بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

اگر علاقه‌مند به تحصیل پزشکی هستید و آلمان را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کرده‌اید، باید بدانید بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی کدام است. شهر انتخابی شما می‌تواند از جنبه‌های مختلف مثل کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه‌های موجود در آن شهر یا هزینه زندگی در آن بر روی تحصیل و زندگی‌تان تاثیر بگذارد. ما در این مقاله برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی را معرفی می‌کنیم و به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است؟
  • ارزان‌ترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی کدامند؟
  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل پزشکی در کدام شهرها هستند؟
  • تحصیل پزشکی در کدام شهرهای آلمان رایگان است؟
  • آیا شهر محل تحصیل و زندگی بر درآمد رشته پزشکی موثر است؟

بررسی بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی می‌تواند بر اساس معیارهای مختلفی انتخاب شود. به عنوان مثال رنکینگ جهانی می‌تواند تعیین کند که بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل پزشکی در کدام شهرها هستند. هزینه زندگی نیز می‌تواند در انتخاب برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی موثر باشد و البته آینده و درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته در شهرهای مختلف نیز عامل مهمی در چیدمان لیست بهترین شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی به شمار می‌رود. ما در این مقاله سعی داریم بر اساس معتبرترین منابع نشان دهیم کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است و شما را در مسیر مهاجرت تحصیلی‌تان به آلمان راهنمایی کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

1. شرایط رشته پزشکی در آلمان

اگر می‌خواهید در برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی اقدام کنید، قبل از هر چیز باید بدانید شرایط تحصیل این رشته در آلمان چگونه است.

به صورت کلی می‌توان گفت که شما برای تحصیل پزشکی در آلمان به چند ویژگی مشخص نیاز دارید:

  • 1. شما باید در برخی دروس مانند شیمی، زیست‌شناسی و فیزیک نمرات بالایی کسب کرده باشید.
  • 2. مدرک دیپلم خود را ضمیمه سایر مدارکتان کنید.
  • 3. در آزمون ورودی (در صورتی که وجود داشت) نمره قبولی کسب نمایید.
  • 4. مدارک معتبر زبان مانند DSH برای تحصیل به زبان آلمانی و IELTS برای تحصیل به زبان انگلیسی داشته باشید.

اگر شرایط مذکور را داشته باشید می‌توانید از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان پذیرش بگیرید. نکته حائز اهمیت اینجاست که کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است؟ یا به عبارت دیگر بهترین شهرهای دانشجویی آلمان برای تحصیل علاقه‌مندان رشته پزشکی کدام است؟

در بخش بعدی به شما می‌گوییم که کدام شهرهای آلمان میزبان بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی با رنکینگ بالای جهانی هستند. همراه ما بمانید و به مطالعه ادامه دهید.

کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است
German-radar-station-in-bavaria
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. لیست رنکینگ برترین دانشگاه‌های پزشکی در شهرهای آلمان

اگر بخواهیم بدانیم کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است، ابتدا باید ببینیم بهترین دانشگاه‌های پزشکی در کدام شهرهای این کشور قرار گرفته‌اند. ما در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی آلمان ارائه می‌کنیم و به شما می‌گوییم که اولاً این دانشگاه‌ها در کدام شهرهای آلمان قرار گرفته‌اند و ثانیاً رنکینگ آن‌ها در جهان چند است.

نام دانشگاه نام شهر رتبه QS در رشته پزشکی
1. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg هایدلبرگ 31
2. Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ 38
3. Technical University of Munich مونیخ 72
4. Charité – Universitätsmedizin Berlin برلین 79
5. Universität Hamburg هامبورگ 126
6. Eberhard Karls Universität Tübingen توبینگن 128
7. Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg فرایبورگ 135
8. University of Cologne کلن 143

3. لیست برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی

با توجه به رنکینگ دانشگاه‌های پزشکی آلمان در جهان، لیست برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی را می‌توان به صورت زیر نوشت:

  • 1. هایدلبرگ – دربرگیرنده دانشگاه هایدلبرگ در آلمان
  • 2. مونیخ – دربرگیرنده دانشگاه TUM و LMU در آلمان
  • 3. برلین – دربرگیرنده دانشگاه شاریته برلین
  • 4. هامبورگ – در برگیرنده دانشگاه و کالج هامبورگ آلمان
  • 5. توبینگن – در برگیرنده دانشگاه توبینگن آلمان
  • 6. فرایبورگ – دربرگیرنده دانشگاه فرایبورگ آلمان
  • 7. کلن – دربرگیرنده دانشگاه کلن آلمان

در ادامه شهرهای قرار گرفته در این لیست را معرفی و تحصیل پزشکی در آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رنکینگ برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی

4. لیست شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی: هایدلبرگ

هایدلبرگ که یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان به شمار می‌رود، در شمال غربی ایالت Baden-Württemberg قرار دارد. این شهر به دلیل حضور دانشگاه هایدلبرگ مقصدی مناسب برای دانشجویانی است که می‌خواهند در رشته پزشکی درس بخوانند. در حال حاضر نیز بیشتر جمعیت 160 هزار نفری این شهر را دانشجویان دانشگاه هایدلبرگ تشکیل می‌دهند.

اگر می‌خواهید برای تحصیل پزشکی به شهر هایدلبرگ مهاجرت کنید و از دانشگاه واقع در این شهر و با همین عنوان پذیرش بگیرید، باید بدانید که تحصیل پزشکی در این دانشگاه حداقل 6 سال و 3 ماه طول می‌کشد. همچنین شما باید از پس سه مرحله اصلی تحصیلی یعنی دوره مطالعات پیش از دوره بالینی، دوره بالینی و کارآموزی بربیایید.

خوب است بدانید که:
1. دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است.
2. با تحصیل در شهری تاریخی و در غرب رودخانه نکار، در یکی از زیباترین شهرهای جهان مشغول به تحصیل خواهید شد.

5. لیست شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی: مونیخ

عجیب نیست که مونیخ، با رتبه 4 در رنکینگ بهترین شهرهای تحصیلی جهان، در لیست برترین شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی قرار داشته باشد. شما در یکی از جنوبی‌ترین شهرهای آلمان می‌توانید به تحصیل پزشکی بپردازید و مدارکی معتبر در سطح جهان دریافت کنید.

دانشگاه‌های پزشکی واقع در شهر مونیخ با بیمارستان‌هایی بزرگ و همچنین به‌روزترین تجهیزات لازم برای تحصیل رشته پزشکی همراهند و با اساتیدی کاربلد و ماهر به دانشجویان بین‌المللی خود آموزش می‌دهند.

فراموش نکنید که:
1. در رنکینگ کلی بهترین دانشگاه‌ها در آلمان، دانشگاه TUM و دانشگاه LMU به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.
2. دانشکده پزشکی دانشگاه LMU در زمینه پژوهش و ارائه روش‌های نوین در آموزش پزشکی شهرت جهانی دارد.

کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است؟ ما در پاسخ به این سوال یک شهر دیگر را نیز معرفی خواهیم کرد.

Munich-Olympic-Stadium,-München,-Germany

6. لیست شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی: توبینگن

توبینگن نیز یکی دیگر از شهرهای ایالت Baden-Württemberg است که در سی کیلومتری مرکز این ایالت یعنی اشتوتگارت قرار گرفته. این شهر میزبان حدود 30,000 دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان است و جذب این تعداد از دانشجو را مدیون حضور دانشگاه توبینگن است.

دانشگاه توبینگن یکی از برترین دانشگاه‌های آلمان است که رشته پزشکی را نیز در دانشکده‌ی مختص به این رشته در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و کیفیت بالای آموزش در این دانشکده، دلیل اصلی قرارگیری شهر توبینگن در لیست برترین شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی به شمار می‌رود. این دانشگاه نیز تمامی تجهیزات لازم برای آموزش رشته پزشکی را در خود جای داده است و دانشجویان در بیمارستان آن امکان آموزش عملی و دوره کارآموزی را خواهند داشت.

فراموش نکنید که تحصیل در آلمان در ایالت Baden-Württemberg رایگان نیست!

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

علاوه‌بر رنکینگ، در هنگام انتخاب میان دانشگاه‌ها و شهرهای آلمان، باید به هزینه تحصیل در آن‌ها نیز توجه کنید چرا که هر دو عامل تأثیر مستقیم بر این هزینه دارند و ممکن است اسم یک شهر را از لیست شهر های انتخابی شما برای مهاجرت به آلمان حذف کنند!

برای بررسی هزینه تحصیل پزشکی در آلمان باید بگوییم که:

  • 1. تحصیل در دانشگاه‌های دولتی پزشکی آلمان رایگان است و شما تنها موظف به پرداخت هزینه ثبت‌نام (بین 100 تا 350 یورو) خواهید بود.
  • 2. اگر در دانشگاه‌های خصوصی مشغول به تحصیل شوید، باید شهریه بپردازید و این شهریه ممکن است به 60,000 یورو در سال نیز برسد.
  • 3. دانشگاه‌هایی که در شهرهای ایالت Baden-Württemberg قرار گرفته‌اند، از قانون تحصیل رایگان پیروی نمی‌کنند و شما برای تحصیل در برترین دانشگاه‌های قرار گرفته در این ایالت باید 1500 یورو شهریه بپردازید.

هزینه زندگی نیز در پاسخگویی به سوال «کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است؟» تاثیر بگذارد. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

8. هزینه زندگی در بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

تنها هزینه تحصیل پزشکی نیست که باید مورد توجه دانشجویان بین‌المللی قرار بگیرد! شما برای اینکه بگویید کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است، باید هزینه زندگی در این شهرها را نیز در نظر بگیرید! در جدول زیر می‌توانید لیست هزینه زندگی در برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی را ببینید:

بهترین شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی هزینه زندگی (به یورو / در ماه)
1. مونیخ 1,087.0
2. هامبورگ 1,078.1
3. هایدلبرگ 1,042.0
4. کلن 1,023.9
5. برلین 997.8
6. فرایبورگ 998.0
7. توبینگن 947.0
لیست شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی

9. ویزای دانشجویی آلمان

شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی که ملیت کشورهای اتحادیه اروپا را ندارد، برای تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه‌های آلمان باید ویزا بگیرید. فارغ از این که در کدام یک از شهرهای آلمان به تحصیل پزشکی می‌پردازید، به این ویزا نیاز دارید.

توجه داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی از طریق سفارت آلمان در کشور محل زندگی‌تان انجام می‌شود. شما باید از سفارت آلمان وقت بگیرید و در زمان مقرر برای مصاحبه، به آنجا مراجعه کرده، مدارک خود را تحویل دهید.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1. مدارک تحصیلی و زبان
  • 2. پاسپورت و مدارک شناسایی
  • 3. عکس
  • 4. انگیزه‌نامه و رزومه
  • 5. مدارک بیمه
  • 6. گواهی تمکن مالی

10. درآمد رشته پزشکی در شهرهای آلمان

شما با فارغ‌التحصیلی در رشته پزشکی در آلمان، با موقعیت‌های شغلی متعددی مواجه می‌شوید و می‌توانید در انواع بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آسایشگاه‌ها و بسیاری از مراکز درمانی دیگر مشغول به کار شوید. نکته‌ی دیگری که باعث جذب دانشجویان بین‌المللی به تحصیل پزشکی در آلمان می‌شود، درآمد بالای این رشته در آلمان است.

درآمد یک پزشک در آلمان به عوامل متعددی مانند سابقه کار و مدرک تحصیلی وابسته است اما به طور متوسط می‌توان گفت پزشکان در آلمان حدود 8,790 یورو در ماه درآمد خواهند داشت. این مبلغ با افزایش سابقه کار می‌تواند به 15,100 یورو نیز برسد!

نکته حائز اهمیت این است که درآمد پزشکان در بهترین شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال درآمد پزشکان در شهر مونیخ 9,860 یورو در ماه است اما در شهر برلین 10,000 یورو تخمین زده می‌شود.

München,-Deutschland
München,-Deutschland

11. معایب تحصیل در برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی

تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه‌ها و شهرهای آلمان عموماً به زبان آلمانی انجام می‌شود و شما نه تنها برای تحصیل، که برای برقراری ارتباط موثر در این کشور به زبان آلمانی نیاز دارید. نکته‌ای که می‌تواند برای دانشجویان مشکل‌ساز شود، سختی یادگیری این زبان است.

همچنین فراموش نکنید که هزینه زندگی در آلمان در شهرهای مختلف متفاوت است و در برخی از بهترین شهرها برای تحصیل پزشکی، مجبور به پرداخت هزینه‌ای نسبتاً بالا برای رفع نیازهای روزمره خود خواهید بود.


پرسش‌های متداول بهترین شهر آلمان برای تحصیل پزشکی

✅ کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است؟

بسته به معیاری که در نظر می‌گیریم، (1.) هایدلبرگ، (2.) مونیخ و (3.) توبینگن از بهترین شهرها برای تحصیل رشته پزشکی به شمار می‌روند.

✅ برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی از نظر هزینه زندگی کدامند؟

(1.) توبینگن، (2.) فرایبورگ و (3) برلین به ترتیب از بهترین شهر های آلمان برای تحصیل رشته پزشکی هستند.

✅ کدام شهرهای آلمان دانشگاه‌های پزشکی با رنکینگ جهانی بالا را دربرمی‌گیرند؟

(1.) هایدلبرگ، (2.) مونیخ و (3.) برلین دانشگاه‌های آلمان با بالاترین رنکینگ جهانی در رشته پزشکی را شامل می‌شوند.

✅ در لیست شهر های آلمان برای تحصیل پزشکی، کدام یک امکان تحصیل رایگان را به دانشجویان می‌دهد؟

شما در دانشگاه‌های دولتی تمام شهرهای آلمان می‌توانید به رایگان درس بخوانید به جز دانشگاه‌های ایالت Baden-Württemberg.

✅ درآمد رشته پزشکی در شهرهای آلمان چقدر است؟

به طور کلی درآمد پزشکان در آلمان حدود 8790 یورو در ماه است.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

شهرهای مختلفی در لیست برترین شهرهای آلمان برای تحصیل پزشکی قرار دارند و شما با توجه به اولویت‌هایتان می‌توانید از میان شهرهای این لیست، مقصد خود را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید. بسیاری از علاقه‌مندان رشته پزشکی، رنکینگ و رتبه دانشگاه در این درس خاص را اولویت خود قرار می‌دهند و برای مثال تحصیل پزشکی در هایدلبرگ را انتخاب می‌کنند اما عده‌ای دیگر به فکر هزینه‌ها هم هستند و در نتیجه به سراغ شهری مانند فرایبورگ می‌روند. پس تعیین اینکه کدام شهر آلمان برای تحصیل پزشکی بهتر است، وابسته به شرایط شماست.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18