دانشگاه های فنی مهندسی آلمان 2024

دانشگاه های فنی مهندسی آلمان 2024

تحصیل در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان فرصتی ویژه برای دانشجویان خارجی است تا در بهترین دانشگاه‌ها تحت آموزش کارشناسان برجسته‌ی مهندسی قرار بگیرند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در آلمان نیز از شرایط شغلی بسیار خوبی در کشور آلمان و سراسر نقاط جهان برخوردار خواهند بود. ما در این مقاله از شرایط تحصیل در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان حرف می‌زنیم و پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود؛ سوالاتی مانندِ:

  • ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان کدامند؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های فنی مهندسی آلمان وجود دارد؟
  • چرا در بهترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان درس بخوانیم؟
  • رتبه دانشگاه های فنی مهندسی آلمان در جهان چند است؟
  • درآمد متوسط مهندسین فنی در کشور آلمان چقدر است؟

✅ بررسی دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

دانشگاه های فنی مهندسی آلمان در میان برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند و بهترین شرایط تحصیل را در اختیار دانشجویان ملی و بین‌المللی قرار می‌دهند. شما با اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان واجد شرایط تحصیل در آن‌ها می‌شوید و با دریافت ویزا می‌توانید آینده‌ی خود را در دانشگاه های فنی مهندسی رایگان آلمان بسازید. ما در این مقاله به بررسی مدارک لازم اخذ پذیرش از دانشگاه های فنی مهندسی آلمان و شرایط شغلی مهندسی در آلمان خواهیم پرداخت و لیست ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان را بر اساس سایت Top universities و رتبه بندی QS ارائه خواهیم کرد. پس همراه ما بمانید تا اطلاعاتی جامع درباره این دانشگاه‌ها به دست آورید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- تحصیل مهندسی در آلمان

تحصیل مهندسی نه‌تنها در آلمان که در تمام نقاط جهان، بسیار ارزشمند است. از آنجا که این رشته به روش‌های مختلفی به جوامع کمک می‌کند، بسیار پرطرفدار است و جزء رشته‌های تحصیلی محبوب به‌شمار می‌رود.
تحصیل رشته‌ی مهندسی در آلمان، فرصتی ویژه برای کسانی است که به‌دنبال کسب مهارت‌های کارآمد از بهترین کارشناسان جهان‌اند. کشور آلمان به‌دلیل فناوری‌ها و تحقیقات خود در این زمینه شناخته‌شده است و تحصیل در برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان اولویت بسیاری از دانشجویان است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- دلایل تحصیل مهندسی در بهترین دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان

از جمله دلایلی که دانشجویان بین‌المللی را مشتاق به تحصیل در بهترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش رایگان و هزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ی زندگی: اکثر دانشگاه‌های آلمان یا شهریه‌ی کمی دارند یا اصلا شهریه دریافت نمی‌کنند. شما می‌توانید با پذیرش در دانشگاههای فنی مهندسی رایگان آلمان، تبدیل به دانشجوی مهندسی در این کشور شوید.
  • سطح بالای فناوری در کشور آلمان: برتری در زمینه‌های مختلف، از نانوتکنولوژی و میکروالکترونیک گرفته تا مهندسی مکانیک در آلمان، به این کشور شهرت جهانی داده است.
  • مرکز بین‌المللی دانشجویی: در حال حاضر حدود 40000 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف در این کشور تحصیل می‌کنند. دریافت پذیرش از ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان باعث می‌شود دانش آکادمیک و اطلاعات زیادی در مورد سایر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم، زبان‌ها و سنت‌ها به دست آورید.
  • فرصت‌های شغلی مناسب: با توجه به این که صنعت، اقتصاد آلمان را هدایت می‌کند، نیاز به متخصصین مختلف در زمینه‌های مهندسی در شرکت‌های این کشور همواره وجود دارد.
لیست دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

3- شرایط تحصیل در دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

معمولا دوره‌های کارشناسی در برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان حدود 4سال طول می‌کشد اما دوره‌ی کارشناسی ارشد به 1 تا 2 سال زمان نیاز دارد. البته اگر تحصیلات ارشد خود را به‌صورت پاره‌وقت دنبال کنید، باتوجه به تحقیقات مورد نیاز، ممکن است تا 5 سال نیز تحصیل شما طول بکشد.

بهترین دانشگاه های مهندسی در آلمان، شرایط خاصی برای پذیرش دانشجو دارند که شما باید واجد این شرایط باشید:

الزامات آکادمیک و زبان

  • حداقل معدل 3.0
  • دوره‌ی مقدماتی Studienkolleg برای دانشجویانی که مدارک تحصیلی‌شان در آلمان به‌رسمیت شناخته نمی‌شود
  • واجد شرایط آزمون Feststellungsprufung بودن
  • مهارت زبان آلمانی TestDAF یا DSH در سطح B1 یا بالاتر (بسته به دانشگاه و سطح تحصیلی)
  • نتایج آزمون IELTS یا TOEFL (درصورتی‌که دانشگاه شما تدریس انگلیسی داشته باشد)
  • مدرک لیسانس (برای متقاضیان کارشناسی ارشد)

شرایط مالی موردنیاز

شما برای اینکه بتوانید در برترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان تحصیل کنید، باید توانایی تامین مالی زندگی در آلمان را داشته باشید و این توانایی باید برای این کشور به اثبات برسد.

دانشجویان خارجی برای زندگی در آلمان به 10236 یورو در سال هزینه در سال نیاز خواهند داشت.

شما از هر طریقی پذیرش دانشگاه‌های آلمان را دریافت کنید، باید بتوانید این توانایی را ثابت کنید تا مجوز تحصیل در آلمان را به‌دست بیاورید.

دانشگاه های فنی مهندسی رایگان آلمان
Frankfurt, Hesse, Germany

شرایط دریافت ویزای دانشجویی

دریافت ویزای دانشجویی یکی دیگر از اصلی‌ترین شرایط کسب پذیرش از یکی از مراکز موجود در لیست دانشگاه های فنی مهندسی آلمان است. شما به‌عنوان دانشجویی خارج از اتحادیه‌ی اروپا، لازم است پس از کسب پذیرش از دانشگاه های فنی مهندسی رایگان آلمان و یا دیگر موسسات، درخواست ویزای خود را به کنسولگری آلمان در ایران ارسال کنید.
برای اینکه فرآیند پردازش مدارک طولانی خواهد بود، بهتر است پس از کسب پذیرش، هرچه زودتر درخواست ویزای دانشجویی خود را ارسال کنید.

مدارکی مانند گذرنامه، معرفی منابع مالی مطمئن در آلمان، مدارک مهارت زبان، بیمه‌ی درمانی و مدارک تحصیلی گذشته برای صدور ویزا لازم است.

4- ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان

شما می‌توانید با استفاده از لیست زیر، ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان را بشناسید:

نام دانشگاه رتبه در QS
Technical University of Munich 37
RWTH Aachen University 106
Karlsruhe Institute of Technology 119
Technical University of Berlin 154
University of Stuttgart 312
Technical University of Dresden 246
Technical University of Darmstadt 246
Humboldt University of Berlin 120
Braunschweig University of Technology 751-760
Ruhr University Bochum 375

5- لیست دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان: دانشگاه TUM

دانشگاه صنعتی مونیخ (TUM) در سال 1868 تاسیس شد و بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیلند. این دانشگاه که رتبه 1 را در میان بهترین دانشگاه‌های آلمان به خود اختصاص داده است، 14 دپارتمان و دانشکده را شامل می‌شود و دروس و رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.

از جمله رشته‌های مهندسی ارائه شده برای اخذ پذیرش در دانشگاه مونیخ آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی عمران
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی نرم‌افزار
  • مهندسی مکانیک
برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان

6- لیست دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان: دانشگاه RWTH

دانشگاه RWTH آخن، بزرگ‌ترین دانشگاه فنی و مهندسی آلمان به شمار می‌روند و اگرچه در حوزه‌های مختلفی مثل هنر یا پزشکی نیز فعالیت می‌کند و دانشجو می‌پذیرد، به آموزش مهندسی در جهان شهرت دارد. این دانشگاه از 9 دانشکده و چندین موسسه آموزشی و پژوهشی تشکیل شده و میزبان بیش از 41000 دانشجوی ملی و بین‌المللی است.

یکی از دانشگاه های فنی و مهندسی آلمان که با ارائه بورسیه های تحصیلی امکان تحصیل رایگان را فراهم می‌کند، دانشگاه RWTH است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- لیست دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان: دانشگاه KIT

دانشگاه Karlsruhe Institute of Technology با میزبانی از 25000 دانشجو، در زمینه‌های مختلفی به آموزش و پژوهش مشغول است که از جمله مهم‌ترین مباحث می‌توان به انرژی، حرکت و اطلاعات اشاره کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه فنی KIT می‌توان به مرکز نوآوری و کارآفرینی این دانشگاه اشاره کرد.

مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه KIT به دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که می‌خواهند کسب و کار خود را راه بیندازند، مشاوره می‌دهد و منابع لازم را به صورت رایگان در اختیارشان می‌گذارد.

8- بهترین رشته های فنی و مهندسی در آلمان

از بهترین رشته های تحصیلی در رشته های مهندسی در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی معماری
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی کامپیوتر

خوب است بدانید بازار کار اکثر این رشته ها در آلمان مناسب است. برای مثال استخدام برنامه نویس در آلمان در شرکت ها و کمپانی‌های متعددی امکان‌پذیر است و حقوق و درآمد مهندس عمران در آلمان می‌توان هر مهندس عمرانی را راضی کند.

9- راه‌های درخواست پذیرش از بهترین دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

شما برای ارائه‌ی درخواست پذیرش در موسسات آموزشی و به‌ویژه ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان باید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

  1. خدمات درخواست دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی (Uni-Assist)
  2. بنیاد پذیرش دانشگاه (Stiftung für Hochschulzulassung – SfH)
  3. ارسال مستقیم درخواست به دانشگاه مقصد

راه انتخابی شما برای ارسال درخواست، به مدرک تحصیلی شما و کشورتان بستگی دارد.

توجه داشته باشید که:
1. معمولا دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در رشته‌ی مهندسی تحصیل کنند، پیش از ارسال مستقیم درخواست به دانشگاه مقصد، مدارک خود را از طریق Uni-Assist بررسی می‌کنند.
2. صرف نظر از اینکه درخواست شما برای کدام نیم‌سال تحصیلی ارائه می‌شود، بین 4 تا 6 هفته طول می‌کشد تا مدارک ارسالی شما مورد بررسی و پردازش قرار بگیرد.

10- مهلت ارسال درخواست پذیرش

دانشگاه‌ها برای پذیرش، مدت‌زمان مشخصی اعلام می‌کنند که بسیار به آن پایبند هستند. شما برای ارائه‌ی درخواست در هر نیم‌سال وقت معینی در اختیار دارید که به این ترتیب است:

  • برای تحصیل در ترم زمستان تا 15 جولای
  • برای حضور در ترم تابستانی تا 15 ژانویه

این مهلت‌ها برای ارائه‌ی درخواست برای حضور در studienkolleg و تحصیلات تکمیلی و مقدماتی اعمال می‌شود.

Thuringia,-Germany

11- مدارک لازم اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان

برخی از مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • پاسپورت
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان
  • انگیزه‌نامه

12- هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

از سال 2014 دانشگاه‌های دولتی آلمان از دانشجویان داخلی و خارجی هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند. این امکان تا سال 2017 در اختیار تمام دانشجویان بود که بتوانند به تحصیل رایگان در دانشگاه های فنی مهندسی آلمان بپردازند. اما این قانون زمانی که ایالت Baden-Württemberg هزینه‌هایی را برای دانشگاه‌های خود اعلام کرد، دچار تغییراتی شد.

شما برای تحصیل در دانشگاه‌های ایالت Baden-Württemberg باید 1500 یورو در هرترم هزینه کنید؛ اما دیگر دانشگاه‌های دولتی آلمان، بین 100 تا 350 یورو تنها برای امور اداری خود دریافت می‌کنند.

قانونی که در سال 2014 برای لغو دریافت هزینه توسط دانشگاه‌های دولتی وضع شد، تنها مربوط به مقطع کارشناسی می‌شد. شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در برترین دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان باید هزینه پرداخت کنید. البته هزینه‌هایی که برای مقطع ارشد لازم است، بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود و چیزی بین 500 تا 1000 یورو برای هرترم است.

اگر دانشگاه‌های خصوصی را برای تحصیل رشته‌های مهندسی انتخاب کنید، باید برای هرترم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 2000 یورو هزینه پرداخت کنید.

Elbphilharmonie-Hamburg,-Hamburg,-Germany

13- فرصت‌های شغلی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهدسی در آلمان

حرفه‌ی مهندسی یکی از حرفه‌های پرسود و تقاضا در کشور آلمان است. شما پس از پایان تحصیلات‌تان، می‌توانید ویزای 18 ماهه برای پیداکردن شغل در این کشور بگیرید.
کشور آلمان به‌دلیل صنعت پیشرفته‌ای که در زمینه‌های مختلف و مخصوصا خودروسازی دارد، برای مدرک مهندسی، ارزش و احترام زیادی قائل است. فناوری و توسعه‌ی چندسال اخیر آلمان، این نوید را می‌دهد که شرکت‌های صنعتی در این کشور، علاقه‌ی فراوانی به توسعه‌ی مدل‌های تجاری خود دارند؛ که این امکان برای فارغ‌التحصیلان مهندسی بسیار ویژه است.
شما به‌عنوان فارغ‌التحصیل رشته‌ی مهندسی، شرایط دشواری برای کسب مجوزهای قانونی کار نخواهید داشت. شما می‌توانید پس از اتمام دوره‌ی تحصیل در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان بهترین فرصت‌های شغلی را در شهرهایی مانند برلین، مونک، هامبورگ و اشتوتگارت پیدا کنید.

14- درآمد فارغ‌التحصیلان از لیست دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان

مهندسی شغلی بسیار پردرآمد در آلمان است و شما بسته به مدرکی که دریافت کرده‌اید می‌توانید سالانه بین 43600 تا 56100 یورو درآمد داشته باشید. مهاجرت به آلمان می‌تواند مهندسان را به این میزان درآمد برساند. همچنین با دریافت اقامت، امکان کار در سایر کشورهای اروپا نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

البته با کسب تجربه در زمینه‌ی کاری، میزان درآمد سالانه‌ی شما در آلمان افزایش خواهد یافت.

Olympiapark,-München,-Germany

پرسش‌های متداول دانشگاه های فنی مهندسی آلمان

✅ درآمد فارغ‌التحصیلان از دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان چقدر است؟

مهندسی شغلی بسیار پردرآمد در آلمان است و شما بسته به مدرکی که دریافت کرده‌اید می‌توانید سالانه بین 43600 تا 56100 یورو درآمد داشته باشید.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان وجود دارد؟

دانشگاه‌های دولتی آلمان، تنها هزینه‌ی امور اداری را از دانشجویان دریافت می‌کنند که چیزی حدود 100 تا 350 یورو می‌شود.

✅ کدام دانشگاه از لیست دانشگاه های فنی مهندسی در آلمان رتبه‌ی بالاتری در QS دارد؟

دانشگاه فنی مونیخ با رتبه‌ی 49، بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان در اختیار دارد.

✅ پس از تحصیل در برترین دانشگاه‌های فنی مهندسی در آلمان چه مدت برای پیداکردن شغل فرصت داریم؟

پس از پایان تحصیل در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان، می‌توانید با دریافت ویزای 18 ماهه، نسبت به یافتن شغل مناسب اقدام کنید.

✅ مزایای تحصیل در ده دانشگاه برتر فنی مهندسی در آلمان چیست؟

دریافت مدرک مهندسی از دانشگاه‌های برتر آلمان، نه‌تنها در این کشور بلکه در سطح بین‌المللی ارزش و احترام فراوانی دارد. چراکه بهترین کارشناسان به شما آموزش خواهند داد.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

کشور آلمان به‌عنوان یکی از پیشروترین کشورها در صنعت، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی باشد. شما با تحصیل در دانشگاه‌های فنی مهندسی آلمان، از نزدیک با بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی دنیا آشنا خواهید شد و آینده‌ی شغلی تضمین‌شده‌ای نیز خواهید داشت. تمام این مزایا در حالیست که امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18