تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم 2024 (+ ✅ شرایط ویزا + رایگان)

تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم 2024 (+ ✅ شرایط ویزا + رایگان)

کشور فنلاند به دلیل شرایط خوبی که برای زندگی و تحصیل برای داوطلبان و متقاضیان ایجاد می‌کند، همیشه یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی به شمار می‌آید. امکان تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم برای دانشجویان ملی و بین‌المللی وجود دارد و از طرف دیگر هزینه تحصیل در این کشور با این شرایط نیز مناسب است. ما در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که ممکن است برای شما در زمینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم به وجود آید، پاسخ دهیم. سوالاتی از قبیلِ:

  • مزایای تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم چیست؟
  • انواع بورسیه‌های تحصیلی با مدرک دیپلم در فنلاند کدامند؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند چقدر است؟
  • آیا امکان کار دانشجویی در فنلاند وجود دارد؟
  • شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم چگونه است؟

✅ تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم به راحتی امکان‌پذیر است و سیستم آموزشی و موسسات معتبر توانسته‌اند این کشور را تبدیل به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان ملی و بین‌المللی کنند. شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم برای متقاضیان مدرک کارشناسی فراهم است و مزایای متعددی نیز در پی دارد. مناسب بودن هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم و همچنین در دسترس بودن بورسیه‌های تحصیلی از این مزایا به شمار می‌روند. در این مقاله تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین مباحث مرتبط با تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم را بر اساس منابعی معتبر و به‌روز مانند سایت Study in Finland مورد بررسی قرار دهیم. پس همراه ما بمانید و به مطالعه مقاله ادامه دهید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

1. سیستم آموزشی در فنلاند

آموزش در فنلاند بر یادگیری خودآموز، حل مسئله و خودسازی تمرکز دارد. مدارس فنلاند، با شروع آموزش در دوران کودکی، دانش‌ آموزان خردسال خود را نه تنها برای زندگی، بلکه برای ارتباط با دیگر دانش آموزان آماده می‌کنند تا در آینده با مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.

مراکز آموزش عالی فنلاند نیز به دو بخش اصلی تقسیم می‌شوند. دانشگاه‌های فنلاند بر پژوهش تاکید دارند اما تمرکز مراکز علمی کاربردی بر کارهای عملی و کسب تجربه است.

خوب است بدانید که شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم، هم در دانشگاه‌ها و هم در مراکز علمی کاربردی این کشور وجود دارد.

جامعه‌ای که در قرن بیست‌ویکم به شدت در حال تغییر است، شهروندان را به چالش می‌کشد تا به روشی بسیار متفاوت از مردم گذشته رشد کنند. برای اینکه خود را در موقعیت قرار دهید و به بهترین شکل زندگی کنید، یادگیری مادام‌العمر ظرفیتی است که باید از آن برخوردار باشید. آموزش فنلاند برای این منظور طراحی شده است.

در سیستم آموزشی فنلاند، بن‌بستی وجود ندارد و شما می‌توانید هر زمانی که از رشته تحصیلی خود پشیمان شدید، آن را تغییر دهید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. دلیل تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

فنلاند واقع در شمال اروپا به عنوان یکی از امن‌ترین، شادترین و باثبات‌ترین کشورهای جهان رتبه‌بندی شده است و به کیفیت بالای آموزش شهرت دارد. در این بخش بعضی از دلایل و مزایای تحصیل در فنلاند با دیپلم را بررسی می‌کنیم:

  • تحصیل در دانشگاه‌هایی با جایگاه بالا در رتبه‌بندی جهانی
  • امکان دریافت ویزای 1 ساله پس از فارغ‌التحصیلی برای جست‌وجوی کار
  • شهریه مقرون به صرفه
  • امکان کار همزمان با تحصیل
  • عدم نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی برای اخذ ویزای دانشجویی و اجازه اقامت
  • در دسترس بودن فرصت‌های شغلی فراوان
  • امکان تحصیل رایگان یا ارزان‌تر با دریافت بورسیه‌های تحصیلی

اگر به دنبال آشنایی با شرایط حضور در دانشگاه‌های فنلاند با مدرک دیپلم هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید. ما در بخش بعدی مقاله ضمن اشاره به این موضوع، هزینه‌های تحصیل را نیز بررسی می‌کنیم. پس با ما باشید و به مطالعه ادامه دهید.

شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

3. شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

افرادی که دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی فنلاند اقدام کنند. در برخی موارد ممکن است نیاز داشته باشید که برای مدرک خود از آژانس ملی فنلاند تاییدیه بگیرید.

اطلاعات بیشتر را می‌توانید در مقاله تحصیل کارشناسی در فنلاند بیابید.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های فنلاند با مدرک دیپلم، پیش از هر چیز باید دانشگاه و رشته‌ی محبوب خود را انتخاب کنید. سپس با مطالعه وبسایت دانشگاه انتخابی، مدارک لازم را جمع‌آوری و ارسال نمایید. دانشگاه شما نیاز به شرکت در آزمون ورودی جهت تحصیل در فنلاند را تعیین می‌کند بنابراین مطالعه دقیق وبسایت را جدی بگیرید.

تحصیل در فنلاند به زبان‌های انگلیسی، فنلاندی و سوئدی امکان‌پذیر است. برای تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی کافیست که تسلط خود به این زبان را ثابت کنید. برای این کار باید مدارک معتبر این زبان مانند آیلتس و تافل را در رزومه و مدارک تحصیلی خود قرار دهید.

4. هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم به عوامل مختلفی مانند رشته و دانشگاه انتخابی و همچنین شهر محل تحصیل بستگی دارد اما در یک تخمین کلی، این هزینه را مبلغی بین 6000 تا 18000 یورو در سال می‌دانند.

خوب است بدانید که:
– زبان انتخابی برای تحصیل نیز ممکن است بر مبلغ شهریه دانشگاه‌ها موثر باشد.
– بورسیه‌های تحصیلی می‌توانند شرایط تحصیل رایگان در فنلاند را برای دانشجویان ملی و بین‌المللی فراهم کنند.

آیا راهی برای کاهش هزینه تحصیل یا حتی حضور در دانشگاه‌های فنلاند به صورت رایگان وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، بورسیه‌های تحصیلی این امکانات را فراهم می‌کنند. در بخش بعدی مقاله، این مسئله را شرح می‌دهیم. با ما بمانید.

5. بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در کشور فنلاند

بورسیه‌های متعددی در اختیار دانشجویان ملی و بین‌المللی فنلاند قرار دارند. این بورسیه‌ها تاثیر به‌سزایی بر حذف یا کاهش هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم می‌گذارند. برخی از این بورسیه‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

بورسیه کسب و کار NATA

یکی از بورسیه‌های تحصیلی که در کاهش هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم تاثیر چشمگیری دارد، بورسیه کسب و کار NATA است. بورسیه کسب و کار NATA برای مدرک دیپلم، لیسانس، دوره‌های آموزشی و دوره‌های کوتاه در زمینه هوانوردی یا گواهینامه خلبانی ارائه می‌شود. حامی این بورسیه تحصیلی، بنیاد ملی حمل و نقل هوایی (NATF) است و بورسیه ارزشی حدوداً معادل 2500 دلار دارد.

توجه داشته باشید که بورسیه کسب و کار NATA در دسترس دانشجویان ملی و بین‌المللی قرار دارد.

بورسیه Novus Biologicals

بورسیه Novus Biologicals برای لیسانس، کارشناسی ارشد، مدرک دیپلم در زمینه‌های مرتبط با علم ارائه می‌شود و ارزش تقریبی آن معادل 1500 دلار است. این بورسیه برای شهروندان ایالات متحده، بریتانیا و کانادا باز است.

6. هزینه زندگی در فنلاند

دانشجویان بین‌المللی تنها با هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم روبه‌رو نیستند و همواره باید هزینه زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرند. در زیر می‌توانید برخی از شاخص‌های اساسی هزینه زندگی در فنلاند را مشاهده کنید.

مخارج هزینه (یورو)
اجاره آپارتمان یک خوابه 647.95 تا 785.89
اشتراک اینترنت 20.66
حمل و نقل ماهانه 60
قبوض 115.3
رستوران معمولی برای دو نفر 80
امکانات تفریحی 15.00 تا 38.46

به طور کلی هزینه زندگی در فنلاند را برای یک فرد مجرد مبلغی حدود 907.00 یورو یورو در سال تخمین می‌زنند اما این مبلغ ارتباط مستقیم با عادت‌های زیستی فرد دارد.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، برای تحصیل در فنلاند ابتدا باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیریم اما فراموش نکنیم که بعد از اخذ پذیرش، باید به سراغ ویزای تحصیلی این کشور برویم. بخش بعدی مقاله توضیحات مفصلی در این زمینه ارائه می‌دهد. همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. انواع ویزای تحصیلی فنلاند با مدرک دیپلم

ویزای اقامت کوتاه مدت تحصیل در فنلاند

ویزای اقامت کوتاه‌مدت برای بازدید حداکثر 90 روزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر برای شرکت در آزمون ورودی فنلاند دعوت شده‌اید یا اگر در دوره‌ای شرکت می‌کنید که کمتر از 90 روز طول می‌کشد، ممکن است به این نوع ویزا نیاز داشته باشید.

ویزای اقامت بلندمدت تحصیل در فنلاند

اگر برای یک دوره درسی جهت تحصیل در فنلاند بخواهید بیشتر از سه ماه در این کشور بمانید یا در یک برنامه تحصیلی کامل پذیرفته شوید، باید برای این ویزا درخواست دهید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

برای درخواست ویزای دانشجویی فنلاند یا اجازه اقامت باید شرایط خاصی داشته باشید. در زیر مدارک و شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم ذکر شده‌اند:

  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • گذرنامه با حداقل 3 ماه اعتبار
  • تمکن مالی (حداقل معادل 6720 یورو)
  • مدرک دریافت بیمه درمانی و پزشکی معتبر برای کل مدت اقامت در فنلاند
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوءپیشینه

در آخرین بخش از مقاله به سراغ اقامت تحصیلی و همچنین کار همزمان با تحصیل در فنلاند می‌رویم. از اینکه در مقاله «تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم» همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

8. چگونگی ثبت درخواست برای اقامت تحصیلی

شما می‌توانید درخواست اجازه اقامت دانشجویی خود را به صورت آنلاین در Enterfinland.fi ثبت کنید. در این فرآیند، همچنین لازم است که شخصاً به سفارت یا کنسولگری فنلاند مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که درخواست اجازه اقامت دانشجویی فنلاند تا زمانی که متقاضی به سفارت مراجعه نکند، بدون توجه به اینکه درخواست به صورت الکترونیکی ارسال شده باشد، قابل رسیدگی نیست.

تمدید اقامت تحصیلی فنلاند

اجازه اقامت دانشجویی معمولا هر بار به مدت یک سال اعطا می‌شود. پس از اولین سال تحصیلی خود در فنلاند (در زمان مناسب قبل از انقضای مجوز قبلی) باید برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی خود از Migri اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از سرویس الکترونیکی Enter Finland نیز استفاده کنید. همچنین هنگام درخواست برای مجوز تمدید شده باید در فنلاند حضور داشته باشید.

9. کار همزمان با تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

اگر قصد کار در فنلاند در کنار تحصیل در این کشور را دارید، باید بدانید که ساعات کاری شما محدود است. در طول ترم تحصیلی فقط می‌توانید به طور متوسط 30 ساعت در هفته کار کنید.

خوب است بدانید که:
– شما می توانید بدون محدودیت در زمان‌هایی که موسسه آموزشی شما هیچ آموزشی ارائه نمی‌دهد، یعنی در تابستان و تعطیلات کریسمس، کار کنید.
– برای دانشجویان این امکان وجود دارد که پایان نامه خود را در یک شرکت تکمیل کنند یا در آموزش‌های عملی شرکت‌ها حضور یابند. در این شرایط، ساعات کاری محدود نیست.


سوالات متدوال تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم

آیا شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم با اخذ بورسیه وجود دارد؟

بله، بورسیه‌های متعددی در اختیار دانشجویان ملی و بین‌المللی قرار می‌گیرد و شرایط تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم را تسهیل می‌کند.

چه زمانی برای تمدید اقامت تحصیلی فنلاند درخواست دهیم؟

پس از اولین سال تحصیلی خود در فنلاند باید برای تمدید مجوز اقامت دانشجویی خود اقدام کنید.

هزینه تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم چقدر است؟

تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم هزینه‌ای بین 6000 تا 18000 یورو به همراه خواهد داشت.

مزیت‌های تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم چیست؟

شهریه مقرون به صرفه، امکان کار هنگام تحصیل و کیفیت بالای آموزشی از مزایای تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم محسوب می‌شوند.

هزینه زندگی در فنلاند چقدر است؟

بسته به عادت‌های فردی، هزینه زندگی در فنلاند مبلغی حدود 907.00 یورو خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل در فنلاند در هر مقطعی از کیفیت بالایی برخوردار است و بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، کشور فنلاند را به عنوان اولین انتخاب خود در نظر می‌گیرند. هزینه مناسب تحصیل با مدرک دیپلم در فنلاند نیز بر مزیت‌های تحصیل در آن افزوده است. از طرف دیگر، بورسیه‌های تحصیلی که دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌دهند، تاثیر به‌سزایی بر هزینه‌های دانشجو دارد. وجود فرصت‌های کاری متنوع برای دانشجویان نیز تحصیل در فنلاند با مدرک دیپلم را تبدیل به انتخابی درست کرده است.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18