تحصیل سینما در آلمان

تحصیل سینما در آلمان

یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیل سینما، آلمان است. این کشور با ارائه شرایطی مناسب و همچنین آموزش سینما با کیفیتی بالا، به این محبوبیت در میان دانشجویان بین‌المللی سراسر جهان رسیده است. ما در این مقاله درباره چگونگی تحصیل سینما در آلمان حرف می‌زنیم و شما می‌توانید پاسخ مهم‌ترین پرسش‌های خود در این باره را دریافت کنید. برخی از این پرسش‌ها عبارتند از:

  • مزیت تحصیل سینما در آلمان چیست؟
  • شرایط لازم برای تحصیل سینما در آلمان چیست؟
  • کدام دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل سینما بهتر هستند؟
  • برای تحصیل سینما در آلمان باید چقدر هزینه کنیم؟
  • دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ چه رشته‌هایی ارائه می‌دهد؟

بررسی تحصیل سینما در آلمان

تحصیل سینما در آلمان یک موقعیت عالی برای علاقمندان به این رشته است. بهترین دانشگاه های سینما در آلمان از جمله دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ می‌توانند به شما در داشتن آینده‌ی شغلی مناسب کمک کنند و این در حالیست که هزینه تحصیل سینما در آلمان مقرون به صرفه است و شما حتی می‌توانید به تحصیل رایگان سینما در آلمان بپردازید. ما در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل سینما در آلمان می‌پردازیم و شما را با شرایط کسب پذیرش در دانشگاه‌های سینمای این کشور بر اساس منابع معتبر آشنا می‌کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1- مزایای تحصیل سینما در آلمان

شرایط تحصیل هنر در آلمان و در شاخه سینما وجود دارد. باتوجه به پیشرفت در زمینه‌های مختلف، تحصیل سینما در آلمان فرصت ویژه‌ای است. کشور آلمان از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که امکانات تحصیلی خوبی را در زمینه‌ی تحصیل سینما فراهم کرده و باعث علاقه‌ی دانشجویان خارجی به تحصیل در این کشور شده است.

تحصیل سینما در این کشور، شما را با فرهنگ مردم آلمان آشنا می‌کند و اجازه می‌دهد در گرایش‌های مختلفی در این رشته آموزش ببینید.

دانشجویان با دیدن آموزش این رشته در آلمان، با سطح بالایی از کیفیت تحصیلی مواجه می‌شوند. همچنین می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ، فرصت‌های شغلی خوبی مانند کار در نشریات و مجلات، تدریس و فعالیت در رسانه‌های مختلف کسب کنند.

آلمان یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل سینما در اروپا به شمار می‌رود.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- رشته سینما در آلمان

کشور آلمان جزو کشورهای صاحب سبک در صنعت سینما به‌شمار می‌رود. کارگردانان معروفی مانند واگنر، فریتس لانگ و مورنائو، همگی از بزرگان آلمان هستند که همچنان روش‌های‌شان در دانشگاه‌های آلمان تدریس می‌شود.

هنرمندان آلمانی، همواره جزو پیشگامان این صنعت در جهان بوده‌اند. سینمای اکسپرسیونیسم که یکی از اتفاقات مهم تاریخی جهان است، در این کشور جان گرفت و گسترش پیدا کرد.

شما با تحصیل سینما می‌توانید به یک تفکر انتقادی دست پیدا کنید و جنبه‌های مختلف این صنعت را به چالش بکشید. همچنین باتوجه به سطح تدریس سینما در آلمان شما می‌توانید به اساتید ویژه‌ای دسترسی داشته باشید و به خوبی با تجزیه و تحلیل هنری آشنا شوید. دوره‌های آموزشی این رشته شامل فرهنگ، ادبیات و تمدن غرب، فیلم‌نامه‌نویسی، کمدی و درام، تاریخ فیلم و سینمای جهان و غیره می‌شود.

گرایش های رشته سینما در آلمان متنوع است و تدوین، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی و فیلم‌برداری جزء آن است.

شرایط و هزینه تحصیل سینما در آلمان
Spiegel-Haus,-Hamburg,-Deutschland

3- شرایط تحصیل سینما در آلمان

دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل سینما به آلمان بروند باید براساس دانشگاهی که انتخاب می‌کنند، با شرایط تحصیل سینما در آلمان، هزینه تحصیل سینما در آلمان و بهترین دانشگاه های سینما در آلمان آشنا باشند. معمولا هرکدام از دانشگاه‌های آلمانی شرایط خاص خود را برای پذیرش دارند. آن‌ها باتوجه به سیاست علمی خود، نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌کنند.

خوب است بدانید که:
1. شما می‌توانید هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی، در آلمان سینما بخوانید.
2. مدت زمان تحصیل سینما در آلمان در مقطع کارشناسی معمولا 4 سال است.

مدارک کلی که برای پذیرش در رشته‌ی سینما باید ارائه کنید، به این شرح است:

  • آخرین مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات سال‌های قبل
  • اثبات مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی
  • رزومه‌های مرتبط با رشته‌ی سینما
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه

4- شرایط زبانی مورد نیاز برای تحصیل سینما در آلمان

زبان تحصیل در آلمان در اکثر دانشگاه‌ها آلمانی است. اما در سال‌های اخیر تقاضا برای تدریس به زبان انگلیسی نیز افزایش یافته است. به‌طور کلی هر دانشگاه از دانشجویان بین‌المللی مدارک معتبر زبان می‌خواهد. برخی از مدارک معتبر عبارتند از:

  • DSH
  • TestDaF
  • تافل
  • آیلتس
بهترین دانشگاه های سینما در آلمان

5- هزینه تحصیل سینما در آلمان

کشور آلمان جزو معدود کشورهایی است که شرایط تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی را فراهم کرده است. شما برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان نیازی به پرداخت شهریه ندارید. تنها شرط لازم برای پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان، تسلط به زبان آلمانی است. دانشگاه‌های دولتی آلمان تنها به زبان رسمی این کشور تدریس می‌کنند و شما فقط بابت مراحل اولیه‌ی ثبت‌نام، باید هزینه‌ای 250 یورویی بپردازید.

برای مهاجرت به آلمان و تحصیل سینما در دانشگاه های خصوصی این کشور باید شهریه بپردازید.

به نمونه مبالغ زیر توجه کنید:

رشته دانشگاه مقطع تحصیلی هزینه تحصیل (سالانه)
فیلم و رسانه Filmacademy Baden-Württemberg کارشناسی 3,000
فیلم سازی MetFilm School کارشناسی 23,000
صحنه و تولید فیلم BIMM University کارشناسی ارشد 19,754
دراماتورژی Goethe-University Frankfurt am Main کارشناسی ارشد رایگان

6- بورسیه تحصیلی آلمان

متقاضیان تحصیل در بهترین دانشگاه های سینما در آلمان می‌توانند با استفاده از بورسیه‌های سازمان‌هایی مانند DAAD تحصیل خود را در آلمان ادامه دهند. این سازمان از بیش از 100000 دانشجوی بومی و غیربومی در روند تحصیلی حمایت می‌کند. علاوه‌بر این، برخی از دانشگاه‌های آلمان، شرایط ویژه‌ای را برای دانشجویان برتر خود فراهم می‌کنند که شامل بورسیه و تامین هزینه تحصیل سینما در آلمان است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- هزینه زندگی در کشور آلمان

شما برای زندگی در آلمان ماهانه حدودا 840 تا 1000 یورو هزینه خواهید داشت. بسته به مدت زمان تحصیل سینما در آلمان و همچنین دانشگاهی که انتخاب می‌کنید این هزینه متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید که شهر محل سکونت شما در آلمان نیز بر این هزینه موثر است.

در بخش بعدی مقاله، بهترین دانشگاه‌های سینما در آلمان را معرفی خواهیم کرد.
همراه ما باشید!

8- بهترین دانشگاه های سینما در آلمان

کشور آلمان از مقاصد پرطرفدار دانشجویان بین‌المللی رشته‌ی سینما به‌شمار می‌رود و برای کسانی که قصد ادامه‌ی تحصیل دارند، یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو خواهد بود. دانشگاه‌های این کشور هرساله بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند و سطح علمی بالایی دارند.
برخی از دانشگاه‌های این کشور که در حال حاضر رشته‌ی سینما را ارائه می‌دهند شامل موارد زیر هستند:

در ادامه این دانشگاه ها را معرفی می‌کنیم.

بهترین دانشگاه های سینما در آلمان

بهترین دانشگاه های سینما آلمان: Ludwig Maximilian University of Munich

این دانشگاه که در مرکز ایالت مونیخ قرار گرفته است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات عالی آموزشی، علمی و پژوهشی برتر در سطح اروپا شناخته می‌شود. Ludwig Maximilian University of Munich هرساله از بین استعدادهای برتر سراسر جهان، دانشجویانی را جذب می‌کند و ایده‌های آنان را به چالش می‌کشد. این دانشگاه هموار در شیوه‌ی تدریس پیشگام بوده است و در رشته‌های مختلفی مانند علوم انسانی، حقوق، هنر، سینما، اقتصاد و… برنامه‌ی تحصیلی دارد.

بهترین دانشگاه های سینما آلمان: MetFilm

مت فیلم یکی از دانشگاه‌های مطرح آلمان در زمینه‌ی سینما، فیلم‌سازی، تلویزیون و رسانه‌های آنلاین است. این دانشگاه، دوره‌های خود را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به علاقمندان ارائه می‌دهد. دانشگاه مت فیلم در شهر برلین و همچنین لندن، پایتخت انگلستان پردیس دانشگاهی دارد. MetFilm یکی از قدیمی‌ترین استودیوهای فیلم‌سازی در اروپاست و تحصیل در این دانشگاه برای تمام دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.

بهترین دانشگاه های سینما آلمان: Macromedia University of Applied Sciences

این دانشگاه علمی‌کاربردی، جزو دانشگاه‌های خصوصی کشور آلمان است. در حوزه‌ی تجارت، رسانه، طراحی و هنرهای خلاقانه حرف‌هایی برای گفتن دارد. این دانشگاه با 100 استاد و 4000 دانشجو با ملیت‌های مختلف از 90 کشور جهان همکاری می‌کند. در دانشگاه مت فیلم، تحصیلات تکمیلی در مقطع فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. پس اگر قصد ادامه‌ی تحصیل در این مقاطع و به زبان انگلیسی دارید، گزینه‌ی مناسب همین دانشگاه است.

بهترین دانشگاه های سینما آلمان: دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ

این موسسه‌ی آموزشی که از معتبرترین دانشگاه‌های فیلم‌سازی آلمان است در سال 1966 تاسیس شد.
از فارغ‌التحصیلان مهم این دانشگاه می‌توان به ویم وندرس، نامزد 3 بار اسکار بهترین فیلم مستند، فلورانس هنکل که با اولین فیلم خود برنده‌ی اسکار شد و تونی اردوان که برنده‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد اشاره کرد.
این دانشگاه در سال‌های 2014، 2017 و 2018 جزو 15 دانشگاه برتر جهان شناخته شد. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه، وجود استودیوهای فیلم‌سازی در خود دانشگاه است.
علاوه‌بر این، 7 دوره‌ی مختلف شامل روزنامه‌نگاری، مستند و فیلم‌سازی، مونتاژ، تولید و مدیریت رسانه، فیلم‌نامه‌نویسی، طراحی تصویر سینما و فیلم تلویزیونی و فیلمبرداری در این دانشگاه تدریس می‌شود.

تعداد پذیرش این دانشگاه محدود است و دانشجویان خارجی برای دریافت پذیرش، باید خود را برای آزمون‌های ورودی آماده کنند.

زبان تحصیل این دانشگاه آلمانی است. در رشته‌های نویسندگی، رسانه و فیلم و سینما و تلویزیون دیپلم دانشگاهی نیز ارائه می‌دهد. همچنین در رشته‌ی مطالعات رسانه نیز می‌توانید مدرک دکترای خود را از این دانشگاه دریافت کنید.

بخش بعدی مقاله به بررسی مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش، ثبت‌نام و ویزای دانشجویی می‌پردازد.
همراه ما باشید!

دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ
Teufelsberg-in-Berlin

9- مدارک لازم برای تحصیل در آلمان

هر دانشگاه سینما در آلمان، مدارک خاصی برای پذیرش تحصیلی لازم دارد. اما بعضی مدارک به‌طور معمول برای تمام دانشگاه‌ها مشترک است که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • یک کپی‌برابراصل از مدرک دیپلم دبیرستان یا مدارک قبلی و سایر مدارک مربوط به زبان اصلی
  • ریز نمرات
  • عکس پاسپورت
  • کپی پاسپورت (اطلاعات شخصی و عکس صفحه‌ی مشخصات)
  • مدرک مهارت زبان (گواهی آزمون یا معادل آنلاین)

10- مدارک لازم برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان

دانشجویان کشورهای اتحادیه‌ی اروپا برای سفر به آلمان نیازی به ویزا ندارند. دانشجویان ایرانی اما برای دریافت ویزا باید یک هزینه‌ی 75 یورویی به کنسولگری این کشور در ایران پرداخت کنند. همچنین لازم است مدارک زیر را برای دریافت ویزا ارائه کنند:

  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی
  • دو قطعه عکس
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش
  • کارنامه‌ی سوابق تحصیلی
  • مدارک زبان
دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ

11- مدارک لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه های آلمان

برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های سینمای آلمان باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • پاسپورت همراه با ویزا یا اجازه‌ی اقامت
  • چند عکس پاسپورت
  • فرم تکمیل ثبت‌نام
  • مدارک صلاحیت ورود به سطح آموزش عالی مانند اصل گواهی‌ها و ترجمه‌های تاییدشده‌ی رسمی
  • اطلاعیه‌ی پذیرش
  • ارائه‌ی مدرکی مبنی بر تسلط کافی به زبان آلمانی(یا انگلیسی)
  • مدرک بیمه‌ی درمانی قانونی
  • رسید پرداخت هزینه‌ی ترم

پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، گواهی ثبت‌نام دریافت خواهید کرد که بعنوان شناسه‌ی دانشجویی موقت عمل می‌کند و به شما امکان ارائه‌ی درخواست برای کسب اجازه‌ی اقامت یا شرکت در کلاس‌ها را می‌دهد.


پرسش‌های متداول تحصیل سینما در آلمان

✅ تحصیل سینما در آلمان به چه زبان‌هایی امکان‌پذیر است؟

شما می‌توانید به هر دو زبان آلمانی و انگلیسی در رشته سینما در آلمان درس بخوانید.

✅ هزینه تحصیل سینما در آلمان چقدر است؟

دانشگاه‌های دولتی هزینه‌ای جز هزینه‌ی ثبت‌نام (250 یورو) ندارند. اما دانشگاه‌های خصوصی تا 40000 یورو در سال شهریه دریافت می‌کنند.

✅ بهترین دانشگاه های سینما در آلمان کدام اند؟

دانشگاه مت فیلم، LMU و دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ از برترین دانشگاه‌های سینما در آلمان‌اند.

✅ شرایط تحصیل سینما در آلمان برای تمام دانشگاه‌ها یکسان است؟

خیر؛ معمولا هر دانشگاه در آلمان شرایط ویژه‌ای برای پذیرش دارد که پیش از درخواست باید از آن مطلع باشید.

✅ هزینه‌ی معمول زندگی در آلمان چقدر است؟

شما برای زندگی در آلمان ماهانه حدودا 840 تا 1000 یورو هزینه خواهید داشت. این هزینه بسته به محل زندگی متغیر است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شما با تحصیل در کشور آلمان که یکی از کشورهای پیشرو و پیشگان در صنعت سینماست، می‌توانید به بهترین دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشید و در بهترین دانشگاه‌های جهان تحصیل کنید. شما با تحصیل سینما در کشوری که گسترش‌دهنده‌ی سبک اکسپرسیونیسم در جهان است تجربه‌های شگفت‌انگیزی کسب خواهید کرد و این درحالیست که تحصیل این رشته در آلمان شرایط پیچیده‌ای ندارد و شما به راحتی به آن خواهید رسید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18