بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل 2024 (+✅معرفی ارزان ترین شهرها)

بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل 2024 (+✅معرفی ارزان ترین شهرها)

حضور در بهترین شهر های کشور ایتالیا برای تحصیل، با ایجاد امکان تحصیل به زبان انگلیسی و امکان حضور در برخی از بهترین دانشگاه‌های دنیا با هزینه‌ی مناسب، برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی جذاب است. زندگی در مهد هنر، معماری و مد، استفاده از استاندارد بالای آموزش و فرصت‌های شغلی بی‌نظیر بعد از فارغ‌التحصیلی، علاقه‌مندان به مهاجرت به بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل را بیشتر می‌کند اما سوال اینجاست که کدام شهر مقصدی مناسب برای هر دانشجو است؟ در این مقاله به بررسی بهترین شهر های ایتالیا برای تحصیل از منظرهای مختلف پرداخته‌ایم و به پرسش‌های زیر پاسخ می‌دهیم:

  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل چه شهری است؟
  • ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل کدام شهر است؟
  • رتبه جهانی بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا چند است؟
  • بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟
  • مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا از نظر سطح علمی کدام شهرها هستند؟

 

✅ بررسی بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل

بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل، از نظر متقاضیان مختلف ممکن است متفاوت باشد. برخی ممکن است ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل را بهترین شهر بدانند و برخی شهرهایی با بالا ترین سطح علمی را. به هر صورت، متقاضیان تلاش می‌کنند بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی را انتخاب نمایند و در این مسیر سایت‌های رتبه بندی بهترین شهرهای جهان مانند QS می‌توانند به دانشجویان کمک کنند. ما در این مقاله مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا را بر اساس فاکتورهای مختلف و البته منابع معتبر بررسی و بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا را معرفی کرده‌ایم. پس همراه ما بمانید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی

در بررسی شهر های کشور ایتالیا برای تحصیل و تعیین بهترین شهرهای این کشور برای مهاجرت و تحصیل، اول باید به انگیزه‌ی متقاضی برای مهاجرت بپردازیم. دانشجویان هر چند همه برای ادامه تحصیل اقدام به مهاجرت می‌کنند ولی ممکن است دلایل جانبی مختلفی باعث انتخاب‌های مختلفی در آن‌ها شود.

مطمئنا برای دانشجویی که مشکلات مالی دارد، انتخاب شهری که ارزانترین هزینه زندگی و هزینه تحصیل را داشته باشد، مناسب‌تر است.

ما در این مقاله، به بررسی حالت‌های زیر خواهیم پرداخت:

  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر کیفیت آموزش
  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر هزینه تحصیل
  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر هزینه زندگی
  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر موقعیت کارآموزی
  • بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر موقعیت شغلی
مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل بر اساس دانشگاه ها

برای تعیین بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا در ابتدا باید به سراغ لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا برویم. یکی از بهترین مراجع برای یافتن لیست بهترین دانشگاه های جهان، بدون شک رده‌بندی QS است. این رده‌بندی هر ساله، دانشگاه های معتبر جهان را از نظر سطح علمی اساتید و دانشجویان، مقالات ارائه شده، رفاه دانشجویی و سایر عواملی که در کیفیت آموزش موثر است بررسی نموده، نتایج را منتشر می‌کند.

پنج دانشگاه برتر ایتالیا از دید موسسه QS که می‌تواند نشان‌دهنده بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا از نظر سطح علمی باشد، به قرار زیرند:

بهترین دانشگاه های ایتالیا رتبه جهانی QS در سال 2024
دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politecnico di Milano) 123
دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza University of Rome) 134
دانشگاه بولونیا (Alma Mater Studiorum – Università di Bologna) 154
دانشگاه پادوا (Università di Padova) 219
دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) 252

این دانشگاه ها در پنج شهر ایتالیا یعنی میلان، رم، بولونیا، پادوآ و تورین قرار دارند و بد نیست بدانید که در لیست 42 دانشگاه برتر ایتالیا در دنیا که توسط QS ارائه شده است، پنج دانشگاه از میلان، سه دانشگاه از رم و از شهرهای تورین، ناپل و باری دو دانشگاه حضور دارند.

با این توضیحات می‌توان نتیجه گرفت که از نظر کیفیت آموزش شهرهای میلان و رم دارای بهترین دانشگاه ها و بالاترین سطح علمی هستند.

3. بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل: از نظر هزینه تحصیل

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان بین‌المللی قبل از تصمیم نهایی در مورد دانشگاه مقصد خود باید به آن بپردازند و به اندازه‌ی کافی تحقیق کنند، هزینه تحصیل است. در ایتالیا می‌توان دانشگاه هایی را پیدا کرد که هم از نظر علمی، عالی باشند و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه.

در جدول زیر لیستی از ارزانترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی و متوسط نرخ شهریه آن‌ها را مشاهده می کنید:

بهترین دانشگاه های ایتالیا هزینه تحصیل سالانه در ایتالیا (به یورو)
دانشگاه پلی تکنیک تورین 1250 یورو
دانشگاه آزاد Bozen-Bolzano 1300 یورو
دانشگاه فلورانس 1500 یورو
دانشگاه سیه نا 1700 یورو
دانشگاه Ca’Foscari ونیز 1900 یورو
دانشگاه پادوآ 2500 یورو
دانشگاه میلان 2500 یورو

هزینه های فوق، در واقع میانگین هزینه‌هایی است که دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها می‌پردازند و شهر تورین می‌تواند بهترین شهر ایتالیا برای زندگی دانشجویی و ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل محسوب شود ولی بد نیست بدانید که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا از 165 یورو تا 5000 یورو متغیر است.

در این دانشگاه ها دانشجویان با نیاز مالی بیشتر هزینه‌ی کمتری می‌پردازند و برای دانشجویان با شایستگی‌های علمی متفاوت هزینه تغییر می‌کند.

با این وصف هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا، از هر دانشجو به دانشجویی دیگر متفاوت است و در حقیقت ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل، بستگی به شرایط شخص متقاضی دارد.

در بخش بعدی مقاله ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل را معرفی خواهیم کرد.

ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل
San-Quirico-d’Orcia,-Italy

4. بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل: از نظر هزینه زندگی

هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور ایتالیا متفاوت است. چندین شهر در ایتالیا وجود دارند که خدمات و امکانات رفاهی را با هزینه ای مقرون به صرفه در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. این شهرها علاوه بر هزینه‌های کم زندگی، دارای زیبایی طبیعی و پیشینه فرهنگی خوبی هستند.

در زیر لیست شهرهای اقتصادی برای تحصیل را می‌بینید:

  • باری
  • ترامو
  • کاتانیا
  • کالتانیستا
  • آنکونا
  • ناپل
  • پوتنزا
  • پالرمو

در جدول زیر می‌توانید هزینه‌ی زندگی در این شهرها را با شهرهای میلان و رم که بهترین دانشگاه های ایتالیا را در خود جای داده‌اند، مقایسه کنید.

مجموع هزینه ماهانه به یورو هزینه جاری زندگی برای یک نفر هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه خارج از مرکز شهر مجموع هزینه ماهانه به یورو
میلان 1,022.6 یورو 1,442.82 یورو 932.53 یورو 2,465.42 تا 1,955.13
رم 859.3 یورو 1,084.29 یورو 668.38 یورو 1,943.59 تا 1,547.68
باری 788.8 یورو 733.33 یورو 416.67 یورو 1,522.13 تا 1,205.47
پالرمو 793.0 یورو 572.22 یورو 400.0 یورو 1,365.22 تا 1,193
کاتانیا 766.7 یورو 456.67 یورو 412.5 یورو 1,223.37 تا 1,179.2
ناپل 809.8 یورو 710.0 یورو 483.33 یورو 1,519.8 تا 1,293.13

با توجه به جدول فوق، ارزانترین شهر ایتالیا برای زندگی دانشجویی، شهر کاتانیا است. البته هزینه‌های جاری تا حدود زیادی به سبک زندگی افراد مربوط می‌شود و متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی، هزینه‌های جاری زندگی را به مقدار زیادی کاهش دهند.

بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا
Ostuni,-Italy

5. بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل: از نظر موقعیت کارآموزی

سوال اصلی این است که هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین شهرها برای شروع کار چه عواملی را باید در نظر گرفت؟ هنگام جستجو برای موقعیت کارآموزی، برخی از عوامل تعیین کننده که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • شهر مقصد
  • تعداد فرصت های کارآموزی
  • متوسط حقوق
  • هزینه متوسط زندگی

سایت Business Name Generator با در نظر گرفتن عوامل فوق، 32 شهر ایتالیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است تا بهترین مکان برای شروع یک حرفه را تعیین کند.

میلان بهترین شهر برای شروع کار است. این شهر با بیشترین تعداد فرصت های کارآموزی (1,167 موقعیت شغلی) که تقریباً 8٪ ( 129 عدد) آن‌ها، از راه دور یا ترکیب انعطاف پذیری از کار از راه دور و حضوری هستند، به عنوان بهترین شهر در ایتالیا برای کارآموزی شناخته شده است.

ولی باید توجه داشته باشید که میلان، دارای بالاترین هزینه زندگی نیز هست. اجاره حدود 1,500 یورو در ماه و هزینه‌ی جاری بیش از 1,000 یورو برای یک کارآموز که به طور متوسط 669 یورو در ماه درآمد دارد، زیاد است.

در رتبه دوم شهر رم با 186 موقعیت باز قرار دارد. با اینکه پایتخت، بیش از 900 جاذبه رایگان برای شاغلین جوان که می‌خواهند در یک کلان شهر با بودجه محدود زندگی کنند، ارائه می‌دهد ولی اجاره‌ی بالای 1,000 یورویی شرایط را برای کار با میانگین حقوق ماهانه حدود 1,005 یورو سخت می‌کند ولی امید به داشتن یک شغل با حقوق کافی و بالاتر از بقیه شهرها، متقاضیان زیادی را راهی این شهر می‌کند.

اگر قصد کار در ایتالیا پس از فارغ‌التحصیلی را دارید، در بخش بعدی همراه ما باشید.

بهترین و مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا
Italy

6. بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل: از نظر موقعیت شغلی در آینده

میلان، رم و تورین سه شهر برتر با بیشترین تعداد پیشنهاد کار هستند. این نتیجه تحقیقات انجام گرفته  توسط پلت فرم InfoJobs است. بر اساس رصد جدید بازار کار، در نیمه اول سال 2023 بیش از 200,000 آگهی ثبت شده که نشان‌دهنده‌ی یک بازار کار پویا و فعال است.

در سطح منطقه ای، لمباردی با 31٪ از کل موقعیت‌های شغلی ایتالیا قرار دارد و پس از آن امیلیا رومانیا با 18٪ و ونتو با 13.5٪ قرار گرفته‌اند. جایگاه چهارم را پیمونت با 9 درصد و رتبه پنجم را لاتزیو 6.2 درصد به خود اختصاص داده‌اند.

وقتی به سراغ بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر موقعیت شغلی در آینده برویم، خواهیم دید که مجددا میلان در صدر بهترین شهرهای ایتالیا از نظر موقعیت کاری بعد از تحصیل را با 11.4% مشاغل از آن خود کرده است و پس از آن رم  با 5.3% و تورین با 5% قرار دارند. برشا و بولونیا  با 4.3 درصد مشترکا در جایگاه چهارم و برگامو با 4.2 درصد در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. معرفی بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا بر اساس QS

بر اساس رتبه بندی QS، بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا در جهان عبارتند از:

  • میلان (رتبه جهانی: 53)
  • رم (رتبه جهانی: 56)
  • تورین (رتبه جهانی: 67)

در ادامه به معرفی این شهرها می‌پردازیم.

بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی

میلان: خانه بهترین دانشگاه ایتالیا

شهر میلان که بهترین دانشگاه ایتالیا یعنی دانشگاه پلی تکنیک میلان را در خود جای داده است، شهری مناسب برای تحصیل و زندگی دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌رود. این شهر امکان تمامی فعالیت های علمی، کارآموزی و ورزشی را به دانشجویان خود می‌دهد.

از مهم ترین دلایل تحصیل در شهر میلان ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حضور بسیاری از بهترین دانشگاه های ایتالیا در میلان
  • شهری دوست داشتنی و سرگرم‌کننده برای دانشجویان بین‌المللی از نظر فرهنگی (غذاهای دلچسب، سینما و تئاتر، برگزاری کنسرت‌ها و فستیوال‌ها و …)
  • حضور تیم های ورزشی مهم ایتالیا در این شهر مانند تیم های فوتبال آ.ث. میلان و اینترمیلان
  • امکان اشتغال و کارآموزی در شرکت‌های متنوع فعال در میلان

رم: از قدیمی ترین شهرهای جهان

شهر رم می‌تواند مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باشد چرا که این شهر تمامی امکانات آموزشی، کاری و رفاهی لازم را برای دانشجویان ملی و بین‌المللی خود فراهم کرده است. با تحصیل در دانشگاه های واقع در شهر رم (مانند دانشگاه ساپینزا) می‌توانید از مزایای متعددی بهره‌مند شوید؛ به عنوان مثال:

  • هزینه پایین تحصیل و زندگی در رم
  • امکان اشتغال و کارآموزی در انواع شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه‌های دیجیتال، شیمی، مهندسی و فناوری.
  • تجربه تحصیل و زندگی در شهری تاریخی

اگر قصد تحصیل معماری در ایتالیا را دارید، رم یکی از مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا برای شماست چرا که نه تنها کیفیت آموزش این رشته در دانشگاه های رم بالاست، بلکه معماری ویژه‌ی این شهر برای شما دیدنی خواهد بود.

تورین: شهری برای ثبت خاطره های خوش

با انتخاب تورین به عنوان شهر محل تحصیل و زندگی خود می‌توانید تمامی اوقات فراغت خود را با خرید از فروشگاه‌ها و پاساژ‌های به‌روز و مقرون‌به‌صرفه یا گشت و گذار در مناطق اطراف این شهر پُر کنید. شهر تورین همچنین:

Trevi-Fountain,-Rome,-Italy
Trevi-Fountain,-Rome,-Italy

8. مزایای تحصیل در ایتالیا

در این قسمت به مزایای تحصیل در مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا می‌پردازیم:

  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان
  • امکان حضور در برخی از بهترین دانشگاه های دنیا
  • استاندارد بالای آموزش با کیفیت جهانی
  • هزینه پایین زندگی در ایتالیا
  • فرصت‌های شغلی بی‌نظیر در شرکت‌های ایتالیایی و بین‌المللی بعد از فارغ‌التحصیلی
  • امکان تطابق سریع با جامعه به دلیل خونگرمی مردم
  • زندگی در مهد هنر، معماری و مد

سوالات متداول بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل

✅ بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل از نظر سطح علمی کدام شهر است؟

شهر میلان و دانشگاه پلی تکنیک میلان، بهترین شهر و دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا از نظر سطح علمی است.

✅ ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل کدام شهر است؟

ارزانترین شهر ایتالیا برای تحصیل و زندگی دانشجویی شهر کاتانیا است.

✅ بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی و اقامت کدام شهرها هستند؟

میلان و رم با موقعیت‌های کارآموزی و شغلی بیشتر نسبت به بقیه، بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجرت تحصیلی و پس از آن اقامت در این کشور هستند.

✅ بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا کدام شهر ها هستند؟

بهترین شهرهای دانشجویی ایتالیا از نظر سطح علمی و موقعیت شغلی، میلان و رم، از نظر هزینه زندگی کاتانیا، از نظر هزینه تحصیلی تورین و بولزانو هستند.

✅ مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا برای داشتن آینده شغلی بهتر کدام شهرها هستند؟

وجود موقعیت‌های کارآموزی و شغلی بیشتر در شهرهای میلان، رم و تورین، این شهرها را تبدیل به مناسب ترین شهرهای دانشجویی ایتالیا برای داشتن آینده شغلی کرده‌اند.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شرایط و اولویت‌های شما تعیین می‌کنند که کدام شهر ایتالیا، بهترین شهر برای مهاجرت تحصیلی است. اگر اولویت شما سطح کیفی دانشگاه‌ها و آموزش است، میلان و رم مهم‌ترین مقاصد برای شما خواهند بود اما باید دقت کنید که هزینه زندگی در این شهرها بالاست. پس اگر هزینه تحصیل و زندگی را اولویت خود برای انتخاب بهترین شهرهای ایتالیا در نظر بگیرید، شهری مثل کاتانیا مقصدی مناسب برای شما خواهد بود.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18