تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند

فنلاند به عنوان یکی از بهترین کشورها از نظر کیفیت آموزش آکادمیک، بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را ارائه کرده است تا شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کنند. باید دقت کنید که شرایط تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویان با ملیت‌های مختلف، متفاوت است. ما در این مقاله صفر تا صد شرایط تحصیل رایگان در فنلاند را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده‌ایم تا پاسخگوی سوالات شما باشیم؛ سوالاتی همچون:

  • شرایط تحصیل رایگان در فنلاند به چه صورت است؟
  • شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند چگونه است؟
  • انواع بورسیه تحصیلی فنلاند در مقاطع مختلف کدامند؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان به چه صورت است؟
  • و …

بررسی تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند امتیازی ویژه برای دانشجویان بین‌المللی است. این کشور با فراهم کردن شرایط تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی، باعث جذب دانشجویان بسیاری به این کشور شده است. در این مقاله سعی کرده‌ایم تا با بررسی شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند و برآورد هزینه های تحصیل در این کشور، اطلاعات جامعی را بر اساس معتبرترین منابع در اختیار متقاضیان تحصیل رایگان در فنلاند قرار دهیم. در پایان مقاله نیز می‌توانید لیست کاملی از بورسیه های تحصیلی فنلاند را در فایلی مجزا بیابید. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

مشاوره بورسیه تحصیلی آلمان: در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی
city_hero_image

1. آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

تحصیل در فنلاند برای کسانی رایگان است که:

  • ملیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) یا سوئیس را دارند.
  • به تحصیل در دانشگاه های دولتی فنلاند به زبان فنلاندی یا سوئدی مشغول می‌شوند.
  • برای تحصیل مقطع دکترا از دانشگاه های فنلاند پذیرش گرفته‌اند.
  • موفق به دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند شده‌اند.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل رایگان در فنلاند

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند برای کسانی که امکان استفاده از این فرصت طلایی را دارند، در ادامه به تفصیل بررسی می‌کنیم.

2.1. تحصیل رایگان در فنلاند بر اساس ملیت

تحصیل در فنلاند برای دانشجویان EU و EEA هزینه‌ای ندارد. توجه داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در فنلاند باید هزینه تحصیل در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را بپردازند.

شرایط دیگر معافیت از هزینه های تحصیل در فنلاند شامل افرادی می شود که دارای کارت آبی اتحادیه اروپا یا اجازه اقامت دائم هستند.

 علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا، دانشجویان مبادله ای نیز می توانند از پرداخت شهریه معاف شوند. 

2.2. تحصیل رایگان در فنلاند به زبان فنلاندی

یکی از شرایط تحصیل رایگان در فنلاند، تحصیل به زبان فنلاندی یا سوئدی است. در این صورت کلیه دانشجویان با هر ملیت و مقطع، از هزینه های تحصیلی در این کشور معاف می شوند. برای تحصیل در فنلاند به یکی از این دو زبان باید با ارائه مدارک معتبر، تسلط خود را ثابت کند.

هنوز دو حالت دیگر برای تحصیل در فنلاند بدون پرداخت شهریه وجود دارد. با ما بمانید.

تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی
The-Best-Areas-to-Stay-in-Tampere-Finland

2.3. تحصیل رایگان در فنلاند در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکترا برای کلیه دانشجویان بین المللی فنلاند بدون در نظر گرفتن ملیت رایگان است. نمونه هایی از برنامه های دکترا در فنلاند برای تحصیل رایگان را در جدول زیر ببینید:

لیست رشته لیست دانشگاه هزینه تحصیل
اقتصاد دانشگاه هلسینکی رایگان
اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی دانشگاه تامپره رایگان
حقوق دانشگاه تورکو رایگان

2.4. تحصیل رایگان با اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

برخی از دانشگاه‌های معتبر فنلاند شرایط بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا / EEA مهیا کرده اند. این بورسیه ها می توانند هزینه های تحصیل در این کشور را به مقدار قابل توجهی پوشش دهند.

هر دانشگاه در فنلاند هزینه و نوع بورسیه خود را اعلام کرده است. اطلاعات دقیق تر از شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند در سایت هر دانشگاه در دسترس است.

ما نیز در ادامه درباره این بورسیه ها حرف می‌زنیم.

3. شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند

بهترین راه معافیت از پرداخت شهریه دریافت بورسیه های تحصیلی فنلاند است. این بورسیه ها معمولاً بر اساس شایستگی‌ به دانشجویان ارائه می‌شوند و اغلب برای هر برنامه درجه یک، سهمیه مشخصی موجود است. بعضی از بورسیه‌ها معافیت کامل از شهریه دانشگاه را اعطا می‌کنند، برخی با کسر درصدی از هزینه‌های شهریه، به عنوان مثال 50% برای شما اعمال می شوند.

دانشگاه های مختلف شرایط متفاوتی برای ارائه بورسیه های تحصیلی فنلاند دارند. به همین خاطر بورس تحصیلی و شهریه ای که در نظر می گیرند به نوع موسسه آموزشی و برنامه ای که می خواهید تحصیل کنید، بستگی دارد.

زمانی که درخواست خود را برای دانشگاه های فنلاند آغاز کردید، مطمئن شوید که در مورد گزینه های بورسیه تحصیلی هر دانشگاه تحقیق کنید. سپس مطمئن شوید که در وقت مقرر آن درخواست می دهید.

لیست انواع بورسیه فنلاند را در فایل PDF پایان مقاله بخوانید.

شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند
Lapland,-Finland,–Snowmobiles

3.1. بورسیه برای تحصیل رایگان کارشناسی در فنلاند

اگر می‌خواهید برای تحصیل رایگان کارشناسی در فنلاند اقدام کنید، باید بتواند بورسیه های ارائه شده در این مقطع در دانشگاه های مختلف را بیابید. لیست زیر نمونه هایی از بورسیه هایی است که تحصیل کارشناسی در فنلاند را برای شما یا رایگان می‌کنند یا از هزینه آن‌ها می‌کاهند:

نام بورسیه دانشجویان مشمول مبلغ بورسیه
بورسیه مبتنی بر انگیزه دانشگاه آلتو همه دانشجویان ملی و بین‌المللی کمک هزینه 1,500 یورویی
بورسیه برنامه های کارشناسی دانشگاه LUT همه دانشجویان ملی و بین‌المللی پوشش 50 تا 100 درصد شهریه
بورسیه ACES دانشجویان 226 کشور (شامل ایرانی ها و افغانستانی ها) کمک هزینه 3,500 دلاری

3.2. بورسیه برای تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در فنلاند

اگر موفق به دریافت بورسیه های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد فنلاند شوید، می‌توانید به رایگان یا با هزینه ارزان تر در این کشور درس بخوانید. برخی از بهترین بورسیه های در دسترس برای تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند به صورت رایگان عبارتند از:

  • بورسیه فنلاند در دانشگاه تامپره با 5,000 یورو کمک هزینه تحصیلی
  • بورسیه دانشگاهی Aalto Reserve با برنامه های کمک هزینه متنوع بسته به شرایط دانشجو
  • بورسیه شهریه دانشگاه Åbo Akademi با برنامه های کمک هزینه متنوع بسته به شرایط دانشجو

4. شرایط تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی

کشور فنلاند دارای دانشگاه های معتبر بین المللی بسیاری است. به همین خاطر شرایط تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی نیز فراهم شده است. با این وجود در نظر داشته باشید، که برای پذیرش در این دانشگاه ها شما به مدرک معتبر مهارت زبان نیاز خواهید داشت.

نکته این است که تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی دیگر مانند تحصیل در این کشور به زبان فنلاندی یا سوئدی رایگان نیست و شما تنها در صورتی واجد شرایط تحصیل رایگان به این زبان می‌شوید که:

  • ملیت کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس را داشته باشید.
  • موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شوید.

شما باید بسته به دانشگاه یا مقطع مورد نظر خود یکی از مدارک معتبر مهارت زبان انگلیسی آزمون های آیلتس، تافل، PTE Academic ،C1 Advanced یا سایر آزمون های انگلیسی را ارائه دهید.

به خاطر داشته باشید که در شرایط مشابه، آلمان شانس بیشتری برای تحصیل رایگان به شما می‌دهد چرا که بسیاری از دانشگاه های دولتی این کشور اولاً امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند و ثانیاً از دانشجویان بین‌المللی شهریه نمی‌گیرند. اطلاعات بیشتر را در مقاله تحصیل رایگان در آلمان بیابید.

اگر می‌خواهید بدون مدرک زبان و بدون پرداخت شهریه در فنلاند درس بخوانید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی

5. تحصیل رایگان در فنلاند بدون مدرک زبان

امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان انگلیسی در فنلاند وجود دارد. برای این کار شما باید اثبات کنید که به اندازه کافی به زبان انگلیسی تسلط دارید. در لیست زیر به مواردی که شما می توانید از طریق آن ها بدون مدرک زبان در دانشگاه های فنلاند پذیرش شوید، می پردازیم:

  • زبان مادری شما انگلیسی باشد.
  • مدرک تحصیلی قبلی شما در هر یک از دانشگاه های اتحادیه اروپا / EEA، کانادا، استرالیا، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا اخذ شده باشد.

نکته اینجاست که اگر زبان مادری شما انگلیسی باشد، احتمال اینکه ملیت کشورهای انگلیسی زبان اتحادیه اروپا را داشته باشید، افزایش می‌یابد و به این شکل امکان تحصیل رایگان برایتان فراهم می‌شود.
اگر هم مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های انگلیسی زبان گرفته باشید، به دلیل اعتبار مدارک شانس شما برای اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند خصوصاً بورسیه های مبتنی بر شایستگی افزایش می‌یابد و می‌توانید به تحصیل رایگان در فنلاند امیدوار باشید.

6. بهترین دانشگاه های رایگان فنلاند

از جمله بهترین دانشگاه های فنلاند که شانس تحصیل بدون پرداخت شهریه در آن‌ها نسبت به دیگر دانشگاه های این کشور بیشتر است، می‌توان به دانشگاه های لیست زیر اشاره کرد:

دانشگاه ها رتبه QS میزان پذیرش
دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki) 117 17%
دانشگاه تورکو (University of Turku) 375 10-20%
دانشگاه تامپره (Tampere University) 462 9%
دانشگاه ییواسکیلا (University of Jyväskylä) 489 10%
دانشگاه واسا (University of Vaasa) 10%

در ادامه مقاله سعی داریم بررسی کنیم که اگر بورسیه نداشته باشید، با چه میزان هزینه در فنلاند مواجه هستید. همراه ما بمانید.

بورسیه تحصیلی فنلاند
A-very-beautiful-old-town-in-Finland-Porvoo
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه تحصیل در فنلاند

همانطور که در بالا اشاره شد هزینه های تحصیل در فنلاند نسبت به آموزش با کیفیت در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است.

دولت فنلاند برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، شهریه در نظر گرفته است. متقاضیان می بایست برای تحصیل در این کشور حداقل 6,000 یورو در سال بپردازند. با این حال بسته به دوره آموزشی، هزینه ها می‌توانند تا 20,000 یورو در سال افزایش یابند.

8. هزینه زندگی در فنلاند برای دانشجویان

دانشجویان بین المللی در فنلاند می بایست علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. این هزینه ها نسبت به سبک زندگی دانشجویان و شهر محل تحصیل می تواند تغییر کند.

شما می توانید، با برآورد هزینه های زندگی خود نگرانی های مالی‌تان را کاهش دهید. واضح است که انتخاب دانشگاهی در هلسینکی، پایتخت فنلاند، هزینه های زندگی شما را نسبت به شهرهای کوچکتری همچون اولو، افزایش خواهد داد.

به طور میانگین هزینه زندگی در فنلاند برای دانشجویان می تواند حدود 907 یورو در ماه (بدون هزینه اسکان) باشد.

دقت کنید که برآورد هزینه ها تا حد زیادی به محل اسکان شما بستگی دارد. در صورتی که شما از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید، این هزینه ها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

در ادامه یک روش دیگر برای کاهش هزینه های تحصیل در فنلاند را معرفی می‌کنیم: «کار دانشجویی در فنلاند»

The-small-boat-harbour-and-Naantali-church-at-sunny-summer-day
The-small-boat-harbour-and-Naantali-church-at-sunny-summer-day

9. اشتغال حین تحصیل در فنلاند برای دانشجویان

خوشبختانه دانشجویانی که کشور فنلاند را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند، مجوز اشتغال حین تحصیل را دریافت می‌کنند. با این حال، همچون کشورهای اروپایی دیگر، محدودیت هایی در ساعات مجاز برای کار همزمان با تحصیل در فنلاند وجود دارد. 

دانشجویان، مجاز به کار به صورت نیمه وقتی هستند که از 30 ساعت در هفته بیشتر نمی‌شود. 

اشتغال دانشجویان بین المللی می تواند در کنار برخورداری از بورسیه تحصیلی فنلاند، شرایط تحصیل با هزینه کمتر در فنلاند را فراهم کند.

10. ویزای دانشجویی فنلاند 

متقاضیان تحصیل رایگان در فنلاند باید در نظر داشته باشند که شرایط ویزا به کشور مبدأ آن‌ها بستگی دارد.

اگر متقاضیان از کشورهای اتحادیه اروپا باشند، نیازی به دریافت ویزا یا اجازه اقامت ندارند. آن‌ها تنها باید اثبات کنند که بودجه کافی برای پوشش هزینه های اقامت خود در فنلاند را دارند. همچنین دریافت بیمه درمانی برای این دانشجویان الزامی نیست. علاوه بر این هیچ محدودیتی برای ساعت اشتغال حین تحصیل برای آنها وجود ندارد.

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا شرایط سخت تری نسبت به گروه اول دارند. این متقاضیان باید از طرف سفارت فنلاند در کشور محل اقامت خود، اجازه اقامت بگیرند. همچنین قبل از ورود به فنلاند نامه پذیرش از دانشگاه را دریافت کنند. این مجوز باید به صورت سالانه تمدید شود.

توجه داشته باشید دارا بودن بیمه سلامت برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا الزامی است.

11. مزایا و معایب تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل رایگان در فنلاند چه مزایا و معایبی دارد؟ در آخرین بخش از مقاله، به عنوان جمع‌بندی، به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

تحصیل رایگان در فنلاند

11.1. مزایای تحصیل رایگان در فنلاند

  • تنوع بالای بورسیه های در دسترس در فنلاند
  • امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی
  • کیفیت بالای دانشگاه های رایگان یا ارزان تر فنلاند
  • تجربه تحصیل و زندگی در کشوری امن، شاد و زیبا
  • امکان کار همزمان با تحصیل در فنلاند و شانس بالای کاریابی پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل اعتبار مدارک

با کلیک روی این فایل با لیست بورسیه های تحصیلی فنلاند آشنا شوید.

11.2. معایب تحصیل رایگان در فنلاند

  • رقابت بالا برای بورسیه تحصیلی فنلاند و شرایط سخت دریافت آن
  • سختی یادگیری زبان فنلاندی یا سوئدی برای تحصیل رایگان در فنلاند به یکی از این زبان ها
  • ظرفیت پایین پذیرش دانشگاه هایی که شرایط تحصیل رایگان را فراهم می‌کنند
  • هزینه نسبتاً بالای زندگی در فنلاند
Yllas-Ski-Resort
Yllas-Ski-Resort

پرسش های متداول تحصیل رایگان در فنلاند

✔️ آیا امکان تحصیل رایگان در فنلاند وجود دارد؟

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند برای دانشجویان EU، دانشجویان دارای بورسیه و متقاضیان تحصیل به زبان های فنلاندی و سوئدی فراهم است.

✔️ مهم ترین بورسیه های تحصیلی فنلاند کدامند؟

بورسیه های دولتی فنلاند، بورسیه دانشگاه آلتو و بورسیه های دانشگاه هلسینکی از بهترین بورسیه های تحصیلی فنلاند هستند.

✔️ بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل رایگان کدامند؟

دانشگاه هلسینکی، دانشگاه تورکو و دانشگاه تامپره از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رایگان در فنلاند هستند.

✔️ تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی چگونه ممکن است؟

تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی برای دانشجویانی با ملیت کشورهای انگلیسی‎ زبان EU یا دارندگان بورسیه ممکن است.

✔️ شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟

شرایط بورسیه تحصیلی فنلاند بسته به نوع بورسیه متفاوت است اما عموماً باید سابقه تحصیلی خوبی داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

کشور فنلاند با وجود بهترین دانشگاه های بین المللی و ارائه مدرک معتبر جهانی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در بین دانشجویان است. مهم‌ترین دلیل محبوبیت این کشور ارائه انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاهی است که امکان تحصیل رایگان در این کشور را فراهم کرده. با انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود، می‌توانید از شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی مطلع و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18