بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان 2024 (+✅ شرایط+درآمد+ویزا)

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان 2024 (+✅ شرایط+درآمد+ویزا)

اگر علاقه‌مند به اشتغال در رشته مدیریت بازرگانی هستید، آلمان مقصدی مناسب برای شما محسوب می‌شود چرا که تنوع مشاغل این رشته در آلمان بالاست و شما می‌توانید درآمد بالایی به دست آورید. با دریافت ویزای کار آلمان یا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی در این کشور می‌توانید برای مهاجرت به آلمان و فعالیت در این حوزه اقدام کنید. ما در این مقاله مفصلاً شرایط و بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را بررسی کرده‌ایم تا پاسخگوی سوالات شما در این زمینه باشیم؛ سوالاتی مانندِ:

  • شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان چگونه است؟
  • حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان چقدر است؟
  • مهاجرت مدیریت بازرگانی به آلمان چه مراحلی دارد؟
  • مزایا و معایب استخدام به عنوان مدیر بازرگانی در آلمان کدامند؟
  • آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی در آلمان چه شرایطی دارد؟

✅ بررسی بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان

بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان یک انتخاب مناسب برای متخصصین این رشته است. در این مقاله می‌توانید شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را بررسی کنید و برای مهاجرت مدیریت بازرگانی به آلمان برنامه‌ریزی کنید. ما در این مقاله شما را با مزایا و معایب کار مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا خواهیم کرد. از طرفی با حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا خواهید شد و مطالبی را در مورد استخدام مدیر بازرگانی در آلمان می‌خوانید. فراموش نکنید که تمام اطلاعات ارائه شده مطابق با به‌روزترین و معتبرترین منابع است.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. مزایای کار مدیریت بازرگانی در آلمان

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیران بازرگانی که قصد ورود به بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را دارند، اطلاع از ویژگی‌ها و مزایای استخدام مدیر بازرگانی در آلمان است. ما در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از مزایا و شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا کنیم.

از مهم‌ترین مزایای شغل مدیریت بازرگانی در آلمان پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور است. طبق آمارهای رسمی، کشور آلمان در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارای یکی از بهترین فضاها برای کسانی است که تخصص‌های مختلفی دارند.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌تواند مدیران را به مهاجرت به آلمان ترغیب کند، میزان حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان است. آلمان علاوه‌بر اینکه شما را از امکانات متنوعی در زمینه‌های مختلف شغلی و اجتماعی بهره‌مند می‌کند، به مدیران بازرگانی نیز حقوق خوبی می‌دهد.

به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان، اگر شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان داشته باشید می‌توانید شغل مناسبی در این زمینه پیدا کنید.

اگر به دنبال چگونگی مهاجرت مدیران بازرگانی به آلمان و شرایط کار در این کشور هستید، همراه ما بمانید.

استخدام و مهاجرت مدیر بازرگانی در آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مهاجرت مدیریت بازرگانی به آلمان

کشور آلمان یکی از بهترین مقاصد برای مدیران بازرگانی است.

متخصصین مدیریت بازرگانی پس از کسب تجربه و به دست آوردن سابقه کاری مناسب می‌توانند در بهترین شهرهای آلمان برای کار مدیریت بازرگانی مشغول به کار شوند. حضور در بهترین شهرهای این کشور باعث می‌شود از نظر حقوق مدیریت بازرگانی در آلمان در جایگاه مناسبی قرار بگیرید و از سطح رفاه خوبی بهره‌مند شوید.

کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش افراد در تخصص‌های مختلف شرایط خاصی دارند. پس لازم است پیش از مهاجرت با شرایط استخدام مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا باشید. پس از آشنایی با این قوانین می‌توانید نسبت به کاریابی رشته مدیریت بازرگانی در آلمان اقدام کنید.

در ادامه این مقاله با شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا خواهید شد.

3. شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان

شرایط کار مدیریت بازرگانی و قوانین ورود به بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان ممکن است نسبت به مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار می‌شوید، متفاوت باشد اما داشتن بعضی از شرایط به صورت معمول لازم است.

داشتن تجربه کاری و مدرک معتبر دانشگاهی یکی از اصلی‌ترین شرایط برای استخدام مدیر بازرگانی در آلمان است. داشتن مدرک از دانشگاه‌های معتبر ایرانی و خارجی به شما کمک می‌کند تا شغل مناسب‌تری پیدا کنید و البته دقت کنید که این مدرک باید مورد تأیید آلمان نیز باشد.

(1.) سوابق کاری مناسب و همچنین (2.) توصیه‌نامه‌های معتبر نیز یکی از شاخصه‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا در بهترین شرایط کاری مدیریت بازرگانی قرار بگیرید.

مدرک زبان آلمانی از دیگر الزامات برای استخدام در این کشور است. بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های آلمانی برای جذب مدیر بازرگانی به سراغ کسانی می‌روند که دارای سطوح بالاتری از مدرک زبان آلمانی هستند. از طرفی برای برقراری ارتباط با افراد و شرکت‌ها باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

از دیگر شرایط کار مدیریت در آلمان دریافت ویزای کاری این کشور است که به دو شیوه (1.) ویزای کار عادی و (2.) ویزای جستجوی کار ارائه می‌شود.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را در مقاله کار در آلمان بخوانید.

شرایط و بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان

در ادامه مقاله انواع ویزاهای کاری و همچنین روش‌های دریافت آن‌ها آشنا خواهید شد.

4. ویزای کار آلمان

مراحل اخذ ویزای کاری آلمان نیز به این صورت است:

  • 1. انتخاب نوع ویزا و بررسی مدارک (این مورد باتوجه به شرایط شما انجام می‌شود)
  • 2. گرفتن وقت از سفارت
  • 3. ثبت درخواست (تحویل دادن مدارک و پرداخت هزینه 75 یورویی سفارت)
  • 4. سفر به آلمان (مشروط به دریافت ویزا)
  • 5. گرفتن اقامت (مشروط به دریافت ویزا)

برای رسیدن به حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان در مرحله نخست باید ویزای کاری بگیرید. ویزای کاری آلمان به دو شکل عادی و جستجوی کار اعطا می‌شود.

4.1. ویزای جستجوی کار آلمان برای کار مدیریت بازرگانی

شما با دریافت این ویزا به مدت شش ماه فرصت دارید تا شغل مناسب خود را در آلمان پیدا کنید. در طول این شش ماه با وضعیت کار مدیریت بازرگانی در آلمان و همچنین قوانین بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا خواهید شد.

اگر برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنید لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • 1. نیاز به مدارک دانشگاهی یا آموزشگاهی دارید.
  • 2. باید مدارک خود را با مدارک مورد تایید در آلمان معادل‌سازی کنید.
  • 3. باید حداقل مدرک زبان در سطح B1 داشته باشید.
  • 4. لازم است تمکن مالی خود را ثابت کنید.

به خاطر داشته باشید که در سال 2024، کارت شانس آلمان جایگزین ویزای جستجوی کار در سفارت آلمان در ایران خواهد شد. کارت شانس نیز بر اساس امتیازدهی به نسبت شرایط شما، امکان حضور در آلمان به مدت 12 ماه را برایتان فراهم می‌کند.

4.2. ویزای کار عادی آلمان برای مدیریت بازرگانی

اگر بتوانید پیش از ورود به آلمان از طریق سایت‌های کاریابی یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید، باید ویزای کار عادی آلمان را دریافت کنید. برای پیدا کردن شغل مورد نظر، باید شرایط استخدام مدیر بازرگانی در آلمان را داشته باشید. ویزای کار عادی آلمان نیز نکات ویژه‌ای دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید.

به طور مثال این ویزا محدودیت سنی دارد. اگر سن شما هنگام ورود به بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان بیش از 45 سال باشد، باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد درآمد شما حداقل 48,180 یورو در سال است.

به جز این نکته، نکات دیگری را نیز باید در نظر بگیرید:
1. اعتبار ویزای کار عادی آلمان 4 سال است.
2. مدت قرارداد کاری شما، نشان می‌دهد که چقدر می‌توانید در آلمان بمانید.

در بخش بعدی مقاله درباره دوره آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی در آلمان، یکی دیگر از روش‌های مهاجرت مدیران به این کشور، حرف می‌زنیم.

Hamburg-Speicherstadt,-Hamburg,-Germany

5. آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی در آلمان

کشور آلمان برای اینکه میزان مهارت متخصصین را در زمینه‌های مختلف بالاتر ببرد، اقدام به برگزاری دوره‌های آوسبیلدونگ (Ausbildung) کرده است.

دوره آوسبیلدونگ آلمان چیست؟
آوسبیلدونگ به دوره‌هایی گفته می‌شود که به آموزش همزمان تئوری و عملی می‌پردازد.

آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی آلمان به افراد امکان افزایش تجربه و مهار‌های شغلی را می‌دهد. مدیران بازرگانی با حضور در این دوره که به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود، مفاهیم و تکنیک‌های اصلی مرتبط با بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را فرا می‌گیرند.

دقت کنید که:

  • 1. دوره آوسبیلدنگ در آلمان 3 تا 3.5 سال طول می‌کشد.
  • 2. هدف این آموزش این است که افراد با مهارت‌های عملی و تجاری آشنا شوند.
  • 3. این دوره‌ها در زمینه‌هایی مانند مدیریت فروش، مدیریت عرضه و تامین، مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی ارائه می‌شوند.

پس از پایان دوره آوسبیلدونگ، دانشجویان مدارک معتبری دریافت می‌کنند که می‌تواند در میزان درآمد مدیر بازرگانی در آلمان بسار موثر باشد. این مدرک به مدیران بازرگانی کمک می‌کند تا در بهترین موقعیت‌های شغلی شروع به کار کنند.

6. حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان

بسیاری از متخصصین پیش از مهاجرت در مورد میزان حقوق دریافتی خود در کشور مقصد تحقیق می‌کنند. در این بخش از مقاله شما با درآمد ماهیانه مدیریت بازرگانی در آلمان آشنا خواهید شد.

پیش از هرچیز بهتر است بدانید که درآمد مدیران بازرگانی در آلمان بسته به میزان تجربه و سوابق کاری آن‌ها متفاوت است. همچنین مجموعه‌های مختلف نیز ممکن است تغییراتی در دستمزدهای پرداختی ایجاد کنند.

به طور کلی کمترین میزان درآمد مدیران بازرگانی در آلمان 1700 یورو در هر ماه است. مدتی پس از حضور در بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان می‌توانید به میانگین حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان برسید. این مبلغ چیزی در حدود 5160 یورو در ماه است.

بسته به شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان حقوق‌ها تغییر می‌کند که بیشترین میزان آن 8510 یورو در ماه است که پس از کسب تجربه‌های کافی و به دست آوردن سوابق شغلی مناسب به آن می‌رسید.

حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه زندگی در آلمان

برای بررسی هزینه زندگی در آلمان ابتدا باید شهر محل سکونت خودتان را انتخاب کنید. هزینه زندگی در آلمان بسته به سبک زندگی شما و شهری که در آن ساکن هستید متفاوت است.

لازم است با برخی از اصلی‌ترین هزینه‌های زندگی در آلمان آشنا باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده شغلی و اجتماعی خود بگیرید. فراموش نکنید که بخشی از درآمد یک مدیر بازرگانی صرف همین هزینه‌های زندگی می‌شود.

در این بخش از مقاله با هزینه‌های معمول زندگی در آلمان آشنا می‌شوید:

نوع هزینه مبلغ هزینه (به یورو)
1. رستوران و مواد غذایی 50 تا 150
2. حمل و نقل ماهانه 30 تا 90
3. قبوض 237.01
4. امکانات رفاهی 12.00 تا 34.11
5. اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه: 627.79 تا 829.38

8. معایب کار مدیریت بازرگانی در آلمان

کار کردن در هر کشوری از جمله آلمان به جز داشتن مزایای مناسب، معایب قابل توجهی دارد که پیش از ورود به این کشور باید از آن‌ها مطلع باشید.

یکی از اصلی‌ترین معایب کار مدیریت بازرگانی در آلمان این است که (1.) شما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید. حداقل مدرک قابل قبول برای استخدام مدیر بازرگانی در آلمان مدرک B1 است.

(2.) مالیات نسبتا بالا در آلمان نیز می‌تواند از دیگر معایب این شغل باشد. (3.) همچنین به دلیل وجود مهاجرین و متخصصین فراوان در این کشور، ممکن است برای پیدا کردن شغل با دیگران به رقابت بپردازید. شرکت‌های آلمانی ترجیح می‌دهند افرادی را با بهترین شرایط کاری به استخدام خود در بیاورند.


پرسش‌های متداول بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان

✅ استخدام مدیر بازرگانی در آلمان چه شرایطی دارد؟

برای استخدام در آلمان به عنوان مدیر بازرگانی باید (1.) مدارک تحصیلی معتبر، (2.) تجربه کاری و (3.) مدرک زبان داشته باشید.

✅ ویزای لازم برای مهاجرت مدیریت بازرگانی به آلمان چگونه کدام است؟

شما با (1.) اخذ ویزای جستجوی کار یا (2.) ویزای کار با دریافت جاب آفر می‌توانید برای مهاجرت به آلمان به عنوان مدیر بازرگانی اقدام کنید.

✅ چه مزایایی شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را مناسب می‌کند؟

مزایایی مانند (1.) حقوق و درآمد مناسب، (2.) بازار کار متنوع و (3.) نرخ بیکاری پایین در آلمان شرایط کار رشته مدیریت بازرگانی را بهبود می‌بخشد.

✅ حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان چقدر است؟

متوسط حقوق و درآمد رشته مدیریت بازرگانی در آلمان را مبلغی نزدیک به 5160 یورو در ماه می‌دانند.

✅ آیا دوره آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی در آلمان برگزار می‌شود؟

بله! دوره های سه ساله آوسبیلدونگ برای رشته مدیریت بازرگانی در دسترس است و شرایط مهاجرت را برای علاقه‌مندان این رشته فراهم می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

متقاضیان مهاجرت به آلمان و اشتغال در حوزه مدیریت بازرگانی باید بدانند که به ویزای کار آلمان یا شرکت در دوره های آوسبیلدونگ مدیریت بازرگانی آلمان نیاز دارند. شما با داشتن مدارک معتبر تحصیلی و زبان می‌توانید به راحتی یکی از این دو روش را برای مهاجرت خود انتخاب کنید و به درآمدی مناسب برسید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18