بهترین دانشگاه های چین 2024

بهترین دانشگاه های چین 2024

دانشگاه های چین با مساعد کردن شرایط تحصیل، هزینه مناسب، در دسترس قرار دادن بورسیه های تحصیلی و همچنین ارائه دروس به هر دو زبان چینی و انگلیسی، دانشجویان بین المللی را به خود جذب کرده اند. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های چین در زمینه های مختلف مانند مهندسی و پزشکی پرداخته و سعی کرده ایم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. از جمله این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چه تعداد دانشگاه‌های چین در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد؟
  • چه دانشگاه‌هایی در لیست دانشگاه های معتبر چین قرار دارد؟
  • بهترین دانشگاه‌های مهندسی چین کدامند؟
  • بهترین دانشگاه‌های پزشکی چین کدامند؟
  • رتبه جهانی دانشگاه های چین چند است؟
  • آیا دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران قرار دارند؟

✔️ بررسی شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های چین

بهترین دانشگاه های چین، رتبه های جهانی بالایی را به خود اختصاص داده اند و از این جهت مورد توجه دانشجویان بسیاری قرار گرفته اند. با توجه به بالا بودن تعداد دانشگاه های چین، دست دانشجویان در انتخاب دانشگاهی متناسب با شرایطشان باز است. علاقه مندان رشته های مختلف می توانند با تحقیق، برای تحصیل در دانشگاه درخواست دهند. خصوصا متقاضیان رشته پزشکی می توانند به تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی که از برترین دانشگاه های چین به شمار می روند، مشغول شوند. در این مقاله لیست دانشگاه های معتبر چین را بر اساس معتبرترین رنکینگ های جهانی (مثل QS در سایت Bestuniversities ارائه می دهیم و از جزئیات مختلف مانند رتبه بندی جهانی دانشگاه ها، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین صحبت می کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Beijing,-China

1. بهترین شهرهای دانشجویی در چین

رتبه بندی QS که یکی از معتبرترین رتبه بندی ها در جهان است، هر سال برترین شهرها برای تحصیل را معرفی می‌کند. ما در جدول زیر بهترین شهرهای دانشجویی چین و رتبه QS آن‌ها را ذکر کرده و گفته‌ایم در هر یک از این شهرها چه دانشگاه هایی قرار گرفته‌اند.

بهترین شهرهای دانشجویی چین رتبه QS شهرها برترین دانشگاه های چین بر اساس شهر
پکن 37 Peking University
Tsinghua University
Beijing Normal University
شانگهای 48 Fudan University
Shanghai Jiao Tong University
Tongji University
نانجینگ 99 Nanjing University
Southeast University
ووهان 109 Huazhong University of Science and Technology
Wuhan University
گوانژو 134 Sun Yat-sen University, Guangzhou
South China University of Technology
برترین دانشگاه های چین
ChongQing,-China
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. رنکینگ برترین دانشگاه های چین 2024

بهترین دانشگاه های چین رتبه جهانی QS سال 2024 رتبه جهانی THE سال 2024
دانشگاه پکینگ (Peking University) 17 14
دانشگاه چینهوا (Tsinghua University) 25 12
دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University) 44 55
دانشگاه فودان (Fudan University) 50 44
دانشگاه جیائو تونگ (Shanghai Jiao Tong University) 51 43
دانشگاه علوم و تکنولوژی چین (University of Science and Technology of China) 137 57
دانشگاه نانجینگ (Nanjing University) 141 73
دانشگاه ووهان (Wuhan University) 194 164
دانشگاه تونگجی (Tongji University) 216 185
موسسه تکنولوژی هاربین (Harbin Institute of Technology) 256 168
دانشگاه معمولی پکن (Beijing Normal University) 272 177
دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ (Huazhong University of Science and Technology) 275 158

3. بهترین دانشگاه های چین

نزدیک به 3000 دانشگاه در چین فعالیت دارند. از این تعداد دانشگاه های چین، بسیاری در کنار بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند و تحصیل در آن ها، هدف دانشجویان ملی و بین المللی است.

در ادامه با لیست برخی از بهترین و معتبر ترین دانشگاه های چین آشنا می شوید:

3.1. بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا واقع در شمال غربی پکن، در سال 1911 تاسیس شد. دانشگاه چینهوا به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه ها قطعا در لیست دانشگاه های معتبر چین قرار دارد.

نزدیک به 37000 دانشجوی ملی و بین المللی مشغول به تحصیل برنامه های مختلف در مقاطع متفاوت هستند. براساس آمار، 41 درصد از دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی، 29 درصد در مقطع کارشناسی ارشد، 9 درصد در مقطع دکتری و سایر دانشجویان در برنامه های کوتاه مدت دانشگاه چینهوا، درس می خوانند.

برخی از مهم ترین برنامه های ارائه شده در دانشگاه چینهوا عبارتند از:

  1. مهندسی.
  2. ادبیات.
  3. هنر.
  4. تاریخ.
  5. فلسفه.
  6. اقتصاد.
  7. مدیریت.
  8. وکالت.
  9. آموزش.
  10. پزشکی.

یکی از مهم ترین نکات درباره دانشگاه چینهوا، امکان تحصیل بیش از 500 برنامه در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی است. برخی از رشته هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند، عبارتند از:

  1. علوم سیاسی.
  2. روابط بین الملل.
  3. مهندسی مکانیک.
  4. تجارت جهانی.

دانشگاه چینهوا بیش از 300 موسسه و لابراتوار تحقیقاتی را در خود جای داده است.

3.2. بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه پکینگ

دانشگاه پکینگ (PKU)، اولین دانشگاه ملی چین است که در سال 1898 تاسیس شد. این دانشگاه با دربرگیری باغ های مشجر، معماری سنتی چینی و نقاشی های دیواری یکی از زیباترین دانشگاه های جهان است. دانشگاه پکینگ را می توان یکی از مهم ترین عوامل مدرن سازی چین معاصر در نظر گرفت.

برنامه های تحصیلی مختلف مانند علوم اجتماعی، علوم انسانی و پزشکی در دانشگاه پکینگ ارائه می شوند و دانشجویان ملی و بین المللی در مقاطع مختلف و به هر دو زبان چینی و انگلیسی می توانند به تحصیل این برنامه ها بپردازند.

بر اساس آمار، نزدیک به 38583 دانشجو مشغول به تحصیل در این دانشگاهند که از این تعداد 6120 نفر دانشجوی بین المللی هستند. دانشگاه پکینگ لابراتوارهای تحقیقاتی و بزرگترین کتابخانه آسیا را در دل خود جای داده است.

دانشگاه پکینگ اسکان دانشجویی و خوابگاه های مجهز را برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل کارشناسی در چین و تحصیلات تکمیلی فراهم کرده است.

با توجه به بالا بودن تعداد دانشگاه های چین، هنوز دانشگاه های بسیاری برای معرفی باقی مانده اند. با ما همراه باشید.

تعداد دانشگاه های چین
Li-River,-China

3.3. بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه علم و تکنولوژی چین

دانشگاه علم و تکنولوژی چین (USTC) در سال 1958 در شهر هفئی تاسیس شد. این دانشگاه که از 5 دانشکده نزدیک به هم در همین شهر تشکیل شده، پذیرای دانشجویان ملی و بین المللی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در چین است و برنامه های خود را به هر دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می دهد.

از میان 16434 دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه علم و تکنولوژی چین، 868 دانشجو از کشورهای دیگر پذیرفته شده اند. بسیاری از این دانشجویان بین المللی می توانند از امکانات مالی و بورسیه های دانشگاه برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند. مهم ترینِ این بورسیه ها عبارتند از:

  1. بورسیه تحصیلی USTC.
  2. بورسیه دولتی چین.
  3. بورسیه ارائه شده توسط آکادمی علوم چین و آکادمی علوم جهانی.

بیش از 70 درصد از دانشجویان دوره کارشناسی، در برنامه تحقیقاتی USTC که در لابراتوراهای دانشگاه و موسسات تحقیقاتی آکادمی علم انجام می شود، شرکت می کنند.

3.4. بهترین دانشگاه های پزشکی چین: دانشگاه نانجینگ

دانشگاه پزشکی نانجینگ (NMU) که امروزه یکی از مدرن ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی چین به شمار می رود، در سال 1934 تاسیس شد. دانشگاه نانجینگ که به دنبال تبدیل شدن به یکی از بهترین دانشگاه های جهان است، با دانشگاه های کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، سوئد، ژاپن، تایوان و هنگ کنگ همکاری می کند.

رشته های تحصیلی در این دانشگاه به زبان های چینی و انگلیسی تدریس می شوند. پزشکی از مهم ترین شاخه هایی است که دانشگاه نانجینگ در برنامه های خود قرار داده است و تمرکز ویژه ای بر آموزش پزشکی، تحقیقات و نوآوری، خدمت رسانی و ارتقا فرهنگ دارد.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه نانجینگ، امکان بهره مندی از کتابخانه این دانشگاه است.

4. برترین دانشگاه های مهندسی چین

بسیاری از دانشگاه های معتبر چین، فعالیتی گسترده و در سطح جهانی در زمینه مهندسی دارند. در ادامه مقاله لیست دانشگاه های معتبر چین در زمینه مهندسی را ارائه و برترین دانشگاه های چین برای این رشته را معرفی خواهیم کرد.

بهترین دانشگاه های مهندسی چین رتبه موضوعی QS
Tsinghua University 9
Zhejiang University 29
Shanghai Jiao Tong University 30
Peking University 31
Harbin Institute of Technology 72
University of Science and Technology of China 83
Shanghai,-China

4.1. برترین دانشگاه های مهندسی چین: موسسه تکنولوژی هاربین چین

موسسه تکنولوژی هاربین چین (HIT) در سال 1920 تاسیس شد و امروزه بیش از 20 دانشکده و دپارتمان را به خود اختصاص داده است. تمرکز اصلی دانشگاه HIT بر علوم مهندسی و تکنولوژی است و یکی از از دانشگاه های پیشرو چین در این زمینه به شمار می رود.

این دانشگاه با توجه به ظرفیت و توانایی بالایی که در تحقیقات و نوآوری دارد، عهده دار پروژه های بزرگ و پیچیده ملی شده است. در حقیقت موسسه هاربین در رتبه دوم برنامه های تحقیقات علمی در چین قرار دارد و با اختراعات مختلف در مدت زمان کوتاه، تاثیر به سزایی در پیشرفت تحقیقات چین داشته است.

3904 دانشجو از میان جمعیت 31513 نفری موسسه تکنولوژی هاربین، از کشورهای مختلف جهان پذیرش شده اند.

4.2. برترین دانشگاه های مهندسی چین: دانشگاه جیائو تونگ چین

دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (SJTU)، در منطقه مینانگ شانگهای در سال 1896 تاسیس شد. این دانشگاه میزبان 38556 دانشجوست که از این تعداد 4261 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشجویان که از سراسر جهان و کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، اندونزی، آمریکا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، کانادا، کره شمالی و استرالیا مشغول به تحصیل در دانشگاه جیائوتونگ هستند، می توانند از مزایای مختلف این دانشگاه بهره ببرند.

شهرت دانشگاه جیائوتونگ که یک موسسه عالی آموزش معتبر در سطح جهان است، به کیفیت آموزش بالا، جامع بودن برنامه های ارائه شده، تاکید بر نوآوری و تحقیق-محور بودن آن است.

4.3. برترین دانشگاه های مهندسی چین: دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ

دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ (HUST)، در بخش مرکزی شهر ووهان واقع شده است. این دانشگاه با 86 برنامه کارشناسی، 303 برنامه کارشناسی ارشد و 237 برنامه دکترا یکی از محبوب ترین دانشگاه های چین برای تحصیل مقاطع مختلف به شمار می رود.

از مهم ترین شاخه های ارائه شده در این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مهندسی.
  2. داروسازی.
  3. مدیریت.
  4. علم.
  5. فلسفه.
  6. اقتصاد.
  7. وکالت.
  8. آموزش.
  9. ادبیات.
  10. تاریخ.
  11. کشاورزی.

توجه داشته باشید که بسیاری از این برنامه ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

دانشگاه هوآژونگ با 2000 دانشجوی بین المللی از میان 50000 دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، یکی از پر جمعیت ترین دانشگاه های چین به شمار می رود و با ارتقا خود از نظر آموزش و پژوهش، میان 10 دانشگاه برتر چین قرار گرفته است.

4.4. برترین دانشگاه های مهندسی چین: دانشگاه ژجیانگ

دانشگاه ژجیانگ (ZJU) در هانگزو، مرکز استان ژجیانگ، در سال 1897 تاسیس شد. 7 پردیس این دانشگاه میزبان بیش از 7000 دانشجوی بین المللی از 149 کشور جهان است. یکی از دلایل بالا بودن تعداد دانشجویان بین المللی در این دانشگاه این است که دانشگاه ژجیانگ پذیرای بیش از 900 دانشجو با بورسیه تحصیلی است.

همچنین بسیاری از برنامه های این دانشگاه خصوصا در مقطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شوند. از مهم ترین شاخه های علمی ارائه شده در دانشگاه ZJU می توان به مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی اشاره کرد.

18 برنامه تحصیلی دانشگاه ژجیانگ به عنوان “طرح درجه اول مضاعف چین” انتخاب شدند و 39 برنامه آن در رده A ارزبابی ملی چین قرار دارند.

علاقه مندان تحصیل پزشکی در چین را فراموش نکرده ایم. در بخش بعدی به بررسی شرایط برترین و بهترین دانشگاه های پزشکی چین می پردازیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی چین
Shanghai,-China-(2)

5. بهترین دانشگاه های پزشکی چین

متقاضیان زیادی برای تحصیل پزشکی در چین وجود دارد. در ادامه لیست دانشگاه های معتبر چین در زمینه علوم پزشکی را ارائه می دهیم.

برترین دانشگاه های پزشکی چین رتبه موضوعی QS
Peking University 37
Shanghai Jiao Tong University 82
Fudan University 85
Tsinghua University 92
Zhejiang University 107
Wuhan University 150
Sun Yat-sen University, Guangzhou 159

5.1. بهترین دانشگاه های پزشکی چین: دانشگاه فودان

دانشگاه فودان که در سال 1905 تاسیس شد، شامل 4 پردیس در مرکز شانگهای می شود. این دانشگاه با تمرکز ویژه بر جذب دانشجویان بین المللی، برنامه های خود را به هر دو زبان چینی و انگلیسی ارائه و بورسیه های متنوعی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

رشته های مختلف و متنوعی در دانشگاه فودان در بالاترین سطح تدریس می شوند اما یکی از پر طرفدار ترین آن ها، رشته پزشکی است. هدف برنامه پزشکی در این دانشگاه پرورش پزشکانی با سطح دانش بالا و مهارت های بالینی و حرفه ای است.

دانشگاه فودان امکانات کامل مانند خوابگاه های مجهز را برای دانشجویان ملی و بین المللی فراهم کرده و از نظر تحقیق و پژوهش یکی از سطح بالاترین دانشگاه های چین به شمار می رود.

مهم ترین آزمایشگاه های تحقیقاتی در دانشگاه فودان به علوم زیر تعلق دارد:

  1. مهندسی ژنتیک.
  2. فیزیک سطح.
  3. نوروبیولوژی پزشکی.

خوب است بدانید که:
1. نزدیک به 32597 دانشجو در دانشگاه فودان مشغول به تحصیلند که از این میان 4116 نفر از دانشجویان بین المللی هستند.
2. دانشگاه فودان از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین و همچنین مورد تایید وزارت علوم است.

5.2. بهترین دانشگاه های چین: دانشگاه سان یات سن

دانشگاه سان یات سن چین با قدمتی 100 ساله در جنوب چین واقع شده است. سان یات سن به عنوان یکی از مدرن ترین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی چین، مورد حمایت وزارت آموزش چین و استاندار گوانژو قرار دارد. سه شهر گوانژو، ژوهای و شنزن میزبان پنج پردیس این دانشگاه هستند.

دانشگاه سان یات سن به عنوان یکی از برترین دانشگاه های چین، پذیرای نزدیک به 53734 دانشجوست که 4183 نفر از این جمعیت را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

در ادامه دو مورد دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی چین را معرفی و رتبه جهانی تعدادی از دانشگاه های چین را ذکر می کنیم.

Summer-Palace,-Xinjiangongmen-Road,-Haidian,-China

5.3. بهترین دانشگاه های پزشکی چین: دانشگاه پایتخت

دانشگاه پزشکی پایتخت (CMU) که در پکن واقع شده است، در سال 1960 تاسیس شد و امروزه 10 دانشکده، 14 بیمارستان وابسته و 1 موسسه آموزشی را در بر می گیرد. دانشگاه پایتخت در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین قرار دارد. این دانشگاه برنامه های متنوع پزشکی را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای بیش از 9000 دانشجو ملی و بین المللی ارائه می دهد. از مهم ترین و محبوب ترین این برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پزشکی عمومی.
  2. پزشکی بالینی.
  3. علوم اعصاب.
  4. چشم پزشکی.
  5. پزشکی سالمندان.
  6. اورولوژی.
  7. سم شناسی.
  8. مهندسی پزشکی.
  9. طب سنتی چینی.
  10. بهداشت.

تحصیل در دانشگاه پایتخت چین به هر دو زبان چینی و انگلیسی امکان پذیر است.

5.4. بهترین دانشگاه های پزشکی چین: دانشگاه شانتو

دانشگاه پزشکی شانتو در شهر ساحلی به همین نام قرار دارد. این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی دانشجو-محور، در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی بیمار-محور، در تحقیقات پزشکی و بالینی برنامه-محور است. تمرکز ویژه دانشگاه شانتو بر بهبود آموزش، تحقیقات و ارائه خدمات براساس استاندارد های جهانی است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه شانتو مزایای منحصر به فردی دارد از جمله:
1. مدت تحصیل 5 ساله.
2. امکان تحصیل به زبان انگلیسی.
3. در دسترس بودن بورسیه تحصیلی دولتی گوانژو.

برای کسب اطلاعات بیشتر مانند لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در چین و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین، همراه ما بمانید.

Guanlan-Lake-Huayi-Feng-Xiaogang-Film-Commune,-Haikou,-China
Guanlan-Lake-Huayi-Feng-Xiaogang-Film-Commune,-Haikou,-China

6. لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در چین

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در چین به شرح زیر است:

گروه الف (ممتاز) گروه ب (خوب) گروه ج (متوسط)
Beihang University Anhui University Army Medical University
Beijing Institute of Technology Beijing Jiaotong University Asia University
Beijing Normal University Central China Normal University Beijing Technology and Business University
Beijing University of Chemical Technology China University of Petroleum Chang Gung University
Capital Medical University Donghua University Changzhou University
Central South University Fujian Agriculture and Forestry University Foshan University

دقت داشته باشید که جدول بالا تنها بخشی از دانشگاه های چین که مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند، معرفی کرده است و تعداد این دانشگاه های بسیار بیشتر است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در چین

دانشگاه های پزشکی چین که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند، عبارتند از:

  1. Beijing Normal University.
  2. Beijing university of Chinese medicine (در رشته طب سنتی و داروسازی در چین در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دارندگان مدرك پزشکی).
  3. Capital Medical University.
  4. Central South University.
  5. China agricultural university.
  6. China Med University.
  7. China Pharmaceutical University.
  8. Chinese University Hong Kong.
  9. East china university of science and technology.
  10. Fudan University.
  11. Huazhong University of Science and Technology.
  12. Jilin University.
  13. Jinan University.
  14. Nanjing Agriculture University.
  15. Nanjing Medical University.
  16. Nanjing University.
  17. Nankai University.
  18. Ocean University of China.
  19. Peking University.
  20. Shandong University.
  21. Shanghai jiao Tong University.
  22. Shanghai University.
  23. Sichuan University.
  24. Soochow University.
  25. Southeast University.
  26. Sun Yat-Sen University.
  27. Tianjin University.
  28. Tongji University.
  29. Tsinghua University.
  30. University Hong Kong.
  31. University of Chinese Academy of Science.
  32. University of Science and Technology of China.
  33. Wuhan University.
  34. Xiamen University.
  35. Xian jiaotong University.
  36. Zhejiang University.
  37. Zhengzhou University.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی چین هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

لیست دانشگاه های معتبر چین
Hangzhou,-China

8. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی چین

با توجه به بالا بودن تعداد دانشگاه های چین، دستتان برای انتخاب برنامه و ثبت درخواست پذیرش باز است. برای دریافت پذیرش تحصیلی چین، پیش از هر چیز باید برنامه و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با توجه به توضیحات وبسایت دانشگاه، مدارک خود را آماده و آپلود کنید. در صورتی که مدارک شما مورد تایید دانشگاه قرار گیرد، دعوت نامه رسمی دانشگاه برای شما صادر خواهد شد.

8.1. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی چین

  1. نامه بیانیه شخصی.
  2. رزومه.
  3. گواهی سلامت.
  4. توصیه نامه.
  5. پاسپورت معتبر.
  6. گواهی تمکن مالی.

9. شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی چین، دریافت نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی است. در مرحله بعد متقاضی باید این نامه را به همراه سایر مدارک لازم به سفارت چین در کشور محل زندگی خود تحویل دهد.

9.1. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی چین

  1. پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار.
  2. عکس.
  3. اصل و کپی نامه پذیرش تحصیلی.
  4. فرم های تکیمل شده درخواست ویزای تحصیلی.

هزینه تحصیل در چین چقدر است؟ شرایط بورسیه های تحصیلی چین چگونه است؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله بیابید.

بهترین دانشگاه های چین
Great-Wall-of-Badaling,-China

10. هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه است و متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه ای مناسب در دانشگاه هایی با سطح جهانی به تحصیل مشغول شوند. هزینه تحصیل در چین ارتباط مستقیم با مقطع، رشته تحصیلی و همچنین دانشگاه محل تحصیل دانشجو دارد اما به طور کلی می توان این هزینه را مبلغی بین 2,000 تا 16,000 دلار در سال تخمین زد.

در جدول زیر با هزینه تحصیل در دانشگاه های قرار گرفته در لیست دانشگاه های معتبر چین آشنا خواهید شد:

برترین دانشگاه های چین بهترین رشته های تحصیلی چین مقطع تحصیلی هزینه تحصیل (به دلار – در سال)
Peking University مهندسی پزشکی کارشناسی 4,223
Zhejiang University پزشکی کارشناسی 6,025
Tsinghua University MBA کارشناسی ارشد 10,672
Fudan University حقوق تجارت چین کارشناسی ارشد 15,091
Shanghai Jiao Tong University طراحی دکتری 8,583

خوب است بدانید که علاوه‌بر هزینه تحصیل در چین، شما با هزینه زندگی در این کشور نیز مواجه هستید. هزینه زندگی در چین برای یک فرد تنها و بدون هزینه اسکان 563.2 دلار در ماه تخمین زده می‌شود.

11. بورسیه تحصیلی چین

استفاده از بورسیه تحصیلی برای ایجاد امکان تحصیل رایگان در چین امری رایج و تنوع و تعداد آن بالاست. دانشجویان می توانند با استفاده از بورسیه های تحصیلی هزینه تحصیل در چین را کاهش دهند. بورسیه های تحصیلی چین هزینه های زیر را پوشش می دهند:

  1. هزینه تحصیل در چین (شهریه دانشگاه).
  2. کمک هزینه زندگی.
  3. هزینه اسکان دانشجویی.

خوب است بدانید که معمولا 4 یا 5 نفر واجد شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی چین می شوند.

در آخرین بخش از مقاله از مزایا و معایب تحصیل در چین حرف می زنیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی چین
Fenghuang,-Xiangxi,-China-(2)

12. مزایا و معایب تحصیل در چین

تحصیل در چین مزایا و معایب مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در پی دارد. در ادامه با برخی از مزایا و معایب تحصیل در چین آشنا خواهید شد.

مزایای تحصیل در چین معایب تحصیل در چین
تحصیل در سیستم آموزشی با اعتبار جهانی جمعیت پایین دانشجویان بین‌المللی در برابر دانشجویان چینی
مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی میزان بالای آلودگی در برخی از شهرهای مهم چین مانند پکن
در دسترس بودن بورسیه های تحصیلی نیاز به یادگیری زبان چینی خصوصاً برای دانشجویان پزشکی و عدم امکان تحصیل در چین بدون مدرک زبان
امکان تحصیل به هر دو زبان چینی و انگلیسی آموزش عملی پزشکی در چین بر روی عروسک و عدم کسب تجربه
سیر و سفر به دیدنی ترین جاذبه های طبیعی و تاریخی چین کیفیت پایین آموزش در برخی از دانشگاه های چین

سوالات متداول بهترین دانشگاه های چین

✅ آیا برترین دانشگاه های چین رتبه جهانی بالایی دارند؟

بله! برترین دانشگاه های چین مانند چینهوا، فودان، پکینگ و ژجیانگ در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

✅ چه تعداد از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند؟

55 دانشگاه پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند.

✅ آیا دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم ایران قرار دارند؟

بله! بسیاری از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.

✅ بهترین دانشگاه های پزشکی چین در رنکینگ QS کدامند؟

دانشگاه پکینگ، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای و دانشگاه فودان از بهترین دانشگاه های پزشکی چین در رتبه بندی QS هستند.

✅ لیست دانشگاه های معتبر چین در زمینه مهندسی شامل چه دانشگاه هایی است؟

لیست دانشگاه های معتبر چین در رشته مهندسی دانشگاه هایی مانند دانشگاه Tsinghua، دانشگاه Zhejiang و دانشگاه Shanghai Jiao Tong را در برمی‌گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (7 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

اگر به دنبال تحصیل در دانشگاهی با سطح جهانی هستید که هزینه ی مناسبی را به همراه داشته باشد، چین یکی از گزینه های ایده آل برای شماست. دانشگاه های این کشور با فراهم کردن بهترین و به‌روزترین امکانات مانند لابراتوارها، آزمایشگاه ها، کتابخانه ها و خوابگاه های دانشجویی، خود را در میان دانشگاه های معتبر جهان قرار داده اند. خوب است بدانید که لازم نیست برای یادگیری زبان چینی نگران باشید چرا که برنامه های بهترین دانشگاه های چین به هر دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می شوند. فراموش نکنید با تحصیل در چین، درهای تحقیق، پژوهش و انجام کارهای علمی همواره به رویتان باز خواهد بود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

2 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. جعفر یحیوی گفت:

    اطلاعات خیلی خوبی ارائه گردید

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و درود جعفر عزیز
      ممنون بابت نظرتون در مورد مقاله بهترین دانشگااه های چین.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18