تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

کمتر کسی در دنیای امروز وجود دارد که با کامپیوتر سر و کار نداشته باشد و تمام ارکان زندگی بشر به نحوی به آن مرتبط است. بر همین اساس نیاز به مهندسین کامپیوتر در سراسر جهان افزایش یافته و بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان این رشته به وجود آمده است. کشور ایتالیا با توجه به سطح بالای علمی و مقرون‌به‌صرفه بودن هزینه های تحصیل و زندگی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به علوم کامپبوتر قرار گرفته است. به همین دلیل در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در ایتالیا پرداخته‌ایم و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا چیست؟
  • آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر کدام دانشگاه است؟
  • بهترین شاخه‌های رشته کامپیوتر در ایتالیا کدامند؟
  • درآمد مهندس کامپیوتر در ایتالیا چقدر است؟

✅ تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا، با توجه به سطح علمی بهترین دانشگاه های این کشور در این رشته سالانه متقاضیان بسیاری را به این کشور می‌کشاند. همچنین، ارائه آموزش به زبان انگلیسی حتی در بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر شرایط تحصیل در این کشور را برای دانشجویان بین‌المللی آسان‌تر کرده است. تحصیل کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا با توجه به بورسیه‌های مختلف تحصیلی، بسیار مقرون‌به‌صرفه و هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته پایین‌تر است. در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا بر اساس معتبرترین منابع پرداخته و در مورد مزیت‌های تحصیل در این کشور بیشتر صحبت کرده‌ایم. شما همچنین می‌توانید در پایان مقاله فایل لیست کامل بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر ایتالیا را دانلود کنید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا در یک نگاه

پرسش پاسخ
بهترین دانشگاه مهندسی کامپیوتر ایتالیا؟ دانشگاه پلی تکنیک ایتالیا
زبان تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا؟ ایتالیایی + انگلیسی
هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا؟ 150 تا 30,000 یورو در سال
میانگین درآمد مهندسان کامپیوتر در ایتالیا؟ 3,760 یورو در ماه
بهترین زبان های برنامه نویسی در ایتالیا پایتون (Python)
جاوااسکریپت (JavaScript)
جاوا (Java)
تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

گام اول در انتخاب بهترین دانشگاه مقصد برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا آشنایی با شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف این کشور است.

به طور کلی شرایط عمومی تحصیل مهندسی کامپیوتر در کشور ایتالیا را می‌توان به صورت زیر لیست نمود:

  • 1. شرایط سنی تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا
  • 2. قبولی در آزمون ورودی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا
  • 3. داشتن سطح زبان لازم برای رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا
  • 4. ارائه مدرک تحصیلی مورد نیاز با توجه به مقطع تحصیلی

در ادامه شما را با 3 شرط ابتدایی و اصلی رشته مهندسی و علوم کامپیوتر در ایتالیا آشنا می‌کنیم. به خاطر داشته باشید شرایط کلی تحصیل مهندسی را نیز می‌توانید در مقاله تحصیل مهندسی در ایتالیا بخوانید.

توجه داشته باشید که دانشگاه‌های مختلف ممکن است شرایط متفاوتی برای پذیرش جهت تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر برای متقاضیان داشته باشند.

2.1. شرایط سنی تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

در ابتدا باید بگوییم که هیچ شرطی به عنوان حداکثر سن برای رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا تعیین نشده است اما باید در نظر داشته باشید که هرچه سن شما کمتر باشد، شانس اخذ پذیرش و همچنین ویزای دانشجویی ایتالیا افزایش می‌یابد.

درباره حداقل سن اما باید بگوییم که بر اساس شرایط سنی تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا هر دانشجو باید حداقل 17 ساله باشد و بتواند دیپلم دبیرستان را به عنوان مدرک تحصیلی خود ارائه کند.

2.2. آزمون ورودی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

برای برخی از دانشگاه‌ها شرکت و قبولی در آزمون ورودی رقابتی جزء شرایط پذیرش رشته مهندسی کامپیوتر است. مهم ترین آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر، آزمون تیل (TIL) است. این آزمون سوالاتی در زمینه استدلال منطقی، ریاضیات و موضوعات خاص‌تر مرتبط با علوم کامپیوتر را شامل می‌شود.

2.3. سطح زبان لازم برای رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در ایتالیا 2024 به دو زبان اصلی ممکن است:

  • 1. انگلیسی
  • 2. ایتالیایی

در اکثر دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اثبات مهارت در انگلیسی از طریق آزمون‌هایی مانند تافل یا آیلتس الزامی است. حداقل نمره مورد نیاز معمولاً بین 6.0 تا 6.5 برای آیلتس یا 80 تا 90 برای تافل iBT است. همچنین در برنامه‌های ایتالیایی زبان نیز باید مهارت در زبان ایتالیایی با قبولی در آزمون‌هایی مانند CILS، CELI تأیید شود. حداقل سطح مورد نیاز معمولاً سطح B2 در چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) است.

همراه ما بمانید چرا که در ادامه از شرایط رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع مختلف حرف می‌زنیم.

بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر
Calle-Del-Bastion,-195,-30123-Venezia-VE,-Italy,-Venezia

3. تحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

مدت زمان استاندارد برای اخذ مدرک لیسانس در مهندسی کامپیوتر در ایتالیا مانند اکثر کشورهای اروپایی، 3 سال است. این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که پایه و اساس جامعی از اصول نظری، مهارت های عملی و کاربردها در علوم کامپیوتر را به دانشجویان ارائه دهد.

این دوره دانشجویان را با طیف گسترده ای از موضوعات علوم کامپیوتر بسته به پیشنهادهای دانشگاه و علایق دانشجو آشنا می‌کند؛ از جمله:

  • 1. برنامه نویسی
  • 2. الگوریتم‌ها
  • 3. ساختارهای داده
  • 4. مهندسی نرم افزار
  • 5. پایگاه‌های داده
  • 6. شبکه‌های کامپیوتری

کارشناسی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا با استانداردها و کیفیت مدارک تحصیلات عالی در سراسر اروپا (EHEA) سازگار است. فارغ‌التحصیلان پس از اتمام این برنامه، مدرک “Laurea” در Informatica (علوم کامپیوتر) را کسب می‌کنند که معادل مدرک لیسانس علوم (BSc) است و بدین وسیله واجد شرایط ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل در برنامه کارشناسی ارشد می‌شوند.

متقاضیان برای تحصیل کارشناسی رشته کامپیوتر در ایتالیا به دیپلم دبیرستان نیاز دارند که توسط مراجع قانونی و آموزشی معادل دیپلم ایتالیایی «Diploma di Maturità» یا «Diploma di Esame di Stato» شناخته شود و به معنای تکمیل 12 سال تحصیل دبیرستان باشد.

4. کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد، مشابه کارشناسی است و فقط بعضی از موارد زیر برای ادامه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا تغییر کرده و یا اضافه می‌شوند:

  • 1. داشتن مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر یا یک رشته مرتبط نزدیک به رشته درخواستی برای ارشد از دانشگاه های ایتالیا یا موسسات معتبر دنیا معادل Laurea Triennale ایتالیایی
  • 2. داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا ایتالیایی بر اساس زبان آموزش رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا
  • 3. برخی از دانشگاه ها ممکن است که به حداقل معدل یا معادل آن در سیستم نمره‌دهی ایتالیا نیاز داشته باشند.
  • 4. برخی از دانشگاه ها ممکن است که شرایط حداقلی برای نمرات GRE یا GMAT را درخواست نمایند.
  • 5. متقاضیان معمولا باید معلومات کافی و پایه محکمی در زمینه‌های اصلی علوم کامپیوتر از جمله برنامه‌نویسی، الگوریتم‌ها، ساختارهای داده و پایگاه داده داشته باشند.
  • 6. برخی از دانشگاه ها ممکن است که به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش، مصاحبه (حضوری یا از طریق تماس ویدیویی) را نیز الزام نمایند.

5. مدارک لازم برای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

  • 1. آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • 2. توصیه نامه توسط دو یا چند تن از اساتید یا متخصصانی که می‌توانند مدارک تحصیلی، توانایی ها، دستاوردها و پتانسیل شخصی متقاضی را تأیید نمایند.
  • 3. انگیزه نامه شامل جزئیات علایق تحصیلی، علایق تحقیقاتی، اهداف حرفه‌ای و دلایل انتخاب تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر
  • 4. رزومه شامل سوابق تحصیلی، تجربیات تحقیقاتی و هرگونه تجربه کاری مرتبط
  • 5. پروژه یا نمونه کار در موضوع تخصصی رشته انتخابی (خصوصا در دوره ارشد و دکتری)
  • 6. پاسپورت
  • 7. تمکن مالی
  • 8. بیمه درمانی و گواهی سلامت

هزینه تحصیل رشته کامپیوتر در ایتالیا چقدر است و آیا امکان تحصیل رایگان مهندسی کامپیوتر در ایتالیا وجود دارد؟ بخش بعدی مقاله می‌کوشد تا به سوالات شما پاسخ دهد.

Lake-Misurina,-Italy

6. هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

به طور کلی، هزینه های تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا در دانشگاه های مختلف متفاوت است، زیرا میزان شهریه بر اساس وضعیت مالی هر دانشجو به طور جداگانه تعیین می‌شود. هزینه تحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های دولتی ایتالیا معمولا بین 900 تا 4,000 یورو در سال متغیر است.

موسسات خصوصی معمولا هزینه بیشتری دریافت کنند. هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه های خصوصی ایتالیا معمولا بین 6,000 تا 30,000 یورو در سال متغیر است.

6.1. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر در ایتالیا

هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا در دانشگاه های دولتی برای دانشجویان اتحادیه اروپا بر اساس درآمد خانواده دانش آموز می‌تواند بین 150 تا 4,000 یورو در هر سال تحصیلی باشد. در بعضی از دانشگاه‌ها ممکن است این مبلغ برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا کمی متفاوت باشد ولی اغلب در محدوده دانشجویان اتحادیه اروپا است و از 4,000 یورو در سال تجاوز نمی کند.

دانشگاه‌های خصوصی به طور کلی شهریه‌های بالاتری را دریافت می‌کنند. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد کامپیوتر در دانشگاه‌های خصوصی ایتالیا معمولا از 6,000 یورو تا بیش از 20,000 یورو در هر سال تحصیلی، برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا متغیر است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. بورسیه مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

بسیاری از دانشگاه‌ها، کمک هزینه یا بورسیه مهندسی کامپیوتر در ایتالیا را به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. همچنین معمولا بورسیه های دولتی از طریق وزارت امور خارجه ایتالیا و گزینه های کمک مالی موجود توسط سازمان‌ها، بنیادها و شرکت‌های خصوصی ایتالیایی و یا خارجی نیز در دسترس است.

اکثر این بورسیه ها بر اساس شایستگی علمی یا نیاز مالی هستند و می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی یا هر دو را پوشش دهند و حتی امکان تحصیل رایگان مهندسی کامپیوتر در ایتالیا را فراهم آورند.

از بورسیه های تحصیلی دانشگاه ها برای کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان از بورسیه‌های زیر نام برد:

  • 1. بورسیه پلی‌تکنیک میلان مبتنی بر شایستگی و معافیت از هزینه تحصیل
  • 2. بورسیه دانشگاه بولونیا، کمک هزینه تحصیلی و معافیت کامل از هزینه تحصیل بر اساس نمرات SAT یا GRE
  • 3. بورسیه دانشگاه ساپینزا رم مبتنی بر شایستگی و معافیت از هزینه تحصیل
  • 4. بورسیه تحصیلی DSU (Diritto allo Studio Universitario) بر اساس نیاز مالی و عملکرد تحصیلی شامل معافیت از هزینه تحصیل، غذای رایگان یا ارزان قیمت و اقامت در اقامتگاه‌های دانشگاه
  • 5. بورسیه های ERASMUS+ برای هزینه های تحصیل، بیمه و کمک به هزینه های زندگی و سفر
هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر
Ostuni,-Italy

8. بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر

در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در رشته کامپیوتر بر اساس رتبه بندی معتبر QS آورده شده است:

نام دانشگاه رتبه جهانی
1. دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) 33
2. دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome) 71
3. دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna) 88
4. دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) 101
5. دانشگاه پیزا (University of Pisa) 144

به خاطر داشته باشید که می‌توانید لیست کامل بهترین دانشگاه های رشته کامپیوتر در ایتالیا را در فایل ارائه شده در پایان مقاله بخوانید.

9. برنامه های تحصیلی مختلف مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

از جمله مهم ترین زیرشاخه ها و تخصص های رشته مهندسی و علوم کامپیوتر در ایتالیا می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • 1. علوم کامپیوتر در ایتالیا
  • 2. رشته برنامه نویسی در ایتالیا
  • 3. مهندسی فناوری اطلاعات (IT) در ایتالیا

با ما همراه باشید تا در ادامه شرایط هر یک از این رشته ها را شرح دهیم.

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

9.1. رشته علوم کامپیوتر در ایتالیا

رشته علوم کامپیوتر را می‌توان در 3 اصل خلاصه کرد:

  • 1. محاسبات
  • 2. اطلاعات
  • 3. اتوماسیون

کیفیت بالای آموزش و بازار کار مناسب رشته علوم کامپیوتر در ایتالیا را می‌توان با توجه به صنعت برتر و پیشرفته خودروسازی ایتالیا فهمید. به عبارت دیگر ایتالیا با نوآوری‌ها، سیستم‌های اتوماسیون، الکترونیک و کامپیوتر در بزرگ‌ترین صنایع اتومبیل خود مانند فراری ثابت کرده است سطح بالایی در رشته علوم کامپیوتر دارد.

نمونه برنامه های رشته علوم کامپیوتر در ایتالیا را در جدول زیر ببینید:

زیرشاخه های علوم کامپیوتر در ایتالیا بهترین دانشگاه های ایتالیا مقطع تحصیلی هزینه تحصیل در ایتالیا (به یورو-سالانه)
علوم کامپیوتر University of Trento کارشناسی 4,500
علوم کامپیوتر و شبکه University of Pisa کارشناسی ارشد 2,400

9.2. رشته برنامه نویسی در ایتالیا

رشته برنامه نویسی در ایتالیا به آموزش به‌روزترین فناوری ها و سیستم ها در این زمینه می‌پردازد و مهم ترین زبان های برنامه نویسی مانند پایتون و جاوااسکریپت را به شما آموزش می‌دهد. بسیاری از این دوره ها شرایط آموزش عملی را همزمان با آموزش تئوری فراهم می‌کنند.

خوب است بدانید که بازار کار رشته برنامه نویسی در ایتالیا مناسب است و شما می‌توانید به طور میانگین درآمدی 3,520 یورویی در ماه داشته باشید.

9.3. مهندسی فناوری اطلاعات (IT) در ایتالیا

رشته فناری اطلاعات یا آی تی (IT: Information Technology) امروزه یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در دنیاست که به متقاضیان خود یاد می‌دهد چطور با استفاده از نرم‌افزارها، شبکه‌ها و … به مدیریت داده بپردازند.

از مهم ترین برنامه های ارائه شده در زمینه IT در ایتالیا می‌توان به مهندسی اطلاعات در دانشگاه پادوا اشاره کرد. شهریه این دوره تحصیلی 2,739 یورو در سال تخمین زده می‌شود.

البته برای متقاضیان رشته IT شرکت در دوره آی تی مجارستان نیز پیشنهاد می‌شود چرا که طیف گسترده‌ای از زیرشاخه‌های رشته IT را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و با تضمین کاریابی در مجارستان همراه است. پس اگر قصد اقامت دائم در اروپا را دارید، دوره آی تی مجارستان انتخاب بهتری برای شماست.

در آخرین بخش از مقاله به حقوق و درآمد رشته کامپیوتر در ایتالیا و مزایا و معایب تحصیل آن می‌پردازیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر در بهترین دانشگاه ایتالیا
Dorsoduro,-Venice,-Metropolitan-City-of-Venice,-Italy

10. درآمد مهندس کامپیوتر در ایتالیا

طبق برآورد حقوق و دستمزد توسط سایت salaryexpert بر اساس داده‌های حاصل از نظرسنجی حقوق که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در ایتالیا جمع‌آوری شده است، اطلاعات زیر برای درآمد یک مهندس کامپیوتر در ایتالیا ارائه شده است:

  • 1. مهندس کامپیوتر تازه کار در سطح ابتدایی با 1 تا 3 سال تجربه کاری به طور متوسط 52.047 یورو حقوق دریافت می کند.
  • 2. یک مهندس کامپیوتر در سطح ارشد با حدود 8 سال سابقه کاری به طور متوسط 92.368 یورو حقوق دریافت می کند.

در تخمینی کلی نیز می‌توان میانگین درآمد مهندس کامپیوتر در ایتالیا را 3,760 یورو در ماه دانست.

11. مزایای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

مزایای تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

  • 1. هزینه زندگی نسبتا پایین
  • 2. ارائه محل اقامت توسط اغلب دانشگاه‌ها به دانشجویان بین‌المللی در محوطه دانشگاه یا خارج از آن
  • 3. آشنایی با فرهنگ غنی و زبان ایتالیایی
  • 4. فرصت‌های شغلی کارآموزی در حین تحصیل
  • 5. فرصت‌های شغلی مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی
  • 6. امکان اخذ اقامت در ایتالیا پس از فارغ‌التحصیلی
  • 7. اعتبار جهانی مدارک صادره از بهترین دانشگاه های ایتالیا در علوم کامپیوتر

با لیست بهترین دانشگاه های مهندسی کامپیوتر ایتالیا در این فایل آشنا شوید.

12. معایب رشته کامیپوتر در ایتالیا

از جمله معایب تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا می‌توان به رقابت بسیار بالا برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و همچنین کمتر بودن برنامه های انگلیسی به نسبت برنامه های ایتالیایی اشاره کرد.

همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده در خصوص شرایط زندگی در ایتالیا می‌توان گفت که ترافیک شهری یکی از مشکلات دانشجویان در این کشور است.

Duomo-Cathedral-Square,-Milan,-Metropolitan-City-of-Milan,-Italy

سوالات متداول تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا

✅ تحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان استاندارد برای تحصیل کارشناسی مهندسی کامپیوتر در ایتالیا، مانند اکثر کشورهای اروپایی، 3 سال است.

شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا چیست؟

از مهم ترین شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا می‌توان به داشتن حداقل 17 سال، قبولی در آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان اشاره کرد.

آیا کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا آزمون ورودی دارد؟

برخی از دانشگاه ها ممکن است برای کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا شرایط حداقلی برای نمرات GRE یا GMAT را درخواست نمایند.

✅ بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر کدام دانشگاه است؟

بر اساس رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه پلی تکنیک میلان، بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر است.

✅ هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر بین 900 تا 30000 یورو در سال متغیر است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

هزینه‌های زندگی و تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و بزرگ دنیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این امر در کنار سطح علمی بالای دانشگاه‌های این کشور، تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا را برای دانشجویان بین‌المللی جذاب‌تر کرده است. علی رغم پایین بودن هزینه تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا، وجود بورسیه‌های متنوع تحصیلی، تحصیل کارشناسی ارشد کامپیوتر در ایتالیا را ارزان‌تر و حتی رایگان نموده است. یکی دیگر از شرایط تحصیل مهندسی کامپیوتر در ایتالیا که باعث جذب دانشجویان بیشتری به این کشور شده است، آموزش به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور است. علاوه بر دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته کامپیوتر، دانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه بولونیا نیز در رده‌بندی جهانی QS در رتبه‌های زیر 100 دنیا قرار دارند.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18