تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم یک تصمیم آینده‌نگرانه برای دانش آموزان است که با توجه به شرایط مطلوب از جمله هزینه پایین و سطح علمی این دانشگاه ها مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت قرار گرفته است. اطلاع از شرایط تحصیل در ایتالیا و مدارک لازم می‌تواند برای متقاضیان بسیار حیاتی باشد چرا که با آگاهی کامل می‌توانند بهترین انتخاب را برای آینده تحصیلی و همچنین آینده شغلی و رفاه زندگی خود انجام دهند. در این مقاله، ضمن بررسی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم، به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چگونه است؟
  • آیا شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود دارد؟
  • سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم حدودا چقدر است؟ (2024)
  • مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم کدامند؟

بررسی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم، یکی از تصمیمات آینده‌نگرانه‌ی والدین و دانش‌آموزانی است که در نظر دارند ضمن تحصیل و به دست آوردن مدرک تحصیلی معتبر، با تغییر آگاهانه و سریع‌تر، آینده شغلی و رفاه زندگی‌شان را تامین نمایند. دقت داشته باشید که برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم شرایطی نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما باید شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم را داشته باشید. همچنین شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم در اکثر رشته‌ها و دانشگاه‌ها می‌تواند تحت‌الشعاع آزمون ورودی قرار گیرد.
ما در این مقاله، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم را بر اساس منابع معتبر لیست کرده و شرایط و هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم را مفصلاً معرفی می‌کنیم. در پایان مقاله نیز می‌توانید نمونه برنامه های تحصیلی ایتالیا با دیپلم را در فایلی مجزا مطالعه کنید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Vernazza,-Italy
Vernazza,-Italy

1. فرصت های مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با دیپلم

متقاضیانی که قصد دارند با مدرک دیپلم معتبر به ایتالیا مهاجرت کنند، باید دقت داشته باشند که با دو روش اصلی مواجه هستند:

  • 1. تحصیل در کالج های ایتالیا
  • 2. تحصیل کارشناسی در ایتالیا

1.1. تحصیل در کالج های ایتالیا

انواع کالج ها ایتالیا پذیرای دانشجویان بین‌المللی هستند تا شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را برای آن‌ها فراهم کنند. شما می‌تواند در دوره های آمادگی دانشگاه شرکت کنید یا از کالج های زبان ایتالیا پذیرش بگیرید و همزمان با یادگیری زبان، با فرهنگ و رسوم زندگی در این کشور نیز آشنا شوید.

تحصیل در کالج های ایتالیا بسته به برنامه انتخابی شما می‌تواند بین 9 ماه تا 1 سال زمان ببرید.

1.2. تحصیل کارشناسی در ایتالیا

تحصیلات آکادمیک در دانشگاه های ایتالیا را با مدرک دیپلم خود، در مقطع کارشناسی شروع کنید. این دوره عموماً 4 ساله، طیف گسترده‌ای را از رشته‌ها را با بالاترین کیفیت در اختیار متقاضیان ملی و بین‌المللی خود می‌گذارد.

از شرایط تا هزینه مقطع کارشناسی را در مقاله جامع تحصیل کارشناسی در ایتالیا بخوانید.

اگر به دنبال تحصیل لیسانس در ایتالیا هستید، باید بدانید که:

  • امکان اخذ بورسیه برایتان وجود دارد.
  • شما می‌توانید به کار همزمان با تحصیل کارشناسی مشغول شوید.
  • بهترین دانشگاه های ایتالیا شرایط تحصیل این مقطع را فراهم کرده‌اند.
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل در این کشور، بسته به دانشگاه و رشته‌ی تحصیلی انتخابی متقاضی، متفاوت است. رایج‌ترین شرایط تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم به قرار زیر است:

  • 1. در بسیاری از دانشگاه ها داشتن حداقل 17 سال یکی از شرایط پذیرش است.
  • 2. شرط معدل نیز یکی از شرایط ویژه‌ای است که در بعضی از دانشگاه‌های این کشور در نظر می‌گیرند.
  • 3. مدارک زبان معتبر مانند آیلتس را داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که اتمام دوره دبیرستان با مدرک معتبر و قابل معادل‌سازی در ایتالیا را نیز می‌توان از شرایط تحصیل در این کشور دانست.

درباره شرایط سنی و شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم در ادامه مفصلاً حرف می‌زنیم.

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

2.1. شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

به طور کلی هیچ شرایط سنی خاصی برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود ندارد. البته در بسیاری از دانشگاه های این کشور، داشتن حداقل 18 سال برای پذیرش در بهترین رشته‌ ها برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم ضروری است.

یک خبر خوب برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم، نداشتن شرایط محدودیت سنی از نظر حداکثر سن مجاز است و دانشجویان در هر سنی می‌توانند با مدرک دیپلم به تحصیل در این کشور بپردازند هرچند که شانس آن‌ها در برابر دانشجویان جوانی که گپ تحصیلی ندارند، کمتر است.

البته در شرایط اعلام شده برای بعضی از بورسیه های تحصیل در ایتالیا، محدودیت سنی حداقل 18 سال هم وجود دارد که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و بورسیه‌ای به بورسیه‌ی دیگر متفاوت است.

2.2. شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

یکی از مواردی که دانشجویان قبل از تصمیم به مهاجرت باید از آن اطلاع کامل داشته باشند، شرط معدل تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم است. می‌توان گفت که اطلاع از شرط معدل برای متقاضیان تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم قبل از اتمام دبیرستان، الزامی است تا آن‌ها بتوانند خود را از پیش برای پذیرش در دانشگاه های این کشور آماده نمایند.

در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل با مدرک دیپلم، داشتن معدل 7 از 10، 44 از 60، یا 3.0 از 4.0 بسته به نحوه ارزش‌گذاری کشور مبدأ، شرط لازم برای اخذ پذیرش است.

البته نداشتن معدل فوق به معنی قطع امید برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم نیست. تکمیل دوره‌های پیش‌نیاز یا اخذ نمرات قابل قبول در آزمون‌های ورودی، می‌تواند عامل موثری برای اخذ پذیرش و تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم در صورت نداشتن شرط حداقل معدل باشد.

2.3. مدرک زبان برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم

زبان آموزش در دانشگاه های ایتالیا معمولا ایتالیایی یا انگلیسی است. این موضوع کار را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی آسان کرده است. مدرک زبان برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم در دانشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی چه تحصیل در ایتالیا به زبان ایتالیایی باشد و چه انگلیسی، دانشجویان باید مدرک B2 را در زبان آموزشی دانشگاه مقصد کسب نمایند.

از جمله مدارک زبان مورد تایید دانشگاه های ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. آیلتس
  • 2. تافل
  • 3. PTE
  • 4. Cambridge

ادامه صفر تا صد تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم را در بخش‌های بعدی بخوانید و مطالبی مهمی مانند هزینه تحصیل و بورسیه های در دسترس را از دست ندهید.

هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم
A-beautiful-sunset-in-the-city-of-love–Venice

3. هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

ایتالیا یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای ادامه تحصیل است. این امر هم در مورد هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم صادق است و هم در مورد هزینه‌های زندگی در ایتالیا. دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی مختلفی نیز در نظر می‌گیرند و متقاضیان می‌توانند از بورسیه تحصیلی با دیپلم در ایتالیا نیز استفاده نمایند.

دانشگاه های دولتی ایتالیا بسته به سطح علمی دانشگاه و رشته تحصیلی درخواستی متقاضی مجازند هزینه متوسطی بین 900 تا 4,000 یورو در سال دریافت نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر است. این دانشگاه‌ها ممکن است سالانه بین 6,000 تا 20,000 یورو به عنوان شهریه دریافت کنند.

3.1. شهریه دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل با دیپلم

در جدول زیر هزینه های تحصیل با مدرک دیپلم در محبوب‌ترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین‌المللی آورده شده است:

میانگین شهریه در سال به یورو بهترین دانشگاه های ایتالیا
€ 5,000 دانشگاه پاویا
€ 3,000 دانشگاه پادوآ
€ 4,000 دانشگاه میلان
€ 3,000 دانشگاه جنوا
€ 15,800 دانشگاه قلب مقدس
€ 1,000 دانشگاه ساپینزا
€ 4,000 دانشگاه پلی تکنیک میلان
€ 9,800 دانشگاه IULM میلان
€ 2,000 دانشگاه Ca’ Foscari ونیز
€ 4,000 دانشگاه ترنتو

شرایط اقتصادی خانواده متقاضی تاثیر بسزایی در هزینه های تحصیل در این کشور دارد و ممکن است بر اساس نیازهای شما، امکان تحصیل رایگان در ایتالیا با مدرک دیپلم برایتان فراهم شود. در بخش بعدی در این مورد توضیح کامل‌تری خواهیم داشت.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم

4. تحصیل رایگان در ایتالیا با مدرک دیپلم

همان طور که گفتیم شهریه تحصیل تا حدود زیادی بستگی به درآمد خانواده‌ی متقاضی دارد و دانشگاه های مختلف شرایط بورسیه مبتنی بر نیاز مالی را برای دانشجویان بین‌المللی مشخص می‌کنند. دانشگاه برای تخصیص این بورسیه و دادن فرصت تحصیل رایگان به دانشجویان، آن‌ها را به سه دسته تقسیم می‌نماید:

  • 1. دانشجویانی که خانواده آن‌ها فقط در ایتالیا درآمد و یا دارایی دارند:
    برای معافیت کامل یا جزئی از هزینه های تحصیل، باید گواهی ISEE (شاخص وضعیت اقتصادی معادل) را همراه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم تحویل دهند.
  • 2. دانشجویانی که خانواده آن‌ها در ایتالیا و خارج از کشور درآمد و یا دارایی دارند:
    این دانشجویان برای معافیت کامل یا جزئی از هزینه های تحصیل، باید علاوه بر گواهی ISEE، اسناد مربوط به درآمد خارجی خانواده خود را نیز ارسال نمایند.
  • 3. دانشجویانی که خانواده آن‌ها فقط در خارج از ایتالیا درآمد و یا دارایی دارند:
    بسیاری از دانشجویان ایرانی جزء این دسته بندی محسوب می‌شوند. به همین دلیل در بخش بعدی شرایط را به طور کامل‌تری بررسی خواهیم کرد.

5. بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم

همانطور که گفتیم بورسیه های متنوعی در ایتالیا ارائه می‌شوند که شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا با دیپلم را فراهم می‌کنند. در یک تقسیم بندی کلی می‌توان گفت بورسیه های تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلی با دیپلم مبتنی بر نیاز مالی
  • بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم مبتنی بر شایستگی

در بخش بعدی مقاله با انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا آشنا می‌شوید.

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم
Rialto-Bridge,-Venezia,-Italy

5.1. بورسیه تحصیلی با دیپلم مبتنی بر نیاز مالی

به طور کلی متقاضیان بین‌المللی که درآمد و دارایی خانوادگی آن‌ها در خارج از کشور ایتالیا است، برای استفاده از شرایط بورسیه مبتنی بر نیاز مالی باید وارد سایت خدمات آنلاین ER-GO شده و بخش «داده‌های شخصی و اقتصادی» را پر نمایند. اسناد توسط ER.GO بررسی و در صورت تطابق با شرایط تأیید می‌شوند.

لازم به ذکر است که در صورتی که مشخص شود موارد اعلام شده توسط متقاضی با واقعیت مغایرت دارند، مزایای به دست آمده لغو می‌شوند.

مدارک ارسالی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • 1. باید به ایتالیایی ترجمه شود.
  • 2. باید توسط مقامات دیپلماتیک ایتالیا در کشور مبدأ تایید و قانونی شوند یا در صورت لزوم، طبق مقررات قابل اجرا تصحیح شود.
  • 3. باید مقادیر را بر اساس میانگین نرخ مبادله در سال مورد نظر به یورو بیان کنند.

دانشجویانی که شهروند یک کشور فقیر، در حال توسعه یا غیر OECD، واجد شرایط کاهش هزینه ثابت برای بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم خواهند بود. کشور ایران جزء کشورهای غیر OECD (یعنی کشورهایی عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نیستند) محسوب می‌شود.

5.2. بورسیه تحصیلی ایتالیا با دیپلم مبتنی بر شایستگی

این بورسیه ها توسط دولت و یا دانشگاه های کشور ایتالیا به دانشجویانی که شایستگی علمی خود را در آزمون‌های ورودی و یا به هر طریق دیگری اثبات نمایند اعطا می‌شود. دقت داشته باشید که:

  • شرایط اعطای این بورسیه در هر دانشگاه متفاوت است.
  • مقدار بورسیه شایستگی در دانشگاه های مختلف می‌تواند تغییر کند.

بعضی از دانشگاه ها بورسیه با پوشش کامل (Fully Funded) ارائه داده‌اند و حتی هزینه‌های زندگی را نیز تقبل می‌نمایند و برخی فقط کمک هزینه‌هایی برای شهریه تعیین می‌کنند.

برای اطلاع دقیق از این نوع بورسیه و شرایط آن باید به سایت دانشگاه مقصد مراجعه نمود.

Trevi-Fountain,-Roma,-Italy
Trevi-Fountain,-Roma,-Italy

6. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای اخذ پذیرش با مدرک دیپلم بر اساس رتبه بندی QS عبارتند از:

بهترین دانشگاه های ایتالیا رتبه در QS (سال 2024)
1. دانشگاه پلی تکنیک میلان
(Politecnico di Milano)
111
2. دانشگاه ساپینزا رم
(Sapienza University of Rome)
132
3. دانشگاه بولونیا
(University of Bologna)
133
4. دانشگاه پادوا
(University of Padua)
236
5. دانشگاه پلی تکنیک تورین
(Politecnico di Torino)
241
6. دانشگاه میلان
(University of Milan)
285
7. دانشگاه فدریکو دوم
(University of Naples – Federico II)
347
8. دانشگاه تورین
(University of Turin)
371
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. بهترین رشته‌ ها برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

رشته های ارائه شده برای تحصیل کارشناسی در ایتالیا متنوع هستند و شما با ارائه مدرک دیپلم خود می‌توانید از بسیاری دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید.

از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. هنر و طراحی (خصوصا مد و فشن)
  • 2. رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر
  • 3. رشته های پزشکی
  • 4. اقتصاد و مدیریت

در جدول زیر نیز می‌توانید نمونه هایی از رشته های تحصیلی ایتالیا در مقطع کارشناسی را ببینید:

بهترین رشته های ایتالیا بهترین دانشگاه های ایتالیا هزینه تحصیل در ایتالیا (به یورو-سالانه)
مهندسی عمران دانشگاه پلی تکنیک میلان 3,891
پرستاری دانشگاه ساپینزا رم 2,821
تجارت، اقتصاد، مدیریت دانشگاه بولونیا 3,060
حقوق بین‌الملل دانشگاه تورین 2,800
سینما دانشگاه پلی تکنیک تورین 2,601

با نمونه های بیشتر برنامه های تحصیلی در دسترس برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم در فایل PDF پایان مقاله آشنا شوید.

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

8. اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا با دیپلم

پس از شناخت بهترین دانشگاه ها و رشته ها، باید به این فکر کنیم که چطور برای برنامه تحصیلی انتخاب خود، پذیرش بگیریم؟ در پاسخ، به ذکر مراحل دریافت پذیرش تحصیلی ایتالیا با مدرک دیپلم می‌پردازیم:

  • 1. انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی
  • 2. بررسی کامل سایت دانشگاه انتخابی
  • 3. جمع‌آوری و تکمیل مدارک لازم برای اخذ پذیرش
  • 4. ثبت آنلاین درخواست پذیرش در تاریخ مقرر از طریق سایت دانشگاه

به خاطر داشته باشید که این مراحل، مراحل کلی اپلای ایتالیا با دیپلم هستند و بهتر است پیش از هر اقدامی، با وکلای متخصص در زمینه مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مشورت کنید.

9. ویزای دانشجویی ایتالیا

اگر موفق به دریافت پذیرش از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل با دیپلم شوید، باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. ویزای دانشجویی ایتالیا مختص دانشجویانی است که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند.

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باید:

  • مدارک خود را جمع‌آوری کنید.
  • از سفارت ایتالیا در کشور محل زندگی خود وقت بگیرید.
  • مدارک خود را تحویل سفارت دهید و مراحل مربوطه مانند مصاحبه را طی کنید.
  • منتظر اعلام نتیجه از طرف سفارت بماند.

10. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم

متقاضیان تحصیل در ایتالیا با دیپلم، در صورت داشتن شرایط فوق، باید مستنداتی را دال بر احراز این شرایط در کنار مدارک مورد نیاز برای تحصیل ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم به قرار زیرند:

  • ارائه مدرک شناسایی معتبر
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • اخذ ویزای تحصیلی
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست به دانشگاه مقصد که امکان تکمیل آنلاین آن نیز در اکثر دانشگاه‌ها وجود دارد.
  • ارائه مدرک مبنی بر اتمام تحصیلات 12 ساله‌ی دبیرستان
  • معدل و ریز نمرات تحصیلات متوسطه در صورت درخواست دانشگاه مقصد
  • گواهینامه‌های آموزشی
  • ارائه سوابق، دستاوردها، مهارت‌ها و سایر اطلاعات مربوط به متقاضی
  • ارائه بیانیه‌ی هدف خود از ادامه تحصیل در رشته‌ی مورد نظر
شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم
View-from-Academia-Bridge

11. هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان

برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باید بودجه بندی خود را در دو بخش اصلی در نظر بگیرید:

  • 1. هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم که مفصلاً به آن پرداختیم.
  • 2. هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا که اکنون از آن حرف می‌زنیم.

تعیین مبلغی دقیق به عنوان هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان میسر نیست چون از سبک زندگی دانشجو گرفته تا شهر محل زندگی و نوع اسکان او بر این هزینه تاثیر می‌گذارد. بنابراین ارائه تخمینی کلی از این هزینه منطقی‌تر است.

بر اساس بسیاری از منابع معتبر، زندگی در ایتالیا برای دانشجویان هزینه ای بین 800 تا 1,000 یورو دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به جدول زیر دقت کنید:

نوع هزینه مبلغ هزینه
قبوض ماهانه 199.14
وعده غذایی در رستوران 10 تا 60
حمل و نقل ماهانه 35
امکانات رفاهی 9.00 تا 48.69

12. مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با دیپلم

در آخرین بخش از مقاله نگاهی جامع به مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم خواهیم داشت. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

12.1. مزایای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

  • هزینه مناسب تحصیل و زندگی در ایتالیا
  • کیفیت بالای دانشگاه ها و کالج های ایتالیا
  • دریافت مدارک معتبر در سراسر جهان
  • طیف گسترده رشته های تحصیلی ارائه شده
  • شروع تحصیلات آکادمیک در کشوری امن، زیبا، مهاجرپذیر و با بهترین شرایط تحصیلی

روی این فایل کلیک کنید و نمونه برنامه های در دسترس برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم را ببینید.

12.2. معایب تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

  • مشکلات زبان و نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی برای کار دانشجویی و ارتباط با مردم این کشور
  • رقابت بالا برای اخذ بورسیه و پذیرش
  • نیاز به معتبر بودن مدرک دیپلم در کشور ایتالیا

سوالات متداول تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

✅ سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چقدر است؟

دانشجویان باید مدرک B2 را در زبان آموزشی دانشگاه مقصد (ایتالیایی یا انگلیسی)کسب نمایند.

✅ هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم حدودا چقدر است؟

هزینه تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم بین 900 تا 20000 یورو متغیر است و به دانشگاه مقصد و شرایط مالی دانشجو بستگی دارد.

✅ آیا شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود دارد؟

بله، بسیاری از دانشگاه ها شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم را به صورت 7 از 10، 44 از 60، یا 3.0 از 4.0 تعریف کرده‌اند.

✅ مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم چیست؟

از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم می‌توان به دیپلم معتبر، مدارک زبان، گواهی تمکن مالی و … اشاره کرد.

✅ شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم چگونه است؟

به طور کلی هیچ شرایط سنی خاصی برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم وجود ندارد و کافی است حداقل 18 ساله باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (2 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم به گونه‌ای است که اکثر متقاضیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این موضوع در کنار هزینه تحصیل نسبتاً پایین در ایتالیا، سالانه دانشجویان بین‌المللی بسیاری را به سوی این کشور می‌کشاند. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، شرط معدل برای تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم است که در بعضی از دانشگاه های این کشور اعمال می‌شود. دیپلم دبیرستان و ریز نمرات اخذ شده در این مقطع، نیز در بسیاری از دانشگاه ها جزء مدارک مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا با دیپلم محسوب می‌شود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18