را مطالعه فرمایید.

  64. خانم رزازیان گفت:

    سلام من دیپلم فنی هستم و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستم ،بعد از دیپلم مستقیم فوق دیپلم در واحد تهران جنوب خوندم و الان دانشجوی رشته حسابداری در مقطع کارشناسی در واحد تهران شمال هستم،در سایت آنابین هر دو دانشگاهی ک درس خوندم و میخونم مورد تایید (H+) هستند ،آیا با توجه ب مدارکم من میتونم در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدم ؟،آیا دفتر زاب ب نداشتن مدرک پیش‌دانشگاهی من ایراد نمیگیره؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. محمد بهداد گفت:

      با عرض سلام و احترام
      لطفا جهت مشاوره در این خصوص با موسسه سروش فردا تماس بگیرید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18