کار در لیتوانی 2024 (+✅ مشاغل پردرآمد و مورد نیاز)

کار در لیتوانی 2024 (+✅ مشاغل پردرآمد و مورد نیاز)

در سال های اخیر متقاضیان بسیاری برای اشتغال در لیتوانی و بهره مندی از مزایای آن درخواست می‌دهند. اما دریافت ویزای کاری لیتوانی مراحل خاصی دارد که یکی از آن ها بررسی بازار توسط اداره کار این کشور است. به عنوان متقاضی کار در این کشور باید با مراحل آن آشنا شوید.

ما در این مقاله با پسخ دادن به سوالات زیر، شما را با مراحل دریافت ویزای کاری لیتوانی آشنا می کنیم.

  • مراحل دریافت ویزای کار در لیتوانی چیست؟
  • انواع ویزای کار در لیتوانی کدامند؟
  • دریافت ویزای کار در لیتوانی چقدر زمان می‌برد؟
  • دریافت اجازه اقامت لیتوانی چقدر زمان می‌برد؟
  • هزینه ویزای کار لیتوانی چقدر است؟
  • و … .

✔️ بررسی شرایط کار در لیتوانی

اخذ ویزای کار در لیتوانی یکی از روش هایی است که متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا برای اشتغال در این کشور و دریافت اقامت دائم انتخاب می‌کنند. با توجه به اینکه لیتوانی عضو اتحادیه اروپا است، برای صدور مجوز اشتغال از قوانین این اتحادیه تبعیت می‌کند. بنابراین قبل از اقدام برای دریافت ویزا باید با شرایط اخذ مجوز اشتغال و مراحل آن آشنا شوید. در این مقاله علاوه بر شرایط کار در کشور لیتوانی و مراحل دریافت ویزای کاری، هزینه ویزای کار و مشاغل پردرآمد در لیتوانی نیز بر اساس منابع معتبر بررسی خواهند شد. لیست کامل مشاغل مورد نیاز لیتوانی را نیز در این مقاله در فایلی مجزا در اختیارتان قرار داده‌ایم.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا: eurolife@ کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده‌اند. می‌توانید پس از خواندن این مقاله با موسسه حقوقی سروش فردا تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

ویزای کار در لیتوانی
Lithuania,-Kaunas,-Vytautas-Church

1. شرایط کار در کشور لیتوانی چیست؟

در سال‌ های اخیر تعداد بیشتری از افراد علاقه‌مند به اشتغال، لیتوانی را انتخاب می‌کنند. روند استخدام برای شهروندان اتحادیه اروپا بسیار ساده است. اما متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید مراحل خاصی را طی کنند تا موفق به اشتغال در لیتوانی شوند.

یکی از مهمترین شرایط کار در کشور لیتوانی انتخاب شغلی مناسب از میان لیست مشاغل پردرآمد لیتوانی یا سایت های کاریابی در لیتوانی است. پس از انتخاب شغل باید با کارفرما مذاکره کرده و اجازه کار را دریافت کنید. اجازه اشتغال مطابق با نیازهای بازار کار لیتوانی ارزیابی می‌شود. بنابراین اگر کاندیدایی از بین شهروندان لیتوانی یا اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد، کارفرما می‌تواند اجازه کار را برای شما دریافت کند.

پس از دریافت اجازه کار، متقاضی می‌تواند برای اخذ ویزای کار در لیتوانی اقدام کرده و پس از پرداخت هزینه ویزای کار لیتوانی می‌توانید ویزا را از سفارت این کشور دریافت کنید.

گرفتن ویزای کار لیتوانی مراحل خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

2. مراحل دریافت ویزای کار در لیتوانی چیست؟

روش کلی برای اشتغال در لیتوانی، جستجوی شغل از میان مشاغل پردرآمد لیتوانی در سایت های کاریابی در لیتوانی است. بنابراین برای اخذ ویزای کار لیتوانی، ابتدا باید شغلی متناسب با رشته تحصیلی، سوابق کاری و مهارت های خود انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید با کارفرمای آن شغل مذاکره کنید. مذاکره مهمترین بخش از دریافت ویزای کار کشور لیتوانی است. چون شما باید ثابت کنید که صلاحیت تصدی شغل را دارید.

مراحل دریافت مجوز و ویزای کاری

کارفرما پس از بررسی سوابق شغلی شما و همین طور مذاکره با شما، باید برای دریافت اجازه اشتغال لیتوانی برای متقاضیان خارجی اقدام کند. کارفرما باید موقعیت شغلی را در سروریس استخدام محلی ثبت کند. این فرآیند حدود 14 روز کاری زمان می‌برد. متقاضی باید مدارکی را به کارفرما ارائه دهد که شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، سوابق شغلی و حرفه ای و همین طور گواهینامه های تخصصی است. چون اداره مهاجرت لیتوانی تنها در شرایطی با گرفتن ویزای کار در لیتوانی موافقت خواهد کرد که متقاضی دارای مهارت های خاص برای یک شغل باشد.

مهمترین بخش مدارک متقاضی نشان دادن سابقه کاری حداقل 1 ساله در 2 سال گذشته در شغل مورد درخواست است.

اداره کار، وجود کاندیدایی از میان شهروندان لیتوانی یا کشورهای عضو در اتحادیه اروپا را بررسی کرده و در صورت عدم وجود کاندیدای مناسب، اجازه صدور جاب آفر را به کارفرما خواهد داد. اجازه کار توسط اداره کار صادر شده و متقاضی می‌تواند برای اخذ ویزای کار لیتوانی اقدام کند. پروسه بررسی بازار کار لیتوانی حدود یک ماه زمان می‌برد.

بنابراین طبق شرایط کار در کشور لیتوانی، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا با دریافت اجازه کار و جاب آفر می‌توانند به سفارت این کشور مراجعه کرده و برای گرفتن ویزای کار لیتوانی اقدام کنند.

متقاضیانی که اجازه کار لیتوانی را دریافت می‌کنند می‌توانند ویزای کاری با یک سال اعتبار دریافت کنند. البته مجوز اقامت برای مشاغل بسیار کمیاب و خاص در لیتوانی برای 1.5 سال صادر می‌شود.

متقاضیانی که اجازه کار دریافت می‌کنند، باید برای اجازه اقامت نیز اقدام کنند. چون با اجازه کار تنها می‌توانند ویزای کاری دریافت کنند.

مشاغل پردرآمد و شرایط کار در کشور لیتوانی
the-city,-Lithuania,-Kaunas

3. چه کسانی برای اشتغال در لیتوانی نیازی به دریافت اجازه کار ندارند؟

  • شهروندان اتحادیه اروپا و EFTA
  • اتباع کشورهای ثالثی که اعضای خانواده آن ها جزو شهروندان لیتوانی و دارای اجازه اقامت موقت هستند یا اجازه اقامت دائم دارند.
  • متقاضیانی که قبلاً به مدت 2 سال در لیتوانی اشتغال داشته اند.
  • متقاضیانی که دوره های تحصیلی یا برنامه شغلی در لیتوانی گذرانده‌اند.

4. انواع ویزای کار در لیتوانی کدامند؟

یک متقاضی خارج از اتحادیه اروپا که دارای ویزای ملی D است می‌تواند وارد کشور لیتوانی شده و برای مدت مشخصی در این کشور اقامت داشته باشد. این مدت می‌تواند حداکثر 12 ماه بوده و سپس تمدید شود.

ویزاهای ملی یکبار ورود برای متقاضیانی صادر می‌شود که قصد اقامت دائم در لیتوانی را دارند. ویزاهای ملی چند بار ورود برای متقاضیان تحصیل در لیتوانی، انجام تحقیقات یا انجام کارهای حقوقی صادر می‌شود.

اگر به یک فرد خارجی ویزای ملی 1 ساله چند بار ورود داده شود، ویزای ملی چند ورودی دیگر تنها در صورتی صادر خواهد شد که بیش از 180 روز از انقضای ویزای قبلی گذشته باشد.

اگر ویزای ملی چند بار ورود یک متقاضی خارجی لغو شود، او تنها 90 روز فرصت خواهد داشت تا برای دریافت ویزای جدید اقدام کند.

طبق شرایط کار در کشور لیتوانی درخواست ویزای ملی نوع D به صورت آنلاین نیز انجام می‌شود. بنابراین متقاضی باید کلیه مدارک مورد نیاز را در سایت درخواست ویزا بارگذاری کند. پس از بررسی مدارک، در صورت تأیید آن‌ها متقاضی می‌تواند با در دست داشتن مستندات لازم به همراه جاب آفر به سفارت لیتوانی مراجعه کرده و درخواست ویزای کاری دهد. پس از پرداخت هزینه کار لیتوانی و طی کردن مراحل اولیه، متقاضی می‌تواند ویزای کاری را دریافت کند.

اگر قصد مهاجرت کاری به اروپا دارید، خوب است بدانید که تنوع ویزاهای در دسترس برای کار و کاریابی در آلمان بیشتر از لیتوانی است. از ویزای اسکیل ورکر جهت کار با پیشنهاد کاری در آلمان گرفته تا کارت شانس در دسترس متقاضیان قرار دارند ضمن آنکه کاریابی در آلمان آسان‌تر است. در مقاله انواع ویزای کاری آلمان اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد.

5. ملاحظات ویزای اشتغال لیتوانی چیست؟

اگر شغل به مدارک حرفه ای سطح بالا نیاز داشته باشد، یک شهروند خارج از اتحادیه اروپا، بدون مجوز می‌تواند در لیتوانی اشتغال داشته باشند. این اجازه توسط اداره مهاجرت و زیر نظر وزارت کشور صادر می‌شود.

کلیه مراحل اخذ مجوز کاری توسط کارفرما انجام می‌شود و متقاضیانی که موفق به دریافت اجازه کار می‌شوند، اجازه اقدام برای ویزای ملی D را خواهند داشت.

6. دریافت ویزای کار در لیتوانی چقدر زمان می‌برد؟

طبق شرایط کار در لیتوانی یکی از متداول ترین انواع ویزای کار در لیتوانی، ویزای نوع D است که معمولاً برای یک سال صادر خواهد شد. گرفتن ویزای کار در لیتوانی نیز حداقل 15 روز زمان می‌برد.

هزینه ویزای کار لیتوانی
ong-exposure,-vilnius,-cityscape,-lithuania,-neris-river
همینجا فرم ارزیابی را پرکنید. به زودی برای مشاوره تخصصی با شما تماس می گیریم.

7. دریافت اجازه اقامت لیتوانی چقدر زمان می‌برد؟

همانطور که اشاره کردیم، پس از بررسی مشاغل پردرآمد لیتوانی و با دریافت اجازه کار، متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا تنها می‌توانند برای ویزای کاری اقدام کنند. بنابراین به صورت خودکار اجازه اقامت به آن ها داده نخواهد شد. برای دریافت اجازه اقامت متقاضی باید به اداره مهاجرت لیتوانی مراجعه کند.

دریافت اجازه اقامت معمولاً 4 ماه به طول می‌انجامد و در برخی موارد با روش فوری تنها 2 ماه به طول می‌انجامد.

8. هزینه ویزای کار لیتوانی چقدر است؟

هزینه ویزای کار لیتوانی برای ویزای ملی نوع D، مبلغ 120 یورو است. البته این هزینه بسته به سفارت کشور متقاضی می‌تواند متفاوت باشد.

مبلغی که به عنوان هزینه ویزای کار لیتوانی در نظر گرفته شده، مبلغ کلی برای اعطای ویزای اشتغال یک ساله است.

هزینه تمدید اجازه کار، 60 یورو است و برای اجاره کار به مدت یک سال تحت برنامه های تبادل جوانان با توافق نامه های دو جانبه میان لیتوانی و یک کشور خارجی، متقاضی باید برای اخذ ویزا، 30 یورو پرداخت کند.

9. مدارک لازم برای دریافت ویزای کار در لیتوانی کدامند؟

پس از اینکه لیست مشاغل پردرآمد لیتوانی را بررسی کرده و شغلی مناسب انتخاب کردید، وقت آن است که برای دریافت جاب آفر اقدام کنید. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم، دریافت جاب آفر مراحل خاص خود را در لیتوانی دارد. اما تنها پس از دریافت پیشنهاد کاری است که می‌توانید برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید.

بنابراین پس از اخذ جاب آفر می‌توانید با در دست داشتن مدارک زیر به سفارت لیتوانی در کشور خود مراجعه کرده و برای دریافت ویزا درخواست دهید.

  • جاب آفر یا قرارداد کاری معتبر.
  • پاسپورت* معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار پس از ورود به خاک لیتوانی.
  • عکس پاسپورتی جدید پست سفید.
  • مجوز یا اجازه کار در لیتوانی.
  • عدم سوء پیشینه کیفری.
  • مدارک سلامت شامل بیمه مسافرتی.
  • مدارک تحصیلی.
  • سوابق کاری و رزومه کاری.
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی در لیتوانی شامل رسید گردش حساب بانکی.
  • پرداخت هزینه ویزای کار لیتوانی.

*پاسپورت باید طی 10 سال گذشته صادر شده و دارای 2 صفحه خالی باشد.

مشاغل پردرآمد لیتوانی
Lithuania,-Kaunas,-dom-alley

10. حداکثر و حداقل حقوق در لیتوانی چقدر است؟

طبق شرایط کار در کشور لیتوانی، شما می‌توانید مشاغل پردرآمد لیتوانی را انتخاب کنید که حداکثر حقوق ماهانه آن ها، 14.600 LTL است. حداقل حقوق ماهانه در لیتوانی نیز 830 LTL بوده و متوسط حقوق در این کشور ماهانه 3.290 LTL و سالانه 39.300 LTL است.

درصد توزیع حقوق در لیتوانی

  • 25% از کارمندان در لیتوانی ماهانه حقوقی کمتر از 2,150 LTL دریافت می‌کنند. در حالی که 75% از کارمندان ماهانه حقوقی بیشتر از 2,150 LTL دریافت می‌کنند.
  • 50% از کارمندان در لیتوانی ماهانه حقوقی معادل 2,980 LTL کمتر از آن دریافت می‌کنند. در حالی که 50% از آن ها ماهانه حقوقی بالاتر از 2,980 LTL دریافت می‌کنند.
  • 75% از کارمندان در لیتوانی ماهانه حقوقی معادل 4,510 LTL یا کمتر از آن دریافت می‌کنند. در حالی که 25% از آن ها ماهانه حقوقی بالاتر از 4,510 LTL دریافت می‌کنند.

رابطه سابقه کاری و میزان حقوق دریافتی

  • متقاضانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری دارند، 32% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که کمتر از 2 سال سابقه کاری دارند.
  • متقاضیانی که بین 5 تا 10 سال سابقه کاری دارند، 36% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که کمتر از 5 سال سابقه کاری دارند.
  • متقاضیانی که بین 10 تا 15 سال سابقه کاری دارند، 21% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که کمتر از 10 سال سابقه کاری دارند.
  • متقاضیانی که بین 15 تا 20 سال سابقه کاری دارند، 14% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که کمتر از 15 سال سابقه کاری دارند.
  • متقاضیانی که بیشتر از 20 سال سابقه کاری دارند، 9% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که کمتر از 20 سال سابقه کاری دارند.

رابطه میان مدرک تحصیلی و درصد افزایش حقوق دریافتی

  • متقاضیانی که دیپلم یا مدرک فنی حرفه ای دارند، 17% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که دیپلم ندارند.
  • متقاضیانی که مدرک لیسانس دارند، 24% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که مدرک دیپلم ندارند.
  • متقاضیانی که مدرک فوق لیسانس دارند، 29% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که مدرک لیسانس دارند.
  • متقاضیانی که مدرک دکتر دارند، 23% بیشتر از کسانی حقوق دریافت می‌کنند که مدرک فوق لیسانس دارند.

در لیتوانی در یک شغل کاملاً مشابه، مردان 5% بیشتر از زنان حقوق دریافت می‌کنند. بنابراین اگر حقوق ماهانه یک آقا 3.380 LTL باشد، حقوق ماهانه یک خانم در همان شغل، 3.210 LTL خواهد بود.

درصد افزایش حقوق در لیتوانی برای هر 18 ماه کاری، 8% است. درصد افزایش سالانه حقوق در لیتوانی، 5% است.

11. مالیات بر درآمد در لیتوانی چقدر است؟

تفاوتی ندارد که شغل خود را از میان مشاغل پردرآمد لیتوانی انتخاب کرده باشید یا نه، در هر صورت باید طیق قوانین و شرایط کار در کشور لیتوانی، مالیات بر درآمد را پرداخت کنید.

به عنوان کارمند باید اطمینان حاصل کنید که کارفرمای شما کلیه مالیات های مربوطه را پرداخت می‌کند. تنها در این صورت است که اشتغال شما در کشور لیتوانی قانونی خواهد بود.

کارمندانی که کمتر از 114,162 یورو درآمد دارند، باید 20% مالیات بر درآمد پرداخت کنند. کارمندانی که بیش از 114,162 یورو درآمد دارند نیز باید 32% مالیات پرداخت کنند.

Cathedral,-Lithuania,-Kaunas

12. مشاغل پردرآمد لیتوانی کدامند؟

طبق شرایط کار در لیتوانی برخی از مشاغل در این کشور به عنوان مشاغل پردرآمد لیتوانی شناخته می‌شوند که نام آن ها و میزان درآمد ماهانه به شرح زیر است.

شغل درآمد
جراح / پزشک 12.200 LTL
قاضی 10.200 LTL
وکیل 8.280 LTL
مدیر بانک 7.790 LTL
مدیر ارشد اجرایی 7.310 LTL
مدیر ارشد مالی 6.820 LTL
ارتودنتیست 6.570 LTL
استاد دانشگاه 5.840 LTL
خلبان 4.870 LTL
مدیر مارکتینگ 4.380 LTL

13. مشاغل مورد نیاز لیتوانی کدامند؟

لیتوانی نیز مانند هر کشور دیگری سالانه لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند که برای انتخاب شغل توسط متقاضیان خارجی بهترین منبع خواهد بود. بنابراین متقاضیان خارجی علاوه بر سایت های کاریابی می‌توانند از مشاغلی که لیتوانی در آن ها دچار کمبود نیرو است برای دریافت مجوز کاری اقدام کنند. اگر مهارت کافی برای تصدی این شغل ها را داشته باشید، روند دریافت مجوز کاری و ویزا برای شما راحت خواهد بود. چون لیتوانی به نیرو در این زمینه ها احتیاج زیادی دارد، با درخواست شما موافقت خواهد کرد.

  • مهندس برق
  • تکنسین پردازش چوب
  • خیاط
  • پزشک
  • مدرس کودکان با نیازهای خاص
  • لوله‌کش
  • مهندس مکانیک
  • آشپز
  • راننده اتوبوس
  • مدیر ساخت و ساز

لیست تکمیلی مشاغل مورد نیاز لیتوانی را در فایل PDF پایان مقاله بخوانید.

14. آیا با ویزای کاری می‌توان اقامت دائم لیتوانی را دریافت کرد؟

با دریافت ویزای کار کشور لیتوانی، پس از 5 سال اقامت موقت می‌توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. پس از 5 سال اقامت دائم نیز می‌توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت لیتوانی اقدام کنید.

15. هزینه زندگی در لیتوانی چقدر است؟

هزینه زندگی در لیتوانی با توجه به شرایط کار در کشور لیتوانی به سبک زندگی، تعداد اعضای خانواده و شهر محل اقامت بستگی خواهد داشت. این هزینه برای یک فرد مجرد در لیتوانی بدون احتساب اجاره خانه، ماهانه 806.7 دلار آمریکا معادل 745.7 یورو است. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در لیتوانی بدون احتساب اجاره خانه، ماهانه 2,781.9 دلار آمریکا معادل 2,571.5 یورو است.

هزینه زندگی در لیتوانی به طور متوسط 82.0% بالاتر از ایران است اما هزینه اجاره خانه در این کشور 83.3% پایین تر از ایران است.  

لیست کامل مشاغل مورد نیاز لیتوانی را در این فایل بخوانید.


سوالات متداول کار در لیتوانی

✅ هزینه ویزای کار لیتوانی چقدر است؟

هزینه ویزای کار لیتوانی برای ویزای ملی، 120 یورو است. متقاضیانی که قصد دریافت ویزای کاری بیشتر از 2 سال را دارند، باید 150 یورو به عنوان هزینه ویزای کار لیتوانی پرداخت کنند.

✅ حداکثر و حداقل حقوق در لیتوانی چقدر است؟

حداکثر حقوق ماهانه آن ها، 14.600 LTL است. حداقل حقوق ماهانه در لیتوانی نیز 830 LTL بوده و متوسط حقوق در این کشور ماهانه 3.270 LTL و سالانه 39.300 LTL است.

✅ مشاغل پردرآمد لیتوانی کدامند؟

از مشاغل پردرآمد لیتوانی می‌توان به پزشک و جراح، قاضی و وکیل و مدیر مالی اشاره کرد.

✅ شرایط کار در کشور لیتوانی چیست؟

کاریابی و اخذ ویزای کاری اصلی ترین شرایط کار در کشور لیتوانی برای مهاجران است.

✅ آیا از طریق ویزای کاری می‌توان اقامت دائم لیتوانی را دریافت کرد؟

پس از 5 سال اقامت موقت می‌توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید. پس از 5 سال اقامت دائم نیز می‌توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت لیتوانی اقدام کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.7/5 - (14 امتیاز)

جمع بندی

Conclusion

کار در لیتوانی یکی از روش هایی است که متقاضیان ایرانی با کمترین میزان هزینه می‌توانند پس از 5 سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. اما از جستجو میان سایت های کاریابی تا دریافت ویزای کاری باید مراحل مختلفی را طی کنید که یکی از مهمترین آن ها دریافت مجوز کاری است.

نقاط قوت:
امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت لیتوانی
هزینه پایین تر اجاره در مقایسه با ایران

نقاط ضعف:
هزینه بالاتر زندگی در مقایسه با ایران

در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی با مشاورین ارشد موسسه حقوقی سروش فردا فرم مشاوره مهاجرت را پر کنید.

4 پرسش و پاسخ

question mark orange توصیه می کنیم پس از ارسال سوال خود، پرسش و پاسخ های انجام شده در همین بخش را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

  1. عزیزی گفت:

    سلام من باطریساز ماشین سنگینم میتونم تو کشور لیتوانی کار کنم

    1. مشاور ارشد گفت:

      سلام و وقت بخیر
      بله امکان در لیتوانی رو خواهید داشت. ولی باید تمام شرایط استخدام این کشور رو فراهم کنید. شرایطی مثل دریافت مجوز کار، مهارت و تجربه کافی، آشنایی با زبان و کاریابی. در نهایت هم بهتره بصورت حضوری یا تلفنی با مشاورین سروش فردا صحبت کنید تا راهنمایی تون کنند. مطالعه مقاله شرایط زندگی در لیتوانی هم می‌تونه شما رو با جزئیات اقامت در این کشور آشنا کنه.

  2. Hosein گفت:

    سلام.وقت بخیر
    من لیسانس برق قدرت هستم.بالای 10سال سابقه کاری دارم.زبان انگلیسی هم نزدیک به 60% بلدم و روان صحبت میکنم.میخواستم بدونم درصد پیدا کردن شغل و اقامت در لیتوانی بنده چقدر هست؟؟؟ممنون

    1. مشاور ارشد گفت:

      با عرض سلام
      دوست عزیز این امکان برای شما وجود دارد.
      لطفا اطلاعات خود اعم از سن، سوابق و شرایط کاری و تحصیلی، تمکن مالی و… را جهت مشاوره دقیق تر در اختیار ما قرار دهید.
      همچنین مطالعه مقاله شرایط زندگی در لیتوانی نیز به شما پیشنهاد می شود.

  • مشاوره رایگان: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 18