تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

با زیاد شدن تعداد افرادی که به کارهای اداری و بدون تحرک مشغولند نیاز به متخصصین رشته‌های زیرمجموعه فیزیوتراپی روز به روز افزایش می‌یابد. با ایجاد این بازار کار متنوع با درآمد مناسب، میزان اشتیاق به تحصیل در این رشته بیشتر شده و دانشگاه‌های سراسر دنیا موقعیت‌های تحصیلی بیشتری در این رشته ایجاد کرده‌اند. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا مخصوصا به زبان انگلیسی راهی برای ورود به بازار کار جهانی در این رشته محسوب می‌شود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا پرداخته‌ایم و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چگونه است؟
  • آیا امکان تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟
  • تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟
  • هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چقدر است؟
  • آیا تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا امکان‌پذیر است؟
  • و …

بررسی تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا، راهی مناسب برای ورود به بازار کار جهانی رو به توسعه‌ی این رشته است. زیرا بسیاری از دانشگاه های این کشور امکان تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی را فراهم کرده‌اند. با توجه به سطح علمی دانشگاه‌های این کشور، هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا مقرون‌به‌صرفه و نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته ارزان‌تر است تا جایی که با اخذ بورسیه‌های مناسب، امکان تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا نیز برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌شود.
در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا بر اساس معتبرترین منابع پرداخته و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین در پایان مقاله لیست کامل بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا را بر اساس رتبه بندی جهانی QS و THE در اختیارتان می‌گذاریم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا
Trevi-Fountain,-Roma,-Italy

1. رشته فیزیوتراپی در ایتالیا

با توجه به کم شدن فعالیت‌های بدنی جامعه بشری بر اثر تبدیل روزافزون مشاغل به کارهای اداری و بدون تحرک، آسیب‌های جسمی، شامل مشکلات استخوانی، ماهیچه‌ای و غیره، نیاز بشر به رشته فیزیوتراپی هر روزه در حال افزایش است. به همین دلیل، موقعیت‌های تحصیلی بیشتری برای این رشته ایجاد شده و هر ساله متقاضیان بیشتری به تحصیل در این رشته می‌پردازند.

در این میان، بهترین دانشگاه های دنیا در راستای ارائه هرچه بهتر و عملی‌تر آموزش در این رشته گام برمی‌دارند و دانشگاه های ایتالیا به دلیل استانداردهای علمی دقیق و امکانات تحقیقاتی پیشرفته خود در رشته فیزیوتراپی شناخته شده‌اند و پایه محکمی را در هر دو جنبه نظری و عملی فیزیوتراپی برای دانشجویان فراهم می کنند. همانند تحصیل پزشکی در ایتالیا، تحصیل فیزیوتراپی نیز مدارکی معتبر در این کشور در اختیارتان می‌گذارد.

این دلایل در کنار مباحث هزینه زندگی، شهریه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا و سایر دلایل اجتماعی و رفاهی، باعث افزایش روزافزون متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا 2024 شده است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

شرایط پذیرش برای ادامه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا در دانشگاه‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • ارائه مدرک مقطع تحصیلی مقطع قبلی: دیپلم برای لیسانس و مدرک لیسانس فیزیوتراپی یا یک رشته مرتبط از یک موسسه معتبر برای کارشناسی ارشد و مدرک فوق لیسانس برای تحصیل دکترا لازم است.
  • مهارت زبان برای تحصیل به زبان انگلیسی: افراد غیر بومی باید مهارت خود را از طریق آزمون‌هایی مانند تافل یا آیلتس نشان دهند. در برنامه‌های تحصیلی به زبان ایتالیایی مهارت در این زبان معمولاً از طریق آزمون‌هایی مانند CILS یا CELI صورت می‌گیرد.
  • شرایط سنی تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا: برای رشته فیزیوتراپی متقاضیان باید حداقل 17 ساله باشند.

برخی از دانشگاه‌ها ممکن است از متقاضیان ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقاطع تکمیلی بخواهند که تجربه حرفه ای مرتبط در فیزیوتراپی یا زمینه‌های مراقبت بهداشتی مرتبط داشته باشند. این تجربه می تواند مهارت‌های عملی و تعهد به این حرفه را نشان دهد.

2.1. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

ارائه مدارک زیر نیز جزء الزامات اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا است:

  • 1. ریز نمرات دبیرستان (در صورت درخواست)یا ریز نمرات تحصیلات دانشگاهی بسته به مقطع تحصیلی
  • 2. توصیه نامه از طرف دانشگاهیان یا متخصصان
  • 3. انگیزه نامه
  • 4. رزومه شامل جزئیات سوابق تحصیلی، تجربه کاری، و هر گونه گواهینامه یا مدرک حرفه‌ای مرتبط
تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی

3. شرایط زبانی برای ادامه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به دو زبان اصلی امکان‌پذیر است:

  • 1. زبان انگلیسی
  • 2. زبان ایتالیایی

3.1. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی

در دو دهه گذشته، دانشگاه های مطرح ایتالیا برای بالا بردن توان رقابت با بهترین دانشگاه های دنیا در جذب دانشجویان نخبه بین‌المللی سعی در ارائه برنامه‌های تحصیلی خود به زبان انگلیسی کرده‌اند تا دانشجویان بتوانند راحت‌تر به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند.

برای تحصیل به زبان انگلیسی، شرکت در آزمون‌های معتبر جهانی و ارائه مدرک معتبر در مهارت زبان مانند تافل (تست انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی) یا آیلتس (سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی) از شرایط الزامی است.

متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی باید بتوانند نمره حد نصاب پذیرش را که معمولا برای TOEFL iBT بین 80 تا 100 یا در آزمون IELTS بین 6.0 تا 7.0 است، کسب نمایند.

3.2. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان ایتالیایی

هر چند تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی برای کسانی که قصد کار در سطح بین‌المللی دارند موقعیتی بسیار مطلوب به حساب می‌آید، اما برای کسانی که قصد کار و اقامت در کشور ایتالیا را دارند، ممکن است چالش‌برانگیز باشد.

برای برقراری ارتباط با مردم محلی در ایتالیا، نیاز به داشتن دانش کافی و مهارت در زبان ایتالیایی بدیهی است. همچنین دانشجویان در حین تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان، در مطالعات بالینی نیز برای برقراری ارتباط مؤثر با مراجعان محلی، به زبان ایتالیایی نیاز مبرمی خواهند داشت.

برای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان ایتالیایی باید مدارک معتبر این زبان را ضمیمه مدارک خود نمایید و به این طریق نشان دهید که به زبان ایتالیایی در تمامی مهارت‌ها تسلط دارید.

اگر به دنبال آشنایی با مقاطع مختلف رشته فیزیوتراپی در ایتالیا هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا
The-Grand-Canal-and-Rialto-Bridge-in-Venice

4. تحصیل کارشناسی فیزیوتراپی در ایتالیا

دوره آموزش کارشناسی فیزیوتراپی در ایتالیا یک برنامه 3 یا 4 ساله (در دانشگاه‌های مختلف) است. شما برای تحصیل این مقطع باید:

  • دیپلم داشته باشید.
  • به زبان ایتالیایی یا انگلیسی مسلط باشید.

از نمونه برنامه های کارشناسی فیزیوتراپی در ایتالیا می‌توان به برنامه 3 ساله ارائه شده در دانشگاه سیه نا (University of Siena) اشاره کرد. برای شرکت در این برنامه که به زبان ایتالیایی ارائه می‌شود:

  • باید در آزمون ورودی فیزیوتراپی دانشگاه نمره قبولی کسب کنید.
  • امکان دریافت فاند و بورسیه وجود دارد.

5. تحصیل کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ایتالیا

دوره کارشناسی ارشد فیزیوتراپی در ایتالیا معمولاً 2 سال به طول می‌انجامد. اغلب این دوره ها انگلیسی زبان هستند و رقابت برای اخذ پذیرش آن‌ها زیاد است.

از جمله برنامه های فوق لیسانس فیزیوتراپی در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیرشاخه های فیزیوتراپی در ایتالیا بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا
نظریات و روش های فعالیت های بدنی پیشگیرانه و سازگار University of Parma
فیزیوتراپی تنفسی University Of Palermo
سلامتی و فعالیت بدنی The University of Rome “Foro Italico”

به خاطر داشته باشید که تنوع برنامه های تحصیلی فیزیوتراپی در کشوری مانند آلمان بیشتر از ایتالیا است و شما امکان تحصیل رایگان فیزیوتراپی در آلمان را نیز دارید!

درباره هزینه ها و شرایط تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا در بخش بعدی مقاله بخوانید.

The-Vatican-City-at-the-Heart-of-Rome
The-Vatican-City-at-the-Heart-of-Rome

6. هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

در کشور ایتالیا، شهریه‌ها برای دانشجویان مختلف، ممکن است متفاوت باشد و معمولا به عوامل زیر بستگی دارد:

  • دانشگاه انتخابی (دولتی/خصوصی)
  • مقطع تحصیلی (کارشناسی/کارشناسی ارشد/دکتری)
  • وضعیت مالی خانوادگی متقاضی (جهت دریافت بورسیه)
  • میزان شایستگی علمی دانشجو (جهت دریافت بورسیه)

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی ایتالیا از حدود 900 تا 4,000 یورو در هر سال تحصیلی بر اساس درآمد خانواده دانشجو متغیر است. برخی از دانشگاه ها ممکن است نرخ‌های بالاتری را از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا دریافت کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی و برنامه‌های تخصصی معمولاً بالاتر از دانشگاه های دولتی و بین 6,000 تا 30,000 یورو در سال متغیر است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا

هر چند به طور کلی، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا وجود ندارد، ولی راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و تقریبا به صفر رساندن آن وجود دارد. بهترین راه برای تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا، استفاده از بورسیه های مختلف در این کشور است.

7.1. بورسیه فیزیوتراپی در ایتالیا

در کشور ایتالیا، بورسیه می‌تواند از یکی از سه منبع دولت و مقامات منطقه‌ای، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف داخلی و خارجی ارائه شود. این بورسیه ها در صورت داشتن شرایط و ارائه مدارک معتبر توسط دانشجویان، می‌تواند حتی امکان تحصیل رایگان را نیز فراهم نمایند.

بورسیه ها می‌توانند تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی و یا هر دوی آن‌ها را پوشش دهند و از این طریق امکان تحصیل رایگان را برای متقاضیان فراهم نمایند. بسیاری از این بورسیه ها شهریه را تا 156 یورو در سال کاهش می‌دهند.

مقاله بورسیه تحصیلی ایتالیا شما را با مهم ترین بورسیه تحصیلی این کشور به طور کامل آشنا می‌کند.

اگر به دنبال آشنایی با بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

Florence,-Italy-(2)
Florence,-Italy-(2)

8. بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا

چندین دانشگاه ایتالیا برنامه‌های فیزیوتراپی را ارائه می‌دهند که بر مهارت‌های بالینی پیشرفته، روش‌های تحقیق و زمینه‌های تخصصی در این زمینه تمرکز دارد.

بر اساس رتبه بندی معتبر QS، بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا عبارتند از:

بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا رتبه موضوعی QS توضیحات برنامه فیزیوتراپی
دانشگاه پادوا (Università di Padova) 47 به دلیل تحقیقات خود در علوم توانبخشی، ارائه برنامه‌های تخصصی در فیزیوتراپی که عملکرد بالینی را با فرصت‌های تحقیقاتی ترکیب می کند، شناخته شده است.
دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome) 51-100 آموزش‌های پیشرفته فیزیوتراپی را با دسترسی به تحقیقات پیشرفته و تجربه بالینی ارائه می دهد.
دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna) 101-150 یک برنامه کارشناسی ارشد در فیزیوتراپی ورزشی، با تمرکز بر توسعه مهارت‌های بالینی پیشرفته متناسب با ورزشکاران و افراد فعال بدنی ارائه می‌دهد.

9. کار دانشجویی در ایتالیا

نکته‌ای که ممکن است متقاضیان رشته فیزیوتراپی در ایتالیا در نظر نگیرند، هزینه های زندگی در ایتالیا است. در تخمینی کلی هزینه زندگی در ایتالیا بین 800 تا 900 یورو در ماه متغیر است و راه هایی برای پرداخت راحت‌تر این هزینه وجود دارد؛ از جمله:

  • 1. دریافت بورسیه (که پیش‌تر درباره آن حرف زدیم)
  • 2. کار دانشجویی در ایتالیا

درباره کار همزمان با تحصیل در ایتالیا باید بدانید که هر دانشجو تنها اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارد. البته این محدودیت در تعطیلات از بین می‌رود.

با کار دانشجویی در ایتالیا علاوه‌بر درآمد ماهانه، تجربه کار نیز کسب می‌کنید و این تجربه بر رزومه شما تاثیر مثبت خواهد داشت.

اما شرایط کار در ایتالیا بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته فیزیوتراپی چگونه است؟ در ادامه به این پرسش می‌پردازیم.

تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا
Duomo-Cathedral-Square,-Milan,-Metropolitan-City-of-Milan,-Italy

10. بازار کار رشته فیزیوتراپی در ایتالیا

مدرک کارشناسی ارشد فیزیوتراپی از دانشگاه های ایتالیا، به ویژه برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، معمولا مدارکی بین‌المللی هستند که به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد که به دنبال فرصت‌هایی برای کار در کشورهای مختلف دنیا باشند.

متقاضیانی که تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا را به پایان می‌رسانند، می‌توانند موقعیت‌های شغلی مناسبی را در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، سازمان‌های بین المللی بهداشت و سازمان‌های غیر دولتی بین‌المللی پیدا کنند.

البته فارغ‌التحصیلان باید بتوانند الزامات گواهینامه و مجوز محلی هر منطقه یا کشور را جداگانه برآورده نمایند.

از جمله محیط های کاری در دسترس برای فیزیوتراپ ها در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیمارستان ها
  • کلینیک ها
  • خانه های سالمندان
  • باشگاه های ورزشی و تناسب اندام

11. درآمد فیزیوتراپیست در ایتالیا

درآمد متوسط یک فیزیوتراپیست در کشور ایتالیا (دستمزد پایه ناخالص) حدود 51,146 یورو در سال معادل نرخ ساعتی 25 یورو است. فیزیوتراپیست‌ها معمولا به طور متوسط ​​869 یورو پاداش دریافت می‌کنند.

طبق برآورد حقوق و دستمزد توسط سایت salaryexpert بر اساس داده‌های نظرسنجی حقوق که مستقیماً از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در ایتالیا جمع‌آوری شده است، یک فیزیوتراپیست تازه‌کار که بین 1 تا 3 سال تجربه کاری دارد، به طور متوسط 36,131 یورو حقوق سالانه دریافت می‌کند. اما این رقم برای یک فیزیوتراپیست نسبتا مجرب در سطح ارشد که حدود 8 سال سابقه کار دارد، به طور متوسط 63,320 یورو در سال است.

در آخرین بخش از مقاله مزایای رشته فیزیوتراپی در ایتالیا را بررسی می‌کنیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

12. مزایای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا را می‌توان به صورت زیر لیست نمود:

  • 1. ارائه مدرک معتبر و به رسمیت شناخته شده جهانی
  • 2. تمرین بالینی در حین تحصیل
  • 3. در دسترس بودن فناوری به‌روز
  • 4. تعامل موثر با استادان و بیماران
  • 5. کیفیت بالای آموزش، استانداردهای علمی دقیق و امکانات تحقیقاتی پیشرفته
  • 6. تجربه فرهنگی متنوع و موثر در برقراری ارتباط موثرتر با بیماران
  • 7. هزینه آموزش مقرون‌به‌صرفه
  • 8. هزینه زندگی مناسب
  • 9. حضوری دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا در میان برترین دانشگاه های جهان

لیست کامل بهترین دانشگاه های فیزیوتراپی ایتالیا را در این فایل بخوانید.


سوالات متداول تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا

✅ تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چقدر طول می‌کشد؟

آموزش کارشناسی فیزیوتراپی در این کشور یک برنامه 3 یا 4 ساله است و دوره کارشناسی ارشد آن معمولا 2 سال به طول می‌انجامد.

✅ آیا امکان تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله، بسیاری از دانشگاه های این کشور دوره‌های تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند.

✅ هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا در دانشگاه های دولتی حدود 900 تا 4000 یورو و در دانشگاه های خصوصی بین 6000 تا 30000 یورو است.

✅ شرایط سنی تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا چگونه است؟

شرایط سنی تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا حداقل 17 سال است.

✅ آیا تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا امکان‌پذیر است؟

بله، در صورت داشتن شرایط مناسب برای اخذ بورسیه، تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا امکان‌پذیر است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل کارشناسی فیزیوتراپی در ایتالیا یک برنامه 3 یا 4 ساله است و دوره کارشناسی ارشد آن معمولا 2 سال به طول می‌انجامد. تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به زبان انگلیسی راهی مناسب برای ورود به بازار کار نسبتا خوب این رشته در سطح بین‌المللی است. ارائه مدرک مهارت در زبان از مهم‌ترین شرایط تحصیل فیزیوتراپی در ایتالیا به انگلیسی است. هزینه تحصیل فیزیوتراپی در کشور ایتالیا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته جهان مقرون‌به‌صرفه و نسبتا ارزان است. به نحوی که حتی تحصیل رایگان فیزیوتراپی در ایتالیا با ارائه مدارک لازم و احراز شرایط تعیین شده برای اخذ بورسیه های تحصیلی امکان‌پذیر است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18