نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا (+✅ آیلتس بهترین دانشگاه+هزینه)

نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا (+✅ آیلتس بهترین دانشگاه+هزینه)

یکی از شرایطی که باید برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان سطح اول دنیا برآورده شود، داشتن مهارت در زبان انگلیسی است. دانشگاه‌های مختلف حداقل نمراتی را برای آزمون‌های زبان تعیین می‌کنند. دانشگاه‌های انگلیسی زبان ایتالیا نیز نمراتی را به عنوان حداقل نمره مورد نیاز برای تحصیل در این کشور تعیین کرده‌اند. در این مقاله به بررسی مهارت مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا پرداخته‌ایم و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • آیا ارائه نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا نیز یک الزام است؟
  • شرط نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در چه دانشگاه‌هایی وجود دارد؟
  • حداقل نمره مورد نیاز آیلتس برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا چند است؟
  • آیا داشتن نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا الزامی است؟
  • آیا هزینه تحصیل بدون مدرک زبان آیلتس بیشتر است؟

✅ بررسی نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا

نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا بستگی به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی متقاضی دارد. ارائه نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا جهت دریافت ویزای تحصیلی و همچنین دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا جهت اخذ پذیرش یک الزام به شمار می‌رود و متقاضیان باید برای اخذ نمره تافل یا آیلتس برای ایتالیا اقدام نمایند.
حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا توسط دانشگاه های مقصد اعلام می‌شود و ممکن است نمره مورد نیاز آیلتس برای دانشگاه های ایتالیا برای بعضی از رشته‌ها به تناسب نیاز دانشجویان به زبان انگلیسی متغیر باشد. در این مقاله بیشتر در مورد نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا صحبت کرده‌ایم.
تمامی اطلاعات ما ترجمه‌ای از سایت رسمی دانشگاه های ایتالیا است و در پایان نیز فایل نمرات آیلتس لازم برای بهترین دانشگاه های ایتالیا را در یک فایل ارائه کرده‌ایم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Reschensee,-Italy

1. آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) آزمون تعیین سطح جهانی برای تایید میزان مهارت متقاضیان در زبان انگلیسی است که توسط کشورهای و موسسات معتبر دنیا تایید شده است. نمره آیلتس برای دانشگاه های اروپا حائز اهمیت است چرا که سطح زبان دانشجویان تعیین می‌کند.

به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس برگزار می‌شود:

  • 1. آیلتس آکادمیک
  • 2. آیلتس جنرال آموزش

دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ایتالیا را دارند، معمولا باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند. این دانشجویان باید حدنصاب مورد قبول دانشگاه مقصد خود را کسب نمایند.

آیلتس آکادمیک برای ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی داوطلب برای یادگیری در یک محیط دانشگاهی طراحی شده است. این آزمون چندین جنبه از زبان آکادمیک را در نظر می گیرد. دانشگاه های مقصد می‌توانند از روی نمره آیلس داوطلبان در مورد آمادگی آنها برای شروع تحصیل قضاوت نمایند.

بخش های آزمون آیلتس برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

آزمون آیلتس در چهار بخش مختلف برگزار می‌شود:

  • 1. خواندن و درک مطلب
  • 2. شنیدن
  • 3. نوشتن
  • 4. مکالمه یا صحبت کردن

نتیجه آزمون آیلتس به صورت چهار نمره زیر گروه و یک نمره کلی میانگین به متقاضیان اعلام می‌شود. داوطلبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های مختلف می‌توانند آن را به موسسات مقصد اعلام ارائه نمایند.

فراموش نکنید که:
1. بعضی از دانشگاه ها تنها از نمره میانگین آیلتس به عنوان شرط پذیرش برای تحصیل استفاده نموده و برخی، برای نمرات زیر گروه نیز محدودیت‌هایی قائل می‌شوند. بنابراین شرایط دانشگاه خود را برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بررسی کنید.
2. نمره آیلتس برای سفارت ایتالیا و اخذ ویزا نیز لازم است.

در ادامه از نمره آیلتس برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و دانشگاه های ایتالیا حرف می‌زنیم.

نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. آیا داشتن نمره IELTS برای تحصیل در ایتالیا الزامی است؟

با توجه به اینکه زبان رسمی در ایتالیا زبان ایتالیایی است، به طور معمول دانشجویان برای تحصیل در این کشور نیازی به شرکت در آزمون سطح زبان انگلیسی نخواهند داشت ولی در صورتی که دانشجویان در دانشگاه‌ها یا رشته‌های خاصی که آموزش آن‌ها به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد، شرکت کنند شرایط نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد و دانشجویان نیاز به ارائه نمره مورد نظر دانشگاه خواهند داشت.

البته برای تحصیل به زبان ایتالیایی در بعضی از رشته‌ها ممکن است سطح زبان انگلیسی مورد نیاز باشد که باید به صورت موردی توسط متقاضی چک شود. اطلاعات بیشتر را در مقاله تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی بخوانید.

3. نمره مورد نیاز آیلتس برای مقاطع تحصیلی چند است؟

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه های مختلف ایتالیا ممکن است متفاوت باشد. دانشگاه‌ها بر اساس سطح علمی و نیاز رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف به درک درست و مهارت زبان انگلیسی، نمرات مختلفی را برای پذیرش اعلام می نمایند.

در ادامه نمره آیلتس برای تحصیل مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در ایتالیا را بررسی می‌کنیم.

3.1. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا

به طور کلی، حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در دوره لیسانس، میانگین کلی نمره 6.0 است. همچنین دانشجویان نباید در هیچ یک از زیر شاخه‌ها (ماژول‌ها) در آزمون آیلتس، نمره‌ای کمتر از 5.5 کسب کرده باشند.

3.2. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا کمی بالاتر است و حداقل نمره میانگین داوطلبان نباید از 6.0 یا 6.5 (بسته به شرایط دانشگاه مقصد) کمتر باشد.

حداقل نمره آیلتس در هر ماژول برای تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس نیز نباید از 5.5 کمتر باشد.

3.3. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل دکتری در ایتالیا

الزامات نمره آیلتس برای دکترا کمی بالاتر و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز در دانشگاه‌های ایتالیا معمولا  6.5 است و نمرات کمتر از 5.5 در هر یک از زیر بخش‌ها مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. البته توجه داشته باشید که در دروس علوم انسانی مانند انگلیسی و تاریخ، اغلب به نمره‌های بالاتر (7.0 یا 7.5) برای تحصیل دکتری در ایتالیا نیاز خواهید داشت.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از دانشگاه‌های این کشور ممکن است به حداقل نمره آیلتس بالاتری در مهارت زبان نیاز داشته باشند. بنابراین مهم است که شرایط خاص رشته – دانشگاه انتخابی خود را به صورت جداگانه برای تحصیل دکتری در ایتالیا بررسی کنید.

همراه ما بمانید تا نمره IELTS لازم برای بهترین دانشگاه های ایتالیا را نیز بررسی کنیم و ببینیم چه آزمون هایی را می‌توان جایگزین آزمون آیلتس کرد.

نمره مورد نیاز آیلتس برای دانشگاه های ایتالیا

4. نمره مورد نیاز آیلتس برای دانشگاه های ایتالیا چند است؟

در جدول زیر می‌توانید نمره ایلتس لازم برای دانشگاه های ایتالیا را ببینید. به خاطر داشته باشید که این نمرات بر اساس سایت رسمی بهترین دانشگاه های ایتالیا نوشته شده است.

بهترین دانشگاه های ایتالیا حداقل نمره آیلتس لازم برای بهترین دانشگاه های ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) 6
دانشگاه ساپیزا رم (Sapienza University of Rome) 6
دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna) 5.5 و 6 و 6.5
دانشگاه پادوا (Università di Padova) 5
دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) 5.5
دانشگاه میلان (University of Milan) 6
دانشگاه فلورانس (University of Florence) 5.5
دانشگاه تورین (University of Turin) 7

لیست کامل نمره آیلتس لازم برای بهترین دانشگاه های ایتالیا را در پایان مقاله دانلود کنید.

آیا تنها با ارائه مدرک آیلتس می‌توان برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام کرد؟ پاسخ را در ادامه مقاله بیابید.

Canonica-di-Corteranzo,-Murisengo,-Italy
Canonica-di-Corteranzo,-Murisengo,-Italy

6. آیا می‌توان در آزمون های دیگری به جر آیلتس برای تحصیل در ایتالیا شرکت کرد؟

با توجه به بین‌المللی و همه‌گیر بودن زبان انگلیسی در تمام جهان، آزمون‌های مختلفی برای تعیین سطح مهارت در زبان انگلیسی طراحی شده‌اند که بسیاری از آن‌ها توسط مراکز آموزشی و موسسات مختلف جهان مورد پذیرش هستند و معتبر شناخته شده‌اند.

دانشگاه‌های ایتالیا نیز از این قاعده مستثنا نیستند و علاوه بر آزمون ایلتس، آزمون‌های دیگری مانند تافل، کمبریج و مانند آن را برای پذیرش معتبر می‌دانند. به عنوان مثال حداقل نمره تافل (به عنوان جایگزین نمره آیلتس) برای دکترا معمولا 90 است، البته به خاطر داشته باشید که برای رشته های علوم انسانی این نمره ممکن است به 100 برسد.

دقت داشته باشید که حداقل نمره در هر بخش همانند آزمون آیلتس به طور جداگانه اهمیت دارد و داوطلبان باید در هر جزء از آزمون نمره بالاتر از آستانه مشخصی را کسب نمایند.

معادل سازی مدارک زبان مختلف

برای تشخیص تقریبی نحوه معادل‌سازی نمرات در آزمون‌های مختلف بین‌المللی می‌توانید به جدول زیر، جدول معادل‌سازی نمرات آزمون‌های مختلف زبان، مراجعه نمایید:

نمره آیلتس نمره تافل iBT نمره کمبریج نمره PTE آکادمیک
7.5 و بالاتر 109 تا 120 191 تا 230 76
7 100 185 تا 190 66
6.5 90 176 تا 184 56
6 80 169 تا 175 46
5.5 72 162 تا 168 36

لازم به ذکر است که این جدول بر اساس تحقیقات دانشگاه منچستر در الزامات زبان و مقایسه‌های آکادمیک مهارت زبان تهیه شده است و هیچ معادل رسمی بین آزمون‌های زبان انگلیسی وجود ندارد. لذا دانشگاه‌ها ممکن است روش‌های مختلفی برای تبدیل نمرات بین آزمون‌ها داشته باشند.

اگر قصد تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را دارید، به مطالعه ادامه دهید چرا که در ادامه به بررسی این نکته می‌پردازیم.

نمره آیلتس برای سفارت و دانشگاه های ایتالیا
Colosseum,-Roma,-Italy

7. آیا هزینه تحصیل بدون مدرک آیلتس متفاوت است؟

معمولا یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب محل تحصیل فاکتور هزینه است. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک مهارت در زبان ایتالیایی می‌تواند راهی سریع و جذاب برای ادامه تحصیل در این کشور اروپایی باشد. ولی آیا تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ایتالیا، باعث شارژ مالی بیشتری می‌شود؟ جواب خیر است.

تعیین شهریه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، براساس وضعیت اقتصادی و شایستگی علمی دانشجویان صورت می‌گیرد و زبان آموزش تاثیر خاصی روی هزینه‌ها ندارد. شهریه سالانه دانشگاه های دولتی ایتالیا معمولا بین 165 تا 4,000 یورو و در دانشگاه های خصوصی بین 6,000 تا 30,000 یورو متغیر است و زبان آموزش نقشی در مقدار آن ندارد.

خوب است بدانید که هزینه زندگی در ایتالیا نیز مبلغی بین 800 تا 900 یورو در سال خواهد بود.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

8. آیا بدون مدرک آیلتس می‌توان در ایتالیا تحصیل کرد؟

جواب بسیار ساده‌ی این پرسش، بله است. به چند طریق می‌توان در دانشگاه های ایتالیا بدون ارائه نمره آیلتس برای تحصیل اقدام کرد:

  • تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان
  • ارائه نمره آزمون‌های زبان مشابه
  • داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های انگلیسی زبان
  • داشتن ملیت کشورهای انگلیسی زبان
  • شرکت در کالج های زبان ایتالیا

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان مراجعه نمایید.

البته در دانشگاه‌های ایتالیایی زبان، ارائه مهارت سطح زبان B2 در زبان ایتالیایی با شرکت در آزمون‌هایی مثل CISIA الزامی است.

روش های دیگری نیز برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان وجود دارد. شما می‌توانید با شرکت در دوره زبان مجارستان مسیر مهاجرت خود به اروپا را فراهم کنید.

در آخرین بخش از مقاله به شرح نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا می‌پردازیم. از همراهی شما در این مقاله سپاس‌گزاریم.

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا

9. آیا با داشتن مدرک آیلتس شرکت در آزمون سطح زبان ایتالیایی نیز لازم است؟

دانشگاه های ایتالیا به طور معمول به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • 1. ایتالیایی زبان
  • 2. انگلیسی زبان
  • 3. ایتالیایی و انگلیسی زبان به طور هم‌زمان

دسته اول؛ به جز در رشته‌های خاص، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند و همانطور که گفتیم فقط باید مدرک مهارت زبان ایتالیایی در سطح B2 داشته باشند.

دسته دوم؛ برعکس دسته اول، نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی ندارند و بر اساس الزامات دانشگاه باید حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا یا آزمون‌های مشابه را کسب نمایند.

دسته سوم؛ کاملا به شرایط دانشگاه بستگی خواهد داشت، بعضی از دانشگاه ها، نمرات حداقل برای آیلتس را معرفی می‌کنند و سطح خاصی از مهارت در زبان را برای ایتالیایی در نظر می‌گیرند که کاملا وابسته به شرایط مورد نیاز دانشگاه مقصد است.

10. آیا نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا الزامی است؟

بله! شما در هنگام مراجعه به سفارت ایتالیا باید نمره ایلتس را برای دریافت ویزای خود ارائه دهید. به عبارت دیگر یکی از مدارم لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا از طریق سفارت این کشور، ارائه مدرک زبان با حداقل نمره لازم (در سطح B2) است.

به خاطر داشته باشید که:
1. معمولاً حداقل نمره آیلتس لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه انتخابی در ایتالیا، نیاز شما برای دریافت ویزا از سفارت ایتالیا را نیز برطرف می‌کند.
2. مدارک زبان معتبر دیگر مانند TOEFL و PTE با نمرات تعیین شده نیز مانند مدرک ایلتس مورد تایید سفارت ایتالیا قرار دارند.

در این فایل لیست کامل نمرات آیلتس لازم برای بهترین دانشگاه های ایتالیا را بخوانید.

نمره مورد نیاز آیلتس برای دانشگاه های ایتالیا
Burano-Island,-Venice,-Italy

سولات متداول نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا

✅ حداقل نمره مورد نیاز آیلتس برای تحصیل کارشناسی در دانشگاه های ایتالیا چند است؟

حداقل میانگین کلی نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در دوره لیسانس، 6.0 بوده و در هر زیر شاخه 5.5 است.

✅ آیا نمره آیلتس برای گرفتن ویزا از سفارت ایتالیا یک الزام است؟

بله! شما برای دریافت ویزا به ارائه نمره آیلتس برای سفارت ایتالیا نیاز دارید که این نمره باید در سطح B2 باشد.

✅ حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد چند است؟

حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در مقطع فوق لیسانس، 6.0 یا 6.5 بوده و در هر زیر شاخه 5.5 است.

✅ آیا ارائه حداقل نمره در آزمون‌های معادل به جای نمره ایلتس برای سفارت ایتالیا ممکن است؟

بله! علاوه بر نمره آیلتس برای سفارت ایتالیا، نمرات تافل یا PTE نیز مورد تایید سفارت قرار دارند.

✅ حداقل نمره آیلتس برای تحصیل در مقطع دکتری در ایتالیا چند است؟

حداقل میانگین کلی نمره آیلتس برای تحصیل در ایتالیا در دوره ارشد، 6.5 بوده و در هر زیر شاخه 5.5 است.

به این مقاله امتیاز دهید

3/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

2 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. پگاه کاظمی گفت:

    سلام وقت بخیر، اینکه گفتید برای هر زیرشاخه ۵.۵ است ینی چی؟ اینکه گفتید در سطح b2 باشه ، خواستم بگم که من ۵.۵ شدم و سطح نهایی b2 خورده، آیا میتونم همون رو تحویل بدم ، برای مقطع ارشد دارم اپلای میکنم، میشه در این مورد بگید که اگه این کار رو کنم چی میشه؟ اوکیه آیا؟

    1. تیما ایوبی گفت:

      با عرض سلام و احترام
      لطفا مقاله شرایط ارشد ایتالیا را بررسی کنید.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18