وقت سفارت آلمان 2024 (+✅ راهنمای کامل: روش تعیین وقت و مصاحبه)

وقت سفارت آلمان 2024 (+✅ راهنمای کامل: روش تعیین وقت و مصاحبه)

تصمیم خود برای مهاجرت به آلمان و نوع ویزای درخواستی‌تان را گرفته و مقدمات لازم را فراهم کرده‌اید؟ پس وقت آن است که برای وقت گرفتن از سفارت آلمان اقدام کنید و به دنبال دریافت ویزای مورد نظرتان باشید. مهم‌ترین نکته درباره گرفتن وقت از سفارت آلمان این است که مراحل سختی ندارد اما در عین حال میزان تقاضا برای آن بالا است!

با ما در این مقاله همراه باشید تا مرحله به مرحله‌ی گرفتن وقت از سفارت آلمان را با هم بررسی کنیم و به مهم‌ترین سوالات شما پاسخ دهیم؛ سوالاتی مانندِ:

  • مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان چیست؟
  • دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن چه مراحلی دارد؟
  • آیا امکان گرفتن وقت فوری سفارت آلمان وجود دارد؟
  • چگونه به پیگیری وقت سفارت آلمان بپردازیم؟
  • آیا خرید وقت سفارت آلمان امکان‌پذیر است؟

✅ بررسی وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان و پیگیری آن دغدغه‌ی مهمی برای متقاضیان مهاجرت به این کشور است. در وهله اول باید بدانید که روند دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن یا بلندمدت پیچیده نیست و هر فرد می‌تواند برای نوبت‌گیری به تنهایی اقدام کند هرچند که حضور فردی متخصص در کنار او کمک بزرگی خواهد بود.
در وهله دوم در نظر داشته باشید که با آماده‌سازی مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان و تکمیل صحیح فرم ثبت نام نیم بیشتر راه طی می‌شود. اما اینکه چه مدارکی برای این کار لازم است یا پس از ثبت درخواست، چگونه پیگیری وقت سفارت آلمان ممکن می‌شود، جای بحث دارد که در این مقاله مفصلاً و بر اساس معتبرترین منابع مانند سایت سفارت به آن پرداخته‌ایم. اگر به دنبال وقت فوری سفارت آلمان هستید، همراه ما بمانید.
همچنین فراموش نکنید که در پایان مقاله نمونه فرم ثبت نام وقت سفارت را ارائه کرده‌ایم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. آموزش گرفتن وقت سفارت آلمان

نحوه گرفتن وقت سفارت آلمان به شرح زیر است:

  • 1. آماده سازی و تکمیل مدارک لازم برای سفارت آلمان
  • 2. پرداخت هزینه وقت سفارت آلمان
  • 3. مراجعه به سایت سفارت آلمان (German Embassy – Tehran) و ثبت درخواست وقت از سفارت آلمان
  • 4. انتظار برای اعلام تاریخ تعیین شده از طریق ایمیلی از طرف ویزامتریک (با ویزامتریک در ادامه مقاله آشنا خواهید شد.)

در بخش بعدی هر یک از این موارد را مفصلاً شرح می‌دهیم و شما را با ویزامتریک آشنا می‌کنیم. همراه ما بمانید.

وقت سفارت آلمان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مرحله اول: تکمیل مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان

بسته به هدف و نوع ویزای درخواستی شما، مدارک لازم برای تعیین وقت و همچنین مراجعه به سفارت المان متفاوت خواهد بود.

برخی از مهم ترین مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان عبارتند از:

  • 1. عکس پاسپورت بیومتریک
  • 2. تکمیل فرم درخواست تکمیل شده الکترونیکی
  • 3. پاسپورت معتبر
  • 4. مدارک مرتبط با بیمه سلامت و خدمات درمانی
  • 5. مدارک نشان دهنده محل اسکان متقاضی در آلمان
  • 6. مدارک مالی مرتبط با امکان پرداخت هزینه های سفر
  • 7. گواهی تمکن مالی
  • 8. انگیزه نامه و ذکر هدف متقاضی از سفر / مهاجرت به آلمان

دقت داشته باشید که:
1. مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان باید کاملاً مطابق با ترتیبی که ذکر شد، ارائه شوند.
2. اگر مدارک اشتباه یا جعلی ارائه دهید، نه تنها درخواست ویزای شما رد می‌شود بلکه ممکن است به طور کامل از ورود به آلمان و در نتیجه همه کشورهای اتحادیه اروپا منع شوید.

3. مرحله دوم: هزینه گرفتن وقت سفارت آلمان

جهت دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن یا ویزای بلند مدت آلمان با اهداف مختلف (کاری، تحصیلی و …) باید هزینه سفارت آلمان را بپردازیم.

دقت داشته باشید که:

  • 1. هزینه رزرو وقت سفارت آلمان 13,000,000 ریال است.
  • 2. این هزینه به ازای هر فرد است و هر فرد هم مجزا باید فیش واریزی داشته باشد. به عبارت دیگر امکان پرداخت هزینه وقت سفارت به صورت خانوادگی یا گروهی وجود ندارد.
  • 3. پرداخت این مبلغ تنها از طریق کارت بانکی میسر است.
  • 4. دقت داشته باشید که وقت مصاحبه سفارت آلمان برای ویزای شینگن در اصل رایگان است و مبلغ مذکور در نهایت به شما بازگردانده می‌شود.
  • 5. اگر به هر دلیلی وقت سفارت خود را از دست بدهید و در تاریخ مقرر به سفارت مراجعه نکنید، مبلغ پرداختی شما بازنمی‌گردد.
  • 6. اگر مبلغ را پرداخت کردید اما ایمیلی از طرف ویزامتریک دریافت نکردید، می‌توانید برای پس گرفتن مبلغ پرداختی خود اقدام کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که این هزینه، فقط هزینه ثبت نام سفارت المان است. هزینه خدمات سفارت و دریافت ویزا نیز باید به صورت نقدی پرداخت شود. این مبلغ بین 40 تا 105 یورو متغیر است.

هنوز نکته‌های بسیاری درباره سیستم تعیین وقت سفارت المان باقی مانده است. با ما بمانید تا از ثبت درخواست در سایت سفارت و همچنین نوبت دهی سفارت آلمان برای انواع ویزا حرف بزنیم.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان
Brandenburg-Gate-in-Berlin

4. مرحله سوم: درخواست وقت سفارت آلمان از طریق سایت سفارت

از تاریخ 30 مرداد 1402 دیگر امکان ثبت درخواست وقت سفارت آلمان به طور مستقیم و از طریق سایت ویزامتریک ممکن نیست. سیستم تعیین وقت سفارت آلمان در حاضر به این صورت است که:

  • 1. شما وارد سایت سفارت المان می‌شوید.
    .
  • 2. در بخش جستجو (Search) عبارت «سیستم تعیین وقت آنلاین» را می‌نویسید و صفحه مربوطه را باز می‌کنید.
    .
  • 3. پس خواندن اطلاعات ذکر شده، روی گزینه‌ی «سیستم نوبت دهی برای روادید ملی / اقامت بلند مدت» کلیک می‌کنید.
    .
  • 4. در صفحه‌ی باز شده، خدمات متعدد سفارت آلمان در بخش‌های مختلفی مانند تعیین وقت برای پاسپورت آلمانی یا دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن ذکر شده‌اند. بسته به نوع ویزای مورد نظر خود، به بخش مربوطه بروید و روی گزینه «Further» کلیک کنید.
    .
  • 5. اعلامیه‌های صفحه باز شده را به دقت مطالعه کنید و در صورت مهیا بودن همه‌ی موارد، روی گزینه «New Appointment» بزنید.
    .
  • 6. اطلاعات مورد نیاز را به دقت و بدون غلط املایی وارد کنید. گزینه Submit را بزنید تا وارد بخش‌های بعدی تکمیل اطلاعات و مدارک شوید.
    .
  • 7. در پایان این مراحل، درخواست شما برای دریافت وقت سفارت ثبت خواهد شد. اگر همه مراحل را درست جلو رفته باشید، ایمیلی به عنوان تاییدیه ثبت درخواست و حضور در لیست انتظار وقت سفارت برایتان ارسال خواهد شد.

5. مرحله چهارم: انتظار برای اعلام تاریخ تعیین شده

در این مرحله از طرف ویزامتریک ایمیلی دریافت خواهید کرد که اطلاعات مرتبط با تاریخ و ساعت مراجعه به سفارت در آن ذکر شده است.

به خاطر داشته باشید که سفارت با رعایت ترتیب زمان ثبت درخواست برای ویزای المان، نوبت‌ها را تنظیم می‌کند. بنابراین هیچ‌چیزی نمی‌تواند اولاً زمان اعلام تاریخ مراجعه به سفارت و ثانیاً وقت تعیین شده را تغییر دهد.

‌5.1. ویزامتریک وقت سفارت آلمان

«ویزامتریک چیست؟» و «چه تفاوتی با سفارت آلمان دارد؟» از مهم ترین سوالات متقاضیان مهاجرت به آلمان است. در پاسخ باید بگوییم که:

  • ویزامتریک (Visametric) مرکزی است که خدمات مرتبط با ارائه ویزا، دریافت مدارک، خدمات کنسولی و … را در بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد و در ارتباط مستقیم با سفارت کشورهایی مانند المان و ایتالیا است.

درباره ویزامتریک باید بدانید که:
1. تنها در ایران فعال نیست و بیش از 70,000 درخواست ویزا را از طرف کشورهایی مانند آلبانی، آذربایجان، روسیه، ترکیه و … دریافت کرده است.
2. گواهینامه های استاندارد متنوعی مانند ISO 9001 (کیفیت خدمات) و ISO 27001 (اطلاعات امنیتی) را دریافت کرده است.

برای ارتباط با ویزامتریک در ایران می‌توانید به آدرس irancustomersupport@visametric.com ایمیل دهید. همچنین خوب است بدانید که که این مرکز در «خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش خیابان بیست‌ویکم، ساختمان شیراز» قرار دارد.

حتماً می‌دانید که انواع مختلف ویزا، از ویزای شنگن گرفته تا ویزای کاری، برای مهاجرت به آلمان ارائه می‌شود و شما برای دریافت هر یک به وقت سفارت نیاز دارید. در ادامه همراه ما باشید تا درباره هر یک از آن‌ها توضیح دهیم.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزای شینگن

6. نوبت دهی سفارت آلمان برای انواع ویزا

6.1. وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن

جهت دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن باید در سیستم تعیین وقت آنلاین به بخش ویزای شینگن مراجعه کنید. شما با (1.) طی کردن مراحل این بخش، (2.) تکمیل صحیح فرم ثبت نام و (3.) آماده‌سازی مدارک خود می‌توانید برای دریافت وقت از سفارت المان اقدام کنید.

6.1.1. وقت سفارت آلمان با دعوتنامه

دریافت ویزای شنگن و سفر به آلمان در بسیاری از موارد با دریافت دعوتنامه ای از طرف یکی از اقوام یا آشنایان در آلمان انجام می‌شود. اگر با دعوتنامه به المان می‌روید، باید دعوتنامه را در بخش مدارک مرتبط با انگیزه نامه برای دریافت وقت سفارت و ویزای المان قرار دهید.

داشتن دعوتنامه شانس موفقیت در دریافت ویزای توریستی آلمان را افزایش می‌دهد.

6.2. گرفتن وقت سفارت آلمان برای ویزای کاری

در سیستم تعیین وقت سفارت آلمان بخشی برای ویزای بلند (Long-term Stays) اختصاص یافته است. اگر به دنبال دریافت ویزای کاری آلمان هستید، باید به این بخش مراجعه و اطلاعات لازم را تکمیل نمایید.

به خاطر داشته باشید که مدارک لازم برای دریافت این نوع ویزا کمی تغییر می‌کند و برای مثال اگر از طریق جاب آفر آلمان قصد مهاجرت دارید، باید پیش از گرفتن وقت سفارت، قرارداد کاری خود را دریافت و آماده‌ی ارائه کنید و پیشرفت مراحل مربوط به کارفرمای خود را پیگیری نمایید.

6.3. وقت سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی

دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان شده‌اند، می‌توانند برای دریافت وقت سفارت آلمان اقدام کنند. اگر برای دریافت وقت خود به نسبت تاریخ شروع کلاس‌های درس در آلمان عجله دارید، می‌توانید برای سریع‌تر شدن مراحل اقدام کنید.

در این روش شما لیستی را کامل خواهید کرد که برخی شرایط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند بررسی درخواست شما در آن ذکر شده است. با انتخاب «بله» یا «نه» برای هر سوال، درخواست خود برای وقت سفارت المان را ثبت کنید. دقت کنید که پاسخ‌های شما باید صادقانه باشد.

اگر قصد دریافت ویزای همراه دارید، دریافت وقت سفارت را باید در بخش الحاق خانواده پیگیری کنید.

به دنبال وقت فوری سفارت آلمان هستید؟ چیزی درباره خرید وقت سفارت آلمان شنیده‌اید؟ ادامه مقاله مباحث مهمی را بررسی کرده است.

Landau-in-der-Pfalz,-Deutschland
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. وقت فوری سفارت آلمان

دریافت وقت فوری سفارت آلمان برای همه ممکن نیست و حتی سرویس ویژه (VIP) ویزامتریک نیز وقت سفارت فوری را برای شما فراهم نمی‌کند.

شما موفق به دریافت وقت فوری سفارت آلمان می‌شوید، اگر:

  • 1. به دلایل بشردوستانه نیاز فوری به دریافت وقت سفارت، ویزا و در نهایت سفر به آلمان داشته باشید.
  • 2. دلایل پزشکی جدی برای سفر به آلمان داشته باشید.

تنها تحت این شرایط امکان مراجعه به سفارت طی 5 روز کاری پس از ثبت درخواست ویزا خواهید داشت.

8. خرید وقت سفارت آلمان

منظور از خرید وقت سفارت آلمان چیست؟

برخی متقاضیان وقت از سفارت آلمان، از آژانس‌های مسافرتی یا مهاجرتی، وقت هایی از پیش رزرو شده را می‌خرند و مبالغ بالایی (حتی تا بیش از 100 دلار) برای این کار می‌پردازند و به این ترتیب وقت سفارت خود را جلو می‌اندازند.

سفارت المان بارها اعلام کرده است که اگرچه نمی‌توان عنوان «غیرقانونی» به این کار داد، نیازی به پرداخت چنین هزینه هایی نیست. از نگاه سفارت هر فرد فارغ از اینکه قصد تحصیل در آلمان را دارد یا به دنبال کار و سرمایه‌گذاری در این کشور است، به صورت مستقل امکان ثبت درخواست برای دریافت وقت مصاحبه را دارد.

دقت داشته باشید که خرید وقت از سفارت المان تنها در ایران انجام نمی‌شود و به دلیل شلوغی سفارت در برخی کشورها، بازار سیاه خرید رزروهای از پیش انجام شده راه افتاده است!

با ما در بخش بعدی همراه بمانید چرا که نکات تکمیلی درباره گرفتن وقت سفارت آلمان مانند شیوه پیگیری یا لغو وقت را ذکر کرده‌ایم.

Hamburg-Speicherstadt,-Hamburg,-Germany
Hamburg-Speicherstadt,-Hamburg,-Germany

9. پیگیری وقت سفارت آلمان

همانطور که گفتیم میزان تقاضا برای گرفتن وقت از سفارت المان زیاد است و وقت سفارت نیز به ترتیب تاریخ ثبت درخواست ارائه می‌شود. بنابراین امکان تعیین یا پیش‌بینی اینکه چقدر طول می‌کشد تا تاریخ مراجعه به سفارت مشخص شود، وجود ندارد.

همین امر باعث می‌شود افراد به دنبال راهی برای پیگیری وقت خود در سفارت باشند اما باید بدانید که متاسفانه پیگیری وقت به صورت مستقیم از سفارت آلمان میسر نیست.

البته در نظر داشته باشید که سایت ویزامتریک بخشی را به پیگیری وضعیت درخواست اختصاص داده است. برای استفاده از این بخش و سیستم به شماره بارکد و تاریخ تولد خود نیاز دارید.

10. لغو وقت سفارت آلمان

یکی از مهم ترین نکاتی که متقاضیان وقت ویزا سفارت آلمان باید در نظر بگیرند، این است که:

  • 1. اولاً امکان لغو وقت سفارت المان وجود ندارد و در صورت عدم حضور شما در زمان مقرر در سفارت، هیچ مبلغی به شما باز نخواهد گشت.
  • 2. ثانیاً امکان تغییر زمان تعیین شده از طرف سفارت وجود ندارد.

11. نکات نهایی درباره تعیین وقت سفارت آلمان

  • 1. از فعال و در دسترس بودن ایمیلی که هنگام ثبت درخواست وقت سفارت آلمان وارد می‌کنید، مطمئن باشید. ایمیل تاییدیه ثبت درخواست وقت سفارت و همچنین ایمیل حاوی تاریخ و ساعت دقیق ملاقات با سفارت به همان آدرس اولیه شما ارسال خواهد شد.
    .
  • 2. پس از طی کردن مراحل ثبت درخواست و قرار گرفتن در لیست انتظار وقت سفارت المان، حتما بخش Spam یا Junk ایمیل خود را بررسی کنید تا ایمیل تاییدیه را از دست ندهید. همچنین دقت کنید که تنظیمات ایمیل شما روی حذف فوری ایمیل‌های موجود در این بخش نباشد.
    .
  • 3. مدارک شما در تعیین وقت و همچنین روند دریافت ویزا تاثیر به‌سزایی دارد. اگر یکی از موارد موجود در لیست مدارک مورد نیاز را جا بیندازید، درخواست شما باطل خواهد شد. همچنین اگر مدارک ارسالی شما نقص داشته باشد، سفارت پیگیر تکمیل مدارک و رفع نقص می‌شود و همین امر، دلیلی برای رد درخواست ویزای شما خواهد شد.
    .
  • 4. فقط از طریق لینک های معتبر برای ثبت درخواست خود اقدام کنید. همچنین دقت کنید که تمامی اطلاعات را تایپ کنید و از به کار بردن اطلاعات از قبل ذخیره شده در سیستم خود خودداری نمایید.
    .
  • 5. برای پیگیری وقت سفارت آلمان از طریق ویزامتریک اقدام کنید و هیچ هزینه ای به سایر افراد یا آژانس‌ها برای این کار نپردازید.

با رعایت تمام نکات مذکور مهاجرت و زندگی در آلمان برای متقاضیان به راحتی پیش می‌رود و این رویا تحقق می‌یابد.

12. فرم ثبت نام سفارت آلمان

همانطور که گفتیم تکمیل دقیق فرم ثبت نام سفارت المان اهمیت به‌سزایی دارد و اشتباه در تکمیل آن می‌تواند عواقبی جدی در پی داشته باشد.

بهتر است که این فرم را به صورت آنلاین و از طریق Videx پیش ببرید هرچند که امکان تکمیل فرم درخواست ویزای شینگن به صورت دستی نیز وجود دارد. اگر فرم ثبت نام سفارت المان را دستی پر کنید، احتمال بیشتر زمان بردن روند بررسی پرونده شما در سفارت افزایش می‌یابد.

(1.) فرم درخواست برای ویزای بلندمدت آلمان را از اینجا و (2.) فرم درخواست برای ویزای شنگن را از اینجا دانلود کنید.

پیگیری وقت فوری سفارت آلمان
Town-Hall-at-Marienplatz-in-Munich

پرسش های متداول وقت سفارت آلمان

✅ مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان چیست؟

مهم ترین مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت آلمان عبارتند از: عکس، فرم تکمیل شده، پاسپورت، مدارک بیمه، مدارک محل اسکان، تمکن مالی و انگیزه نامه.

✅ هزینه وقت سفارت المان چقدر است؟

هزینه وقت مصاحبه سفارت المان 13,000,000 ریال است.

✅ مراحل دریافت وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن چیست؟

با (1.) ورود به سیستم تعیین وقت آنلاین سفارت و (2.) مراجعه به بخش ویزای شنگن، (3.) تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مراحل اخذ وقت سفارت آلمان برای ویزای شنگن را طی می‌کنید.

✅ پیگیری وقت سفارت آلمان چگونه انجام می‌شود؟

شما با مراجعه به بخش پیگیری سایت ویزامتریک می‌توانید مراحل ثبت درخواست وقت در این سایت را بررسی کنید.

✅ آیا امکان دریافت وقت فوری سفارت آلمان وجود دارد؟

در برخی شرایط بله! شما می‌توانید برای دلایل (1.) بشردوستانه و (2.) پزشکی وقت فوری سفارت آلمان را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.2/5 - (5 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

سیستم تعیین وقت سفارت آلمان، سیستم پیچیده‌ای نیست و با کمی دقت و طی کردن مراحل تعیین شده مانند آماده کردن مدارک لازم یا تکمیل فرم و ثبت درخواست آنلاین موفق به گرفتن وقت از سفارت می‌شوید. کافیست مدارک و اطلاعات خود را آماده کنید تا بدون نیاز به اقداماتی مانند خرید وقت سفارت این مرحله از مهاجرت به آلمان را نیز طی کنید و یک قدم به دریافت ویزای خود نزدیک‌تر شوید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18