تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان 2024 (+✅شرایط و چگونگی)

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان 2024 (+✅شرایط و چگونگی)

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی، فرصتی مناسب برای دانشجویانی است که زبان مادری آن‌ها زبانی غیر از ایتالایی است. همانطور که می‌دانیم انگلیسی زبان بین‌المللی پذیرفته شده است و اکثر متقاضیان آشنایی زیادی با این زبان دارند. دانشگاه های ایتالیا با ایجاد امکان تحصیل به زبان انگلیسی، راه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هموار کرده‌اند. تنها کافی است با شرایط تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی آشنا باشید تا بتوانید از بهترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان این کشور پذیرش بگیرید. ما در این مقاله شرایط کامل تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را بررسی می‌کنیم و به پرسش‌های زیر خواهیم پرداخت:

  • شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا چگونه است؟
  • تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان چه شرایطی دارد؟
  • شهریه تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا چقدر است؟
  • چگونه هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان را کاهش دهیم؟
  • مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان کدامند؟

✅ بررسی تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی، یکی از فرصت‌های بسیار جذاب برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور اروپایی است. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا باعث شده است که تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور نسبت به دهه‌های قبل افزایش چشمگیری پیدا کند. شهریه تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا بستگی به دانشگاه مقصد و شرایط مالی دانشجوی متقاضی دارد ولی خبر خوب این است که هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان نسبت به اکثر کشورهای اروپایی پایین‌تر است. حتی تحصیل مقاطع مختلف مانند تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها نیز ممکن است. فراموش نکنید در برخی شرایط امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی نیز وجود دارد. در این مقاله، به تحصیل در ایتالیا بدون مدارک زبان می‌پردازیم و شرایط آن را بر اساس منابع معتبر بررسی می‌کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان
The-Vatican-City-at-the-Heart-of-Rome

1. زبان در دانشگاه های ایتالیا

آموزش در دانشگاه های ایتالیا معمولا به زبان ایتالیایی، انگلیسی یا هر دوی این زبان‌ها انجام می‌شود.

تحصیل به زبان انگلیسی از این بابت برای دانشجویان بین‌المللی بهتر است که آن‌ها را از یادگیری زبان ایتالیایی در شروع تحصیل معاف می‌کند. دانشجویان به تدریج با حضور در این کشور، با زبان ایتالیایی در محاوره با مردم آشنا می‌شوند و به این زبان تسلط می‌یابند.

دانشجویان با رسیدن به تسلط، در صورت کاریابی در ایتالیا پس از اتمام تحصیل، مشکلی در برقراری ارتباط با افراد در محل کار یا بیرون از آن نخواهند داشت.

تحصیل به زبان ایتالیایی نیز فواید خود را دارد. یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، امکان تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی در بعضی از دانشگاه‌های این کشور است که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

توجه داشته باشید که در مراحل اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا نیازی به شرکت در آزمون زبان ایتالیایی نیست ولی داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا از الزامات است. در واقع برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان، باید دانشگاه مقصد امکان اپلای بدون مدرک زبان را فراهم کرده باشد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا

امکان انتخاب زبان آموزش در دانشگاه های ایتالیا کار را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آسان کرده است. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی چه تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی باشد و چه انگلیسی، دانشجویان باید مدرک B2 را در زبان آموزشی دانشگاه مقصد کسب نمایند.

از جمله مدارک زبان انگلیسی مورد تایید برای تحصیل در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیلتس (IELTS)
  • تافل (TOEFL)
  • PTE
  • TOEIC
  • Cambridge

اگر به دنبال آشنایی با شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدارک زبان هستید، بخش بعدی مقاله را از دست ندهید.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا

3. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان ایتالیایی در ایتالیا

اطلاعات دقیق در مورد شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا را می توان در «قسمت سوم» مقررات وزارتخانه یافت. دانشجویان با شرایط زیر می‌توانند بدون شرکت آزمون زبان در این کشور به تحصیل بپردازند:

  • 1.
    دانش‌آموزان ایتالیایی برای تحصیل در رشته‌های ایتالیایی، نیازی به شرکت در آزمون زبان ندارند.
  • 2.
    داوطلبانی که تابعیت دوگانه داشته باشند که یکی از آنها ایتالیایی یا هر کشور دیگر اتحادیه اروپا باشد، شرایط تحصیل بدون مدارک زبان در ایتالیا را دارند.
  • 3.
    در برخی از دانشگاه ها، دانش‌آموزانی که قبلاً گواهی مهارت کسب کرده‌اند، که طبق CLIQ تعیین شده و با نمره‌ای کمتر از سطح B2 شورای اروپا اعطا می‌شود، نیز می‌توانند بدون شرکت در آزمون زبان به تحصیل در این کشور مشغول شوند. این گواهی باید قبل از ارسال درخواست پیش از ثبت نام در دانشگاه (برای درخواست ویزا) ارسال شود.
  • 4.
    دانش‌آموزانی که تصمیم دارند در یک برنامه تحصیلی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، یا برنامه‌ای که حداقل یک برنامه درسی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند، شرکت کنند نیز می‌توانند بدون شرکت در آزمون زبان ایتالیایی در این کشور مشغول به تحصیل شوند.

متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی به راحتی می‌توانند با انتخاب یکی از 700 دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی بدون آزمون ایتالیایی به تحصیل در این کشور بپردازند.

آزمون زبان ایتالیایی با هدف تأیید سطح مهارت B2، توسط CISIA سازماندهی شده و به صورت آنلاین با نام CELI برگزار می‌شود. این آزمون برای همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در خارج از کشور مقیم هستند و به ویزای تحصیلی نیاز دارند و می‌خواهند در دوره‌ای که به زبان ایتالیایی تدریس می‌شود شرکت کنند، اجباری است.

4. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل در رشته – دانشگاه های ایتالیایی زبان، نیازی به داشتن مدارک زبان انگلیسی ندارد. اما اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، باید مدارک زبان انگلیسی را نیز ارائه دهید. تنها در صورتی تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا بدون مدارک زبان ممکن می‌شود که:

  • شما مقطع تحصیلی پیشین خود را به زبان انگلیسی گذرانده باشید. به عنوان مثال مدرک کارشناسی شما متعلق به دانشگاهی انگلیسی زبان باشد.
  • زبان مادری شما انگلیسی باشد.
  • پیش از دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری، دوره آمادگی زبان را شرکت کنید و مدرک زبانتان را در خود ایتالیا دریافت نمایید.
  • اگر قصد ادامه تحصیل در ایتالیا (ارشد/دکترا) در رشته های تخصصی زبان انگلیسی مانند زبان و ادبیات انگلیسی را داشته باشید و مدرک مقطع قبلی‌تان نیز در همین رشته باشد، ممکن است نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشید.
  • دانشگاه از شما مدرک زبان نخواهد که در این صورت عموماً مصاحبه ای آنلاین برای ارزیابی سطح زبان شما برگزار خواهد شد.

همچنین تحصیل در دانشگاه ایتالیا بدون مدرک زبان آیلتس نیز ممکن است و اکثر دانشگاه های این کشور، مدارک معادل آزمون‌های دیگر مانند تافل را می‌پذیرند.

بررسی شرایط تحصیل بدون مدارک زبان در مقاطع مختلف را در ادامه مقاله خواهید خواند.

Florence,-Italy

5. تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان

همان طور که پیش‌تر گفتیم، امکان تحصیل بدون مدرک زبان را می‌توان با تغییر زبان آموزش دانشگاه مقصد فراهم آورد. تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان عملا ممکن نیست و فقط ممکن است از انگلیسی به ایتالیایی تغییر نماید.

تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدارک زبان انگلیسی فقط در دانشگاه های ایتالیایی زبان و تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدارک زبان ایتالیایی فقط در دانشگاه های انگلیسی زبان میسر است.

البته توجه داشته باشید که:

  • اگر دوره دبیرستان خود را در یک مدرسه بین‌المللی انگلیسی زبان گذرانده باشید، دیگری نیازی به مدرک آیلتس یا تافل برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نخواهید داشت.
  • با شرکت در کالج ها و دوره های آمادگی تحصیل در ایتالیا، می‌توانید مدارک زبان خود را در ایتالیا دریافت کنید.
  • برخی دانشگاه های ایتالیا شرایط تحصیل بدون مدارک زبان را فراهم کرده‌اند. در این دانشگاه ها شما عموماً با یک مصاحبه آنلاین برای سنجش سطح زبانتان مواجه هستید.

6. کارشناسی ارشد در ایتالیا بدون مدرک زبان

چگونه به تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا بدون مدارک زبان بپردازیم؟

  • 1. مدرک کارشناسی‌تان نشان دهد که این دوره را به زبان انگلیسی گذرانده‌اید.
  • 2. زبان مادری شما انگلیسی باشد و ملیت کشوری انگلیسی زبان را داشته باشید.
  • 3. پیش از اقدام برای دوره کارشناسی در ایتالیا، در دوره های آمادگی زبان شرکت کنید.
  • 4. دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرک زبان نمی‌خواهد. این دانشگاه ها عموماً مصاحبه‌ای آنلاین برای سنجش سطح زبان متقاضی برگزار می‌کنند.

هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدارک زبان چقدر است؟ پاسخ خود را در ادامه بیابید.

شهریه و هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. شهریه تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، تفاوتی با شهریه تحصیل با این مدرک ندارد. شهریه تحصیل در ایتالیا از 165 یورو تا 30,000 یورو در سال متغیر است که درخواست بدون مدرک زبان تغییری در این هزینه ایجاد نمی‌کند. با این حال امکان تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان نیز وجود دارد.

برای این امر متقاضیان باید برای بورسیه ایتالیا بدون مدرک زبان درخواست دهند. در ایتالیا انواع بورسیه تحصیلی وجود دارد که به دانشجویان برای تامین کردن هزینه های تحصیلی کمک می‌کنند. این بورسیه ها می‌توانند بر اساس شایستگی‌های علمی یا نیاز مالی ارائه شوند. همچنین، بورسیه های دولتی، بورسیه دانشگاهی و بورسیه استانی ایتالیا بدون مدرک زبان برای دانشجویان بین‌المللی نیز در دسترس است.

در خصوص هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان، باید به هزینه زندگی نیز اشاره نمود. هزینه زندگی در ایتالیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین‌تر است و مبلغی بین 800 تا 900 یورو در ماه خواهد بود. این هزینه به شهر محل زندگی و سبک زندگی دانشجویان ارتباط مستقیم دارد.

8. رشته های زبان در ایتالیا

شما می‌توانید رشته های تخصصی زبان را نیز در ایتالیا یاد بگیرید. فراموش نکنید که اگر مشغول به تحصیل کارشناسی ارشد یا دکترای رشته های تخصصی زبان انگلیسی / ایتالیایی شوید و مدرک کارشناسی خود را نیز در همین رشته ها گرفته باشید، به احتمال زیاد نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهید داشت.

نمونه هایی از رشته زبان در ایتالیا را در جدول زیر ببینید:

بهترین رشته های زبان در ایتالیا بهترین دانشگاه های ایتالیا مقطع تحصیلی هزینه تحصیلی در ایتالیا (به یورو-سالانه)
مطالعات زبان ایتالیایی John Cabot University کارشناسی 20,700
نوشتار، ادبیات و نشر انگلیسی The American University of Rome کارشناسی 25,281
ادبیات انگلیسی John Cabot University کارشناسی 20,700
ترجمه تخصصی University of Bologna کارشناسی ارشد 3,162
مطالعات انگلیسی و آمریکایی University of Turin کارشناسی ارشد 2,800
مطالعات زبان انگلیسی University of Padua کارشناسی ارشد 2,642
زبان شناسی و ادبیات University of Udine دکتری رایگان
زبان، ادبیات و فرهنگ های تطبیقی University of Florence دکتری رایگان
زبان، ادبیات و ترجمه انگلیسی Sapienza University of Rome دکتری رایگان

9. دوره زبان ایتالیا

اگر قصد دارید زبان را در ایتالیا یاد بگیرید، می‌توانید روی دوره های زبان و به عبارت دیگر دوره های آمادگی دانشگاه ایتالیا حساب باز کنید. کالج های زبان ایتالیا در وهله اول شما را با زبان و فرهنگ ایتالیا آشنا می‌کنند و در وهله دوم به سراغ آموزش برخی دروس پیش نیازِ مرتبط با رشته انتخابی شما برای تحصیل در دانشگاه می‌پردازند.

خوب است بدانید که شما در دانشگاه هایی مانند دانشگاه پاویا، دانشگاه سیه نا، دانشگاه ساپینزا رم و دانشگاه پیزا می‌توانید دوره های زبان را بگذرانید.

از دیگر دوره های زبانی که شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون مدرک زبان را نه تنها به ایتالیا بلکه بهترین کشورهای اروپا را فراهم می‌کنند، می‌توان به دوره زبان مجارستان اشاره کرد. این دوره ضمن هزینه مناسب، مدارک معتبری را در اختیار دانشجویان می‌گذارد.

مدارک لازم برای دوره فاندیشن ایتالیا

از جمله مدارک لازم برای دوره فاندیشن یا آمادگی دانشگاه ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیپلم تحصیلات 12 ساله
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه

در آخرین بخش از مقاله مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا بدون مدارک زبان را بررسی می‌کنیم. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا

10. مزایای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدارک زبان ایتالیایی برای کشورهای مثل ایران که زبان خارجه تحصیلی در مدارس آن‌ها انگلیسی است، یک موقعیت خاص به شمار می‌رود. چرا که دانشجویان علاقه‌مند بدون صرف وقت و هزینه زیاد می‌توانند تحصیل خود را در این کشور آغاز کنند.

از مزایای تحصیل در ایتالیا بدون این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به یادگیری زبان جدید
  • تحصیل در دانشگاه‌های پیشرفته و به روز ایتالیا بدون نیاز به مدارک زبان ایتالیایی
  • شروع سریع‌تر تحصیلات دانشگاهی
  • آسان‌تر و در دسترس‌تر بودن یادگیری زبان انگلیسی
  • امکان ارتباط سریع‌تر و ساده‌تر در محیط‌های دانشگاهی به دلیل جهانی بودن زبان انگلیسی
  • یادگیری هم‌زمان زبان ایتالیایی به طور مکالمه‌ای و کاربردی در حین تحصیل برای برقراری ارتباط کاری با محیط کار آینده
  • هزینه کمتر برای یادگیری زبان ایتالیایی (اکثر دانشگاه های ایتالیا، دوره‌های رایگانی برای یادگیری ایتالیایی در حین تحصیل ارائه می‌دهند.)

11. معایب تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

علی‌رغم مواردی که در بخش قبل برای مزایای تحصیل به زبان انگلیسی بدون مدارک زبان ایتالیایی در این کشور ذکر کردیم، معایبی نیز گریبان‌گیر دانشجویان بین‌المللی تحصیل در این رشته‌ها خواهد بود. از این معایب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سخت بودن برقراری ارتباط در جامعه با مردم
  • نیاز به بهبود زبان انگلیسی برای اخد مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه
  • در بعضی رشته‌ها مانند رشته‌ی پزشکی که ارتباط با مراجعین در تشخیص بیماری و نوع مراقبت‌های لازم ضروری است، یادگیری زبان ایتالیایی حتمی و جزء الزامات نانوشته است و دانشجویان مجبور خواهند بود ضمن تحصیل و مطالعه مطالب سخت و پیچیده‌ی درسی، به یادگیری زبان جدید نیز بپردازند که ممکن است تا حدود زیادی زمان‌بر باشد.
  • همه‌ی اساتید لزوما دارای مهارت بالا در برقراری ارتباط با دانشجو و تلفظ صحیح بریتیش یا آمریکایی لغات انگلیسی نداشته باشند و فهم مطالب ممکن است کمی سخت شود.
  • علاوه بر این، اکثر دانشجویان دو زبانه نیز به اندازه زبان مادری خود به انگلیسی تسلط نداشته و مشکل فهم موارد برایشان چند برابر می‌شود (فهم علمی مطالب، فهم تلفظات اساتید و فهم مطالب به زبانی غیر از زبان مادری در کنار هم مشکل‌ساز خواهد بود.)
Duomo-Cathedral-Square,-Milan,-Metropolitan-City-of-Milan,-Italy

سوالات متداول تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

✅ آیا تحصیل در ایتالیا بدون هیچ مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

تقریبا خیر اما در شرایطی مانند انگلیسی زبان بودن دوره تحصیلی قبلی یا شرکت در دوره های زبان ایتالیا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا فراهم می‌شود.

✅ آیا شرایط تحصیل بدون مدرک زبان انگلیسی در ایتالیا وجود دارد؟

بله، با تحصیل در دانشگاه های ایتالیایی زبان یا ارائه مدارک تحصیلی که نشان دهد دوره قبلی خود را به انگلیسی گذرانده‌اید، چنین امکانی فراهم می‌شود.

✅ آیا امکان یادگیری زبان در ایتالیا وجود دارد؟

بله! شما می‌توانید با شرکت در دوره های آمادگی دانشگاه و زبان ایتالیا (در دانشگاه هایی مثل پاویا و سیه‌نا) زبان را در ایتالیا یاد بگیرید.

✅ هزینه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی چگونه است؟

شهریه تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا بین 165 تا 30000 یورو بسته به شرایط مالی و علمی دانشجویان و نوع دانشگاه متفاوت است.

✅ آیا تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن است؟

بله! اگر مدرک پیشین شما به زبان انگلیسی باشد یا از دانشگاهی پذیرش بگیرید که با مصاحبه زبان را می‌سنجد، تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان برایتان فراهم می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی امکان‌پذیر است به شرط آنکه مدرک مهارت در زبان انگلیسی داشته باشید. شرایط تحصیل بدون مدرک زبان ایتالیایی در ایتالیا فقط برای کسانی ممکن است که اصالت حداقل یکی از والدین آنها مربوط اتحادیه اروپا بوده و یا در رشته – دانشگاه‌های انگلیسی زبان تحصیل نمایند. شهریه تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا تفاوت چندانی ندارد و بیشتر شایستگی‌های علمی و نیاز مالی دانشجویان است که هزینه تحصیل را مشخص می‌کند. تحصیل کارشناسی در ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی وجود دارد ولی در مقطع ارشد، انتخاب‌های بیشتری برای دانشجویان وجود خواهد داشت.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18