تحصیل دامپزشکی در ایتالیا 2024 (+✅ جامع: شرایط رشته+بازار کار)

تحصیل دامپزشکی در ایتالیا 2024 (+✅ جامع: شرایط رشته+بازار کار)

تحصیل در ایتالیا در رشته دامپزشکی با توجه به هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای غربی، می‌تواند برای علاقه‌مندان به این رشته جذاب باشد. امکان تحصیل به زبان انگلیسی که در دو دهه اخیر به دانشگاه های این کشور اضافه شده است، درخواست مهاجرت تحصیلی به این کشور را بیشتر کرده است. در این مقاله به بررسی کامل شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا پرداخته‌ایم و به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا چیست؟
  • شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا چگونه است؟
  • هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا وجود دارد؟
  • درآمد دامپزشکان در ایتالیا چقدر است؟

 

 

✅ بررسی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

تحصیل دامپزشکی در ایتالیا، در بسیاری از دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی ممکن است. از شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون ورودی TOLC دامپزشکی است. به طور کلی تحصیل در ایتالیا نسبت به اکثر کشورهای پیشرفته دیگر ارزان‌تر بوده، هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا نیز نسبتا مقرون به صرفه است.
خوب است بدانید که دانشگاه های کشور ایتالیا حتی شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا را محدود نکرده‌اند و همین امر شرایط اپلای را برای شما ساده می‌کند. این کشور با ارائه بورسیه هایی حتی امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا را نیز ایجاد کرده است.
ما در این مقاله به بررسی صفر تا صد تحصیل دامپزشکی در ایتالیا بر اساس معتبرترین منابع پرداخته‌ایم و فایلی که لیست کامل بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا را معرفی می‌کند، در پایان مقاله قرار داده‌ایم. همراه ما باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

تحصیل دامپزشکی در ایتالیا
Venice,-Italy

1. گرایش های رشته دامپزشکی در ایتالیا

تحصیل و کار در حوزه دامپزشکی در ایتالیا به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. از گرایش های رشته دامپزشکی در ایتالیا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • 1. مراقبت از حیوانات
  • 2. علوم دامی
  • 3. علوم دامپزشکی
  • 4. فناوری‌ها و ایمنی تولیدات دامی
  • 5. تکنولوژی دندانپزشکی
  • 6. پرورش و سلامت حیوانات
  • 7. علوم دارویی

رفتارگرایی حیوانات نیز زیر شاخه‌ای از دامپزشکی است. آن‌ها در مورد رفتار حیوانات تحقیق می‌کنند تا بفهمند چه چیزی باعث رفتارهای خاص آن‌ها شده و چه شرایطی می‌تواند رفتارشان را تغییر دهد.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

متقاضیان برای ورود به یک دانشگاه معتبر برای تحصیل در ایتالیا در رشته دامپزشکی، باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • 1. داشتن دیپلم دبیرستان یا گواهی اتمام مقطع قبلی (برای دانشجویان مقاطع بالاتر) که نشان می‌دهد شرایط لازم برای ثبت نام در موسسات آموزش عالی ایتالیا را دارند.
  • 2. در بعضی از دانشگاه ها شرایط حداقل معدل برای تحصیل دامپزشکی در ایتالیا در نظر گرفته می‌شود و متقاضیان باید در دروسی مانند زیست شناسی نمرات بالا داشته باشند.
  • 3. مهارت های زبان ایتالیایی یا انگلیسی برای پذیرش رشته دامپزشکی ایتالیا لازم است. سطح زبان انگلیسی مورد پذیرش B1 و در بعضی موارد B2 اعلام شده و دانشجویان با ارائه مدارک آیلتس یا تافل می‌توانند واجد شرایط اخذ پذیرش شوند.
  • 4. شرکت و قبولی در آزمون‌های ورودی نیز یکی از این شرایط است (برخی از دانشگاه ها آزمون ورودی خودشان را دارند). سوالات این آزمون از مهارت های خواندن و استدلال منطقی و همچنین دانش اولیه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات تشکیل می‌شوند.

در بعضی از دانشگاه ها مانند بولونیا، پذیرش داوطلبان در دوره کارشناسی ارشد تک دوره‌ای دامپزشکی پس از گذراندن آزمون خاصی به نام TOLC (تست آنلاین CISIA) صورت می گیرد.

در ادامه شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا و آزمون ورودی تعیین شده برای این رشته را بررسی خواهیم کرد. همراه ما بمانید.

هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا
Florence,-Italy-(3)

3. شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، تنها شرط لازم داشتن مدرک مقطع قبلی (دیپلم معتبر برای مقاطع لیسانس و لیسانس معتبر برای مقطع ارشد و فوق لیسانس معتبر برای دکترا) است. در این کشور هیچ شرایط سنی خاصی برای تحصیل دامپزشکی در نظر گرفته نمی‌شود و حداقل سن تحصیل در بسیاری از دانشگاه های ایتالیا 18 سال است.

در خصوص شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا با استفاده از بورسیه‌ها نیز باید که گوییم که دانشجویان باید حداقل 18 سال داشته باشند.

البته ممکن است شرایط سنی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و بورسیه‌ای به بورسیه‌ی دیگر متفاوت باشد و متقاضیان باید شرایط دانشگاه مقصد خود را به دقت بررسی نمایند.

4. آزمون ورودی برای تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

در بسیاری از دانشگاه های معتبر ایتالیا، داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا را دارند باید در آزمون TOLC-VET شرکت نمایند. برای این منظور باید در پورتال CISIA ثبت نام و با انتخاب نوع TOLC، محل برگزاری و تاریخ آزمون از بین موارد موجود، آزمون را رزرو کنند.

شهروندان غیر اروپایی مقیم خارج از این کشور بدون توجه به قبولی در آزمون دانش زبان ایتالیایی مجاز به شرکت در TOLC برای تحصیل دامپزشکی در ایتالیا 2024 هستند. این امر برای ثبت نام در دوره‌ها طبق مقررات مربوط به مراحل ورود، اقامت، ثبت نام دانشجویان بین المللی و به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی آن‌ها ضروری است.

آزمون‌های پذیرش TOLC ایتالیا در دوره های دامپزشکی (TOLC-VET) شامل 50 سوال در چهار بخش است و به شرح زیر تقسیم می شود:

موضوع آزمون ورودی دامپزشکی ایتالیا تعداد سوالات زمان
درک مطلب و دانش عمومی به دست آمده در طول تحصیل 7 15 دقیقه
زیست شناسی 12 20 دقیقه
شیمی و فیزیک 18 30 دقیقه
ریاضی و منطق 13 25 دقیقه
مجموع 50 90 دقیقه
شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

5. مقاطع مختلف برای رشته دام پزشکی

شما می‌توانید در تمامی مقاطع برای اپلای رشته دامپزشکی ایتالیا اقدام کنید. شرایط هر مقطع را در ادامه بررسی می‌کنیم.

5.1. مدرک لیسانس دامپزشکی در ایتالیا

دوره کارشناسی دامپزشکی در ایتالیا بین 3 تا 6 سال زمان می‌برد. مراحل پذیرش در دوره کارشناسی در ایتالیا عبارتند از:

  • 1. شرکت و قبولی در تست TOLC
  • 2. درخواست برای درج در رتبه‌بندی شایستگی
  • 3. انتخاب اولویت و گرایش

یکی از بهترین برنامه ها برای تحصیل کارشناسی دامپزشکی در ایتالیا، برنامه مراقبت از حیوانات در دانشگاه پادوا است. شهریه این دوره 2,739 یورو در سال است.

5.2. مدرک کارشناسی ارشد دامپزشکی در ایتالیا

طول دوره کارشناسی ارشد ایتالیا در رشته دامپزشکی نزدیک به دو سال است. شما برای اخذ این مدرک باید مدرک کارشناسی معتبر و مرتبط داشته باشید. همچنین امکان تحصیل این رشته به هر دو زبان ایتالیایی و انگلیسی وجود دارد.

امکان شرکت در رشته دامپزشکی در ایتالیا در مقطع ارشد در دانشگاه هایی مانند دانشگاه فدریکو دوم (ناپل) و دانشگاه ساساری وجود دارد.

5.3. تحصیل دکترا دامپزشکی در ایتالیا

تحصیل دکتری دامپزشکی در ایتالیا عموماً 3 سال زمان می‌برد. شما با شرکت در این مقطع در واقع در دوره تخصص دامپزشکی در ایتالیا شرکت می‌کنید و باید آمادگی پیشبرد پروژه و پژوهشی جدی را داشته باشید. فراموش نکنید که ارائه مدرک معتبر و مرتبط کارشناسی ارشد برای اپلای دکتری دامپزشکی در ایتالیا الزامی است.

خوب است بدانید بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته دامپزشکی مانند دانشگاه پیزا، میلان و تورین گرایش های مختلف این رشته را ارائه می‌کنند.

هزینه رشته دامپزشکی در ایتالیا چقدر است؟ آیا امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا وجود دارد؟ پاسخ خود را در ادامه خواهید یافت.

شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا
Metropolitan-City-of-Rome,-Italy

6. هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا به عوامل متفاوتی بستگی دارد؛ از جمله:

  • نوع موسسه (دولتی یا خصوصی)
  • مقطع تحصیل (لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا)
  • برنامه درخواستی متقاضی (علوم دامپزشکی، فناوری‌ها و ایمنی تولیدات دامی، تکنولوژی دندانپزشکی، داروخانه و …)

هزینه های تحصیل را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد:

  • 1. شهریه رشته دامپزشکی در ایتالیا
  • 2. هزینه زندگی در ایتالیا

6.1. شهریه رشته دامپزشکی در ایتالیا

دانشگاه های دولتی ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی شهریه نسبتا پایینی دارند. برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا / EEA، هزینه های تحصیل کمی بیشتر است و بسته به موسسه و برنامه می‌تواند بین 156 تا 4,000 یورو در سال متغیر باشد.

دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری نسبت به موسسات دولتی دریافت می‌کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی از 6,000 یورو تا 30,000 یورو یا بیشتر در سال متغیر است.

در جدول زیر می‌توانید هزینه تحصیل زیر شاخه‌های دامپزشکی در بعضی از دانشگاه های ایتالیا را مشاهده نمایید:

بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا گرایش های دامپزشکی در ایتالیا هزینه سالانه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا زبان آموزش دامپزشگی در ایتالیا
دانشگاه بولونیا دامپزشکی 2270 یورو انگلیسی
دانشگاه پادوا مراقبت از حیوانات 204 یورو انگلیسی
دانشگاه مسینا علوم، فناوری ها و ایمنی تولیدات دامی 1080 یورو ایتالیایی
دانشگاه اودینه پرورش و سلامت حیوانات 1080 یورو ایتالیایی

6.2. هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی دانشجویان به شهر یا منطقه محل زندگی و تحصیل آن‌ها بستگی دارد. شهرهای بزرگی مانند رم، میلان و فلورانس معمولا گران تر از شهرهای کوچک‌تر هستند. به طور متوسط، دانشجویان رشته دامپزشکی برای زندگی در ایتالیا باید حدود 800 تا 1200 یورو در ماه برای پوشش هزینه های معمول مانند خوابگاه، خوراک، حمل و نقل و هزینه های شخصی بودجه داشته باشند.

درباره بورسیه ها و تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا در ادامه مقاله بخوانید.

تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا
Preggio,-Italy
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. بورسیه تحصیلی دامپزشکی در ایتالیا

به طور کلی برای تحصیل در ایتالیا سه نوع بورسیه وجود دارد که دانشجویان علاقه‌مند به دامپزشکی نیز می‌توانند از آن‌ها برای تعدیل هزینه تحصیل خود استفاده کنند. این بورسیه ها عبارتند از:

  • 1. بورسیه های دولتی و منطقه‌ای (بورسیه استانی)
  • 2. بورسیه های دانشگاهی
  • 3. بورسیه های شرکت‌ها و موسسات

این بورسیه ها و فرصت های کمک مالی به همه دانشجویان اعم از داخلی و خارجی ارائه می‌شود. بورسیه های تحصیلی در کشور ایتالیا تمام یا بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان رشته دامپزشکی در ایتالیا را پوشش می‌دهند و حتی می‌توانند شرایط تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا را نیز فراهم نمایند.

در کشور ایتالیا بورسیه ها از نظر دلیل تخصیص به دانشجویان نیز معمولا به دو نوع تقسیم می‌شوند:

7.1. بورسیه مبتنی بر نیاز مالی (بورسیه استانی)

در این نوع بورسیه، دانشجویان با ارائه مدارک معتبر مالی در خصوص میزان درآمد شخصی و یا خانوادگی از تخفیف‌هایی در شهریه دانشگاه برخوردار می‌شوند به نحوی که هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا با این بورسیه ها می تواند تا 156 یورو کاهش یابد.

7.3. بورسیه مبتنی بر شایستگی علمی

بورسیه های شایستگی با توجه به فعالیت‌های علمی قبلی دانشجویان، نتایج آزمون‌های ورودی و سایر روش‌هایی که شایستگی علمی فرد را نشان می‌دهد، به متقاضیان علاقه‌مند و مستعد اعطا می‌شود.

متقاضیان بورسیه دامپزشکی ایتالیا باید به صورت اختصاصی در مورد گزینه‌های بورسیه ارائه شده توسط دولت ایتالیا، مناطق، دانشگاه ها و سازمان‌های خارجی در دانشگاه مقصد خود تحقیق کنند.

همراه ما بمانید تا در ادامه به شما بگوییم کدام دانشگاه های ایتالیا بهترین شرایط تحصیل دامپزشکی را برایتان فراهم می‌کند.

Tuscan-sunset-over-Florence
Tuscan-sunset-over-Florence

8. بهترین دانشگاه های تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

برای این منظور به سراغ رده بندی‌های جهانی دانشگاهی رفته‌ایم. این رده‌بندی‌ها هر ساله بهترین دانشگاه های جهان را بر اساس سطح علمی، مقالات معتبر جهانی ارائه شده و … معرفی می‌کنند. یکی از معتبرترین رده‌بندی‌های جهانی، QS است.

جدول زیر بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا را بر اساس این رتبه بندی معرفی می‌کند:

رتبه در ایتالیا بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا رتبه جهانی QS (موضوعی)
1 دانشگاه پیزا (University of Pisa) 40
2 دانشگاه میلان (University of Milan) 48
3 دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna) 51 تا 70
4 دانشگاه تورین (University of Turin) 51 تا 70
5 دانشگاه پادوا (Università di Padova) 51 تا 70

بر طبق این رده‌بندی بهترین دانشگاه ایتالیا برای رشته دامپزشکی دانشگاه پیزا است که در ادامه به معرفی مختصر این دانشگاه می‌پردازیم.

فراموش نکنید که در پایان مقاله فایل لیست کامل بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا قرار گرفته است.

8.1. بهترین دانشگاه دامپزشکی در ایتالیا: دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا یکی از مشهورترین موسسات آموزشی در ایتالیا، دارای 20 دپارتمان تخصصی است و مراکز تحقیقاتی سطح بالایی در بخش های کشاورزی، فیزیک، علوم کامپیوتر، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی دارد. اگرچه این دانشگاه به طور رسمی در سال 1343 تأسیس شد، اما اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد دانشگاه پیزا از قرن یازدهم فعال بوده است.

این دانشگاه 29557 دانشجو دارد که 1330 نفر از آن‌ها بین‌المللی هستند. امکان تحصیل دامپزشکی در دانشگاه پیزا در تمامی مقاطع وجود دارد. دپارتمان دامپزشکی پیزا از سال 1965 مشغول به فعالیت است و از مزایای اخذ پذیرش از این دانشگاه می‌توان به شرایط رفت و آمد مناسب و امکانات حمل و نقلی آن که شامل موارد زیر است، اشاره کرد:

  • 1. ماشین شخصی یا تاکسی
  • 2. قطار، ایستگاه مرکزی پیزا
  • 3. اتوبوس

فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از:

  • 1. گالیله
  • 2. انریکو فرمی
  • 3. کارلو روبیا
  • 4. جوسو کاردوچی
  • 5. آندره آ بوچلی

اگر به دنبال آینده و بازار کار رشته دامپزشکی در ایتالیا هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

Trevi-Fountain,-Rome,-Italy
Trevi-Fountain,-Rome,-Italy

9. بازار کار رشته دام پزشکی

دامپزشکان، پزشکان متخصصی هستند که از سلامت حیوانات و انسان محافظت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند:

  • در باغ وحش‌ها، پارک‌های حیات وحش یا آکواریوم‌ها کار کنند.
  • در بهداشت عمومی تخصص داشته باشند.
  • به فعالیت در دانشگاه یا تحقیق مشغول شوند.
  • یا انتخاب های شغلی دیگری را دنبال کنند.

تکنسین های دامپزشکی، اعضای کادر درمان هستند که در درمان، پرستاری، رادیوگرافی، بیهوشی، جراحی، کار آزمایشگاهی و آموزش مشتری حمایت می کنند. دستیاران دامپزشکی به تکنسین‌ها و یا دامپزشکان در کارهای روزمره خود کمک می‌کنند.

10. درآمد دامپزشکی در ایتالیا

متوسط دستمزد ناخالص دامپزشکان در ایتالیا 58,880 یورو در سال است. این مبلغ با توجه به سابقه کاری و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

فهرست زیر میزان افزایش درآمد دامپزشکان در ایتالیا را به نسب تجربه کاری آن‌ها نشان می‌دهد:

  • 0 تا 2 سال: 31,180 یورو در سال
  • 2 تا 5 سال: 38,780 یورو در سال
  • 5 تا 10 سال: 54,560 یورو در سال
  • 10 تا 15 سال: 67,800 یورو در سال
  • 15 تا 20 سال: 72,740 یورو در سال
  • بیشتر از 20 سال: 77,860 یورو در سال
هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

11. مزایا تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

تحصیل در کشور قدیمی‌ترین دانشگاه های جهان غرب مزایایی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت. در این قسمت بعضی از این مزایا را برای آشنایی بیشتر با تحصیل دامپزشکی در ایتالیا گرد آورده‌ایم:

  • 1. سطح علمی بالای دانشگاه‌های ایتالیا
  • 2. بین‌المللی بودن دانشگاه ها
  • 3. تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه ها
  • 4. هزینه تحصیل مناسب و مقرون به صرفه
  • 5. هزینه زندگی نسبتا پایین
  • 6. امکان داشتن یک اتاق در یک اقامتگاه دانشجویی ارزان قیمت
  • 7. خونگرمی جامعه ایتالیا
  • 8. تنوع زیرشاخه‌های دامپزشکی
  • 9. آموزش های عملی در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و غیره
  • 10. ارتقای هم‌زمان دانش نظری و عملی
  • 11. فرصت‌های شغلی مناسب
  • 12. امکان مهاجرت به این کشور پس از فارغ‌التحصیلی
  • 13. امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا با استفاده ار بورسیه ها

با بهترین دانشگاه های دامپزشکی ایتالیا بر اساس رتبه بندی های جهانی مختلف در این فایل آشنا شوید.


سوالات متداول تحصیل دامپزشکی در ایتالیا

✅ تحصیل دامپزشکی در ایتالیا چند سال طول می‌کشد؟

بسته به زیر شاخه انتخابی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا بین 3 تا 6 سال زمان می‌برد.

✅ آیا مهارت در زبان انگلیسی جزء شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا است؟

بله، سطح مهارت B1 یا B2 زبان بسته به دانشگاه مقصد از شرایط تحصیل دامپزشکی در ایتالیا است.

✅ هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا بسته به نوع دانشگاه از 156 تا 30000 یورو متغیر است.

✅ آیا شرایط سنی خاصی برای تحصیل دامپزشکی در ایتالیا وجود دارد؟

حداقل سن دانشجویان باید 17 سال باشد و برای حداکثر محدودیتی وجود ندارد.

✅ آیا امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا وجود دارد؟

در صورت استفاده از بورسیه و داشتن شرایط خاص مالی و یا شایستگی علمی امکان تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا وجود دارد.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

تحصیل دامپزشکی در ایتالیا یک دوره 3 تا 6 ساله است که در بعضی دانشگاه ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. دانشجویان برای تحصیل دامپزشکی در ایتالیا باید شرایط عمومی تحصیل در ایتالیا و شرایط اختصاصی دانشگاه مقصد خود را برآورده کنند که شرکت در آزمون ورودی یکی از آن‌هاست. هزینه تحصیل دامپزشکی در ایتالیا بسیار متغیر است و بستگی زیادی به سطح مالی دانشجو و شایستگی علمی او دارد. تنها محدودیت شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در ایتالیا داشتن حداقل 17 سال است. دانشجویان برای تحصیل رایگان دامپزشکی در ایتالیا باید نسبت به دریافت بورسیه اقدام نموده و شایستگی خود را احراز نمایند.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18