امتحان ورودی کالج های آلمان

امتحان ورودی کالج های آلمان

اگر مدارک تحصیلی شما برای شرکت در دانشگاه‌های آلمان مورد تایید قرار نگیرد، باید یک سال یعنی دو ترم را در کالج‌های آلمان بگذارنید تا مجوز تحصیلات دانشگاهی را کسب کنید اما برای ورود به این کالج‌ها نیاز به قبولی در آزمون ورودی دارید. با ما در این مقاله همراه باشید تا آزمون ورودی رشته‌های مختلف کالج آلمان را بررسی کنیم و به پرسش‌های شما در این باره پاسخ دهیم. برخی از این پرسش‌ها عبارتند از:

  • شرایط آزمون ورودی کالج‌های آلمان چگونه است؟
  • سرفصل امتحان ورودی کالج‌های آلمان در رشته‌های مختلف کدامند؟
  • مدرک زبان مورد نیاز برای حضور در آزمون کالج آلمان چیست؟
  • آزمون Feststellungsprüfung چیست ؟
  • شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان چقدر است؟

بررسی امتحان ورودی کالج های آلمان

امتحان ورودی کالج های آلمان اولین مرحله از مراحلی است که برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان پشت‌سر می‌گذارید و متقاضیان باید در آزمون ورودی کالج های آلمان نمره قبولی کسب کنند. برای شرکت در این امتحان، باید از مکان و زمان امتحان ورودی کالج آلمان آگاه باشید که وب‌سایت کالج انتخابی معمولاً این اطلاعات را در اختیارتان می‌گذارد. خوب است بدانید که شما با تسلط به زبان آلمانی و همچنین کسب مدارکی که در ادامه می‌خوانید، از واجدین شرایط امتحان ورودی کالج های آلمان خواهید بود. با آگاهی از شرایط، منابع و سرفصل‌های آزمون حتما شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان برای شما بالاتر خواهد رفت. با ما در این مقاله همراه باشید تا بر اساس منابع معتبر شما را با این مباحث آشنا کنیم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا ، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Frankfurt, Hesse, Germany
Frankfurt, Hesse, Germany

1- کالج های آلمان

برای کسب پذیرش دانشگاه‌های آلمان، ابتدا باید مدارک شما توسط Uni-assist مورد ارزیابی و تایید قرار بگیرد تا مجوز تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور را کسب کنید. ممکن است مدارک تحصیلی شما مورد تایید این سازمان قرار نگیرد. در این‌صورت شما باید یک دوره‌ی یک‌ساله در کالج‌های آلمان را با موفقیت بگذرانید.

فراموش نکنید که پس از گذارندن دوره‌ی کالج باید در آزمون Feststellungsprüfung نمره قبولی کسب کنید تا ثابت شود آماده‌ی حضور در دانشگاه‌های آلمان هستید.

لازم است درخواست‌تان برای حضور در Studienkolleg را به سایت Uni-assist ارسال کنید. اگر این درخواست به‌موقع ارسال شود و شرایط امتحان ورودی کالج های آلمان و همچنین مدارک کافی را داشته باشید، یک دعوت‌نامه برای شرکت در آزمون ورودی کالج های آلمان دریافت می‌کنید.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2- انواع کالج ها برای دانشجویان خارجی

پیش از انکه به شرایط امتحان ورودی کالج‌های آلمان بپردازیم، لازم است که انواع کالج را بشناسید و سپس بر اساس هر کالج، با آزمون ورودی آشنا شوید.

دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش در رشته‌ی تحصیلی مورد علاقه‌شان از دانشگاه‌های آلمان، باید در کالج‌های مختلفی شرکت کنند. به‌طور کلی، کالج‌ها در آلمان به سه‌دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند که باتوجه به رشته‌ی تحصیلی باید در یکی از آن‌ها شرکت کنید:

  • M-Kurs
  • T-Kurs
  • W-Kurs
امتحان ورودی کالج های آلمان

در این بخش از مقاله، انواع کالج‌های آلمان را معرفی خواهیم کرد.

کالج T-Kurs آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در آلمان در رشته‌های فنی مانند مهندسی یا علوم IT و کامپیوتر و یا رشته‌های علوم طبیعی یا ریاضیات را دارند، باید در این کالج پذیرش بگیرند.
در این دوره شما به صورت حرفه‌ای زبان آلمانی آشنا خواهید شد. در کنار آن نیز شاخه‌هایی مانند ریاضیات، شیمی و فیزیک را مطالعه خواهید کرد.

کالج M-Kurs آلمان

متقاضیان تحصیل در آلمان در رشته‌های پزشکی، زیست‌شناسی و داروسازی باید در دوره‌های M-Kurs شرکت کنند و پذیرش کالج پزشکی آلمان را بگیرند. موضوعات این دوره شامل آموزش زبان آلمانی، زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک است.

کالج W-Kurs آلمان

کالج‌های این دوره، برای دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته‌های اقتصاد، مدیریت بازرگانی و یا مطالعات اجتماعی هستند، طراحی شده است.
شما در این کالج با مباحثی مانند زبان آلمانی، ریاضیات، اقتصاد و زبان انگلیسی آشنا می‌شوید.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله لیست کالج های آلمان مراجعه نمایید.

3- شرایط امتحان ورودی کالج های آلمان

یکی از مهم‌ترین شرایط شرکت در آزمون ورودی کالج‌های آلمان (Aufnahmeprüfung)، داشتن گواهی پایان دوره‌ی دبیرستان است. همچنین هنگام درخواست برای شرکت در این آزمون باید با زبان آلمانی آشنا باشید تا شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان برای شما بیشتر شود.

شما پس از درخواست و شرکت در مصاحبه‌ی اولیه، اگر بتوانید مدارک کاملی را هم برای دانشگاه مقصد ارسال کنید، شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان را خواهید داشت. یکی از شرایط مهم شرکت در این آزمون داشتن مدرک مهارت زبان در سطح B2 و یا بالاتر است.

شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان
Hamburg-Speicherstadt,-Hamburg,-Germany

4- سرفصل‌های آزمون ورودی Aufnahmeprüfung

ما در این بخش از سرفصل‌های آزمون ورودی کالج‌های آلمان بر اساس رشته و شاخه انتخابی شما حرف می‌زنیم و تلاش داریم شما را هر چه بیشتر به فضای آزمون نزدیک کنیم.

برای حضور هرچه بهتر در آزمون ورودی کالج های آلمان، بهتر است منابع آزمون ورودی کالج های آلمان و نمونه سوالات آزمون ورودی کالج های آلمان را مطالعه کنید.

پیش از تصمیم‌گیری برای شرکت در آزمون‌ها، از هزینه امتحان ورودی کالج های آلمان مطلع باشید!

5- آزمون G-Kurs

آزمون تکمیلی زبان آلمانی:

در این آزمون 3 متن واقعی کوتاه دراختیار شما قرار می‌گیرد که شامل 75 کلمه‌ی ناقص است. 30 تا 60 دقیقه زمان دارید تا این کلمات را کامل کنید.

اگر مدرک زبان در سطح B2 داشته باشید، کارتان برای عبور از این آزمون بسیار ساده خواهد بود!

به‌طور کلی در این آزمون با دو نوع سوال مواجه خواهید شد:

  • C-Test: مقاله‌هایی با کلمات ناقص که باید تکمیل شوند.
  • Lückentest: در سطحی پیشرفته‌تر، شما باید در یک مقاله، کلمات نوشته نشده را حدس بزنید و جای‌گذاری کنید.

آزمون ارزیابی نمودار

در این بخش از امتحان ورودی کالج های آلمان تعدادی عبارت مربوط به نمودارهای مختلف دراختیار شما قرار می‌گیرد و شما باید درستی آن را بررسی کنید و یا تشخیص دهید که عبارت مربوطه، در این نمودار صدق می‌کند یا نه.

6- آزمون های M-kurs، T-Kurs و W-Kurs

در یکی از مراحل آزمون این سه دوره نیز همانند دوره‌ی G-Kurs، باید آزمون تکمیلی را پشت‌سر بگذارید و مرحله‌ی بعدی آن نیز آزمون ریاضی خواهد بود. که در ادامه مفصلاً شرح می‌دهیم.

شرایط امتحان ورودی کالج های آلمان
Reichstag-Building-2,-Berlin,-Germany

آزمون ریاضی

در این بخش از آزمون ورودی کالج های آلمان شما باید به 10 سوال ریاضی پاسخ دهید. معمولا دانشگاه‌ها و کالج‌ها سوالات را باتوجه به نیازهای خود مطرح می‌کنند اما موضوعات کلی آن به این ترتیب است:

  • سوالات کسری
  • نامعادلات
  • اعداد اعشاری
  • جبر پایه
  • اصطلاحات و تحولات آن‌ها
  • فرمول‌های دوجمله‌ای
  • محاسبات توانی
  • تقسیمات چندجمله‌ای
  • درصدها
  • سیستم‌ها معادلات خطی
  • معادلات خطی درجه‌ی دوم
  • معادلات ریشه
  • معادلات نمایی
  • توابع خطی و نمایش آن‌ها در جدول مختصات
  • زاویه و زاویه‌ی داخلی
  • مثلثات و قضیه‌ی فیثاغورس
  • لوگاریتم
  • معادلات با توابع مثلثاتی
  • تشخیص نمودارهای تابع (خطی، درجه دوم، چندجمله‌ای، توانی و نمایی)
  • مبانی هندسه ( مانند محاسبات مساحت و حجم ساده، قضیه‌ی فیثاغورس و قضایای قطع)
  • محتویات مساحت اشکال تخت و سطح اجسام ساده
  • تبدیل جرم و حجم برای اجسام همگن با استفاده از چگالی
  • عملیات حسابی پایه با اعداد صحیح و کسرها

توجه داشته باشید که:
1. استفاده از ماشین‌حساب و لوازم مشابه آن در آزمون ریاضی مجاز نیست!
2. آزمون ریاضی این دوره‌ها نیز در 45 دقیقه زمان مفید برگزار می‌شود اما اگر بخواهیم مدت زمان کلی آزمون ریاضی را در نظر بگیریم، باید بگوییم زمان برگزاری آزمون ریاضی با احتساب وقت استراحت، به 90 دقیقه می‌رسد.

Frankfurt,-Germany
Frankfurt,-Germany
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7- افزایش شانس قبولی در آزمون ورودی کالج های آلمان

اگر پیش از شرکت در امتحان ورودی کالج های آلمان با نمونه سوالات آن آشنا باشید و منابع آزمون را هم مطالعه کنید، شانس خود را برای قبولی در امتحان ورودی کالج های آلمان افزایش می‌دهد.
فراموش نکنید که پیش از رسیدن به تاریخ برگزاری امتحان ورودی کالج آلمان، حتما از محل برگزاری آزمون ورودی کالج های آلمان و همچنین زمان امتحان ورودی کالج آلمان اطلاعات کافی کسب نمایید.

این اطلاعات را می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و کالج مقصد به دست بیاورید.

8- آزمون Feststellungsprüfung

اکنون که با آزمون ورودی کالج‌های آلمان آشنا شده‌اید، خوب است که آزمون پایان‌دوره کالج‌ها را نیز بشناسید.

آزمون Feststellungsprüfung پس از دوره‌ی Studienkolleg برگزار می‌شود. دانشجویان باید بتوانند در این آزمون قبول شوند تا مجوز تحصیل دانشگاهی کسب کنند. برای شرکت در این آزمون باید سطح B2 زبان آلمانی را داشته باشید. این آزمون نیز در دو بخش برگزار می‌شود:

  1. آزمون مهارت زبان آلمان که 60 تا 90 دقیقه طول می‌کشد
  2. آزمون ریاضی که 45 تا 60 دقیقه به‌طول می‌انجامد
زمان امتحان ورودی کالج آلمان

9- معایب امتحان ورودی کالج های آلمان

کالج‌های آلمان در کنار تمام مزایایی که در زمینه‌های تجربی برای دانشجویان دارند، معایبی نیز دارند. یکی از اصلی‌ترین معایب آزمون‌های ورودی آن‌ها این است که حتما باید زبان آلمانی بلد باشید. این آزمون‌ها تنها به زبان رسمی کشور آلمان برگزار می‌شود و صرف داشتن مدرک زبان انگلیسی برای این آزمون به شما کمکی نخواهد کرد.

البته شما به طور کلی برای زندگی در آلمان به این زبان نیاز خواهید داشت.

از دیگر معایبی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، رقابت بالا برای قبولی در آن‌هاست. هرساله دانشجویانی زیادی هستند که در آزمون ورودی کالج آلمان ثبت نام می‌کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که ظرفیت پذیرش کالج‌های آلمان محدود است و شما کار چندان آسانی در رقابت با دیگر دانشجویان و مهاجرت به آلمان در پیش ندارید.


پرسش های متداول امتحان ورودی کالج های آلمان

 ✅ آیا برای تحصیل در کالج‌های آلمان باید در آزمون ورودی شرکت کنیم؟

بله! یکی از شرایط تحصیل در کالج‌های آلمان عموماً قبولی در آزمون‌های ورودی است.

✅ شرایط امتحان ورودی کالج های آلمان چیست؟

داشتن حداقل 18 سال سن و گواهی پایان دوره‌ی دبیرستان و همچنین تسلط به زبان آلمانی جزو شرایط شرکت در این آزمون است.

✅ انواع آزمون ورودی کالج های آلمان چیست؟

کالج‌های آلمان بسته به نوع رشته به سه‌نوع M-Kurs، T-Kurs و W-kurs تقسیم می‌شوند.

✅ آزمون ورودی کالج‌ها چه زمانی برگزار می‌شود؟

شما می‌توانید با مراجعه به سایت کالج مقصد، از زمان امتحان ورودی کالج آلمان مطلع شوید.

✅آزمون Feststellungsprüfung در چند بخش برگزار می‌شود؟

این آزمون پس از پایان دوره‌ی کالج در دو بخش مهارت زبان آلمانی و مهارت‌های ریاضی برگزار می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

5/5 - (1 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

با توجه به اینکه اکثر دانشجویان بین‌المللی ملزم به شرکت در کالج‌های آلمان هستند، باید از شرایط آن نیز مطلع باشند. یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش از کالج‌های آلمان، قبولی در آزمون ورودی Aufnahmeprüfung است که سرفصل‌ها و منابع آن بر اساس رشته و شاخه تحصیلی شما تعیین خواهد شد. شما با مراجعه به سایت کالج مربوطه، می‌توانید از زمان و محل برگزاری آزمون ورودی آن‌ها مطلع شوید.

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

0 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  • مشاوره رایگان: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 الی 18