تحصیل دامپزشکی در آلمان

تحصیل دامپزشکی در آلمان

تحصیل دامپزشکی در آلمان با توجه به شرایط مناسب تحصیل، تنوع دانشگاه و هزینه پایین، متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا دارد. با تحصیل دامپزشکی در آلمان نه تنها مدارک معتبر دریافت می‌کنید بلکه آینده‌ی شغلی خوبی نیز در انتظارتان خواهد بود. چنانچه قصد تحصیل دامپزشکی در آلمان را دارید، این مقاله برای شما آماده شده است. برای رسیدن به پاسخ سوال‌هایتان در این زمینه، مقاله حاضر را تا انتها مطالعه نمایید و همراه ما باشید. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های دامپزشکی آلمان چیست؟
  • هزینه‌ی تحصیل دامپزشکی در آلمان چقدر است؟
  • تحصیل دامپزشکی در آلمان چه شرایطی دارد؟
  • درآمد دامپزشکان در آلمان چند یورو در ماه است؟
  • بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دامپزشکی در آلمان کدام اند؟

بررسی تحصیل دامپزشکی در آلمان

تحصیل دامپزشکی در آلمان یکی از شرایط ویژه‌ی فراهم شده برای دانشجویان خارجی است. شما با ادامه تحصیل دامپزشکی در آلمان می‌توانید آینده‌ی شغلی خوبی داشته باشید به شرط آن‌که از شرایط تحصیل دامپزشکی در آلمان باخبر باشید. ما در این مقاله، نکاتی راجع‌به تحصیل در رشته دامپزشکی در آلمان و همچنین هزینه تحصیل دامپزشکی در آلمان را بر اساس منابع معتبر در دسترس به شما خواهیم گفت. این مقاله سعی دارد با ارائه‌ی راهکارهای اخذ پذیرش دامپزشکی، به شما کمک کند تا تحصیل آسانی در آلمان داشته باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. مزایای تحصیل دامپزشکی در آلمان

کشور آلمان به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان خارجی به‌شمار می‌رود. ادامه تحصیل دامپزشکی در آلمان باعث می‌شود از بالاترین سطح آموزشی برخوردار شوید. در کشور آلمان علاوه‌بر وجود شرایط مطلوب تحصیلی، از امکانات مناسبی برای زندگی نیز بهره‌مند می‌شوید. دانشجویان خارجی برای پذیرش در این کشور می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند و با حضور در دانشگاه‌های دولتی تحصیل در رشته دامپزشکی در آلمان را آغاز کنند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. شرایط تحصیل دامپزشکی در آلمان

رشته‌ی دامپزشکی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های کشور آلمان است. برای تحصیل در این رشته، مانند رشته پزشکی در آلمان، شرایط و محدودیت‌هایی وجود دارد. به همین علت یافتن یک دوره‌ی مناسب کار آسانی نیست. دانشجویان برای پذیرش در رشته‌ی دامپزشکی نیاز به معدل خیلی خوب دارند چرا که پذیرش دانشجو در این رشته بسیار محدود است. دقت داشته باشید که در برخی موارد لازم است کالج یا دوره foundation آلمان را بگذرانید.

همچنین شما باید شرایط سنی تحصیل دامپزشکی در آلمان را داشته و حداقل 18 ساله باشید.

تحصیل تخصص دامپزشکی در آلمان نیز دارای شرایطی است که باید از دانشگاه‌های مقصد از آن مطلع شوید.

با ما همراه باشید تا در بخش بعدی از الزامات رشته دام‌پزشکی در آلمان حرف بزنیم.

تحصیل دامپزشکی در آلمان
Train-Station-of-the-Airport-of-Friedrichshafen

3. الزامات تحصیل در رشته‌ی دامپزشکی

دانشجویانی که به دلیل علاقه به حیوانات تصمیم به تحصیل دامپزشکی می‌گیرند باید آماده‌ی پذیرش سختی‌های آن نیز باشند. به‌طور کلی کار در کلینیک‌ها و یا مطب‌ها مخصوص حیوانات می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد و گاهی اوقات نیاز است شب‌ها تا دیروقت و یا حتی آخرهفته‌ها نیز کار کنید.

انجمن فدرال دامپزشکان فعال در آلمان می‌گوید:
«تجربه پیشرفته در محل کار می تواند به شکل دادن تصویری واقعی کمک کند.»

دامداری‌ها یکی از متقاضیان دامپزشکان هستند، به‌جز این، کار کردن در کشتارگاه و گذراندن دوره‌ها عملی متفاوت یکی از اصلی‌ترین شرایط تحصیل دام‌پزشکی در آلمان است.

4. بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دامپزشکی در آلمان

شما در این قسمت می‌توانید با تعدادی از بهترین دانشگاه های تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان آشنا شوید:

نام دانشگاه رتبه در QS
1. Ludwig-Maximilians-Universität München 39
2. Free University of Berlin 40

اگرچه در رتبه بندی موضوعی QS تنها اسم این دو دانشگاه آمده است، باید بگوییم سایر دانشگاه های آلمان نیز کیفیت بالایی از رشته دامپزشکی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند؛ از جمله:

در ادامه، شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه‌های آلمان را بررسی خواهیم کرد.
همراه ما باشید!

5. اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته دامپزشکی در آلمان

اولین قدم برای پذیرش در دانشگاه‌های دامپزشکی آلمان، انتخاب دانشگاه مدنظر است. شما باید از میان لیست بهترین دانشگاه‌های آلمان که می‌توانید از طریق سایت DAAD به آن دسترسی داشته باشید، دانشگاه خود را انتخاب کنید و از هزینه تحصیل دامپزشکی در آلمان در دانشگاه خود مطلع شوید. البته بسیاری از برترین دانشگاه‌های آلمان رایگان هستند اما ممکن است برخی از آنان شهریه دریافت کنند.

5.1. بررسی شرایط دانشگاه مقصد

پس از آن باید شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان را در دانشگاه انتخابی خود بررسی کنید. برای ادامه تحصیل رشته دامپزشکی در آلمان، اولین گام این است که بدانید آیا مدارک فعلی شما توسط دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید، به‌رسمیت شناخته می‌شود یا خیر؟
شما برا پذیرش مستقیم دانشگاه های آلمان باید مدرک معتبر (HZB) به‌معنای مدرک ورود به تحصیلات عالی داشته باشید.
مدارک لازم برای اپلای دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان مدرک کارشناسی، گواهی پایان تحصیل یا نتیجه‌ی آزمون ورودی دانشگاه است، هرچند دانشجویانی که مدرک خود را از کشوری خارج از اتحادیه‌ی اروپا دریافت کرده‌اند، ممکن است پس از شرکت در یک دوره‌ی مقدماتی StudienKolleg، ملزم به شرکت در Feststellungsprufung شوند؛ اما اگر پیشرفت آن‌ها طی دوره خوب باشد، احتمال دارد بتوانند از آن عبور کنند.

البته ممکن است درخواست به دانشگاه‌ها هزینه نیز داشته باشد که باید پرداخت کنید.

5.2. اثبات درآمد کافی در آلمان

برای تحصیل در آلمان لازم است شرایط مالی خود را با این کشور تطبیق دهید. یعنی جهت اخذ ویزای دانشجویی باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد سالانه حدود 11,904 یورو برای پوشش هزینه‌های زندگی خود درآمد دارید.

البته اگر بتوانید از بورسیه‌های تحصیلی آلمان استفاده کنید، هزینه تحصیل دامپزشکی در آلمان برای شما بسیار کم خواهد شد.

5.3. ارائه‌ی درخواست

یکی از مهم‌ترین اقدامات شما برای ادامه تحصیل دامپزشکی در آلمان، درخواست دادن و اپلای است.
یعنی پس از انتخاب و بررسی دانشگاه، اطلاع از شرایط زبانی دوره‌ها، اطلاع از هزینه تحصیل دامپزشکی در آلمان و اثبات درآمد کافی می‌توانید «درخواست» دهید.

یکی از راه‌هایی که برای ثبت ساده‌تر درخواست شما وجود دارد، استفاده از سایت www.uni-assist.de است که اگرچه تمام دانشگاه‌های آلمان از آن استفاده نمی‌کنند اما به شما کمک می‌کند تا بتوانید به دانشگاه‌های مختلفی درخواست بدهید تا شانس پذیرش خود را بالا ببرید.

5.3.1. مهلت ارائه‌ی درخواست

برای بسیاری از دانشگاه‌ها، دوبار در سال می‌توانید مدارک تحصیل دامپزشکی در آلمان را ارسال کنید.
معمولا درخواست ثبت‌نام شما برای ترم زمستانی، باید تا 15 جولای و درخواست ثبت‌نام در ترم تابستانی نهایت تا 15 ژانویه باید انجام شود.

با این وجود ممکن است مهلت ارائه‌ی درخواست در دانشگاه‌های مختلف متفاوت باشد. لازم است تمام شرایط را به‌دقت بررسی کنید تا بدانید چه زمانی باید مدارک لازم را ارسال کنید.

توصیه‌ی ما این است که حداقل شش‌هفته پیش از پایان مهلت، مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان را آماده و ارسال کنید. در این صورت اگر موردی با ناقصی و یا اصلاح مواجه شد، زمان لازم برای ارائه‌ی مجدد را خواهید داشت.

تقریبا بین یک تا دوماه پس از پایان مهلت ارسال مدارک لازم برای تحصیل در آلمان باید انتظار رد یا پذیرش درخواست‌تان را داشته باشید.

5.4. دریافت ویزای دانشجویی

دانشجویان برخی از کشورها مانند کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا نیازی به ویزا برای تحصیل در آلمان ندارند. اما دانشجویان سایر کشورها مانند ایران، پیش از ورود به این کشور باید از طریق کنسولگری‌های آلمان در محل زندگی خود، با پرداخت هزینه‌ی 75 یورویی نسبت به دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنند.

مدارک زیر برای دریافت ویزای دانشجویی لازم است:

  • 1. فرم درخواست تکمیل شده
  • 2. گذرنامه‌ی معتبر
  • 3. عکس
  • 4. نامه پذیرش
  • 5. کارنامه‌ی سوابق تحصیلی
  • 6. مدارک زبان
  • 7. گواهی تمکن مالی
  • 8. مدارک بیمه‌ی درمانی
هزینه و شرایط تحصیل دامپزشکی در آلمان

اما مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دام‌پزشکی در آلمان کدام است؟ پاسخ سوال خود را در بخش بعدی مقاله بیابید.

6. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دامپزشکی در آلمان

بسیاری از دانشگاه‌های آلمان تدریس به زبان انگلیسی ندارند. اگر برخی از آن‌ها هم داشته باشند، ممکن است پس از دوسال، ادامه‌ی تدریس را به زبان آلمانی انجام دهند. بنابراین متقاضیان بین‌المللی باید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان آلمانی نیز ارائه دهند. برای اعتبارسنجی، دو آزمون برگزار می‌شود:

  • 1. DSH به معنای امتحان زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه
  • 2. TestDaF

به‌همین ترتیب اگر دوره‌ی شما به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، به‌شرط آن‌که قبلا به زبان انگلیسی تحصیل نکرده باشید، لازم است مدارک TOFEL یا IELTS خود را ارائه دهید.

توجه کنید که امتیازات مورد نیاز برای این سطح از زبان، در هردانشگاه متفاوت است.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه زندگی در آلمان

اگر شما بتوانید در دانشگاه‌های دام‌پزشکی آلمان پذیرفته شوید، برای زندگی خود باتوجه به هزینه‌های رشته‌ی تحصیلی، خوردوخوراک، پوشاک و… ماهیانه بین 840 تا 1000 یورو نیاز دارید.

البته باتوجه به شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید یا شیوه‌ی زندگی شخصی‌تان، این مبلغ متغیر خواهد بود.

جزئیات بیشتر درباره هزینه زندگی در آلمان را در جدول زیر بیابید:

عنوان هزینه هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
1. رستوران و مواد غذایی 10.00 تا 65.00 یورو
2. حمل و نقل ماهانه 49.00 یورو
3. قبوض 304.96 یورو در ماه
4. امکانات تفریحی 12.00 تا 34.41 یورو
5. اجاره خانه یک خوابه 673.62 تا 889.91 یورو در ماه

8. درآمد دامپزشکان در آلمان

به‌طور میانگین دامپزشکان در آلمان، ماهانه 4371 یورو درآمد کسب می‌کنند. حقوق یک دامپزشک در آلمان از 2023 یورو در ماه آغاز می‌شود و به 6736 یورو در ماه می‌رسد.

حقوقی که دامپزشکان در آلمان دریافت می‌کنند، شامل مسکن، حمل‌ونقل و دیگر مزایاست که این حقوق براساس تجربه، موقعیت، مهارت، جنسیت و شهر محل کار بسیار متفاوت خواهد بود.

یک دامپزشک در آلمان با کمتر از دو سال تجربه، 25,720 یورو در سال درآمد خواهد داشت. این درحالی‌ست که فردی با 2 تا 5 سال تجربه، می‌تواند 37,200 یورو در سال درآمد داشته باشد. وقتی به حدود 10 سال تجربه در دامپزشکی برسید، حقوق شما 50,620 یورو به‌صورت سالانه است.

ادامه تحصیل در رشته دامپزشکی در آلمان

پرسش‌های متداول تحصیل دامپزشکی در آلمان

✅ تحصیل دام‌پزشکی در آلمان چه مزایایی دارد؟

کشور آلمان یکی از بهترین کشورها در خدمات آموزشی است. شما با تحصیل دامپزشکی در این کشور، علاوه‌بر بهره‌مندی از سطح بالای آموزش، آینده‌ی شغلی مناسبی هم خواهید داشت.

✅ هزینه تحصیل دامپزشکی در آلمان چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان هزینه‌ای ندارد اما دانشگاه‌های غیرانتفاعی ممکن است تا 40000 یورو در سال شهریه دریافت کنند.

✅ شرایط تحصیل دامپزشکی در آلمان چگونه است؟

برای تحصیل در رشته‌ی دام‌پزشکی در آلمان باید معدل بالایی داشته باشید. این رشته باتوجه به درخواست‌های بالایی که دارد، پذیرش آن محدود است.

✅ برای تحصیل در رشته دام‌پزشکی در آلمان چه مدرک زبانی لازم است؟

علاوه‌بر مدارک DSH و TestDaF باید مدارک IELTS و TOFEL نیز داشته باشید.

✅ دانشگاه‌های برتر برای ادامه تحصیل دامپزشکی در آلمان کدام اند؟

بسیاری از دانشگاه‌های دولتی آلمان برای تحصیل دامپزشکی مناسب‌اند اما Free University of Berlin از بهترین دانشگاه‌هاست.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شما با تحصیل دامپزشکی در کشور آلمان می‌توانید از سطح بالای آموزشی این کشور بهره‌مند شوید و آینده‌ی شغلی مناسبی داشته باشید. دانشگاه‌های دامپزشکی  آلمان پذیرش محدودی دارند و لازم است برای درخواست به آن‌ها معدل بالایی داشته باشید. فراموش نکنید که پس از فارغ‌التحصیلی نیز شرایط خوبی خواهید داشت چرا که دامپزشکان در آلمان می‌توانند ماهانه 4360 یورو درآمد داشته باشند.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18