دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است که بیش از چهل سال در آموزش عالی این کشور مشغول به ارائه خدمات است. این دانشگاه 600 هکتاری از شش دپارتمان اصلی تشکیل شده است و حدود 20000 دانشجو در آن به تحصیل می‌پردازند. در دومین دانشگاه بزرگ رم، آموزش از سطح لیسانس تا دکتری صورت می‌پذیرد. در این مقاله به بررسی شرایط اپلای دانشگاه تورورگاتا ایتالیا و مزایای تحصیل در این دانشگاه بر اساس سایت رسمی آن پرداخته‌ایم و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • دانشگاه تورورگاتا ایتالیا چگونه دانشگاهی است؟
  • شرایط تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا چگونه است؟
  • شهریه دانشگاه تورورگاتا چقدر است؟
  • آیا بورسیه دانشگاه تورورگاتا به دانشجویان بین‌المللی نیز اعطا می‌گردد؟
  • اپلای دانشگاه تورورگاتا چه شرایط و نیازمندی‌هایی دارد؟
  • آیا خوابگاه دانشگاه تورورگاتا به دانشجویان بین‌المللی نیز تعلق می‌گیرد؟

بررسی دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های ایتالیا و دومین  دانشگاه بزرگ رم است. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی برای اپلای دانشگاه تورورگاتا اقدام می‌کنند. سطح علمی بالای این دانشگاه در کنار مقرون‌به‌صرفه بودن شهریه دانشگاه تورورگاتا یکی از مهم‌ترین دلایل اشتیاق دانشجویان سراسر جهان به حضور در این دانشگاه ایتالیایی است. خوابگاه دانشگاه تورورگاتا برای اسکان تعداد قابل توجهی از دانشجویان کافی است و دانشگاه به بقیه دانشجویان برای یافتن محل مناسب برای زندگی کمک و مشاوره می‌دهد.
در این مقاله در خصوص تحصیل در این دانشگاه ایتالیا صحبت کرده و بورسیه دانشگاه تورورگاتا را بر اساس سایت رسمی دانشگاه معرفی نموده‌ایم. برای کسب اطلاعات جامع در خصوص دانشگاه تورورگاتا ایتالیا با ما همراه باشید و فراموش نکنید که فایل لیست جامع رشته های Tor Vergata University of Rome در پایان مقاله قرار گرفته است.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. دانشگاه تورورگاتا در یک نگاه

  • سال تاسیس: 1982
  • هزینه تحصیل (به یورو – سالانه): 150 تا 3,500
  • زبان تحصیل: 1. ایتالیایی 2. انگلیسی
  • رتبه جهانی: 489
  • جمعیت دانشجویان: 19,742نفر
دانشگاه تورورگاتا ایتالیا
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. درباره Tor Vergata University of Rome

دانشگاه تورورگاتا رم (Tor Vergata University of Rome) یک دانشگاه دولتی در جنوب شرقی رم در ایتالیا است که در سال 1982 تأسیس شده. پردیس این دانشگاه حدود 40 دقیقه با مترو از مرکز شهر تاریخی رم و 20 دقیقه تا منطقه آرام Castelli Romani که به خاطر تاکستان‌ها و چشم‌اندازهایش مشهور است، فاصله دارد.

شش مدرسه دانشگاه Tor Vergata در پردیس وسیعی به مساحت 600 هکتار واقع شده‌اند. از امکانات هر مدرسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه
  • امکانات آموزشی و تحقیقاتی
  • اتاق‌های مطالعه
  • آزمایشگاه‌ها
  • غذاخوری‌ها
  • مناطق سبز

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا عضو EUA (انجمن دانشگاه های اروپا)، سازمان نماینده دانشگاه ها و کنفرانس‌های روسای ملی در 47 کشور اروپایی است. Tor Vergata عضو سه شبکه مهم دانشگاهی نیز است:

  • YERUN (شبکه دانشگاه های تحقیقاتی اروپای جوان)
  • VIU (دانشگاه بین‌المللی ونیز)
  • UNICA (شبکه دانشگاه ها از پایتخت های اروپا)

تعداد کل دانشجویان دانشگاه تورورگاتا ایتالیا 19,742نفر است که 71% آن‌ها در مقطع لیسانس و 29% آن‌ها در مقاطع بالاتر در حال تحصیل هستند. از این تعداد 1997 را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند که حدود 40% آن‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی آموزش می‌بینند.

رشته های دانشگاه تورورگاتا ایتالیا در 19 بخش مختلف ارائه می‌شود که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بورسیه دانشگاه تورورگاتا
Fontana-di-Trevi,-Roma,-Italy

3. دپارتمان های دانشگاه تورورگاتا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا از 6 دپارتمان تخصصی تشکیل شده است:

  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده ریاضی، فیزیک و علوم طبیعی
  • دانشکده پزشکی و جراحی

دانشکده پزشکی و جراحی بخشی از مجتمع مهم بیمارستان دانشگاهی، Policlinico Tor Vergata (PTV) است. دانشجویان دانشگاه تورورگاتا ایتالیا می‌توانند از مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اضطراری فیزیکی آن بهره‌مند شوند.

4. رشته های دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا در حال حاضر 106 رشته تحصیلی (لیسانس، کارشناسی ارشد، مدرک یک دوره‌ای) و 32 دوره دکترا را ارائه می‌دهد. 18 دوره بین‌المللی در این دانشگاه تدریس می‌شود که 15 دوره به زبان انگلیسی و 3 دوره آن به زبان ایتالیایی است.

علاوه بر این، 25 دوره دکتری بین‌المللی شامل 22 دوره دکتری به زبان انگلیسی و 3 دوره دکتری چند زبانه نیز در این دانشگاه برگزار می‌شود.

برخی از مهم ترین رشته های دانشگاه تورورگاتا ایتالیا عبارتند از:

  • مدیریت کسب و کار
  • مهندسی کامپیوتر
  • فلسفه
  • روابط بین‌الملل
  • علم مواد
  • ارتپدی
  • رواشناسی بالینی

شما می‌توانید لیست کامل رشته‌های دانشگاه تورورگاتا ایتالیا را در فایل Pdf قرار گرفته در پایان مقاله مشاهده کنید.

در بخش بعدی مقاله به شما می‌گوییم موقعیت دانشگاه تورورگاتا در جهان چگونه است و با چه شرایطی می‌توانید در این دانشگاه درس بخوانید. همراه ما بمانید.

شهریه دانشگاه تورورگاتا
Metropolitan-City-of-Rome,-Italy

5. رتبه‌ دانشگاه تورورگاتا رم

برای تحصیل در ایتالیا باید موقعیت دانشگاه انتخابی‌تان در جهان را بدانید. دانشگاه تورورگاتا دومین دانشگاه رم از نظر سطح علمی است. این دانشگاه در رده‌بندی QS برترین دانشگاه های دنیا با کسب امتیاز کلی 23.6 در رده‌ی 489 جهان و 14 ایتالیا قرار گرفته است. همچنین در رنکینگ معتبر و جهانی THE رتبه 301 تا 350 را به خود اختصاص داده است.

اگر بخواهیم رتبه دانشگاه تورورگاتا رم در موضوعات مختلف را بررسی کنیم، به جدول زیر می‌رسیم:

مباحث مختلف دانشگاه تورورگاتا رم رتبه‌ موضوعی دانشگاه تورورگاتا رم
هنر و علوم انسانی 356
مهندسی و فناوری 335
علوم زیستی و پزشکی 354
علوم طبیعی 185

6. شرایط تحصیل و اپلای دانشگاه تورورگاتا

شرایط اپلای دانشگاه تورورگاتا ایتالیا را می‌توان از جنبه های مختلف بررسی کرد. ما در ادامه به نکات زیر می‌پردازیم:

  • آزمون ورودی
  • شرایط زبان

پیش از بررسی شرایط، خوب است بدانید که:
1. دوره‌های لیسانس در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا 3 سال به طول می‌انجامد، به جز رشته های پزشکی و جراحی (6 سال) و داروسازی (5 سال).
2. دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه تورورگاتا 2 سال طول می‌کشد.
3. دوره های دکترا در دانشگاه تورورگاتا بین 3 تا 4 سال زمان می‌برد.

Florence,-Italy-(2)
Florence,-Italy-(2)

6.1. آزمون ورودی دانشگاه تورورگاتا

شرایط اپلای دانشگاه تورورگاتا را رشته مورد نظرتان تعیین می‌کند. به عنوان مثال برای اپلای دانشگاه تورورگاتا جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون IMAT نمره قبولی کسب کنید. این در حالی است که به صورت عمومی برای اپلای دانشگاه تورورگاتا در رشته های مهندسی شرکت در آزمون ورودی الزامی نیست و فقط نمرات متقاضیان در دروس ریاضی و علوم در دبیرستان ارزیابی می‌شود.

6.2. مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه تورورگاتا

اگر قصد تحصیل در دانشگاه تورورگاتا به زبان انگلیسی را دارید، مدارک زیر مورد تایید اکثر دانشکده های این دانشگاه قرار دارند:

مدارک زبان مورد تایید دانشگاه تورورگاتا رم حداقل نمره مورد قبول
IELTS 6.5
FCE A یا B
TOEFL IBT: 75
PBT: 513
CBT: 183

برای تحصیل در دانشگاه تورورگاتا رم به زبان ایتالیایی باید مدرک معتبر در سطح B2 ارائه دهید.

اگر مدرک زبان ندارید، می‌توانید پیش از آنکه برای تحصیل در دانشگاه تورورگاتا یا هر دانشگاه دیگری در اروپا اقدام کنید، در دوره زبان مجارستان شرکت کنید. مدارک معتبر این دوره‌ها، مسیر تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا را برای شما هموار خواهند کرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا چقدر است؟ آیا امکان تحصیل رایگان در دانشگاه تورورگاتا رم وجود دارد؟ در ادامه به این سوالات مهم، پاسخ می‌دهیم.

اپلای دانشگاه تورورگاتا
Florence,-Italy
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شهریه دانشگاه تورورگاتا

شهریه دانشگاه تورورگاتا یا Uniroma2 بر اساس درآمد خانواده و کشور مبدا دانشجو محاسبه می شود. در کشور ایتالیا، دانشجویان برای برخورداری از طبقه‌بندی شهریه دانشگاهی باید میزان درآمد و دارایی خانوادگی خود را توسط گواهی ISEE گزارش دهند.

گواهی ISEE می‌تواند هزینه‌های تحصیل را برای دانشجویان از خانواده‌های کم‌درآمد به میزان زیادی کاهش دهد.

بر همین اساس، شهریه دانشگاه تورورگاتا می‌تواند بین 150 تا 3,500 یورو در سال باشد. بد نیست بدانید که شهریه تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی که گواهی ISEE-U Parificato را ارائه نمایند، ممکن است کاملا رایگان باشد.

به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در ایتالیا – شهر رم نیز مبلغی نزدیک به 867.1 یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

علاوه بر این، ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین فرصت‌های بورسیه تحصیلی را در اروپا به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. فرصت‌های بورسیه زیادی برای تامین تمام یا بخشی از شهریه تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا و حتی هزینه‌های زندگی در ایتالیا وجود دارد.

8. بورسیه دانشگاه تورورگاتا

بورسیه تحصیلی در ایتالیا معمولا توسط سه نهاد مختلف تامین می‌شود:

  • دانشگاه ها
  • سازمان‌ها و موسسات داخلی و خارجی
  • دولت و منطقه

ایتالیا از مناطق مختلفی تشکیل شده است که هر کدام بر اساس قوانین منطقه‌ای متفاوت، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند. این بورسیه ها با توجه به درآمد خانواده، موفقیت دانشجو و درآمد شخصی وی متفاوت است. دانشگاه تورورگاتا نیز بورسیه های تحصیلی متعددی ارائه می‌دهد که موارد زیر بخشی از آن‌ها هستند.

 بورسیه دانشگاه تورورگاتا
Monte-Resegone,-Italy

8.1. بورسیه DiSCo Lazio (LazioDiSCo) دانشگاه تورورگاتا

LazioDisco یک بورسیه تحصیلی توسط Regione Lazio برای شاغلین به تحصیل در منطقه لاتزیو است که دانشجویان دانشگاه تورورگاتا واجد شرایط درخواست این کمک هزینه تحصیلی هستند. هر سال، LazioDisco فراخوان‌های متعددی را برای تخصیص کوپن‌های کتاب، کمک به اجاره، یارانه حمل و نقل و سایر کمک های تحصیلی منتشر می‌کند.

درخواست برای کمک های مالی LazioDisco از طریق وب سایت DiscoLazio انجام می‌شود که تنها به زبان ایتالیایی در دسترس است، اما دانشگاه تورورگاتا یک راهنمای انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی متقاضی بورسیه ارائه می‌دهد.

8.2. بورسیه «We Make Scholars» توسط سازمان های غیر انتفاعی

WMS یکی از بهترین راه‌ها برای تأمین هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی است. این پلتفرم آنلاین هزاران بورسیه بین‌المللی را برای تحصیل در دانشگاه تورورگاتا در اختیار شما قرار می‌دهد.

8.3. برنامه «بورسیه بانک جهانی»

یکی دیگر از بورسیه های سازمانی قابل استفاده در دانشگاه تورورگاتا، برنامه بورسیه بانک جهانی است. این بورسیه به ماموریت گروه بانک جهانی برای ایجاد رویکردهای پویا جدید برای توسعه ظرفیت و به اشتراک گذاری دانش در جهان در حال توسعه کمک می‌کند.

8.4. بورسیه «تورنو سوبیتو»

بورسیه تحرک بین المللی توسط Regione Lazio که باعث رشد حرفه‌ای می شود، نیز در دانشگاه تورورگاتا قابل استفاده است. تورنو سوبیتو (با معنای لغوی «من درست برمی گردم») برنامه‌ای است که توسط وزارت آموزش، تحقیقات، آموزش مدارس و دانشگاه ها منطقه لاتزیو ترویج می شود.

تورنو سوبیتو فرصت‌های برابر و قابل دسترسی برای همه را دنبال می‌کند و اقدامات حمایتی خاصی را برای تشویق مشارکت افراد دارای معلولیت پیش بینی کرده است.

8.5. بورسیه «استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید»

از دیگر بورسیه های قابل استفاده در دانشگاه تورورگاتا، بورسیه تحصیلی وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا، یا «استعداد خود را در ایتالیا سرمایه گذاری کنید» است.

دانشگاه تورورگاتا رم، همگام با سایر دانشگاه‌های ایتالیا، شریک این برنامه‌ی بورسیه تحصیلی است که توسط وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا، آژانس تجارت ایتالیا، Uni-Italia، Unioncamere و Confindustria پشتیبانی می‌شود.

این بورسیه در طیف وسیعی از دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه تورورگاتا قابل استفاده است.

مراحل اپلای دانشگاه تورورگاتا را در بحش بعدی بخوانید.

Venice,-Italy
Venice,-Italy

9 مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا ایتالیا به صورت زیر است:

  • انتخاب دوره (رشته – مقطع) مورد نظر
  • ارسال درخواست کتبی یا آنلاین برای اپلای در دانشگاه تورورگاتا
  • درخواست معادل‌سازی آنلاین مدرک توسط CIMEA یا آماده‌سازی اظهارنامه ارزش صادر شده توسط نمایندگی دیپلماتیک ایتالیایی ذیصلاح در قلمرو کشور مبدا همراه با ترجمه رسمی و قانونی ایتالیایی
  • ریز نمرات با ترجمه رسمی به ایتالیایی یا  انگلیسی
  • بارگذاری مدارک مورد نیاز
  • پرداخت هزینه درخواست 30 یورویی
  • ایجاد دسترسی به سیستم دلفی

توجه: دانشگاه تورورگاتا ایتالیا، از آژانس‌های ثبت‌نام‌کننده داخلی و خارجی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی استفاده نمی‌کند و به طور مستقل فرآیند درخواست را همانطور که در فراخوان‌ها یا اطلاعیه‌های منتشر شده در صفحه دوره‌های دانشگاه آمده است، مدیریت می‌کند.

9.1. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا، ارائه مدارک زیر لازم است:

  • دیپلم دبیرستان برای مدرک لیسانس یا مدرک مقطع تحصیلی قبلی برای تحصیلات تکمیلی
  • ریز نمرات
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • نتیجه آزمون ورودی (در صورت نیاز)

مدارک مورد نیاز برای اپلای در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا ممکن است بسته به مدرک (لیسانس/فوق لیسانس) یا رشته های تحصیلی متفاوت باشد.

خوابگاه دانشگاه تورورگاتا
Village-in-the-mountains

10. مراحل ثبت نام در Tor Vergata University

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که در ایتالیا اقامت ندارند، پس از آزمون پذیرش (در صورت نیاز)، باید مراحل ثبت نام را در سایت delphi.uniroma2.it طبق دستورالعمل تکمیل نمایند. به عبارت دیگر این افراد باید:

  • اطلاعات شخصی و دوره ای را که در آن پذیرفته شده‌اند، مشخص کنند.
  • عنوان دیپلم یا لیسانس خود را وارد نمایند.
  • با انتخاب گزینه «Print» لیست اسنادی را که باید آپلود کنند، مشاهده کنند.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را بارگذاری نمایند.
  • منتظر پاسخ دفتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تورورگاتا ایتالیا باشند.

توجه داشته باشید که لازم است برای هر مدرک یک فایل pdf جداگانه بارگذاری شود.

اگر تمام مدارک کامل و درست باشند، متقاضیان ایمیلی دریافت خواهند کرد که در آن دستورالعمل پرداخت اولین قسط و اعتبارسنجی پرداخت مشخص شده است. برای انجام پرداخت‌ها از سیستم PagoPA استفاده می‌شود که یک سیستم پرداخت الکترونیکی برای آسان‌تر، ایمن‌تر و شفاف‌تر کردن هرگونه پرداخت به ادارات دولتی ایتالیا است.

برای ورود به ایتالیا، اخذ ویزای تحصیلی از سفارت/کنسولگری ایتالیا در کشور مبدا الزامی است. پس از دریافت ویزا و ورود به ایتالیا، هشت روز فرصت دارید تا اجازه اقامت را از QUESTURA درخواست کنید.

برای تکمیل ثبت نام، لازم است با در دست داشتن پاسپورت یا مدرک شناسایی، مدارک اصلی بارگذاری شده در سیستم دلفی و مجوز اقامت معتبر به دفتر دانشجویان بین المللی دانشگاه تورورگاتا ایتالیا مراجعه کنید.

11. ددلاین دانشگاه تورورگاتا رم

برای اپلای و ثبت درخواست پذیرش از دانشگاه تورورگا ایتالیا 2 بار در سال می‌توانید اقدام کنید:

  • ترم اول و دوره اول اپلای: فوریه و مارچ (نتایج نیز در ماه مارچ اعلام می‌شود.)
  • ترم دوم و دوره دوم اپلای: مارچ و می (نتایج نیز در ماه می اعلام می‌شود.)

ددلاین دقیق اپلای در دانشکده ها و مقاطع مختلف، متفاوت است.

در آخرین بخش از مقاله ضمن بررسی شرایط خوابگاه های دانشگاه تورورگاتا ایتالیا، از مزایای تحصیل در این دانشگاه حرف می‌زنیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

Reschensee,-Italy
Reschensee,-Italy

12. خوابگاه دانشگاه تورورگاتا

از دیگر مسائلی که در مهاجرت دانشجویی باید به آن توجه ویژه‌ای شود، خوابگاه و امکانات خوابگاهی دانشگاه مقصد است. خوابگاه دانشگاه تورورگاتا در پردیس این دانشگاه قرار دارد. علاوه بر این، خوابگاه های عمومی و خصوصی زیادی در سراسر شهر وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی دانشگاه تورورگاتا می‌توانند با کمک دانشگاه، به خوبی فرآیند درخواست را مدیریت کرده و در آنها مستقر شوند.

گزینه‌های کم‌هزینه‌ی دیگری مانند اجاره یک اتاق یا اجاره آپارتمان مشترک برای دانشجویانی که موفق به رزرو خوابگاه از دانشگاه تورورگاتا نشده‌اند، در دسترس است.

12.1. نزدیک ترین خوابگاه به دانشگاه تورورگاتا

CampusX نزدیکترین خدمات اقامتی ارائه شده توسط دانشگاه تورورگاتا رم و بزرگترین مقصد تعطیلات برای دانشجویان در ایتالیا است. در این اقامتگاه که با 15000 متر مربع کمربند سبز احاطه شده است، حتی می‌توانید نوع آپارتمان مورد نظر خود را خودتان انتخاب کنید. هزینه‌ی این خوابگاه دانشگاه تورورگاتا از 270 یورو در ماه شروع می‌شود.

CX Rome (پردیس X) نیز خوابگاه دیگری است که در فاصله کوتاهی از دانشگاه تورورگاتا قرار دارد. این خوابگاه 1540 تخته در 17 واحد در زمینی به مساحت 50,000 متر مربع و 15,000 متر مربع فضای سبز، بزرگترین مسکن دانشجویی در ایتالیا است.

13. مزایای تحصیل در دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

  • هزینه مناسب تحصیل در دانشگاه تورورگاتا
  • در دسترس بودن تمامی امکانات لازم برای تحصیل
  • خوابگاه های امن و در دسترس
  • تنوع رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف (لیست رشته های تحصیلی را در این فایل ببینید.)
  • تنوع بورسیه های در دسترس و امکان تحصیل رایگان در دانشگاه تورورگاتا
دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

سوالات متداول دانشگاه تورورگاتا ایتالیا

✅ آیا بورسیه دانشگاه تورورگاتا به دانشجویان بین‌المللی نیز اعطا می‌گردد؟

بله، بورسیه دانشگاه تورورگاتا به دانشجویان بین‌المللی نیز اعطا می‌گردد و شرایط تحصیل رایگان یا با هزینه کمتر را فراهم می‌کند.

✅ شهریه دانشگاه تورورگاتا رم چقدر است؟

شهریه دانشگاه تورورگاتا بر اساس درآمد خانواده و کشور مبدا دانشجو می‌تواند بین 150 تا 3,500 یورو در سال باشد.

✅ آیا اپلای دانشگاه تورورگاتا ایتالیا، آزمون ورودی دارد؟

برای همه رشته‌ها، خیر. شرکت در آزمون ورودی برای اپلای دانشگاه تورورگاتا ایتالیا تنها در برخی از رشته ها مانند پزشکی الزامی است.

✅ آیا خوابگاه دانشگاه تورورگاتا به دانشجویان بین‌المللی نیز تعلق می‌گیرد؟

بله، خوابگاه دانشگاه تورورگاتا واقع در پردیس این دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی نیز تعلق می‌گیرد

✅ رتبه جهانی دانشگاه تورورگاتا ایتالیا چند است؟

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا در رده‌بندی QS در رده‌ی 489 جهان و 14 ایتالیا قرار گرفته است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

دانشگاه تورورگاتا ایتالیا، که جزء نسل جدید دانشگاه‌های این کشور به شمار می‌رود، در شش دپارتمان اصلی، به آموزش دانشجویانی از سراسر جهان مشغول است. وجود بورسیه‌های مختلف، شهریه دانشگاه تورورگاتا را تا 150 یورو در سال کاهش می‌دهد. این امر در کنار امکان تحصیل به زبان انگلیسی باعث افزایش میزان درخواست اپلای دانشگاه تورورگاتا از سراسر جهان شده است. دانشجویان می‌توانند برای خوابگاه دانشگاه تورورگاتا ثبت نام کنند و در صورت عدم تخصیص خوابگاه، دفاتری در دانشگاه به آن‌ها برای یافتن مکان مناسب جهت اسکان کمک می‌کنند.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18