مهاجرت با شغل برنامه نویسی 2024 (+✅ چگونگی و شرایط +درآمد)

مهاجرت با شغل برنامه نویسی 2024 (+✅ چگونگی و شرایط +درآمد)

برنامه نویسی یکی از مشاغل پرطرفدار در دنیای امروز است. این رشته تقریبا در تمامی کشورها از تقاضای بالایی برخوردار است و میزان نیاز به دانش‌آموختگان رشته برنامه نویسی در اروپا هر روز بیشتر می‌شود. افزایش تقاضا طبیعتاً با افزایش درآمد رشته برنامه نویسی در کشورهای مختلف نیز همراه است.

اگر به دنبال مهاجرت با شغل برنامه نویسی و رسیدن به درآمدی مناسب در بهترین کشورهای جهان هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید. سوالاتی مانندِ:

  • بازار کار برنامه نویسی در اروپا چگونه است؟
  • بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای مهاجرت با شغل برنامه‌نویسی کدامند؟
  • شرایط کار برنامه نویسی در اروپا چگونه است؟
  • آیا امکان مهاجرت برنامه نویس به اروپا بدون مدرک وجود دارد؟
  • درآمد برنامه نویسی در اروپا چقدر است؟

✅ بررسی مهاجرت با شغل برنامه نویسی

مهاجرت با شغل برنامه نویسی به دلیل افزایش روز افزون نیاز به این رشته در دنیا در حال افزایش است. میزان مطلوب درآمد برنامه نویسی در اروپا و جهان نیز تاثیر مستقیم بر بیشتر شدن اشتیاق متقاضیان مهاجرت دارد. شما با داشتن مدارک تحصیلی و تخصص لازم برای برنامه نویسی می‌توانید وارد بازار کار برنامه نویسی در اروپا شوید و در حرفه‌ی خود پیشرفت کنید.
ما در این مقاله به معرفی صفر تا صد شرایط برنامه نویسی در اروپا و جهان بر اساس معتبرترین منابع پرداخته، امکان مهاجرت برنامه نویس بدون مدرک به این کشورها را بررسی می‌کنیم. همراه ما بمانید تا در پایان نیز فایلی شامل درآمد برنامه نویسی در بهترین کشورها را در اختیارتان قرار دهیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Gold-Coast,-Australia-(2)
Gold-Coast,-Australia-(2)

1. بازار کار برنامه نویسی در اروپا و جهان

به دلیل نیاز روزافزون به دانش دیجیتال و تکنولوژی و الزامات جهان امروز برای فعالیت‌های آنلاین، بازار کار برنامه نویسی در اروپا و جهان بسیار مناسب است. حتی می‌توان ادعا کرد که شما با ارائه مدارک معتبر برنامه نویسی می‌توانید به هر کشوری که دوست دارید، مهاجرت کنید.

زبان‌های برنامه‌نویسی مورد نیاز در جهان منعکس‌کننده چشم‌انداز پویا و در حال تحول صنعت فناوری هستند. از زبان های همه کاره مانند پایتون و جاوا اسکریپت گرفته تا انتخاب های قوی مانند جاوا و سی شارپ، هر زبان برنامه نویسی نقشی حیاتی در ارائه برنامه‌ها و راه‌حل‌های متنوع در بازار های کار فعال ایفا می‌کند.

1.1. شرایط رشته برنامه نویسی در اروپا

اروپا به‌خاطر فناوری پر جنب و جوش و صنعت توسعه نرم‌افزار نوآورانه‌اش معروف است. به همین دلیل چشم‌انداز متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی در بخش‌ها و گرایش‌های مختلف بازار کار در اروپا وجود دارد.

شناخت زبان های برنامه نویسی مورد نیاز در اروپا و کل جهان بینش ارزشمندی را در مورد اولویت‌ها و الزامات توسعه دهندگان و سازمان‌ها در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

طبق آمار اعلام شده در سایت Statista:

  • درآمد بازار کار برنامه نویسی در اروپا در سال 2024 حدود 3567 میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.
  • نرخ رشد سالانه این رشته بین سال‌های 2024 تا 2028 نزدیک به 8.95 درصد در نظر گرفته شده است.
  • حجم بازار کار پیش‌بینی شده در اروپا برای رشته برنامه نویسی تا سال 2028 حدود 5026 میلیارد دلار خواهد بود.

بنابراین، توسعه‌دهندگان وب که توانایی ساخت پلتفرم‌های آنلاین را داشته باشند، تا سال‌های آینده با موقعیت‌های شغلی فراوان و تقاضای بالای کارفرمایان روبه‌رو خواهند بود.

انتخاب درست زبان با توجه به نیاز کشور مقصد، استخدام برنامه نویس در خارج از کشور را آسان‌تر می‌کند. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت چیست؟ برای پاسخ به این پرسش، لطفا قسمت بعدی را مطالعه نمایید.

Munich-Olympic-Stadium,-München,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

در این قسمت، برخی از محبوب‌ترین و موردنیازترین زبان‌های برنامه‌نویسی و اهمیت، کاربردها و تأثیر آن‌ها بر اکوسیستم فناوری را معرفی می‌کنیم.

2.1. مهاجرت با برنامه نویسی پایتون

پایتون (Python) که به دلیل سادگی، خوانایی و تطبیق پذیری شهرت دارد، محبوبیت زیادی در بین شرکت‌های مختلف اروپایی به دست آورده است.

این زبان برنامه نویسی به طور گسترده در بخش‌های مختلف استفاده می شود و آن را به یک انتخاب همه کاره برای توسعه دهندگان در زمینه‌های مختلف تبدیل می‌کند. این بخش‌ها عبارتند از:

  • توسعه وب
  • علم داده
  • یادگیری ماشین (Machine Learning)
  • اتوماسیون

سهولت یادگیری و پشتیبانی گسترده، مهاجرت با برنامه نویسی پایتون را به عنوان یک انتخاب برتر و راه در دسترس‌تر چه برای برنامه نویسان مبتدی و چه برای افراد با تجربه معرفی کرده است.

2.2. مهاجرت با برنامه نویسی جاوااسکریپت

جاوا اسکریپت (JavaScript)، به ویژه در توسعه وب و فناوری های فرانت اند (Front End)، کماکان یک زبان پرطرفدار در اروپا است. با ظهور چارچوب‌های مختلف، جاوا اسکریپت برای ایجاد برنامه‌های تعاملی و پویای کاربردی در وب کارآمدتر شده است؛ چهارچوب‌هایی مانندِ:

  • React
  • Angular
  • Vue.js

انعطاف‌پذیری، سازگاری با پلتفرم‌های متعدد و پشتیبانی قوی، این زبان را به زبانی مطلوب برای توسعه‌دهندگان در اروپا تبدیل و مهاجرت با برنامه نویسی جاوااسکریپت را آسان‌تر کرده است.

2.3. مهاجرت با برنامه نویسی جاوا

جاوا (Java) به ویژه در برنامه های کاربردی سازمانی، توسعه اندروید و برنامه نویسی سمت سرور، یک زبان برنامه نویسی قوی و پر تقاضا در اروپا است.

استقلال پلت فرم، مقیاس پذیری و عملکرد خوب، جایگاه جاوا را به عنوان زبان اصلی برای ایجاد راه‌حل های نرم افزاری قابل اعتماد و ایمن در سراسر صنایع در اروپا مستحکم کرده است.

2.4. مهاجرت با برنامه نویسی سی شارپ

سی شارپ (#C) به ویژه در توسعه بازی، نرم افزارهای سازمانی و برنامه های کاربردی ویندوز در قاره اروپا حضور چشمگیری دارد. با رشد اکوسیستم دات نت و محبوبیت Unity برای توسعه بازی، سی شارپ خود را به عنوان یک زبان قدرتمند و همه کاره برای ایجاد برنامه های کاربردی با کارایی بالا معرفی کرده است.

ادغام با فناوری‌های مایکروسافت و پشتیبانی قوی از ابزار، سی شارپ را به انتخابی ارجح برای توسعه‌دهندگان در اروپا تبدیل کرده است.

2.5. مهاجرت با برنامه نویسی SQL

زبان پرس و جو ساختاریافته (SQL) همچنان یک زبان اساسی برای مدیریت پایگاه داده و پردازش داده‌ها در اروپا است. همانطور که روز به روز تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، مهارت های SQL در شاخه‌هایی مانند امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی و تجارت الکترونیک ارزشمندتر می‌شود.

مهارت در SQL برای مدیریت مجموعه داده‌های بزرگ، استخراج نتایج و اطمینان از یکپارچگی داده‌ها در سازمان‌های اروپایی ضروری است.

2.6. مهاجرت با برنامه نویسی PHP

PHP نیز در توسعه وب و سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، یک زبان رایج در اروپا است. سهولت استفاده، پشتیبانی گسترده و سازگاری با پایگاه‌های داده مختلف، آن را به گزینه‌ای محبوب برای ساخت وب‌سایت‌های پویا و برنامه‌های تحت وب تبدیل کرده است.

PHP در تقویت بخش قابل توجهی از حضور در وب در قاره اروپا نقش کلیدی ایفا می‌کند.

2.7. مهاجرت با برنامه نویسی روبی

در قاره اروپا و در طراحی استارت‌آپ‌ها و توسعه وب، زبان برنامه‌نویسی روبی (Ruby)، به خاطر نحو زیبا و محیط مناسب توسعه‌دهنده‌اش شناخته می‌شود. چارچوب Ruby on Rails تحولی در توسعه برنامه‌های کاربردی وب ایجاد کرده و نمونه سازی سریع، مقیاس پذیری و قابلیت نگهداری خوبی را ارائه می دهد.

تمرکز روبی بر بهره‌وری توسعه دهندگان، آن را به انتخابی ارجح برای ساخت راه حل های نوآورانه وب در اروپا تبدیل کرده است.

با ما بمانید تا بگوییم اولاً شرایط مهاجرت با شغل برنامه نویسی چگونه است و ثانیاً چگونه بدون مدرک برنامه نویسی مهاجرت کنیم.

بازار کار برنامه نویسی در اروپا

3. شرایط کار برنامه نویسی در اروپا و جهان

متقاضیان مهاجرت با شغل برنامه نویسی باید شرایط خاصی را داشته باشند. این شرایط ممکن است در یک شرکت تخصصی فعال در زمینه برنامه نویسی نسبت به شرکت‌های دیگر متفاوت باشد.

به صورت کلی، متقاضیان کار به عنوان متخصص برنامه نویسی در یک شرکت در خارج باید مدارک زیر را داشته باشند:

  • مدرک معتبر برنامه نویسی
  • ارائه سابقه کار مرتبط
  • اثبات دانش فنی و توانایی‌های فردی توسط پروژه‌های انجام شده
  • داشتن شرایط عمومی دریافت ویزای کاری مانند پاسپورت معتبر، بیمه مسافرتی و پزشکی و …
  • گواهی تمکن مالی

به خاطر داشته باشید که داشتن قرارداد کاری با کارفرمایی که ملیت کشور مقصد شما را داشته باشد و همچنین اخذ ویزای کاری کشور مقصد نیز از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت برنامه نویسان به سراسر جهان است.

4. مهاجرت برنامه نویس بدون مدرک

اگر مدرک معتبر برنامه نویسی برای مهاجرت را ندارید، هنوز روش‌هایی برای مهاجرت برایتان وجود دارد. شما می‌توانید در دروه های آوسبیلدونگ برنامه نویسی آلمان شرکت کنید و در این دوره ها:

  • به صورت تئوری و عملی برنامه نویسی را یاد بگیرید و مدارک معتبر به دست آورید.
  • به دلیل دوره عملی و کارآموزی درآمد ماهانه داشته باشید.
  • شانس کاریابی در آلمان پس از پایان دوره خود را افزایش دهید.

پس آن دسته از شاغلین حوزه برنامه نویسی که متقاضی مهاجرت به اروپا هستند اما مدرک دانشگاهی معتبر به عنوان برنامه نویس ندارند، با دوره آوسبیلدونگ آلمان همچنان مسیری باز برای مهاجرت مقابلشان است.

4.1. پیشنهادهایی برای ورود بهتر به بازار کار برنامه نویسی

اگر شما یک برنامه نویس جوان هستید، بهتر است قبل از اقدام به جستجو در بازار کار برنامه نویسی در اروپا، شرایط زیر را مهیا نمایید:

  • یک نمونه کار قوی ایجاد کنید. حتی اگر پروژه کاری واقعی ندارید، پروژه‌های تحصیلی یا پروژه‌های منبع بازی که در آن شرکت کرده‌اید را آماده ارائه و تکمیل کنید. فقط پروژه‌هایی را انتخاب کنید که استعدادها و مهارت‌های شما را برجسته می‌کنند.
    .
  • هم‌زمان روی مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت خود کار کنید و آنها را توسعه دهید.
    .
  • به دنبال فرصت های کارآموزی باشید. حتی چند ماه کارآموزی در زمینه برنامه نویسی در یک شرکت بزرگ می‌تواند تجربه کافی را برای به دست آوردن یک موقعیت با درآمد خوب در اروپا به شما بدهد.
    .
  • به صورت آفلاین (مثلاً با شرکت در رویدادهای صنعتی) یا آنلاین (مثلاً در لینکدین) یک شبکه ارتباطی برای خود بسازید. در این کار منظم باشید و استمرار به خرج دهید.

به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس ها هستید؟ ادامه مقاله را از دست ندهید و با شرایط کشورهایی مانند کانادا و آلمان آشنا شوید.

شرایط برنامه نویسی در اروپا
Quebec,-Canada

5. بهترین کشور برای مهاجرت برنامه نویس

برای تعیین بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت برنامه نویسان، عواملی مختلفی را باید در نظر گرفت؛ از جمله:

  • درآمد
  • میزان رفاه اجتماعی
  • بازار کار
  • هزینه زندگی
  • کمبود نیروی کار
  • شرایط مهاجرپذیری

هر کدام از این عوامل ممکن است کشورهای خاصی را در بالای لیست قرار دهد. علاوه بر این تخصص برنامه نویس در زبان تخصصی خود و شاخه‌ی کاری انتخابی نیز ممکن است شرایط را تغییر دهد.

با این وجود، می‌توان گفت بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان عبارتند از:

  • کانادا
  • آلمان
  • مجارستان
  • استرالیا
  • سوئیس
  • فنلاند

در ادامه درباره شرایط مهاجرت با شغل برنامه نویسی در 4 کشور اول حرف می‌زنیم.

5.1. مهاجرت با شغل برنامه نویسی: کانادا

شرایط مهاجرت برنامه نویس ها و متخصصان IT به کانادا مطلوب است چرا که این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا قرار دارد.

شما برای مهاجرت به کانادا از طریق رشته برنامه نویسی می‌توانید در برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) شرکت کنید.

اکسپرس اینتری کانادا به برنامه ای گفته می‌شود که:

  • بر اساس شرایط هر متقاضی (سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و …) امتیازهایی به او می‌دهد.
  • مختص کارگران ماهر (Skilled Worker)، نیروی کار فنی ماهر (Skilled Trades) و کسانی است که سابقه کار در کانادا را دارند.

اطلاعات تکمیلی درباره کار برنامه نویسی و شرایط زندگی در کانادا برای مهاجران را در جدول زیر آورده‌ایم:

میانگین درآمد برنامه نویسی در کانادا (ماهانه) هزینه زندگی ماهانه در کانادا زبان رسمی کار و تحصیل بهترین شرکت های فعال در زمینه برنامه نویسی
6653 یورو 990.6 انگلیسی + فرانسوی – Saigon Technology
– Openxcell
– Codal
مهاجرت برنامه نویس بدون مدرک

5.2. بازار کار برنامه نویسی در اروپا: آلمان

اگر قصد ورود به بازار کار برنامه نویسی در آلمان را دارید، باید بدانید که راه سختی پیش رویتان نیست و آلمان همواره از پذیرش برنامه نویس ها و متخصصان IT استقبال می‌کند.

برای مهاجرت با شغل برنامه نویسی به آلمان کافی است:

  • به کاریابی در آلمان به صورت آنلاین و از طریق سایت های کاریابی یا به صورت حضوری و با استفاده از کارت شانس آلمان بپردازید.
  • از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری (جاب آفر – Job Offer) دریافت کنید.
  • برای اخذ ویزای کاری با جاب آفر آلمان اقدام کنید.

پیش تر گفتیم که شما با استفاده از دوره های آوسبیلدونگ آلمان (Ausbildung) در رشته های برنامه نویسی و کامپیوتر نیز می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

جزئیات بیشتر درباره کار و زندگی در آلمان به عنوان برنامه نویس را در جدول زیر بخوانید:

میانگین درآمد برنامه نویسی در آلمان (ماهانه) هزینه زندگی ماهانه در آلمان زبان رسمی کار و تحصیل بهترین شرکت های فعال در زمینه برنامه نویسی
3,680 یورو 965.4 آلمانی
(امکان کار به زبان انگلیسی وجود دارد)
– Emerline
– Software Development Hub
– EVNE Developers

5.3. شرایط برنامه نویسی در اروپا: مجارستان

مجارستان به چند دلیل یکی از بهترین انتخاب ها برای متقاضیان مهاجرت به اروپا با شغل برنامه نویسی است:

  • هزینه زندگی در مجارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است.
  • امکان مهاجرت برنامه نویس بدون مدرک به مجارستان وجود دارد. دوره های IT در مجارستان با هزینه مناسب و کاریابی تضمینی پس از پایان دوره این شرایط را برای متقاضیان فراهم می‌کنند.
  • موقعیت های شغلی مختلفی در مجارستان برای متخصصان برنامه نویسی و IT وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط برنامه نویسی در مجارستان و زندگی در این کشور به جدول زیر دقت کنید:

میانگین درآمد برنامه نویسی در مجارستان (ماهانه) هزینه زندگی ماهانه در مجارستان زبان رسمی کار و تحصیل بهترین شرکت های فعال در زمینه برنامه نویسی
1,137 یورو 631.5 مجاری
(امکان کار به زبان انگلیسی وجود دارد)
– Tappointment Kft.
– Coding Sans
– Pulilab

5.4. استخدام برنامه نویس در خارج از کشور: استرالیا

کشور استرالیا نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت برنامه نویس ها باشد اگر آن‌ها موفق به کسب ویزای کاری استرالیا شوند.

از شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداکثر 45 ساله باشید.
  • به زبان انگلیسی مسلط باشید.
  • سابقه کاری مرتبط داشته باشید.

اگر به دنبال کار در استرالیا به عنوان برنامه نویس هستید، جدول زیر را از دست ندهید:

میانگین درآمد برنامه نویسی در استرالیا (ماهانه) هزینه زندگی ماهانه در استرالیا زبان رسمی کار و تحصیل بهترین شرکت های فعال در زمینه برنامه نویسی
4,759 1,049.0 انگلیسی – SoluLab
– Hyperlink Information System
– Overdose
State-Library-of-Victoria,-Melbourne,-Australia
State-Library-of-Victoria,-Melbourne,-Australia

6. مهارت های مفید برای ورود به بازار کار اروپا

برای ورود موفق به بازار کار برنامه نویسی در اروپا، دانش کامل یک یا چند زبان برنامه نویسی مورد نیاز (مانند جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس، جاوا اسکریپت و …) ضروری است.

به روز بودن در مورد تغییرات، پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید زبان‌ها بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

درباره مهارت های مختلف لازم برای برنامه نویسی در ادامه حرف زده‌ایم.

6.1. مهارت های فنی برنامه نویسی

  • مهارت های توسعه وب، فرصت های شغلی بیشتری دارند. از این رو، داشتن اطلاعات کافی درباره فریم‌ورک‌های فرانت‌اند (مثلاً React یا Angular) و فناوری‌های بک‌اند (مانند Node.js یا جنگو) یک فاکتور مثبت است.
  • مهارت ایجاد و استقرار برنامه‌ها در پلتفرم‌هایی مانند خدمات وب آمازون (AWS) و Microsoft Azure می‌تواند به شما کمک کند در سال 2024 شغل بهتری پیدا کنید.
  • آشنایی با تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و مهارت‌های مرتبط با یادگیری ماشین به شما امکان می‌دهد برنامه‌های پیچیده‌تری ایجاد نموده و در بین رقبا متمایز باشید.

6.2. مهارت های تحلیلی برنامه نویسی

در سال 2024 معمولا کارفرمایان به دنبال کسانی هستند که مشخصات فردی زیر را داشته باشند تا بتوانند به پیشرفت مجموعه کمک بیشتری بنمایند:

  • توانایی حل مسئله
  • ارتباط اجتماعی مناسب
  • توانایی و علاقه به انجام کار گروهی
Gräfenhainichen,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. درآمد برنامه نویسی در اروپا و جهان

برنامه نویسی در اروپا و جهان از مشاغل نسبتا پر درآمد محسوب می‌شود. میزان درآمد شاغلین در اروپا به 2 عامل اصلی وابسته است:

  • میزان مهارت و تجربه برنامه نویس
  • میزان توانایی ارتباط و معرفی توانمندی‌ها به کارفرما

میزان در آمد افرادی که در رشته برنامه نویسی مشغول به کار هستند در کشورهای مختلف اروپا و جهان متفاوت است.

در جدول زیر درآمد ماهانه برنامه نویسی در برخی از کشورها را به یورو مشاهده می‌کنید:

لیست کشورها حداقل درآمد برنامه نویسی (به یورو در ماه) حداکثر درآمد برنامه نویسی (به یورو در ماه) میانگین درآمد برنامه نویسی (به یورو در ماه)
کانادا 3070 10630 6653
آلمان 2720 4820 3680
ایتالیا 2610 4610 3520
انگلستان 3161 11115 6458
مجارستان 523 1810 1137

لیست کامل درآمد رشته برنامه نویسی در بهترین کشورهای جهان را در این فایل بخوانید.

درآمد برنامه نویسی در اروپا

سوالات متداول مهاجرت با شغل برنامه نویسی

✅ برای مهاجرت با شغل برنامه نویسی تسلط به چه زبان هایی بهتر است؟

برای مهاجرت با شغل برنامه نویسی زبان‌هایی مانند پایتون، جاوااسکریپت، جاوا و سی شارپ تقاضای بالاتری دارند.

✅ درآمد برنامه نویسی در اروپا چقدر است؟

درآمد برنامه نویسی در اروپا در کشورهای مختلف متفاوت است و ممکن است از حدود 920 یورو در ماه بیش از ماهانه 15000 یورو تغییر کند.

✅ شرایط بازار کار برنامه نویسی در اروپا چگونه است؟

نیاز بازار کار برنامه نویسی در اروپا روز به روز در حال افزایش و نرخ رشد سالانه این رشته بین سال‌های 2024 تا 2028 نزدیک به 8.95 درصد در نظر گرفته شده است.

✅ شرایط کار برنامه نویسی در اروپا چیست؟

داشتن مدارک معتبر، سابقه کار، تسلط به زبان، گواهی سلامت و تمکن مالی از شرایط برنامه نویسی در اروپا است.

✅ آیا مهاجرت برنامه نویس به اروپا بدون مدرک امکان‌پذیر است؟

بله، مهاجرت برنامه نویس به اروپا بدون مدرک با شرکت در دوره اوسبیلدونگ برنامه نویسی آلمان امکان‌پذیر است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.1/5 - (9 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

زبان‌های برنامه نویسی مختلف و نیاز شرکت‌های اروپایی به افراد با تجربه در هر کدام از این زبان‌ها مهاجرت با شغل برنامه نویسی را به این کشورها افزایش داده است. برنامه نویسان با تسلط بر زبان‌هایی مانند پایتون، جاوا اسکریپت و … می‌توانند شرایط را برای مهاجرت به کشورهای اروپایی آسان‌تر نمایند. درآمد برنامه نویسی در اروپا در کشورهای مختلف متفاوت است و میزان تجربه و داشتن پروژه‌های موفق و مهم می‌تواند در مسیر مهاجرت تاثیر به سزایی داشته باشد و شرایط را برای یافتن کار برنامه نویسی در اروپا آسان‌تر کند. برنامه نویسان بدون مدرک برای مهاجرت به اروپا می‌توانند با شرکت در کلاس‌های فنی حرفه‌ای مانند اوسبیلدونگ آلمان با عنوان برنامه نویس مشغول به کار شوند.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

10 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. فاطمه گفت:

    وقت بخیر
    میخواستم برای اوسبیلدونگ عکاسی اقدام کنم، ۲۷ سالمه و هشت سال سابقه کار در رشته مهندسی پزشکی دارم.
    در حال حاضر معلم هستم در ترکیه
    و در حال حاضر ۳ سال هست که ترکیه هستم با همسرم.
    خواستم ببینم تمکن مالی لازم دارم؟ سن م زیاد نیست؟ و چه مدرک زبانی لازم هست؟

    و سوال دوم اینکه آیا شما ویزای کار هم میگیرید؟
    همسرم کارشناسی مهندسی نرم افزار داره.
    برنامه نویس هست به صورت حرفه ای.
    ۳۶ ساله.
    این مورد تمکن لازم داره؟

    ما هر دو در حال یادگیری زبان آلمانی هستیم.

    زبان انگلیسی هم بلدیم‌‌.

    پیشاپیش ممنونم

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و احترام
      در مورد سوال اول باید بدونید که مهاجرت به آلمان حتما به تمکن مالی لازم داره. علاوه بر اون باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید و در آزمون های DSH و TestDaF َشرکت کنید و نمره های قابل قبولی کسب کنید. سن شما مشکلی برای مهاجرت ایجاد نمی‌کنه و اگر مهارت و مدارک کافی رو داشته باشید می‌تونید اقدام به حضور در آلمان کنید. مدرک تحصیلی همسرتون هم در این زمینه می‌تونه براتون نقطه قوت باشه. در هر صورت بهتره با سفارت یا کنسولگری آلمان صحبت کنید و جزئیات شرایط رو بررسی کنید. در نهایت، مشاورین سروش فردا می‌تونن بصورت تلفنی شما رو در زمینه اخذ ویزای کاری راهنمایی کنند. مطالعه مقاله آوسبیلدونگ آلمان هم می‌تونه اطلاعات مناسبی در اختیارتون قرار بده.

  2. زینب گفت:

    سلام ببخشین،بازارکار برنامه نویسی بطورکلی دربلغارستان چطورهست؟

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام زینب عزیز روز بخیر
      امیدواریم مطلب بازار کار برنامه نویسی در اروپا برای شما مفید واقع شده باشد.
      وضعیت بازار کار برنامه نویسی در بلغارستان به طور کلی مثبت است.
      برنامه‌نویسان با توانمندی‌ها و مهارات جذب شده در زمینه‌های مختلف مانند توسعه وب، تحلیل داده، امنیت اطلاعات و غیره می‌توانند فرصت‌های شغلی مناسبی پیدا کنند. همچنین، حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت در این صنعت بسیار مهم است و داشتن مهارت‌های زبانی قوی نیز به افزایش فرصت‌های شغلی کمک می‌کند.

  3. Basir ziaii گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۸ سالمه مدرک دیپلم دارم میگرم امسال میخواستم ببینم امکانش هست بر نامه نویسی را از اول تا آخر یاد بگیرم نیاز است مدرک دانشگاه یا مدرک ریا ضی داشتا باشم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
      شما می توانید از طریق دوره اوسبیلدونگ آلمان اقدام کنید برای رشته برنامه نویسی کافی است مدرک زبان آلمانی داشته باشید
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  4. bardia گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من ۱۸ سالم هست و امسال دارم دیپلم تجربی خودمو میگیرم ؛ میخواستم ببینم امکانش هست با گذروندن دوره های برنامه نویسی و هک و امنیت از ۰ تا ۱۰۰ و تسلط کانل به اون ها به خارج از جمله سوییس و کانادا و حتی اروپا کلا برم و مشغول به کار شم با درآمد بالا و چیز های دیگه و نیازی به تغییر رشته به ریاضی و رفتن به دانشگاه به رشته مهندسی های مربوط به برنامه نویسی و … نیست ؟!
    ممنون از کمکتون

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      بردیا عزیز جهت پاسخ دقیق به سوال شما بررسی دقیق شرایطتان مورد نیاز است. پیشنهاد می کنیم جهت مشاوره رایگان از طریق شماره های تماس درج شده در بخش تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.
      همپنین مطالعه مقاله دوره زبان آلمانی در مجارستان نیز می تواند برای شما مفید باشد.

  5. محمد حسن دلاچر گفت:

    سلام من لیسانس فنی دارم در رشته کامپیوتر برنامه نویسی میتونم به کدوم از کشور ها مهاجرت کنم

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      محمد عزیز لطفا اطلاعات خود اعم از سن، میزان آشنایی با زبان های خارجی، سوابق و شرایط کاری و تحصیلی، تمکن مالی و… را جهت مشاوره دقیق تر در اختیار ما قرار دهید.
      پیشنهاد می کنیم مقاله لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را نیز با دقت مطالعه نمایید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18