زندگی در اسلوونی

زندگی در اسلوونی

ما در این مقاله شما را به طور کامل و دقیق با شرایط زندگی در اسلوونی و همچنین هزینه ها، مزایا و معایب مربوط به آن آشنا می کنیم. کشور اسلوونی انتخابی بسیار عالی برای مهاجرت است. این مقاله اطلاعاتی کلی درباره این کشور در اختیار شما قرار می دهد. سوالاتی که در این مقاله به آن ها پاسخ داده شده است، از این قرار می باشد.

  • اسلوونی چگونه کشوری است؟
  • مردمی که در اسلوونی زندگی می کنند، چگونه مردمی هستند؟
  • وضعیت کار و مالیات در اسلوونی چگونه است؟
  • وضعیت تحصیل در اسلوونی چگونه می باشد؟
  • هزینه های زندگی در اسلوونی چگونه است؟
  • معایب زندگی در اسلوونی شامل چه مواردی می شود؟

بررسی شرایط زندگی در اسلوونی

زندگی در اسلوونی چه شرایطی دارد؟ آیا مهاجرت به اسلوونی انتخابی درست است؟ ما در این مقاله سعی داشته ایم تا شرایط، هزینه ها، مزایا و معایب زندگی در اسلوونی را به طور کامل و بر اساس به‌روزترین منابع در دسترس بررسی کنیم. در ابتدا شما را با خود کشور اسلوونی و مردم آن آشنا می کنیم. سپس شرایط اقتصادی، کار، تحصیل، وضعیت بهداشت و رفاه و هزینه های زندگی در این کشور را مورد بحث قرار می دهیم. پس از آن به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسلوونی و نکاتی جالب درباره این کشور می پردازیم. انتهای مقاله نیز به معرفی چند وب سایت کاربردی در اسلوونی اختصاص دارد.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. اسلوونی چگونه کشوری است؟

 کشور اسلوونی کجاست؟

اسلوونی، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور در بیشتر قرن بیستم بخشی از یوگسلاوی بود. اسلوونی از نظر توپوگرافیکی، کشوری کوچک اما متنوع می باشد که از بخش هایی از چهار چشم انداز مهم جغرافیایی اروپا تشکیل شده است – آلپ اروپا، کوه های آلپ دیناریک، دشت ها و تپه های پانونیا، دانوب و سواحل مدیترانه. مساحت این کشور 20،273 کیلومتر مربع می باشد.

اسلوونی از شمال به اتریش و از شمال شرقی به مجارستان محدود می شود. این کشور در شرق، جنوب شرقی و جنوب، مرزی به طول 416 مایل (670 کیلومتر) با کرواسی دارد. اسلوونی در جنوب غربی در مجاورت شهر بندری تریست ایتالیا است و بخشی از شبه جزیره ایستری را اشغال می کند، جایی که یک خط ساحلی مهم در امتداد خلیج ونیز دارد. لازم به ذکر است که منطقه Friuli-Venezia Giulia ایتالیا نیز در غرب آن واقع شده است.

آب و هوا اسلوونی

آب و هوای اسلوونی جزو مزایا و شرایط مناسب زندگی در این کشور می باشد. اسلوونی ممکن است به سه منطقه آب و هوایی تقسیم شود. شرایط در استریا نشان دهنده گذار از آب و هوای مدیترانه ای سواحل دالمتین، به آب و هوای قاره ای متوسط ​​است.

بیشترین دما (که اغلب از 27 درجه سانتیگراد بالاتر می رود) در ژوئن و ژوئیه مشاهده می شود. دمای زمستان به ندرت به زیر 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) می رسد، اما این ملایمت گاهی با بورای شدید، یک باد سرد شمالی قطع می شود.

نواحی مرکزی و شمالی اسلوونی دارای آب و هوای “تابستان خنک” است. یک سوم شرقی کشور نیز در گروه قاره ای قرار می گیرد اما دارای تابستان های گرم می باشد. در شرق و شمال شرقی بارندگی کلی بسیار کمتر است. از نوامبر تا فوریه، دمای هوای زیر یخ زدگی به طور مکرر اتفاق می افتد، اما پوشش برف کمتر شده و معمولاً به سرعت ذوب می شود.

جمعیت شناسی اسلوونی

بر اساس آمار سال 2024، جمعیت اسلوونی 2،118،965 نفر می باشد. در اوایل قرن بیست و یکم، جریان مهاجرت به داخل و خارج از اسلوونی تقریباً با یکدیگر تعادل داشتند. اسلوونی مانند بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی، دارای جمعیتی پیر است. میزان زاد و ولد آن در کمترین میزان در اروپا قرار دارد. امید به زندگی در این کشور با کشورهای کمونیست سابق در اروپای شرقی و مرکزی مطابقت دارد.

طبق آمار، امید به زندگی در اسلوونی برای مردان 77.9 سال و برای زنان 84 سال گزارش شده بود.

شرایط زندگی در اسلوونی
ljubljana-old-town-square

در ادامه مقاله، با مردم اسلوونی و شرایط اقتصادی این کشور آشنا می شوید…

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مردمی که در اسلوونی زندگی می کنند، چگونه مردمی هستند؟

حدود نه دهم از مردم این کشور از نظر قومی اسلوونیایی هستند. ایتالیایی ها ومجارها دو گروه اصلی اقلیت قومی اسلوونی می باشند، هرچند جمعیت هیچ یک از آن ها بزرگ نیست. ایتالیایی ها عمدتا در پریمورسکا (جنوب غربی استریا) و مجارها عمدتا در شمال شرقی منطقه Prekmurje سکونت دارند. جوامع روما (کولی ها) نیز در اسلوونی وجود دارند. آن ها بیشتر در شمال شرقی این کشور زندگی می کنند و یا در جنوب اسلوونی، نزدیک مرز کرواسی، پراکنده هستند.

اسلوونی دارای فرهنگی چند مرکز است. این بدان معناست که افراد از تلاش خود برای تغییر رفتار طبیعیشان جلوگیری کرده و در برخورد با افراد، رفتار شخصی را که با او تعامل دارند، منعکس می کنند.

بنابراین، به عنوان مثال، اسلوونیایی ها به طور طبیعی ارتباط غیر مستقیم برقرار می کنند، اما می توانند تعادل رفتار خود را هنگام برخورد با افرادی که برقراری ارتباط مستقیم در فرهنگ ها آن ها عادی است، حفظ کنند. این امر موجب سهولت سازگاری با اسلوونیایی ها می شود. علاوه بر آن اسلوونی جامعه ای برابری طلبانه دارد. وجود چنین مردمی در اسلوونی، جزو مزایا و شرایط خوب زندگی در این کشور است.

زبان مردم اسلوونی

اسلوونیایی، زبان رسمی اسلوونی، یک زبان اسلاوی جنوبی است، اما همچنین به چکی اسلاوی غربی و اسلواکی نیز نزدیک می باشد. لهجه های اسلوونی شرقی با اشکال کروکاوی کجاکاوی در می آمیزد، اما اسلوونی ادبی با همتایان کروات خود تفاوت دارد و کلماتی را از زبان های آلمانی و ایتالیایی وام می گیرد (که هنوز هم توسط نسل های قدیمی اسلوونیایی صحبت می شود).

علاوه بر آن، تفاوت های مشخصی بین گویش های اسلوونی شرقی و اسلوونیایی استاندارد وجود دارد كه در بیشتر كشورها صحبت می شود. ایتالیایی و مجاری از دیگر زبان های اصلی است که در اسلوونی رواج دارد (عمدتا در مناطقی که این دو جامعه قومی در آن سکونت دارند).

دین مردم اسلوونی

مسیحیت در قرن هشتم میلادی توسط قبایل اسلاوی پذیرفته شد. در اوایل قرن 21 حدود سه پنجم اسلوونیایی ها پیرو آیین کاتولیک روم بودند، در حالی که در دهه 1990 این نسبت چهار چهارم بود. هجوم مهاجران مسیحی مسلمان و ارتدکس به اسلوونی در دهه 1970 و بعداً در دهه 1990 باعث تغییر بیشتر ترکیب مذهبی این کشور شد. بسیاری از کلیساهای ارتدکس در لیوبلیانا و جنوب شرقی اسلوونی هستند.

بیشتر جمعیت مسلمان اسلوونی (دومین گروه بزرگ مذهبی کشور در آغاز قرن 21) در پایتخت زندگی می کنند. پس از فشارهای طولانی مدت جامعه مسلمانان، دولت اسلوونی در سال 2004 ساخت اولین مسجد کشور را تصویب کرد. این تصمیم با مخالفت زیادی همراه شد. در شمال شرقی اسلوونی چند جامعه پروتستان وجود دارد.

آیین بودا و آیین های دیگر نیز در برخی از مراکز شهری این کشور رواج دارند. حدود یک چهارم اسلوونیایی ها در سرشماری سال 2002 این کشور، دین خود را مشخص نکردند.

زندگی در اسلوونی
Predjama-Castle

3. شرایط اقتصادی اسلوونی چگونه است؟

شرایط اقتصاد اسلوونی را می توان جزو مزایای زندگی در این کشور شمرد. اسلوونی پس از استقلال از یوگسلاوی در سال 1991، دوره انتقال را پشت سر گذاشت. این امر به دلیل سازگاری این کشور با تغییرات اقتصادی به عنوان یک جمهوری کوچک و جدید که از سوسیالیسم دور شد، میسر گشت.

اسلوونی با از دست دادن بازارهای خود در یوگسلاوی سابق که زمانی 30 درصد از صادرات آن را تشکیل می داد، در تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی، کارخانه ها و روش های تولید خود را مدرن کرده است.

اکنون اسلوونی به عنوان یکی از قوی ترین اقتصادها در میان کشورهای سوسیالیست سابق اروپای شرقی شناخته می شود.

در اوایل قرن 21 اقتصاد اسلوونی اساساً مبتنی بر خدمات و تجارت بود. تغییر اقتصاد به بازار، با وجود تغییراتی اندک در الگوی خرده مالکیت سنتی، سطح زندگی در مناطق روستایی را بهبود بخشیده است. همچنین گروه کوچک جدیدی از افراد ثروتمند به نام تاجکونی («سرمایه دارهای بزرگ») به وجود آمد. بخش بیشتر اقتصاد در این کشور خصوصی شده است و منبع قابل توجهی از درآمد، حاصل از ساخت قطعات خودرو، داروسازی و لوازم الکتریکی می باشد.

از ویژگی های مثبت اقتصاد اسلوونی می توان به زیرساخت های مدرن و نظم اجتماعی شدید این کشور اشاره کرد.

در میان فعالیت های تجاری متعدد در اسلوونی، گردشگری اهمیت بسیاری دارد. دلایلی مانند مجاورت اسلوونی با آلپ و مدیترانه و همچنین آب و هوای آن، این کشور را به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده است. تجارت حاصل از هتل های توریستی، استراحتگاه های اسکی، زمین های گلف و مراکز اسب سواری، اشتغال تعداد زیادی از اسلوونی ها را فراهم می کند.

مزایای زندگی در اسلوونی
novi-trg-ljubljana-fountain

در قسمت های بعد وضعیت کار و تحصیل در کشور اسلوونی مورد بررسی قرار گرفته است…

4. وضعیت کار و مالیات در اسلوونی چگونه است؟

ظهور اتحادیه های کارگری در اسلوونی در پی فروپاشی کمونیسم آغاز شد. حدود دو سوم نیروی کار در اتحادیه ها عضویت دارند.

در سال 1994 روند خصوصی سازی مشاغل دولتی در اسلوونی آغاز شد. بسیاری از اسلوونیایی ها با بهره گیری از این تغییرات، مالک و یا سهامدار شرکت ها شدند. بخش عمده ای از جمعیت در صنعت جهانگردی مشغول به کار هستند، اما از هر ده نفر تنها یک نفر در کشاورزی اشتغال دارد. با این وجود بسیاری از اسلوونیایی ها فعالیت های کشاورزی در مقیاس کوچک، مانند زنبورداری و پرورش انگور را به عنوان مشاغل جنبی دنبال می کنند.

وضعیت قابل قبول کار در اسلوونی را می توان جزو مزایا و شرایط مناسب زندگی در این کشور شمرد.

دولت مرکزی بخش عمده ای از درآمد خود را از محل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد مترقی دریافت می کند. در حالی که دولت های محلی بیشتر درآمد خود را از محل پرداخت مالیات بر درآمد ثابت و عوارض املاک به دست می آورند. مالیات بر ارزش افزوده واحد در دهه 1990 برای تمام محصولات وضع شد.

به طور کلی، برخی از افرادی که در اسلوونی زندگی می کنند از پرداخت مالیات فراری هستند که این موضوع یکی از معایب گسترده در این کشور به حساب می آید

5. وضعیت تحصیل در اسلوونی چگونه می باشد؟

تقریباً تمام اسلوونیایی های 15 سال به بالا باسواد هستند. تحصیلات ابتدایی برای کلیه کودکان بین 6 تا 15 سال اجباری و رایگان است. مدارس متوسطه، حرفه ای و یا آکادمیک هستند. اخذ مدرک دیپلم از مقطع متوسطه، اصلی ترین شرط پذیرش در یکی از سه دانشگاه اصلی اسلوونی، دانشگاه های لیوبلیانا، ماریبور و کوپر (دانشگاه پریمورسکا) است.

دانشگاه لیوبلیانا در سال 1595 تاسیس و در سال 1919 مجدداً افتتاح شد. این دانشگاه دارای بخش هایی است که شامل علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنری، آموزش، الهیات، حقوق، پزشکی و مهندسی می شود.

دانشگاه ماریبور، که در سال 1975 تاسیس شد، گرایش شغلی دارد. همچنین چندین آموزشگاه فنی و حرفه ای مستقل نیز در این کشور موجود هستند. در مناطق ترکیبی قومی Istria و Prekmurje، کلاس ها علاوه بر اسلوونیایی به زبان های ایتالیایی و مجاری تدریس می شود.

موسسات تحقیقاتی، خصوصاً در علوم طبیعی و فناوری، از جانب دولت اسلوونی تأمین مالی می شوند. آکادمی علوم و هنر اسلوونی (1938) و موسسه جوف استفان (1949) جزو مراکز برتر تحقیقات علمی اسلوونی می باشند.

معایب زندگی در اسلوونی
ljubljana-cathedral-interior

در ادامه شما از وضعیت بهداشت و رفاه اسلوونی و هزینه های زندگی در این کشور آگاه خواهید شد…

6. وضعیت بهداشت و رفاه در اسلوونی برای زندگی در این کشور به چه صورت است؟

وضعیت بهداشت و رفاه اسلوونی جزو مزایا و شرایط مناسب زندگی در این کشور به حساب می آید. اسلوونی بیشترین خدمات پزشکی را ارائه می دهد.

سیستم بهداشت عمومی این کشور یکی از بهترین سیستم های توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی است، اگرچه در برخی از مناطق دور افتاده کشور و در برخی از زمینه های خاص پزشکی، کمبودهایی وجود دارد.

خدمات اجتماعی ارائه شده توسط دولت شامل بیكاری، از كارافتادگی، بیمه بازنشستگی و همچنین كمك های خانوادگی و وابسته است. سیستم بازنشستگی و برنامه های خدمات اجتماعی به دلیل پیر شدن جمعیت کشور و کاهش نیروی کار، با مشکلاتی روبرو شده اند.

در سال 2000 سیستم حقوق بازنشستگی اسلوونی اصلاح شد تا سن بازنشستگی افزایش یابد. علاوه بر آن شرایط خاصی فراهم شود که خدمات آن به برخی از افراد واجد شرایط بازنشستگی زودتر ارائه گردد. در اواسط دهه اول قرن 21، بازنشستگان حدود یک چهارم جمعیت را در اسلوونی تشکیل می دادند.

دولت اسلوونی چندین برنامه مسکن اجتماعی را در سال 1996 آغاز کرد. در اوایل دهه 2000، چندین هزار آپارتمان یک خوابه و دو خوابه برای خانواده های کم درآمد ساخته شده بود. به طور کلی، قیمت املاک و مستغلات در اسلوونی با اکثر کشورهای اروپایی قابل مقایسه است. بهتر است بدانید که ملک معمولاً در پایتخت و در امتداد ساحل آدریاتیک گرانتر است و این موضوع جزو معایب زندگی در این مناطق اسلوونی به شمار می رود.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه های زندگی در اسلوونی چگونه است؟

هزینه های زندگی در اسلوونی (2024)

به طور کلی هزینه های ماهیانه زندگی یک خانواده 4 نفره 2,828.0 دلار (2,579.3 €) و هزینه های هر ماه زندگی یک نفر مجرد در اسلوونی 837.6 دلار (764.0 €)(بدون احتساب اجاره) تخمین زده می شود.

با استفاده از جدول های زیر، از ریز هزینه های زندگی در اسلوونی مطلع می شوید.

جدول 1 (هزینه های مربوط رستوران، سوپر مارکت و حمل و نقل برای زندگی در اسلوونی)

رستوران در اسلوونی قیمت (€) گستره (€)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت 10.00 € 7.00-15.00
وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر) 49.00 € 30.00-70.00
McMeal در McDonalds 7.00 € 6.00-8.00
آبجو تولید اسلوونی (0.5 لیتری) 2.90 € 2.20-4.00
آبجو وراداتی (بطری 0.33 لیتر) 3.00 € 2.50-5.00
کاپوچینو 1.78 € 1.20-2.60
کوکاکولا / پپسی (بطری 0.33 لیتر) 2.28 € 1.80-3.00
آب (بطری 0.33 لیتر) 1.58 € 1.00-2.00
سوپر مارکت در اسلوونی
شیر (1 لیتر) 1.19 € 0.80-1.50
نان سفید تازه (500 گرم) 1.64 € 0.80-3.00
برنج سفید (1 کیلوگرم) 2.05 € 1.00-3.50
تخم مرغ (12 عدد) 2.90 € 1.80-3.84
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 11.87 € 7.00-25.00
سینه مرغ (1 کیلوگرم) 8.81 € 4.00-12.00
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 10.96 € 7.00-15.60
سیب (1 کیلوگرم) 1.74 € 1.00-2.50
موز (1 کیلوگرم) 1.45 € 1.00-2.00
پرتقال (1 کیلوگرم) 1.89 € 1.00-3.50
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 2.71 € 1.50-4.00
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 1.03 € 0.50-1.99
پیاز (1 کیلوگرم) 1.29 € 0.60-2.00
کاهو (1 سر) 1.39 € 0.85-2.49
آب (بطری 1.5 لیتر) 0.70 € 0.30-1.19
بطری شراب (متوسط) 6.00 € 4.00-8.00
آبجو تولید اسلوونی (0.5 لیتری) 1.18 € 1.00-2.00
آبجو وارداتی (بطری 0.33 لیتر) 1.88 € 1.00-3.00
بسته سیگار (مارلبورو) 4.50 € 4.30-5.20
حمل و نقل در اسلوونی
بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو) 1.30 € 1.20-2.00
بلیط ماهانه (استفاده معمول) 37.00 € 20.00-60.00
شروع تاکسی 2.00 € 1.00-3.00
تاکسی هر 1 کیلومتر 1.09 € 1.00-2.00
تاکسی هر 1 ساعت انتظار 16.98 € 15.00-20.00
بنزین (1 لیتر) 1.43 € 1.33-1.60
فولکس واگن گلف 1،4 KW Trendline 22,500.00 € 20,000.00-27,485.00
تویوتا کرولا 1.6 لیتر 97 کیلو وات کمپرسور 23,886.88 € 20,000.00-30,000.00

جدول 2 (هزینه های مربوط به موارد کاربردی – قبوض، ورزش و اوقات فراغت، مراقبت از کودک، پوشاک و کفش، اجاره منزل، قیمت خرید آپارتمان و حقوق و دستمزد برای زندگی در اسلوونی)

موارد کاربردی – قبوض قیمت (€) گستره (€)
عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان 85m2 229.69 € 150.00-425.00
طرح ماهانه تلفن همراه با تماس و 10 گیگابایت + اینترنت خط 9.96 € 7.99-20.00
اینترنت (60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL) 33.48 € 25.00-50.00
ورزش و اوقات فراغت در اسلوونی
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 39.58 € 20.00-60.00
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 16.73 € 10.00-20.00
سینما 7.00 € 6.00-9.00
مراقبت از کودک در اسلوونی
 مهد کودک ماهانه برای 1 کودک 426.00 € 300.00-576.00
پوشاک و کفش در اسلوونی
 1 جفت جین (Levis 501 یا مشابه) 27.19 € 35.00-101.00
 1 لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای (Zara، H & M، …) 33.87 € 15.00-50.00
 1 جفت کفش نایک 81.31 € 50.00-120.00
 1 جفت کفش مردانه چرم 101.33 € 50.00-150.00
اجاره ماهانه منزل در اسلوونی
 آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 595.49 € 350.00-1,000.00
 آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 489.14 € 300.00-800.00
 آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 1,103.04 € 750.00-1,900.00
 آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 765.13 € 550.00-1,300.00
قیمت خرید آپارتمان در اسلوونی
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 3,511.45 € 2,000.00-5,000.00
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 2,796.66 € 1,600.00-4,000.00
حقوق و دستمزد در اسلوونی
میانگین حقوق ماهانه خالص (بعد از مالیات) 1,328.92 €
نرخ بهره وام به درصد (٪)، 20 ساله 3.15 1.60-4.50

داده های ما برای هر کشور براساس همه ورودی های تمام شهرهای آن کشور می باشد. (منبع: Numbeo)

قسمت های پایانی مقاله به بررسی معایب زندگی در اسلوونی و نکاتی جالب درباره این کشور اختصاص دارد…

8. معایب زندگی در اسلوونی شامل چه مواردی می شود؟

زندگی در اسلوونی نیز مانند دیگر کشورها، مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این قسمت با برخی از معایب زندگی در اسلوونی آشنا می شوید.

دشواری در یادگیری زبان

دشواری زبان اسلوونی یکی از معایب زندگی در این کشور برای برخی افراد است. چندین مفهوم گیج کننده در زبان اسلوونیایی وجود دارد. این مفاهیم برای افرادی که می خواهند زبان اسلوونی را یاد بگیرند اما با خانواده زبان های اسلاوی آشنایی ندارند، سخت تر است.

در زبان اسلوونی، حتی اسامی خاص نیز اصلاح می شوند، بنابراین یک نام می تواند به این شکل ها تغییر یابد: Sam, Sama, Samu, Samom (بسته به آنچه گفته می شود). همچنین زبان اسلوونی در خارج از کشور کم و بیش بی فایده است.

عدم قدرت کافی کشور

کشور اسلوونی بسیار کوچک است، در نتیجه از قدرت کافی برخوردار نیست. این کشور اغلب مجبور می شود سیاست های پیشنهادی از سوی قویترها را بپذیرد. این مسئله ممکن است یکی از معایب زندگی در اسلوونی باشد.

Slovenia
Slovenia

9. نکاتی جالب و کاربردی درباره اسلوونی:

غذاهای سنتی اسلوونی شامل انواع سوسیس و کالباس است، از جمله کرواویس (سوسیس خون). سایر ستون های اصلی شامل pršut (ژامبون پخته شده)، پنیرها و دسرهایی مانند gibanica (یک شیرینی لایه ای که با مواد پر کننده مختلف تهیه می شود) است . انواع ظروف قارچ نیز در این کشور محبوب هستند.

اگر به خانه یک اسلوونیایی دعوت شدید، به موقع یا در عرض 5 دقیقه از زمان تعیین شده حضور پیدا کنید، زیرا این نشان دهنده احترام شما به میزبانان است.

بهتر است بدانید که اسلوونیایی ها تمایل دارند زندگی تجاری و شخصی خود را از یکدیگر جدا کنند. بنابراین، بهتر است از شروع بحث های تجاری در موقعیت های اجتماعی خودداری کنید.

افتخار بزرگ اسلوونیایی ها به دستاوردهای موسیقی کشورشان تا حدودی به این واقعیت بستگی دارد که لودویگ ون بتهوون اولین اجرای سمفونی ششم (پاستورال) خود را در این کشور اجرا کرد.

اگر برای شام به خانه اسلوونیایی ها دعوت شدید، آوردن گل و یک بطری شراب برای میزبان، حسن رفتار شما را می رساند.

10. هم اکنون، شرایط اخذ ویزا و یا اخذ اقامت در اسلوونی به چه صورت است؟

اگر می خواهید به اسلوونی مهاجرت کنید، هم اکنون چند روش پیش روی شماست که هر کدام محاسن و محدودیت‌های خاص خود را دارد. همکاران ما در موسسه حقوقی سروش فردا برای مشاوره زندگی و اخذ اقامت اسلوونی و سایر کشورهای حوزه شنگن در خدمت شما هستند.

Podpec,-Ljubljana-&-Central-Slovenia-2
Podpec,-Ljubljana-&-Central-Slovenia-2

11. معرفی چند وب سایت مفید و کاربردی در اسلوونی:

  1. هزینه های دقیق زندگی در اسلوونی و مقایسه آن با سایر کشورها (آپدیت جدید)
  2. بهترین سایت کاریابی در اسلوونی
  3. اجاره منزل در اسلوونی، خرید ملک در اسلوونی

12. چگونه از آخرین اخبار و تغییرات شرایط زندگی در اسلوونی مطلع شویم؟

شما می توانید برای دریافت آخرین اخبار و تغییرات شرایط زندگی در اسلوونی (فرهنگ، کار، هزینه ها، ارزیابی شهرهای اسلوونی، مزایا و معایب و…)، اینجا کلیک کنید و با ما همراه باشید.


سوالات متداول زندگی در اسلوونی

آیا وضعیت کار جزء مزایای زندگی در اسلوونی است؟

بله! حدود دو سوم نیروی کار به اتحادیه ها متعلق هستند. بخش عمده ای از جمعیت در صنعت جهانگردی اشتغال دارند، اما از هر ده نفر تنها یک نفر در کشاورزی کار می کند.

تحصیل در اسلوونی چه وضعیتی دارد؟

در اسلوونی تحصیلات ابتدایی برای کلیه کودکان بین 6 تا 15 سال به صورت اجباری و رایگان است. مدارس متوسطه، حرفه ای و یا آکادمیک می باشند. تقریباً تمام اسلوونیایی های 15 سال به بالا باسواد هستند.

معایب زندگی در اسلوونی کدامند؟

سختی یادگیری زبان مهم‌ترین مشکل مهاجرت و زندگی در اسلوونی است.

شرایط بهداشت برای زندگی در اسلوونی چگونه می باشد؟

اسلوونی بیشترین خدمات پزشکی را عرضه می کند. سیستم بهداشت عمومی اسلوونی یکی از بهترین سیستم های توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی می باشد. وضعیت پزشکی این کشور جزو مزایا و شرایط زندگی در اسلوونی است.

هزینه های زندگی در اسلوونی چگونه است؟

به طور کلی هزینه های ماهیانه زندگی یک خانواده 4 نفره 2,828.0 دلار و یک نفر مجرد 837.6 دلار (بدون احتساب اجاره) تخمین زده می شود.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

با خواندن این مقاله دریافتیم زندگی در اسلوونی نیز مانند دیگر کشورها معایبی دارد که داشتن زبان سخت یکی از آن هاست. با وجود این معایب، کشور زیبای اسلوونی گزینه مناسبی برای زندگی است. اگر شما قصد مهاجرت به اسلوونی را دارید، پس از خواندن این مقاله، در صورت داشتن پرسش های بیشتر، با موسسه حقوقی سروش فردا تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18