100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

بازار کار معماری در آلمان 2024 (+✅وضعیت استخدام+درآمد+شرایط)

germany Flag

مهندسین معمار بسیاری به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستند. با توجه به نیاز کشور آلمان، بازار کار رشته مهندسی معماری در آلمان بسیار مناسب است و شرایط اخذ ویزاهای کاری مختلفی مانند ویزای جاب سیکر یا جاب آفر برای آن‌ها فراهم است. ما در این مقاله در خصوص شرایط استخدام و کار مهندسی معماری در آلمان صحبت خواهیم کرد و به مبحث حقوق و درآمد مهندس معمار در آلمان خواهیم پرداخت. تلاش ما بر این است که به پرسش‌های شما پاسخ دهیم؛ سوالاتی مثلِ:

  • شرایط استخدام مهندس معمار در آلمان چگونه است؟
  • حقوق و درآمد مهندس معمار در آلمان چقدر است؟
  • شرایط کار مهندسی معماری در آلمان کدامند؟
  • مهاجرت مهندس معمار به آلمان با چه ویژگی‌هایی ممکن می‌شود؟
  • هزینه‌های زندگی در آلمان برای معماران به چه صورت است؟

✅ بررسی بازار کار مهندسی معماری در آلمان

بازار کار معماری در آلمان با توجه به نیاز این کشور به این رشته مناسب است و شرایط خوبی دارد. مهاجرت مهندس معمار به آلمان روند پیچیده‌ای ندارد و انتخاب ویزای کاری درست و همچنین اقدام برای کاریابی شما را به این هدف خواهد رساند. خوب است بدانید که حقوق و درآمد مهندس معمار در آلمان در سطح بالایی قرار دارد و شرایط کار خوبی را برای استخدام متخصصین این حوزه فراهم می‌کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا به صورت جامع از شرایط استخدام مهندس معمار در آلمان مطلع شوید و مسیر مهاجرت معماران را بر اساس معتبرترین منابع و روش‌ها بشناسید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Berlin,-Deutschland

1. آشنایی با معماری در آلمان

آلمان دارای مجموعه‌ای از سبک‌های معماری جذاب، با سازه‌های شاخص شهری، کلیساها، قلعه‌های «دیزنی» و خانه‌های تاریخی روستایی است. از معروف‌ترین معماران آلمانی می توان از والتر گروپیوس، گوتفرید بوهم و مکس دادلر نام برد.

برلین به عنوان یکی از بهترین شهرهای آلمان برای کار مهندسی معماری، سالانه میزبان ورکشاپ‌ها و نمایشگاه‌های متعددی در  این زمینه است که در کنار سطح بالاتر درآمد مهندسان معمار در آلمان، فرصت خوبی برای افزایش و به روز کردن اطلاعات متخصصان این رشته است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. وضعیت کار مهندسی معماری در آلمان

مهندسی معماری در آلمان از هر نظر تکامل یافته است. نقش یک معمار با پیشرفت سریع تکنولوژی و ادغام آن در این رشته، به طور مداوم و سریع‌تر از همیشه تغییر می‌کند. بدون شک در آینده‌ی نزدیک فرصت‌های بیشتری نیز برای کار معماران در آلمان وجود خواهد داشت.

در کشور آلمان تقریباً 127000 مهندس معمار با شغل های معمار، طراح داخلی یا شهرساز مشغول به کار هستند. اکثر آن‌ها مشاغل خود را در شرکت‌ها یا دفاتر کوچک اداره می‌کنند تا شرکت‌های بزرگ معماری با صدها یا هزاران کارمند.

یک مهندس معمار در آلمان معمولاً:

  • مسئولیت کامل پروژه را بر عهده می‌گیرد؛ مهندس معمار مسئول تمامی مراحل انجام پروژه، از اولین طرح تا آخرین سوکتی که در خانه جدید نصب می‌شود، است.
  • علاوه‌بر مستندات طراحی، وظایف دیگری مثل اجرای پروژه، مدیریت ساخت و ساز، کنترل هزینه‌ها و … را نیز به عهده دارد.
استخدام مهندس معمار در آلمان

در ادامه مقاله از شرایط کار و استخدام مهندس معمار در آلمان حرف می‌زنیم.

3. شرایط کار مهندسی معماری در آلمان

طبق گزارشات KOFA:

  • امور تجاری مربوط به ساختمان از جمله ساخت و ساز، معماری، نقشه برداری و فناوری ساختمان در آلمان تحت تأثیر کمبود کارگران ماهر قرار دارد.

طبق گزارش کمیسیون اروپا:

  • تعداد مشاغل آزاد در صنایع مربوط به مهندسی معماری بین سال‌های 2011 تا 2015، 18.8 درصد افزایش داشته است. یعنی از 61001 موقعیت خالی به 72484 شغل مهندسی معماری در آلمان.

4. استخدام مهندس معمار در آلمان

برای استخدام در حوزه مهندسی معماری در آلمان کافی است به سایت های کاریابی مراجعه، مدارک مورد نظر را آماده و درخواست کار در این زمینه را ثبت نمایید.

از شرایط استخدام مهندس معمار در آلمان که به صورت عمومی همه متقاضیان باید داشته باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه مدرک معادل قابل پذیرش در کشور آلمان در رشته معماری
  • علاقه به انجام کار تیمی
  • تسلط تقریبی به زبان آلمانی

برای اخذ ویزای کار متناسب با مهندسی معماری باید به توجه شرایط خود توسط سفارت آلمان اقدام نمایید.

درباره این ویزاها در بخش بعدی مقاله بیشتر حرف می‌زنیم اما شما می‌توانید مجموعه کامل اطلاعات درباره آن‌ها را در مقالات کار در آلمان و انواع ویزای کاری آلمان بیابید.

5. ویزا برای مهاجرت مهندس معمار به آلمان

برای مهندس معماری که قصد مهاجرت به آلمان را دارد، روش‌های مختلفی برای دریافت ویزا تعریف شده است. اخذ ویزاهای کاری و استفاده از مراکز اوسبیلدونگ روش های مناسبی هستند که برای دریافت ویزا وجود دارند.

اگر در دانشگاه های موجود در لیست دانشگاه های معماری آلمان مشغول به تحصیل هستید، خوب است بدانید که اجازه کار دانشجویی در رشته معماری در آلمان را نیز دارید.

ویزای جتسجوی کار در آلمان برای معماران

در کشور آلمان، با توجه به نیاز به مهندسی معماری، امکان استخدام و دریافت ویزای کار برای متقاضیان وجود دارد. یکی از راه های یافتن کار استفاده از ویزای جستجوی کار (Job Seeker) است. این ویزا امکان حضور شش ماهه‌ی شما را در کشور آلمان می‌دهد. در این روش، شما به صورت حضوری به کاریابی مهندسی معماری در آلمان می‌پردازید.

اخذ ویزا با جاب آفر یا پیشنهاد شغلی معماری در آلمان

اگر این امکان برای شما وجود دارد که یک پیشنهاد کاری (Job Offer) از یکی از شرکت های معماری در آلمان دریافت کنید، شرایط مهاجرت برایتان ساده‌تر می‌شود و می‌توانید به راحتی برای دریافت ویزای کار کارگر ماهر (Skilled Worker) یا کارت آبی (Blue Card) اقدام کنید.

یکی از معایب کار  مهندسی معماری در آلمان برای مهاجران، رقابت بالا برای اخذ موقعیت شغلی و جاب آفر است.

با جاب آفر در مقاله جاب آفر آلمان به طور کامل آشنا شوید.

شرایط و بازار کار مهندس معماری در آلمان
ber-reichst-dome-nite

آوسبیلدونگ معماری در آلمان

دوره آوسبیلدونگ (Ausbildung) نیز یکی از راه‌های پر طرفدار برای مهاجرت و کار در آلمان محسوب می‌شود. کارآموزان در دوره های اوسبیلدونگ رشته معماری در آلمان، با گذراندن یک سری واحدهای عملی و تئوری اطلاعات و مهارت های لازم برای حضور در بازار کار آلمان را کسب کرده، به مشاغل مختلف معرفی می‌شوند. حداقل سطح B1 در زبان آلمانی و مدارک پایان تحصیل جزء مدارک الزامی این روش است.

خبر خوب این است که در طول مدت دوره از 653 تا 1,495 یورو حقوق دریافت خواهید کرد.

کار دانشجویی برای دانشجویان معماری در آلمان

با تحصیل در رشته مهندسی معماری در کشور آلمان، ایرانیان به عنوان تبعه‌ی یک کشور خارج از اتحادیه اروپا، مجاز خواهند بود که برای تأمین قسمتی از هزینه‌های زندگی خود، سالانه 140 روز کامل یا 280 نیم‌روز در این کشور کار کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کار دانشجویی در آلمان مراجعه نمایید.

حقوق و درآمد مهندس معمار در آلمان
Neuschwanstein-Castle-02,-Schwangau,-Germany

6. حقوق و درآمد در بازار کار مهندسی معماری در آلمان

مهندس معمار شاغل در آلمان به طور معمول حدود  76,964 یورو در سال درآمد داشته و در بیشتر موارد حقوق مهندسین معمار در آلمان بین 52,500 یورو تا 87,500 یورو در سال است.

خوب است بدانید که:
1. به طور متوسط پاداش 2,163 یورویی نیز به حقوق یک مهندس معمار در آلمان اضافه می‌شود.
2. میزان درآمد مهندس معمار در آلمان تا حدود زیادی به سابقهی کاری او مرتبط است.

یک معمار تازه وارد با 1 تا 3 سال تجربه، به طور متوسط 54,103 یورو حقوق دریافت میکند یعنی در کشور آلمان دستمزد برآورد شده برای او 3,746 یورو در ماه است. این حقوق مجموع میانگین حقوق 2,943 یورویی در ماه و مبلغ اضافی حدود 803 یورو در ماه است. این مبلغ اضافی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پاداش نقدی
  • کمیسیون
  • اشتراک سود پروژه‌ها

میانگین حقوق یک مهندس معمار در آلمان در سطح ارشد یعنی با سابقه‌ی کاری تقریباً 8 سال، به طور متوسط 95,522 یورو در سال است.

در بین شهرهای بزرگ آلمان، برلین با متوسط حقوق 70,940 یورو برای مهندسین معمار بالاترین سطح دستمزد و هانوفر با 54.140 یورو پایین‌ترین سطح حقوق را دارا هستند.

قابل توجه است که شرکت‌های بین‌المللی به طور فزاینده‌ای در حال ورود به کشور آلمان هستند و اغلب شرایط کار و حقوق بالاتر و مزایای جذاب‌تری را برای مهندسی معماری به همراه دارند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه های زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آلمان با توجه به گران یا ارزان بودن آن شهر متفاوت است. متوسط هزینه‌های زندگی در شهرهای مختلف کشور آلمان را برای یک فرد تنها، بدون در نظر گرفتن اجاره بهای محل سکونت، ماهانه 850 تا 1200 یورو در ماه محاسبه شده است.

در صورتی که مایل هستید از ابتدای مهاجرت، خانواده‌ی خود را همراه کنید، باید توجه نمایید که هزینه یک خانواده چهار نفره در آلمان ماهانه حدود 3500 تا 4500 یورو است.

جزئیات بیشتر را در جدول زیر بخوانید:

نوع هزینهمبلغ هزینه (به یورو)
رستوران و مواد غذایی50 تا 150 یورو
حمل و نقل ماهانه30 تا 90 یورو
قبوض237.01 یورو در ماه
امکانات رفاهی12.00 تا 34.11 یورو
اجاره خانه یک خوابه627.79 تا 829.38 یورو در ماه
مهاجرت مهندس معمار به آلمان

مقایسه حقوق و هزینه های معماران در آلمان

چنانچه پیشتر گفتیم حقوق و درآمد متخصصان معمار شاغل در آلمان به طور معمول حدود 6413.7 یورو در ماه است که با توجه به متوسط هزینه‌ها، خوب به نظر می‌رسد.

در کشور آلمان همیشه باید در نظر داشته باشید که هزینه‌های بیمه و مالیات در عملکرد اقتصادی شما نقش مهمی ایفا می‌کنند و به صورت تصاعدی با افزایش حقوق بیشتر می‌شوند.

8. مزایا و معایب کار مهندسی معماری در آلمان

اگر چه مزایای کار مهندسی معماری در آلمان مانند حقوق و دستمزد مناسب، موقعیت‌های شغلی فراوان و همچنین برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌های متعدد، این شغل را بسیار قابل توجه و امکان مهاجرت به این کشور پیشرفته و مدرن را فراهم کرده است، معایب قابل ذکری نیز دارد. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Spiegel-Haus,-Hamburg,-Deutschland

پرشس‌های متداول بازار کار معماری در آلمان

آیا امکان مهاجرت معمار به آلمان با شرکت در دوره اوسبیلدونگ وجود دارد؟

بله، امکان تحصیل و کار در سیستم آوسبیلدونگ برای متقاضیان بین‌المللی وجود دارد.

آیا حقوق و درآمد مهندس معمار در آلمان در تعادل با هزینه های زندگی قرار دارد؟

بله، متوسط دستمزد کار مهندس معمار از متوسط هزینه‌ها در آلمان بالاتر است.

استخدام مهندس معمار در آلمان چه شرایطی دارد؟

شما برای ورود به بازار کار معماری در آلمان باید مدارک تحصیلی، زبان و ویزا داشته باشید.

شرایط بازار کار معماری در آلمان چگونه است؟

موقعیت‌های شغلی متعددی در بازار کار معماری در آلمان وجود دارد که شما با کاریابی آنلاین یا حضوری می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

مزایا و معایب کار معماری در آلمان چیست؟

معماران در آلمان حقوق مناسبی دارند و می‌توانند از نمایشگاه‌های متعدد استفاده کنند اما در عین حال به زبان آلمانی نیاز دارند.

جمع بندی

Conclusion

خبر خوب برای مهندسین معمار علاقه‌مند به مهاجرت به آلمان این است که این کشور همواره از مهندسین معمار استقبال می‌کند. بازار کار معماری در آلمان مناسب است و همین امر توجه متقاضیان بین‌المللی بسیاری را به خود جلب کرده. به عنوان مثال میزان حقوق یک مهندس معمار در آلمان به طور متوسط از هزینه‌های زندگی بیشتر است و شما همواره از امنیت مالی و شغلی برخوردارید. با اخذ ویزای کاری آلمان می‌توانید وارد این بازار کار شوید و آینده حرفه‌ای خود را درخشان کنید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان