100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

امتحان ورودی پزشکی آلمان 2024 (✍️ سوالات TMS+شانس قبولی)

germany Flag

اگر علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در آلمان هستید، باید شرایط لازم برای حضور در آن را به‌دست بیاورید. یکی از این شرایط، شرکت و قبولی در آزمون TMS یا آزمون ورودی پزشکی آلمان است. شما برای قبولی در این آزمون نیاز به آشنایی با آن دارید و مطالعه نمونه سوالات، شناخت لازم را به شما می‌دهد. ما در این مقاله آزمون TMS را معرفی می‌کنیم و به مهم‌ترین پرسش‌های متقاضیان و علاقه‌مندان شرکت در آزمون ورودی پزشکی آلمان پاسخ می‌دهیم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • آزمون TMS چیست؟
  • چگونه در آزمون ورودی پزشکی آلمان موفق شویم؟
  • آزمون TMS چه تاثیری بر شرایط پذیرش در دوره‌های پزشکی آلمان دارد؟
  • بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان که به قبولی در TMS نیاز دارند، کدامند؟
  • آزمون ورودی پزشکی آلمان در چند کشور برگزار می‌شود؟

✅ بررسی امتحان ورودی پزشکی آلمان

امتحان ورودی پزشکی آلمان یکی از شرایط ورود به رشته‌ی پزشکی در این کشور است. شما شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان را زمانی به‌دست می‌آورید که نمونه سوالات آزمون ورودی پزشکی آلمان را مطالعه کنید. پس اگر می‌خواهید در رشته‌ی پزشکی آلمان پذیرفته شوید، لازم است چند نمونه از نمونه سوالات آزمون tms را دراختیار داشته باشید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که TMS چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است. همچنین راجع‌به شرایط پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان نکاتی خواهیم گفت. پس همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- امتحان ورودی پزشکی آلمان یا TMS

امتحان ورودی پزشکی آلمان یا TMS یکی از مشهورترین آزمون‌های توانایی تحصیلی در آلمان است که یک آزمون توانایی مطالعه‌ی موضوعی به شمار می‌رود. زمان خالص این آزمون 5 ساعت است اما با مراحل ثبت‌نام، پذیرش، استراحت و ناهار، 8 ساعت طول می‌کشد.
این تست آزمون شامل 9 بخش اصلی است. آزمون TMS برای اطمینان از پیش‌بینی مطالعات پزشکی بسیار موثر است که شامل تمریناتی مانند تمرکز، حافظه و استدلال می‌شود.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- دانشگاه‌هایی که از امتحان ورودی پزشکی آلمان استفاده می‌کنند

درحال حاضر 36 دانشکده‌ی پزشکی و 28 دانشکده‌ی دندان‌پزشکی از این تست بهره می‌برند. آن‌ها در قالب Zusätzliche Eignungsquote و Auswahlverfahren der Hochschulen بخشی از سیستم پزشکی آلمان هستند.
علاوه‌بر این‌ها، رشته‌ی داروسازی دانشگاه لایپزیگ و پزشکی مولکولی دانشگاه ULM و Landarztquoten که مرتبط است با تقویت مراقبت‌های پزشکی در مناطق روستایی آلمان، در پروسه‌ی پذیرش از آزمون TMS استفاده می‌کنند.

امتحان ورودی پزشکی آلمان و نمونه سوالات آزمون tms

3- امتحان ورودی پزشکی آلمان: بزرگ‌ترین آزمون استعداد تحصیلی آلمانی‌زبان

در سال 2022 بیش از 22500 نفر با ثبت نام در TMS، شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان را سنجیدند. این افراد با ثبت‌نام در دو تاریخ تعیین‌شده در بهار در آزمون ورودی پزشکی آلمان شرکت و همچنین حدود 14500 نفر نیز برای دو تاریخ مقرر در پاییز شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان را امتحان کردند. در مجموع نام بیش از 37000 نفر در چهار روز برای شرکت در آزمون TMS ثبت شد.

این آزمون که در حدود 80 حوزه‌ی امتحانی برگزار می‌شود، امکان دسترسی خوبی برای ساکنین تمام نقاط آلمان و حتی کشورهای خارجی فراهم می‌کند و به همین دلیل هم امتحان ورودی پزشکی آلمان (TMS) بزرگ‌ترین آزمون استعداد تحصیلی آلمانی در جهان است.

در سال 2024 نیز آزمون TMS در 2روز و 51 حوزه‌ی امتحانی برگزار خواهد شد.

در ادامه‌ی مقاله، درباره‌ی ساختار آزمون TMS برای مهاجرت به آلمان با شما صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید!

4- بخش‌های مختلف امتحان ورودی پزشکی آلمان

امتحان ورودی دانشگاه های آلمان در رشته پزشکی از بخش‌های زیر تشکیل شده‌اند:

  • تشخیص الگوها
  • درک پایه‌ی علمی و پزشکی
  • Tube figures
  • حل مسئله
  • تست حافظه (یادگیری ارقام و حقایق)
  • درک و تفسیر متون
  • تجزیه و تحلیل نمودارها

آزمون TMS دانش موضوعی خاصی که موضوع امتحانی نهایی است و مدرک ورود به آموزش عالی را ارائه می‌کند، دربرنمی‌گیرد.

شما می‌توانید نمونه سوالات آزمون ورودی پزشکی آلمان را مطالعه کنید تا شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان برای شما بیشتر شود.

شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان

5- پذیرش پزشکی در آلمان

به‌دلیل درخواست‌های بسیار بالا، پذیرش پزشکی در آلمان بسیار رقابتی و محدود است. شرایط اصلی پذیرش نیز مدرک دیپلم و داشتن مهارت زبان آلمانی است. لازم‌به‌ذکر است که تنها، دوره‌ی کارشناسی ارشد در کشور آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. بنابراین با ارائه مدرک زبان آلمانی و گواهی قبولی در آزمون TMS واجد شرایط دریافت پذیرش پزشکی آلمان می‌شوید.

خوب است بدانید که تحصیل پزشکی در آلمان رایگان است.

شرایط متفاوت دانشگاه‌های آلمان

شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان با شرایط متفاوتی همراه است. تمام دانشگاه‌های آلمان برای پذیرش شرایط خاصی دارند. قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان یکی از شرایط عمومی است. برخی از دانشگاه‌ها میانگین نمره‌های مدارک تحصیلی دانشجویان را از شروط ارائه پذیرش اعلام می‌کنند؛ علاوه‌بر آن نیز نمرات در بعضی موضوعات خاص، نتایج مصاحبه، و همچنین مدارک حرفه‌ای قبل از ارائه‌ی درخواست نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ارائه‌ی درخواست دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا که شرایط اولیه‌ی حضور در آلمان را دارند، باید به‌طور مستقیم به دانشگاه انتخابی خود درخواست دهند. آن‌ها باید شرایط دانشگاه مقصد را نیز بدانند، تا حدودی با نمونه سوالات آزمون ورودی پزشکی آلمان آشنا باشند و امتحان ورودی پزشکی آلمان در دانشگاه مورد نظرشان را با موفقیت طی کنند.

بسته به دانشگاه، حدود 5درصد از ظرفیت هردانشگاه به دانشجویان خارجی اختصاص دارد.

برای برخی از دانشگاه‌ها نیز شما باید از طریق سامانه‌ی خدمات درخواست برای دانشجویان بین المللی uni-assist ارائه‌ی درخواست کنید. اما بهتر است شرایط دانشگاه انتخابی خودتان را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

آزمون ورودی پزشکی آلمان

در ادامه، راجع‌به مزایای تحصیل پزشکی در آلمان خواهید خواند. پس همراه ما باشید و به مطالعه ادامه دهید.

6- مزایای تحصیل پزشکی در آلمان

شما پس از پشت‌سر گذاشتن آزمون ورودی پزشکی آلمان و شروع تحصیل پزشکی در این کشور، از آموزش‌های کاربردی ویژه‌ای در سطح بین‌المللی بهره‌مند خواهید شد. آموزش پزشکی در آلمان در شبکه‌ای از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های تجاری ادغام شده است.

بنابراین شما پس از آنکه با مطالعه‌ی نمونه سوالات آزمون tms در این تست موفق شوید، می‌توانید به مجموعه آموزش‌هایی یکپارچه دسترسی داشته باشید.

با تحصیل پزشکی در آلمان، شما در همه‌جای دنیا امکانات شغلی مناسبی دارید.
استخدام در بیمارستان‌ها، مراکز مطالعاتی و پژوهشی یا قرارگیری در جایگاه مشاوره از این نمونه موقعیت‌هاست.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- شرایط درخواست پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان

از جمله شرایط درخواست پذیرش در دانشگاه های پزشکی آلمان می‌توان به مواردد زیر اشاره کرد که در ادامه تفصیل بررسی می‌کنیم:

نمونه سوالات آزمون tms

مهارت زبان انگلیسی:

تحصیل پزشکی در آلمان به داشتن مهارت کافی در زبان آلمانی نیاز دارد. حتی دانشجویانی که دوره‌های ابتدایی را در StudienKolleg می‌گذرانند نیز لازم است به سطح قابل قبولی از زبان تسلط داشته باشند. با تسلط به زبان آلمانی به‌دنبال نمونه سوالات آزمون tms باشید. نمونه سوالات آزمون tms می‌تواند تا حد زیادی شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان را برای شما افزایش دهد.

ویزای دانشجویی:

لازم است بدانید، دانشجویان خارجی که با ویزای دانشجویی وارد آلمان می‌شوند، امکان تغییر نوع ویزای خود به ویزای کاری یا گردشگری را ندارند. شما برای درخواست ویزای دانشجویی باید به سفارت آلمان در محل زندگی خود مراجعه کنید، مدارک لازم را ارائه دهید و ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید.

آزمایشات پزشکی:

شما برای درخواست ویزای دانشجویی باید گواهی سلامت از خودتان ارائه دهید. همچنین برای دریافت اجازه‌ی اقامت در آلمان پس از قبولی در امتحان ورودی پزشکی آلمان باید مدارک خرید بیمه‌ی سلامت داشته باشید.

ترجمه‌ی معتبر مدارک موردنیاز:

شما باید نسخه‌ی اصلی و ترجمه شده‌ی مدرک دبیرستان خود معادل (Abitur) را در اختیار داشته باشید. تا بتوانید از اولین شرایط پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی آلمان برخوردار شوید. این مدارک باید از نظر دانشگاه مقصد، به‌رسمیت شناخته شود.

امکانات مالی:

شما اگر بتوانید در رشته‌ی پزشکی در آلمان پذیرفته شوید باید شرایط تامین مالی خود در آلمان را داشته باشید. شما حتی اگر اجازه‌ی کار در آلمان را داشته باشید، تنها برای ساعاتی محدود و خارج از زمان تحصیل است که برای هزینه‌ی زندگی در آلمان کافی نیست اما بورسیه‌های DAAD به دانشجویان امکانات تامین مالی خوبی ارائه می‌کنند.

تحصیل در StudienKolleg:

دانشجویان خارجی لازم است در StudienKolleg (کالج پزشکی آلمان) درس بخوانند تا آماده‌ی ورود به دانشگاه شوند. شما با تحصیل در آلمان و در این مراکز واجد شرایط ثبت‌نام در دانشگاه خواهید بود. در آلمان زمان سپری شده در StudienKollegها جزء زمان تحصیل دانشگاهی محسوب نمی‌شود.

8- مدارک موردنیاز برای درخواست رشته‌ی پزشکی در آلمان

  • مدارک شرکت در آزمون‌های DSH و TestDaF: این مدارک برای دانشجویان خارجی لازم است.شما برای تحصیل پزشکی در آلمان باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشید.
  • گواهی پایان تحصیلات متوسطه از کشور خودتان.
  • درخواست پذیرش دانشگاه.
  • اثبات شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاهی در کشور خودتان. یا اثبات یک یا دوسال تحصیل دانشگاهی در کشور مبدا.

9-بهترین دانشگاه‌های پزشکی آلمان

برخی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان که مدرک قبولی آزمون ورودی tms را از متقاضیان خود می‌خواهند، عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در QS
Heidelberg University36
Ludwig-Maximilians-Universität München43
Technical University of Munich73
University of Hamburg108

پرسش‌های متداول امتحان ورودی پزشکی آلمان

✅امتحان ورودی پزشکی آلمان چه نام دارد؟

آزمون TMS هرسال در 4 نوبت در آلمان برگزار می‌شود که با پوشش 80 نقطه در کشور آلمان، بزرگ‌ترین آزمون استعداد تحصیلی آلمانی محسوب می‌شود.

✅ آیا دانشجویان پس از پذیرش در آزمون ورودی پزشکی آلمان دانشجویان اجازه‌ی کار دارند؟

دانشجویان در آلمان تنها برای ساعاتی محدود و خارج از زمان تحصیل خود می‌توانند اشتغال داشته باشند.

✅ نمونه سوالات آزمون ورودی پزشکی آلمان چه کمکی به ما می‌کنند؟

شما می‌توانید با مطالعه‌ی این نمونه‌سوالات شانس قبولی در آزمون ورودی پزشکی آلمان را برای خود بالا ببرید.

✅ نمونه سوالات آزمون tms از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شوند؟

9 موضوع در سوالات آزمون ورودی tms مورد بررسی قرار می‌گیرند.

✅ آزمون ورودی پزشکی آلمان چقدر طول می‌کشد؟

آزمون ورودی پزشکی آلمان یا همان TMS یک آزمون توانایی مطالعه‌ی موضوعی است. زمان خالص این آزمون 5 ساعت است اما با مراحل ثبت‌نام، پذیرش، استراحت و ناهار، 8ساعت طول می‌کشد.

جمع بندی

Conclusion

اگر می‌خواهید در رشته‌ی پزشکی در آلمان مشغول به تحصیل شوید، باید از تست TMS با موفقیت عبور کنید و شرایط لازم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی آلمان را نیز داشته باشید. آزمون‌های TMS در آلمان، چهار بار در سال برگزار می‌شود و متقاضیان زیادی در آن شرکت می‌کنند. شما نیز با شرکت در این تست می‌توانید شانس خود را برای قبولی پزشکی در آلمان امتحان کنید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان