انگیزه نامه کاری آلمان (+✅ راهنمای 2024+نمونه سفارت+جستجوی کار)

انگیزه نامه کاری آلمان (+✅ راهنمای 2024+نمونه سفارت+جستجوی کار)

انگیزه نامه کاری آلمان از جمله مدارکی است که متقاضیان کار در این کشور باید در هنگام کاریابی به شرکت مورد نظر خود و سپس در زمان اخذ ویزای کاری به سفارت ارائه دهند. این مدرک به دست خود شما نوشته می‌شود و اگرچه شما در معرفی درست خود آزاد هستید، باید در چهارچوب‌های تعیین‌شده انگیزه‌نامه‌تان را بنویسید تا اولاً خوانده و ثانیاً تأیید شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا مجموعه قوانینی را که در یک نمونه کامل انگیزه نامه کاری آلمان رعایت می‌شود، بشناسید. ما در این مقاله پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود؛ سوالاتی مثلِ:

  • انگیزه نامه کاری آلمان چیست و چه اهمیتی دارد؟
  • یک نمونه انگیزه نامه کاری آلمان چند صفحه است؟
  • نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان چگونه است؟
  • یک نمونه انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان چه قوانینی را رعایت می‌کند؟
  • پاراگراف‌های نمونه انگیزه نامه کاری برای سفارت المان چه ویژگی‌هایی دارند؟

✅ بررسی انگیزه نامه کاری آلمان

انگیزه نامه کاری آلمان یکی از مدارک اصلی و تأثیرگذار برای مهاجرت به این کشور است. شما در تمام مراحل مهاجرت به یک نمونه انگیزه نامه کاری آلمان نیاز دارید و باید بتوانید به درستی و مطابق با نمونه های انگیزه نامه کاری برای سفارت المان، نامه خود را بنویسید و امضا کنید. ما در این مقاله به تفصیل نحوه نوشتن نمونه انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان را تحلیل می‌کنیم و بر اساس منابع معتبر و تجربه وکلای ماهر به شما می‌گوییم یک انگیزه‌نامه خوب چه ویژگی‌هایی دارد. همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان
Berlin-Oberbaum-bridge-in-Berlin-Germany

1. تعریف انگیزه نامه برای مهاجرت کاری

انگیزه نامه کاری اگر چه در برخی از کشورهای جهان نادیده گرفته می‌شود، در آلمان اهمیت زیادی دارد. شما برای دریافت انوع ویزای کاری از اسکیل ورکر گرفته تا کارت شانس آلمان به انگیزه نامه نیاز دارید. این نامه که یک مدرک کاملاً رسمی در آلمان است، توانایی‌های شما را به جای آنکه بیان کند، نشان می‌دهد و نمونه‌هایی از زندگی حرفه‌ای شما را به تصویر می‌کشد.

به عبارت دیگر انگیزه نامه کاری آلمان (Anschreiben) نشان می‌دهد که «چرا شما برای موقعیت شغلی مورد نظر مناسب هستید؟»

البته باید دقت کنید که انگیزه نامه کاری المان با انگیزه نامه تحصیلی برای آلمان متفاوت است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. تفاوت انگیزه نامه کاری و تحصیلی

نوشتن انگیزه نامه کاری (Cover Letter) با انگیزه نامه تحصیلی (Motivation Letter) تفاوت‌هایی دارد که متقاضیان مهاجرت به المان باید به آن توجه کنند. از جمله‌ی این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انگیزه نامه تحصیلی در آلمان متمرکز فرمتی ثابت دارد و برای هر دانشگاه یا کالج یکسان است اما شما برای انگیزه نامه کاری در آلمان باید به هدف خود توجه کنید و نامه‌تان را بنویسید؛ برای مثال نمونه انگیزه نامه برای ویزای جستجوی کار آلمان با نمونه انگیزه نامه برای کارت آبی آلمان فرق دارد.
  • انگیزه نامه تحصیلی متمرکز بر اهداف شما برای تحصیل است اما انگیزه نامه کاری مهارت‌ها و تجربه‌های کاری شما را نمایش می‌دهد.
  • مخاطب یک انگیزه نامه تحصیلی، دانشگاه یا کالج انتخابی شماست که در قبال دریافت هزینه قرار است آموزش‌هایی را به شما ارائه دهد اما مخاطب انگیزه نامه کاری آلمان، مدیر یک شرکت است که باید به شما درآمدی ماهانه در برابر خدمات دریافتی بپردازد.

دقت کنید که انگیزه نامه کاری (Cover Letter) با رزومه کاری (CV: Curriculum Vitae) نیز متفاوت است. انگیزه نامه باید مکمل رزومه کاری باشد اما نباید آن را تکرار کند.

در ادامه از اهمیت و قوانین نوشتن انگیزه نامه برای مهاجرت به آلمان حرف می‌زنیم.

نمونه انگیزه نامه کاری برای سفارت المان

3. اهمیت انگیزه نامه برای مهاجرت کاری به آلمان

به خاطر داشته باشید که نمونه انگیزه نامه کاری آلمان در اینترنت موجود است اما شما نباید صرفاً به کپی کردن آن‌ها اکتفا کنید. بهتر است که از این نمونه‌ها ایده بگیرید و سپس انگیزه نامه مختص به خود را بنویسید. انگیزه نامه شما باید منحصربه‌فرد باشد تا شما را به هدفتان برساند. فراموش نکنید که انگیزه‌نامه تنها مدرکی است که تأثیر مستقیم شخصی بر مهاجرت کاری به آلمان خواهد داشت و شما در هیچ یک از مدارک دیگر چنین دخل و تصرفی ندارید!

بر اساس آمار ارائه شده، 42 درصد از کمپانی‌ها و شرکت‌های آلمانی درخواست‌های کاری را که انگیزه‌نامه ندارند، رد می‌کنند.

4. قوانین نوشتن انگیزه‌نامه کاری آلمان

برای نوشتن یک نمونه کامل انگیزه نامه کاری برای سفارت المان باید در ساختار اصلی تعریف‌شده، اطلاعات خود را به شکلی دقیق و مرتب وارد کنید. از جمله قوانین نوشتن انگیزه نامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محتوای مورد نیاز انگیزه نامه محل تعیین شده برای محتوا بر روی کاغذ
اطلاعات ارتباطی کامل (آدرس ایمیل، شماره تلفن و …) بالای متن – گوشه راست
آدرس کامل شرکت انتخابی شما (و حتی شماره مسئولی که با شما در ارتباط است) یک پاراگراف بعد از آدرس شخصی – گوشه چپ
تاریخ نوشتن انگیزه‌نامه یک پاراگراف بعد از آدرس شرکت – گوشه راست
نام و امضا انتهای متن – گوشه راست

بهتر است که آدرس ایمیل شما شامل اسمتان نیز باشد.

دقت داشته باشید که شما برای نوشتن یک انگیزه‌نامه مناسب باید حاشیه‌ها را نیز رعایت کنید:

  • حاشیه از سمت چپ: 2.5 سانتی‌متر
  • حاشیه از سمت راست: 2 سانتی‌متر
  • حاشیه از بالا: 4.5 سانتی‌متر
  • حاشیه از پایین: 2.5 سانتی‌متر
نمونه انگیزه نامه کاری آلمان

5. نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان

شما برای نوشتن نمونه انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان باید با ساختار این نامه اداری و رسمی آشنا باشید. ما در ادامه قسمت‌های مختلف یک انگیزه نامه کامل و دقیق را معرفی می‌کنیم.

1) موضوع

  • شما در ابتدا و در یک خط که به صورت برجسته (Bold) نوشته می‌شود، باید نشان دهید اولاً برای چه موقعیت شغلی درخواست داده‌اید و ثانیاً چه میزان برای این موقعیت شغلی مناسب هستید. برای رسیدن به هدف دوم، جمله موضوع خود را جسورانه بنویسید.

2) جمله آغازین خطاب به خواننده نامه (خطابه)

  • نامه‌های اداری رسمی انگلیسی با بیان اسم یا مقام خواننده شروع می‌شود. این جمله در انگلیسی عموماً معادلی مانند Dear Sir/Madam دارد. اگر اسم خواننده خود را می‌دانید، بهتر است نام او را بنویسید.

3) محتوای اصلی انگیزه نامه

  • محتوای اصلی نامه باید از 4 پاراگراف اصلی مقدمه، بدنه و میانه (2 پاراگراف) و پایان‌بندی (نتیجه‌گیری) تشکیل شود. این چهار پاراگراف را به گونه‌ای بنویسید که در وهله اول متنی منسجم بسازند و در وهله دوم نشان دهند شما چه مزایایی در اختیار شرکت انتخابی خود قرار می‌دهید.
  • شما باید در محتوای اصلی انگیزه نامه خود نشان دهید که واجد شرایط مورد نیاز شرکت برای کار در المان هستید.

محتوای اصلی نامه شما باید ویژگی‌های مشخصی را در هر پاراگراف داشته باشد. ما در بخش بعدی، این محتوا را تحلیل خواهیم کرد.

6. محتوای انگیزه نامه برای مهاجرت کاری به آلمان

همانطور که گفتیم، محتوای اصلی انگیزه نامه کاری المان از 4 پاراگراف اصلی تشکیل شده است که در ادامه شرح می‌دهیم.

پیش از معرفی این چهار پاراگراف لازم است بر این نکته تاکید کنیم که یک نمونه انگیزه نامه کاری ویزای کار برای سفارت آلمان باید به دور از دروغ، خودنمایی و التماس باشد.

پاراگراف اول انگیزه نامه – مقدمه:

در این بخش باید به 2 پرسش اساسی در 3 الی 4 خط پاسخ دهید:

  • چرا این موقعیت شغلی را انتخاب کرده‌اید؟
  • چگونه این موقعیت شغلی را پیدا کرده‌اید؟

این پاراگراف باید با اعتماد به نفس و محکم نوشته شود به گونه‌ای که مخاطب شما را وادارد که ادامه انگیزه‌نامه را مطالعه کند.

در بخش بعدی با سایر پاراگراف های انگیزه نامه کاری المان آشنا می‌شوید.

Munich,-Germany
Munich,-Germany

پاراگراف دوم و سوم انگیزه نامه – میانه:

پاراگراف دوم و سوم هر یک حدود 5 تا 6 خط از انگیزه نامه شما را دربرمی‌گیرند و در اصل یکدیگر را تکمیل می‌کنند اگرچه هر کدام به تنها نیز کامل هستند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم می‌گوییم که شما در پاراگراف دوم خودتان و موفقیت‌ها و توانایی‌هایتان را نشان و در پاراگراف سوم چگونگی نتیجه‌بخش بودن این مهارت‌ها در موقعیت شغلی مورد نظرتان را ارائه می‌دهید.

دقت داشته باشید که:
1. در انگیزه نامه لیستی از توانایی‌ها و دستاوردهایتان نسازید! یک انگیزه نامه خوب برای کار در المان پر از نمونه‌های کاری شماست.
2. رویاهایی را که با حضور شما در شرکت انتخابی‌تان محقق می‌شوند، نمایش دهید.

پاراگراف پایانی انگیزه نامه – نتیجه‌گیری:

در بخش نتیجه‌گیری و پایان‌بندی انگیزه نامه کاری خود:

  • خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات ذکر شده را بنویسید.
  • هدف اصلی خود از کار در آلمان و خصوصاً موقعیت شغلی مورد نظرتان را بیان کنید.
  • از مخاطبتان برای مطالعه انگیزه نامه خود تشکر کنید.

تشکر از مخاطب در زبان انگلیسی عموماً با عبارت‌هایی مانند Yours sincerely نوشته می‌شوند.

KönigsteinSächsische-Schweiz
KönigsteinSächsische-Schweiz
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. نمونه انگیزه نامه کاری برای سفارت المان

در ادامه نمونه‌ای از انگیزه‌نامه کاری برای سفارت را ارائه می‌کنیم:

Dear Sir/Madam

 I am writing to indicate my interest in pursuing a career in Germany. I believe that the German work culture offers a combination of technical expertise, innovation, and professionalism that can help me achieve my professional goals, learn new skills, and contribute to the success of your organization.

I have graduated in [insert your field of study] at [insert your level of study, for example Bachelor level] from [insert university name] and have gained valuable experience in [insert relevant work experience]. My academic and professional background has equipped me with the necessary skills to excel in the competitive work environment of Germany.

 I am highly interested in the German work environment, which values collaboration, creativity, and problem-solving works together. As I have communication skills, the ability to work under pressure and adaptability, I will be a perfect fit for various professional job vacancies in Germany.

In addition, my passion for [insert relevant interest or field] has motivated me to pursue a career in a company in Germany, where leading experts follow innovative research projects. In my idea, the concentration of Germany on research and development can help me realize my full potential and make progress personally and professionally, too.

 In conclusion, I am confident that I possess the necessary skills and expertise to excel in a professional setting in Germany. It is a great pleasure and excitement to receive the opportunity of contributing to the success of your organization and my professional growth. Thank you for considering my application.

 Sincerely,

 [Your Name]

نمونه انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان
Tempelhof,-Berlin,-Deutschland

8. مزایا و معایب الزام به ارائه انگیزه نامه

مزایا و معایب متعددی در نیاز به ارائه نمونه انگیزه نامه کاری برای سفارت المان وجود دارد. ما در جدول زیر مهم‌ترینِ این مزایا و معایب را ذکر کرده‌ایم:

مزایای ارائه انگیزه نامه کاری المان معایب ارائه انگیزه نامه کاری المان
ارائه یک معرفی شخصی و باز بودن دست شما برای نوشتن آن سختی نوشتن یک انگیزه نامه منحصر‌به‌فرد در حالی که هزاران انگیزه‌نامه ارسال می‌شود
در دسترس بودن نمونه انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان در اینترنت نیاز به ارائه انگیزه نامه در مراحل مختلف مهاجرت مانند کاریابی و اخذ ویزا در سفارت
کمک موسسات مهاجرتی معتبر به نوشتن انگیزه نامه درست الزام نوشتن انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا آلمانی

خوب است بدانید که هزینه زندگی در آلمان مقرون به صرفه است و با موفقیت در مهاجرت به این کشور، با مشکل مالی جدی مواجه نخواهید شد.

9. سایر مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان

خوب است در پایان به این نکته اشاره کنیم که انگیزه نامه تنها یکی از مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری المان است. از دیگر مدارک لازم نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی و پاسپورت
  • عکس
  • مدارک تحصیلی و زبان
  • سوابق کاری
  • بیمه و گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کار در آلمان مراجعه نمایید.

انگیزه نامه کاری آلمان

پرسش‌های متداول انگیزه نامه کاری آلمان

✅ نحوه نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت المان چطور است؟

انگیزه نامه کاری باید باید با فرم درست، پاراگراف‌بندی دقیق و محتوای تشکیل شده از سه بخش مقدمه، میانه و نتیجه‌گیری نوشته شود.

✅ نوشتن انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان چه قوانینی دارد؟

حاشیه‌بندی درست، شروع با خطابه و پایان با سپاس‌گزاری و امضا از جمله قوانین نوشتن انگیزه‌نامه هستند.

✅ یک نمونه درست انگیزه نامه برای ویزای کار آلمان چند صفحه است؟

انگیزه‌نامه تنها در یک صفحه نوشته می‌شود و هر پاراگراف نیز تنها 5 الی 6 خط است.

✅ نبایدهای انگیزه نامه کاری برای سفارت آلمان کدامند؟

یک انگیزه نامه باید به دور از دورغ، التماس و خودشیفتگی باشد.

✅ مهم‌ترین مزیت و ایراد نوشتن انگیزه نامه در آلمان چیست؟

در دسترس بودن نمونه انگیزه نامه از مزایا و همچنین تعداد بالای انگیزه نامه ارسالی برای کار در آلمان از معایب الزام ارائه این مدرک هستند.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

اگر به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستید، باید بدانید یکی از مراحلی که در پیش دارید نوشتن انگیزه‌نامه کاری است. شما در حالی که در چهارچوب قوانین تعیین‌شده انگیزه‌نامه‌تان را می‌نویسید، باید به درستی مهارت‌ها، توانایی‌ها و دستاوردهایتان را نشان دهید و ثابت کنید که فردی مناسب برای کار در آلمان و در شرکت انتخابی خود هستید. انگیزه‌نامه کاری آلمان تنها مدرکی است که به شما اجازه دخالت مستقیم در روند کاریابی و اخذ ویزا را می‌دهد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18