بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

ایتالیا به دلایل زیادی یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی است و این علاقه با تنوع بالای رشته‌های تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های این کشور افزایش می‌یابد. تحصیل در ایتالیا در تمامی رشته‌های مهندسی، پزشکی، هنر، علوم انسانی و …ممکن است. همچنین فراموش نکنید که کشور ایتالیا خانه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که آموزش باکیفیت را برای دانشجویان ارائه می‌دهد تا شغل خود را از هر کجا که می‌خواهند شروع کنند. اگر به دنبال بهترین رشته‌های تحصیلی در ایتالیا هستید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله به پرسش‌های زیر پاسخ خواهیم داد:

  • بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا چه رشته هایی هستند؟
  • بهترین رشته ها برای بورسیه ایتالیا کدامند؟
  • بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا در چه دانشگاه‌هایی ارائه می‌شوند؟
  • چگونه برای تحصیل بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا پذیرش بگیریم؟
  • کدام رشته ها جزء رشته های پولساز ایتالیا محسوب می‌شوند؟

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا، می‌تواند با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی تعیین شود. جدا از بحث علاقه و اهداف دانشجویان، بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا می‌توانند بر اساس کیفیت آموزش در بهترین دانشگاه های این کشور تعیین شوند. همچنین بسیاری از دانشجویان که به دنبال شغلی پردرآمد برای آینده خود هستند، باید رشته های پولساز ایتالیا را انتخاب کنند. طراحی مد، معماری، مهندسی و … از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا هستند که جزئیات بیشتر درباره هر یک از این رشته ها را می‌توانید در این مقاله بیابید. ما همچنین از بهترین رشته ها برای بورسیه ایتالیا بر اساس منابع معتبر حرف می‌زنیم. همراه ما بمانید و به مطالعه این مقاله بپردازید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا
Trevi-Fountain,-Roma,-Italy

1. بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

هر چند بهترین رشته های تحصیلی تا حدود زیادی بر اساس علاقه‌مندی داوطلب انتخاب شود، داشتن اطلاعات کافی در خصوص بهترین رشته‌های تحصیلی در هر کشور ممکن است در انتخاب کشور آینده برای زندگی موثر باشد. بدون شک سطح علمی دانشگاه های یک کشور در رشته‌های مختلف متفاوت است و ممکن است یک دانشگاه علی‌رغم قرار گرفتن جزء بهترین دانشگاه ها در یک رشته، در رشته‌های دیگر عملکرد خوبی نداشته باشد.

علاوه بر سطح علمی، میزان درآمدزایی شغل آینده می‌تواند در تصمیم‌گیری متقاضیان موثر باشد و آشنایی با رشته های پولساز ایتالیا نیز در انتخاب متقاضیان موثر خواهد بود. چرا که اکثر دانشجویان با انتخاب رشته در واقع در مورد شغل آینده و رفاه زندگی خود تصمیم می‌گیرند.

به همین دلایل در بررسی بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا، دو مورد زیر را در نظر گرفته‌ایم:

  • 1. بهترین رشته ها از نظر سطح علمی
  • 2. بهترین رشته ها از نظر سطح درآمد بعد از فارغ‌التحصیلی
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. بهترین رشته ها از نظر سطح علمی در ایتالیا

ایتالیا حدود 40 دانشگاه بین‌المللی دارد و یکی از پردرخواست‌ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است. دلیل تقاضای بالا برای تحصیل در این کشور سطح علمی بالای دانشگاه ها و هزینه‌های کم تحصیل در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهاست.

بسیاری از کارشناسان لیست بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا را شامل موارد زیر می‌دانند:

  • 1. مد و طراحی
  • 2. معماری
  • 3. هنر و علوم انسانی
  • 4. مهندسی
  • 5. تجارت و اقتصاد

در ادامه به بررسی سه مورد اول از این رشته ها خواهیم پرداخت.

رشته های پولساز ایتالیا

2.1. بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا: مد و طراحی

رشته مد و طراحی زیر شاخه‌های متعددی دارد و کشور ایتالیا با توجه به سابقه طولانی در امر فشن، مد و طراحی مقصد بسیاری از با استعدادترین دانشجویان بین‌المللی در این زمینه است. دانشجویان طراحی این امکان را خواهند داشت که در ایتالیا تخصص مورد علاقه خود را انتخاب کنند، زیرا این کشور بینش ارزشمند و تجربیات واقعی کار در این شاخه را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

متقاضیان تحصیل طراحی لباس در ایتالیا می‌توانند شاخه‌های مختلفی از این رشته را انتخاب کنند؛ از جمله:

  • 1. طراحی مد
  • 2. طراحی گرافیک
  • 3. طراحی جواهرآلات و لوازم جانبی
  • 4. طراحی استایل

این رشته ها در صورت داشتن مهارت کافی متقاضی، جزء رشته های پولساز ایتالیا محسوب می‌شود.

انتخاب درست دانشگاه نیز از ارکان دیگر موفقیت شغلی متقاضیان در آینده به حساب می‌آید. بعضی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته های زیرمجموعه طراحی موارد زیر هستند:

2.2. بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا: معماری

در لیست رشته های تحصیلی در ایتالیا، رشته معماری یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این کشور به خاطر ساختمان‌های نمادین خود مانند برج پیزا و گنبد فلورانس شناخته شده است. علاوه بر این‌ها، معماری مدرن در ایتالیا با آسمان‌خراش‌هایی که شهر را تزیین کرده‌اند، به وضوح به چشم می‌آید.

با انتخاب تحصیل معماری در ایتالیا، علاوه بر استفاده از دانش روز جهان، به منبع الهامی دسترسی خواهید داشت که شاید در هیچ جای جهان همتا ندارد؛ چه از نظر باستانی و چه در سبک‌های مدرن.

دانشگاه های ایتالیا در زمینه معماری، نه تنها از آموزش تئوری در داخل کلاس بهره می‌برند بلکه امکان کارآموزی و کسب تجربه را نیز فراهم می‌کنند. به طور کلی، کیفیت آموزش در رشته معماری در برخی از دانشگاه های ایتالیا، مانند موارد زیر، در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است:

  • 1. دانشگاه Iuav ونیز (Università Iuav di Venezia)
  • دانشگاه ناپل – فدریکو دوم (University of Naples Federico II)
  • دانشگاه فلورانس (University of Florence)

2.3. بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا: هنر و علوم انسانی

اگر به دنبال تحصیل در ایتالیا هستید، هنر و علوم انسانی یکی از بهترین رشته های تحصیلی در این کشور یافتن چگونگی شکل‌گیری ارزش‌ها و راه‌هایی برای ابراز وجود انسان‌ها، رابطه تنگاتنگی بین علوم انسانی و هنر ایجاد کرده است و این چیزی است که هنرمندان بی‌نظیر ایتالیایی مانند مایکل آنژ و داوینچی به آن معروف هستند. در این کشور آثار هنری مختلفی وجود دارد که می‌توانند به متقاضیان در مطالعه علوم انسانی کمک کنند.

انسان گرایان ایتالیایی در دوره رنسانس از علوم انسانی برای نشان دادن مطالعات خود در زمینه ادبیات انسانی، مانند دستور زبان، شعر، بلاغت و فلسفه اخلاق استفاده کردند. به همین دلیل شاید بتوان ایتالیا را مهد علوم انسانی در غرب دانست.

علوم انسانی مدرن از رنسانس به بعد راه درازی را پیموده است و تحصیل در ایتالیا به عنوان کشوری که همیشه نام‌آوران بسیاری در این زمینه داشته است، می‌تواند به مقاضیان برای درک سریعتر کنید چگونگی تکامل علوم انسانی کمک کند.

از دانشگاه های زیر می‌توان به عنوان از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته های علوم انسانی و هنر در ایتالیا نام برد:

برای آشنایی کامل با شرایط تحصیل رشته هنر در بهترین دانشگاه های ایتالیا، مقاله تحصیل هنر در ایتالیا را از دست ندهید.

Village-in-the-mountains
Village-in-the-mountains

3. بهترین رشته ها در ایتالیا در شاخه های مختلف

در جدول زیر می‌توانید با برخی از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا در زیرشاخه های مختلف ریاضی، تجربی، انسانی، مدیریت و هنر آشنا شوید:

بهترین رشته های ریاضی در ایتالیا بهترین رشته های تجربی در ایتالیا بهترین رشته های علوم انسانی در ایتالیا بهترین رشته های مدیریت در ایتالیا بهترین رشته های هنر در ایتالیا
1. مهندسی مواد 1. پزشکی 1. فلسفه 1. MBA 1. مد و طراحی لباس
2. مهندسی صنایع 2. دندانپزشکی 2. اقتصاد 2. اقتصاد و مدیریت 2. عکاس
3. مهندسی ساخت و ساز 3. پرستاری 3. علوم سیاسی 3. مدیریت ارتباطات 3. طراحی داخلی
4. مهندسی الکتریک 4. دامپزشکی 4. زبان شناسی 4. مدیریت پایدار 4. گرافیک
5. مهندسی مکانیک 5. زیست شناسی 5. تاریخ 5. مدیریت دیجیتال 5. نقاشی و تصویرسازی
6. مهندسی اطلاعات 6. داروسازی 6. ادبیات 6. مدیریت و علوم کامپیوتر 6. تاریخ هنر
7. مهندسی عمران 7. روانشناسی 7. روابط بین‌الملل 7. بازاریابی 7. مطالعات فیلم و سینما
8. مهندسی پزشکی 8. جراحی 8. حقوق بشر 8. مدیریت پروژه 8. هنرهای زیبا

رشته های سایر شاخه های تحصیلی: رشته آشپزی

یکی دیگر از رشته هایی که شاید نتوان به طور مشخص شاخه‌ی اصلی آن را تعیین کرد، رشته آشپزی است که در بهترین دانشگاه ها و موسسات ایتالیا برگزار می‌شوند. با توجه به شهرت فرهنگ غذایی در ایتالیا و همچنین حضور بهترین آشپزها در این کشور، شرایط تحصیل و اعتبار مدارک آشپزی در ایتالیا را بهبود بخشیده است.

از جمله موسسات مشهور برای تحصیل رشته آشپزی در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرسه هنرهای آشپزی فلورانس
  • موسسه آمبرا
  • مدرسه بین‌المللی آشپزی ایتالیایی ALMA

رشته های سایر شاخه های تحصیلی: رشته تربیت بدنی

رشته تربیت بدنی همواره طرفداران خاص خود را دارد و دانشگاه های ایتالیا نیز میزبان این علاقه‌مندان هستند. شما می‌توانید به تحصیل تربیت بدنی در ایتالیا در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بپردازید به شرط آنکه:

  • در آزمون ورودی نمره قبولی کسب کنید.
  • مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی معتبر داشته باشید.

مهم ترین شاخه های رشته تربیت بدنی در ایتالیا ارائه می‌شوند و شما می‌توانید مدارک معتبر تخصص خود را از بهترین دانشگاه های ایتالیا در این رشته (مانند دانشگاه بولونیا و دانشگاه میلان) دریافت کنید.

4. بهترین رشته ها از نظر سطح درآمد بعد از فارغ‌التحصیلی

در بررسی بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا، سطح درآمد فاکتور تعیین‌کننده‌ای است. متقاضیان چه به دنبال مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باشند و چه مهاجرت کاری، لازم است دید درستی از میانگین حقوق و دستمزد در ایتالیا داشته باشند.

اطلاع از میانگین حقوق در ایتالیا می‌تواند درک صحیحی از استاندارد زندگی بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان ایجاد نماید و به آنها برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر و انتخاب رشته های پولساز ایتالیا کمک کند.

به طور کلی، رشته های پولساز ایتالیا، کار در امور مالی، فناوری، مهندسی و پزشکی هستند، اما مشاغل زیر بیشترین تقاضای شغل و بالاترین میانگین حقوقی را دارند:

رشته های پولساز ایتالیا میانگین حقوق سالانه
1. متخصص بیهوشی 69,479 یورو
2. جراح عمومی 58958 یورو
3. خلبان هواپیمایی تجاری 56000 یورو
4. رادیولوژیست 42500 یورو
5. بانکدار سرمایه گذاری 41000 یورو
6. وکیل 40000 یورو
7. مشاور مدیریتی 38774 یورو

میزان درآمد علاوه بر رشته تحصیلی می‌تواند به تجربه کاری، شهر محل زندگی، محل کار متقاضیان، میزان تخصص و بسیاری عوامل دیگر مربوط شود و مقادیر فوق مربوط به میانگین حقوق دریافتی رشته های مختلف تحصیلی و کاری برای رشته های پولساز ایتالیا است.

بهترین رشته ها برای بورسیه ایتالیا
Rialto-Bridge,-Venezia,-Italy

5. بهترین رشته ها برای بورسیه ایتالیا

در ایتالیا، همه دانشجویان بین‌المللی بر اساس شرایط مالی یا شایستگی‌های علمی، حق دریافت خدمات کمک مالی مشابهی با دانشجویان ایتالیایی دارند. بورسیه های دولتی در سطح ملی و منطقه‌ای در نظر گرفته شده است که دانشجویان بین المللی می‌توانند برای آن درخواست دهند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های ایتالیا نیز بورسیه های تحصیلی ایتالیا را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند.

در تعیین بهترین رشته ها برای بورسیه ایتالیا باید گفت که اکثر بورسیه های موجود برای دانشجویان خارجی ربط زیادی به نوع رشته‌ی انتخابی ندارد.

5.1. انواع بورسیه ایتالیا و کمک هزینه های مالی

از انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بعضی از آنها برای رشته های خاص در نظر گرفته شده‌اند:

  • 1. بورسیه مدرک کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2° ciclo):
    شامل دوره های آموزش عالی در هنر، موسیقی و رقص (AFAM)، برنامه دکترا، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک (Progetti in co-tutela) و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی می‌شود. این بورسیه شهریه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه را پوشش می‌دهد.
  • 2. بورسیه «استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید»:
    توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا پشتیبانی شده و به دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران، برای طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد به زبان ایتالیایی و انگلیسی، در رشته های بورسیه ایتالیا اعم از رشته های مهندسی در ایتالیا، فناوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیا تعلق می‌گیرد.
  • 3. بورسیه های EDISU Piemonte:
    دانشجویان بین‌المللی برای رشته های کارشناسی ایتالیا به صورت تمام وقت و رشته های کارشناسی ارشد در ایتالیا و دوره‌های دکترا در یکی از دانشگاه‌های پیمونت (یعنی پلی‌تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه eastern Piedmont) می‌توانند برای بورسیه تحصیلی EDISU درخواست دهند و در صورتی که شایستگی علمی و شرایط اقتصادی را در رقابت با دیگران داشته باشند، پذیرفته خواهند شد. این بورسیه خدمات اسکان را نیز برای دانشجویان غیر مقیم فراهم می‌کند.

مشابه این بورسیه ها در کشور ایتالیا بسیارند و علاوه بر این بورسیه های دانشگاهی شایستگی محور در دانشگاه های پادوآ، پاویا، Bocconi، Politecnico de Milano، Politecnico di Torino، Universita Cattolica نیز وجود دارد که به رشته خاصی مربوط نیست و می‌توانند بهترین شرایط بورسیه را برای دانشجویان بین‌المللی در ایتالیا فراهم کنند.

6. بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا

برای یافتن بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا منطقی است که در درجه اول به نیازمندی‌های این کشور بپردازیم. در ادامه بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا که در سال 2024 که بیشترین تقاضا را در ایتالیا خواهند داشت، آورده‌ایم:

  • 1. رشته های مهندسی در ایتالیا مانند متخصصان رباتیک، مهندسان Machine Trainer، مهندسان انرژی و متخصصان فناوری
  • 2. مشاغل گردشگری و هتلداری
  • 3. مشاغل مشاوره‌ای
  • 4. متخصصان بازاریابی برای مشاغلی مانند نمایندگان فروش، مدیران بازاریابی و بازاریاب های دیجیتال
  • 5. هنر و طراحی
  • 6. مد
  • 7. معماری
  • 8. کارگران با مهارت‌های دستی و فنی مانند جوشکار، برقکار، نجار، لوله کش، کارگران متخصص در تعمیر تجهیزات مخابراتی و نصاب
  • 9. رانندگان
The-Vatican-City-at-the-Heart-of-Rome
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. نمونه برنامه های تحصیلی در ایتالیا

در جدول زیر تلاش کرده‌ایم که نمونه هایی از برنامه های تحصیلی شامل بهترین رشته ها و دانشگاه ها در ایتالیا در مقاطع مختلف را همراه با ذکر هزینه تحصیل را جمع‌آوری کنیم.

بهترین رشته های تحصیلی ایتالیا بهترین دانشگاه های ایتالیا مقاطع تحصیلی هزینه تحصیل در ایتالیا (سالانه-به یورو)
1. حقوق دانشگاه میلان کارشناسی 312
2. مهندسی ساختمان پایدار دانشگاه ساپینزا رم کارشناسی 2,040
3. طراحی مد دانشگاه بولونیا کارشناسی ارشد 3,570
4. فلسفه دانشگاه تورین کارشناسی ارشد 2,800
5. داروسازی دانشگاه پادوا دکتری 2,626
6. مهندسی اطلاعات دانشگاه فلورانس دکتری رایگان

8. بهترین دانشگاه های ایتالیا

همانطور که گفتیم دانشگاه محل تحصیل سهم به سزایی در تامین رفاه در زندگی آینده متقاضیان دارد. تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا، یافتن شغل را در رشته های مختلف آسانتر کرده و حقوق و مزایای بهتری را به دنبال خواهد داشت.

در زیر بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل را طبق رده‌بندی QS لیست کرده‌ایم:

بهترین دانشگاه های ایتالیا رتبه جهانی QS ( سال 2024)
1. دانشگاه پلی تکنیک میلان 123
2. دانشگاه ساپینزا رم 134
3. دانشگاه بولونیا 154
4. دانشگاه پادوآ 219
5. پلی تکنیک تورین 252
بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا

9. مزایای تحصیل در ایتالیا

در این قسمت دلایلی که دانشجویان بین‌المللی را برای تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا به این کشور می‌کشاند، لیست کرده‌ایم:

  • 1. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و ایتالیایی در دانشگاههای ایتالیا
  • 2. وجود تعداد زیادی از دانشگاه های برتر دنیا در کشور ایتالیا
  • 3. استاندارد بالای آموزش با کیفیت جهانی
  • 4. هزینه پایین زندگی در ایتالیا
  • 5. آموزش کم هزینه ولی پیشرفته
  • امکان دریافت بورسیه برای تحصیل بهترین رشته ها در ایتالیا
  • 6. زندگی در مهد هنر، معماری و مد مخصوصا برای رشته های مرتبط
  • 7. فرصت‌های شغلی بی‌نظیر در شرکت‌های ایتالیایی و بین‌المللی بعد از فارغ‌التحصیلی
  • 8. امکان تطابق سریع با جامعه به دلیل خونگرمی مردم
  • 9. امکان تحصیل در رشته های بدون آزمون ایتالیا

سوالات متداول بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا

✅ بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا از نظر سطح علمی کدامند؟

بسیاری از کارشناسان بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا را رشته های مد و طراحی، معماری، هنر و علوم انسانی، مهندسی، تجارت و اقتصاد دانسته‌اند.

✅ بهترین رشته ها برای دریافت بورسیه ایتالیا چه رشته هایی هستند؟

بورسیه های تحصیلی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی بسیار متنوع بوده و ربط زیادی به نوع رشته‌ی انتخابی ندارد.

✅ بهترین دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا در بهترین رشته ها و برنامه ها کدام دانشگاه است؟

دانشگاه پلی‌تکنیک میلان، بهترین دانشگاه ایتالیا به شمار می‌رود.

✅ بهترین رشته ها برای اخذ مهاجرت به ایتالیا چه رشته هایی هستند؟

رشته های مهندسی، گردشگری و هتلداری، بازاریابی هنر و طراحی، مد و معماری جزو بهترین رشته ها برای اخذ مهاجرت به ایتالیا هستند.

✅ رشته های پولساز ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی و کار چه رشته هایی هستند؟

متخصص بیهوشی، جراح عمومی و خلبان هواپیمایی تجاری رشته های پولساز ایتالیا به حساب می‌آیند.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تعیین بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا تا حدود زیادی به نحوه بررسی و دلایل برتری مورد نظر متقاضی بستگی دارد. دلایل متقاضی برای انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی در انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا موثر خواهد بود. بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا به دو روش قابل انجام است. بر اساس سطح علمی و درآمد شغلی. نیاز کشور ایتالیا می‌تواند روش دیگری برای انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا باشد. متقاضیان با نیاز مالی بهترین رشته ها را بر اساس بورسیه ایتالیا بررسی می‌کنند و رشته های پولساز ایتالیا ارزش بیشتری برایشان خواهد داشت که همه این موارد در این مقاله به تفکیک بررسی شده است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18