100 درصد تخفیف بهاره مشاوره تخصصی.

مشاوره تخصصی مهاجرت با 100٪ تخفیف (بهاره)

100٪ تخفیف مشاوره

دریافت مشاوره دریافت مشاوره

ویزای استارت آپ فرانسه 2024 (+ ✅ راهنمای اقامت+هزینه ها)

france Flag

با توجه به رونق روزافزون بازار کارهای استارتاپی و همچنین اهمیتی که دولت فرانسه به پیشرفت و تکنولوژی می‌دهد، ویزای استارت آپ فرانسه در اختیار فعالان این حوزه در سراسر جهان قرار می‌گیرد. متقاضیانی که ایده‌ی نوین و تجاری دارند، می‌توانند با هزینه‌ای مناسب و در کمترین زمان ممکن، ویزای استارت آپ فرانسه و سپس اقامت این کشور را دریافت کنند. به خاطر داشته باشید پایان این مسیر، دریافت اقامت اروپا خواهد بود. ما در این مقاله راهنمای جامع اخذ ویزای استارتاپ فرانسه را تهیه کرده‌ایم و سعی داریم به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. سوالاتی مانندِ:

  • استارت آپ چیست و بهترین استارت آپ های فرانسه کدامند؟
  • دریافت ویزای استارت آپ فرانسه چه مزایایی دارد؟
  • شرایط راه‌اندازی و اخذ ویزای استارت آپ فرانسه چگونه است؟
  • هزینه اخذ ویزای استارت آپ فرانسه چقدر است؟
  • چگونه با ویزای استارت آپ فرانسه برای اعضای خانوده اقامت بگیریم؟

✅ بررسی ویزای استارت آپ فرانسه

ویزای استارت آپ فرانسه یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی حال حاضر به شمار می‌رود و دلایل متعددی برای این برتری وجود دارد. مهم‌ترین مسئله مناسب بودن هزینه استارت آپ فرانسه است. در واقع شما با پرداخت کمترین هزینه و داشتن سرمایه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توانید به فرانسه مهاجرت کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که شما با ویزای startup فرانسه، مشکل غربت و تنهایی را پشت سر خواهید گذاشت چرا که می‌توانید به راحتی اقامت فرانسه را برای خانواده‌تان بگیرید. شرایط ایده‌آل استارت آپ فرانسه و دریافت این ویزا در مدت زمان کوتاه نیز به افزایش محبوبیت این روش برای مهاجرت کمک کرده است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم کامل‌ترین راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه را بر اساس معتبرترین منابع در اختیارتان قرار دهیم و تمام علامت سوال‌های شما را از بین ببریم. پس با ما همراه باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. نگاهی کلی به ویزای استارتاپ فرانسه

نوع ویزامدت اعتبارسرمایه لازمقابلیت تمدید
ویزای Talent4 سال– سرمایه 30,000 یورویی
– تمکن معادل با حداقل دستمزد ملی قانونی ( 21,300.00 یورو در سال)
دارد
ویزای استارت آپ فرانسه
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. آشنایی با فرانسه

فرانسه که در مرکز اروپا دارد، با بهترین کشورهای این قاره همسایه و از هر نظر در بهترین سطح ممکن قرار گرفته است؛ به عنوان مثال این کشور حرف اول را در زمینه گردشگری در اروپا می‌زند. همچنین کیفیت سیستم آموزشی فرانسه زبانزد جهانیان است و از نظر شرایط اقتصادی نیز چنان وضعیتی دارد که هر ساله عده‌ی زیادی تصمیم به سرمایه گذاری در فرانسه از طریق استارت آپ و راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور می‌گیرند. فراموش نکنید که بسیاری از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی مانند جشنواره کن نیز در این کشور برگزار می‌گردند.

3. معرفی استارت آپ های فرانسه

در پاسخ به این سوال مهم که «استارت اپ فرانسه چیست؟» باید بگوییم استارت اپ در نگاه کلی پروژه‌هایی است که از یک ایده‌ی اولیه‌ی نو و حتی خلاقانه شروع می‌شود و بعد یک تیم کاری با سرمایه‌گذاری و کار روی آن ایده سعی می‌کنند به خروجی مطلوب برسند و در نتیجه هدف پروژه را محقق کنند.

فرانسه همواره حامی این ایده‌های نو  است و  هر ساله به ترتیب 40 و 120 استارتاپ برتر خود را معرفی می‌کند. برخی از بهترین استارت آپ های فرانسه بر اساس لیست سال 2023، عبارتند از:

خوب است بدانید که زمینه فعالیت شرکت‌های استارت آپی فرانسه عموماً مرتبط با تکنولوژی است.

شرایط استارت آپ فرانسه را در بخش بعدی مقاله ذکر می‌کنیم. همراه ما بمانید.

شرایط استارت آپ فرانسه
Place-de-la-Gare-du-Sud,-Nice,-France

4. ویزای startup فرانسه

ویزای استارت آپ فرانسه که با عنوان ویزای فناوری فرانسه یا Pass Talent Visa نیز شناخته می‌شود، یک روش ساده برای سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان بین‌المللی در جهت راه‌اندازی کسب‌وکار و استارتاپ در فرانسه است. این ویزا عموماً به سه دسته از فعالانِ حوزه تکنولوژی و فناوری داده می‌شود:

  • بنیان‌گذاران: کسانی که بنیان‌گذار یک استارتاپند، با حمایت یک شریک فرانسوی می‌توانند استارتاپ خود را در فرانسه پیش ببرند.
  • کارمندان: افرادی از سراسر جهان که به واسطه‌ی استعدادشان در یکی از شرکت‌های نوآور فرانسه استخدام شوند، واجد شرایط ویزای استارت آپ فرانسه اند.
  • سرمایه‌گذاران: ویزای startup فرانسه شامل حال سرمایه‌گذاران بین‌المللی که قصد اعتماد و کمک به یک استارت آپ فرانسوی را دارند، می‌شود.

ویزای استارتاپ فرانسه یک ویزای بلند مدت (نوع D) به شمار می‌رود.

5. شرایط استارت آپ فرانسه

برای راه‌اندازی استارتاپ و دریافت ویزای Talent فرانسه، قبل از هر چیز باید یک ایده‌ و برنامه‌ی درست برای کسب‌وکار خلاق و نوین خود داشته باشید. ایده و پروژه‌ی تعریفی شما باید انقدر ناب و دقیق باشد که بتواند مورد تایید یک بخش دولتی فرانسه قرار گیرد. بنابراین ارائه یک Business Plan مناسب، از اولین شرایط استارت آپ فرانسه به شمار می‌رود.

ارائه ایده و طرح پیشنهادی راه‌اندازی START-UP خلاقانه که ویژگی‌های تخصصی مانند تکرارپذیری و مقیاس‌پذیری را داشته باشد، آسان نیست اما اگر متقاضی ویزای استارتاپ فرانسه هستید، نگران نباشید. موسسه حقوقی سروش فردا بهترین ایده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تمام بگیرید.

نکته‌ی دیگر در خصوص دریافت ویزای استارت آپ فرانسه، شرایط مالی است. متقاضیان این نوع ویزا (خصوصاً بنیان‌گذاران) باید بتوانند تمکن مالی لازم برای استارتاپ خود را داشته کنند. مبلغ لازم برای دریافت ویزا برابر است با حداقل دستمزد ملی قانونی فرانسه (SMIC) و بر اساس آمار ارائه شده در سال 2024، این یعنی 21,300.00 یورو.

از دیگر شرایط استارت آپ فرانسه می‌توان به محدودیت سنی این روش مهاجرتی اشاره کرد. افرادی که حداکثر چهل ساله‌اند، می‌‎توانند موفق به دریافت ویزای استارتاپ فرانسه شوند.

توجه داشته باشید که:
– متقاضیان استارتاپ فرانسه نیازی به مدرک زبان ندارند.
– سرمایه‌گذاران بر استارتاپ‌های فرانسوی باید سرمایه‌ای معادل 30,000 یورو داشته باشند.
– عدم سوء پیشینه، یکی از شرایط استارت آپ فرانسه است.

به خاطر داشته باشید که شما ثبت شرکت در فرانسه نیز می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

راهنمای کامل اخذ ویزای استارتاپ فرانسه را در ادامه مقاله خواهید یافت. همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه
Strasbourg,-France-2

6. راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه

نحوه اخذ ویزای استارت آپ فرانسه بسته به اینکه شما بنیان‌گذار، کارمند یا سرمایه‌گذار یک استارتاپ هستید، تغییر می‌کند اما در یک نگاه کلی، روند دریافت این ویزا را می‌توان در 8 مرحله خلاصه کرد:

  1. درخواست برای مشارکت یک شرکت فرانسوی معتبر در برنامه‌ی استارتاپ
  2. دریافت نامه قبول درخواست و پشتیبانی شرکت فرانسوی از استارت آپ
  3. اخذ تاییدیه نوآورانه بودن طرح پیشنهادی
  4. مراجعه به سفارت فرانسه در کشور محل زندگی و تحویل مدارک جهت دریافت ویزا
  5. سفر به فرانسه پس از دریافت ویزا
  6. ثبت آنلاین درخواست برای اقامت در فرانسه
  7. دریافت اقامت فرانسه
  8. شروع کار و راه‌اندازی پروژه استارتاپی در فرانسه

اما شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای استارت آپ فرانسه کدامند؟ برای تکمیل بخش راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه، در ادامه لیستی از این مدارک ارائه می‌دهیم:

  • فرم تکمیل‌شده‌ی دریافت ویزا
  • فیش پرداخت هزینه استارت آپ فرانسه
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی و همچنین مدارک مرتبط با ازدواج در صورت تاهل
  • عکس
  • نامه پشتیبانی شرکت فرانسوی و همچنین تاییدیه دریافتی
  • تمکن مالی
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. مدت زمان اخذ ویزای استارتاپ فرانسه

تعیین زمان دقیق دریافت ویزای استارت آپ فرانسه پس از ثبت درخواست امکان‌پذیر نیست چرا که این مدت را عوامل مختلفی مانند جایگاه شما به عنوان درخواست‌دهنده (بنیان‌گذار، سرمایه‌گذار، کارمند) تعیین می‌کند اما در یک تخمین کلی می‌توان 4 تا 6 ماه برای دریافت ویزای startup فرانسه در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مزایای ویزای استارت آپ فرانسه، کوتاه‌بودن مدت زمان دریافت این ویزاست.

در بخش بعدی هزینه استارت آپ فرانسه را برآورد می‌کنیم و شرحی کامل از امکان دریافت اقامت فرانسه برای اعضای خانواده صاحبان استارتاپ ارائه می‌دهیم.

ویزای startup فرانسه
Parisian-bridge

8. اعتبار ویزای استارتاپ فرانسه

عوامل مختلفی مانند نوع استارتاپ شما یا مدت زمان پروژه شما مدت اعتبار ویزای استارتاپ شما را تعیین می‌کنند. البته در نگاهی کلی می‌توان گفت ویزای استارتاپ فرانسه 4 سال اعتبار خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که:
1. 4 سال اعتبار در واقع حداکثر مدت زمان اعتبار ویزای Start-up است.
2. ویزای استارتاپ فرانسه قابل تمدید است.

9. هزینه استارت آپ فرانسه

پس از ارائه راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه، خوب است که از هزینه‌های این ویزا نیز صحبت کنیم. اصلی‌ترین هزینه های مرتبط با استارت آپ فرانسه، مالیات تعیین‌شده پس از دریافت مجوز و همچنین مبلغ مرتبط با حق تمبر است که به ترتیب برابرند با 200 و 25 یورو.  هزینه دیگری که متقاضیان استارت آپ فرانسه باید بپردازند، هزینه دریافت ویزا (معادل 99 یورو) است.

در بخش هزینه استارت آپ فرانسه، از سرمایه‌ی لازم خصوصا برای سرمایه‌گذاران استارتاپ (30,000 یورو) صحبت نکردیم چرا که این مطلب پیش‌تر ارائه شد.
همچنین صاحبان ویزای استارتاپ فرانسه همواره باید مالیات کار خود را بپردازند. عدم پرداخت این مالیات در روند اخذ اقامت فرانسه از طریق استارت اپ اخلال ایجاد می‌کند.

در آخرین بخش از مقاله از شرایط مهاجرت خانوادگی با استارتاپ فرانسه حرف می‌زنیم. از اینکه در مقاله ویزای استارت آپ فرانسه همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

View-over-Marseille-in-the-South-of-France

10. اخذ اقامت فرانسه برای خانواده صاحبان ویزای استارتاپ

افرادی که موفق به دریافت ویزای استارتاپ فرانسه و درنتیجه راه‌اندازی پروژه‌ی خود در این کشور می‌شوند، می‌توانند برای اعضای خانوده خود، یعنی همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال نیز ویزا و اقامت فرانسه را اخذ نمایند. به عبارت دیگر Talent Passport-Family به خانواده‌ها امکان اقامت همزمان 4 ساله در فرانسه را می‌دهد و درنتیجه متقاضیان با خیالی آسوده به کار و توسعه‌ی استارت آپ خود خواهند پرداخت.

مهم‌ترین شرط  مهاجرت خانوادگی از طریق ویزای استارتاپ فرانسه، توانایی متقاضی اصلی ویزای استارتاپ در تامین مالی اعضای خانواده است. به عبارت دیگر هزینه زندگی لازم برای یک سال، پیش از اقامت در فرانسه باید همراه متقاضی باشد.

از جمله مزایای ویزای startup فرانسه برای خانواده متقاضیان می‌توان به امکان تحصیل آن‌ها در بهترین موسسات آموزشی فرانسه اشاره کرد. همچنین همسر متقاضی اجازه‌ی کار در فرانسه را دارد.

11. مزایای استارت آپ فرانسه

دریافت ویزای استارتاپ فرانسه برای بنیان‌گذاران، کارمندان و سرمایه‌گذاران مزایای متعددی به همراه دارد که مهم‌ترینِ آن‌ها عبارتند از:

  • امکان الحاق همسر و فرزندان کمتر از 18 سال و دریافت اقامت فرانسه برای آن‌ها
  • دریافت اقامت دائم پس از پنج سال اقامت در فرانسه
  • مناسب بودن هزینه استارت آپ فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی در فرانسه
  • در دسترس بودن حمایت مالی صندو‌ق‌های سرمایه‌گذاری فرانسوی برای صاحبان استارتاپ

خوب است بدانید که شما با ویزای startup فرانسه می‌توانید در سراسر اتحادیه اروپا مشغول به کار شوید. همچنین این ویزا شرایط مهاجرت به کانادا و آمریکا را فراهم می‌کند.

راهنمای اخذ ویزای استارتاپ فرانسه

سوالات متداول ویزای استارت آپ فرانسه

✅ شرایط دریافت ویزای استارت آپ فرانسه به چه صورت است؟

از جمله شرایط اخذ ویزای استارت آپ فرانسه می‌توان به داشتن برنامه تجاری، تمکن مالی لازم و همچنین عدم سوء پیشینه اشاره کرد.

✅ دریافت ویزای startup فرانسه چقدر زمان می‌برد؟

اگرچه تعیین زمان دقیق ممکن نیست، در یک تخمین کلی دریافت ویزای استارت آپ فرانسه 4 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

✅ هزینه اخذ ویزای استارت آپ فرانسه چقدر است؟

جدا از بحث سرمایه، متقاضیان ویزای استارت آپ فرانسه باید 200، 25 و 99 یورو برای به ترتیب مالیات مجوز، حق تمبر و دریافت ویزا بپردازند.

✅ آیا امکان دریافت اقامت فرانسه برای صاحبان ویزای استارت آپ وجود دارد؟

بله! متقاضیان استارتاپ فرانسه می‌توانند همزمان با دریافت ویزا و اقامت خود، برای همسر و فرزندان زیر 18 سالشان ویزا و اقامت بگیرند.

✅ مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای استارت آپ فرانسه کدامند؟

دریافت اقامت فرانسه و سپس اقامت اروپا، امکان کار در کشورهای حوزه شینگن و همچنین باز کردن حساب بانکی از مزایای این روش مهاجرتی‌اند.

جمع بندی

Conclusion

ویزای استارت آپ فرانسه برای کسانی که قصد کار و پیشرفت در فرانسه و همچنین اروپا را دارند، بهترین گزینه است. شما با دریافت این ویزا در واقع اقامت فرانسه و اروپا را دریافت می‌کنید و همین امر به شما آزادی عمل در سراسر اروپا و حتی مهاجرت به کانادا و آمریکا را می‌دهد. به خاطر داشته باشید با ویزای استارت آپ فرانسه، تمامی این مزایا را با کمترین هزینه به دست خواهید آورد و خانواده‌تان نیز از ابتدا همراهتان خواهند بود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا اینجا کلیک کنیدو فرم ارزیابی را پر کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18

ثبت درخواست مشاوره
هزینه: موقتا رایگان