100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان 2024 (✅ رتبه بندی +شرایط پذیرش)

germany Flag

با انتخاب بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان می‌توانید مدارک معتبر در سراسر جهان دریافت کنید و نه تنها از مزایایی مانند امکان تحصیل رایگان یا تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی بهره‌مند شوید بلکه در آینده به راحتی به عنوان پزشک کار کنید. فراموش نکنید که بهترین دانشگاه‌های آلمان مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارند و اگر تصمیم به بازگشت به ایران پس از فارغ‌التحصیلی داشته باشید، می‌توانید از مدرک خود استفاده کنید. ما در این مقاله لیستی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان به همراه رتبه‌بندی جهانی 2024 آن‌ها ارائه می‌دهیم و پاسخگوی بسیاری از سوالات شماییم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان کدامند؟
  • رتبه‌بندی دانشگاه‌های پزشکی آلمان در جهان به چه صورت است؟
  • چگونه از برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان پذیرش بگیریم؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان وجود دارد؟
  • کدام دانشگاه‌های پزشکی آلمان مورد تأیید وزارت بهداشت ایرانند؟

✅ بررسی بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان با ارائه برترین امکانات و شرایط آموزشی انتخاب و حتی آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان این رشته در سراسر جهان است. شما می‌توانید با توجه به لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان که در ادامه ارائه می‌دهیم، مسیر درستی برای تحصیل خود بیابید و بالاترین کیفیت آموزش پزشکی را تجربه کنید. برترین دانشگاه های پزشکی آلمان به‌روزترین روش‌های آموزشی و تجهیزات را برای شما به ارمغان می‌آورند و بسیاری از آن‌ها برنامه‌های خود را به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌دهند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان در جهان نیز می‌توان گفت حداقل 3 دانشگاه پزشکی آلمان در میان 70 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. ما در این مقاله جزئیات بیشتری درباره این دانشگاه‌ها از رتبه‌ی جهانی گرفته تا معرفی دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران را ارائه می‌دهیم.

پس با ما بمانید تا مقاله را با مزایا و شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان آغاز کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

The-brandenburg-gate–berlin

1. مزایای تحصیل پزشکی در آلمان

دانشجویان بین‌المللی بسیاری که به رشته پزشکی علاقه‌مندند، آلمان را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب می‌کنند؛ اما چرا؟ دلیل این انتخاب روزافزون را می‌توان در مزایای تحصیل پزشکی در آلمان پیدا کرد:

  • بهترین دانشگاه های آلمان برای پزشکی در لیست برترین دانشگاه‌های پزشکی جهان قرار دارند.
  • با توجه به شیوه‌ی آموزش و همچنین امکان کارآموزی، مهارت‌های عملی دانشجویان نسبت به دانشگاه های پزشکی سایر کشورهای جهان بیشتر تقویت می‌شود.
  • دانشگاه‌های پزشکی آلمان کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی-آموزشی بسیاری برگزار می‌کنند.
  • آموزش پزشکی در آلمان با به‌روزترین امکانات، تجهیزات و تکنیک‌ها انجام می‌شود.
  • آلمان بورسیه‌های تحصیلی متعددی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.
  • تحصیل پزشکی در آلمان می‌تواند رایگان باشد.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان حدود 6 سال و 3 ماه زمان می‌برد. برای تحصیل پزشکی در آلمان باید در دروسی مانند شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک نمرات بالایی داشته باشید و با ارائه دیپلم خود، تحصیل پزشکی در آلمان را آغاز کنید.

توجه داشته باشید که:
1. تحصیل پزشکی در آلمان می‌تواند بسته به شرایط بهترین دانشگاه های آلمان با آزمون ورودی همراه باشد.
2. اکثر دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایرانند.

تحصیل پزشکی در آلمان به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی امکان‌پذیر است اما دانشجویان برای تحصیل به هر یک از این زبان‌ها باید بتوانند با ارائه مدارک معتبر توانایی و تسلط خود را ثابت کنند.

لیست و رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان را در ادامه مقاله بخوانید و همراه ما باشید.

3. لیست و رتبه بندی بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

اگر متقاضی مهاجرت به آلمان و تحصیل پزشکی هستید، قبل از هر اقدامی باید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید پس لازم است که بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان را بشناسید. ما در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان را ارائه کرده‌ایم. این جدول همچنین رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان در فهرست جهانی QS و THE سال 2024 را به شما نشان می‌دهد.

بهترین دانشگاه های پزشکی آلمانرتبه QSرتبه THE
University of Heidelberg3647
Ludwig Maximilian University of Munich (LMU)4338
Charité – Universitätsmedizin Berlin5194
Technical University of Munich (TMU)7330
Eberhard Karls Universität Tübingen10495
Universität Hamburg108136
Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg130128
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg151-200193

خوب است بدانید که سه دانشگاه اول لیست رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان (یعنی TUM، LMU و University of Heidelberg) به ترتیب بهترین دانشگاه های سراسر آلمانند.

برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

4. معرفی برترین دانشگاه های پزشکی آلمان

برای آشنایی بیشتر شما با اسامی ذکر شده در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان، شرحی مختصر درباره 3 دانشگاه پزشکی برتر آلمان می‌دهیم:

دانشگاه پزشکی TMU

دانشگاه پزشکی TMU همراه با بیمارستان دانشگاه، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دانشگاه های آموزش پزشکی در آلمان به شمار می‌رود. اگر بخواهیم بر اساس رتبه QS دانشگاه قضاوت کنیم، می‌توانیم بگوییم این دانشگاه بهترین دانشگاه پزشکی المان است اما باید توجه داشته باشیم این دانشکده قدمت زیادی ندارد.

دانشگاه TMU یک دوره پیش آمادگی برای رشته پزشکی را همراه با یکی دیگر از برترین دانشگاه های پزشکی آلمان یعنی دانشگاه LMU برگزار می‌کند و دانشجویان پس از اخذ نمره قبولی در این دوره، می‌توانند به تحصیل پزشکی در دانشگاه TMU بپردازند.

خوب است بدانید که:
1. دانشگاه پزشکی TMU میزبان بیش از 1500 دانشجوست.
2. مونیخ با دربرگیری دانشگاه TMU و LMU یکی از برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی به شمار می‌رود.

هنوز دو دانشگاه دیگر از لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان برای معرفی باقی مانده است. با ما بمانید.

دانشگاه پزشکی LMU

دانشگاه پزشکی LMU که به بیش از 7000 دانشجو پذیرش داده است، یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان و همچنین قطب پژوهشی این کشور است. این دانشگاه با یک بیمارستان بزرگ همراه است و حدود 200 پروفسور ماهر و مجرب مشغول آموزش در این دانشگاهند.

روش‌های آموزشی و علم پزشکی که به دانشجویان دانشگاه LMU منتقل می‌شود، همواره به‌روز است و حتی اساتید و پزشکان این دانشگاه در حال پژوهش بر روی روش‌های تشخیصی و درمانی جدید و آموزش نسل بعدی پزشکانند.

خوب است بدانید که 495 دانشجوی دانشگاه پزشکی LMU مدرک PhD و تخصص خود را دریافت کرده‌اند و بنابراین شرایط تحصیل فوق تخصص پزشکی در آلمان در این دانشگاه مناسب است.

رتبه بندی دانشگاه های پزشکی آلمان
Eibsee,-Grainau,-Germany

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ

دانشکده پزشکی هایدلبرگ از قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی آلمان است و دانشجویان این دانشگاه پس از 6 سال و 3 ماه و با گذراندن دوره پیش بالینی، بالینی و کارآموزی موفق به اخذ مدرک پزشکی خود خواهند شد. این دانشگاه شهرت بین‌المللی دارد و برای دانشجویان خود به‌روزترین تجهیزات و روش‌های آموزشی را فراهم کرده است.

امتحانات با استاندارد بالا، آموزش الکترونیکی و فیلم‌های آموزشی، سمینارها و کنفرانس‌ها و انعطاف در برنامه‌ریزی از جمله امکانات دانشگاه پزشکی هایدلبرگ، بهترین دانشگاه آلمان در رشته پزشکی، است.

اگر شرایط تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ را داشته باشید، این دانشگاه انتخابی مناسب برای شما جهت تحصیل رشته پزشکی خواهد بود.

کدام دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت قرار دارند؟ پاسخ سوال خود را در بخش بعدی مقاله بیابید.

5. دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت

دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایران عبارتند از:

  • Albert Ludwigs University Freiburg
  • Bielefeld University
  • Charite University Medicine Berlin
  • Christian Albrechts University Zu Kiel
  • Eberhard Krls University Tubingen
  • Free University of Berlin
  • Friedrich Alexander University Erlangen Nurnberg
  • Goethe University Frankfur
  • Hannover Medical School
  • Humboldt University Zu Berlin
  • Johannes Gutenberg University Mainz
  • Justus Leibig University Giessen
  • Karlsruhe Inst Technology
  • Martin Luther University Halle Wittenberg
  • Otto Von Guericke University of Magdeburg

دقت داشته باشید که لیست به‌روز شده دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2024-2025 هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

6. پذیرش تحصیلی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

اولین قدم برای دریافت پذیرش تحصیلی، انتخاب برنامه تحصیلی مورد نظر و سپس دانشگاه ارائه‌دهنده برنامه از لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان است. در قدم بعدی دانشجویان باید به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده، شرایط اپلای را به دقت بخوانند.

توجه داشته باشید که هر دانشگاه مجاز است شرایط خود را برای ارائه پذیرش به دانشجویان تعریف کند بنابراین مطالعه وب‌سایت برای آگاهی از این شرایط اهمیت زیادی دارد.

پس از مطالعه وب‌سایت باید مدارک لازم را در زمان تعیین‌شده برای دانشگاه انتخابی بفرستید. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • گواهی تأیید مدرک تحصیلی پیشین
  • مدارک زبان
  • مدارک شناسایی
  • انگیزه‌نامه
اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی در آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. ویزای تحصیلی آلمان

دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایی که در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان قرار دارند، برای متقاضیان تحصیل پزشکی در این کشور با ملیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا، لازم است اما کافی نیست! شما پس از دریافت پذیرش باید از طریق سفارت آلمان در کشور محل زندگی خود برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید و مدارک لازم را تحویل دهید. برخی از این مدارک عبارتند از:

اگر به دنبال برآوردی از هزینه تحصیل پزشکی در آلمانید، به بخش بعدی مقاله مراجعه کنید.

8. هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

تحصیل در آلمان و در برترین دانشگاه های دولتی پزشکی این کشور برای دانشجویان بین‌المللی با هر ملیتی رایگان است و دانشجویان تنها باید هزینه ثبت‌نام که عموماً بین 100 تا 350 یورو است پرداخت کنند.

دقت داشته باشید هزینه تحصیل پزشکی در آلمان در دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار بیشتر خواهد بود اما بورسیه‌های تحصیلی به پرداخت آن کمک می‌کنند.

9. بورسیه‌های تحصیل پزشکی در آلمان

شما برای تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان می‌توانید به دنبال دریافت بورسیه‌های این کشور باشید. به عبارت دیگر، آلمان هم امکان تحصیل رایگان پزشکی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و هم با ارائه بورسیه‌های تحصیلی، پرداخت شهریه دانشگاه‌های خصوصی، هزینه زندگی، هزینه‌های جانبی تحصیل مانند خرید وسایل و … را تسهیل می‌نماید.

شما می‌توانید علاوه‌بر لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان، به دنبال لیست دانشگاه‌های ارائه‌دهنده بورسیه نیز باشید.

10. هزینه زندگی در آلمان

زندگی در آلمان برای دانشجویان بین‌المللی هزینه دارد و این هزینه در کنار هزینه تحصیل پزشکی باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید که امکان تخمین دقیق هزینه زندگی در آلمان به دلیل تفاوت عادت‌های زیستی افراد و همچنین اختلاف قیمت‌ها در هر شهر آلمان امکان‌پذیر نیست اما می‌توان عددی کلی به آن نسبت داد.

در یک تخمین کلی هزینه زندگی در آلمان بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان و برای یک فرد تنها حدود 850 تا 1200 یورو در ماه است.

در جدول زیر می‌توانید جزئیات بیشتر هزینه زندگی در آلمان را بیابید:

عنوان هزینههزینه زندگی دانشجویی در آلمان
رستوران و مواد غذایی50 تا 150 یورو
حمل و نقل ماهانه30 تا 90 یورو
قبوض237.01 یورو در ماه
امکانات تفریحی12.00 تا 34.11 یورو
اجاره خانه یک خوابه627.79 تا 829.38 یورو در ماه

در آخرین بخش از مقاله به شما می‎‌گوییم چه آینده‌ای در انتظار دانشجویانیست که در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان درس می‌خوانند. از اینکه همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت
Berlin-Tv-Tower

11. آینده فارغ‌التحصیلان بهترین دانشگاه پزشکی المان

با دریافت مدرک از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان دیگر نگران آینده کاری خود نباشید! این مدارک در سراسر جهان اعتبار دارند و شما می‌توانید برای کار در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها اقدام کنید.

اگر در آلمان به عنوان پزشک مشغول به کار شوید، می‌توانید تا 80,000 یورو در سال درآمد داشته باشید و با افزایش سابقه کاری این عدد می‌تواند تا 100,000 یورو در سال نیز افزایش یابد.

خوب است بدانید که با فارغ‌التحصیلی در دانشگاه های پزشکی آلمان که مورد تایید وزارت بهداشت ایرانند، می‌توانید به راحتی در ایران نیز مشغول به کار شوید.


پرسش های متدوال بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان

✅ کدام دانشگاه‌ها در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان قرار دارند؟

برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از: دانشگاه TMU، دانشگاه LMU، دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه درسدن.

✅ رتبه بندی برترین دانشگاه های پزشکی آلمان به چه صورت است؟

3 دانشگاه اول پزشکی آلمان در رتبه بندی جهانی QS در جایگاه‌های 36، 43 و 51 قرار دارند.

✅ تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان به چه زبان‌هایی ممکن است؟

شما می‌توانید به هر دو زبان انگلیسی و آلمانی در برترین دانشگاه های پزشکی آلمان درس بخوانید.

✅ کدام دانشگاه های پزشکی آلمان مورد تایید وزارت بهداشت ایرانند؟

Albert Ludwigs University Freiburg، دانشگاه Bielefeld و دانشگاه Charite برلین از جمله‌ی این دانشگاه‌ها هستند.

✅ هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان چقدر است؟

شما می‌توانید به رایگان در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان تحصیل کنید.

جمع بندی

Conclusion

اگر آینده‌ای درخشان به عنوان یک پزشک را هدف خود قرار داده‌اید، با تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان مسیر خود را هموار خواهید کرد. برترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان با رتبه‌های جهانی بالایی که کسب کرده‌اند، مدارکی معتبر به شما می‌دهند تا به راحتی در هر جایی که دوست دارید، مشغول به کار شوید. خوب است بدانید که این دانشگاه‌ها تأییدیه وزارت بهداشت ایران را نیز به خود اختصاص داده‌اند تا هر گونه نگرانی را برای دانشجویان ایرانی از بین ببرند. با تحصیل در بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان، با بیشترین کیفیت درس بخوانید، از تجهیزات به‌روز بهره‌مند شوید و فردای خود را بسازید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان